Og det mener du Michael Lumb er? Du mener at Ahlmann kunne have præsteret på samme niveau i pokalfinalen forrige uge?Arendt skrev:Efter at have læst andres opslag vedrørende dette emne er min holdning, at vi ikke skal hente en venstreback, som er på det samme stadie som Ahlmann rent fysisk.
Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
To stærke spillere i konkurrence om pladsen. Hvori består problemet?Jesper Schmidt skrev:Problemet ved at hente en ny venstreback, er at selv hvis vi henter fra noget der vel er øverste hylde efter AaB's formåen (Conboy/Lumb), så vil der stadig ikke være nogen som helst tvivl om at Ahlmann starter hver eneste kamp, når han forhåbentlig er tilbage på sit gamle niveau. Realistisk set kan vi nok forvente han er der omkring slutningen af efteråret... det kan ske tidligere (det tror jeg der er store chancer for) eller senere, og det er jo desværre på ingen måde sikkert det i det hele taget kommer til at ske.
Så der er usikkerheden omkring Ahlmann at tage hensyn til, men det er også spørgsmålet om det er en god ide at hente løntunge spillere som Lumb eller Conboy ind, for at se dem indtage en stensikker bænkeplads så snart Ahlmann nærmer sig 100%. Jeg hælder mest til at hente en ung talentfuld venstreback, som kan leve med at indtage bænken i perioden fra Ahlmann er klar igen, til han bliver solgt til udlandet - det kunne være Ritter eller en anden ung dygtig back, jeg har personligt en stor svaghed for Barrett, som kunne være en mulighed såfremt han ikke stadig har skadesproblemer i OB, jeg ved ikke om han blot er droppet eller fortsat har problemer. Til hans fordel kunne tælle at han også kan benyttes længere fremme, og så har han selvfølgelig den rette skoling, hvilket jo også kan siges om Ritter. (I know, det er ikke pisseopfindsomt at mine eneste to bud er tidligere AaB drenge!)
En kortere aftale med en spiller i Lumb/Conboy klassen kunne selvfølgelig også være en fin mulighed, og så vi helt bort fra at vi har en endnu dygtigere spiller i kulissen, så jeg meget gerne at vi hentede Conboy, jeg synes han er en rigtigt dygtig spiller som jeg tror vil passe rigtig godt til vores hold. Endelig kunne en mulighed jo også være at der blev trukket en kanin op af hatten a la Gorter.
Jeg synes nu også Gilli kan være et rigtigt godt bud, han har set rigtigt spændende ud på det seneste, og vi får med ham dimensionen tilbage i vores spil hvor der også bliver truet meget offensivt fra venstre back, noget som jeg har savnet meget siden Ahlmann gik i stykker. Under alle omstændigheder skal Gilli vel til at spille fast, det ser han ud til at være klar til, og jeg bryder mig i høj grad om at vi truer mindst lige så meget med hurtighed i venstre side som vi gør med Dalsgaard i højre. Samtidig vil det være en investering, for Gilli må i høj grad være i spil som højre back i fremtiden, i særdeleshed hvis vi ikke får forlænget med Dalsgaard, som vel i realiteten ellers kan være fortid allerede i sommer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Haha. Den her diskussion bliver lidt op af bakke, hvis du fortsætter med at citere ud fra en kontekst.Yankee skrev:Og det mener du Michael Lumb er? Du mener at Ahlmann kunne have præsteret på samme niveau i pokalfinalen forrige uge?Arendt skrev:Efter at have læst andres opslag vedrørende dette emne er min holdning, at vi ikke skal hente en venstreback, som er på det samme stadie som Ahlmann rent fysisk.
Jakob Ahlmann kunne ikke have spillet i pokalfinalen, det har du helt ret i. Michael Lumb spillede i pokalfinalen, ja, men med hans skadeshistorik og høje løn i mente, så mener jeg ikke, at han er det rigtige valg.
Mener du, at Michael Lumb stemmer overens med vores økonomiske politik? Nu hvor vi skal investere, så ser jeg hellere en investering i to kanter, som har store individuelle kvaliteter og kan være kampafgørende med mål og assist.
Hvis du havde citeret hele mit oplæg, så foreslår jeg Kevin Conboy og Nicolaj Ritter, fordi Kevin Conboy i min optik er bedre end Michael Lumb, mens Nicolaj Ritter kunne være fornuftigt, da vi ville have give en ung spiller chancen for at udvikle sig til at blive mere kampafgørende i sit spil, end han allerede er. Han ville være en billig investering, så vi kan investere økonomisk tungere i vores offensiv. Derfor er han faktisk min ønskespiller, da Kevin Conboy ligeledes ville være dyrere at hente end Nicolaj Ritter.
