Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 10. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 10. maj 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2015, 00:31

Forza skrev:
troelsh skrev:Min vurdering af drengene i går 

Nicolaj Larsen: Selvom han havde lidt problemer med nogle udspark hvor han virkede en smule usikker, havde han flere kampafgørende redninger, dejligt med en god kamp fra Nicolaj der klart var Man of the Match. Karakter: 10

Dalsgaard: Leverede en fornuftig indsats i går, havde måske ikke ligeså mange offensive løb som han plejer, men lukkede rigtig godt af defensivt, hvor han havde flere vigtige indgreb. Karakter: 7

KEP: Gjorde det fint indtil han måtte lade sig udskifte med en forstrækning i læggen, havde blandt andet et fantastisk indgreb hvor Pukki havde en friløber. Karakter: 7 (Blåbjerg leverede et solidt indhop, og jeg er helt tryg ved han sandsynligvis skal spille i det centrale forsvar med Kasper P i næste kamp)

Kasper P: Endnu en solid præstation af Kasper P! Selvom han måske ikke har Thelanders styrke i duellerne, er han fantastisk rolig og forudsigende i sin spillestil, derudover er han utrolig god med bolden, hvilket passer perfekt til vores spillestil. Fremtidens mand i forsvaret. Karakter: 7

PK: Stod desværre og kiggede fodbold da Larsson sprang op og bragte Brøndby foran. Ellers gjorde han det fornuftigt, det er dog tydeligt, at det er et stort handicap for ham at spille på den venstreback, da han hele tiden skal have den over til højre foden. Karakter: 4

Børsting: Spillede langt fra sin bedste kamp i går, havde mange dumme boldtab på farlige steder, men han er stadig ung og har et stort potentiale. Fremtiden ligger måske på centrale midt hvor han også spillede i sine ungdoms år. Karakter: 4

Würtz: Vores vigtigste spiller, og krumtap leverede endnu en solid præstation. Karakter: 7

Thomsen: Fantastisk løbepensum han besidder, og han har virkelig spillet fantastisk i de seneste kampe, mangler dog stadig selv at blive målfarlig. Jeg frygter han bliver meget svær at erstatte, når han sandsynligvis smutter til sommer. Karakter: 10

Enevoldsen: Var rigtig god i første halveg hvor han var en konstant trussel for Brøndbys højre side. Blev dog en smule usynlig i anden halveg. Karakter: 7

AK: Efter nogle fantastiske præstationer de seneste kampe, leverede AK i dag en mere middelmådig præstation. Han var manden der fik vores største muligheder, men forvaltede dem desværre ikke så godt i går. Karakter: 4

Helenius: Begynder for alvor at ligne den gamle Helenius. Jeg tror aldrig jeg har set Helenius arbejde så hårdt, som han gjorde i går, hvis han lavede et boldtab, arbejde han selv stenhårdt for at tilbage erobre bolden, dejligt at se. Karakter 7

Overordnet set spillede vi en fin kamp, men i perioder smed vi alt for mange bolde væk, der gav farlige situationer til Brøndby. Vi skal være glade for det ene point da Brøndby havde flest chancer.
Dog ville jeg gerne have set Jönsson i aktion i går, jeg tror virkelig han kunne have gjort ondt på deres forsvar der til tider stod langt fremme.
Vi har stadig muligheden for at nå en 3. eller 4. plads, der kan give adgang til Europa, og det skal vi jagte!
Er enig i mange af dine betragtninger men synes måske du er lidt for flink.

PK og især Børsting spillede i min optik ikke til mere end et 2 tal. Derudover syntes jeg Ene havde en del fejl omend han stod for indlægget der resulterede i målet. Han havde nok scoret et 4 tal hos mig.
Jeg er også meget enig i at PK og Børsting havde en rigtigt skidt dag, det synes jeg nu også Würtz havde, og Ene gjorde sig også fortjent til utallige bandeord fra min side, særligt i 2. halvleg. Børsting havde jeg hevet ud i pausen, og PK er stadig et pænt stykke vej fra topformen, hvilket er ganske forståeligt.

