Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 20. maj 2015, 20:53

Patmand skrev:
Provst i Brovst skrev:Jo det er absurd at forestille sig en der har deltaget i månedlange test og samtaler pludselig opdager at han alligevel ikke har lyst, en uge til fjorten dage før den endelige træner offentliggøres.

Men ligesom Auri skal Bob da redde ansigt udadtil.
Bob har været til skriftlig og mundtlig eksamen på Hornevej?
Fortæl os da endelig hvilke og hvor mange tests Bob har været igennem.

Lars - number one!!
Jeg er afsløret. Jeg er en del af den konspiration som Gaarde grundlagde da Kent stoppede. Hvor Gaarde hævde at den nye træner skulle udvælges på baggrund af et større arbejde med test, konsulenter mm.

Det er et røgslør fordi Gaarde viste at Bob Bradley ville sige nej...

Uanset så er Søndergaard jo den bedste AaB kunne få :)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. maj 2015, 20:59

Patmand skrev:
Provst i Brovst skrev:Jo det er absurd at forestille sig en der har deltaget i månedlange test og samtaler pludselig opdager at han alligevel ikke har lyst, en uge til fjorten dage før den endelige træner offentliggøres.

Men ligesom Auri skal Bob da redde ansigt udadtil.
Bob har været til skriftlig og mundtlig eksamen på Hornevej?
Fortæl os endelig hvilke og hvor mange tests Bob har været igennem.

Lars - number one!!
Alt vi ved om at Bradley har vaeret interessant for AaB har vi fra mediernes spekulationer, samt at Gaarde godt nok havde hoert om ham. Sidst vi hoerte om det var paa det tidspunkt hvor vi var ved en af de sidste interview-runder (der var vist 2-3 tilbage jf Gaarde). Dvs. at han er gaaet igennem de foerste runder, hvilke var vaeret iscenesat af det famoese HR-firma. Det har ikke noedvendigvis vaeret skriftlige, men disse moeder maa alligevel have vaeret en form for test over flere omgange (jeg mener, det er vel det der ligger i at interviewe folk).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. maj 2015, 07:25

Arendt skrev:
Der er vel ikke noget nyt i at tidligere store talenter tager til en hvilken som helst skandinavisk klub for at få karrieren på ret køl, det behøver vel ikke have nogen som helst sammenhæng med hvem der er træner.

Hvor mange store navne har Colin Todd f.eks. tiltrukket til Randers?

Og endelig - kunne man forestille sig at Søndergaard faktisk har et ret godt netværk efter næsten et årti i østrigsk fodbold?

Lars Søndergaard har fået Lasse Vibe, Quincy Antipas, Olafur Skulason og Ruben Okotie, for bare at nævne nogle, til at blomstre på fire år. Lars Søndergaard er ikke hentet til AaB på den præmis, at han skal tiltrække store navne. Dette havde været et fejlcast. Lars Søndergaard er hentet på den præmis, at vores spillere skal udvikles til profiler i Superligaen, hvorefter vi kan sælge dem til udlandet. Især med vores satsning på talenter, må dette være oplagt at kunne gennemskue.

Historien viser, at vi én gang på 7-8 vinder et mesterskab, når det hele flasker sig. Lars skal være med til at udvikle det koncept, som er integreret i vores røde tråd. Derudover er han heldigvis en træner, som skaber sin spillestil efter spillermaterialet. Dette var i høj grad også det Kent Nielsen gjorde, da han i de første sæsoner trænede AaB. Jeg tror på Lars, og han passer på den profil, som præmissen lyder på i AaB.
Der er nu forskel på at have en trænerkapacitet som Bradley, og så Lars Søndergaard. Søndergaard havde en karriere i Østrig, da landets fodboldrække var 50 % af hvad den er i dag, fyldt med dårlige udlændinge og med klubber der (undtaget Sturm Graz og Austria Wien i 1 eller 2 år) aldrig leverede internationalt. Det afspejlede sig i et af de ringeste landshold på vores breddegrader på daværende tidspunkt.
Han havde fyringer og manglende resultater med sig i bagagen hjem derfra.