PS. At Nicolaj Ritter har spillet over 25 kampe i 3 sæsoner i streg, anses heller ikke på nogen måde som diskvalificerende i min bog
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Men så lad være med at ligestille Ahlmann og Lumbs fysiske tilstand. Lumb er en stærk Superliga-back om 6 uger. Det er Jakob Ahlmann ikke - og det er dét, det handler om.Arendt skrev:Haha. Den her diskussion bliver lidt op af bakke, hvis du fortsætter med at citere ud fra en kontekst.
Jakob Ahlmann kunne ikke have spillet i pokalfinalen, det har du helt ret i. Michael Lumb spillede i pokalfinalen, ja, men med hans skadeshistorik og høje løn i mente, så mener jeg ikke, at han er det rigtige valg.
Ja. Han er med sikkerhed billigere end Donny Gorter, Nicklas Helenius, Rasmus Jönsson, Thomas Enevoldsen og Kevin Conboy for den sags skyld.Arendt skrev:Mener du, at Michael Lumb stemmer overens med vores økonomiske politik?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Michael Lumb på en etårig kontrakt kunne være optimal for AaB og formentlig også for Lumb.
Vi kan køre Ahlmann roligt ind. Ham og Spalvis blev vel stort set skadet samtidig, Spalvis har været på græs i 2-3 måneder, mens det er længe siden, at jeg har hørt noget om Ahlmann. Hvilket tyder på, at han ikke er klar til sæsonstart og vel i bedste fald først kan spille fast i september.
Lumb er kommet tilbage fra skade i vinters og er måske ikke klar til at træde ind hos Real Madrid. Men et forløb med fast spilletid og mulighed for at komme til udlandet næsten gratis burde være en god karrierebooster for ham.
Det skal lige siges, at jeg ikke var imponeret over ham, da han sidst spillede hos os. Men straffesparket mod Silkeborg i den første kamp kan have farvet den opfattelse. Hvis Oliver Lund fra FCV kan spille både venstre og højreback, så var han måske et bedre bud.
Vi kan køre Ahlmann roligt ind. Ham og Spalvis blev vel stort set skadet samtidig, Spalvis har været på græs i 2-3 måneder, mens det er længe siden, at jeg har hørt noget om Ahlmann. Hvilket tyder på, at han ikke er klar til sæsonstart og vel i bedste fald først kan spille fast i september.
Lumb er kommet tilbage fra skade i vinters og er måske ikke klar til at træde ind hos Real Madrid. Men et forløb med fast spilletid og mulighed for at komme til udlandet næsten gratis burde være en god karrierebooster for ham.
Det skal lige siges, at jeg ikke var imponeret over ham, da han sidst spillede hos os. Men straffesparket mod Silkeborg i den første kamp kan have farvet den opfattelse. Hvis Oliver Lund fra FCV kan spille både venstre og højreback, så var han måske et bedre bud.
- FlæskeFrank
-
Gamen
Frit fra leveren, så har Oliver Lund ikke niveau til AaB. Jeg mener desuden heller ikke at en reservespiller hos en nedrykker er brugbar hos os. Han var stærk i sin første halvanden sæson, men har været reserve efter vinterpausen og var i forvejen faldet noget i niveau.FlæskeFrank skrev: Hvis Oliver Lund fra FCV kan spille både venstre og højreback, så var han måske et bedre bud.
-
Gamen
Det er svært at sige noget som helst om Ahlmanns tilbagevenden, men din tidsprognose lyder temmelig urealistisk.Jesper Schmidt skrev:Problemet ved at hente en ny venstreback, er at selv hvis vi henter fra noget der vel er øverste hylde efter AaB's formåen (Conboy/Lumb), så vil der stadig ikke være nogen som helst tvivl om at Ahlmann starter hver eneste kamp, når han forhåbentlig er tilbage på sit gamle niveau. Realistisk set kan vi nok forvente han er der omkring slutningen af efteråret... det kan ske tidligere (det tror jeg der er store chancer for) eller senere, og det er jo desværre på ingen måde sikkert det i det hele taget kommer til at ske.
Man ser tit med spillere der har haft svære skader og været ude længe, at de ikke når samme niveau og slet ikke med det samme. Martin Vingaard er vel bedste eksempel.
Der er ingen garanti for at Ahlmann SKAL starte - jeg synes stadig han har nogle udfordringer i sit spil ifht. duelspil og placeringsevne og han er nok ikke blevet skarpere efter 1 år uden at have rørt en bold.. Og han er i hvert fald slet ikke Superligaens bedste venstre back som du skrev et andet sted. Augustinsson er niveauer over, særligt offensivt.
Nicolaj Ritter er omskolet til back, men oprindeligt kantspiller og han fik først fik back-debut sidst Silkeborg rykkede ned i 1. division.
