Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Supersystem » 10. jun 2015, 18:02

Tjaaa, tjooo. Ok. Manden vil muligvis gerne skumme fløden. Ingen af os ved rigtig, hvad manden tænker. Men nu jeg tænker over det, så er det ok at at han smutter - Skulle det blive tilfældet.

Jeg er sikker på at vi arbejder på højtryk for at signe Niklas H, fordi der måske er indikationer om at man ikke vil strække sig for AKs krav. Så kommer vi til at have NH, Spalvis, RJ og Alhman. Det skal nok gå alt sammen. Lad os håbe vi lige kan få en mil med på vejen, og så kan han skifte fra juli af.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. jun 2015, 19:47

AK er en super angriber for ethvert hold, men vi kan ikke både få Helenius og AK. Jeg ved godt hvad jeg vil vælge på langt sigt og det er Helenius.

Han er en mere komplet angriber hvis han rammer formen og niveauet igen.

Dertil er han yngre og han vil hurtigt få landsholdspotentiale igen.

AK er helt sikkert god og arbejder som en hest, men vi må vælge. Vi har simpelhen ikke plads til Spalvis, Jønsson, Helenius, Ahlmann og Enevoldsen, hvis AK skal forlænges med.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 10. jun 2015, 22:20

selvfølgelig kan vi få både Helenius og ak
der bliver ikke for mange angribere, spalvis kommer næppe til at gøre nogen forskel foreløbig , han har langt igen inden han kommer til at spille fast
Jønson og Enevoldsen er offensive midtbanespillere , det kan godt være de ser sig selv som angribere , men det er jo træneren der bestemmer hvor de spiller på banen
Ahlmann bliver desværre aldrig mere en den tynde fløde , ved godt man har forlænget hans kontrakt , men tror bare ikke han har nok robusthed til at slå igennem
så konklusionen herfra, forlæng med AK . Helenius og Enevoldsen hvis det er muligt

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 11. jun 2015, 08:54

AllanPedersen skrev:Barcelona??? Det er dit eksempel... Barcelona?? En klub alle spillere i verden vil spille for..

:cheers:

Lige nu i fcm. Bif og fck.. Går spillerne og håber på forlængelser. Hos os håber vi spillerne forlænger.

Er jeg den eneste der ser det mønster?
Prøver lige igen?!?!

Alle undtagen Daniel Alves.... Ja, ved godt han har forlænget i går, men hvorfor gjorde han ikke det for laaaaaaaaaaaang tid siden, når nu Barca er klubben alle vil spille for?

Og mht. at alle vil give deres højre arm for at blive i FCM, FCK eller BIF. Hvad så med f.eks. Izunna, Hasani eller Durmisi???
1 2 3 Jimmy er en mur!

Glansparaden
Miniput
Miniput

Indlæg af Glansparaden » 12. jun 2015, 11:37

Hvis valget nødvendigvis skal stå mellem Helenius og AK, så forstår jeg absolut ikke dem der skriger på Helenius.
I mine øjne spiller NH kun i AaB ud fra fordumsstyrke og han er lokal"helt", han er langt fra hvad han var engang og har efterhånden spillet så mange kampe, at man burde have fornemmet at han var på vej i den rigtige retning mod tidligere skarphed...Men synes absolut ikke at der er indikationer i den retning desværre, var det så bare opvejet af hans attitude så var det måske til at acceptere hans spillemæssige kvaliteter pt. men han udstråler ikke lige frem at han vil fighte sig tilbage synes jeg...

Vi kender heller ikke til hvor lang tid Spalvis skal bruge på at være i topform efter skaden, og måske han ikke når samme styrke igen?
Så forlæng med AK ASAP hvis han vil, han er den farligste/stærkeste angriber vi har..forstår ikke at det ikke er sket for længst... :)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. jun 2015, 11:59

I realiteten er vores angrebssituation betydeligt dårligere, end den fremstår på papiret; Ahlmann er en ren nødløsning, og Spalvis har ikke spillet i 100 år og viste desuden ingenting i de sidste 10 kampe op til skaden. Han skal i gang stille og roligt og er først i spil for alvor på den anden side af 2016, jf. Enevoldsen, Jönsson, Helenius osv.

I realiteten har vi dermed kun 2 angribere af niveau, og sælges AK, skal der indkøbes en skadesfri 1:1 - erstatning i ordentlig kampform. I hvert fald hvis ambitionsniveauet er den øverste halvdel af Superligaen. Desuden bør vi også kigge på den problematiske venstre back. Jakob Ahlmann er ligeledes først for alvor i spil på et eller andet tidspunkt i 2016, og vi har ikke fornøden kvalitet i truppen til at dække den plads.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 12. jun 2015, 13:26

Jeg synes absolut ikke det er betryggende alle jer der nævner Spalvis og Ahlmann
Som fine nok erstatninger for vores topscorer.
Ahlmann hvor mange superliga minutter han har i benene?
Vi skal jo ikke kigge 2 år frem her.. For ingen tvivl om Ahlmann er et talent.
Og Spalvis kan komme tilbage i løbet af næste sæson.

