Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2015, 22:51

A_Strandfelt skrev:Måske Helenius' lyst til at vende tilbage til Villa vender tilbage nu. Lambert er blevet fyret.

http://www.bold.dk/nyt/aston-villa-fyrer-manageren
Eller nu hvor de skal spille Championship næste år...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. feb 2015, 15:41

Håber vi kan få skruet en lang aftale sammen til Helenius!
Jeg synes han begynder at ligne sig selv igen.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 20. feb 2015, 18:20

Gaarde6 skrev:Håber vi kan få skruet en lang aftale sammen til Helenius!
Jeg synes han begynder at ligne sig selv igen.
Det var en god indsats i en dårlig kamp, men i betydende kampe har han stadig kun scoret fem mål og fire af dem på straffe. Måske bør man lige se om foråret for alvor har ramt ham?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. feb 2015, 20:19

Er ogsaa ved at vaere lidt varm paa ham igen. Virker til pausen har vaeret god for ham. Mere bevaegelig, hurtigere beslutninger, bedre afslutninger. Tror (laes: haaber) den gamle er tilbage.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. feb 2015, 20:24

Det sjove er at Nicklas faktisk leverede lignende præstationer i efteråret EL hjemmekampe, men de blev ikke rigtig anerkendt.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. maj 2015, 08:35

Helt tilfældig tanke, men IFK Göteborg sælger Vibe til sommer og mangler derfor en erstatning. Kunne de ikke være klubben der samler en Helenius op, især nu hvor han faktisk er kommet i form? Realistisk koster han vel 3-5 mio kr. og skal have en hyre i samme lag.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. maj 2015, 11:42

Eksil skrev:Helt tilfældig tanke, men IFK Göteborg sælger Vibe til sommer og mangler derfor en erstatning. Kunne de ikke være klubben der samler en Helenius op, især nu hvor han faktisk er kommet i form? Realistisk koster han vel 3-5 mio kr. og skal have en hyre i samme lag.
Ville egentlig ikke gøre mig noget hvis han skifter til dem. Vi er godt besat på angriberfrontet og selvom jeg har en fornemmelse af at han er ved at være tilbage så er spørgsmålet om vi har råd til at hente ham medmindre AV river kontrakten over. Så alt andet end en anden klub i DK ville ikke være en dårlig løsning IMO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. maj 2015, 12:14

Vi har efter sommer tre gode angribere: Jönsson, Spalvis og AK.

Sålænge de tre er på holdkortet, så er Helenius overflødig. Ikke dårlig men bare en angriber for meget.

Og skulle jeg vælge mellem AK og Helenius vil jeg helst AK. Han kan altså gøre noget på egen hånd, mens de andre er bedre til at indgå i spillet. Heller tre forskellige angribere end tre ens.

Eneste mulighed for Helenius i AaB efter sommerferien er, at Jönsson stopper. Ellers er det for mange angribere og så vil pengene kunne bruges bedre andre steder på banen.
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 5. jun 2015, 11:52

Nicklas Helenius har fået en pris for at tale åbent om sin krise. http://www.dr.dk/levnu/psykologi/fodbol ... depression

Forhåbentlig får vi snart nyheden om, at han fortsætter i AaB. Han har af helt naturlige og forståelige årsager været svingene i præstationerne siden sit comeback, men han er på rette vej og vil kunne ramme toppen igen i efteråret. Det skulle nødigt være hos en konkurrent.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 15:30

http://www.bold.dk/nyt/helenius-taalmodig-i-klubjagten

Venter på en afklaring i forhold til at hans kontrakt bliver revet i stykker med Aston Villa. Jeg håber, at han ender gratis i AaB, da piler peger i retning af, at han performer endnu bedre i næste sæson.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. jun 2015, 15:41

Det er fint at være tålmodig, men det er altså et kæmpe minus hvis ikke Nicklas kan komme med på Norges-turen 22/6 og i øvrigt få en god opstart. Jeg håber både AaB og Nicklas' agent presser på for en afklaring hos Aston Villa, men det er ikke utænkeligt at de ser tiden an og afventer et evt. bud fra anden side inden de bare river kontrakten og lader ham tage til AaB.

Måske kunne det godt være en mindre transfersum værd at have Nicklas på plads ved træningsopstarten?

Mojoman
ASC Kbh.
ASC Kbh.
Geografisk sted: 2000

Indlæg af Mojoman » 8. jun 2015, 19:09

Aftenshowet på DR1 lige om lidt: Nicklas Helenius fortæller om opholdet og problemerne i Aston Villa.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. jun 2015, 22:20

Lejeaftalen med Aston Villa løber frem til slutningen af juni måned, og så er Helenius’ fremtid derefter uvis.

Men der kan faktisk komme en afklaring allerede, før aftalen officielt udløber. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger er det blot et spørgsmål om tid, før Helenius har fået forhandlet en løsning på plads med Premier League-klubben Aston Villa.

Derfor har man også påbegyndt konkrete forhandlinger med AaB. Det bekræfter Nicklas Helenius’ agent Mads Bach Lund.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... le/5618789
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. jun 2015, 06:53

Lyder rigtigt godt.

Stik manden 4-5 år. Jeg tror han scorer 15 kasser næste år.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 23. jun 2015, 12:10

Eksil skrev:Lyder rigtigt godt.

Stik manden 4-5 år. Jeg tror han scorer 15 kasser næste år.
En lang kontrakt ville i hvert fald være ideel. Hvis vi signer ham for 1-2 år kan vi ligeså godt lade være. Perspektivet i at han stadig er ung og har et fantastisk topniveau gør at en længerevarende kontrakt klart vil være at foretrække, såfremt han selvfølgelig selv vil være med til det.

Det virker til AK er på vej væk. Det ligger lidt i kortene at OB kalder og derfor er en Helenius signing vigtig for os! Jönsson vil sagtens kunne spille HM i vores system hvor han trækker ind i banen og skal være kreativ.

Derfor ville det være oplagt at tilknytte Helenius til Spalvis, Ahlmann og Ene (som de anser som angriber).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jun 2015, 13:32

En lang kontrakt er næppe realistisk, jeg tror ikke på at en eventuel kontrakt med AaB kommer til at strække sig ret meget udover den kontrakt Helenius har med Villa, for han kommer efter min mening sikkert til at gå fra Villa med en pose penge som han kommer til at se som tilskud til den løn han kan få i AaB, hvor hans løn næppe bliver gigantisk - jeg har svært ved at forestille mig at Helenius bliver lønførende i AaB, det har hans præstationer ikke været til.

Realistisk set tror jeg på 1-3 års kontrakt hvis det lykkes, og mon ikke det ender midt i mellem på 2 år, det vil være mit bud.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 1. jul 2015, 13:09

Nogen der har benyttet det gode vejr til at se på træningen ude på Hornevej?

Nærmere bestemt: Nogen der ved om Helenius mødte op til træningen i dag (kontrakten udløbet) ?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 1. jul 2015, 14:12

astonvilla skrev:Nogen der har benyttet det gode vejr til at se på træningen ude på Hornevej?

Nærmere bestemt: Nogen der ved om Helenius mødte op til træningen i dag (kontrakten udløbet) ?
Aston Villa har givet lov til, at Niklas bliver ved med at træne i AaB, selvom lejeaftalen er udløbet.

http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde-haab ... 8/112/1513

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 3. jul 2015, 09:23

1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 3. jul 2015, 09:32

Er lidt blandet med det - håber godt nok lønnen er rimelig for AaB ovenpå den jammerlige præstaton vi så i sidste sæson. Gudskelov har man holdt sig til en to-årig aftale.

Besvar