I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Arendt
- Landshold

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Buzz Killington skrev:Poker-One-Kenobi skrev:Kristian1977 skrev:Ifølge en fransk avis så skulle han sælges for 2 mil. euro. til Nantes og er i dag til lægetjeck dernede.
Ved ikke om det er det rette sted for ham. Ser ham mere i England.
I England? Der har han sgu for lidt fysik, tænker jeg. Tror Fransk eller hollandsk er helt fint til ham, osse niveaumæssigt. Lidt ærgerligt at vi åbenbart ikke kunne bruge 5 af de 15 mill på at få Kusk lokket til Aalborg, men der må have været andre overvejelser.
Han kostede
FCK 7 mil spekuleres der i, og saa sikkert er par millioner i aarsloen over hvad vi normalt er villige til at betale. Selvom jeg gerne havde set Kusk i Aalborg, saa tror jeg de penge kan vaere givet langt bedre ud andre steder.
Jeg er fuldstændig enig med dig, Buzz. I forhold til om Nikolaj Thomsen passer ind i England, så er det et alt for stort skridt. Frankrig, Holland eller Belgien er rigtig fornuftigt.
Det er derfor glædeligt, at Nantes ser ud til at være den nye klub for Thomsen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
Jeg kunne næsten ikke pege på en bedre klub eller en bedre liga for Thomsen, end en midterklub og den franske liga.
Jeg spår ham stor succes om nogle år, hvis han bliver der så længe.
Prisen er jeg også rigtig godt tilfreds med. Synes det er et stærkt signal Gaarde sender med den pris!
Vi har jo lidt været vant til under Lynge at spillerne i vores øjne var lige billige nok, når vi sendte dem afsted.
Nu er det så spørgsmålet, HVAD der nu skal ske (Hvis han bliver solgt)
Skal der satses på Børsting og Bruhn næste sæson? Eller skal der købes to nye kanter som erstatning for Kusk og Thomsen?
Jeg kan finde positive ting ved begge løsninger.
Jeg har det nok lidt sådan at, hvis ikke der kan findes penge til et par kvalitets spillere nu.
Så kan der nok aldrig. Jeg HÅBER der bliver hentet to spillere fra øverste hylde. Vi bliver nok ikke mestre lige meget hvad.
Men en plads i Europa skal vi altså jagte i næste sæson!
-
jonas386
- Allstar

Ene plus en kant mere udefra er vel fint. Så har vi 4-5 spillere til de 2 pladser og der skal nok komme kampe til Bruhn og Børsting som sæsonen skrider frem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
jonas386 skrev:Ene plus en kant mere udefra er vel fint. Så har vi 4-5 spillere til de 2 pladser og der skal nok komme kampe til Bruhn og Børsting som sæsonen skrider frem.
Ganske fint salg hvis det hedder 15-17 mio. selv om jeg i dén grad kommer til at savne Thomsen. Jeg kunne dog godt have ønsket mig man havde gamblet lidt på han får et stærkt U21 EM, sammen med resten af holdet, hvilket uden tvivl kunne få prisen til at stige voldsomt. Men det er selvfølgelig også et sats, og jeg kan godt forstå hvis Thomsen er gået til AaB og har sagt "dette er den rigtige klub for mig".
Hvordan besætningen på kanterne så ser ud til næste sæson synes jeg godt nok er svært at spå om (for jeg kan ikke spå)... meget afhænger af Søndergaards øjne. Hvordan ser han på Børsting og Bruhn, Ene? Ser han PK som en mand der er i spil til startopstillingen på den ene kant? Ser han Gilli (der i mine øjne ligner en mand som er klar til en startplads) som back eller kant? Og hvor står Thrane, som jeg stadig forventer mig rigtigt meget af, hvis han får styr på skaderne?
Det bliver en interessant sommer, hvor jeg tror mange afklaringer først kommer ret sent, like it or not.
-
9800
- Superliga