Hvis vi skal manifestere os som en lettere ligegyldig talent-rugekasse, der leverer én gang hver 7-8 år, så har vi selvfølgelig ikke taget nogen chancer med det her valg. Men vi har nu efterhånden i mange år hørt om planerne om at AaB skal sigte højere. Økonomi og dårlig ledelse har spoleret de planer, med nu må det være på tide at vi enten accepterer rollen som ligegyldig midterklub eller stiler højere.
Et valg af Bradley, en international trænerkapacitet, havde signaleret større ambitioner. Toptrænere som ham og Hamrén kan gøre enormt meget for klubbens image, det så vi i svenskerens tid.

Vi har for få tilskuere, kunne godt bruge flere sponsorer og er lige nu udfordret på vores domæne af Hobro. Det tror jeg ikke et forudsigeligt trænervalg ændrer på. Tilknyttelsen af en toptræner kunne måske have gjort det.
Vi skal ikke køre mere i Bradley, men hans meget udadvendte adfærd som træner tror jeg havde været et boost i AaB, nøjagtig som det var tilfældet da Hamrén kom til.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 21. maj 2015, 08:04

Det er underligt at en kapacitet som Bob Bradley, som fodbldspillere hungrer efter at arbejde sammen med, træner en lille klub i Norge...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 21. maj 2015, 17:41

Jeg forstår ikke folks lyst til Bradley. Da han trænede det amerikanske landshold spillede de da gabende kedeligt så vidt jeg husker.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 21. maj 2015, 18:15

Provst i Brovst skrev:Det er underligt at en kapacitet som Bob Bradley, som fodbldspillere hungrer efter at arbejde sammen med, træner en lille klub i Norge...
Som første europæiske klub lagde han ikke skjul på, at han ville have en udfordring. Mon ikke han kunne have valgt fra en langt højere hylde.

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 21. maj 2015, 22:56

Lige nu kan vi vel bare glæde os til noget forandring og forhåbentlig ny energi.
Nu ved vi selvfølgelig ikke om spillerne havde ageret anderledes og med mere engagement i denne halvsæson hvis Kent skulle fortsætte i næste sæson også. Men noget tyder vel på at truppen er faldet noget sammen siden skiftet blev meldt ud.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. maj 2015, 09:05

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Det er underligt at en kapacitet som Bob Bradley, som fodbldspillere hungrer efter at arbejde sammen med, træner en lille klub i Norge...
Som første europæiske klub lagde han ikke skjul på, at han ville have en udfordring. Mon ikke han kunne have valgt fra en langt højere hylde.
Så han har fravalt højere løn i en større klub i en stærkere liga på grund af udfordringen i Stabæk? Arrrh...

Bradley har i øvrigt i en længere periode ligget i åben krig med klubben på grund af et for lavt ambitionsniveau. Det virker meget uintelligent hvis han netop valgte Stabæk fordi det var en mindre klub.

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. maj 2015, 21:42

Yankee skrev:
Bradley har i øvrigt i en længere periode ligget i åben krig med klubben på grund af et for lavt ambitionsniveau. Det virker meget uintelligent hvis han netop valgte Stabæk fordi det var en mindre klub.
Både og. Han har harceleret noget over, at man er tvunget til at spille på Nadderud, som er en pløjemark.

Han har ikke været tilfreds med at man sælger to unge stortalenter uden at hente nævneværdige erstatninger, og ikke prioriterer ordentlig træningsmodstand. Det tror jeg de fleste ville være. Når det så er sagt, så lukker han munden effektivt på kritikerne ved at lave en "Hobro".
Han er en enormt dygtig træner, og meget vellidt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. maj 2015, 14:31

Fra Mads Toppel-artikel på bold.dk
- Jeg har fået et tilbud, men jeg skulle gå rigtig meget ned i løn. Min kone var lige ved at falde ned af stolen, da jeg vendte det med hende. Jeg havde egentligt en god og positiv snak med Kent Nielsen, men det her kan jeg simpelthen ikke være med til. Uanset hvor meget jeg elsker klubben
Måske kan man godt forstå, at Kent har manglet gennemslagskraft i den sidste del af sæsonen, når han også bruger tid på kontraktforhandlinger med sin nye klub.

