Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. maj 2015, 09:51

Ved ikke helt hvad jeg forventer af kampen da Esbjerg har klart mest at spille for. Måske spiller holdet en rigtig god kamp, men et andet og ikke usandsynligt scenarie er at holdet mentalt er gået på sommerferie. Forventer desværre 4-5 kilo på stadion i en spøgelseskulisse.

Larsen
Dalsgaard - Kasper P. - KEP - Gilli
Ene - Risgård - Würtz - Thomsen
AK - Helenius

:aabfan:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Indlæg af Søgaard » 22. maj 2015, 11:46

Forventer heller ikke det store. Det lugtede lidt af ferie mod FCK, hvilket er lidt skuffende. Jeg ved ikke helt hvad gameplanen mod FCK var, Kent havde sat nogle spillere ind, som jeg ville forbinde med at vi ville forsøge at dominere kampen, men det var vi langt fra at gøre, hverken i tanke eller handling. Gilli, Jönsson og PK ville være spillere, som var bedst i en anden type kamp, end at spille en CL-Inter kamp, fra de glade Mourinho dage, med 11 forsvarere - vi manglede så bare organisation..

Nok om den kamp. Mod EfB håber jeg, at man begynder at kigge lidt frem mod næste sæson. Ene og Helen har ikke imponeret og det lugter pt. ikke af at de bliver, så lad os få nogle andre på banen, som er her næste sæson. Der må være andre end Gilli, der er sultne efter at vise noget. Kunne godt tænke mig at se Thrane igen. Spalvis er nok stadig ikke klar til en start, så det må blive:

Larsen
Ando/Thrane - Risgård - Würtz - Thomsen
AK - Jönsson

Ser også gerne Blåbjerg i midterforsvaret med Kasper P., men det sker nok ikke.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. maj 2015, 20:39

Søgaard skrev:Larsen
Ando/Thrane - Risgård - Würtz - Thomsen
AK - Jönsson
/Søgaard
Kan godt lide den opstilling.

Der er noget næste sæson over det uden at spille FM. Med den opstilling jagter vi stadig sejren, men giver højrekanten en kamp til fremtiden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2015, 21:34

Det er Kent forbannede pligt at få banket ind i spilerne der stadig er meget at spille for. Vi skal gå efter top 4 og Europa så længe det er muligt (ikke alt det latterlige fis med nærmest allerede at afskrive det). Derudover skal vi også gå efter at være det bedste hold i Nordjyland og slutte foran deltidsdrengene Hobro (den fortælling hænger mig allerede ud af halsen). Derudover har vi også en sportslige forpligtelse overfor resten af ligaen til at tage turneringen seriøst, f.eks. er Esbjerg jo stadig i bundstriden. Derfor er der heller ikke nogen, som skal spille for udviklingens skyld.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. maj 2015, 22:14

Jeg forlanger at se en helt anden indstilling fra holdet, efter den skamfulde indsats i Parken, hvor næsten samtlige spillere virkede meget uengageret! Patrick og Ene bør ikke få genvalg efter at have leveret deres absolut ringeste præstation i AaB trøjen nogensinde.

Larsen
Dalle - KP - KEP - Gilli
Børsting - Würtz - Ris - Thomsen
AK - Helenius
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2015, 19:05

Enevoldsen spiller vel ikke to dårlige kampe i træk og kunne derfor godt spille. Dog bør træneren også vise, at dette var et uanstændigt resultat særligt når de tabte ugen før. Så der skal sættes spillere af.

Nemmest er vel at sætte Patrick af, for der er god afløser. Iangrebet startede Helenius ude, så søndebukkene bør vel være AK og Jönsson. Så det kunne være Spalvis og så lade AK og Helenius komme ind, når de to andre bliver trætte. Lidt farligt, da hverken Spalvis eller Jönsson vel kan spille en hel kamp.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 24. maj 2015, 19:20

Nu har vi direkte påvirking på bundkampen så den skal have fuld gas på Tirsdag det skylder vi de øvrige hold. Jeg ser gerne Esbjerg rykke ned da de vil være en større konkurrent til pladserne i den øverste halvdel end FCV + vi altid har bøvl med EfB. Samtidig vil jeg som bosat på øen gerne have fire aways i nærområdet.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 24. maj 2015, 19:23

FlæskeFrank skrev:Enevoldsen spiller vel ikke to dårlige kampe i træk og kunne derfor godt spille. Dog bør træneren også vise, at dette var et uanstændigt resultat særligt når de tabte ugen før. Så der skal sættes spillere af.

