Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af dyhrmaN » 22. maj 2015, 20:25

Buzz Killington skrev:
dyhrmaN skrev:
Hovedet skrev:
Frygah skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg er lidt misundelig på Herning-Ikast. De har kæmpe ambitioner og er ikke bange for at melde ud at de går benhårdt efter at positionere sig som permanent tophold, samt sikre europæisk succes. Nu har de lige meldt ud at de satser på at kvalificere sig til CL gruppespillet, samt at de vil forstærke sig i det kommende transfervindue.
AaB er altid kollapset efter et mesterskab og har slet ikke evnet at udnytte momentum, Herning-Ikast derimod ser jeg som langt bedre gearet til at udnytte guldet. Må desværre indrømme at jeg ser Herning-Ikast som permanent tophold fremadrettet sammen med FCK og Brømby.

I forhold til Champions League så tror jeg at de kvalificerer sig til gruppespillet. Hvis de undgår hold som Basel og Salzburg så har de alletiders mulighed for at nå i det forjættede land. Med deres stærke trup og kalkulerende spillestil så vil de være langt bedre gearet til at slå et halvdårligt hold som eksempelvis APOEL Nicosia ud end AaB som smed en gylden mulighed i kloakken.
Snakker vi halvdårlige APOEL der bl.a. præsterede at tabe 1-0 på Nou Camp, spillede 1-1 mod Ajax i Amsterdam og tabte 1-0 hjemme mod PSG på et mål 3 minutter før tid i CL-gruppespillet? Det glæder jeg mig da til at se FCM præstere, i så fald.

Nå, men jeg 100% ikke misundelig på FCM. For mig er fodbold og det at være fan mere end blot resultater, og hvem der kan bruge flest penge man ikke har. For mig er det også hvordan klubben agerer, talentarbejde, traditioner og mentaliteten der gennemsyrer organisationen, hvorfor AaB i det senere år i min verden er kommet lang tættere på det AaB som jeg elsker. Men hvis man udelukkende vil kigge på det med FM-briller, kan jeg da godt forstå man synes det er fedt. Køb Pusic, køb en keeper til 7-8 millioner. Det er bare ikke AaB-stilen, og det har jeg det godt med, på trods af det måske ikke giver resultater her og nu.

Men jeg vil aldrig, ALDRIG være misundelig på en klub der kører økonomisk som FCM. Den vej har AaB været ude af, og nær smadret hele klubben. Og det ændrer et enkelt mesterskab til dem ikke en flig på.

EDIT: Og så er det ret fedt at det bare er givet at FCM er med i toppen "mange år fremover"... Hvem fanden er det lige der opfundet en krystalkugle lige pludselig?
Men jeg vil aldrig, ALDRIG være misundelig på en klub der kører økonomisk som FCM. Den vej har AaB været ude af, og nær smadret hele klubben. Og det ændrer et enkelt mesterskab til dem ikke en flig på
[/
i]

AaB har aldrig været på en vej, som den FCM begiver sig ud af i disse tider. Jeg synes, det er væsentligt at fastslå, at AaBs økonomiske kollaps skyldtes helt andre omstændigheder end dem, der gør sig gældende pt. i FCM og med dem Brøndby.

Når dét er sagt, er jeg i vid udstrækning enig med dig. Fodbold er i høj grad baseret på øjebliksbilleder, og ligesom vi ejede hele verden for 1 år siden (og lignede en nedrykningskandidat og potentiel fallent for 2 år siden!), er det FCM, der sidder på flæsket i disse dage. Men der et men: De skal altså først præstere de kommende år; det har de ikke gjort alene ved udmeldinger, og verden som forsvarende mester med et 2-cifret antal europæiske kampe er slet og ret anderledes end den verden, FCM hidtil har bevæget sig i. Dog kan jeg heller ikke sige mig fri for en flig af misundelse, idet jeg simpelthen ikke kan forestille mig, at FCM præsterer et titelforsvar á la AaBs i år. Samtidig er jeg klar over, at det er en rigmand, der står mellem FCM/Brøndby og et hul på jorden. AaB er i den forstand langt mere solidt velfunderet, men hold da op hvor kunne ambitionsniveauet godt trænge til et bette nøk opad. Bare et bette nøk, ikke?