Han har stadig nogle af de samme udfordringer, som Dalsgaard havde i starten, fordi han ikke er naturligt skolet back.
Her tror jeg en type som Kevin Conboy ville være med væsentligt mere perspektiv, særligt er jeg vild med hans fysik og hans timing i
de offensive løb. Også efter min mening en spiller med større videresalgspotentiale end Ahlmann, som er for klejn til de mellemstore ligaer.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Medmindre vi henter en decideret profil til venstre back, er jeg overbevist om at Ahlmann kommer til at få spilletid allerede ret tidligt i efteråret, hvis ellers alt går planmæssigt, og han er klar til at træne for fuld kraft fra starten af sæsonen. Jeg bygger egentlig også min tidshorisont på at han var meget hurtigt tilbage sidst han havde siddet ude med en længerevarende skade, men det er da meget muligt det tager længere tid. Jeg skriver jo netop også at der slet ikke er garanti for at han når der, som et andet af dilemmaerne i denne forbindelse.Gamen skrev:Det er svært at sige noget som helst om Ahlmanns tilbagevenden, men din tidsprognose lyder temmelig urealistisk.Jesper Schmidt skrev:Problemet ved at hente en ny venstreback, er at selv hvis vi henter fra noget der vel er øverste hylde efter AaB's formåen (Conboy/Lumb), så vil der stadig ikke være nogen som helst tvivl om at Ahlmann starter hver eneste kamp, når han forhåbentlig er tilbage på sit gamle niveau. Realistisk set kan vi nok forvente han er der omkring slutningen af efteråret... det kan ske tidligere (det tror jeg der er store chancer for) eller senere, og det er jo desværre på ingen måde sikkert det i det hele taget kommer til at ske.
Man ser tit med spillere der har haft svære skader og været ude længe, at de ikke når samme niveau og slet ikke med det samme. Martin Vingaard er vel bedste eksempel.
Der er ingen garanti for at Ahlmann SKAL starte - jeg synes stadig han har nogle udfordringer i sit spil ifht. duelspil og placeringsevne og han er nok ikke blevet skarpere efter 1 år uden at have rørt en bold.. Og han er i hvert fald slet ikke Superligaens bedste venstre back som du skrev et andet sted. Augustinsson er niveauer over, særligt offensivt.
Nicolaj Ritter er omskolet til back, men oprindeligt kantspiller og han fik først fik back-debut sidst Silkeborg rykkede ned i 1. division.
Han har stadig nogle af de samme udfordringer, som Dalsgaard havde i starten, fordi han ikke er naturligt skolet back.
Her tror jeg en type som Kevin Conboy ville være med væsentligt mere perspektiv, særligt er jeg vild med hans fysik og hans timing i
de offensive løb. Også efter min mening en spiller med større videresalgspotentiale end Ahlmann, som er for klejn til de mellemstore ligaer.
Augustinsson? Jeg var ekstremt begejstret for ham da han startede i FCK, men siden synes jeg godt nok han er faldet i niveau. Der er ingen tvivl om at han er et stort talent og potentialet er stort, men synes jeg at han har præsteret bedre for FCK i denne sæson end Ahlmann gjorde for os i sidste sæson? Nej det synes jeg ikke han har, ikke udfra de kampe jeg har set. Jeg er nu heller ikke enig i at han bringer meget mere offensivt end Ahlmann, som dog bringer det på en anden måde qua hans boldfasthed, teknik og overblik. Ahlmann er efter min mening en af grundene til at det i sidste sæson fungerede så godt med en central midtbane uden de store spilfordelere, for jeg synes i dén grad han var en af dem der satte flest farlige situationer op, i det etablerede angrebsspil. Jeg mener Ahlmann er ekstremt vigtig for den måde vi spillede på sidste sæson.
Men jeg er enig i at han stadig har ting at arbejde med defensivt, selv om jeg synes vi så store forbedringer særligt i foråret sidste år på de punkter du nævner. Omvendt bringer han så noget andet med sin store aggressivitet, som jeg synes ofte udligner de negative ting rent defensivt.
Ritter kender du sikkert meget bedre end jeg gør, jeg har ikke så meget kendskab til ham, udover at jeg synes han har sprunget i øjnene som en dygtig spiller et par gange hvor jeg har set Silkeborg spille, og det er logisk at han ikke ville være den dyreste spiller at hente. Om der er mere perspektiv i at hente ham end i at spille med Gilli....det ved jeg faktisk ikke.
Jeg er som jeg skrev også "fan" af Conboy, men jeg er nu ikke i tvivl om at en Ahlmann i 2014 form ikke vil blive holdt på bænken af ham - ellers skal det i hvert fald være fordi vi skal til at spille markant anderledes med mere klassiske backs. Det er jo selvfølgelig en reel mulighed at der kommer til at ske en del ændringer rent taktisk.