Nemmest er vel at sætte Patrick af, for der er god afløser. Iangrebet startede Helenius ude, så søndebukkene bør vel være AK og Jönsson. Så det kunne være Spalvis og så lade AK og Helenius komme ind, når de to andre bliver trætte. Lidt farligt, da hverken Spalvis eller Jönsson vel kan spille en hel kamp.
Ville det ikke være smartere at sætte det hold som har den bedste chance for at skaffe 3 point? Istedet for at bruge kampen til at lade individuelle spillere blive straffet for en kollektiv offday?

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 24. maj 2015, 20:44

FlæskeFrank skrev:Enevoldsen spiller vel ikke to dårlige kampe i træk og kunne derfor godt spille. Dog bør træneren også vise, at dette var et uanstændigt resultat særligt når de tabte ugen før. Så der skal sættes spillere af.

Lad os nu sætte de 11 mand på banen, som kan sørge for en sejr mod Esbjerg. Det handler ikke om at straffe spillerne, fordi de desværre ikke rammer det sædvanlige niveau ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2015, 21:09

Arendt skrev:

Lad os nu sætte de 11 mand på banen, som kan sørge for en sejr mod Esbjerg. Det handler ikke om at straffe spillerne, fordi de desværre ikke rammer det sædvanlige niveau ;)
Man skal ikke undervurdere folkets røst - lad os stille pøblen tilfreds, sæsonen er alligevel spildt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2015, 22:28

Pastorius skrev:Man skal ikke undervurdere folkets røst - lad os stille pøblen tilfreds, sæsonen er alligevel spildt.
Jeg er stolt af at tilhøre pøbelen. Vi har altid ret ;)

Men nu mente jeg ikke sæsonen var spildt endnu, men blot, at de to sidste kampes indsats bør få konsekvens. Så kan man snakke om, at det måske ikke er god mandskabsbehandling, men det kan jeg nu ikke følge. Træneren er nød til at vise, at det her ikke holder - så han må prøve nye folk.

Træneren behøver jo ikke sige, at det var fordi han er pisseringe, at han ikke spiller. Han kan jo nøjes med at sige, at vi skal have noget nyt dynamik bla bla. Men blot vigtig at vise dem på bænken, at dårlige præstationer på banen har konsekvens - det er vi vel ikke uenige om - selvom Pastorius mener sig hævet over pøbelen :thumbsup:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2015, 22:50

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Man skal ikke undervurdere folkets røst - lad os stille pøblen tilfreds, sæsonen er alligevel spildt.
Jeg er stolt af at tilhøre pøbelen. Vi har altid ret ;)

Men nu mente jeg ikke sæsonen var spildt endnu, men blot, at de to sidste kampes indsats bør få konsekvens. Så kan man snakke om, at det måske ikke er god mandskabsbehandling, men det kan jeg nu ikke følge. Træneren er nød til at vise, at det her ikke holder - så han må prøve nye folk.

Træneren behøver jo ikke sige, at det var fordi han er pisseringe, at han ikke spiller. Han kan jo nøjes med at sige, at vi skal have noget nyt dynamik bla bla. Men blot vigtig at vise dem på bænken, at dårlige præstationer på banen har konsekvens - det er vi vel ikke uenige om - selvom Pastorius mener sig hævet over pøbelen :thumbsup:
En af Kents kæpheste - og den jeg synes bedst om - er at han altid stiller med det hold man mener kan gøre det bedst, og det er selvfølgelig det vi skal gøre. Om det betyder udskiftninger eller ej er jo svært at vide.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. maj 2015, 08:28

Esbjerg er uden tvivl topmotiveret i morgen aften da de kæmper for at redde Superliga eksistensen. Hvis Esbjerg vinder kampen så sender de Slagelse ned i 1. division, ved uafgjort så er nedrykningen ikke endegyldigt afgjort.
Uanset om jeg kan have min tvivl om spillernes motivation så er vi af hensyn til ligaen og de implicerede hold forpligtet til at tage kampen seriøst.

