Er vi ved at lave en AGF? Kent Nielsen Raus!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Er vi ved at lave en AGF? Kent Nielsen Raus!

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 19. apr 2015, 10:12

Gaarde6 skrev:Jeg har som sådan ikke noget i mod at Kent ryger ud. Det kan vel næppe blive værre end det er nu!?
Selvfølgelig skal han stå på mål for holdets manglende resultater. Ingen tvivl om det!

Men er jeg den eneste der synes holdet ser mæt og træt ud ?
Det kan sgu godt være Kent fejler! Men hvornår fanden trækker spillerne deres læs på banen, hvor Kent trods alt ikke kan være??!
Fejlafleveringer, Ugidelighed, Frygt, manglende kreativitet, manglende lyst til at arbejde 100% osv. osv. osv.
Alt sammen noget en prof fodboldspiller gerne skulle vise det modsatte af, UDEN en træner i hånden!!
Det kan godt være Kent ikke er tilstede 100% (Og er han ikke det må han forlade klubben) Men det retfærdig gører ikke at spillerne ikke er der 100%!!
Kan godt være Kent ikke har noget at spille for. Det har spillerne og det kan man SLET IKKE se!!
Nej, i en verden hvor psykologiske mekanismer spiller en kæmpe rolle, kan man netop ikke bare forvente det af spillerne. Det starter og slutter med, at træneren sætter dem rigtig op. Og det kan man - igen ud fra almen psykologi og sund fornuft - ikke magte som træner, det er i en inhabilitetssituation, fordi hans fremtid mere afhænger af, om en anden klub rykker ned.
Fodbold skal ses med hjertet!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. apr 2015, 10:43

Selvfølgelig skal han smides ud. Hele denne Season har vi haft store problemer, som han ikke har formået at løse. Han har stadig ikke fået noget offensivt til at virke sådan rigtigt efter over 20 kampe. Holdet har det med at falde sammen, osv osv. Problemerne blev endnu mere tydelig da det kom frem han skiftede til til ob. Jeg frygter vi kan ende i nærheden af nedrykning og så tror jeg holdet kan bliver endnu mere nervøst og så frygter jeg en nedrykning.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 19. apr 2015, 11:37

Der er 10 point, 8 kampe og fire hold imellem os og FCV. Slap af.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. apr 2015, 11:58

Eksil skrev:Der er 10 point, 8 kampe og fire hold imellem os og FCV. Slap af.
Det samme sagde AGF vel

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. apr 2015, 12:54

Nu skal vi lige pointere, at AaB altså ikke ligefrem er en "del af nedrykningssumpen". Vi har 10 point, reelt 11 til nedrykningsstregen og 3-4 hold under os. Jeg tror simpelthen ikke, at der venter en stribe af sejre til FCV og de øvrige hold, der for alvor kunne bringe os i fedtefadet.

Når det er sagt, har denne sæson simpelthen været uacceptabel lige fra første færd, og selv den moderate europæiske succes kan ikke slette det indtryk. Mig bekendt er det kun sket en gang tidligere i Superligaens historie, at AaB har haft en periode på 5 kampe, der blot har kastet 1 point af sig (foråret 2003).

Jeg vil ikke længere afvise, at Kent Nielsen skal fyres, men kun hvis vi falder helt sammen og bliver en regulær del af nedrykningskampen. Det ville være en uværdig afsked med en central figur i AaB gennem flere svære år.

Mere overordnet er jeg skeptisk over, at nødstrategien fra 2010 til 2014 er gjort permanent. Jeg frygter, at den underspillede retorik i denne sæson nærmest har været selvopfyldende; jeg håber, at denne sæson giver stof til eftertanke, og at vi ser et AaB, der i næste sæson brænder efter at revanchere det bras, vi har set fra og med den første kamp i Haderslev.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. apr 2015, 14:27

AaB 85 95 99 08 skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg har som sådan ikke noget i mod at Kent ryger ud. Det kan vel næppe blive værre end det er nu!?
Selvfølgelig skal han stå på mål for holdets manglende resultater. Ingen tvivl om det!

