Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2015, 17:24

Ville man ikke offentliggøre en plan for 2015-2017 i den nærmeste fremtid, eller hvordan var det med det?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. jun 2015, 17:45

jonas386 skrev:Ville man ikke offentliggøre en plan for 2015-2017 i den nærmeste fremtid, eller hvordan var det med det?
Jeg kunne forestille mig man venter til transfervinduet er ovre, da nogle detaljer sikkert afhænger af hvad vi står tilbage med. Men ja, jeg havde også regnet med at have hørt et eller andet. Kan nogle af dem der har været til sponsor/prematch arrangementer kaste lidt lys på dette?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jun 2015, 18:22

Jesper Schmidt skrev:
ebbejeppe skrev:En lille transfer-optakt fra Gaarde. Ikke så meget nyt, mest iøjenfaldende er måske at Gaarde taler forventningerne til vinduet ned ved at tale om det begrænsede økonomiske råderum. Mit bedste bud er, at Helenius bliver landet plus en enkelt kanin/lottokupon.

I øvrigt, første gang at jeg læser om udlandensk interesse for AK. Nogen, der er stødt på dette mere konkret andre steder?

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... et-problem
Jeg synes nu der er mange interessante ting i den artikel, blandt andet i forhold til forventningsafstemning, et punkt hvor debatsiden alene viser at AaB kan kommunikere skarpere.

Og kan vi eventuelt få alle til at læse om hvordan AaB har forsøgt at forlænge med ak og Dalsgaard siden mesterskabet kom i hus,?
Det er fordi, at nogle brugere på debatsiden ikke læser, hvad der bliver meldt ud fra klubben. Sidste år var målsætningen top 6, hvilket blev opfyldt. At nogle brugere mener, at det er uambitiøst, det må stå for egen regning.

Det er en central pointe, Jesper. Ledelsen har forsøgt, men vi kan ikke tvinge spillerne til at forlænge med os. Allan kan derfor godt pakke sammen, når han argumenterer for, at vi er for sløve i optrækket i forhold til forlængelse af vores spillere.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 23. jun 2015, 19:17

Yankee skrev:
Martino skrev:
Yankee skrev:
Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/hebo-soeger-vaek-fra-vejle
Synes man burde stikke ham her en 1årig kontrakt til billige penge. Det kan simpelthen ikke passe at hans potentiale ikke kan forløses! Han var rigtig god i Hvidovre i 1.div men af en eller anden grund blev det ikke den store succes i Vejle. Tidligere Arsenal ungdomsspiller iøvrigt.
Er det en joke?

Nej. Som sagt var han virkelig god i Hvidovre i 1.div. Vi har før hentet spillere fra endnu lavere niveau og gjort til dygtige superligaspillere. Hvis han kan ramme Hvidovre niveauet vil jeg mene han sagtens kunne bruges som en lottokupon.
Du er godt klar over at han dårligt nok var bænkevarmer i Vejle, ikke? Han egner sig slet ikke til fuldtidsfodbold og han skal være lykkelig hvis han kan lande en kontrakt i Helsingør eller Roskilde.
Jo det er jeg helt klar over. Jeg skriver også at han har et uforløst potentiale og derfor er en lottokupon og ikke en direkte erstatning for Thomsen. Jeg har set ham spille flere gange og jeg synes han har nogle gode kompetencer.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jun 2015, 19:43

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
ebbejeppe skrev:En lille transfer-optakt fra Gaarde. Ikke så meget nyt, mest iøjenfaldende er måske at Gaarde taler forventningerne til vinduet ned ved at tale om det begrænsede økonomiske råderum. Mit bedste bud er, at Helenius bliver landet plus en enkelt kanin/lottokupon.

I øvrigt, første gang at jeg læser om udlandensk interesse for AK. Nogen, der er stødt på dette mere konkret andre steder?

Jeg synes nu der er mange interessante ting i den artikel, blandt andet i forhold til forventningsafstemning, et punkt hvor debatsiden alene viser at AaB kan kommunikere skarpere.