Jeg kan nu iøvrigt ikke se at Ahlmann skulle være for klejn til ligaer som Holland, Belgien eller Frankrig... så lille er han da heller ikke? Og at Conboy på 27 skulle have større salgspotentiale end Ahlmann på 23 kan jeg slet ikke se. Det vil undre mig meget hvis en ung teknisk dygtig venstre back som er tæt på landsholdet ikke skulle være eftertragtet, og jeg er sikker at han senest havde været solgt i denne sommer, hvis han ikke var blevet skadet.
Rolig nu med det økonomiske!Arendt skrev:Haha. Den her diskussion bliver lidt op af bakke, hvis du fortsætter med at citere ud fra en kontekst.Yankee skrev:Og det mener du Michael Lumb er? Du mener at Ahlmann kunne have præsteret på samme niveau i pokalfinalen forrige uge?Arendt skrev:Efter at have læst andres opslag vedrørende dette emne er min holdning, at vi ikke skal hente en venstreback, som er på det samme stadie som Ahlmann rent fysisk.
Mener du, at Michael Lumb stemmer overens med vores økonomiske politik? Nu hvor vi skal investere, så ser jeg hellere en investering i to kanter, som har store individuelle kvaliteter og kan være kampafgørende med mål og assist.
Hvis du havde citeret hele mit oplæg, så foreslår jeg Kevin Conboy og Nicolaj Ritter, fordi Kevin Conboy i min optik er bedre end Michael Lumb, mens Nicolaj Ritter kunne være fornuftigt, da vi ville have give en ung spiller chancen for at udvikle sig til at blive mere kampafgørende i sit spil, end han allerede er. Han ville være en billig investering, så vi kan investere økonomisk tungere i vores offensiv. Derfor er han faktisk min ønskespiller, da Kevin Conboy ligeledes ville være dyrere at hente end Nicolaj Ritter.
PS. At Nicolaj Ritter har spillet over 25 kampe i 3 sæsoner i streg, anses heller ikke på nogen måde som diskvalificerende i min bog
Jeg er nu ret sikker på at, hvis FCV har råd til at have Lumb på kontrakt. Så har vi også
Det her er ikke rettet mod dig.
Men jeg må altså give yankee ret. Hvor i består problemet i at have 2 stærke spillere til den position (Specielt med tanke på den ene er skadet)
Og hvis det er et problem at have 2 stærke venstre backs. Hvorfor er det så IKKE et problem at have 4 stærke angribere ???
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Problemet består i at der efter min bedste vurdering ikke vil være skabt en konkurrencesituation alligevel - det nytter jo ikke noget at hente en dygtigere spiller end dem vi har, hvis han stadig ikke er dygtig nok til at konkurrere med vores bedste. Det mener jeg ikke at hverken Lumb eller Conboy er, medmindre, som jeg skrev i mit forrige indlæg, vi skal til at spille markant anderledes, hvilket jo er en mulighed.Gnu skrev: To stærke spillere i konkurrence om pladsen. Hvori består problemet?
Men selv hvis det skulle lykkes en af de to herrer at parkere Ahlmann på bænken, hvad er det så vi vinder ved at en ung spiller på 23, som før han blev skadet spillede fast på landsholdet og som må betegnes som en spiller med godt salgspotentiale, bliver reduceret til anden violin af en spiller på 27 hvis udlandstid sandsynligvis ligger bag ham?
Skal vi hente en profil til pladsen, skal det efter min mening være på en kort kontrakt... det kan jeg godt se fornuften i, for der ER stor usikkerhed om hvor Ahlmann står. Men der er andre muligheder - som at tro på Gilli eller hente en ung dygtig venstre back på en længere aftale, som kan få spilletid nu i konkurrence med Gilli, og være kørt i stilling til at tage over efter Ahlmann. Det sidste ville efter min mening være optimalt, men det første er bestemt heller ikke nogen dårlig løsning. Der er bare ikke nogen ide i at forsøge at skabe en konkurrencesituation med en længere og aftale, hvor udfaldet efter min mening er givet på forhånd. Det vil jeg mene er at bruge pengene forkert, og med de penge andre klubber fyrer af i disse tider skal hver en krone bruges rigtigt.
Jeg svarer lige på din kommentar alligevel.Gaarde6 skrev:Rolig nu med det økonomiske!Arendt skrev:Haha. Den her diskussion bliver lidt op af bakke, hvis du fortsætter med at citere ud fra en kontekst.Yankee skrev:Og det mener du Michael Lumb er? Du mener at Ahlmann kunne have præsteret på samme niveau i pokalfinalen forrige uge?Arendt skrev:Efter at have læst andres opslag vedrørende dette emne er min holdning, at vi ikke skal hente en venstreback, som er på det samme stadie som Ahlmann rent fysisk.