Ja tak, det ville glæde AaB, at skrue bare et bette nøk. Ingen siger vi skal være lige så udfarende som FCM - men bare en eller anden form for ambition er tilladt...

Hvad mener du/i med at ambitionsniveauet kunen trænge til et nøk? Altså, sådan helt konkret. Jeg spørger fordi slet ikke følger tankegangen, og jeg er lykkelig for at man kommer med realistiske udmeldinger om langsigtede ambitioner om at præge toppen af danske fodbold. Hvad er det i vil ha' som i ikke føler i får pt?

Man kunne have argumenteret for, at både mit og Hovedets indlæg hører til i mål og ambitioner-tråden her: viewtopic.php?f=1&t=16027
For ikke at gentage mig selv, vil jeg foreslå at skimme de første par sider. Tror både hovedet og jeg forklarer vores tanker omkring ambitionsniveauet derinde - så kan vi holde denne tråd ren til at blandt andet poste frække billeder af Glenn i guldspraymalet jakkesæt.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 23. maj 2015, 22:12

jonas386 skrev:Der er heller ikke mange ben i at vinde mesterskaber når man mere eller mindre bare køber ind som man har lyst. For 2 dage siden sagde Glen noget i stil med at man sagtens kunne købe mesterskabet til Herning hvis man ville, men at det ikke var sådan man opererede i FCM. Selvfølgelig er det bare mundlort, man er hvertfald allerede igang med at hente både Kian Hansen og en spiller mere fra det franske inden sæsonen overhovedet er slut.

Det er udelukkende FCKs arrogance samt BIFs inkompetence der gør FCM har haft så let spil i år, for de beløber der smides i de tre klubber pt er bare på et niveau vi andre ikke kan være med på og jeg må indrømme at min interesse for dansk fodbold pt er meget tæt på 0. Den udvikling vi ser for tiden er ikke noget jeg på nogen måder bryder mig om.
Her er de 11 FCM spillere med flest kampe i 2014/15 sæsonen:

Haugaard, Rømer, Erik, Patrick Bangaard, Jesper Lauridsen, Hassan, Sparv, Poulsen, Igboun, Andersson, Duncan.

FCM's "købte" mesterskab kan altså i det henseende koges ned til Tim Sparv iforhold til størst andel i guldet målt på antal kampe. 5 kampe mere end Izunna iøvrigt.

"Lette" mesterskaber?! Er det ikke bare dårlig taber retorik. Jeg kan ihvertfald konkludere at FCK har lavet 11 point mere efter 30. Runde i denne sæson end sidste. Brøndby har lavet 4 point mere. Og vi vel allesammen enige om at jeres mesterskab netop ikke var let og billigt men kun kom i hus fordi i spillede en fantastisk sæson. Dumt udsagn.

Mike

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2015, 23:53

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:Der er heller ikke mange ben i at vinde mesterskaber når man mere eller mindre bare køber ind som man har lyst. For 2 dage siden sagde Glen noget i stil med at man sagtens kunne købe mesterskabet til Herning hvis man ville, men at det ikke var sådan man opererede i FCM. Selvfølgelig er det bare mundlort, man er hvertfald allerede igang med at hente både Kian Hansen og en spiller mere fra det franske inden sæsonen overhovedet er slut.

Det er udelukkende FCKs arrogance samt BIFs inkompetence der gør FCM har haft så let spil i år, for de beløber der smides i de tre klubber pt er bare på et niveau vi andre ikke kan være med på og jeg må indrømme at min interesse for dansk fodbold pt er meget tæt på 0. Den udvikling vi ser for tiden er ikke noget jeg på nogen måder bryder mig om.

Haugaard, Rømer, Erik, Patrick Bangaard, Jesper Lauridsen, Hassan, Sparv, Poulsen, Igboun, Andersson, Duncan.

FCM's "købte" mesterskab kan altså i det henseende koges ned til Tim Sparv iforhold til størst andel i guldet målt på antal kampe. 5 kampe mere end Izunna iøvrigt.