Jeg synes på sin vis selvfølgelig at der skal være en overgangsperiode, men han er jo nu altså stadig kontraktligt bundet til AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 26. maj 2015, 16:57

Gamen skrev:Fra Mads Toppel-artikel på bold.dk
- Jeg har fået et tilbud, men jeg skulle gå rigtig meget ned i løn. Min kone var lige ved at falde ned af stolen, da jeg vendte det med hende. Jeg havde egentligt en god og positiv snak med Kent Nielsen, men det her kan jeg simpelthen ikke være med til. Uanset hvor meget jeg elsker klubben
Måske kan man godt forstå, at Kent har manglet gennemslagskraft i den sidste del af sæsonen, når han også bruger tid på kontraktforhandlinger med sin nye klub.

Jeg synes på sin vis selvfølgelig at der skal være en overgangsperiode, men han er jo nu altså stadig kontraktligt bundet til AaB.
Saa laenge han bruger sin fritid paa det, kan det da vaere floejtende ligegyldigt. Eller kan du uddybe hvorledes en telefonsamtale med OB-spillere resulterer i manglende gennemslagskraft?

edit: Er der nogen der ved om man kan slaa notifikationer fra paa brugere der er paa ens ignoreliste?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 26. maj 2015, 17:50

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:Fra Mads Toppel-artikel på bold.dk

Saa laenge han bruger sin fritid paa det, kan det da vaere floejtende ligegyldigt. Eller kan du uddybe hvorledes en telefonsamtale med OB-spillere resulterer i manglende gennemslagskraft?
Det handler om fokus! Du kan sgu da ikke have en ledende medarbejder der ved siden af "bijobber" for den nærmeste konkurrent, det er helt utilstedeligt.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Gamen

Indlæg af Gamen » 26. maj 2015, 23:50

Buzz Killington skrev: Saa laenge han bruger sin fritid paa det, kan det da vaere floejtende ligegyldigt. Eller kan du uddybe hvorledes en telefonsamtale med OB-spillere resulterer i manglende gennemslagskraft?

edit: Er der nogen der ved om man kan slaa notifikationer fra paa brugere der er paa ens ignoreliste?
Han er ikke træner for OB nu, han er træner i AaB. Han skal ikke bruge sin tid på at arbejde for konkurrenten, uanset hvornår det er. Det kan han gøre når han har skiftet klub.
Der står heller ikke i artiklen, om det blot har været en telefonsamtale med Kent. Det kan ligeså godt være at han har siddet med til kontraktforhandlingerne.

Hvis jeg er på din ignore-liste, så siger det formentlig mere om dig end om mig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2015, 00:13

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Saa laenge han bruger sin fritid paa det, kan det da vaere floejtende ligegyldigt. Eller kan du uddybe hvorledes en telefonsamtale med OB-spillere resulterer i manglende gennemslagskraft?

Han er ikke træner for OB nu, han er træner i AaB. Han skal ikke bruge sin tid på at arbejde for konkurrenten, uanset hvornår det er. Det kan han gøre når han har skiftet klub.
Der står heller ikke i artiklen, om det blot har været en telefonsamtale med Kent. Det kan ligeså godt være at han har siddet med til kontraktforhandlingerne.

Hvis jeg er på din ignore-liste, så siger det formentlig mere om dig end om mig.
Jamen det kan endda vaere de har tilbragt en hyggelig aften sammen over noget pasta ricotta or to flasker chardonnay. Og det er stadig ikke det store problemer med saafremt AaB har vaeret saa flinke at give ham lov til det. Og hvorfor skulle de dog modsaette sig det? For at Kent skulle have mere gennemslagskraft? Kan du uddybe hvorledes en en snak med OB-spillere resulterer i manglende gennemslagskraft?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 00:23