Jeg er nu ret sikker på at, hvis FCV har råd til at have Lumb på kontrakt. Så har vi også![]()
Men jeg må altså give yankee ret. Hvor i består problemet i at have 2 stærke spillere til den position (Specielt med tanke på den ene er skadet)
Og hvis det er et problem at have 2 stærke venstre backs. Hvorfor er det så IKKE et problem at have 4 stærke angribere ???
Som udgangspunkt har vi en pose penge til spillerlønninger. Den nye ledelse har indtil nu indikeret, at der skal udøves forsvarlig økonomisk ledelse og har ryddet op. Stor ros for det. Dette har medført, at målsætningen i år har været top 6, da det er realistisk i forhold til vores spillerlønninger.
http://www.fyens.dk/sport/Gaarde-Vores- ... el/2723586
Gaarde har for nylig udtalt, at vores ambitioner kan kræve indkøb. Dette kan være fordi, at vi hæver spillerlønningerne, men kan også være fordi, at vi forventer et salg af Nikolaj Thomsen, hvilket indebærer en transfersum.
Der er herfor ikke noget problem i at have to gode backs eller fire gode angribere, hvis det kan lade sig gøre inden for budgettet for spillerlønningerne. I forhold til Jakob Ahlmann vil han være eftertragtet, hvis han kommer tilbage på mit gamle niveau. Jeg tror, at nogle debattører er nervøse for, at vi har mulighed for at miste en mulig transfersum, hvis vi henter en bedre back end Jakob Ahlmann. Dette kunne være Kevin Conboy. Jeg ser dog på den anden sådan på det, at vi nu er i den økonomiske situation, at vi godt kan tillade os at hente en bedre venstreback, da det ikke er altafgørende for vores økonomi, at vi sælger Jakob Ahlmann.
Jeg håber, at han kommer tilbage på sit gamle niveau og vil være et aktiv for vores hold, men jeg er også indstillet på, at vi skal have en dygtig back ind, da vi som klub skal udvikle os i den retning, at vi har to dygtige spillere på hver position.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Lumb er vel hentet af deres sugardaddy/onkel Kurt, mon ikke han får en ganske pæn løn. Jeg tror bestemt ikke han vil kunne signes for en slik.Gaarde6 skrev:
Rolig nu med det økonomiske!
Jeg er nu ret sikker på at, hvis FCV har råd til at have Lumb på kontrakt. Så har vi også![]()
Der er bestemt ikke noget galt i at have to stærke venstre backs. Der hvor jeg ser problemet er hvis man henter en dyr, færdigudviklet spiller uden det store videresalgspotentiale på en længere kontrakt, og han efter vinterpausen (eller hvornår Ahlmann nu forhåbentlig er helt klar igen) kommer til at tilbringe næsten al sin tid på bænken, indtil han bliver så træt af det at han vil videre... noget som sjældent tager lang tid for etablerede spillere i den klasse. Jeg kan altså se andre steder hvor de penge kunne bruges bedre, hvis vi her taler om længerevarende kontrakter.
-
Gamen
Hvis ikke du mener, at Augustinsson er klasser bedre end Ahlmann, så når vi næppe langt med at diskutere.Jesper Schmidt skrev:
Augustinsson? Jeg var ekstremt begejstret for ham da han startede i FCK, men siden synes jeg godt nok han er faldet i niveau. Der er ingen tvivl om at han er et stort talent og potentialet er stort, men synes jeg at han har præsteret bedre for FCK i denne sæson end Ahlmann gjorde for os i sidste sæson? Nej det synes jeg ikke han har, ikke udfra de kampe jeg har set. Jeg er nu heller ikke enig i at han bringer meget mere offensivt end Ahlmann, som dog bringer det på en anden måde qua hans boldfasthed, teknik og overblik. Ahlmann er efter min mening en af grundene til at det i sidste sæson fungerede så godt med en central midtbane uden de store spilfordelere, for jeg synes i dén grad han var en af dem der satte flest farlige situationer op, i det etablerede angrebsspil. Jeg mener Ahlmann er ekstremt vigtig for den måde vi spillede på sidste sæson.
Ahlmann havde i mesterskabssæsonen 29 kampe, og lavede 2 mål og 2 assists.
Augustinsson har i 14 kampe haft 6 assists og 1 mål, samt skabt et hav af farlige chancer qua sine dødbolde.
FCK har lukket 9 mål ind i de 14 kampe hvor han har medvirket.
