Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Mogens » 27. maj 2015, 22:42

Patmand skrev:Vi er nogle stykker der i et stykke tid har sagt at Thomsen ganske naturligt ville skifte væk fra AaB her til sommer.

Overraskelsen består i prisen såfremt den lander oppe omkring 15 mio. Havde kun forestillet mig 8-10 mio. oven på en knap så god sæson. Men heldigvis har han vist noget her til sidst.

Kamper eller Gislason som erstatning, hvorfor ikke.
Kamper er en joke, ikke? Gislasson vil jeg ikke afvise kunne være spændende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. maj 2015, 22:57

Mogens skrev:
Patmand skrev:Vi er nogle stykker der i et stykke tid har sagt at Thomsen ganske naturligt ville skifte væk fra AaB her til sommer.

Overraskelsen består i prisen såfremt den lander oppe omkring 15 mio. Havde kun forestillet mig 8-10 mio. oven på en knap så god sæson. Men heldigvis har han vist noget her til sidst.

Kamper eller Gislason som erstatning, hvorfor ikke.
Kamper er en joke, ikke? Gislasson vil jeg ikke afvise kunne være spændende.
Ikke helt en joke, men det skal selvfølgelig ikke stå alene. Jeg kunne godt se Kamper på en kort kontrakt, ikke som direkte afløser for Thomsen men som en slags støttepædagog for Bruhn/Børsting på højrekanten. Selvfølgelig i kombination med en rigtig dygtig spiller som erstatning for Thomsen.
Og så en profil til midtbanen. Så er jeg egentlig tilfreds. Vigtigt at påpege at jeg taler om spillere der kan gå direkte ind i startformationen.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 28. maj 2015, 03:05

Hvis Nikolaj Thomsen sælges og der kommer lidt basseører i kassen til at handle for, og man så kigger på listen over udenlands danskere - så synes jeg personligt at disse kunne være interessante emner:

Christian Gytkjær - Haugesund (61 kampe - 27 mål - Angriber / offensiv midt)

Tobias Mikkelsen - Rosenborg (Kant - Offensiv)

Søren Rieks - IFK Goteborg (Venstre kant - offensiv)

Bobler:

Michael Silberbauer (All-round spiller til midtbanen og ikke mindst vores hårdt skadesplagede backpladser)

Jeg mener ikke, at man skal smide store summer efter ovennævnte, men hvis der kan laves en god og fornuftig handel, så ser jeg dem som brugbare for holdet.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. maj 2015, 07:42

Runschen skrev:Hvis Nikolaj Thomsen sælges og der kommer lidt basseører i kassen til at handle for, og man så kigger på listen over udenlands danskere - så synes jeg personligt at disse kunne være interessante emner:

Christian Gytkjær - Haugesund (61 kampe - 27 mål - Angriber / offensiv midt)

Tobias Mikkelsen - Rosenborg (Kant - Offensiv)

Søren Rieks - IFK Goteborg (Venstre kant - offensiv)

Bobler:

Michael Silberbauer (All-round spiller til midtbanen og ikke mindst vores hårdt skadesplagede backpladser)

Jeg mener ikke, at man skal smide store summer efter ovennævnte, men hvis der kan laves en god og fornuftig handel, så ser jeg dem som brugbare for holdet.
Gytkjær har kontrakt frem til 2017, og er en profil i Haugesund, samt interessant for flere af de større klubber. Hvis han var en mulighed, så ville han nok være for dyr. Og er i øvrigt som type heller ikke ikke helt hvad vi mangler.

Vi har absolut ingen chance for at få Søren Rieks, som blev hentet som Sam Larssons direkte erstatning. Har kontrakt frem til 2018, og får en kongeløn i Göteborg. Han vil i øvrigt også være alt for dyr, og AaB er næppe mere interessant for ham end europæisk fodbold hvert år i Göteborg.