Men Hvem skal spille angriber om 1½ måned?.. en ting er at satse på talenter
noget helt andet er at være skødesløse, omkring det.

Ahlmann er lige så langt fra vores start 11'er som jeg er.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 12. jun 2015, 13:28

Arendt skrev:http://www.bold.dk/nyt/ob-skriver-med-zohore

OB har skrevet med Kenneth Zohore i dag. De har i forvejen Vladimir Dvalishvili, Mathias Greve kan spille både på midtbanen og i angrebet, Rasmus Falk kan spille i mellemrummet, mens de får Thomas Mikkelsen tilbage fra IFK Göteborg.

OB har i øjeblikket 5 angribere. Hvis OB skal hente Anders K., så skal de sælge Rasmus Falk.
Nej for her er forskellen på os og andre klubber.

De har ikke 1 god til hver position og så en masse u19 spillere.
De har flere gode til samme positioner, så der kommer indbyrdes kamp om pladserne.

Det er et koncept vi ikke helt har forstået endnu.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. jun 2015, 13:57

AllanPedersen skrev:

OB har skrevet med Kenneth Zohore i dag. De har i forvejen Vladimir Dvalishvili, Mathias Greve kan spille både på midtbanen og i angrebet, Rasmus Falk kan spille i mellemrummet, mens de får Thomas Mikkelsen tilbage fra IFK Göteborg.

OB har i øjeblikket 5 angribere. Hvis OB skal hente Anders K., så skal de sælge Rasmus Falk.

De har flere gode til samme positioner, så der kommer indbyrdes kamp om pladserne.

Ja, vi må hellere skifte kurs og lade os inspirere af OB's transferstrategi.

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 12. jun 2015, 14:11

Yankee skrev:
AllanPedersen skrev:

Ja, vi må hellere skifte kurs og lade os inspirere af OB's transferstrategi.
Enig, den medbringer mange medaljer, mesterskaber og generel succes.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 13. jun 2015, 00:59

AllanPedersen skrev:

For dælan, Allan. Så er der problemer igen.

Det er de her dersens U19-spillere, som ikke er gode nok. De supplerer ikke vores trup godt nok, selvom den eneste, som træner med er Jannik Pohl. Han er fast mand på U19-landsholdet, men det er ikke godt nok.

Vi brugte i de sidste mange kampe mange U19-spillere i reserveholdsturneringen, og vi vandt den godt nok også, med U19-spillerne som afgørende forskel, men de er ikke gode nok!

De sjoveste ved dit indlæg er, at vi ikke har brugt én eneste U19-spiller i denne sæson. Vi har hevet unge op, som er på det nye U21-landshold. Frederik Børsting og Andreas Bruhn har en bedre statistik end Kasper Kusk på nuværende tidspunkt, men de er ikke gode nok. Jakob Blåbjerg er en af de mest talentfulde venstrebenede forsvarsspillere i dansk fodbold, men giv den hele armen Allan, idet han i din bog heller ikke holder niveau.

Viktor Ahlmann har kun fået sporadiske indhop som førsteårs senior, og med 5 angribere foran ham, hvor de to har været på det danske landshold, den 3. er på litauisiske landshold, den 4. har været på det svenske og den sidste er vores topscorer. Hvordan var det nu, jo han er derfor ikke god nok!

Alt dette palaver og makværk, fordi én spiller på nuværende tidspunkt ikke vil forlænge. Ingen er større end holdet, makker. Vi finder en anden, som kan score målene for os, hvis AK har nogle andre ambitioner. Helenius har efter min mening et større potentiale. Hvis vi henter ham, og han bomber i næste sæson, så har alle glemt AK.

Hvem skulle score målene, da vi mistede Helenius? Vi blev mestre. Vi finder en ny bomber, hvis AK vælger noget andet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jun 2015, 02:05

AllanPedersen skrev:

Helenius
AK
Jönsson
Spalvis
Enevoldsen

- Sætter du lige de 5 navne op overfor OB's og gentager at det er OB som har så gode spillere at der kommer indbyrdes kamp om positionerne? Deres 2 reelle angribere (altså udover Mikkelsen som de ikke kunne bruge i denne sæson) er røv og nøgler. De har så meget kamp om positionerne i angrebet at de har brugt Spellmann som angriber FFS!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. jun 2015, 02:57

Jeg synes absolut ikke vi skal være tilfredse med at være feeder klub til resten af ligaen. AK er 25 og har formefentlig sine 3-4 bedste år foran sig. Hvorfor skal det udfolde sig i Odense, og ikke i Aalborg?