Han er uden tvivl Nordens største talent på venstre back-positionen, fordi han er enormt farlig offensivt, og har overblik og pasningsfod som en erfaren spiller. Hurtig og pågående mand mod mand - jeg er meget imponeret af ham.
Ahlmann var fint med offensivt, men generelt mangler han kvalitet i den sidste aflevering. Med alle de overlap han kom i, så var det skuffende at han ikke skabte flere farlige situationer sidste sæson end tilfældet var.
Du har ret i det hele - MEN! - Det er alt sammen snak om den lange bane. Vi skal til at have fokus på den korte bane. Vi kan ikke blive ved med at bruge spillere, der først er gode 6 måneder frem i tiden.Jesper Schmidt skrev:Problemet består i at der efter min bedste vurdering ikke vil være skabt en konkurrencesituation alligevel - det nytter jo ikke noget at hente en dygtigere spiller end dem vi har, hvis han stadig ikke er dygtig nok til at konkurrere med vores bedste. Det mener jeg ikke at hverken Lumb eller Conboy er, medmindre, som jeg skrev i mit forrige indlæg, vi skal til at spille markant anderledes, hvilket jo er en mulighed.Gnu skrev: To stærke spillere i konkurrence om pladsen. Hvori består problemet?
Men selv hvis det skulle lykkes en af de to herrer at parkere Ahlmann på bænken, hvad er det så vi vinder ved at en ung spiller på 23, som før han blev skadet spillede fast på landsholdet og som må betegnes som en spiller med godt salgspotentiale, bliver reduceret til anden violin af en spiller på 27 hvis udlandstid sandsynligvis ligger bag ham?
Skal vi hente en profil til pladsen, skal det efter min mening være på en kort kontrakt... det kan jeg godt se fornuften i, for der ER stor usikkerhed om hvor Ahlmann står. Men der er andre muligheder - som at tro på Gilli eller hente en ung dygtig venstre back på en længere aftale, som kan få spilletid nu i konkurrence med Gilli, og være kørt i stilling til at tage over efter Ahlmann. Det sidste ville efter min mening være optimalt, men det første er bestemt heller ikke nogen dårlig løsning. Der er bare ikke nogen ide i at forsøge at skabe en konkurrencesituation med en længere og aftale, hvor udfaldet efter min mening er givet på forhånd. Det vil jeg mene er at bruge pengene forkert, og med de penge andre klubber fyrer af i disse tider skal hver en krone bruges rigtigt.
Vi skal bruge et hold, der vinder fodboldkamp om 6 uger. Ikke i september eller til foråret. Om 6 uger. Der er millioner på spil lige fra 1. runde, og vi er simpelthen nødt til at lære lektien fra sidste sæson. Vi skal have spillere, der er klar til sæsonstart.
Og vi har en specifik udfordring i venstre side, hvor vores back er skadet og vores kantspiller er til U/21-EM og ikke får nogen sommerferie. Det er vi nødt til at agere på - på den korte bane. Og Gilli er ikke nogen løsning, nej. Han spillede forfærdeligt mod FC København og er i øvrigt højrebenet. Det er slet, slet ikke godt nok at møde op til en halvsæson med Gilli Sørensen som vores bedste bud på en venstrekantsspiller.
Jeg er helt enig i at vi ikke skal signe en spiller, som står i vejen for den bedste spiller i guld sæsonen.Arendt skrev:Jeg svarer lige på din kommentar alligevel.Gaarde6 skrev:Rolig nu med det økonomiske!Arendt skrev:Haha. Den her diskussion bliver lidt op af bakke, hvis du fortsætter med at citere ud fra en kontekst.Yankee skrev:Og det mener du Michael Lumb er? Du mener at Ahlmann kunne have præsteret på samme niveau i pokalfinalen forrige uge?Arendt skrev:Efter at have læst andres opslag vedrørende dette emne er min holdning, at vi ikke skal hente en venstreback, som er på det samme stadie som Ahlmann rent fysisk.
Som udgangspunkt har vi en pose penge til spillerlønninger. Den nye ledelse har indtil nu indikeret, at der skal udøves forsvarlig økonomisk ledelse og har ryddet op. Stor ros for det. Dette har medført, at målsætningen i år har været top 6, da det er realistisk i forhold til vores spillerlønninger.
Gaarde har for nylig udtalt, at vores ambitioner kan kræve indkøb. Dette kan være fordi, at vi hæver spillerlønningerne, men kan også være fordi, at vi forventer et salg af Nikolaj Thomsen, hvilket indebærer en transfersum.
