Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 29. apr 2015, 09:19

Der er vel intet i det, andet end forargelsen i den sag.

I øvrigt så snakkes der om lav grundløn, men det kan jo være høj bonus. Så klap nu hesten.

Endelig så bestemmer spilleren jo selv om han vil sælges. Han kan jo bare true med at gå kontrakten ud. Rilwan Hassan har udløb næste sommer, så han er jo kun penge værd denne sommer. Her kan han jo passende kompenseres ved en overgang.

Når det så er sagt, så har de vel i denne sag bare endnu en gang bevæget sig helt ud til stregen i deres optik, men i de andres overskredet den...

Men det er vel altid problemet med en klub, som har været på fallittens rand og prøvet at holde omkostninger nede. Ind kommer sugardaddy nr. ??? Og vupti så betaler de for mange dyre spillere. Tilbage står nogle af de trofaste og undres over, at de ikke kompenseres.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 29. apr 2015, 12:21

Den er lidt svær den her, for man aner jo i realiteten ikke hvordan valget af agent er foregået. FCM skriver selv de anbefaler agenter, men sådan en abefaling kan jo være svær at sige nej til, hvis det er ens første kontrakt når man er kommet op fra Afrika, og man har et enormt pres fra familie m.m. Det er klart at det er problematisk hvis spillerne er blevet stillet dårligere, fordi visse agenter er lidt for gode venner med FCM, og dermed har interessekonflikt. Men det er jo så godt som umuligt at bevise, omend de kommentarer de spillere kommer med, ikke ligefrem er flatterende.

Det der til gengæld slår mig, når man læser på Ulvegraven eller for den sags skyld bold.dk, er hvordan der ikke er eneste FCM-fan der kan se bare fligen af et problem overhovedet. Det er nærmest kult-agtigt, hvordan INTET FCM foretager sig, kan være forkert. Uanset om det er Benhams overtagelse, om det er afrikanske spillere der skiftevis knalder den samme tøs (som så, uden de vidste det, viste sig at være mindreårig), Steinlein der udtaler at "deres spillere er populære" jævnfør samme sexsag, Glenn der flæber over Würtz' hånd på i Odense og tuderi over hans afrikanske spillere bliver dømt hårdere, for så mindre end et halvt år senere står og snakker om at man ikke skal brokke sig over dommere. Alt er bare totalt i orden, og hvis der rettes kritik mod det, flyver det om sig med misundelseskommentarer og lignende. Den kult-opbakning sammenblandet med udtalt paranioa er sgu syret at overvære.

Det er absolut naturligt at man bakker sin klub op, men jeg synes fandme ikke jeg oplever andre fans være så totalt enøjede over for alt hvad deres respektive klubber foretager sig. I Brøndby, OB og AaB, ser man jo tydeligt hvordan folk vitterligt er utilfredse med en række dispositioner, udtalelser eller handlinger.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 29. apr 2015, 12:48

Det er klart, at BT er et medie, som skal forholdes meget kildekritisk til, men her er lønningerne opridset fra FCM-spillerne:

http://www.bt.dk/superligaen/se-tallene ... scountloen
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. apr 2015, 13:03

Frygah, det handler vel i lige så høj grad om at sålænge det sportsligt går godt, så er det lidt nemmere, som fan, at lukke øjnene overfor eventuelle svipsere. Om man ser mere kritik af ledelsen i AaB, OB, BIF osv ved jeg ikke, men fans af disse klubber har også i højere grad haft berettigelse til at brokke sig i og med man har skulle vænne sig til en anden virkelighed hvor man er gået fra at være med helt fremme til at rode rundt nede omkring nedrykningsstregen eller være en del af det mere grå og kedelige midterfelt. Det har ikke helt været tilfældet i FCM hvor man hele tiden har klaret sig rimeligt sportsligt, dog ved at være på udenlandske hænder 2 gange.
Rasmus Ankersen sagde jo ligeledes som noget af det første at FCM stadig skulle være en klub hvor man udviklede egne spillere, og ikke en klub hvor man ville se egne folk blive erstattet af indkøbte profiler, noget der har vist sig at være løgn, men det har han ikke rigtigt hørt for, hvertfald ikke blandt egne fans.