- Favoritspiller: Wurtz
Jeg tror både Børsting og Bruhn slår igennem næste år. Truppen er atærk nok, jeg synes det er et bedre signal at sende, hvis vi kan gå ud af et år uden Europæisk deltagelse med et to cifret mio overskud. Vi kan alligevel ikke købe os til det hele som BIF, FCK, FCM.
Ståle sagde et par rigtige ting i debatten med Riddersholm efter mesterskabet var hjemme: FCM er ikke længere fremme end de andre fordi de har en ekstra computer, succesen skyldes det samme som vores double i sidste sæson: Kontinuitet over en lang periode, kombineret med en gruppe af spillere som præsterer på deres topniveau over en lang periode.
Der kommer nok endnu et par store talenter i truppen til næste år, og den trup vi allerede har tror jeg helt sikkert er stærk nok til top 6.
-
Kidde
- 2. div

- Geografisk sted: København
Johan Absalonsen kunne være et bud. Eller Zimling.
Kidde
Kidde
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
Farvel til ene. Helenius og thomsen + udlej V. Ahlmann
Goddag til 2 nye kanter fra de øvre hylder, en talentfuld ung angriber og en talentfuld midterforsvarer.
Håber Lars S har en lille ønskeseddel med, så han ikke bare skal sejle Kent N' s skib videre.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Gamling skrev:Farvel til ene. Helenius og thomsen + udlej V. Ahlmann
Goddag til 2 nye kanter fra de øvre hylder, en talentfuld ung angriber og en talentfuld midterforsvarer.
Håber Lars S har en lille ønskeseddel med, så han ikke bare skal sejle Kent N' s skib videre.
Det kunne ovenikøbet tænkes, at han kunne tænke sig at hive et par SE-spillere med. Songani har set spændende ud de par gange jeg har set dem spille og Kanstrup har heller ikke været ringe i forsvaret. Så kunne man håbe på, at Kent tager KEP med.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Kristian
- Allstar

Mogens skrev:Gamling skrev:Farvel til ene. Helenius og thomsen + udlej V. Ahlmann
Det kunne ovenikøbet tænkes, at han kunne tænke sig at hive et par SE-spillere med. Songani har set spændende ud de par gange jeg har set dem spille og Kanstrup har heller ikke været ringe i forsvaret. Så kunne man håbe på, at Kent tager KEP med.
Er det bare fordi at KEP har haft en mindre god sæson, at han skal væk fra AaB?
Synes altså det er ved at være træls at læse, at folk bare vil af med KEP. Han er dælme ikke den eneste der har fucket op i år. Han har måske været den der har lavet de store fejl.
Synes det er en hetz på en loyal AaB spiller, der bestemt ikke fortjener det. Så burde vi jo køre hetz på hele banden. Tvivler på, at vi får en bedre forsvarsspiller ind bare lige sådan VUPTI, hvis KEP forlader os. Tror ikke man skal undervurdere hans tilstedeværelse i forsvaret.
Udleje Ahlmann og hente en ny ung fyr ind i stedet? hmm den forstår jeg så slet ikke.
-
Funky
- Allstar

Kristian skrev:Mogens skrev:Gamling skrev:Farvel til ene. Helenius og thomsen + udlej V. Ahlmann
Synes altså det er ved at være træls at læse, at folk bare vil af med KEP. Han er dælme ikke den eneste der har fucket op i år. Han har måske været den der har lavet de store fejl.
Synes det er en hetz på en loyal AaB spiller, der bestemt ikke fortjener det. Så burde vi jo køre hetz på hele banden. Tvivler på, at vi får en bedre forsvarsspiller ind bare lige sådan VUPTI, hvis KEP forlader os. Tror ikke man skal undervurdere hans tilstedeværelse i forsvaret.
Udleje Ahlmann og hente en ny ung fyr ind i stedet? hmm den forstår jeg så slet ikke.
Enig. Der er en overdreven negativ fokus på KEP. Han bliver måske lidt udstillet, når resten af holdet halter afsted, og han så vil forsøge at gå foran - lidt lige som Gaarde blev det i sin sidste tid som spiller for AaB. KEP leverer af og til dårlige indsatser, men aldrig umotiverede.
En fordel ved at få en handel med Thomsen på plads tidligt er, at man så har lidt bedre tid til at finde ud af, hvordan man evt. vil reinvestere nogle af pengene. Og 15-17 millioner er altså en rigtig go' pris for Thomsen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Ala
- 1. div