Larsen må afgjort være MOM, skarpt forfulgt af ham der Thomsen som ikke kan spille centralt, og med Kasper P og KEP lige efter ham. Jeg synes nu også der skal være store plusser til Helenius og AK, specielt for den første del af kampen

Jeg elsker simpelthen hvor sikkert vores opspil bliver når Kasper P har bolden i forsvaret, hvor dygtig han er med bolden og hvordan han har overblik som en spilfordeler, og ikke mindst hvor forudsende han er i sit forsvarsspil, og hvor svær han er at komme forbi i mand-mand situationer... en gigantisk udvikling han har været igennem, det er i mine øjne tæt på at være landsholdsklasse det han leverer.

Hvad angår kampen så undrer udviklingen mig en lille smule - blev vi trætte allerede efter 30-35 min, måske pga. den tunge bane? Jeg synes allerede der at energien og aggressiviteten sivede væk, måske fordi målet og de åbne chancer udeblev. Efter kampen synes jeg også man sad med en blandet følelse, for selvfølgelig skulle vi i sidste ende være glade for at få det ene point, men efter den første halve time sad jeg snarere med en følelse af at de gule godt kunne få røvfuld... noget som jeg også tror ville være sket hvis vi havde scoret mens vi var gode.

1 point er godkendt set herfra.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2015, 03:16

Larsen stod en fantastisk kamp, men det er også værd at notere at han igen igen var tæt på at forære et mål væk. At det endnu ikke har kostet skyldes kun uskarpe modstandere, som eks. C. Nørgaard der brændte en gigantisk chance efter en stor fejl af Nicolai.
Larsen giver mange farlige returbolde væk på langskud da han har tendens til at slå dem ud i feltet fremfor ud til siden. Her er der virkelig plads til forbedring.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 12:08

frederikshavneren skrev:Larsen stod en fantastisk kamp, men det er også værd at notere at han igen igen var tæt på at forære et mål væk. At det endnu ikke har kostet skyldes kun uskarpe modstandere, som eks. C. Nørgaard der brændte en gigantisk chance efter en stor fejl af Nicolai.
Larsen giver mange farlige returbolde væk på langskud da han har tendens til at slå dem ud i feltet fremfor ud til siden. Her er der virkelig plads til forbedring.
Det er svært for en målmand at kontrollere skuddet, når bolden brækker, og i den konkrete situation var det svært at gøre andet for Nicolai Larsen. Du kan ikke bebrejde ham for den returbold til C. Nørgaard, idet bolden er svær at håndtere.

Det er selvfølgelig et udviklingsområde, men at skrive at Larsen giver mange farlige returbolde og at han igen var tæt på at forære et mål, det er udokumenteret og usagligt. Der er ingen grund til at brokke sig for at brokke sig.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2015, 12:20

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:Larsen stod en fantastisk kamp, men det er også værd at notere at han igen igen var tæt på at forære et mål væk. At det endnu ikke har kostet skyldes kun uskarpe modstandere, som eks. C. Nørgaard der brændte en gigantisk chance efter en stor fejl af Nicolai.
Det er svært for en målmand at kontrollere skuddet, når bolden brækker, og i den konkrete situation var det svært at gøre andet for Nicolai Larsen. Du kan ikke bebrejde ham for den returbold til C. Nørgaard, idet bolden er svær at håndtere.

Det er selvfølgelig et udviklingsområde, men at skrive at Larsen giver mange farlige returbolde og at han igen var tæt på at forære et mål, det er udokumenteret og usagligt. Der er ingen grund til at brokke sig for at brokke sig.
Jeg skrev det ikke for at kritisere, men derimod for at påpege at Larsen som jeg ser det generelt giver for mange farlige returbolde. Han er ikke god til at slå langskud ud til siden, men har derimod tendens til at slå dem ud i feltet. Larsen virker til at have lidt af det samme problem med at bedømme boldene som Thomas Sørensen også havde. Sørensen havde store problemer med de nye bolde og den måde de brækker/skruer på.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 12:51

frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:

Jeg skrev det ikke for at kritisere, men derimod for at påpege at Larsen som jeg ser det generelt giver for mange farlige returbolde. Han er ikke god til at slå langskud ud til siden, men har derimod tendens til at slå dem ud i feltet. Larsen virker til at have lidt af det samme problem med at bedømme boldene som Thomas Sørensen også havde. Sørensen havde store problemer med de nye bolde og den måde de brækker/skruer på.
Selvfølgelig skal Nicolai udvikle sig, så han bliver bliver mere dominerende i feltet, dygtigere med fødderne, dygtigere i hans reaktionsevner og være bedre til at give færre returbolde, men det virker ærlig talt meget malplaceret efter en brandkamp fra hans side.