Der er herfor ikke noget problem i at have to gode backs eller fire gode angribere, hvis det kan lade sig gøre inden for budgettet for spillerlønningerne. I forhold til Jakob Ahlmann vil han være eftertragtet, hvis han kommer tilbage på mit gamle niveau. Jeg tror, at nogle debattører er nervøse for, at vi har mulighed for at miste en mulig transfersum, hvis vi henter en bedre back end Jakob Ahlmann. Dette kunne være Kevin Conboy. Jeg ser dog på den anden sådan på det, at vi nu er i den økonomiske situation, at vi godt kan tillade os at hente en bedre venstreback, da det ikke er altafgørende for vores økonomi, at vi sælger Jakob Ahlmann.
Jeg håber, at han kommer tilbage på sit gamle niveau og vil være et aktiv for vores hold, men jeg er også indstillet på, at vi skal have en dygtig back ind, da vi som klub skal udvikle os i den retning, at vi har to dygtige spillere på hver position.
Men han er altså ikke klar og kommer nok ikke på 100% før engang til næste forår (Hvis man kan sammenligne med Ene, Helenius og Spalvis)
Jeg snakker slet ikke om at signe Lumb på en 3 årig aftale. jeg snakker om at finde en (Som kunne være Lumb) Der skal hentes på en 1 årig aftale eks. En som kan forstærke holdet her og nu.
Jeg synes denne sæson har været et stort rod på venstre back! 3-4 mand har spillet den og ingen har vel reelt grebet chancen og vist han er manden, som skal satses på til næste sæson?
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Vi er ikke særlig uenige, jeg mener også der kunne være god fornuft i at signe en dygtig back i f.eks. et år, og under alle omstændigheder skal vi for enhver pris forsøge at undgå en situation som denne sæson på venstre back.Gaarde6 skrev:Jeg er helt enig i at vi ikke skal signe en spiller, som står i vejen for den bedste spiller i guld sæsonen.Arendt skrev:Jeg svarer lige på din kommentar alligevel.Gaarde6 skrev:Rolig nu med det økonomiske!Arendt skrev:Haha. Den her diskussion bliver lidt op af bakke, hvis du fortsætter med at citere ud fra en kontekst.Yankee skrev:Og det mener du Michael Lumb er? Du mener at Ahlmann kunne have præsteret på samme niveau i pokalfinalen forrige uge?Arendt skrev:Efter at have læst andres opslag vedrørende dette emne er min holdning, at vi ikke skal hente en venstreback, som er på det samme stadie som Ahlmann rent fysisk.
Men han er altså ikke klar og kommer nok ikke på 100% før engang til næste forår (Hvis man kan sammenligne med Ene, Helenius og Spalvis)
Jeg snakker slet ikke om at signe Lumb på en 3 årig aftale. jeg snakker om at finde en (Som kunne være Lumb) Der skal hentes på en 1 årig aftale eks. En som kan forstærke holdet her og nu.
Jeg synes denne sæson har været et stort rod på venstre back! 3-4 mand har spillet den og ingen har vel reelt grebet chancen og vist han er manden, som skal satses på til næste sæson?
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg kan nu godt se Gilli være løsningen, nok spillede han ikke fantastisk mod FCK, men jeg synes faktisk han var blandt de mindst ringe, og generelt har hans indhop været ekstremt lovende. Det kan godt ske det er et minus han ikke er venstrebenet, men det kommer an på hvordan vi skal spille - indenfor de sidste to sæsoner kan vi vel tælle indlæg fra baglinien fra vores hold på et par hænder, og der kan også være store gevinster ved at have en målfarlig back som kan gå indad i banen og true med skud.Yankee skrev:Du har ret i det hele - MEN! - Det er alt sammen snak om den lange bane. Vi skal til at have fokus på den korte bane. Vi kan ikke blive ved med at bruge spillere, der først er gode 6 måneder frem i tiden.Jesper Schmidt skrev:Problemet består i at der efter min bedste vurdering ikke vil være skabt en konkurrencesituation alligevel - det nytter jo ikke noget at hente en dygtigere spiller end dem vi har, hvis han stadig ikke er dygtig nok til at konkurrere med vores bedste. Det mener jeg ikke at hverken Lumb eller Conboy er, medmindre, som jeg skrev i mit forrige indlæg, vi skal til at spille markant anderledes, hvilket jo er en mulighed.Gnu skrev: To stærke spillere i konkurrence om pladsen. Hvori består problemet?
Vi skal bruge et hold, der vinder fodboldkamp om 6 uger. Ikke i september eller til foråret. Om 6 uger. Der er millioner på spil lige fra 1. runde, og vi er simpelthen nødt til at lære lektien fra sidste sæson. Vi skal have spillere, der er klar til sæsonstart.
Og vi har en specifik udfordring i venstre side, hvor vores back er skadet og vores kantspiller er til U/21-EM og ikke får nogen sommerferie. Det er vi nødt til at agere på - på den korte bane. Og Gilli er ikke nogen løsning, nej. Han spillede forfærdeligt mod FC København og er i øvrigt højrebenet. Det er slet, slet ikke godt nok at møde op til en halvsæson med Gilli Sørensen som vores bedste bud på en venstrekantsspiller.
