Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Fabbe » 13. apr 2015, 10:50

Vi er nødt til at finde den positive side af denne sæsons mest sandsynlige udfald. fck har længe været fredet i den debat og ikke hadet nok.

Det er som om, at fck til enhver tid er at foretrække fremfor fcm, fordi "så er det bare, som det plejer".

Men det er da mindst lige så uudholdeligt, at det københavnske plasticfirma sådan bare skal være den naturlige vinder, der altid vinder, hvis andre ikke gider.

Så nu gør jeg mig sikkert uvenner med rigtig mange og accepterer hermed, at guldet ryger til heden. For der er spændende perspektiver i, at fck misser 3 ud af 4 mesterskaber. Det øger chancen for, at fck's naturlige styrkeposition smuldrer, fordi CL-indtægterne udebliver. Og med en uduelig og passé krukke som cheftræner, der har brugt en formue på at købe et helt nyt hold, der viste sig at floppe, så er der håb for, at det braser sammen under egen vægt, mens tilskuerne rasler bort. Det nuværende publikum har aldrig prøvet at udholde en længere ørkenvandring, og nu gør det ondt.

Håbet er, at dybt forgældede fck inden for en overskuelig årrække kan ende i en midtersump som Vålerenga i Oslo, hvor der kræves gammeldags fodboldmirakler for at opnå en topplacering. Og det kan vise sig at blive svært at skabe efter at Carsten Vagn og Ståle har været der.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 13. apr 2015, 10:58

Fabbe skrev:Vi er nødt til at finde den positive side af denne sæsons mest sandsynlige udfald. fck har længe været fredet i den debat og ikke hadet nok.

Det er som om, at fck til enhver tid er at foretrække fremfor fcm, fordi "så er det bare, som det plejer".

Men det er da mindst lige så uudholdeligt, at det københavnske plasticfirma sådan bare skal være den naturlige vinder, der altid vinder, hvis andre ikke gider.

Så nu gør jeg mig sikkert uvenner med rigtig mange og accepterer hermed, at guldet ryger til heden. For der er spændende perspektiver i, at fck misser 3 ud af 4 mesterskaber. Det øger chancen for, at fck's naturlige styrkeposition smuldrer, fordi CL-indtægterne udebliver. Og med en uduelig og passé krukke som cheftræner, der har brugt en formue på at købe et helt nyt hold, der viste sig at floppe, så er der håb for, at det braser sammen under egen vægt, mens tilskuerne rasler bort. Det nuværende publikum har aldrig prøvet at udholde en længere ørkenvandring, og nu gør det ondt.

Håbet er, at dybt forgældede fck inden for en overskuelig årrække kan ende i en midtersump som Vålerenga i Oslo, hvor der kræves gammeldags fodboldmirakler for at opnå en topplacering. Og det kan vise sig at blive svært at skabe efter at Carsten Vagn og Ståle har været der.
Vi bliver i hvert fald ikke uvenner af ovenstående grundt - for jeg er i store træk enige.

For mig ligger det mig tungt på sinde at Brøndby ikke vinder mesterskabet. Dernæst at AGF ikke vinder (men det sker jo ikke). Og slutteligt at FCK ikke vinder mesterskabet.
Derudover er jeg sku i bund og grund ligeglad, nu når det ikke bliver AaB.
Nuvel, jeg så da hellere Esbjerg eller lign. rende med guldet frem for FCM - men det kan sku ikke bringe mit pis i kog - så længe FCK og BIF holdes fra fadet sover jeg fint nok.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. apr 2015, 12:40

Det er jo sådan vi er indrettet. Istedetfor at jamre over at FCM (yderst fortjent forøvrigt) vinder mesterskabet så skal vi koncentrere os om at Brøndby, FCK , OB, AGF og alle de andre IKKE vinder det. Ja-hatten på og så skal det hele nok gå.