Tobias Mikkelsen er alt, alt for ustabil - i Rosenborg glider han ind og ud af holdet, dog mest inde lige pt. Men han er alt for meget op og ned, og det har denne sæson bevist at vi ikke skal sætte vores lid til.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 28. maj 2015, 07:55

white splash skrev:Find nu bare en ny Nomvethe, hvor svært kan det være?
So easy :cool:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 28. maj 2015, 14:01

Jeg ved ikke om det er realistisk, men hvad med en spiller som Mohamed Elyounoussi, han er kun 20 år, spiller venstre wing og har scoret en del mål i tippeligaen, hvor han regnes for at være et af de største talenter.

https://www.youtube.com/watch?v=byfZAnwMrD8

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 28. maj 2015, 14:09

troelsh skrev:Jeg ved ikke om det er realistisk, men hvad med en spiller som Mohamed Elyounoussi, han er kun 20 år, spiller venstre wing og har scoret en del mål i tippeligaen, hvor han regnes for at være et af de største talenter.

En meget dygtig spiller, men desværre meget urealistisk i forhold til Mohamed Elyounoussi.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 28. maj 2015, 14:15

Arendt skrev:
troelsh skrev:Jeg ved ikke om det er realistisk, men hvad med en spiller som Mohamed Elyounoussi, han er kun 20 år, spiller venstre wing og har scoret en del mål i tippeligaen, hvor han regnes for at være et af de største talenter.

En meget dygtig spiller, men desværre meget urealistisk i forhold til Mohamed Elyounoussi.
Ja, det er vist nærmere den type spiller FCK smider en 20 mil. efter (for derefter at udleje ham til en dansk bundklub inden han ryger tilbage til Norge gratis).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 28. maj 2015, 15:08

Hvis vi forudsætter at Helenius, Enevoldsen, Gorter og Thomsen forlader os denne sommer, så har vi disse spillere til rådighed:

Målmænd
Nicolai Larsen
Carsten Christensen

Højre back
Henrik Dalsgaard
PK

Venstreback
Jakob Ahlmann
PK
Gilli
Blåbjerg

Centerforsvar
KEP
Thelander
Blåbjerg
Pedersen

Defensiv midt
Würtz
Augo

8'er
Risgård
Blomqvist

Højrekant
Børsting
Gilli
Thrane

Venstrekant
Bruhn
Gilli
Thrane

Angribere
Jönsson
Pohl
Ahlmann
AK
Spalvis

Hvis jeg var sportsdirektør, så ville jeg hente en naturlig venstreback, da PK er bedst på højre back, Blåbjerg er bedst inde i midten og Gilli er bedst på de offensive pladser. Nicolaj Ritter ville være et billigt valg, som spiller på et rigtig højt niveau og kan gardere samt overtage efter Jakob Ahlmann. Herudover vil han kunne lære Morten Rokkedal rigtig meget, når han kommer op næste sommer.

Jeg ville endvidere hente en højrekant og venstrekant, som kan gå direkte ind i startopstillingen. Gerne en venstrebenet spiller på højre kant i nærheden af landsholdet for det pågældende land, mens det tilsvarende gælder for venstre kant. Jeg har ikke nogle konkrete bud, men det må være gerne være spillere, som er reserve for deres nuværende hold og ønsker at kickstarte deres karriere.

Yderligere ville jeg hente en ung spiller på 6'er positionen, da Augo starter i administrationen til vinter og stopper sin karriere næste sommer. Rasmus Würtz holder desværre heller ikke evigt. Vajebah Sakor i Juventus kunne være en spændende tilføjelse, som efter 1 eller 2 sæsoner som andetvalg ville være klar til at overtage vores 6'er position.