MEN bortset fra det, så må jeg jo nok også tilstå at det ikke er her og nu og i dag at en løsning med Gilli helt er garanteret "godt nok", for jeg er helt enig i at vi saftsuseme død og pine SKAL godt fra land, hvis vi skal gøre os forhåbninger om en topplacering i næste sæson...
Jeg hælder måske efterhånden endda til noget så sjældent på debatsiden, som at lade mig overbevise om at ændre mening!
Jeg vil dog stadig holde fast i at hvis vi henter en færdigudviklet og dygtig venstre back uden det store potentiale for salg, så må det meget gerne blive på en kort kontrakt, jeg kan som sagt ikke helt se ideen i at f.eks. signe Lumb for 3 år.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Selv om man ikke har mange assists eller scorer mange mål, kan man sagtens have stor indflydelse på det offensive spil, og præcist som det var tilfældet med Kusk, synes jeg det undervurderes hvor mange gange Ahlmann havde stor andel i opsætningen af situationerne som førte til mål. Desuden spiller FCK jo langt mere klassisk "indlæg fra backs" fodbold, ligesom mange af de farlige bolde fra Augustinsson kommer ved dødbolde, hvor han er dygtig. I det hele taget en dygtig spiller, som jeg også skrev... stort talent og stort potentiale, og muligvis som du skriver, nordens største backtalent. Men uden at jeg gider til at tjekke det efter, så er jeg nu ret sikker på at en stor del af hans assists (og med sikkerhed hans mål) ligger tilbage til starten af foråret, hvor han var helt forrygende. Jeg synes han er faldet meget i niveau siden, ikke sådan at forstå at han laver fejl, men han blev langt mindre synlig og mindre farlig end han var i starten af sæsonen.Gamen skrev:Hvis ikke du mener, at Augustinsson er klasser bedre end Ahlmann, så når vi næppe langt med at diskutere.Jesper Schmidt skrev:
Ahlmann havde i mesterskabssæsonen 29 kampe, og lavede 2 mål og 2 assists.
Augustinsson har i 14 kampe haft 6 assists og 1 mål, samt skabt et hav af farlige chancer qua sine dødbolde.
FCK har lukket 9 mål ind i de 14 kampe hvor han har medvirket.
Han er uden tvivl Nordens største talent på venstre back-positionen, fordi han er enormt farlig offensivt, og har overblik og pasningsfod som en erfaren spiller. Hurtig og pågående mand mod mand - jeg er meget imponeret af ham.
Ahlmann var fint med offensivt, men generelt mangler han kvalitet i den sidste aflevering. Med alle de overlap han kom i, så var det skuffende at han ikke skabte flere farlige situationer sidste sæson end tilfældet var.
Er han et større talent end Ahlmann? Ja uden tvivl.
Er han bedre nu end Ahlmann var i sidste sæson? Nej det synes jeg virkelig ikke han er, ikke når man ser på det samlede billede.
- Men som du selv skriver... vi når sgu nok ikke langt med at diskutere det
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/mi ... afvise-agf
Michael Lumb snakker med et par udenlandske klubber og nogle fra Superligaen. Han er ramt af overbelastningsskader, og derfor kunne han ikke spille i sidste weekend eller i den sidste runde i weekenden.
Conboy skulle være Mechelen fra Belgien være meget interesseret i. Jeg tror ikke, at vi henter nogle af disse spillere, men jeg håber, at vi henter en naturlig venstre back, som kan være i fulde omdrejninger ved til turneringsstart.
Michael Lumb snakker med et par udenlandske klubber og nogle fra Superligaen. Han er ramt af overbelastningsskader, og derfor kunne han ikke spille i sidste weekend eller i den sidste runde i weekenden.
Conboy skulle være Mechelen fra Belgien være meget interesseret i. Jeg tror ikke, at vi henter nogle af disse spillere, men jeg håber, at vi henter en naturlig venstre back, som kan være i fulde omdrejninger ved til turneringsstart.
Glædeligt at læse, at Gaarde tilsyneladende har ambitioner alligevel og gerne vil have AaB med i toppen igen. Desværre er det så beskæmmende at læse, at AaB gerne vil beholde Enevoldsen. Ene er bare ikke god nok mere til et tophold i superligaen. Så brug nu pengene fornuftigt og sæt penge på de rigtige spillere blandet med vores egne talenter naturligvis. Jeg ser overhovedet ingen tegn på at Ene igen kommer op på et anstændigt niveau og samtidig er hans bundniveau katastrofalt lavt.