EDIT: Kiggede lige på graven, de virker ikke synderligt chokerede, mest af alt en anelse irreterrede over det tager fokus fra guldkampen.
Hvordan og hvorfor havner en artikel som denne i medierne, når alt vores krudt og energi er og / eller skulle være på, at sikre os guldet til heden. Det bliver jeg sgu en smule irriteret over, når fokus skulle være et helt andet sted, her kort før sæsonafslutning. Håber virkelig de bliver bedt om, at rette ind og præstere på banen, i stedet for dette
Det er ok kynisk.
Mi indtryk er iøvrigt også at langt de fleste indlæg skrives af brugeren TrueWolfMidt, som ikke slår mig som at have fulgt med i fodbold specielt lang tid, og egentlig ikke rigtigt gider bruge energi på de ting der sker uden for banen, og for sådan en fyr forstår jeg egentlig godt at Benham projektet er velkomment, ligesom de små ting udenfor banen virker lidt ligegyldige. I det hele taget kan jeg også godt følge at det er svært at hidse sig op over at en fodboldspiller "kun" får 70.000 om måneden fremfor 150.000. Det er alligevel lønninger de fleste af os aldrig kommer i nærheden af, og næppe noget man sulter af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. apr 2015, 15:05

Gad vide om en spiller som Jacob Poulsen også er på discountløn i FCM - ham hentede de så vist jeg husker hjem i 2013...

Det jeg synes er lidt skræmmende her, hvis superligaprofiler som Igboun og Izunna i 2013 er blevet rådet af deres agenter, som FCM tilsyneladende har anbefalet dem, at tage imod tilbud der ligger milevidt under deres markedsværdi, uden at anbefale dem at afsøge markedet hos andre klubber. Som jeg ser det, er det vel det som er sket. Om FCM og Steinlein slipper afsted med deres blanke afvisning i dag, eller om der er mere at komme efter vil fremtiden vise, men kender man BT ret, så kunne de sagtens have langt mere kød på historien, som de med vilje ikke har sluppet fra start, sådan kører de ofte deres "afsløringer".

På den anden side kunne jeg også godt forestille mig de afrikanske herrer har sagt de ikke vil skifte væk fra FCM, og så må man jo tage hvad man kan få.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 29. apr 2015, 15:27

Jesper Schmidt skrev:Gad vide om en spiller som Jacob Poulsen også er på discountløn i FCM - ham hentede de så vist jeg husker hjem i 2013...

Han blev hentet i januar 2014 med hjælp fra investorer i et forsøg på et lukke hullet efter Danny Olsens afgang.
Jesper Schmidt skrev: Det jeg synes er lidt skræmmende her, hvis superligaprofiler som Igboun og Izunna i 2013 er blevet rådet af deres agenter, som FCM tilsyneladende har anbefalet dem, at tage imod tilbud der ligger milevidt under deres markedsværdi, uden at anbefale dem at afsøge markedet hos andre klubber.

Izu og Sly er ikke ude at brokke sig. Rilwan forhandlede selv sin kontrakt: "Da jeg fik min kontrakt, forhandlede jeg selv og sagde, hvor meget jeg gerne ville have, men sportsdirektøren (Claus Steinlein, red.) sagde, at de ikke kunne tilbyde mere. Dengang havde de ikke klubejeren (Matthew Benham, red.) og var tæt på at gå konkurs" http://www.bt.dk/superligaen/se-tallene ... scountloen
Desuden kan man vel diskutere, om de agenter de selv finder, er bedre end dem FCM anbefaler: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 213373.ece

Ifølge FCM (og dem kan man jo så vurdere som troværdige eller ej) så har Rilwan forlænget sin aftale med sin agent (Klaus Granlund) flere gange. Det virker underligt, når man er utilfreds. Desuden oplyser de til den lokale avis: - Man skal jo kigge på hele lønpakken. Nigerianerne har typisk aftaler om at få et større beløb udbetalt op til deres ferier, så de kan få pengene med hjem til Afrika. Regner man de beløb ind i månedslønnen, kan jeg garantere, at de alle tre ligger over Superligaens gennemsnit, siger Claus Steinlein.