Hvis Nicklas Helenius får ophævet sin kontrakt i Aston Villa, så ville jeg hente ham uden og blinke. Herefter ville jeg forsøge at leje enten Lukas Spalvis eller Viktor Ahlmann ud til en Superliga eller 1. divisionsklub, så de kan få noget kontinuerligt spilletid og fortsætte deres udvikling.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 28. maj 2015, 16:00

Arendt skrev:Hvis Nicklas Helenius får ophævet sin kontrakt i Aston Villa, så ville jeg hente ham uden og blinke. Herefter ville jeg forsøge at leje enten Lukas Spalvis eller Viktor Ahlmann ud til en Superliga eller 1. divisionsklub, så de kan få noget kontinuerligt spilletid og fortsætte deres udvikling.
Jeg vil også gerne beholde Helenius, hvis han koster gratis. Men leje Spalvis ud? Seriøst? Kan du slet ikke huske sidste forår?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 28. maj 2015, 16:13

le Cid skrev:
Arendt skrev:Hvis Nicklas Helenius får ophævet sin kontrakt i Aston Villa, så ville jeg hente ham uden og blinke. Herefter ville jeg forsøge at leje enten Lukas Spalvis eller Viktor Ahlmann ud til en Superliga eller 1. divisionsklub, så de kan få noget kontinuerligt spilletid og fortsætte deres udvikling.
Jeg vil også gerne beholde Helenius, hvis han koster gratis. Men leje Spalvis ud? Seriøst? Kan du slet ikke huske sidste forår?
Jeg har ikke glemt sidste forår på nogen måde, men han har været igennem en korsbåndsoperation og er stadig ikke i fulde omdrejninger. Herudover hvis vi har Helenius, Jönsson og AK, så vil Spalvis være 4. valg. Så vil det uden tvivl være bedre at udleje ham, så han kan få noget kontinuerligt spilletid og komme tilbage på sit gamle niveau.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. maj 2015, 16:36

Arendt skrev:Jeg har ikke glemt sidste forår på nogen måde, men han har været igennem en korsbåndsoperation og er stadig ikke i fulde omdrejninger. Herudover hvis vi har Helenius, Jönsson og AK, så vil Spalvis være 4. valg. Så vil det uden tvivl være bedre at udleje ham, så han kan få noget kontinuerligt spilletid og komme tilbage på sit gamle niveau.
Man kunne jo så lade være med at hente Helenius og så lade Spalvis være 3. mand ???!!!

Hvis man ikke kigger på Spalvis's forår sidste år, hvad kigger man så på med Helenius ? For det var jo forrige forår, at han var god.

Det eneste med Helenius er jo bare, at det ville gøre ondt at se ham i en anden dansk klub. Det er jo ikke fordi vi har brug for ham. Spalvis har nu være på (trænings)banen siden marts, så burde nærmer sig en fit udgave. Jönsson har spillet i foråret og dermed også klar på mere efter sommerferien.

Så alle burde bare håbe, at Helenius finder en klub i udlandet, så vi ikke skal se ham i en anden dansk klub
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 28. maj 2015, 16:49

Vi SKAL ikke have NH - Vi ER dækket ind på angrebspladserne. Jeg forventer faktisk heller ikke at vi beholder ham.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-i-tviv ... us-fremtid - Jeg tolker det sådan her. Gaarde føler også vi er godt dækket ind på angrebspladserne, og overvejer gerne NH, hvis vi kan få ham for en slik. Men han går heller ikke ud og siger til pressen, at vi ikke vil have ham, for så er den bro brændt. Tilgengæld er han ikke tvivl om, at han gerne ser Enevoldsen forsætte i klubben.

Vi kan bruge de penge meget bedre på andre pladser. Så ingen grund til at snakke mere om, hvad nu hvis og hvordan omkring NH. BASTA! :@
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 28. maj 2015, 17:58

Supersystem skrev:Vi SKAL ikke have NH - Vi ER dækket ind på angrebspladserne. Jeg forventer faktisk heller ikke at vi beholder ham.

