Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
Thomsen har svinget meget i niveau, da han ligesom holdet har lidt af den manglende kreativitet. Med hans 6 assist og hans høje topniveau mod Hobro, hvor han deltog i samtlige offensive aktioner, synes jeg, at det er misvisende at kalde ham en middel superliga spiller. Derudover er han fast mand på et meget stærkt U21 hold.Yankee skrev:Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
Han mangler at blive mere målfarlig og putte flere bolde i kassen, men derudover synes jeg, at han er en meget komplet spiller.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
- Supersystem
- 2. div

- Favoritspiller: Maldini
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
Det handler om at se muligheder fremfor begrænsninger. Så fordi han har været svingende i en sæson ændre jo ikke på at manden har talent. Du bekræfter det selv i "pt".Yankee skrev:Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej
Thomsens kontrakt har udløb til næste sommer og bliver 22 om et par dage (
). Gaarde har forsøgt at få ham til at underskrive en ny kontrakt, som rapporteret i medierne for cirka et halvt år siden, men tror ikke han vil, og så skal vi altså lave vores millioner på ham, for at der er råd til en ordenlig erstatning.
Og det er her min kæde hopper af. Thomsen har vist, at han ikke kan holde et konstant niveau i denne sæson, der er godt nok til andet end 2.bundesliga eller midterhold i holland og Belgien.Eksil skrev:Thomsens kontrakt har udløb til næste sommer og bliver 22 om et par dage (). Gaarde har forsøgt at få ham til at underskrive en ny kontrakt, som rapporteret i medierne for cirka et halvt år siden, men tror ikke han vil, og så skal vi altså lave vores millioner på ham, for at der er råd til en ordenlig erstatning.
Ja han er 22 år, men synes Thomsen skal kigge på Kusk, Helenius, Sloth, Makienok m.f. Danske spillere skal virkelig tænke sig om og det der sker, er jo typisk at de bliver lokket af lønnen og bliver lovet spilletid og gode forudsætninger. Synes virkelig Thomsen skal tænke sig om, når der er så klare eksempler på, at det går galt. Thomsen mangler helt klart at score flere mål, før de store summer kan komme på tale.
1,5 års forlængelse må være drømmescenariet. Som 23-24 årig har knægten flere muligheder er jeg sikker på.
Meget muligt at det samlet set er bedre for ham, men hvordan skal man forlænge med en mand der ikke vil? For Thomsen er det sikkert også okay, at kontrakten bare løber ud og han tager differencen i signon fee, men det stiller klubben dårligt.Kristian skrev:Og det er her min kæde hopper af. Thomsen har vist, at han ikke kan holde et konstant niveau i denne sæson, der er godt nok til andet end 2.bundesliga eller midterhold i holland og Belgien.Eksil skrev:Thomsens kontrakt har udløb til næste sommer og bliver 22 om et par dage (). Gaarde har forsøgt at få ham til at underskrive en ny kontrakt, som rapporteret i medierne for cirka et halvt år siden, men tror ikke han vil, og så skal vi altså lave vores millioner på ham, for at der er råd til en ordenlig erstatning.
Ja han er 22 år, men synes Thomsen skal kigge på Kusk, Helenius, Sloth, Makienok m.f. Danske spillere skal virkelig tænke sig om og det der sker, er jo typisk at de bliver lokket af lønnen og bliver lovet spilletid og gode forudsætninger. Synes virkelig Thomsen skal tænke sig om, når der er så klare eksempler på, at det går galt. Thomsen mangler helt klart at score flere mål, før de store summer kan komme på tale.
1,5 års forlængelse må være drømmescenariet. Som 23-24 årig har knægten flere muligheder er jeg sikker på.
Thomsen har 10-12 år mere at tjene hans fodbold millioner i og jeg kan ikke fortænke ham i at tage de ekstra guld der ligger i Tysk 2.div eller Holland/Belgien.
Enig i at han har haft en svag sæson, men at kalde ham en middelmådig superligaspiller er godt nok at stramme den. Han har et fremragende topniveau hvilket han bedømt ud fra de seneste 2 kampe forhåbentlig er ved at finde igen. Han er et stort talent da der klart vil være interessant for en del klubber til sommer, især hvis han får leveret en gode u21 præstationer..Yankee skrev:Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ved vi om han ikke vil forlænge. Self. kan vi ikke forlænge med en spiller der ikke vil være her mere end 1 år mere.Eksil skrev:Meget muligt at det samlet set er bedre for ham, men hvordan skal man forlænge med en mand der ikke vil? For Thomsen er det sikkert også okay, at kontrakten bare løber ud og han tager differencen i signon fee, men det stiller klubben dårligt.Kristian skrev:Og det er her min kæde hopper af. Thomsen har vist, at han ikke kan holde et konstant niveau i denne sæson, der er godt nok til andet end 2.bundesliga eller midterhold i holland og Belgien.Eksil skrev:Thomsens kontrakt har udløb til næste sommer og bliver 22 om et par dage (). Gaarde har forsøgt at få ham til at underskrive en ny kontrakt, som rapporteret i medierne for cirka et halvt år siden, men tror ikke han vil, og så skal vi altså lave vores millioner på ham, for at der er råd til en ordenlig erstatning.
Thomsen har 10-12 år mere at tjene hans fodbold millioner i og jeg kan ikke fortænke ham i at tage de ekstra guld der ligger i Tysk 2.div eller Holland/Belgien.
Vi skal ikke ende med peanuts for Thomsen, så hvis ikke han vil forlænge, så skal man sælge denne sommer og ikke bare sige ja til 8 mio fordi spilleren gerne vil afsted. Alle AaBs spillere vil gerne spille udenlands.
Det er nok en anden snak, men det er på tide vi laver et ordentligt salg af en klassespiller og ikke bare sælger for peanuts fordi han mener han er klar til udlandet.
Når Gaarde melder ud, at man gerne vil forlænge og der så ikke sker noget i et halvt år, så kan vi vel rimeligt sikkert konkludere, at han ikke vil?Kristian skrev:Ved vi om han ikke vil forlænge. Self. kan vi ikke forlænge med en spiller der ikke vil være her mere end 1 år mere.Eksil skrev:Meget muligt at det samlet set er bedre for ham, men hvordan skal man forlænge med en mand der ikke vil? For Thomsen er det sikkert også okay, at kontrakten bare løber ud og han tager differencen i signon fee, men det stiller klubben dårligt.Kristian skrev:Og det er her min kæde hopper af. Thomsen har vist, at han ikke kan holde et konstant niveau i denne sæson, der er godt nok til andet end 2.bundesliga eller midterhold i holland og Belgien.Eksil skrev:Thomsens kontrakt har udløb til næste sommer og bliver 22 om et par dage (). Gaarde har forsøgt at få ham til at underskrive en ny kontrakt, som rapporteret i medierne for cirka et halvt år siden, men tror ikke han vil, og så skal vi altså lave vores millioner på ham, for at der er råd til en ordenlig erstatning.
Vi skal ikke ende med peanuts for Thomsen, så hvis ikke han vil forlænge, så skal man sælge denne sommer og ikke bare sige ja til 8 mio fordi spilleren gerne vil afsted. Alle AaBs spillere vil gerne spille udenlands.
Det er nok en anden snak, men det er på tide vi laver et ordentligt salg af en klassespiller og ikke bare sælger for peanuts fordi han mener han er klar til udlandet.
Det er naturligvis surt, hvis vi ikke får en top pris for ham, men synes nu ikke 8 mio kr er peanuts. For den slags penge kan man købe Kusk hjem igen, eksempelvis.
Synes AaB bør vente til efter u21 EM, hvor hans pris måske kan boostes med en god indsats, men er ret sikker på at han er væk.
Dette lyder også på mig, som en mand der jager et godt EM, som springbræt videre:
- Nu har jeg jo startet inde i mange af kvalifikationskampene, og jeg håber da, at jeg kan komme ind og spille fra start og vise mit værd. Men nu må vi se. Vi har et virkelig godt hold, og det er Jess, der bestemmer. Der kan ske meget, men jeg håber da på, at jeg kommer til at starte inde. Jeg tager alt det spilletid, jeg kan få, og så må jeg bare vise mig godt frem, siger Thomsen.
http://www.bold.dk/nyt/thomsen-jagter-s ... ved-u21-em
- Nu har jeg jo startet inde i mange af kvalifikationskampene, og jeg håber da, at jeg kan komme ind og spille fra start og vise mit værd. Men nu må vi se. Vi har et virkelig godt hold, og det er Jess, der bestemmer. Der kan ske meget, men jeg håber da på, at jeg kommer til at starte inde. Jeg tager alt det spilletid, jeg kan få, og så må jeg bare vise mig godt frem, siger Thomsen.
Nikolaj Thomsen har opnået alt i AaB, mens vi godt kunne bruge et salg på 12-15 mio kr., da vi overfor omverdenen ville understrege, at vi både kan sælge til høje priser og endnu engang har produceret en spiller til udlandet. Tiden er inde for begge parter til sommer.Eksil skrev:Dette lyder også på mig, som en mand der jager et godt EM, som springbræt videre:
Nikolaj Thomsen kan uden tvivl spille i både Holland og Belgien, så det ville være en fornuftig destination for ham.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
15 millioner kroner for en spiller med et år tilbage af kontrakten, og som har leveret en dårlig sæson. Dream on.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Han har scoret i Euro League og i U21 kvalkampe i efteråret, mens han derudover har spillet sig markant op i foråret. Jeg synes ikke, at han har spillet så dårlig en sæson, som nogle debattører får det til at fremstå.Gnu skrev:15 millioner kroner for en spiller med et år tilbage af kontrakten, og som har leveret en dårlig sæson. Dream on.
Hvis Nikolaj fortsætter takterne i foråret og spiller en flot slutrunde til sommer, så synes jeg bestemt det tal er realistisk.
Jeg tror ikke det store fodbold-Europa er interesseret i et fremragende topniveau. Man er interesseret i et godt niveau hver eneste gang man får spilletid. Én eller to dårlige kampe er nok til at man spiller sammen med reserverne i flere måneder. Derfor vil jeg give Yankee ret. Thomsen har stadig en del at bevise i Danmark - især når det gælder om at holde niveau, når det ikke lige kører for holdet.Hanga skrev:Enig i at han har haft en svag sæson, men at kalde ham en middelmådig superligaspiller er godt nok at stramme den. Han har et fremragende topniveau hvilket han bedømt ud fra de seneste 2 kampe forhåbentlig er ved at finde igen. Han er et stort talent da der klart vil være interessant for en del klubber til sommer, især hvis han får leveret en gode u21 præstationer..Yankee skrev:Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
100% enig. Jeg tror de danske spilleres kontinuerlige niveau ikke altid står mål med deres tålmodighed/agenternes salgstaler. For der er fandme godt nok mange spillere der af den ene eller anden grund bare ikke slår igennem. Sporene må da efterhånden skræmme for superligeprofiler der har haft 1 god sæson.limey skrev:Jeg tror ikke det store fodbold-Europa er interesseret i et fremragende topniveau. Man er interesseret i et godt niveau hver eneste gang man får spilletid. Én eller to dårlige kampe er nok til at man spiller sammen med reserverne i flere måneder. Derfor vil jeg give Yankee ret. Thomsen har stadig en del at bevise i Danmark - især når det gælder om at holde niveau, når det ikke lige kører for holdet.Hanga skrev:Enig i at han har haft en svag sæson, men at kalde ham en middelmådig superligaspiller er godt nok at stramme den. Han har et fremragende topniveau hvilket han bedømt ud fra de seneste 2 kampe forhåbentlig er ved at finde igen. Han er et stort talent da der klart vil være interessant for en del klubber til sommer, især hvis han får leveret en gode u21 præstationer..Yankee skrev:Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Thomsen har spillet på et kontinuerligt godt niveau sidste år. Det er korrekt, at han i store perioder har lidt under, at vi har manglet kreativitet og skader i angrebet, mens Helenius og Enevoldsen har kæmpet meget med deres topniveau.Frygah skrev:100% enig. Jeg tror de danske spilleres kontinuerlige niveau ikke altid står mål med deres tålmodighed/agenternes salgstaler. For der er fandme godt nok mange spillere der af den ene eller anden grund bare ikke slår igennem. Sporene må da efterhånden skræmme for superligeprofiler der har haft 1 god sæson.limey skrev:Jeg tror ikke det store fodbold-Europa er interesseret i et fremragende topniveau. Man er interesseret i et godt niveau hver eneste gang man får spilletid. Én eller to dårlige kampe er nok til at man spiller sammen med reserverne i flere måneder. Derfor vil jeg give Yankee ret. Thomsen har stadig en del at bevise i Danmark - især når det gælder om at holde niveau, når det ikke lige kører for holdet.Hanga skrev:Enig i at han har haft en svag sæson, men at kalde ham en middelmådig superligaspiller er godt nok at stramme den. Han har et fremragende topniveau hvilket han bedømt ud fra de seneste 2 kampe forhåbentlig er ved at finde igen. Han er et stort talent da der klart vil være interessant for en del klubber til sommer, især hvis han får leveret en gode u21 præstationer..Yankee skrev:Hvorfor skulle Thomsen være kommet tættere på et salg? Han har haft en rigtig dårlig sæson, og er vel ikke mere end en middel Superliga-spiller pt.
Han har dog igennem hele kvalifikationen startet inde og tid præsteret på et kontinuerligt godt niveau på U21 landsholdet i 2 år, hvor spillerne har haft større kvalitet end i AaB. Herfor er jeg ikke i tvivl om, at Thomsen kunne spille 8'er eller kant fast i en fransk, belgisk eller hollandsk midterklub, idet spillerne har større kvalitet. Med hans kvaliteter og hårde træningsflid, tror jeg på, at han få succes i udlandet.
Hvis jeg var en udenlandsk klub ville jeg se på hvem den sælgende klub ellers har leveret til større klubber - Helenius og Kusk. De er begge mere end floppet i middelklubber som Aston Villa og FC Twente. De har ikke alene været for dårlige sportsligt, de har også vist sig for svage mentalt og er flygtet efter bare én sæson.
Hvis Thomsen skal være et oplagt salgsemne må man altså formode at han skal vurderes til at være klart bedre såvel sportsligt som mentalt end Helenius og Kusk, da de var bedst. Og det synes jeg bestemt ikke Thomsen er.
Hvis Thomsen skal videre tror jeg det bliver til FC Midtjylland, IFK Göteborg eller måske en mindre klub i Holland/Belgien hvis han imponerer til EM. Han ville gøre sig selv en stor tjeneste ved at forlænge sin nuværende kontrakt og fokusere på at blive en mere stabil topspiller i Superligaen og etablere sig på A-landsholdet. Et udlandsskifte kan meget let koste ham landsholdsmulighederne, præcis som det er sket med Helenius og Kusk.
Hvis Thomsen skal være et oplagt salgsemne må man altså formode at han skal vurderes til at være klart bedre såvel sportsligt som mentalt end Helenius og Kusk, da de var bedst. Og det synes jeg bestemt ikke Thomsen er.
Hvis Thomsen skal videre tror jeg det bliver til FC Midtjylland, IFK Göteborg eller måske en mindre klub i Holland/Belgien hvis han imponerer til EM. Han ville gøre sig selv en stor tjeneste ved at forlænge sin nuværende kontrakt og fokusere på at blive en mere stabil topspiller i Superligaen og etablere sig på A-landsholdet. Et udlandsskifte kan meget let koste ham landsholdsmulighederne, præcis som det er sket med Helenius og Kusk.
Jeg har opfattelsen af at Thomsen har betydeligt bedre råstyrke til at modstå modgang, og være god i godt selskab, end de fleste Aabere i gennem tiderne.Yankee skrev:Hvis jeg var en udenlandsk klub ville jeg se på hvem den sælgende klub ellers har leveret til større klubber - Helenius og Kusk. De er begge mere end floppet i middelklubber som Aston Villa og FC Twente. De har ikke alene været for dårlige sportsligt, de har også vist sig for svage mentalt og er flygtet efter bare én sæson.
Så har jeg det også sådan at personer, som opfordrer spillere til at skifte fra AaB til FCM burde have buksevand.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
634 skrev:Jeg har opfattelsen af at Thomsen har betydeligt bedre råstyrke til at modstå modgang, og være god i godt selskab, end de fleste AaBere i gennem tiderne.Yankee skrev:Hvis jeg var en udenlandsk klub ville jeg se på hvem den sælgende klub ellers har leveret til større klubber - Helenius og Kusk. De er begge mere end floppet i middelklubber som Aston Villa og FC Twente. De har ikke alene været for dårlige sportsligt, de har også vist sig for svage mentalt og er flygtet efter bare én sæson.
Så har jeg det også sådan at personer, som opfordrer spillere til at skifte fra AaB til FCM burde have buksevand.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Jeg er helt enig. Thomsen er simpelthen for ustabil til ikke at drukne blandt masser af andre spillere i en Hollandsk/Belgisk klub på nuværende tidspunkt. Han har et yderst højt topniveau og har et kæmpe potentiale men han har endnu ikke niveauet til udenlandsk topfodbold. Der mener jeg faktisk at Helenius og Kusk var bedre da de røg afsted end Thomsen er på nuværende tidspunkt.Yankee skrev:Hvis jeg var en udenlandsk klub ville jeg se på hvem den sælgende klub ellers har leveret til større klubber - Helenius og Kusk. De er begge mere end floppet i middelklubber som Aston Villa og FC Twente. De har ikke alene været for dårlige sportsligt, de har også vist sig for svage mentalt og er flygtet efter bare én sæson.
Jeg forstår argumentet med at pengene er større i udlandet og det bestemt er fristende i forhold til han nok "kun" har 10-12 år tilbage at tjene store summer i. Omvendt ville det i min optik klart være bedst for hans karriere at tage et år mere eller to i AaB inden han tager springet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.