frk AaB skrev:U17:
7-0 i Brøndby, det er en hård nød at knække, siden har de tabt til FCN og FCK, 3 meget klare nederlag (så dog kun selv FCN kampen) det er 3 kampe uden af score, det er meget bekymrende, især når føromtalte Mads Stefansen og Marco Ramklide spiller sammen som en duo oppe foran i angrebet. Når jeg har set dem spille ligner de to spillere der spiller hver deres kamp, udover de to som er store talenter, har holdet ikke meget kvalitet her og nu. Der er vel kun målmanden Nicojal Jørgensen og Alexander Tved som holder u 17 liga kvalitet. Der er en håndfuld årgang 99’ere, men de ser ud til at mangle viljen til at vinde, de har efter hvad jeg har hørt leget sig igennem der første år i AaB og nu møder de modstand for første gang og falder helt igennem. Det ligger en stor opgave foran træner Lars Kundsen, som ser ud til næsten at arbejde alene som træner, han har godt nok to medtrænere, men de er der vist mere af navn end af gavn.
U19:
Spillemæssig en flot opstart, men manglede resultater. De mangler noget kynisme, føler de spiller lidt naivt. Som jeg har hørt det har de været foran i de tre første kampe BIF,FCN,FCK men alle gange er de blevet hentet, dog meget sent i kampen imod FCN og FCK. Måske mangler de noget fysisk. Den kan jo også have noget at gøre med at de ikke bruger første års senior spillere mere, og det gør modstanderne. Så en kompi af en masse førsteårs på holdet, de møder hold med mange andenårs og senior spillere, gør de ikke kan stå distancen.
Tak for opdatering. Resultaterne er som sådan ikke så afgørende, det er mere andre faktorer som kan bekymre.
Det lyder ikke videre betryggende, men uden at have set dem spille har jeg også indtrykket af at der er et par 'svage' årgange på vej. Det er bare at se på ungdomslandsholdene hvor AaB bestemt ikke er overrepræsenteret.
AaB var tidligt ude med talentsatsningen pga. den dårlige økonomi, men måske de andre klubber har indhentet os da stort set alle klubber i dag satser meget på egne talenter.
Det er meget sigende at nogle af dansk fodbolds største talenter spiller i Silkeborg (Robert Skov og Kasper Dolberg). Farum er også rigtig godt kørende på talentfronten.
Hvis der nu var nogle stortalenter på Hornevej så kunne det godt kompensere hvis resten er middelmådige, men det er ikke det indtryk jeg har.