Det kan sgu godt være Kent fejler! Men hvornår fanden trækker spillerne deres læs på banen, hvor Kent trods alt ikke kan være??!
Fejlafleveringer, Ugidelighed, Frygt, manglende kreativitet, manglende lyst til at arbejde 100% osv. osv. osv.
Alt sammen noget en prof fodboldspiller gerne skulle vise det modsatte af, UDEN en træner i hånden!!
Det kan godt være Kent ikke er tilstede 100% (Og er han ikke det må han forlade klubben) Men det retfærdig gører ikke at spillerne ikke er der 100%!!
Kan godt være Kent ikke har noget at spille for. Det har spillerne og det kan man SLET IKKE se!!
Nej, i en verden hvor psykologiske mekanismer spiller en kæmpe rolle, kan man netop ikke bare forvente det af spillerne. Det starter og slutter med, at træneren sætter dem rigtig op. Og det kan man - igen ud fra almen psykologi og sund fornuft - ikke magte som træner, det er i en inhabilitetssituation, fordi hans fremtid mere afhænger af, om en anden klub rykker ned.
Jamen min anke er: BURDE det være nødvendigt at skulle sættes op til at vinde?!
Det burde fandme lyse ud af vores spillere at de VIL VINDE lige meget, hvad træneren siger eller gør!
Men derfor mener jeg stadig vi bør lade Kuhn og Poul Erik tage resten af kampene.
I det mindste for at ruske lidt rundt i tingene.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 19. apr 2015, 15:41

Hovedet skrev:Det ville være en uværdig afsked med en central figur i AaB gennem flere svære år.
Ikke nødvendigvis uværdigt, hvis alternativet er at fortsætte et samarbejde, som er svært at tro på. Ikke fordi jeg slår fast, at det er sådan. Men det er den afvejning.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 19. apr 2015, 15:43

Haha åh nej. Nu starter det igen med KentH og Season

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 19. apr 2015, 15:48

Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Det burde fandme lyse ud af vores spillere at de VIL VINDE lige meget, hvad træneren siger eller gør!
Men derfor mener jeg stadig vi bør lade Kuhn og Poul Erik tage resten af kampene.
Ifølge din logik er en træner stort set overflødig så.
Javel, vi taler om professionelle fodboldspillere her, men træneren skal squ lige give det sidste motivations-kick. Og ikke mindst skal træneren reagere, hvis indstillingen ikke er der, og dér virker Kent ualmindeligt passiv og/eller ligeglad. Han er en skændsel.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. apr 2015, 15:54

AaB 85 95 99 08 skrev:

Udfra den logik, burde han da være topmotiveret til sejr over stort set alle andre end OB?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. apr 2015, 19:31

Califfen skrev:
Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Ifølge din logik er en træner stort set overflødig så.
Javel, vi taler om professionelle fodboldspillere her, men træneren skal squ lige give det sidste motivations-kick. Og ikke mindst skal træneren reagere, hvis indstillingen ikke er der, og dér virker Kent ualmindeligt passiv og/eller ligeglad. Han er en skændsel.
Og i følge din vinder vi hele pisset uden Kent Nielsen ved roret?!
Nej selvfølgelig er han ikke overflødig. Omvendt nægter jeg sgu at tro på manden ikke gør, hvad han kan for at sætte spillerne op.
Vores spillere lignede i første halvleg et rigtig godt superligahold og i anden halvleg et middelmådigt 1 div hold.
Det kan godt være vi ikke har troen på Kent mere. Men du får mig altså ikke til at tro at han sidder i pausen og fortæller dem de ikke skal spille mere! Der sker et eller andet med spillerne, der gør at de SLET IKKE tror på tingene og hinanden og det kommer i løbet af få minutter (Bla Thelanders fejl mod SønderjyskE)
Jeg er STADIGVÆK enig i man bør give Kent lov at holde ferie nu. Men det er altså ikke det eneste, der er i vejen på holdet!!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. apr 2015, 20:50

Califfen skrev:Haha åh nej. Nu starter det igen med KentH og Season
Det er godt du kan udvise dit store format, med at gøre grin med ordblinde, eller folk der staver dårligt, frem for at argumentere. Stort format.. Bravo...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 19. apr 2015, 20:53

Kent Nielsen skal ikke fyres. Det var rigtigt at fyre Bruce Rioch i 2008, og det var rigtigt at fyre Magnus Pehrsson i 2010. Men begge gange var situationen helt anderledes end nu. AaB var i begge tilfælde så vanvittigt dårligt kørende, at det var umuligt at få øje på, hvad der skulle ændre det - andet end en trænerfyring. En træner skal ikke fyres som en straffeaktion, fordi man er sur over spil og resultater. Han skal fyres, hvis man ikke mener, at han er dygtig nok - eller hvis man ikke tror, at han kan ændre stimen. Derfor var fyringerne af Rioch og Pehrsson rigtige.