"Lette" mesterskaber?! Er det ikke bare dårlig taber retorik. Jeg kan ihvertfald konkludere at FCK har lavet 11 point mere efter 30. Runde i denne sæson end sidste. Brøndby har lavet 4 point mere. Og vi vel allesammen enige om at jeres mesterskab netop ikke var let og billigt men kun kom i hus fordi i spillede en fantastisk sæson. Dumt udsagn.

Mike
Jeg vil give dig helt ret mht. den med den svage liga. Ja, BIF og FCK og OB og AaB for den sags skyld har været stærkere andre år, men det er en åndsvag sammenligning. FCM var det stærkeste hold, og det er det konkurencen handler om. Intet andet. Det med stærk eller svag liga er netop bare en barnlig måde at tage noget fra andres præstationer, eller selv få en smule oprejsning.

Det med købemesterskab eller købepræstationer er lidt en anden størrelse. De fleste ville være enige i at det ville være et lidt tamt mesterskab hvis en rig russisk oliesheik næste år køber Viborg, og poster milliarder af Russiske Dollars in i klubben, og køber stjerner fra alle de store ligaer, for derefter at vinde mesterskabet. Mesterskabet skal være udtryk for klubbens styrke, som klub. Ikke milliardærens penge som sådan. Det kan vi vel alle være enige om.

Spørgsmålet er så om det var det i FCM's tilfælde. Og her, selvom jeg hader din klub og håber den går på røveren, må jeg indrømme at jeg ikke kan se det kæmpestore issue, selvom der er lidt sandhed i det alligevel. Benham's penge gjorde en kæmpe forskel i og med i ikke var tvunget til at sælge jeres profiler, samtidig med man kunne betydeligt forstærke hver kæde. Men grundstammen var jo tydeligvis stærk nok til at sikre en topplacering alene alligevel, målt ud fra sidste sæson. Og der er intet specielt underligt eller odiøst i en kapitaltilførsel i moderne dansk fodbold (som hos os selv). Så det er stor kredit til FCM her! Men det er jo stadig ikke helt til at overse at det at kunne købe en profil til hver kæde har sat sit præg, bl.a. i bredden som altid er et problem for FCM med alle de kort i normalt slæber rundt på hos Nigerianerne, samt glasspillerne i bl.a. Andersson, Dunkan og Svia. Men sammenlignet med FCK og BIF som nok tager de næste 3 pladser, er der intet at sætte på jeres præstation. I har bruge pengene langt bedre end de har hang til at gøre.

Så meget fortjent mesterskab! (men fandme ikke tillykke, seriøst).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 24. maj 2015, 12:29

FCM levede over evne i årene op til mesterskabet, at de tabte det på gulvet sidste år, var tæt ved at koste dem livet. Kun pga ham inderen ikke krævede alle sine penge tilbage, samt ham britten der skød penge ind i klubben, undgik i brandudsalg. Så jo jeres mesterskab var købt, de penge sikrede at i kunne holde i jer i live, samtidig med i beholde de spillere der havde fået værdifuld erfaring.

At Brøndby nu tuder lidt i medierne om at når FCK og FCM kan bruge penge som det lyster dem, så er det dog lidt tamt, for de har jo selv forsøgt at gøre det samme, hvor det gik helt galt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. maj 2015, 13:31

Jeg mener ikke at have sagt at det var et nemt, eller billigt mesterskab. Jeg siger at når man ikke skal tænke på ting som økonomi, og bare forstærker sig som man har lyst så bliver det hele bare lidt nemmere. Ifht FCKs arrogance, så handler det om deres indkøbspolitik hvor flere dygtige spillere ikke har været "fine" nok til FCK, og så har man købt pis og papir i Norge istedet. Der har været en holdning, hvertfald under CV, at spillere fra suppen ikke er gode nok til FCK, og de man har købt har åbenlyst ikke passet til den måde man vil spille på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 24. maj 2015, 13:55

Hold nu op med billige mesterskaber, det lyder fandeme så dobbeltmoralsk da vi selv har været oppe og køre over når folk påstå vores sidste 2 DM titler var billige.