Vi behøver ikke, som nordjyder, forsøge at holde folk nede på jorden, når de har gjort det godt, ved at påpege deres fokusområder fremadrettet, da det er indlysende. Nicolai Larsen har spillet kontinuerligt og med gode præstationer i langt tid, og vi skal forvente, at han snart bliver solgt til udlandet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. maj 2015, 13:29

frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:

Jeg synes det er en besynderlig timing, at fremkomme med de ting efter en kamp, hvor vi giver så mange store chancer væk. Brøndby afsluttede kompetent fra rigtig gode positioner, og alligevel kom han i vejen for det meste.

Det er rigtigt at han i andre kampe i år, har manglet det sidste kampafgørende niveau han har når han er bedst, men jeg har rigtig svært ved at forstå den holdning til at vores spillere er elendige, uduelige og dovne, når vi spiller dåårligt, og blot middelmådige når vi spiller godt (men en enkelt eller to undtagelser). Det er ufatteligt at det meste af det hold har vundet the double.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 14:14

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:

Jeg synes det er en besynderlig timing, at fremkomme med de ting efter en kamp, hvor vi giver så mange store chancer væk. Brøndby afsluttede kompetent fra rigtig gode positioner, og alligevel kom han i vejen for det meste.

Det er rigtigt at han i andre kampe i år, har manglet det sidste kampafgørende niveau han har når han er bedst, men jeg har rigtig svært ved at forstå den holdning til at vores spillere er elendige, uduelige og dovne, når vi spiller dåårligt, og blot middelmådige når vi spiller godt (men en enkelt eller to undtagelser). Det er ufatteligt at det meste af det hold har vundet the double.
Netop!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. maj 2015, 15:50

Pastorius skrev: Det er rigtigt at han i andre kampe i år, har manglet det sidste kampafgørende niveau han har når han er bedst, men jeg har rigtig svært ved at forstå den holdning til at vores spillere er elendige, uduelige og dovne, når vi spiller dåårligt, og blot middelmådige når vi spiller godt (men en enkelt eller to undtagelser). Det er ufatteligt at det meste af det hold har vundet the double.
Mon ikke det hænger sammen med at det samme double-hold har leveret et pointsnit på 1,39 i indeværende sæson?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. maj 2015, 16:24

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Det er rigtigt at han i andre kampe i år, har manglet det sidste kampafgørende niveau han har når han er bedst, men jeg har rigtig svært ved at forstå den holdning til at vores spillere er elendige, uduelige og dovne, når vi spiller dåårligt, og blot middelmådige når vi spiller godt (men en enkelt eller to undtagelser). Det er ufatteligt at det meste af det hold har vundet the double.
Mon ikke det hænger sammen med at det samme double-hold har leveret et pointsnit på 1,39 i indeværende sæson?
Pointen var lige så meget at vores spillere generelt bliver undervurderet - også når de gør det godt. Jeg er med på at dårlige holdresultater smitter af på vurderingen af enkeltspillere - næsten uanset den objektive præstation. Det undrer mig at vi ikke er bedre til at værdsætte dem når de gør det godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 8. jun 2015, 09:20

Freddie skrev: Altså er der ingen særlig grund til frygt mod hverken Esbjerg, Silkeborg eller Nordsjælland, men der er al mulig grund til respekt
Nu skal jeg passe på ikke at hovere alt for meget, men denne sætning trænger vel til at blive fremhævet.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. jun 2015, 12:49

Freddie skrev:
Freddie skrev: Altså er der ingen særlig grund til frygt mod hverken Esbjerg, Silkeborg eller Nordsjælland, men der er al mulig grund til respekt
Nu skal jeg passe på ikke at hovere alt for meget, men denne sætning trænger vel til at blive fremhævet.
Ja, det skulle da lige være, fordi den ikke rigtig giver mening ...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jun 2015, 12:54

Hovedet skrev:
Freddie skrev:
Den passer på alle de hold vi kommer til at møde de næste 50 år. Det kaldes en helgardering.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. jun 2015, 14:49

Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:
Freddie skrev:
Den passer på alle de hold vi kommer til at møde de næste 50 år. Det kaldes en helgardering.
Det må man sige. Vi har her at gøre med alle helgarderingers moder hehe

Besvar