AK har taget skridtet op til at være en profil, og fortjener sådan en kontrakt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. jun 2015, 10:05

Han kommer kun til Odense hvis vi ikke synes, at han kan levere value for money, eller hvis han absolut vil til Odense. Det kan vi ikke forhindre. Det har intet med at være feeder-klub at gøre. Rent faktisk er han kun her, fordi OB slet ikke havde folk med evner til at tackle ham.
jonas386 skrev:Jeg synes absolut ikke vi skal være tilfredse med at være feeder klub til resten af ligaen. AK er 25 og har formefentlig sine 3-4 bedste år foran sig. Hvorfor skal det udfolde sig i Odense, og ikke i Aalborg?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. jun 2015, 13:58

Freddie skrev:Han kommer kun til Odense hvis vi ikke synes, at han kan levere value for money, eller hvis han absolut vil til Odense. Det kan vi ikke forhindre. Det har intet med at være feeder-klub at gøre. Rent faktisk er han kun her, fordi OB slet ikke havde folk med evner til at tackle ham.
jonas386 skrev:Jeg synes absolut ikke vi skal være tilfredse med at være feeder klub til resten af ligaen. AK er 25 og har formefentlig sine 3-4 bedste år foran sig. Hvorfor skal det udfolde sig i Odense, og ikke i Aalborg?

Men derfor skal vi stadig være en klub man har lyst til at være i når man skal til at tage skridtet op til profil. Medmindre spillerne trækker opmærksomhed fra udlandet, så må og skal vi have forlænget med den slags spillere. Vi bør og skal være mere attraktive end Odense, Aarhus, Randers, Farum osv.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2015, 14:31

jonas386 skrev:
Freddie skrev:Han kommer kun til Odense hvis vi ikke synes, at han kan levere value for money, eller hvis han absolut vil til Odense. Det kan vi ikke forhindre. Det har intet med at være feeder-klub at gøre. Rent faktisk er han kun her, fordi OB slet ikke havde folk med evner til at tackle ham.

Men derfor skal vi stadig være en klub man har lyst til at være i når man skal til at tage skridtet op til profil. Medmindre spillerne trækker opmærksomhed fra udlandet, så må og skal vi have forlænget med den slags spillere. Vi bør og skal være mere attraktive end Odense, Aarhus, Randers, Farum osv.
Hvorfor skal vi eventlig vaere det? Vi har sat et loft over hvor meget en spiller med AK's evner er vaerd i AaB. Hvis OB er villige til at betale mere for ham, saa er det nok enten fordi 1) De har flere penge end os, eller 2) fordi ikke har laert en dyt igennem de sidste 1 aar. Hvis de har flere penge end os, saa er diskussionen ret ligegyldig. Og hvis de stadig tror de gennem en periode med haeftige investeringer i spillertruppen kan skabe langsigtet succes, saa er det aandsvage - specielt naar de er oppe mod tre andre klubber der er endnu mere tossede med pengene.

Vi ska vaere en attraktiv klub for den rigtige type spiller, og det er den spiller hvis niveau endnu ikke er toppet, eller hvis niveau endnu ikke er anerkendt. I AK's tilfaelde havde det vaeret bedre hvis kontrakten kunne vaere blevet forlaenget tidligere, men derudover at han er typisk eksempel paa vores nye strategi.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. jun 2015, 14:34

Der skal selvfølgelig ikke forlænges for enhver pris, det er klart, men jeg synes vi skal strække os rimelig langt, og hvis muligheden nu står mellem at vi kan hente Helenius og Ene, eller vi kan hente enten Ene eller Helenius, samt forlænge med AK, så synes jeg hvertfald Gaarde skal overveje lidt ekstra om ikke AK bør være en af de spillere vi gerne vil beholde og bygge holdet op omkring.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2015, 03:30

Hvem siger det kun er penge det drejer sig om fra AK's side? Jeg synes bestemt ikke at han altid har set lige glad ud for den (manglende) tillid han har fået, specielt i efteråret hvor han også var tæt på landsholdet, er jeg sikker på han så sig selv som det klare førstevalg, modsat hvordan virkeligheden så ud. Min fornemmelse siger mig at han ikke har været super tilfreds, og selv har forventet en del mere. Jeg kan nemt forestille mig at det har fået ham til at tænke "nu ser vi lige hvad der er af muligheder før vi beslutter os for noget som helst".

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jun 2015, 13:01

Men hvorfor skulle han så smutte med Kent til OB? Vi får ny træner, og her har AK muligheden for at vise at han bør være førstevalg.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 14. jun 2015, 13:49

jonas386 skrev:Men hvorfor skulle han så smutte med Kent til OB? Vi får ny træner, og her har AK muligheden for at vise at han bør være førstevalg.
Det ved vi jo heller ikke om han gør. Måske bruger han bare situationen til at få en bedre kontrakt. Det er jo en arbejdsplads, og alle kneb gælder.

Besvar