Jeg har stor forståelse for, at penge betyder meget (og mere end for os andre) for vores nigerianere. Men det virker mest som om, at Rilwan lønforhandler gennem medierne.

Det jeg har set af artikler vedr dette (og det er kun online-tingene) så er der ikke noget der underbygger, at FCM skulle forskelsbehandle nigerianerne. De akademi-kontrakter og første seniorkontrakter de har fået, er lige som alle danskernes. At 'kendere af markedet' så vurderer at de burde får mere i løn, giver jeg ikke meget for. De samme kendere vil nok også mene, at Hvilsom får for lidt, Elmander for meget osv. Hvad tjente Kusk inden han blev solgt? Hvad tjener Thomsen og Thelander? Hvad tjener Falk i OB? Mekanismerne er jo nu engang sådan, at unge egenudviklede spillere er billigere i løn end etablerede profiler, der hentes fra udlandet.

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 29. apr 2015, 16:05

FCM skrev: for vores nigerianere.
Billede
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 29. apr 2015, 17:06

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev:Gad vide om en spiller som Jacob Poulsen også er på discountløn i FCM - ham hentede de så vist jeg husker hjem i 2013...

Han blev hentet i januar 2014 med hjælp fra investorer i et forsøg på et lukke hullet efter Danny Olsens afgang.
Jesper Schmidt skrev: Det jeg synes er lidt skræmmende her, hvis superligaprofiler som Igboun og Izunna i 2013 er blevet rådet af deres agenter, som FCM tilsyneladende har anbefalet dem, at tage imod tilbud der ligger milevidt under deres markedsværdi, uden at anbefale dem at afsøge markedet hos andre klubber.

Izu og Sly er ikke ude at brokke sig. Rilwan forhandlede selv sin kontrakt: "Da jeg fik min kontrakt, forhandlede jeg selv og sagde, hvor meget jeg gerne ville have, men sportsdirektøren (Claus Steinlein, red.) sagde, at de ikke kunne tilbyde mere. Dengang havde de ikke klubejeren (Matthew Benham, red.) og var tæt på at gå konkurs" http://www.bt.dk/superligaen/se-tallene ... scountloen
Desuden kan man vel diskutere, om de agenter de selv finder, er bedre end dem FCM anbefaler: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 213373.ece

Ifølge FCM (og dem kan man jo så vurdere som troværdige eller ej) så har Rilwan forlænget sin aftale med sin agent (Klaus Granlund) flere gange. Det virker underligt, når man er utilfreds. Desuden oplyser de til den lokale avis: - Man skal jo kigge på hele lønpakken. Nigerianerne har typisk aftaler om at få et større beløb udbetalt op til deres ferier, så de kan få pengene med hjem til Afrika. Regner man de beløb ind i månedslønnen, kan jeg garantere, at de alle tre ligger over Superligaens gennemsnit, siger Claus Steinlein.

Jeg har stor forståelse for, at penge betyder meget (og mere end for os andre) for vores nigerianere. Men det virker mest som om, at Rilwan lønforhandler gennem medierne.