Spillet er også dårligt nu. Men det er det altså ikke hele tiden og i perioder er det endda virkelig godt. I de seneste fire kampe har spillet både mod SønderjyskE og Vestsjælland været godt i første halvleg. Begge gange var der chancer nok til at afgøre kampen. Mod Randers var vi på vej til at vende kampen, da Würtz blev udvist. Og mod FCM kunne vi lige så godt have vundet som tabt. Det ændrer ikke på, at et point i de fire kampe er enormt skuffende, men intet tyder på, at Kent Nielsen har mistet evnen til at lave den rigtige taktik. Den er bare ikke blev fulgt til dørs i 90 minutter, og derfor er det gået galt.

AaB er nu nummer syv i Superligaen. Jeg har ikke styr på de andre klubbers spillerbudgetter, men placeringen er vel ikke meget ringere, end ranglisten baseret på antallet af lønkroner. At AaB vandt The Double sidste år var et gigantisk mirakel skabt i strid mod al logik, og det er med til at gøre nuværende placering til en skuffelse. Men det ændrer ikke på, at placeringen i år giver et mindst lige så retvisende billede af AaB's potentiale som placeringen sidste år.

Så også derfor fyrer man ikke Kent Nielsen. Det er irriterende, at AaB ikke kan holde momentum efter sine mesterskaber, men det skal der flere lønkroner i klubben til for at kunne. Som AaB's spillerbudget er nu, ville det være mere ulogisk med medalje sæsonen efter et mesterskab end en sæson som den nuværende. Især i betragtning af, at AaB i en hård europæisk sæson med 12 kampe også har haft rigtig mange skader - herimellem flere alvorlige.

Jeg er glad for, at realismen er mere i højsædet hos Allan Gaarde end hos flere herinde. Og jeg finder det pinligt og beskæmmende, når jeg ser en AaB-tilhænger nedgøre professionalismen hos manden, der med et spillerbudget i nederste halvdel af Superligaen stod bag klubbens bedste sæson nogensinde. En mand, der i den grad er respekteret vidt og bredt netop for sin professionelle indstilling og ærekære holdning til fodbold. At man skyder Kent Nielsen usle motiver i skoene og direkte lyver om, hvad han meldte ud i forbindelse med sin kontrakt med OB, er nærmest uanstændigt. Nej, stryg bare "nærmest" - det er simpelthen ad helvede til, AaB 85 95 99 08!

Det samme er det at henvise til "3 sejre i 11 kampe", som AaB 85 95 99 08 gør et andet sted. Hans Backe vandt 2 af sine første 12 kampe med AaB. Poul Erik Andreasen havde en stime med 4 sejre i 21 kampe i 1992-93, og sæsonen efter vandt han 3 af de første 16 kampe. Og Erik Hamrén havde en periode med 4 sejre i 15 kampe sæsonen før han gjorde AaB til mestre. Alle tre mestertrænere var blevet fyret, før de gjorde AaB til mestre, hvis snoren havde været lige så kort, som den af grunde, jeg ikke kan begribe, åbenbart skal være over for Kent Nielsen.

Det er sgu okay at være sur over resultaterne, men en trænerfyring er ikke svaret for AaB.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 19. apr 2015, 21:22

gravballe skrev:
Det er godt du kan udvise dit store format, med at gøre grin med ordblinde, eller folk der staver dårligt, frem for at argumentere. Stort format.. Bravo...
Jeg beklager, hvis det er tilfældet.
Jeg var ret sikker på, at der var tale om underlig debatside-humor :)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 19. apr 2015, 21:33

Meget enig med Sulakvelidze. Det er virkeligt noget lort nu, og ikke til at holde ud at kigge eller tænke på. Men fodbold er sgu en underlig størrelse og hvor alting bare gik op i en højere enhed sidste år, hvor vi også vandt nogle kampe heldigt på det rigtige tidspunkt, ja så forholder det sig nærmest modsat i år. Og så sætter det sig mentalt i spillerne og de bliver bange for at det går galt, selvom vi ved, at de godt kan spille noget godt bold.

Er det så ikke trænerens job at motivere dem? Jo, helt sikkert. Det er bare så meget nemmere når det hele kører og man i forvejen ligger i toppen (altså indtil man er snublende tæt på guldet, så begynder man at spille ringe igen, som vi jo også så sidste år). Vi har en god trup, der burde ligge i top 4, men ligesom de sidste år klarede sig bedre end forventet, har det bare været med omvendt fortegn i år - desværre. Vores trup er ikke god nok til at levere toppræstationer år efter år, og det er der i øvrigt ikke mange trupper i Europa, der er, med mindre vi snakker de helt store.

Skal Kent Nielsen fyres? Det kommer helt an på, hvordan det forholder sig internt i forhold til truppen og trænerteamet, og om vi ville være bedre stillet med Kuhn som "redningsmand" a la efteråret 2008. Alle de der gisninger om, hvorvidt Kent allerede mentalt er i Ådalen, eller om spillerne ikke respekterer ham længere, kan jeg ikke bruge til så meget, for det er jo netop kun gisninger, som vi fans bruger til at forklare derouten. Det er slet ikke sikkert at det forholder sig således.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 19. apr 2015, 21:52

sulakvelidze skrev:Kent Nielsen skal ikke fyres. Det var rigtigt at fyre Bruce Rioch i 2008, og det var rigtigt at fyre Magnus Pehrsson i 2010. Men begge gange var situationen helt anderledes end nu. AaB var i begge tilfælde så vanvittigt dårligt kørende, at det var umuligt at få øje på, hvad der skulle ændre det - andet end en trænerfyring. En træner skal ikke fyres som en straffeaktion, fordi man er sur over spil og resultater. Han skal fyres, hvis man ikke mener, at han er dygtig nok - eller hvis man ikke tror, at han kan ændre stimen. Derfor var fyringerne af Rioch og Pehrsson rigtige.

Spillet er også dårligt nu. Men det er det altså ikke hele tiden og i perioder er det endda virkelig godt. I de seneste fire kampe har spillet både mod SønderjyskE og Vestsjælland været godt i første halvleg. Begge gange var der chancer nok til at afgøre kampen. Mod Randers var vi på vej til at vende kampen, da Würtz blev udvist. Og mod FCM kunne vi lige så godt have vundet som tabt. Det ændrer ikke på, at et point i de fire kampe er enormt skuffende, men intet tyder på, at Kent Nielsen har mistet evnen til at lave den rigtige taktik. Den er bare ikke blev fulgt til dørs i 90 minutter, og derfor er det gået galt.

AaB er nu nummer syv i Superligaen. Jeg har ikke styr på de andre klubbers spillerbudgetter, men placeringen er vel ikke meget ringere, end ranglisten baseret på antallet af lønkroner. At AaB vandt The Double sidste år var et gigantisk mirakel skabt i strid mod al logik, og det er med til at gøre nuværende placering til en skuffelse. Men det ændrer ikke på, at placeringen i år giver et mindst lige så retvisende billede af AaB's potentiale som placeringen sidste år.

Så også derfor fyrer man ikke Kent Nielsen. Det er irriterende, at AaB ikke kan holde momentum efter sine mesterskaber, men det skal der flere lønkroner i klubben til for at kunne. Som AaB's spillerbudget er nu, ville det være mere ulogisk med medalje sæsonen efter et mesterskab end en sæson som den nuværende. Især i betragtning af, at AaB i en hård europæisk sæson med 12 kampe også har haft rigtig mange skader - herimellem flere alvorlige.

Jeg er glad for, at realismen er mere i højsædet hos Allan Gaarde end hos flere herinde. Og jeg finder det pinligt og beskæmmende, når jeg ser en AaB-tilhænger nedgøre professionalismen hos manden, der med et spillerbudget i nederste halvdel af Superligaen stod bag klubbens bedste sæson nogensinde. En mand, der i den grad er respekteret vidt og bredt netop for sin professionelle indstilling og ærekære holdning til fodbold. At man skyder Kent Nielsen usle motiver i skoene og direkte lyver om, hvad han meldte ud i forbindelse med sin kontrakt med OB, er nærmest uanstændigt. Nej, stryg bare "nærmest" - det er simpelthen ad helvede til, AaB 85 95 99 08!

Det samme er det at henvise til "3 sejre i 11 kampe", som AaB 85 95 99 08 gør et andet sted. Hans Backe vandt 2 af sine første 12 kampe med AaB. Poul Erik Andreasen havde en stime med 4 sejre i 21 kampe i 1992-93, og sæsonen efter vandt han 3 af de første 16 kampe. Og Erik Hamrén havde en periode med 4 sejre i 15 kampe sæsonen før han gjorde AaB til mestre. Alle tre mestertrænere var blevet fyret, før de gjorde AaB til mestre, hvis snoren havde været lige så kort, som den af grunde, jeg ikke kan begribe, åbenbart skal være over for Kent Nielsen.

