Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 18. maj 2015, 19:27

rummanden skrev:Selvom jeg ikke kan lide tanken om en GF'er i en AaB trøje, så vil jeg alligevel foreslå Kasper Povlsen
http://www.bold.dk/nyt/klubmand-paa-vej-mod-agf-exit

Kasper er stadig en ung mand (25år), som både kan bruges på den defensive midtbane og midterforsvaret. og så er det noget der siger mig, at han også er blevet brugt som højre back i agf, og vil derfor være en fin reserve for Dalsgård
Han var et stort talent, men han skulle være længere som 25 årig for at være aktuel for os. Han er stagneret de senere år og har haft meget svært ved at komme på holdet bare i AGF, hvorfor han har været nødløsning på højre back. Derudover kan jeg ikke se han har ret mange af de kvaliteter vi søger til en back i AaB. Han er hverken god nok, har nok potentiale eller er den rigtige type.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 18. maj 2015, 22:04

thomasjn skrev:
rummanden skrev:Selvom jeg ikke kan lide tanken om en GF'er i en AaB trøje, så vil jeg alligevel foreslå Kasper Povlsen
http://www.bold.dk/nyt/klubmand-paa-vej-mod-agf-exit

Kasper er stadig en ung mand (25år), som både kan bruges på den defensive midtbane og midterforsvaret. og så er det noget der siger mig, at han også er blevet brugt som højre back i agf, og vil derfor være en fin reserve for Dalsgård
Han var et stort talent, men han skulle være længere som 25 årig for at være aktuel for os. Han er stagneret de senere år og har haft meget svært ved at komme på holdet bare i AGF, hvorfor han har været nødløsning på højre back. Derudover kan jeg ikke se han har ret mange af de kvaliteter vi søger til en back i AaB. Han er hverken god nok, har nok potentiale eller er den rigtige type.
Har selv foreslået Kasper Povlsen tidligere, men da han ikke kan spille sig på holdet i AGF, er han ikke interessant for os. Derimod er Jens Jönsson langt mere spændende. Det er dog ikke realistisk med nogle af spillerne, da Kasper Povlsen søger spilletid og Jens Jönsson lige har forlænget sin kontrakt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 20. maj 2015, 19:23

Jeg håber stadig at vi kan få lokket Emil Larsen nordpå. Helt dyr er han sikkert ikke, manden kan jo virkelig ikke lide den klub.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 20. maj 2015, 19:58

En spiller som Emil Scheel kunne måske være en spændene signing for os, han er målfarlig og udfordrende i sin spillestil :-)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. maj 2015, 22:16

Ham der Emil skrev:Jeg håber stadig at vi kan få lokket Emil Larsen nordpå. Helt dyr er han sikkert ikke, manden kan jo virkelig ikke lide den klub.
Manden vil til Sjælland. Har hørt fra venners venner, at manden er pisse træt af Fyn og tror ikke kan skal længere væk fra hjem. Gætter på, at han spiller i FCN efter sommerferien.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. maj 2015, 22:58

Som nogen tidligere skrev kunne man jo godt lægge en diskret forespørgsel på Gislason ind hos FCK. Han vil helt sikkert ikke være i deres idealopstilling næste år, og jeg tror godt han kan købes til rimelige penge. Men håbet kunne jo også være, at Søndergaard kan hive lidt ind fra udlandet... En ny Nomwethe ville jo være guld værd..

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. maj 2015, 23:30

Det var Ole Nielsen der var manden bag de eksotiske signings i Sønderjyske, ikke Søndergaard.

Guingamp vil sandsynligvis af med Ronnie Schwartz indenfor det kommende år, så kunne vi passende hente ham hjem igen. De kommer til at få boksen for Mandanne og Beauvue, og så opgraderer de nok betragteligt på frontangriber-pladsen.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 20. maj 2015, 23:51

Gamen skrev:Det var Ole Nielsen der var manden bag de eksotiske signings i Sønderjyske, ikke Søndergaard.

Guingamp vil sandsynligvis af med Ronnie Schwartz indenfor det kommende år, så kunne vi passende hente ham hjem igen. De kommer til at få boksen for Mandanne og Beauvue, og så opgraderer de nok betragteligt på frontangriber-pladsen.
Vi kommer ikke til at investere i angrebet, da vi allerede med 5 angribere er godt besat. Den 6. Jannik Pohl kommer op til sommer. Rurik Gislason, eller en type som ham, kunne være en fremragende tilføjelse og noget, som vi har brug for. Vi har brug for spillere, som kan sætte en mand af og være kampafgørende.

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. maj 2015, 00:06

Arendt skrev:
Vi kommer ikke til at investere i angrebet, da vi allerede med 5 angribere er godt besat. Den 6. Jannik Pohl kommer op til sommer. Rurik Gislason, eller en type som ham, kunne være en fremragende tilføjelse og noget, som vi har brug for. Vi har brug for spillere, som kan sætte en mand af og være kampafgørende.
Det var også med udgangspunkt i at vi nok ikke beholder Helenius, og at Ahlmann skal lejes ud.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 00:18

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Det var også med udgangspunkt i at vi nok ikke beholder Helenius, og at Ahlmann skal lejes ud.

Selv hvis vi mister Helenius, så har vi 5 angribere. Det er passende, og så tror jeg ikke, at vi lejer Ahlmann ud.

Vi mister sandsynligvis Thomsen, så vi skal have en højre kant, gerne venstrebenet, og en ny venstre kant. Gerne kampafgørende spillere, som kan lave mål og assist. Her er Rurik Gislason et fremragende bud på højrekanten, også selvom han kun har lavet et mål i denne sæson.

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. maj 2015, 00:37

Arendt skrev:
Selv hvis vi mister Helenius, så har vi 5 angribere. Det er passende, og så tror jeg ikke, at vi lejer Ahlmann ud.

Vi mister sandsynligvis Thomsen, så vi skal have en højre kant, gerne venstrebenet, og en ny venstre kant. Gerne kampafgørende spillere, som kan lave mål og assist. Her er Rurik Gislason et fremragende bud på højrekanten, også selvom han kun har lavet et mål i denne sæson.
Enig. Og de hænger ikke på træerne. Men det kommer meget an på hvilken formation Søndergaard vil praktisere i AaB.

Jeg mener stadig at vi bør orientere os mod andre markeder, eller kigge lidt på nogen af de typer der har succes i en liga som Allsvenskan. Arber Zeneli fra Elfsborg f.eks. Jeg tvivler dog på at vi pt. er særligt interessante for spillere fra den bedste svenske liga.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 01:03

Gamen skrev:
Arendt skrev:

Enig. Og de hænger ikke på træerne. Men det kommer meget an på hvilken formation Søndergaard vil praktisere i AaB.

Jeg mener stadig at vi bør orientere os mod andre markeder, eller kigge lidt på nogen af de typer der har succes i en liga som Allsvenskan. Arber Zeneli fra Elfsborg f.eks. Jeg tvivler dog på at vi pt. er særligt interessante for spillere fra den bedste svenske liga.
Vores filosofi er 4-4-2, så det ville undre mig meget, hvis vi ikke anvender denne formation. Det ville ligeledes være mærkeligt andet, da Lars praktiserer dette i Sønderjyske, og fordi vi har minimum 5 angribere til sæsonstart.

Jeg ved ikke ret meget om Allsvenskan, udover at vi har ca. 10 danskere i ligaen. De kampafgørende kantspillere hænger bestemt ikke på træerne, og jeg er meget enig i, at vi skal have nyt blod ind i truppen. De skal helst ikke være tidligere AaB'ere denne gang.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 14:33

Et spændende navn ville være Cas Peters, der er venstrekant og har scoret 22 mål for FC Emmen i Jupiler League, som er Hollands anden bedste række. Han er både driblestærk og kan score mål, og det har vi virkelig brug for i vores nuværende trup.

https://www.youtube.com/watch?v=MX0_BIaUr0Y

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. maj 2015, 16:09

Arendt skrev:Et spændende navn ville være Cas Peters, der er venstrekant og har scoret 22 mål for FC Emmen i Jupiler League, som er Hollands anden bedste række. Han er både driblestærk og kan score mål, og det har vi virkelig brug for i vores nuværende trup.

Niveauet i Eerste Divisie er meget lavt. Det er meget få hold der spiller decideret god fodbold, og så sker det endda kun i perioder.
I min optik er det inddelingen af turneringen i 4 faser, der er med til at gøre den uforudsigelig og lettere kedelig i særligt den sidste 1/3 af sæsonen.

Vi skal gerne stile højere end Eerste Divisie. Mig bekendt er det relativt sjældent at profiler i Eerste Divisie for alvor slår til i udlandet.

Selvom han da ser meget interessant ud, og virker godt skolet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2015, 16:43

Arendt skrev:Et spændende navn ville være Cas Peters, der er venstrekant og har scoret 22 mål for FC Emmen i Jupiler League, som er Hollands anden bedste række. Han er både driblestærk og kan score mål, og det har vi virkelig brug for i vores nuværende trup.

Der er noget Kusk over ham, men 22 maal i JL lyder for dyrt til os.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 18:02

Gamen skrev:

Niveauet i Eerste Divisie er meget lavt. Det er meget få hold der spiller decideret god fodbold, og så sker det endda kun i perioder.
I min optik er det inddelingen af turneringen i 4 faser, der er med til at gøre den uforudsigelig og lettere kedelig i særligt den sidste 1/3 af sæsonen.

Vi skal gerne stile højere end Eerste Divisie. Mig bekendt er det relativt sjældent at profiler i Eerste Divisie for alvor slår til i udlandet.

Selvom han da ser meget interessant ud, og virker godt skolet.
Vi må også være realistiske i forhold til vores hylde, hvor vi kan hente spillere fra. De bedste spillere i Norge og Sverige skifter til FCK, Rosenborg, Malmø eller Brøndby. Vi har meget svært med ved at konkurrere på transfersummer og lønninger.

Forhåbentligt kan vi hente spillere spillere med gennembrudskraft, målfarlighed og kreativitet i enten Holland, Østrig, Schweiz eller Belgien som umiddelbart burde være realistisk for os.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 18:02

Buzz Killington skrev:

Han er transferfri til sommer :thumbsup:

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 21. maj 2015, 18:42

Arendt skrev:
Buzz Killington skrev:

Vil mene han er et godt bud på en spiller - han virker bedre end Mick Van Buren var da han skiftede fra Jupiler League til Esbjerg - og såfremt han er transferfri, skulle der være god mulighed for vi kunne være med :thumbsup:
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. maj 2015, 11:13

Et skifte må være tæt op over, hvis Horsens ikke tør spille manden, af frygt for skader.

http://www.bold.dk/nyt/interesserede-kl ... r-i-kloeve

Kunne det være, at han var en tur nordpå, for at snakke med Gaarde?

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 22. maj 2015, 12:19

jayC skrev:
Arendt skrev:
Buzz Killington skrev:

Vil mene han er et godt bud på en spiller - han virker bedre end Mick Van Buren var da han skiftede fra Jupiler League til Esbjerg - og såfremt han er transferfri, skulle der være god mulighed for vi kunne være med :thumbsup:
Ud fra hvad YouTube viser, så kunne han være rigtig interessant at få ind! Specielt nu når han snart er transferfri :cheers:
Et Hjerte - En Klub

Låst