Og så skal vi huske at lykønske FCM. Vi er sympatiske i Aalborg og vinder intet ved at virke forsmåede over at andre kan vinde.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 13. apr 2015, 16:25

Generelt enig i ovenstående indlæg. Det absolutte rædselsscenario for mig er Brøndby som dansk mester. Den klub har jeg simpelthen ingenting tilovers for, og det vil blive et regulært mareridt at åbne en nyhedsside eller tænde for fjernsynet i mange måneder efter. Det bliver virkelig opad bakke, folkens.

I det lys har jeg sådan set ikke noget mod FCM, når det nu ikke bliver AaB. FCK er man blevet så vant til, at man ikke rigtig noterer det, skønt jeg godt kunne sætte mig ind i Fabbes tanker. Tænk, hvis vi og andre klubber kunne opnå et jævnbyrdigt forhold med FCK, som det skete med engang uovervindelige Brøndby (slutfirserne/starthalvfemserne).

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 13. apr 2015, 17:12

Jeg kan følge jer til en hvis grad, for jeg havde det nogenlunde som jer indtil for et års tid siden. Det var sådan set okay med mig, at FCM smadrede FCK i Parken kort efter vinterpausen, og jeg kunne dengang også bedre leve med, at titlen gik til FCM, hvis den kom til det. Alene skuffelsen hos københavnerpressen var det hele værd.

Men især Glen gav mig den ødelæggende overdosis FCM. Hans spin over for dommere (fx deres linje over for FCM-afrikanerne og forsøget på at snakke Rasmus Würtz til en karantæne for redningen i Odense) var så pisseirriterende at høre på, at jeg bare fik nok af ham. Ikke mindst fordi han var (og er) helt uden for pædagogisk rækkevidde i skamros af sig selv, FCM og det DNA, han som en nyreligiøs tosse blev ved med at ævle om ved enhver tænkelig lejlighed.

Og da klubben i sommerpausen så gik hen og blev den vildeste luksusluder og solgte sig selv for at kunne leve på et niveau, den slet ikke har potentiale til, mistede jeg det sidste for dem. De kunne have valgt at geare ned og tilpasse sig virkeligheden - som andre klubber har gjort det før dem og endda vist, at det ikke behøver at stå i vejen for titler. Men nej, FCM skulle pinedød have spillere, de slet ikke har råd til - om så prisen skulle være at komme på udenlandske hænder.

I Tyskland har man forhindret den slags med simple regler. I Danmark har DBU tro mod sin egen historie siddet med hænderne i skødet og ladet ulykken ske. Og det er en ulykke, for guld kan købes for dyrt - og prostitution er og bliver den rette betegnelse for den måde, FCM har solgt sig selv til en udenlandsk milliardær. At manden er englænder, gør det ikke en kæft mere spiseligt, end hvis han havde været fra Rusland, Qatar eller Saudi-Arabien. FCM er og bliver hans luksusluder af et stykke legetøj, og ja: Det er en tragisk udvikling for dansk fodbold.

Så jeg kan ikke lide FCM, og jeg kan ikke lide Glen. Hverken som AaB-tilhænger eller som en, der håber det bedste for dansk fodbold og Superligaen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 13. apr 2015, 17:22

Apropos Glen:

http://www.bt.dk/superligaen/riddershol ... r-hjaelpen

Midt i hans sejrsrus efter kampen i går var han åbenbart på banen med skyts mod både Ståle og de AaB-tilhængere, der modtog FCM-bussen med bannere i Aalborg. Det er han selvfølgelig i sin gode ret til, men jeg kan bare ikke undgå tanken om, at det igen viser, hvordan manden selv med et mesterskab så godt som i hus er blottet for format og overskud.

Hvor en træner med format nok ville have sat punktum for gummiben-snakken for længst, føler Glen af en eller anden grund trang til igen-igen-igen at tage emnet op og håne Ståle med en slet skjult stikpille. For mig beviser det kun, at Ståle havde fat i den lange ende, da han beskyldte Glen og FCM for at have fået gummiben sidste år, og jeg kan slet ikke gennemskue, hvorfor det er så svært for Glen at indrømme.

Hvorfor dog ikke bare erkende, at de ikke kunne stå for presset – dengang? De har jo tydeligvis lært af det, og al ære og respekt til Glen for det. Det er knaldgodt trænerarbejde. Så han behøver slet ikke være ufrivillig komisk med selvmodsigelser som ”Nej, vi har aldrig haft gummiben, og vi får det heller ikke igen!” Og med et forspring på en milliard point behøver han jo strengt taget heller ikke sparke nedad på en presset kollega, der provokerede ham for et halvt år siden. Resultaterne burde være nok i sig selv, men er det af ufattelige grunde ikke for Glen.

Jeg ser hans reaktion på AaB-bannerne i samme boldgade. De fleste trænere havde nok ignoreret dem eller kommenteret dem med et skuldertræk. Men ikke Glen. Selv om han sikkert har forsøgt at skjule sin vrede med et anstrengt smil, skinner det jo igennem, at han dybest set ikke bryder sig om, hvad der stod på de bannere. Derfor skulle folkene bag dem have en bemærkning med på vejen ud med en søgt omgang "I hjalp os til at slå jer!"

Det er harmløst, og han er i sin gode ret til det. Men igen stråler han bare langt væk af underskud – et underskud, jeg ikke kunne forestille mig andre toptrænere demonstrere i en situation med et suverænt og fortjent mesterskab lige foran sig.

Når Glen agerer sådan, ligner han ikke en toptræner. Han minder meget mere om en internetkriger. En, der forsvarer FCM med hud og hår – alle vegne og uanset hvad, der bliver sagt om FCM. Det hele skal nedkæmpes. Det ville derfor ikke komme det mindste bag på mig, hvis det en dag kom frem, at Glen har profiler på diverse debatfora. Faktisk tror jeg, at de fleste fodboldtilhængere i Danmark nok ville have Glen som topkandidat, hvis de skulle gætte på en fodboldkendis med en sådan hobby.

Igen: Han er i sin gode ret til at te sig åndssvag. Det imponerer bare ikke rigtigt. Heller ikke når han bilder sig selv ind, at det gør.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. apr 2015, 19:17

Københavnsområdet vil i mine øjne altid fremover have landets førende klub, medmindre der bringes en masse penge ind fra udlandet, det er jeg overbevist om, og med det i baghovedet foretrækker jeg klart FCK som den førende hovedstadsklub, fremfor utålelige Brøndby. Jeg kan tolerere FCK vinder mesterskaber, fordi de trods alt er det mindst rædderlige af to onder, og jeg kan tolerere et FCK mesterskab fremfor et mesterskab til FCM, som jeg er bange for kommer til at skubbe gevaldigt til magtbalancen i dansk fodbold, og som jeg frygter kan skabe trends i dansk fodbold som jeg bestemt ikke bryder mig om.

FCM og deres mange utålelige personager står for ALT hvad jeg hader ved "moderne fodbold", og kunne jeg vælge mellem et FCM mesterskab og slutspil i superligaen er det sgu lige før jeg ville vælge det sidste! Noget som ikke sige så lidt, hvis man kender min holdning til slutspil.

Jeg kan sagtens følge holdningerne til Brøndby, og tager man hele forhistorien med er jeg helt enig i at det ultimativt værste scenarie ville være endnu en periode med dominans fra dem. Men som et øjebliksbillede her og nu har jeg det værre med FCM, det må jeg indrømme... der er simpelthen for meget rakkerpak, for mange ulækre holdninger, og ALT for meget smartass i den klub til jeg kan have det på andre måder.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. apr 2015, 18:24

FCM er, om man vil det eller ej, fantastiske. I følge Wikipedia var de sidste år kun et mulehår fra at vinde guld. Og det er på trods af at Ikast overbygningen kun blev nummer tre og med syv point op til 1. pladsen. Desuden var det skader hos nøglespillere som gjorde, at guldet gik til anden side.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. apr 2015, 19:40

NIN den fromme skrev:FCM er, om man vil det eller ej, fantastiske. I følge Wikipedia var de sidste år kun et mulehår fra at vinde guld. Og det er på trods af at Ikast overbygningen kun blev nummer tre og med syv point op til 1. pladsen. Desuden var det skader hos nøglespillere som gjorde, at guldet gik til anden side.
Hæhæ. Det er sgu meget sjovt. Evt. suppleret med denne:
Wikipedia skrev:Den store mange millionær Matthew Benham, postede i starten af sæsonen en stor sum penge ind i klubben, så de er i dag igen en velfungerende økonomisk klub. Matthew Benham blev samtidig ejer af FCM.
Udover at det er horribelt dansk hele vejen igennem, så er det måske lige på spidsen at kalde FCM økonomisk velfungerende.

Brugerredigering er en fantastisk ting.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 20. apr 2015, 15:27

Kunji skrev:
NIN den fromme skrev:FCM er, om man vil det eller ej, fantastiske. I følge Wikipedia var de sidste år kun et mulehår fra at vinde guld. Og det er på trods af at Ikast overbygningen kun blev nummer tre og med syv point op til 1. pladsen. Desuden var det skader hos nøglespillere som gjorde, at guldet gik til anden side.
Hæhæ. Det er sgu meget sjovt. Evt. suppleret med denne:
Wikipedia skrev:Den store mange millionær Matthew Benham, postede i starten af sæsonen en stor sum penge ind i klubben, så de er i dag igen en velfungerende økonomisk klub. Matthew Benham blev samtidig ejer af FCM.
Udover at det er horribelt dansk hele vejen igennem, så er det måske lige på spidsen at kalde FCM økonomisk velfungerende.

Brugerredigering er en fantastisk ting.
I den forbindelse må dette citat også fremhæves: "FC Midtjylland havde i store dele af sæsonen lagt nummer 1 i Superligaen". Hvorrfor overrasker det ikke, at wikipedia artikelen om FCM er akkurat ligeså forfærdelig kav som alt andet omkring den klub?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 26. apr 2015, 21:26

"Glen Græder Ud" i Onside om lidt, kunne godt blive en classic.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 28. apr 2015, 22:06

Klassens frække dreng

http://www.bt.dk/sport/afsloering-haard ... frikanerne
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 28. apr 2015, 22:34

av av av...

gad vide om de slipper lige så billigt som dengang de blev taget i at lokke for unge spillere her op...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2015, 22:39

Gad vide hvad Kent og de andre siger til det nu hvor de ellers har ment de har gjort er nærmest humanitært stykke arbejde dernede.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 28. apr 2015, 22:40

Er der seriøst en eneste der er overrasket over dette?

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. apr 2015, 23:10

Zee skrev:Er der seriøst en eneste der er overrasket over dette?
Ja, og nej.

Ja, til at man er så kalkulerede i sin måde, hvorpå man udnytter tillid og loyalitet hos spillere der bringes herop under store, flotte ord. I virkeligheden bliver de så, afhængigt af deres værdi for FCM, enten hældt ud med badevandet eller ansat på lavtlønnede kontrakter, formidlet af agenter som arbejder for klubbens og ikke spillernes bedste.
Jeg gætter på at kæmpefjolset Allan Bak Jensen er en af disse.

Nej, i den forstand at det umuligt kan overraske nogen.

Hvor er det ulækkert, og i den grad moralsk angribeligt... Mon ikke stålbrille-crewet og bullshit-retorikeren i disse timer arbejder på et forudsigeligt modsvar.

Jeg hader det foretagende.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 28. apr 2015, 23:19

For det første er det simpelthen ulovligt, hvis FCM er repræsenteret på begge sider af bordet. For det andet har Izunna, Sly og Hassan et erstatningskrav for manglende løn, hvis de kan dokumentere, at de har haft et tab. Spørgsmålet er, hvad 1/3 eller 1/2 grundløn af deres markedsværdi kan måles til?

Det ville kunne dokumenteres, hvorvidt om de afrikanske spillere har haft et tab, hvis deres løn sammenlignes med andre spillere med samme status i klubben, herunder Tim Sparv, Petter Andersson, Jim Larsen, Jakob Poulsen, Erik Sviatchenko og Martin Pusic. Det kan virkelig komme til at koste FCM rigtig mange penge, mens deres brand udadtil virkelig får store ridser i lakken.

Hvor er det usmageligt, og hvor er det komisk, at denne artikel bliver offentliggjort i deres sandsynlige mesterskabssæson!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. apr 2015, 23:25

Men ER delvis dobbeltrepræsentation ulovligt? Er det ikke blot et af de kritikpunkter Spillerforeningen (bl.a.) har ifht. agenter? At de oplever en stigende grad af interessekonflikter/dobbeltrepræsentation.
Det lyder sgu lidt Jorge Mendes-agtigt, dét der med at dobbelt-repræsentere ifht. særlige grupper af spillere. Her ved at holde en særlig gruppe spilleres lønniveau lavt ved at sikre at deres rådgiver er én man samarbejder med.
Arendt skrev:For det første er det simpelthen ulovligt, hvis FCM er repræsenteret på begge sider af bordet. For det andet har Izunna, Sly og Hassan et erstatningskrav for manglende løn, hvis de kan dokumentere, at de har haft et tab. Spørgsmålet er, hvad 1/3 eller 1/2 grundløn af deres markedsværdi kan måles til?

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 28. apr 2015, 23:44

Gamen skrev:Men ER delvis dobbeltrepræsentation ulovligt? Er det ikke blot et af de kritikpunkter Spillerforeningen (bl.a.) har ifht. agenter? At de oplever en stigende grad af interessekonflikter/dobbeltrepræsentation.
Det lyder sgu lidt Jorge Mendes-agtigt, dét der med at dobbelt-repræsentere ifht. særlige grupper af spillere. Her ved at holde en særlig gruppe spilleres lønniveau lavt ved at sikre at deres rådgiver er én man samarbejder med.
Arendt skrev:For det første er det simpelthen ulovligt, hvis FCM er repræsenteret på begge sider af bordet. For det andet har Izunna, Sly og Hassan et erstatningskrav for manglende løn, hvis de kan dokumentere, at de har haft et tab. Spørgsmålet er, hvad 1/3 eller 1/2 grundløn af deres markedsværdi kan måles til?
Ja det er det som udgangspunkt, jf. cirkulære nr. 93 fra DBU's bestyrelse punkt 12.1. En undtagelse er, hvis de afrikanske spillere har givet accept til dette, jf. punktet 8.2.4. Det kræver dog, at agenten på forhold har gjort klart, at der en interessekonflikt. Hvis agenten ikke har det, så falder hammeren!

http://www.dbu.dk:8004/~/media/Files/DB ... 3_2015.pdf

Du kan godt sammenligne med Jorge Mendes, idet fodboldspillere og deres agenter overordnet hører ind under europæisk arbejdsret. Vi kan dog godt i Danmark træffe kendelser med udgangspunkt i DBU's regler. I denne sag fra 2008 var det centrale forhold, at klubben havde betalt honorar direkte til agenterne i stedet for at spilleren retmæssigt udførte dette. Dog var et af de andre forhold, at der var udført dobbeltrepræsentation. Det kostede en samlet bøde på 670.000 kr.

http://www.dbu.dk/Nyheder/2008/Juni/670 ... gentregler
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 29. apr 2015, 02:14

Provst i Brovst skrev:Klassens frække dreng

http://www.bt.dk/sport/afsloering-haard ... frikanerne
FCM: "Vi skaber hele mennesker til den halve pris"