Gamling skrev:Farvel til ene. Helenius og thomsen + udlej V. Ahlmann
Så vi skal udleje en talentfuld angriber, for så at købe en anden?
Vi har fire midterforsvarer, hvad skal vi med en endnu én?
Enig i, at vi mangler en kant eller to da Børsting og Bruhn stadig ikke er klar til det fulde ansvar. Jeg håber samtidig, som dig, at det bliver andre end Ene. Jeg elsker Ene, men jeg savner i endnu højere grad gennembrudsstyke ala Kusk og til dels Nicolai.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Kristian skrev:Mogens skrev:Gamling skrev:Farvel til ene. Helenius og thomsen + udlej V. Ahlmann
Vi har ikke vundet the double i år. Der skal føres spillere til skafottet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Poker-One-Kenobi
- Allstar

af Poker-One-Kenobi » 28. maj 2015, 13:44
Sæt prisen op eller træk ham hjem, det der er for useriøst. Det er jo for helvede ikke DBA vi sælger ham i.
-
gravballe
- Allstar

Hvorfor skal prisen nu pludselig reduceres bare fordi Nantas ikke har fulgt med? Det har aldrig været en hemmelighed, det med hans øje.... Så lad os se om han ikke kan levere et flot u21 em, og sælge der efter..
-
fish
- Superliga

Det bliver en test af Gaarde det her

-
BoomZ0R
- Allstar

Det med hans øje, virker det ikk overflødigt?
Hvis knægten spiller godt fodbold, så spiller han godt fodbold? Jeg synes sq det lyder tåbeligt!
-
Arendt
- Landshold

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Allan Gaarde er i en god forhandlingssituation. Nantes har kunnet lide, hvad de ser ift. Thomsen og hans fodboldmæssige kvaliteter.
Det har derfor ingen betydning, at Thomsen kun bruger det venstre øjne, fordi han altid kun har brugt et øje, og derfor har Nantes stadig de samme forudsætninger for et køb af Thomsen.
Jeg håber, at Allan Gaarde er kold i røven i forhold til Nantes og fortæller dem, at hvis de ikke slår til nu, så sælger vi ham til en konkurrent efter U21-EM.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
Glenn Francisco
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Frederiksen
Et gæt kunne være at grunden til AaB melder offentlig ud at de forhandler med en udenlandsk klub om salg af Nicolaj er at der er andre interesserede som måske afventer at byde på ham for at se ham an til slutrunden eller har trukket beslutningen i langdrag.
Derfor er det smart at melde det offentligt ud da man på den måde gør alle opmærksom på at man er ved at sælge ham og derfor kan presse prisen op til evt. andre interesserede som måske ikke er ligeså tidligt ude som Nantes er.

En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Glenn Francisco skrev:Et gæt kunne være at grunden til AaB melder offentlig ud at de forhandler med en udenlandsk klub om salg af Nicolaj er at der er andre interesserede som måske afventer at byde på ham for at se ham an til slutrunden eller har trukket beslutningen i langdrag.
Derfor er det smart at melde det offentligt ud da man på den måde gør alle opmærksom på at man er ved at sælge ham og derfor kan presse prisen op til evt. andre interesserede som måske ikke er ligeså tidligt ude som Nantes er.

AaB melder ud fordi de skal. Hverken mere eller mindre. Hvor svært kan det være, det er jo ikke lige i går vi blev et aktieselskab.
Med venlig Hilsen
--
Robert