Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Frygah » 11. jun 2015, 12:09

Men når vi snakker de store klubber, hvem snakker vi reelt om?

Det er vel i realiteten kun FCM og FCK inden for de seneste bare 2-3 sæsoner ville have været med i et top-slutspil hver sæson? Både OB, AaB, BIF og EfB, der på skift har scoret medaljer, ville jo være endt i nederste slutspil, såfremt det havde været implementeret. Det ville da have ramt disse klubber ganske hårdt?

Derudover synes jeg stadigvæk et slutspil, vil ramme de klubber der klarer sig godt i Europa, som fx. AaB og EfB har gjort. Det har kostet i efterårssæonen, mens især EfB i sidste halvdel af deres sidste sæson virkelig viste et højt niveau. De blev vel nummer 4, selvom de længe lå og rodede nede i bunden i efteråret, med en presset Euro-League kalender oveni Suppen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. jun 2015, 12:54

Frygah skrev:Men når vi snakker de store klubber, hvem snakker vi reelt om?

Det er vel i realiteten kun FCM og FCK inden for de seneste bare 2-3 sæsoner ville have været med i et top-slutspil hver sæson? Både OB, AaB, BIF og EfB, der på skift har scoret medaljer, ville jo være endt i nederste slutspil, såfremt det havde været implementeret. Det ville da have ramt disse klubber ganske hårdt?

Derudover synes jeg stadigvæk et slutspil, vil ramme de klubber der klarer sig godt i Europa, som fx. AaB og EfB har gjort. Det har kostet i efterårssæonen, mens især EfB i sidste halvdel af deres sidste sæson virkelig viste et højt niveau. De blev vel nummer 4, selvom de længe lå og rodede nede i bunden i efteråret, med en presset Euro-League kalender oveni Suppen.
Det er også os.

BIF, FCK, FCM, OB, AGF og os tror jeg var de hold der havde to stemmers indflydelse af gøre godt med. Derudover har FCN, Randers og måske Esbjerg vel også en tro på de jævnligt kan blande sig i det selskab.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. jun 2015, 13:27

AGF var i lag b, men ellers rigtigt.

AaB, BIF, FCK, EfB, OB, Randers, FCN og fcm var de klubber der var i "a-laget".

Jeg forstår iøvrigt ikke hvorfor fcm er så forhippede på der ikke skal flere klubber ind. De siger det er pga tv-pengene, men det er jo noget pjat når de alligevel ikke er afhængige af ting som økonomisk ansvarlighed. Det er ikke andet end hykleri.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. jun 2015, 13:58

Hypercube siger det ikke er helt dødt..

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... dt/5602721

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 11. jun 2015, 14:03

Selvfølgelig siger de det. En konsulentvirksomhed vil selvfølgelig ikke indrømme, at de har fejlet eklatant.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. jun 2015, 14:53

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-direkto ... 7/112/1513
- Vi gik ind til mødet med den position, at vi foretrak 12-holds modellen. Men det var ikke religion for os, så vi kunne også have levet med 14-holds modellen, hvis der var stemning for det, siger direktøren.
Så AaB fortrak 12 hold......

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 11. jun 2015, 15:07

gravballe skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-direkto ... 7/112/1513
- Vi gik ind til mødet med den position, at vi foretrak 12-holds modellen. Men det var ikke religion for os, så vi kunne også have levet med 14-holds modellen, hvis der var stemning for det, siger direktøren.
Men var klar på at gå med til 14-holds modellen

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 12. jun 2015, 09:24

Sanchez94 skrev:
gravballe skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-direkto ... 7/112/1513
Men var klar på at gå med til 14-holds modellen
Så AaB foretrak 12 hold, men kunne også leve med 14-holds modellen.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 13. jun 2015, 14:43

jeg går ud fra at man snart vil se de indkalder til et nyt møde
jo mere der bliver omtalt fra klubberne i pressen og det er to hold der ikke vil være med
jo mere tror jeg klubberne indser nødvendigheden af en ny struktur
et slutspil skulle ifølge det hollandske firma kunne give 5-8 pladser på europalisten som er tæt på en champions League plads
spørgsmålet er om vi har råd til at sige nej til det
man må for dansk fodbold skyld da kunne finde en løsning