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-i-tviv ... us-fremtid - Jeg tolker det sådan her. Gaarde føler også vi er godt dækket ind på angrebspladserne, og overvejer gerne NH, hvis vi kan få ham for en slik. Men han går heller ikke ud og siger til pressen, at vi ikke vil have ham, for så er den bro brændt. Tilgengæld er han ikke tvivl om, at han gerne ser Enevoldsen forsætte i klubben.

Vi kan bruge de penge meget bedre på andre pladser. Så ingen grund til at snakke mere om, hvad nu hvis og hvordan omkring NH. BASTA! :@
Enig i din iagttagelse af artiklen med Gaarde - og Enevoldsen er fri på markedet, og såfremt man kan slippe med en billig sign-on-fee, vil han være en god signing denne sommer.. De penge som NH koster, skal benyttes til en ny venstrekant og en ny højrekant, da det er vores svageste led på banen..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 28. maj 2015, 18:38

jayC skrev:
Supersystem skrev:Vi SKAL ikke have NH - Vi ER dækket ind på angrebspladserne. Jeg forventer faktisk heller ikke at vi beholder ham.

Enig i din iagttagelse af artiklen med Gaarde - og Enevoldsen er fri på markedet, og såfremt man kan slippe med en billig sign-on-fee, vil han være en god signing denne sommer.. De penge som NH koster, skal benyttes til en ny venstrekant og en ny højrekant, da det er vores svageste led på banen..
Må ærligt indrømme jeg ikke syntes vi skal forlænge med ene, for det første syntes jeg han har været elendig i de fleste liga kampe, for det andet virker det ikke som om han har motivationen til at spille superliga mere.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 29. maj 2015, 11:52

troelsh skrev:
jayC skrev:

Må ærligt indrømme jeg ikke syntes vi skal forlænge med ene, for det første syntes jeg han har været elendig i de fleste liga kampe, for det andet virker det ikke som om han har motivationen til at spille superliga mere.
Jeg synes han har løftet spillet siden hans ankomst, og han kan stadig udvikle sig til en bærende profil - han lider under det hele holdet lider under, at de ikke har en træner som er motiveret, og derved ikke sat ordentlig op til de store kampe! :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 30. maj 2015, 09:45

jayC skrev:
troelsh skrev:
jayC skrev:

Jeg synes han har løftet spillet siden hans ankomst, og han kan stadig udvikle sig til en bærende profil - han lider under det hele holdet lider under, at de ikke har en træner som er motiveret, og derved ikke sat ordentlig op til de store kampe! :)
Er det dig Ene?
Det er simpelthen for tyndt det indlæg der. Som 27 årig og med erfaring fra udlandet og en af de få i truppen der har prøvet før SKAL en spiller som Ene gå forrest og være en af dem der holder dampen oppe på holdet både i liga, europa og pokal. Synes de argumenter bedre kunne gå på en spiller der lige er kommet op end en af vores dyreste og mest rutinerede spillere. Ene har været en skændsel og at se hans ugildelighed i Superligaen er en skændsel.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 30. maj 2015, 11:05

Jeg vil gerne, at Gaarde henter Serge Deble fra Viborg til vores højrekant.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. maj 2015, 11:09

Lucas Kuskenius skrev:Jeg vil gerne, at Gaarde henter Serge Deble fra Viborg til vores højrekant.
Han har 2 år igen af sin kontrakt og Viborg er lige rykket i superligaen. Det bliver ikke billigt, så tvivler stærkt på han er aktuel.
Aalborg BK 1885!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 30. maj 2015, 11:12

Søgaard skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Jeg vil gerne, at Gaarde henter Serge Deble fra Viborg til vores højrekant.
Han har 2 år igen af sin kontrakt og Viborg er lige rykket i superligaen. Det bliver ikke billigt, så tvivler stærkt på han er aktuel.
Hvad er billigt? En 2-3 mio. ser jeg gerne vi slipper for ham. Var det ikke det vi gav for Blomqvist, som slet ikke har spillet?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Låst