Det jeg har set af artikler vedr dette (og det er kun online-tingene) så er der ikke noget der underbygger, at FCM skulle forskelsbehandle nigerianerne. De akademi-kontrakter og første seniorkontrakter de har fået, er lige som alle danskernes. At 'kendere af markedet' så vurderer at de burde får mere i løn, giver jeg ikke meget for. De samme kendere vil nok også mene, at Hvilsom får for lidt, Elmander for meget osv. Hvad tjente Kusk inden han blev solgt? Hvad tjener Thomsen og Thelander? Hvad tjener Falk i OB? Mekanismerne er jo nu engang sådan, at unge egenudviklede spillere er billigere i løn end etablerede profiler, der hentes fra udlandet.
Jeg tror ikke der er er mange der er uenige i det du skriver. Der hvor det bliver speget er hvor "meget" FCM har "anbefalet" agenter for deres spillere, og hvor loyale disse agenter så er overfor spillerne kontra klubberne, især hvis det er potentielle superligastjerner med store økonomiske indtægter til agenten ved et salg. Så kunne det jo relativt hurtig tænkes at en agent kunne please klubben i forhandlingerne fremfor at få det absolut optimale for sin spiller. At jeg så samtidig godt kan tænke mine tanker om grådige agenter der forskruer hovederne på spillerne, er en anden debat.

Hvis man netop har "reddet" de unge afrikanere fra en kummerlig tilværelse, som anekdoterne på diverse fodboldfora tilsyneladende fortæller, så kan jeg godt forstå hvis disse spillerne føler sig noget pressede til at vælge en agent "anbefalet" af FCM. Og det er jo det ingen af os ved, og sikkert heller ikke kommer til at vide. Og så er der kun de udtalelser tilbage, hvilket man ikke rigtig kan bruge til så meget. Jeg sidder også og venter på at BT smider en bombe, for indtil videre er det altså kun hearsay og lidt brok fra et par spillere.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 29. apr 2015, 17:12

Hvis nu bare spillerne til en hver tid kunne få anbefalet en passende agent af Spillerforeningen, ville der ikke være tvivl om det.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 29. apr 2015, 17:19

Frygah skrev: Jeg tror ikke der er er mange der er uenige i det du skriver. Der hvor det bliver speget er hvor "meget" FCM har "anbefalet" agenter for deres spillere, og hvor loyale disse agenter så er overfor spillerne kontra klubberne, især hvis det er potentielle superligastjerner med store økonomiske indtægter til agenten ved et salg. Så kunne det jo relativt hurtig tænkes at en agent kunne please klubben i forhandlingerne fremfor at få det absolut optimale for sin spiller. At jeg så samtidig godt kan tænke mine tanker om grådige agenter der forskruer hovederne på spillerne, er en anden debat.
Enig i, at det er i agentvinklen der er mest 'sprængfarligt' stof. Agenter må naturligvis ikke have en dobbeltrolle. Men jeg har ikke set noget, der tyder på det - kun spillere, der brokker sig. Men pånær Rilwan er de spillere, som udtaler sig, ikke åbenlyse kæmpetalenter, men på deres første seniorkontrakt og sandsynligvis ikke nogen, der får en superligakarriere - så svært at argumentere for, at de burde have en kæmpekontrakt. Ved de første seniorkontrakter tror jeg sjældent, at der er de store forhandlinger - det er der jo også sjældent for os andre, da vi skulle have vores første job.
Mindes også en tv-udsendelse, hvor man fulgte Jesper Juelsgaards første kontraktforhandlinger med FCM. Der var hverken han eller hans far (som var hans rådgiver) videre imponeret af tallet på kontrakten. Men sådan er det jo i alle klubber - de unge talenter hiver altså ikke store lønninger hjem, man kan jo bare se de mindstelønninger, der blev aftalt i sidste overenskomst.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. apr 2015, 18:14

Frygah skrev:
FCM skrev:

Jeg tror ikke der er er mange der er uenige i det du skriver. Der hvor det bliver speget er hvor "meget" FCM har "anbefalet" agenter for deres spillere, og hvor loyale disse agenter så er overfor spillerne kontra klubberne, især hvis det er potentielle superligastjerner med store økonomiske indtægter til agenten ved et salg. Så kunne det jo relativt hurtig tænkes at en agent kunne please klubben i forhandlingerne fremfor at få det absolut optimale for sin spiller. At jeg så samtidig godt kan tænke mine tanker om grådige agenter der forskruer hovederne på spillerne, er en anden debat.

Hvis man netop har "reddet" de unge afrikanere fra en kummerlig tilværelse, som anekdoterne på diverse fodboldfora tilsyneladende fortæller, så kan jeg godt forstå hvis disse spillerne føler sig noget pressede til at vælge en agent "anbefalet" af FCM. Og det er jo det ingen af os ved, og sikkert heller ikke kommer til at vide. Og så er der kun de udtalelser tilbage, hvilket man ikke rigtig kan bruge til så meget. Jeg sidder også og venter på at BT smider en bombe, for indtil videre er det altså kun hearsay og lidt brok fra et par spillere.
Gråzonen er allerede mørkegrå i det øjeblik en klub anbefaler hvem de synes en spiller skal lade repræsentere sig, og da især når det drejer sig om unge knægte der står i et vidt fremmed land uden nogen at stole på eller støtte sig op af, udover den klub der hentede dem fra deres hjem. Man skal vist være FCM fan for at være blind nok til ikke at se en klub vil have egne interesser i tankerne, når de anbefaler en agent. Ikke nødvendigvis (men det vil jeg på ingen måde turde afvise) fordi der er lavet aftaler med agenter på forhånd om at man anbefaler dem, mod at de får forklaringer om hvordan man jo ikke kan tillade sig at kræve for meget af den ene eller anden grund, men måske alene fordi man ved at man altid vil stå bedre med agenter man har et godt forhold til... det kan på ingen måde være moralsk acceptabel opførsel. Steinlein siger det næsten selv, når han taler om agenter der "kender danske forhold" - det drejer sig om at få spilleren tilknyttet en agent som ikke stiller krav man om klub anser for urimelige.

For at gøre det endnu mere speget taler vi også her om spillere hvis transferrettigheder har været solgt til 3. part, for nogens vedkommende.

Og så synes jeg da egentlig det er pudsigt som argumenterne fra FCM kultens side nu pludselig lyder at spillerne bare er utilfredse med andre ting og bruger det her som pression, eller for at straffe FCM... Indtil nu synes jeg da ellers kun vi har hørt om hvor helt fantastisk glade de afrikanske spillere er for FCM og hvad de har gjort for dem, men de er måske ved at blive voksne nu...

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 29. apr 2015, 18:28

Jesper Schmidt skrev:
Frygah skrev:
FCM skrev:

Gråzonen er allerede mørkegrå i det øjeblik en klub anbefaler hvem de synes en spiller skal lade repræsentere sig, og da især når det drejer sig om unge knægte der står i et vidt fremmed land uden nogen at stole på eller støtte sig op af, udover den klub der hentede dem fra deres hjem. Man skal vist være FCM fan for at være blind nok til ikke at se en klub vil have egne interesser i tankerne, når de anbefaler en agent. Ikke nødvendigvis (men det vil jeg på ingen måde turde afvise) fordi der er lavet aftaler med agenter på forhånd om at man anbefaler dem, mod at de får forklaringer om hvordan man jo ikke kan tillade sig at kræve for meget af den ene eller anden grund, men måske alene fordi man ved at man altid vil stå bedre med agenter man har et godt forhold til... det kan på ingen måde være moralsk acceptabel opførsel. Steinlein siger det næsten selv, når han taler om agenter der "kender danske forhold" - det drejer sig om at få spilleren tilknyttet en agent som ikke stiller krav man om klub anser for urimelige.

For at gøre det endnu mere speget taler vi også her om spillere hvis transferrettigheder har været solgt til 3. part, for nogens vedkommende.

Og så synes jeg da egentlig det er pudsigt som argumenterne fra FCM kultens side nu pludselig lyder at spillerne bare er utilfredse med andre ting og bruger det her som pression, eller for at straffe FCM... Indtil nu synes jeg da ellers kun vi har hørt om hvor helt fantastisk glade de afrikanske spillere er for FCM og hvad de har gjort for dem, men de er måske ved at blive voksne nu...
Vi er ikke uenige i at der uanset hvad må siges at være nogle spørgsmål til den FCM-historie om at alt er helt perfekt på Heden, "Hele mennesker" og alle bare knuselsker hinanden.

Det jeg helt konkret ikke ved, er hvordan kotumen i realiteten er når unge spillere skal vælge agent. Man kunne godt forestille sig, især for unge afrikanere fra akademier dernede, bliver jagtet af mindre reelle personer, hvor hensigten måske ikke er til spillerens fordel. Der kunne jeg måske godt forestille mig at den praktiske løsning er at der er nogle agenter i Danmark som ville være bedre for spilleren at vælge. Dermed ikke sagt at det ikke er problametisk hvis spillerne føler at de agenter som FCM har anbefalet, er "anbefalet" på en ganske kynisk måde.

Det med de også er solgt til 3. part gør det i min verden endnu mere uoverskueligt.

EDIT: Gad vide hvad Spillerforeningen siger til det her?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. apr 2015, 18:29

FCM skrev: Izu og Sly er ikke ude at brokke sig. Rilwan forhandlede selv sin kontrakt: "Da jeg fik min kontrakt, forhandlede jeg selv og sagde, hvor meget jeg gerne ville have, men sportsdirektøren (Claus Steinlein, red.) sagde, at de ikke kunne tilbyde mere. Dengang havde de ikke klubejeren (Matthew Benham, red.) og var tæt på at gå konkurs" http://www.bt.dk/superligaen/se-tallene ... scountloen

Jeg gider personligt ikke gå inde i alt det der lønsnak, som aldrig bliver andet end gætværk, sammenligninger på tværs af klubber er især totalt umuligt. Derfor bruger jeg også ordet HVIS, og forholder mig udelukkende til hvad der bliver fremført i medierne... er det så sandheden? Det kan det være vi bliver klogere på i den kommende tid, men indtil videre er det vel påstand mod påstand.

Men som jeg skrev i mit foregående indlæg, så er den eneste grund til lønsnakken overhovedet kan blive interessant, at man fra FCM's side har anbefalet visse agenter til spillerne, eller måske endda, ifølge BT's påstand, direkte anvist dem en agent. Om spillerne eventuelt får mindre i løn end de reelt er værd, ville normalt være spillerens eget ansvar, og fuldstændigt uinteressant. Det er det bare ikke i denne sag, hvor spillerens løn er en direkte følge af klubbens indblanding i hvem spilleren bør lade sig repræsentere af.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. apr 2015, 18:39

Frygah skrev: Vi er ikke uenige i at der uanset hvad må siges at være nogle spørgsmål til den FCM-historie om at alt er helt perfekt på Heden, "Hele mennesker" og alle bare knuselsker hinanden.

Det jeg helt konkret ikke ved, er hvordan kotumen i realiteten er når unge spillere skal vælge agent. Man kunne godt forestille sig, især for unge afrikanere fra akademier dernede, bliver jagtet af mindre reelle personer, hvor hensigten måske ikke er til spillerens fordel. Der kunne jeg måske godt forestille mig at den praktiske løsning er at der er nogle agenter i Danmark som ville være bedre for spilleren at vælge. Dermed ikke sagt at det ikke er problametisk hvis spillerne føler at de agenter som FCM har anbefalet, er "anbefalet" på en ganske kynisk måde.

Det med de også er solgt til 3. part gør det i min verden endnu mere uoverskueligt.
Der er da ingen tvivl om at det er ok klubben advarer mod eventuelle agenter, som man ved ikke vil have spillerens bedste for øje. Men her går man skridtet videre, og anbefaler selv direkte agenter. For mig er det et problem, ikke mindst rent moralsk, bare at tage det skridt, for som Steinlein næsten siger rent ud - man ønsker spillerne har agenter som klubben kan lave aftaler med. Man har ikke ønsket at Igboun f.eks. kunne have en udenlandsk agent som kunne finde på at stille større krav, fordi han ved hvad spilleren ville kunne få i f.eks. Tyskland eller Belgien. Man har villet have spillerne har danske agenter, som kender til hvad man med ret og rimelighed mener spilleren kan tillade sig at forlange i forhold til hvad man nu engang får her i landet.

Det er for mig nok til at det er usmageligt, og endnu engang beviser for mig at man har et helt andet syn på moral, værdighed og ære i den klub end hvad jeg anser for acceptabelt

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 29. apr 2015, 19:02

http://www.bt.dk/superligaen/agent-afvi ... -spillerne

FAndme godt nok nogle vage udmeldinger fra agenten..
"Men jeg kan ikke helt nikke genkendende til, at jeg skulle være stukket i hånden på dem. Så jeg er da ked af, hvis det er den opfattelse, de har af mig."

Spillerne forklarer, at de aldrig hørte fra Michael Bolvig efter kontraktunderskrivelsen. BT har set dokumentation for, at der med Benjamin Ayuba (der i dag er tilbage i Nigeria, red.) var Facebook-kontakt et halvt år efter klubskiftet, men ellers indrømmer Michael Bolvig, at det var småt med kontakten.

FCM svarer igen på hårde anklager: Intet ulovligt eller forkert

»Hvis jeg har været oppe og se dem, har jeg hilst på dem. Det kan da godt ske, at jeg ikke har siddet på låret af dem, det skal jeg da ikke kunne afvise.«
Han kan simpelthen ikke "helt" genkende det spillerne siger, og ellers har han ikke gidet at gøre en skid for dem whatsoever. Det var da en fornem agent, må man sige... Hvis det er en af de agenter som Steinlein snakker om de anbefaler, så må man godt nok undre sig.

I øvrigt tager Spillerforeningen sagen op. Men det er sikkert fordi de også bare er misundelige på FCM, ligesom alle andre.

http://www.bt.dk/superligaen/spillerfor ... t-ulovligt

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 29. apr 2015, 21:10

eg tror jeg lader HobroEkpressen svare på den her:

https://mobile.twitter.com/HobroEkspres ... 1933895680

Eller vi kan jo også bare lade Igboun tale for sig selv:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5543841

Mike

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. apr 2015, 01:41

Mike80 skrev:eg tror jeg lader HobroEkpressen svare på den her:

Mike
Et tweet med et billed som er et vagt forsøg på humor, og udtalelser fra en mand man har en klar forventning om ikke ville udtale sig kritisk om FCM selvom de solgte op til flere af hans organer... Så kan al kritik godt stoppe, det kan ikke være anderledes.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. apr 2015, 06:42

Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev:eg tror jeg lader HobroEkpressen svare på den her:

Mike
Et tweet med et billed som er et vagt forsøg på humor, og udtalelser fra en mand man har en klar forventning om ikke ville udtale sig kritisk om FCM selvom de solgte op til flere af hans organer... Så kan al kritik godt stoppe, det kan ikke være anderledes.
En vag artikel med den ene parts synspunkt fremført som fakta. Søgte links om agenters nære forhold til fcm som izunna, der fik sin agent anbefalet af Florescu og Baba collins. Sammenligninger i løn på egenudviklede spillere ud fra falske tal, og holdt op imod lønninger til profilkøb fra udlandet... Så kan dødsstraffen godt iværksættes!

Alle må da kunne se hvor tyndt grundlaget trods alt er her.

mike

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. apr 2015, 07:15

Billede
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. apr 2015, 09:25

Kunji skrev:Billede
En god illustration af den effekt en negativ FCM omtale tydeligvis har her på siden (og i flere andre klubber)

FCM succes er tydeligvis upopulært i fodbold dk. Og morten Crone har nok ment, at der ville være godt salg i noget negativ omtale eftersom man trykker en så tynd dokumenteret historie. Crone trykte historien og fodbold dk. Sprang ukritisk med på legen og rullede straks den store stygge ulv i tjære og fjer!

Mike

Besvar