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2015, 03:53

nj27 skrev: et slutspil skulle ifølge det hollandske firma kunne give 5-8 pladser på europalisten som er tæt på en champions League plads
Den udtalelse burde alene have været nok til at klubberne havde betvivlet deres seriøsitet og jordforbindelse. En fuldstændig vanvittig tanke, især sammenholdt med at de ville lade 7. pladsen udgøre 1/4 af de danske hold i Europa (ihvertfald i nogle af modellerne). Det ville i det scenarie kun være de to øverstplacerede i ligaen som man sendte ud med en rimelig sikkerhed for at de er blandt de bedste på det givne tidspunkt. Jeg har ikke overblikket over hvem der har fået pladsen fra pokalturneringen så jeg har ikke noget konkret at have det i, men jeg er ligeledes overbevist om at vi ofte har sendt hold ud via den placering, som ikke har klaret sig specielt godt i ligaen... om det så har været fordi de har kvalificeret sig til den ledige plads som pokalvinderen ikke har kunnet bruge fra en 5. plads i ligaen, eller om de har været tabende finalist.

Men Hypercube mener at have belæg for at de to hold som hvert år ville blive sendt ud fra toppen af ligaen, ville blive så meget stærkere at det på en relativt kort bane ville betyde 5-8 pladser frem, hvor vi skal overhale hold som historisk er langt større fodboldnationer end Danmark på klubplan..."Waiter, i'll have what they're drinking!"

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 19. jun 2015, 22:54

http://www.bt.dk/superligaen/vild-udvik ... til-at-blu

der er snak igen om at udvide ligaen....

14 hold giver jo bare kun 28 kampe, men så kunne superliga holdene vel træde et par runder tidligere ind i pokalen, det kunne være meget sjovt...

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 19. jun 2015, 23:11

gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/vild-udvik ... til-at-blu

14 hold giver jo bare kun 28 kampe, men så kunne superliga holdene vel træde et par runder tidligere ind i pokalen, det kunne være meget sjovt...
14 hold giver 26 kampe, så du kan roligt regne med, at modellen indeholder slutspil.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 19. jun 2015, 23:48

FCM skrev:

14 hold giver 26 kampe, så du kan roligt regne med, at modellen indeholder slutspil.
Hvornår er man stoppet med at spille mod sig selv? :cool:
1 2 3 Jimmy er en mur!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 20. jun 2015, 08:55

white splash skrev:
FCM skrev:

Hvornår er man stoppet med at spille mod sig selv? :cool:
det var sent :)

jeg håber dog ikke den indeholder slustpil

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 20. jun 2015, 09:14

Du mener simpelthen de dropper syv (7) runder? Kan godt være det var sent du skrev. Nu siger jeg bare Godmorgen du :-)

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 20. jun 2015, 10:05

Kampprogrammet for den kommende sæson skulle have været offentliggjort her kl. 10, men er blevet udsat i sidste øjeblik. Det tyder i den grad på, at en 14-holds liga er i spil allerede i den sæson, der starter nu.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 20. jun 2015, 11:25

FCM skrev:Kampprogrammet for den kommende sæson skulle have været offentliggjort her kl. 10, men er blevet udsat i sidste øjeblik. Det tyder i den grad på, at en 14-holds liga er i spil allerede i den sæson, der starter nu.
Så ville den nuværende TV-aftale skulle genforhandles. Mon FCM, FCK og BIF er med på den?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. jun 2015, 11:27

Ekstra Bladet mener at vide, at "Venus B" modellen er vedtaget :@

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ag/5616264
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AalBoyeBK
1. div
1. div

Indlæg af AalBoyeBK » 20. jun 2015, 11:47

Fantastisk nyhed! Og Schors angiveligt manden bag. Jeg er ret vild med ham.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 20. jun 2015, 11:50

Jeg skal lige love for, at Schors får sat sit mærke i dansk fodbold. Den mand må enten være en rigtig god mægler eller en idémand, afhængigt af, hvordan løsningerne opstår.
Præcis som det var tilfældet i forbindelse med overenskomstforhandlingerne for et år siden, spillede AaBs dirtektør Stephan Schors igen en vigtig rolle, da han sammen med Anders Hørsholt fik presset på for en ændring, og i det sidste døgn var flere personer stærkt involverede i løsningen.

Besvar