Buzz Killington skrev: Jamen det kan endda vaere de har tilbragt en hyggelig aften sammen over noget pasta ricotta or to flasker chardonnay. Og det er stadig ikke det store problemer med saafremt AaB har vaeret saa flinke at give ham lov til det. Og hvorfor skulle de dog modsaette sig det? For at Kent skulle have mere gennemslagskraft? Kan du uddybe hvorledes en en snak med OB-spillere resulterer i manglende gennemslagskraft?
At han har sit fokus et andet sted, kan da sagtens resultere i manglende gennemslagskraft. Hvorfor skal han arbejde for OB, når han er kontraktligt bundet til AaB og burde koncentrere sig om at aflevere klubben i så god stand som muligt til sin efterfølger?

Vi bliver næppe enige, og det har du nok heller ikke den store interesse i...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 5. jun 2015, 09:21

Håber LS ser på hvor ufarlige vi er blevet når vi har dødbolde oppe i modstanderens felt.

Hvad der skal til (nye spillere, andre træningsmåder eller lign.), skal jeg ikke blande mig i, men det er bekymrende hvor dårlige vores hjørnespark og indlæg er. Måske det hjælper når Ahlmann kommer igang igen.

Vi har de høje spillere (hvis Helenius får forlænget), jeg synes man burde kigge på det op til den nye sæson.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 5. jun 2015, 12:37

Elscorpio skrev:Håber LS ser på hvor ufarlige vi er blevet når vi har dødbolde oppe i modstanderens felt.

Hvad der skal til (nye spillere, andre træningsmåder eller lign.), skal jeg ikke blande mig i, men det er bekymrende hvor dårlige vores hjørnespark og indlæg er. Måske det hjælper når Ahlmann kommer igang igen.

Vi har de høje spillere (hvis Helenius får forlænget), jeg synes man burde kigge på det op til den nye sæson.
Meget enig. Uanset hvad vi har af materiale, undrer det at der ikke er mere kvalitet i vores dødbolde. Eksempelvis på hjørne, rammer vi for tit forreste modstander i bryst-højde. Uanset at vi ikke er det bedste hold på hoved i ligaen, så hjælper det ikke på det, at bolden aldrig kommer ind i feltet.

Forstår heller ikke, at man ikke har set nogle af de "trick" dødbolde, som vi så sidst Enevoldsen var i Aalborg, med Kuhn som dødbold-træner under Hamren. Husker eksempelvis et hjørnespark hvor Ene står og skal tage sparket, men signalerer så en anden skal tage det, rører så lige bolden i sit løb væk ind mod feltet, ubemærket af modstanderen, og en spiller kom ud og tog over som så kunne drible ind i banen. Der var mange lækre detaljer den sæson. Vi havde også succes med dødbolde i pokalfinalen mod FCK sidste år, igen hjørnespark, så det undrer at vi ikke bygger videre på det. Jeg siger ikke, at vi kan lave det succesfuldt hver gang, men bare at man prøver noget. 2 mål på hoved denne sæson, og sikkert ikke flere på hjørne er vi vel ude i?

Nogen der ved, om man har haft indkast-træner på? Vi har en eller anden ekspert i DK? Det var fremme for nogle år siden, og kunne også være et våben der var brugbart.
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2015, 18:23

Ifht alt det her med dødbolde, så kan man mene meget om FCM, og Rasmus Ankersen, men han (Ankersen) har helt sikkert en pointe i at dødbolde er noget der udnyttes for lidt i topfodbold. Der er selvfølgelig nogle hold der er stærkere end andre på dødbolde, men jeg synes der er en tendens til at det primært er hold i den dårligere halvdel der har dødbolde som et fokus, hvor et hold som AaB virker til bare at håbe på det bedste. Jeg går stærkt udfra at dødbolde trænes i AaB, men jeg synes helt sikkert det er et sted hvor man kan hive en kapacitet ind der har det som eneste opgave. Man kan jo bare se på FCM, og hvor meget bedre de har været på dødbolde, og hvor mange point de har hentet på dødbolde ifht os. Uden at have undersøgt det nærmere så er jeg overbevist om at størstedelen af de point FCM sluttede foran os i denne sæson er hentet på dødbolde, og det synes jeg er værd at tænke over, for selvom FCM (og tidligere FCK) er det nuværende AaB hold overlegne rent fysisk, så er der jo også andre måder at sparke dødbolde på end bare at banke den ind i feltet og håbe på den rammer noget fornuftigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 5. jun 2015, 19:00