Historisk set har vi det uendelig svært mod Esbjerg i Aalborg. Hvorfor ved jeg ikke rigtig, men traditionelt plejer vi at løbe ind i kontrakniven når vi mødes i Aalborg. Heldigvis har EFB solgt Ankersen brødrene, hvilket har svækket dem.

Tror motivationen gør forskellen og at Esbjerg vinder kampen. Overordnet betragtet håber jeg at Esbjerg undgår nedrykning, det er en god traditionsrig klub. Det vil være super hvis Superligaen slipper for ét af de fem FC hold (Randers har jo også påtaget sig et latterligt Football Club navn).

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. maj 2015, 16:45

4. pladsen og europæisk bold er endegyldigt væk da Randers kort før tid fører 2-0 i Silkeborg.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 25. maj 2015, 17:15

frederikshavneren skrev:4. pladsen og europæisk bold er endegyldigt væk da Randers kort før tid fører 2-0 i Silkeborg.
Det er den så ikke, men hva faen. Det lyder jo godt i en svær tid som AaB fan.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. maj 2015, 18:27

frederikshavneren skrev:4. pladsen og europæisk bold er endegyldigt væk da Randers kort før tid fører 2-0 i Silkeborg.
Til gengæld har vi stadig mulighed for at blive det næstringeste forsvarende mesterhold i Superligaens historie, ligesom det stadigt er muligt at opnå 5 nederlag i træk, hvilket vil være ny klubrekord. Begge dele kræver dog, at vi taber de resterende 3 kampe. Mere realistisk er det måske at satse på at blive det eneste hold, der når at tabe en kamp i Silkeborg i denne sæson, hvilket vi får chancen for nu på søndag. Så der er stadig masser at spille for :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. maj 2015, 18:32

Kristian skrev:
I know, men det vil kræve tre AaB sejre samt to Randers' nederlag i de sidste kampe. Chancen for at det sker er vel to procent eller noget i den stil.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. maj 2015, 18:34

Hovedet skrev:
Til gengæld har vi stadig mulighed for at blive det næstringeste forsvarende mesterhold i Superligaens historie, ligesom det stadigt er muligt at opnå 5 nederlag i træk, hvilket vil være ny klubrekord. Begge dele kræver dog, at vi taber de resterende 3 kampe. Mere realistisk er det måske at satse på at blive det eneste hold, der når at tabe en kamp i Silkeborg i denne sæson, hvilket vi får chancen for nu på søndag. Så der er stadig masser at spille for :aabfan:
Silkeborg vandt senest en hjemmekamp i Superligaen engang i 2013. Nu får jeg nok skudt i skoene den evindelige snak om negativitet, men det vil bestemt ikke undre mig hvis Silkeborg vinder over os.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 25. maj 2015, 18:43

frederikshavneren skrev:
Kristian skrev:
I know, men det vil kræve tre AaB sejre samt to Randers' nederlag i de sidste kampe. Chancen for at det sker er vel to procent eller noget i den stil.
Tja, hvis BIF taber i dag er jeg ikke i tvivl om at bif vil give den max gas i Randers og så har vi en situation.

Men sandsynligheden for at bi vinder 3 er meget lav.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. maj 2015, 18:51

Først og fremmest vil jeg se spillerne levere en indsats de kan være bekendt i de sidste 3 kampe, og i særdeleshed i morgen hvor jeg bliver ekstremt skuffet hvis vi ikke ser en eller anden form for trodsreaktion.

Selv om 4. pladsen selvfølgelig er ekstremt usandsynlig nu, så synes jeg der er masser at spille for - vi kan med lethed ende som alt mellem 5 og 9, realistisk set, og det må og bør simpelthen prikke til spillernes professionelle stolthed at risikoen for at slutte så langt nede er så overhængende.

Besvar