FCM har haft et snit over 2 point pr kamp, det er klasse uanset hvordan man drejer det, og stor respekt for det, lad os nu nederlagets stund være lidt store og erkende det, om ik andet så kan vi bruge det til at motiverer os til en endnu større rivalisering fremover, der er ihvertfald en ting som er sikkert, de bliver ikke mindre arrogante nede på heden efter det her mesterskab, især ikke selvglade Disco Glen :P

Mht Økonomi så er det jo ofte dem som har pengene der render med titlerne, sådan ser vi overalt i de Europæiske ligaer. Heldigvis sker det engang imellem en underdog dukker op og snyder de store, som vi fx. har gjort flere gange :aabfan: :danmarkfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2015, 18:58

Mr. Larsen skrev:Hold nu op med billige mesterskaber, det lyder fandeme så dobbeltmoralsk da vi selv har været oppe og køre over når folk påstå vores sidste 2 DM titler var billige.
Enig. Selv Glen ville formentlig holde sig fra sådanne udtalelser.

Selvfølgelig er deres mesterskab ikke mere billig end når andre vinder det.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 24. maj 2015, 21:34

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Jeg vil give dig helt ret mht. den med den svage liga. Ja, BIF og FCK og OB og AaB for den sags skyld har været stærkere andre år, men det er en åndsvag sammenligning. FCM var det stærkeste hold, og det er det konkurencen handler om. Intet andet. Det med stærk eller svag liga er netop bare en barnlig måde at tage noget fra andres præstationer, eller selv få en smule oprejsning.

Det med købemesterskab eller købepræstationer er lidt en anden størrelse. De fleste ville være enige i at det ville være et lidt tamt mesterskab hvis en rig russisk oliesheik næste år køber Viborg, og poster milliarder af Russiske Dollars in i klubben, og køber stjerner fra alle de store ligaer, for derefter at vinde mesterskabet. Mesterskabet skal være udtryk for klubbens styrke, som klub. Ikke milliardærens penge som sådan. Det kan vi vel alle være enige om.

Spørgsmålet er så om det var det i FCM's tilfælde. Og her, selvom jeg hader din klub og håber den går på røveren, må jeg indrømme at jeg ikke kan se det kæmpestore issue, selvom der er lidt sandhed i det alligevel. Benham's penge gjorde en kæmpe forskel i og med i ikke var tvunget til at sælge jeres profiler, samtidig med man kunne betydeligt forstærke hver kæde. Men grundstammen var jo tydeligvis stærk nok til at sikre en topplacering alene alligevel, målt ud fra sidste sæson. Og der er intet specielt underligt eller odiøst i en kapitaltilførsel i moderne dansk fodbold (som hos os selv). Så det er stor kredit til FCM her! Men det er jo stadig ikke helt til at overse at det at kunne købe en profil til hver kæde har sat sit præg, bl.a. i bredden som altid er et problem for FCM med alle de kort i normalt slæber rundt på hos Nigerianerne, samt glasspillerne i bl.a. Andersson, Dunkan og Svia. Men sammenlignet med FCK og BIF som nok tager de næste 3 pladser, er der intet at sætte på jeres præstation. I har bruge pengene langt bedre end de har hang til at gøre.

Så meget fortjent mesterskab! (men fandme ikke tillykke, seriøst).
Du spot on i din konklusion på udsagnet om svag/ stærk liga. Det er nemlig som du siger bare en barnlig måde at tage noget fra en anden klubs præstation, så lad os på tværs af rivalisering være enige om at det begreb kan Kjøbenhawnerne få lov at beholde for dem.

Ja, self. Gjorde Benhams indtog en forskel i klubben. Vi var på røven og der havde været brandudsalg såfremt klubben forsat skulle kunne eksisterer! Det vil jeg slet ikke forsøge at argumentere imod. Scenariet er jo heller ikke enestående på den store fodboldscene eller i dansk fodbold specifikt. Brøndby var her ikke idag uden Jan Beck, OB var her ikke uden Leasy, FCK var her ikke uden kapitaltilførsler, AGF, Esbjerg..... AaB var her ikke uden deres kapitaltilførsel sidste forår, hvor man med en forhåbning om penge i banken over foråret kunne beholde profiler i vinterens vindue som kusk, Thomsen mf. Spillere man jo nok som økonomisk ansvarligt drevet virksomhed 2-3 mdr. Fra en konkurs burde have skippet afsted, hvis altså ikke man satsede på at der ville komme penge udefra og redde klubben fra tvangsnedryknkng og konkurs. I fik jeres penge og jeres mesterskab og kapitaltilførslen med ro på bagsmækken har heltsikkert gjort tingene lettere i Aalborg, præcist som i FCM med Benhams kapitaltilførsel. Der ikke mange danske mesterhold med plus på bundlinien, og vi ingen undtagelse ligesom i heller ikke er i det henseende.

FCM har præsteret 2. Flest point gennem 10 år i ligaen, de har lavet flest point de sidste 2,5 sæsoner, de er endt i medaljerne 6 gange og kun en gang på 15 år sluttet uden for top 6. Mesterskabet har været en langvarig proces med akademiet og talentarbejdet, som en absolut grundsten. (Guld)-Glen har på 3 sæsoner opbygget en vinderkultur i en klub som ellers notorisk altid fejlede i de afgørende momenter og store kampe. Vi har en klar strategi både som klub uden for banen og i vores spillestil inden for kridstregerne hvor vi nu 2 sæsoner i træk har scoret flest mål.

Det IMO forkert og ikke særligt fodboldkyndigt, at kalde FCM mesterskab for købt fordi man henover sæsonen har hentet spillere for en sum penge svarende til FCK's De Ridder handel. Vi sagde før sæsonen farvel til Løssl og Juelsgaard som var store profiler i klubben. Kan man købe et sikkert dansk mesterskab med minus 15 mio årligt på transferkontoen, tror jeg mange klubben kunne finde sponsorere til at dække den post. FCM vandt et mesterskab på et langt sejt træk og med en stor grundstenen af egne talenter, præcist som i gjorde i sidste sæson.

Jeg vil blive skuffet hvis FCM ikke længere stoler på sin eget koncept med udvikling af talenter og istedet udelukkende satser stort på profilkøb over en stor kam. Benhams investering i klubben har betydet at man nu poster endnu flere penge i bla. Akademiet og træningsdelen, hvor man har ansat forskellige eksperter i et forsøg på, at blive endnu bedre til at udvikle fremtidelige profiler til ligaen. Det må fremtiden vise men lige nu er FCM absolut ikke en købeklub men den samme udviklingsklub vi altid har været, men bare med den forskel at der ro på økonomien og vi kan vente med at sælge spillere til det rigtige tilbud kommer.. Og mon ikke eventuelle sommersalg af Sviatchenko, Igboun og Sisto kommer til at bevise vi stadig kan udvikle profiler med profit til følge.

Held og lykke med jeres jagt på Europa.

Mike

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 25. maj 2015, 21:57

Jeg tror, en af grundende til at nogle ser skævt til FCM er det her "vi" de snakker om. Det er simpelthen ikke til at se hvem "vi" er og det er den stærkeste grundpille i fankulturen. Forankringen til folket. Jeg er ikke helt inde i detaljerne, da klubben ikke siger mig så meget, men udefra set kan jeg bare ikke følge med.. Var det ikke noget med man solgte en procentdel af klubben til indere og der kom en inder i bestyrelsen? Ejer en englænder det hele nu? Hvor inderne? Er der stadig folk i Ikast som ikke bryder sig om sammenslutningen? Er begge byer lige vilde med klubben? For mig at se har byen Ikast fået et mesterskab, de skal dele med en anden by. Jeg kommer selv fra Hirtshals og var de gået med i Vendsyssel FF og de rykkede op i superligaen ville det da rage mig et klap. Havde man haft den samme følelse om det danske europamesterskab i '92, hvis det var vundet, som et samlet Skandinavien og tror I ikke skotterne synes det er meget federe at vinde turneringer som Skotland i forhold til som United Kingdom, som de jo er eksempelvis i melodi grandprix. Forestil jer Ikast en dag fik et stærkt ishockeyhold, så ville folk der er interesseret i begge sportsgrene stå overfor hinanden til en fredagskamp i ishockey og håne den anden bys kultur og ånd for så at mødes dagen efter til fodbold og sige "vi dur bare sammen vi to byer". Det kan sagtens være, jeg tager fejl i mine anskuelser, men det er sådan jeg anskuer det udefra og alle fodboldelskere er jo ikke eksperter i FCM. Hvis det virkelig forholder sig sådan, at det er en udlænding uden nogen forankring i FCM som ejer og bestemmer og har det sidste ord, så synes jeg personligt, det er nederen. Både for dem og deres konkurrenter.
Længe leve arbejderklassen!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 26. maj 2015, 18:59

Jeg hørte Glenn i p3 og selvom jeg ikke bryder mig om manden, tager jeg hatten af for hans/deres ledelsesfilosofi og den langsigtede strategi FCM arbejder med hvor de har fokus på det hele menneske og at arbejde langsigtet med en vinderkultur. Sidstnævnte kunne vi godt lære noget af hos os.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 26. maj 2015, 19:05

Brent skrev:Jeg hørte Glenn i p3 og selvom jeg ikke bryder mig om manden, tager jeg hatten af for hans/deres ledelsesfilosofi og den langsigtede strategi FCM arbejder med hvor de har fokus på det hele menneske og at arbejde langsigtet med en vinderkultur. Sidstnævnte kunne vi godt lære noget af hos os.
Ja vi har aldrig vundet noget....
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. maj 2015, 21:12

Brent skrev:Jeg hørte Glenn i p3 og selvom jeg ikke bryder mig om manden, tager jeg hatten af for hans/deres ledelsesfilosofi og den langsigtede strategi FCM arbejder med hvor de har fokus på det hele menneske og at arbejde langsigtet med en vinderkultur. Sidstnævnte kunne vi godt lære noget af hos os.
Trololololol... Bliver du aldrig træt af det?

I øvrigt fantastisk at opleve Glenn stå og forklare at sejret til BIF skete på foræringer, og at de ikke havde noget... Det siger alligevel noget om den subjektivitet der er i alt hvad der foregår i Herning.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 27. maj 2015, 06:51

Det er altid et potentielt problem når en udenlandsk pengemand sidder i en klub og klubben er 100% afhængig af ham, man kan godt se Benham trække sig, når underskuddene bliver i den klasse fcm har haft for vane at præstere. Hans fokus ligger udelukkende i England, hos hans eget hold. Der er en hel del business ind over når sådan en mand bevæger sig ind i en udenlandsk klub, han får muligheden for at tjene nogle penge med nogle små investeringer. Men hvis de her store underskud fortsætter med at vælte ind over dem og FCK med garanti får rejst sig op igen, så har Benham ikke nogen grund til at putte penge ind i foretagendet når hans hjertebarn skal bruge en hel del penge på at komme i Premier League, og på sigt stabilisere sig, det koster.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. maj 2015, 11:43

Gentleman Finn skrev:Det er altid et potentielt problem når en udenlandsk pengemand sidder i en klub og klubben er 100% afhængig af ham, man kan godt se Benham trække sig, når underskuddene bliver i den klasse fcm har haft for vane at præstere.
Der er ihvertilfald noget rigtig i UEFAs Financial Play om, at klubberne ikke kan vokse uhæmmet i forhold til tidligere investeringer.

Nu har vi heller ikke været specielt gode til mådehold, så det er ikke for at pege fingre ad BIF og FCM, men det må godt nok være træls for klubber, som f.eks. SønderjyskE og lignende, at aldrig kunne nå de klubber, selvom man økonomisk er 10 gange sundere og har været det i mange år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 27. maj 2015, 19:28

det har de nævnt så tit, at det er til at brække sig over

er fokus på det hele menneske at opdrage afrikanere til, at det er i orden at gruppe-voldtage en mindreårig pige (hva' skete der egentlig med den sag), og hva' sker der lige med det hele menneske, når en afrikaner efter 8-9 år i Danmark ikke kan tale dansk ?
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 27. maj 2015, 19:54

Hajen skrev:
det har de nævnt så tit, at det er til at brække sig over

er fokus på det hele menneske at opdrage afrikanere til, at det er i orden at gruppe-voldtage en mindreårig pige (hva' skete der egentlig med den sag), og hva' sker der lige med det hele menneske, når en afrikaner efter 8-9 år i Danmark ikke kan tale dansk ?
Hvad det for en gruppe-voldtægts sag du henviser til? -Jeg husker en sag hvor 4 afrikanere var sigtet for at have sex med en 14 årige pige, som skiftevis havde taget kontakt til drengene på facebook og udgivet sig for at være 3 år ældre end hun i virkeligheden var, altså 17 år og derved jævnaldrende med de drenge hun opsøgte. Sagen blev droppet af anklagemyndigheden allerede inden retssagen, da fakta netop bevidste at drengene på ingen måde bevist havde haft til hensigt at bryde loven og have sex med en pige under 15.

Hvilken af afrikanerne er det du mener ikke kan snakke dansk? De snakker da alle dansk men foretrækker ganske rigtigt at snakke engelsk når de bliver interviewet.

Det muligt du brækker dig over Glen, men din uvidenhed er IMO det mest kvalmende i dette indlæg. Sæt dig da som minimum ind i grundlæggende fakta, hvis du vil forsøge at kaste med mudder! -Det ville i den grad pynte specielt når beskyldninger, som gruppe-voldtægt af en mindreårige pige bliver en del af usandhederne..

Mike

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 27. maj 2015, 21:51

4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi FCM forærede dem målene. De vandt ikke fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med de ting de har gjort og det er muligt FCM-Mike kan finde noget som ikke er 100% korrekt, men sagerne er så mange at man ikke kan lade være at studse over det. Enten har de ikke mere fokus på det hele menneske end andre klubber, eller også har de mere fokus på det, men opnår bare ikke bedre udbytte af deres specielle fokus.
Længe leve arbejderklassen!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 27. maj 2015, 22:16

Danni skrev:4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi de FCM forærede dem målene. De vandt ikke sidste år fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med det, men har lidt svært ved at få øje på det der med det hele menneske. Men det er nok igen noget med troværdighed og udmeldinger og børn, der er letpåvirkelige.
En rigtig fin Debatside "hvorfor hade FCM" opsummering det må jeg give dig! Men godt at se du også har barberet "masse-voldtægten af mindreårig" væk i en ellers rigtig fin liste.

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 27. maj 2015, 22:18

Danni skrev:4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi FCM forærede dem målene. De vandt ikke fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med de ting de har gjort og det er muligt FCM-Mike kan finde noget som ikke er 100% korrekt, men sagerne er så mange at man ikke kan lade være at studse over det. Enten har de ikke mere fokus på det hele menneske end andre klubber, eller også har de mere fokus på det, men opnår bare ikke bedre udbytte af deres specielle fokus.
..og nu med endnu bedre afslutning..

Mike

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. maj 2015, 22:25

Mike80 skrev:
Danni skrev:4 afrikanere som har sex med den samme mindreårige pige. En sportsdirektør, som personligt har sagt til Ove Pedersen at han lige har taget røven på en anden person. En anfører som udtaler sig i pressen som han har forstand. Steinlein har de pæneste briller. De har det bedste akademi. De er mest stabile. De andre scorede kun fordi de FCM forærede dem målene. De vandt ikke sidste år fordi de fik kebab i deres bus. De kan som de eneste skrive kontrakt med ungdomsspillere på dag 1 fra hvornår de må kontakte dem. De er fodboldklubben af Midtjylland selvom andre klubber er mindst så midtjyske og har eksisteret i længere tid. De er holdet som flest gange har været tæt på uden at vinde noget. De er Danmarks 20.mest vindende klub, hvis man også tæller Herning og Ikast egen historie med. Anføreren har fået sig et navn folk ligger mærke til. De har skaffet Danmark point til den europæiske koefficientrangliste. Man har fået afrikanske børn herop med det primære formål at give dem en folkeskoleeksamen. Man har solgt sin klub til en udlænding. Man har en maskot, der har kneppet en anden maskot bagfra mens børn så på.

Skidt være med det, men har lidt svært ved at få øje på det der med det hele menneske. Men det er nok igen noget med troværdighed og udmeldinger og børn, der er letpåvirkelige.
En rigtig fin Debatside "hvorfor hade FCM" opsummering det må jeg give dig! Men godt at se du også har barberet "masse-voldtægten af mindreårig" væk i en ellers rigtig fin liste.

Mike
Det er meget muligt der intet var i den sag, men den måde jeres sportsdirektør udtalte sig til pressen "jeres afrikanere var populære blandt pigerne" vel og mærket før man vidste hvad der var op og ned i den sag, var sku usmagligt.

Besvar