jonas386 skrev:Ifht alt det her med dødbolde, så kan man mene meget om FCM, og Rasmus Ankersen, men han (Ankersen) har helt sikkert en pointe i at dødbolde er noget der udnyttes for lidt i topfodbold. Der er selvfølgelig nogle hold der er stærkere end andre på dødbolde, men jeg synes der er en tendens til at det primært er hold i den dårligere halvdel der har dødbolde som et fokus, hvor et hold som AaB virker til bare at håbe på det bedste. Jeg går stærkt udfra at dødbolde trænes i AaB, men jeg synes helt sikkert det er et sted hvor man kan hive en kapacitet ind der har det som eneste opgave. Man kan jo bare se på FCM, og hvor meget bedre de har været på dødbolde, og hvor mange point de har hentet på dødbolde ifht os. Uden at have undersøgt det nærmere så er jeg overbevist om at størstedelen af de point FCM sluttede foran os i denne sæson er hentet på dødbolde, og det synes jeg er værd at tænke over, for selvom FCM (og tidligere FCK) er det nuværende AaB hold overlegne rent fysisk, så er der jo også andre måder at sparke dødbolde på end bare at banke den ind i feltet og håbe på den rammer noget fornuftigt.
Men det er jo ikke fordi FCM laver en masse mål på trick-dødbolde. De har dog ligaens dødboldsspecialist numero uno, samt de farligste spillere på hovedstød. Husker Justesen fra Hobro udtale noget i stil med at man kunne gardere sig mod de 2-3 bedste af dem, men så har de alligevel stadig et par yderligere der bare smækker den ind. Den matematiske fordel er bare pisse vigtig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2015, 19:12

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Ifht alt det her med dødbolde, så kan man mene meget om FCM, og Rasmus Ankersen, men han (Ankersen) har helt sikkert en pointe i at dødbolde er noget der udnyttes for lidt i topfodbold. Der er selvfølgelig nogle hold der er stærkere end andre på dødbolde, men jeg synes der er en tendens til at det primært er hold i den dårligere halvdel der har dødbolde som et fokus, hvor et hold som AaB virker til bare at håbe på det bedste. Jeg går stærkt udfra at dødbolde trænes i AaB, men jeg synes helt sikkert det er et sted hvor man kan hive en kapacitet ind der har det som eneste opgave. Man kan jo bare se på FCM, og hvor meget bedre de har været på dødbolde, og hvor mange point de har hentet på dødbolde ifht os. Uden at have undersøgt det nærmere så er jeg overbevist om at størstedelen af de point FCM sluttede foran os i denne sæson er hentet på dødbolde, og det synes jeg er værd at tænke over, for selvom FCM (og tidligere FCK) er det nuværende AaB hold overlegne rent fysisk, så er der jo også andre måder at sparke dødbolde på end bare at banke den ind i feltet og håbe på den rammer noget fornuftigt.
Men det er jo ikke fordi FCM laver en masse mål på trick-dødbolde. De har dog ligaens dødboldsspecialist numero uno, samt de farligste spillere på hovedstød. Husker Justesen fra Hobro udtale noget i stil med at man kunne gardere sig mod de 2-3 bedste af dem, men så har de alligevel stadig et par yderligere der bare smækker den ind. Den matematiske fordel er bare pisse vigtig.
Helt sikkert, og derfor må man jo spille på de ting man har. Vi har muligvis ikke samme fysiske styrke som FCM, men så må man jo spille på de styrker man har. Pointen var egentlig at det giver god mening at vi ikke scorer særligt mange mål på dødbolde da vi ikke har vanvittigt mange folk at skyde efter, og derfor så jeg også gerne at man forsøgte sig med noget andet end bare at smide bolden ind i feltet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar