Jeg kunne sagtens finde på at købe billetter til hjemmebaneholdets tribune ala Nord eller Østtribunen.9382'eren skrev:Det tror jeg ikke du skal regne med, at de har. Generelt set har Divisionsforeningen ikke tænkt særligt meget i denne sag...Zee skrev:Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.
Nej til nationalt awaykort!
Re: Re:
-
Gamen
Re: Nej til nationalt awaykort!
Så er der nyt:
http://www.fairfans.dk/2015/04/24/en-sa ... waykort-2/
Det kan meget vel betyde at det bliver totalt stemningsløst på langt de fleste superligastadions til sæsonstart efter sommerferien, når det hedder boykot hjemme og ude.
Man kan ikke påstå at det bare er ballademagerne der bliver væk. For langt de fleste gruppers vedkommende er der tale om de officielle fanklubber.
http://www.fairfans.dk/2015/04/24/en-sa ... waykort-2/
Det kan meget vel betyde at det bliver totalt stemningsløst på langt de fleste superligastadions til sæsonstart efter sommerferien, når det hedder boykot hjemme og ude.
Man kan ikke påstå at det bare er ballademagerne der bliver væk. For langt de fleste gruppers vedkommende er der tale om de officielle fanklubber.
Jeg er personligt flintrende ligeglad med sådan et kort. Jeg plejer at se 5-6 udekampe om året, og hvis jeg skal have såden et kort, ja så får jeg bare det. Men jeg må indrømme, at det er svært at se fornuften i det. Uønskede tilskuere kan jo bare gå ind på de almindelige tribuner.... Men når man nu vil have det sådan, ja så er der jo ikke noget at gøre ved det. Jeg bryder mig ikke specielt om de dersens "nu holder vi mund" aktioner. Jeg husker kampagnen mod mandagskampe som værende tåbelig. Specielt en kamp mod AGF, hvor det var tæt på slagsmål mellem folk, der ville støtte holdet og dem der boykottede. Sådan nogle aktioner kan lettest skabe bøvl, og jeg har ærlig talt svært ved at se fornuften.
Hvad er egentlig ideen i at skabe en mere kedelig atmosfære. At vise klubberne, at de ikke bestemmer det hele? Altså straffe de klubber vi holder så meget af. Det svarer lidt til damen, der igennem mange år nedlagde adskillige mænd med det formål at få sin mødom tilbage....
Hvad er egentlig ideen i at skabe en mere kedelig atmosfære. At vise klubberne, at de ikke bestemmer det hele? Altså straffe de klubber vi holder så meget af. Det svarer lidt til damen, der igennem mange år nedlagde adskillige mænd med det formål at få sin mødom tilbage....
-
Gamen
Jeg kunne forestille mig, at det er for at vise en flig af hvilken fremtid man kan forvente i dansk fodbold, hvis det bliver virkelighed.Klaus skrev: Hvad er egentlig ideen i at skabe en mere kedelig atmosfære. At vise klubberne, at de ikke bestemmer det hele? Altså straffe de klubber vi holder så meget af. Det svarer lidt til damen, der igennem mange år nedlagde adskillige mænd med det formål at få sin mødom tilbage....
Uanset hvordan man vender og drejer det, så har vi et problem i dansk fodbold med dårlige tilskuertal. Et awaykort sender et signal om et problem der ikke eksisterer udenfor hovedstaden, og gør det ikke arbejdet nemmere i jagten på tilskuere, hverken for klubberne selv, eller de aktive fans.
Folk kommer for totaloplevelsen. Den får de ikke ved et stemningsløs affære, og så bliver de væk. Særligt for en klub som vores er det alfa/omega at vi tager skridt i den rigtige retning tilskuermæssigt omgående. Særligt i sammenligningen med svensk fodbold blegner dansk fodbold voldsomt pt., til trods for at de har et dårligere produkt (fodboldmæssigt).
Allerhelst tror jeg man vil samarbejde med klubberne om at vende udviklingen, ikke modarbejdes af dem.
Hvor mange af de 10.000 nordjyder der rejser til pokalfinalen vil ind og registrere sig inden en kamp? Mit gæt er at det er under halvdelen, fordi det er bøvlet.
Det kan udgøre en trussel for de officielle fanklubber og de aktive grupper der også lever af tilslutning fra spontane deltagere der ser 1-2 udekampe om året. Børn helt ned til 12-års alderen skal registreres var den første udmelding, så blev det under 16... Der vil være mange der af princip vil nægte deres unge poder at blive registreret. Hvad skal det til for?
Jeg er nysgerrig. Hvilket princip er det der kommer ind i billedet når mange ikke vil have deres børn registreret i forbindelse med udstedelse af et away-kort?Gamen skrev:Børn helt ned til 12-års alderen skal registreres var den første udmelding, så blev det under 16... Der vil være mange der af princip vil nægte deres unge poder at blive registreret. Hvad skal det til for?
-
seamann
Vel det samme princip som gør at nogen fx ikke vil være på Facebook og andre (amerikanske) sociale medier. Hvorfor skal der overvåges i en grad, så Orwell ville være misundelig?Patmand skrev:Jeg er nysgerrig. Hvilket princip er det der kommer ind i billedet når mange ikke vil have deres børn registreret i forbindelse med udstedelse af et away-kort?Gamen skrev:Børn helt ned til 12-års alderen skal registreres var den første udmelding, så blev det under 16... Der vil være mange der af princip vil nægte deres unge poder at blive registreret. Hvad skal det til for?
Og så er jeg ved at brække mig over navnet. Det hedder et Udebanekort.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Privatliv?Patmand skrev:Jeg er nysgerrig. Hvilket princip er det der kommer ind i billedet når mange ikke vil have deres børn registreret i forbindelse med udstedelse af et away-kort?Gamen skrev:Børn helt ned til 12-års alderen skal registreres var den første udmelding, så blev det under 16... Der vil være mange der af princip vil nægte deres unge poder at blive registreret. Hvad skal det til for?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Sjovt nok var BIF hurtige til at bakke op - det var det ene sted for det måske kunne give mening at gøre noget drastisk overfor udebanetilskuere.Gnu skrev:Tak til AGF. (Dét siger man ikke så tit.)
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/5542715
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Privatliv, i som husk at lade din mobiltelefon blive indenfor hjemmets fire vægge, da man ellers er konstant overvåget. Jeg medgiver, at det ødelægger mobiltelefon konceptet en hel del , hvis man lader den blive hjemme.Pastorius skrev:Privatliv?Patmand skrev:Jeg er nysgerrig. Hvilket princip er det der kommer ind i billedet når mange ikke vil have deres børn registreret i forbindelse med udstedelse af et away-kort?Gamen skrev:Børn helt ned til 12-års alderen skal registreres var den første udmelding, så blev det under 16... Der vil være mange der af princip vil nægte deres unge poder at blive registreret. Hvad skal det til for?
Ps: Jeg har den altid med.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
Der er - trods alt - et formål med at en mobiltelefon har kontakt til fysiske master (og man dermed også har lokationsdata på folk). Jeg har set hvor gode personprofiler man kan lave på folk med stort set offentlige oplysninger, og det er skræmmende. (Vidste du fx at det sidste folk bygger inden de bliver skilt er en udestue?). Enhver registrering af data skal begrænses til et absolut minimum, men der er selvfølgelig en grænse hvor den slags giver mening, men awaykortet er langt fra den - særligt til børn.Elvis lever skrev:Privatliv, i som husk at lade din mobiltelefon blive indenfor hjemmets fire vægge, da man ellers er konstant overvåget. Jeg medgiver, at det ødelægger mobiltelefon konceptet en hel del , hvis man lader den blive hjemme.Pastorius skrev:Privatliv?Patmand skrev:Jeg er nysgerrig. Hvilket princip er det der kommer ind i billedet når mange ikke vil have deres børn registreret i forbindelse med udstedelse af et away-kort?Gamen skrev:Børn helt ned til 12-års alderen skal registreres var den første udmelding, så blev det under 16... Der vil være mange der af princip vil nægte deres unge poder at blive registreret. Hvad skal det til for?
Ps: Jeg har den altid med.
Det er ignorant og naivt at undervurdere hvor meget data er værd, og hvor slemt man kan blive ramt, hvis de bliver misbrugt eller lækket.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
BIF har vel set et smuthul til at fortsætte deres egen årtier lange tradition med manglende indgriben over for egne fjolser.Pastorius skrev:Sjovt nok var BIF hurtige til at bakke op - det var det ene sted for det måske kunne give mening at gøre noget drastisk overfor udebanetilskuere.Gnu skrev:Tak til AGF. (Dét siger man ikke så tit.)
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... et/5542715
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."