Gnu skrev:Køllen I Møllen skrev:Dissing skrev:Gnu skrev:Hylekoret på debatsiden er altid underholdende. Lars Søndergaard er åbenbart diskvalificeret, fordi han ikke har et eksotisk navn og spillet landskampe for Spanien eller trænet Egypten.
Hylekoret der brokker sig er ikke så stort - de seneste 8 sider har der kun været brok over Lars Søndergaard fra:
Thomasjn + AaB 85 95 99 08 + frederikshavneren + FlæskeFrank
Disse 4 har så til gengæld lavet rigtig mange indlæg, og har givet hinanden ret.
Alle andre har prøvet at debattere med de 4, og har tiltro til ledelsens udvælgelsesproces, og accepterer Lars Søndergaard.
Men det er fint med nogle brokhoveder, for uden lidt uenighed blev det her til en meget kedelig, rygklapperagtig debatside.
Ser personligt frem til Søndergaards overtagelse af holdet,
og kunne i øvrigt godt tænke mig at vide, hvorfor Søndergaard ikke har været i spil alle de gange Lynge Jacobsen var ude og lede efter en ny AaB træner.
Tak!!
Befriende at se at der rent faktisk kun er 4 modstandere omend det er ærgerligt at der udadtil sås tvivl om hvorvidt AaBs tilhængere er tilfredse med valget.
Plus dyhrmann og Califfen.
For min skyld må man gerne være imod Søndergaards udnævnelse, men det er for tamt, når kritikken går på alt andet fodboldfaglige argumenter.
Lars Søndergaard er for kedelig, lyder det. - So fucking what, altså? Så kan man jo se X-factor eller sådan noget, hvis man savner underholdning og glitter.
Jeg står ved mine indlæg, og det tror jeg også de fleste andre kritikere gør. Men alligevel synes jeg, det er ret suspekt, at der er behov for - i bedste DDR-stil - at lave en liste med de personer, som ikke er af samme mening som jer? Det har jeg alligevel ikke set herinde før, og man kunne jo næsten få den opfattelse, at I ønskede at sende op på en genopdragelsesanstalt, hvor vi kunne lære at have de rigtige meninger.
Det klæder ikke debatsiden, og det er ikke i dennes ånd.
Jeg vil endnu engang forsøge at give mit bidrag.
Fodboldfaglige argumenter er en meget bred størrelse? Beror det på taktisk kunnen og mandskabsbehandling eller beror det også på image, markedsføring og budskaber?
Jeg er enig i, at som taktikker og mandskabsbehandler er Lars S sikkert udmærket - ærligt talt, ved jeg ikke særligt meget om det. Men Gaarde og ledelsen tror på ham som træner, og således må vi naturligvis også gøre det - hvilket jeg allerede påpegede i et tidligere indlæg.
Mit bidrag til hvorfor det er "middelmådigt":
1. AaB har flere gange nævnt, at meget store navne har henvendt sig, og at Gaarde har været beæret over processen. I medierne har der været spekuleret meget, og processen har været lang og grundig. Således, da AaB præsenterer en træner fra en superligaklub i et trænerskifte, der på ingen måde har udskilt sig fra tidligere trænerskift i ligaen, må de fleste kunne se, at det er lidt som at ønske sig en ny playstation i julegave, og endda have fået kommunikeret, at dette nemt kunne ske, men i stedet får en strikket sweater. Sweateren er fin og holder en varm om vinteren, men det var ikke just det, man hverken havde fornemmet eller håbet på. Og det er ikke kun mig, der sad med denne fornemmelse - mediebilledet, sponsorer, øvrige fans - alle havde tidligere i denne proces forventet noget helt andet.
2. Vi kan sammenligne med OB, der hentede vores træner, KN. De gik ret stille med dørene og hentede ham uden meget postyr - det passede ligesom til størrelsen af det navn de hentede ind. AaB lavet rigtigt meget interessant presse-spin, og jeg tænkte, at det var gode træk af Gaarde, som han sikkert havde lært på CBS; at bygge op til den helt store nyhed. Den udeblev, og i forhold til både proces valg, burde AaB have forsøgt at styre kommunikationen "ned" på jorden. Det gjorde de ikke, og således er det klart, at når forventningerne og kommunikation i lang tid gav udtryk for noget andet, at så er det svært at have armene højt hævet i begejstring over uldsweateren - som nævnt i punkt 1.
3. Da AaB så præsenterer Lars S, gør de det i en stil, der siger, at de næsten helst ville have været fri for noget opmærksomhed overhovedet. Alle herinde, for og i mod, er nok ret trætte af de lange mellemsæsoner og ørkenvandringer mellem mesterskaber. De er kønsløse og frustrerende. Med alt det nye (Det nye AaB?) med Gaarde, the double, en perlerække af spændende nordjyske talenter, forbedret PR, en rød tråd i den strategiske kommunikation, intensiveret brug af sociale medier og træningsture rundt i Nordjylland havde jeg troet, at alt omkring den nye træner, ville have afspejlet dette. Udover alle de standardfloskler som kom fra både Lars S og AaB, var der intet nyt i kommunikationen. Vi ved ikke hvad målene er, vi ved ikke hvad han får af transfermidler, vi ved ikke hvad Lars S' personlige ambitioner er - vi ved intet!
Det er på dette punkt, at jeg er aller mest skuffet. AaB har med stor cadeau til Gaarde skabt en bølge af succes, både økonomisk og sportsligt, og så går man tilbage til at kommunikere omkring tingene, som om man er en midterklub og aldrig har tænkt sig at være andet.
4. Man bliver ved med at snakke om, at holdet skal udvikles, og at AaB er en klub i udvikling. Efter at have udviklet så meget, at vi sidste år vandt the double, og driften er sund, kan jeg ikke rigtigt se, hvorfor vi skal blive ved med at være i en evig proces af udvikling, der fremlægges som om, den har et mål og måske endda en slutdato, omend vi ikke kender nogen af delene? Med den nye træner, havde jeg forventet noget, der signalerede, at nu har vi udviklet en base - og denne base til bruges til dette og til dat. Dette kunne både være gennem trænervalg men igen i endnu højere grad gennem, hvordan man havde kommunikeret omkring den nye træner.
Som det er nævnt herinde, fornemmes det, at der rundt i krogene i det nordjyske ikke ligefrem er den største begejstring over dette valg. Denne tilfredshed tror jeg, at man kunne have ændret ved at have haft en helt anden tilgang til processen, præsentationen og målsætninger for de kommende år. Den eneste gang, AaB har udmelt bombastisk og med klare mål, var opturskampagnen - og den havde en helt fantastisk effekt!
Som man kan se, bygger min kritik meget lidt på Lars S' trænerkunnen, men er i stedet baseret på en række omkringliggende faktorer, som måske fortjener sin egen "mål og ambitioner" tråd.