Det er sgu okay at være sur over resultaterne, men en trænerfyring er ikke svaret for AaB.
Det er meget letkøbte argumenter du er ude i her.
Trænersammenligningerne kan man ikke bruge til ret meget, da de nævnte trænere stadig var i gang med at bygge et hold op, og deres kontrakter havde ikke en definitiv slutdato, som Kent har nu. Fuldstændig forskellige scenarier.

Økonomisk er vi altså ved at være bedre med nu, efter cl-præmiepenge, europa league præmiepenge, aktieemission osv. Vi kan ikke gå rundt og underspille længere. Vi SKAL slutte i den øverste halvdel som minimum, og gerne i top 4. Det er ærgeligt, at ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans.

Og hvorfor er det uanstændigt, at betvivle Kents motiver? Han giver os da al mulig grund til at gøre det. Kent er ikke fredet, fordi han vandt the double sidste år. Han bliver nødt til at stramme op.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. apr 2015, 22:24

Califfen skrev:Økonomisk er vi altså ved at være bedre med nu, efter cl-præmiepenge, europa league præmiepenge, aktieemission osv. Vi kan ikke gå rundt og underspille længere. Vi SKAL slutte i den øverste halvdel som minimum, og gerne i top 4. Det er ærgeligt, at ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans.
Du er altså nødt til at holde tingene adskilt. Det er fuldstændigt korrekt, at klubben er godt kørende økonomisk, og at vi sagtens kunne øge lønbudgettet uden at gå konkurs. Men det ændrer ikke på, at vi stadig kører med et af ligaens laveste budgetter, og det er den virkelighed, du skal forholde dig til. Vi har i øjeblikket ikke et lønbudget til top4.

Det har intet at gøre med, at "ledelsens pessimistiske retorik tilsyneladende forplanter sig til holdet og fans." Det er faktisk virkeligheden. Indtil at klubben vælger at skifte gear rent økonomisk, så er det den virkelighed, du skal forholde dig til. Vi har et lønbudget blandt de 4-6 laveste i ligaen, men vi budgetterer med at ende i top6. Alt derover er fans' forhåbninger.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. apr 2015, 07:33

sulakvelidze skrev:Kent Nielsen skal ikke fyres. Det var rigtigt at fyre Bruce Rioch i 2008, og det var rigtigt at fyre Magnus Pehrsson i 2010. Men begge gange var situationen helt anderledes end nu. AaB var i begge tilfælde så vanvittigt dårligt kørende, at det var umuligt at få øje på, hvad der skulle ændre det - andet end en trænerfyring. En træner skal ikke fyres som en straffeaktion, fordi man er sur over spil og resultater. Han skal fyres, hvis man ikke mener, at han er dygtig nok - eller hvis man ikke tror, at han kan ændre stimen. Derfor var fyringerne af Rioch og Pehrsson rigtige.

Hvad er det, der dit lille univers gør, at du mener, jeg lyver (uden skal skulle spilde ord på definitionen af det begreb, som jeg går ud fra, at det ligger inden for rammerne at beskylde hinanden for på dette forum)?

Jeg taler ikke om motiver eller bevidste handlinger men om psykologiske motiver, når vi har en træner, som dels har større personlige interesser i, hvor langt OB er fra stregen, dels ikke har indflydelse på vores spilleres skæbne fra om tre måneder med den begrænsning det giver I hans virkemidler. Havde Kent været en ægte prof., havde han veget sædet i vinters. Han er nemlig ikke nogen større taktiK begavelse, end at han ikke kan opveje fra ovenstående.
Fodbold skal ses med hjertet!

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 20. apr 2015, 07:57

Califfen skrev:
gravballe skrev:
Jeg synes da at du staver alle andre ord rigtigt og formulere dig rimeligt, så det virker til du staver og skriver helt fint. Så bare lige husk at det staves Kent og ikke Kenth, og sæsson og ikke season.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 20. apr 2015, 08:25

Nitten skrev:
Califfen skrev:
gravballe skrev:
Jeg synes da at du staver alle andre ord rigtigt og formulere dig rimeligt, så det virker til du staver og skriver helt fint. Så bare lige husk at det staves Kent og ikke Kenth, og sæsson og ikke season.
:thumbsup:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar