Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 19:30

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:Skal man mon læse i det spænd på 5 millioner at man regner med spillerhandler, samt at disse er en nettoudgift?

Der er vel ikke så mange andre af AaB's investeringer der er forbundet med den type usikkerhed.
Nej, du skal regne med at 5 millioner er en realistisk usikkerhed på fodboldvirksomhed af AaB's størrelse.
Jamen det tror jeg gerne. Men de skriver "AaB fastholder de tidligere udmeldte forventninger om et resultat for 2015 på mellem 0 og minus 5 mio. kr.,
hvilket kan henføres til investering og optimering af diverse indsatsområder såvel sportsligt som kommercielt. "
Det spænd på 5 millioner er i forhold til specifikke investeringer (og optimeringer), altså - som jeg læser det - i forbindelse med noget ekstraordinært.
De kunne starte med at investere sportsligt, hvilket kunne medføre noget nyt fitness udstyr til spillerne :thumbsup:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. maj 2015, 20:08

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:Skal man mon læse i det spænd på 5 millioner at man regner med spillerhandler, samt at disse er en nettoudgift?

Der er vel ikke så mange andre af AaB's investeringer der er forbundet med den type usikkerhed.
Nej, du skal regne med at 5 millioner er en realistisk usikkerhed på fodboldvirksomhed af AaB's størrelse.
Jamen det tror jeg gerne. Men de skriver "AaB fastholder de tidligere udmeldte forventninger om et resultat for 2015 på mellem 0 og minus 5 mio. kr.,
hvilket kan henføres til investering og optimering af diverse indsatsområder såvel sportsligt som kommercielt. "
Det spænd på 5 millioner er i forhold til specifikke investeringer (og optimeringer), altså - som jeg læser det - i forbindelse med noget ekstraordinært.
Jeg tror det er et udtryk for at de godt ved det bliver dyrere at have en spillertrup med nogenlunde samme niveau som vi har haft de seneste sæsoner. I double-søsonen var den historisk billig, og hvis de skulle faastholde det niveau for at holde regnskabet i balance, så ville det kræve - endnu - et mirakel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Indlæg af seamann » 12. maj 2015, 21:48

Det er bestemt en uklar formulering, der anvendes. Investeringer aktiveres vel, og har derfor begrænset regnskabsmæssig påvirkning i 2015, medmindre det er meget store investeringer.
Optimeringer kan dække over hvad som helst.

Det er faktisk ret ringe at komme med sådan en ikke-meddelelse. Unødvendigt tågesnak.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2015, 23:32

En del af de investeringer man taler om, er vel allerede ført ud i livet med de nye diodebander, som næppe er gratis. At man også ansætter en fysisk træner på fuld tid, kunne måske også være tegn på at man generelt opruster omkring holdet i løbet af året, det får vi se.

Ellers er det da ganske fint med endnu en udmelding som holder sig meget tæt på det tidligere lovede, det er jo ved at blive en dejlig vane. At resultatet er en smule bedre end forventet, kunne man godt forestille sig hænger sammen med kampene mod Brügge, hvor man i hvert fald ikke har skudt over mål med de budgetterede indtægter. Det ser fint og stabilt ud, hvilket er rigtigt rart.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 13. maj 2015, 09:00

Har man i øvrigt meldt ud hvad man egentlig bruger pengene på i AaB? Altså, har man løftet sløret for noget af den langsigtede strategi som Schors nævner her:
Med vores økonomiske ballast kan vi tænke langsigtet, og vi har allerede nu igangsat dele af vores nye strategiplan med investeringer inden for de nuværende rammer
Altså det er selvfølgelig klart at de ikke bare fortæller vidt og bredt om hvad strategien er, men det kunne da være spændende hvis der kom lidt mere omkring hvordan alle de midler der kom i kassen forvaltes.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2015, 09:45

Arendt skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:

De kunne starte med at investere sportsligt, hvilket kunne medføre noget nyt fitness udstyr til spillerne :thumbsup:
Det har da hjulpet at Mary besøgte Hornevej i går. I anledningen af det royale besøg blev terrassen foran cafeteriaet udvidet, hvilket ellers er et projekt som der har været snakket om i lang tid, men hvor der ikke er sket noget.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2015, 09:50

Det kunne også være rigtig fornuftigt at tilknytte en angrebstræner, som dels kunne arbejde med Superligatruppen, men også med angriberne på ungdomsholdene. Mark Strudal har en god pointe i at der virkelig er plads til forbedring i dansk fodbold når det kommer til træning af afslutninger
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... r-dårligt/

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. maj 2015, 09:52

frederikshavneren skrev:Det kunne også være rigtig fornuftigt at tilknytte en angrebstræner, som dels kunne arbejde med Superligatruppen, men også med angriberne på ungdomsholdene. Mark Strudal har en god pointe i at der virkelig er plads til forbedring i dansk fodbold når det kommer til træning af afslutninger
Yes yes! Angrebstrænere er vejen frem! Der er også derfor, at netop BIF og FCN har høvlet målene ind i denne sæson!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. maj 2015, 11:13

Frygah skrev:Har man i øvrigt meldt ud hvad man egentlig bruger pengene på i AaB? Altså, har man løftet sløret for noget af den langsigtede strategi som Schors nævner her:
Med vores økonomiske ballast kan vi tænke langsigtet, og vi har allerede nu igangsat dele af vores nye strategiplan med investeringer inden for de nuværende rammer
Altså det er selvfølgelig klart at de ikke bare fortæller vidt og bredt om hvad strategien er, men det kunne da være spændende hvis der kom lidt mere omkring hvordan alle de midler der kom i kassen forvaltes.
Helt enig, det kunne være rart at vide noget mere om, hvad denne strategi går ud på. Spændende, at man begynder at tænke langsigtet og strategisk i AaB, men hvad indebærer det?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2015, 11:43

frederikshavneren skrev:Det kunne også være rigtig fornuftigt at tilknytte en angrebstræner, som dels kunne arbejde med Superligatruppen, men også med angriberne på ungdomsholdene. Mark Strudal har en god pointe i at der virkelig er plads til forbedring i dansk fodbold når det kommer til træning af afslutninger
Har han det? Det er jo en let paastand for en arbejdsloes angrebstraener, men alligevel utroligt tendentioest. En hurtig uvidenskabelig sammenligning viser at der er ca. 2.7 maal per kamp i gennemsnittet i de europaeiske ligaer. Sidste aar var superligaen paa 2.78, og aaret foer paa 2.83, dvs. ca. gennemsnitligt. Men fordi antal maal i aar er lidt under, saa er vi for daarlige til at afslutte og mangler angrebstraenere? Derudover siger de tal i sig selv ikke en prut om angribernes afslutningsevner, hvilket enhver serie 6 spiller som er vant til 6-0 kampe kan fortaelle. Man bliver ogsaa noedt til at se pa de praktiserede taktikker, og om klubbernes indkoeb er rettet mod forsvar eller angreb. Min subjektive vurdering er at der i de sidste paar aar har vaeret et stoerre fokus paa destruktiv fodbold, hvilket kan vaere noget af aarsagen.

Ikke at en angrebstraener dermed er en daarlig ide, men Mark Strudal er ikke manden man skal spoerge til raads.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. maj 2015, 12:16

Det mest bemærkelsesværdige er vel at de forventede -5 til 0 mio. kr. ikke indeholder transferindtægter. Det vil sige, at driften ikke helt løber rundt uden europæisk deltagelse eller transferindtægter - hvilket også er helt som det skal være.

Så længe dårlige år (helt uden transferindtægter/Europa Cup) ikke koster mere end 0-5 mio. kr. skal det hele nok hænge sammen.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 13. maj 2015, 12:25

Buzz Killington skrev:
Har han det? Det er jo en let paastand for en arbejdsloes angrebstraener, men alligevel utroligt tendentioest. En hurtig uvidenskabelig sammenligning viser at der er ca. 2.7 maal per kamp i gennemsnittet i de europaeiske ligaer. Sidste aar var superligaen paa 2.78, og aaret foer paa 2.83, dvs. ca. gennemsnitligt. Men fordi antal maal i aar er lidt under, saa er vi for daarlige til at afslutte og mangler angrebstraenere? Derudover siger de tal i sig selv ikke en prut om angribernes afslutningsevner, hvilket enhver serie 6 spiller som er vant til 6-0 kampe kan fortaelle. Man bliver ogsaa noedt til at se pa de praktiserede taktikker, og om klubbernes indkoeb er rettet mod forsvar eller angreb. Min subjektive vurdering er at der i de sidste paar aar har vaeret et stoerre fokus paa destruktiv fodbold, hvilket kan vaere noget af aarsagen.

Ikke at en angrebstraener dermed er en daarlig ide, men Mark Strudal er ikke manden man skal spoerge til raads.
Hent enig - Mark Strudal kan jeg ikke se skulle bidrage. En hurtig gennemgang af antal mål scoret af FCN, siden han blev ansat i 2006 er ikke imponerende:
Billede

Og selvfølgelig er statistik en utaknemmelig størrelse, men det er ikke en 100% sandhed at angrebstrænere forbedre målgennemsnittet

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. maj 2015, 20:42

Yankee skrev:Det mest bemærkelsesværdige er vel at de forventede -5 til 0 mio. kr. ikke indeholder transferindtægter. Det vil sige, at driften ikke helt løber rundt uden europæisk deltagelse eller transferindtægter - hvilket også er helt som det skal være.

Så længe dårlige år (helt uden transferindtægter/Europa Cup) ikke koster mere end 0-5 mio. kr. skal det hele nok hænge sammen.
Absolut det er yderst godkendt. Ligeledes er vores første kvartal glimrende og over min forventning, i og med at vi købte Blomqvist.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 14. maj 2015, 08:28

Yderst flot regnskab. Tag med i betragtning, at vi budgetterer med midterplacering(3. 4. 5. plads giver mere). Vi har IKKE fået de sidste penge fra Euro League endnu, kommer først til udbetaling senere.
Stor ros herfra.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 14. maj 2015, 09:59

Det er altså lidt underligt at se AaB regnskab, hvor pengne ikke bløder ud.... Man var blevet så van til det.. godt arbejde, er spændt på at se hvordan man stille og rolig vil bygge op, og lægge på med investeringer.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 14. maj 2015, 13:03

Også et par rosende ord herfra; det er altså rigtig flot at komme ud med et marginalt overskud i 1. kvartal, der traditionelt er det mest indtægtsfattige. Vi skal tænke på, at der ikke har været spillersalg og kun 3 hjemmekampe, samtidig med at klubben blot lå nr. 6 ved TV-udbetaling. Der er vitterlig tale om balance helt uden doping af nogen art. Imponerende flot.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 13. aug 2015, 17:49

Jeg har I noget tid undret mig over hvorfor vores budget er så lille som det er, og hvad grundene hertil er. Så jeg prøvede lige at tjekke de sidste par årsrapporten igennem og her finder jeg at vi de sidste par år har haft sponsor- og reklameindtæger I omegnen af 10 millioner om året. Og så bare lige for at sammenligne kigger jeg efterfølgende Esbjergs regnskaber igennem og bliver så forbløffet ved at se de har sponsorindtægter på over 30 mio? Kan dette virkelig passe, eller læser jeg regnskaberne forkert? Hvis det er sandt så virker det da helt ufatteligt at vi ikke kan få mere. Kunne evt være spændende fx også at sammenligne med Randers og FCN, men jeg er ikke så god til at finde disse oplysninger. Hvis der er nogen som er gode til dette, må I meget gerne tjekke for mig

http://www.aabsport.dk/investor-relatio ... orter.aspx

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4247,d.bGg

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 18:09

Alexis skrev:Jeg har I noget tid undret mig over hvorfor vores budget er så lille som det er, og hvad grundene hertil er. Så jeg prøvede lige at tjekke de sidste par årsrapporten igennem og her finder jeg at vi de sidste par år har haft sponsor- og reklameindtæger I omegnen af 10 millioner om året. Og så bare lige for at sammenligne kigger jeg efterfølgende Esbjergs regnskaber igennem og bliver så forbløffet ved at se de har sponsorindtægter på over 30 mio? Kan dette virkelig passe, eller læser jeg regnskaberne forkert? Hvis det er sandt så virker det da helt ufatteligt at vi ikke kan få mere. Kunne evt være spændende fx også at sammenligne med Randers og FCN, men jeg er ikke så god til at finde disse oplysninger. Hvis der er nogen som er gode til dette, må I meget gerne tjekke for mig

Du læser i hvert fald AaB's regnskab forkert. De oplyser ikke om deres sponsorindtægter - så vidt jeg kan se. Du må ikke forveksle det med posten "Sponsor og reklame" i resultatopgørelsen der en del af omkostningerne.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 13. aug 2015, 18:45

Patmand skrev:
Alexis skrev:Jeg har I noget tid undret mig over hvorfor vores budget er så lille som det er, og hvad grundene hertil er. Så jeg prøvede lige at tjekke de sidste par årsrapporten igennem og her finder jeg at vi de sidste par år har haft sponsor- og reklameindtæger I omegnen af 10 millioner om året. Og så bare lige for at sammenligne kigger jeg efterfølgende Esbjergs regnskaber igennem og bliver så forbløffet ved at se de har sponsorindtægter på over 30 mio? Kan dette virkelig passe, eller læser jeg regnskaberne forkert? Hvis det er sandt så virker det da helt ufatteligt at vi ikke kan få mere. Kunne evt være spændende fx også at sammenligne med Randers og FCN, men jeg er ikke så god til at finde disse oplysninger. Hvis der er nogen som er gode til dette, må I meget gerne tjekke for mig

Du læser i hvert fald AaB's regnskab forkert. De oplyser ikke om deres sponsorindtægter - så vidt jeg kan se. Du må ikke forveksle det med posten "Sponsor og reklame" i resultatopgørelsen der en del af omkostningerne.
Ahh okay, så giver det mere mening. Så AaB meddeler slet ikke hvor meget de får ind I sponsorkroner

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 13. aug 2015, 21:33

Alexis skrev:Kunne evt være spændende fx også at sammenligne med Randers og FCN, men jeg er ikke så god til at finde disse oplysninger.
Man kan altid læse regnskaberne på cvr.dk, tidligere kostede det penge men det gør det ikke længere. Man skal bruge virksomhedens CVR-nummer, typisk kan man finde det i bunden af firmaets webside (jeg kan dog ikke finde det på fcn.dk):

FCN: http://datacvr.virk.dk/data/visenhed?en ... d=24257703 CVR: 24257703
RFC: http://datacvr.virk.dk/data/visenhed?en ... d=83940816 CVR: 83940816

Der er flere af virksomhederne i de 2 bedste rækker som er en del af en koncern, bl.a. de ovennævnte, så for at få det fulde billede skal man også læse regnskabet for Holding-selskabet:

FCN: http://datacvr.virk.dk/data/visenhed?en ... d=24257398 CVR: 24257398
RFC: http://datacvr.virk.dk/data/visenhed?en ... d=30904079 CVR: 30904079

Hvis man gerne vil vide mere om nøglepersoner i bestyrelsen kan man bruge CVR-numrene på http://proff.dk, indtast CVR nummeret eller firmanavnet og tjek under fanebladet Roller. Det er også altid interessant at se hvilke andre virksomheder som er registreret på samme adresse, det kan man ved at klikke på "Alle enheder på adressen" inde på cvr.dk.
Kom så de Hviie

Besvar