Og kan vi eventuelt få alle til at læse om hvordan AaB har forsøgt at forlænge med ak og Dalsgaard siden mesterskabet kom i hus,?
Det er fordi, at nogle brugere på debatsiden ikke læser, hvad der bliver meldt ud fra klubben. Sidste år var målsætningen top 6, hvilket blev opfyldt. At nogle brugere mener, at det er uambitiøst, det må stå for egen regning.

Det er en central pointe, Jesper. Ledelsen har forsøgt, men vi kan ikke tvinge spillerne til at forlænge med os. Allan kan derfor godt pakke sammen, når han argumenterer for, at vi er for sløve i optrækket i forhold til forlængelse af vores spillere.
AaB budgetterede med en 6 plads men forventerede længe en top fire.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 23. jun 2015, 19:51

Provst i Brovst skrev:
Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:

AaB budgetterede med en 6 plads men forventerede længe en top fire.
Kan du finde en kilde på det? :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2015, 19:59

Altså hvis AK ikke vil forlænge så kunne jeg sagtens se pointen i at hive Rade ind på en kort aftale. Hans scoringssnit er stadig rigtig pænt, og i modsætning til så mange andre har vi ikke rigtigt nogle i truppen med samme spidskompetencer.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 23. jun 2015, 20:02

Den sportslige målsætning internt mellem spillere og trænere har forhåbentlig aldrig været top 6. Målet fra starten, som nykårede doublevindere, har mindst været metal.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 23. jun 2015, 20:02

jonas386 skrev:Altså hvis AK ikke vil forlænge så kunne jeg sagtens se pointen i at hive Rade ind på en kort aftale. Hans scoringssnit er stadig rigtig pænt, og i modsætning til så mange andre har vi ikke rigtigt nogle i truppen med samme spidskompetencer.
Hvis vi henter Helenius, så har vi 6 angribere. Pengene kunne godt bruges bedre på en kant eller en venstre back i stedet ;)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2015, 20:08

Pointen var nu at man så solgte AK og fik nogle penge fremfor at lade ham smutte gratis :-)

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 23. jun 2015, 20:13

jonas386 skrev:Pointen var nu at man så solgte AK og fik nogle penge fremfor at lade ham smutte gratis :-)
Hvis vi henter Helenius, så er jeg med på at sælge AK, hvis vi får et fornuftigt bud på ham.

Jeg ville dog stadig bruge den eventuelle transfersum på at hente en højre kant eller venstre back, da vi kun har én naturlig venstreback, som træner individuelt i øjeblikket i Stavanger, mens Frederik Børsting er vores mest naturlige højre kant.

I stedet for at bruge Rasmus Jönsson på kanten, ville jeg hellere bruge ham som angriber, hvor han kan falde ned i mellemrummene og være kampafgørende. Han er i min optik ikke bedst, når han har defensive forpligtelser på højre kant.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 23. jun 2015, 20:38

Debatsidens hedeste drøm. Han har ikke spillet så meget denne sæson for Maccabi, kunne dog være spændende om han havde en sæson eller to i sig. Tror han kunne lære Spalvis en del.
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. jun 2015, 21:46

Søgaard skrev:
Debatsidens hedeste drøm. Han har ikke spillet så meget denne sæson for Maccabi, kunne dog være spændende om han havde en sæson eller to i sig. Tror han kunne lære Spalvis en del.
Så skal Gaarde selvfølgelig også hente Martin P. til den dybt problematiske venstreback...
En spiller der blev rost af selveste Alex Ferguson efter Man Utd kørte os over i Aalborg kan da kun være en forstærkning ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jun 2015, 00:48

Kasper skrev:Den sportslige målsætning internt mellem spillere og trænere har forhåbentlig aldrig været top 6. Målet fra starten, som nykårede doublevindere, har mindst været metal.
Jeg tror nu det store mål i den sportslige sektor har været deltagelse i Europa.

Men den vigtige målsætning er den som tallene i regnskabet bliver sat op imod. Det er på sin vis ligegyldigt om trænere og spillere har en ambition om at få medaljer eller kvalificere sig til UEFA kampe, når budgetterne bliver lagt udfra en anden og mindre ambitiøs målsætning, for det er den målsætning som de økonomiske forudsætninger lægges udfra. Når man sætter et budget sammen før et regnskabsår, og forventer en placering som nr. 6, er det klart at man ikke kan budgettere med så store udgifter til spillere, som man ville kunne med de ekstraindtægter en top 3 placering eksempelvis ville kunne forventes at give. Man er nødt til at sætte et budget op som balancerer, udfra de forudsætninger man nu engang forventer - noget som man i de senere år heldigvis har et noget mere realistisk forhold til end tidligere.

Jeg tror ikke det er noget som kommer til at ændre sig foreløbigt, medmindre vi kommer til konsekvent at slutte i f.eks. top 3 flere år i træk. Derfor kommer vi også til fortsat at se budgetter hvor udgifterne hæves løbende i takt med at man forhåbentlig lykkes med at få flere faste indtægter, fremfor at man øger udgifterne og forventer/håber indtægterne stiger tilsvarende (AaB i 00'erne modellen/det nye Brøndby modellen). Samtidig har ledelsen dog også meldt ud at indtægter udover de budgetterede (som eksempelvis ved spillersalg) vil blive investeret i spillertruppen og det sportslige setup. I øjeblikket ser det ud til at de største investeringer kommer til at blive foretaget i omgivelserne og setup'et omkring truppen, men sådan vil det jo ikke være pr. automatik fremover, og jeg forestiller mig da absolut at et eventuelt salg af f.eks. Thomsen kommer til at betyde pæne investeringer i truppen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 24. jun 2015, 08:02

Det forstår jeg udemærket godt, men tak for forklaringen..
Men derfra og så stille sig tilfreds med en 5. plads og et kvartfinale exit mod et ringe efb mandskab, det er for langt ude i min verden. Så er det fordi man ikke vil kritikken. Så kan i snakke side op og side ned om økonomi, det kan aldrig være tilfredstillende for et forsvarende double mandskab.

Europa kampagnen var fantatisk, det er vi helt enige om!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 24. jun 2015, 08:13

Men han har tidligere vist hvad han kan, så det ved vi godt. 3 år til ham i AaB, og vi har alle muligheder for at have en supertopscorer med et godt blik for medspillerne. Lad os få skrevet så hurtigt det kan lade sig gøre.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 24. jun 2015, 10:47

Freddie skrev:Men han har tidligere vist hvad han kan, så det ved vi godt. 3 år til ham i AaB, og vi har alle muligheder for at have en supertopscorer med et godt blik for medspillerne. Lad os få skrevet så hurtigt det kan lade sig gøre.
Kunne også rigtig godt tænke mig at se ham i AaB-trøjen igen, men ret beset er det nok den position hvor vi er stærkest besat. Ser hellere at vi smider nogle kroner efter en kreative kantspiller.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 24. jun 2015, 10:58

Kasper skrev:Det forstår jeg udemærket godt, men tak for forklaringen..
Men derfra og så stille sig tilfreds med en 5. plads og et kvartfinale exit mod et ringe efb mandskab, det er for langt ude i min verden. Så er det fordi man ikke vil kritikken. Så kan i snakke side op og side ned om økonomi, det kan aldrig være tilfredstillende for et forsvarende double mandskab.

Europa kampagnen var fantatisk, det er vi helt enige om!
Hvis vi havde et budget, som berettigede os til at spille i top 3, ville jeg også være rigtig skuffet over denne sæson.

Du kan ikke isolere denne sæson, men er nødt til at se sæsonen som helhed. Vi kommer fra en overraskende The Double sæson, da vores budget lå til en midterplacering, da vi har formået at lave en økonomisk turnaround. I år har vi brugt sæsonen på at styrke vores økonomi, mens vi har mistet Kasper Kusk, som i Superligaen scorede 12 mål og lavede 8 assists.

Kasper Kusk er ikke blevet erstattet, da vi i stedet hentede Enevoldsen, Mathias Thrane, Jönsson og Helenius, som spiller andre positioner på banen. De 20 mål som Kusk skabte, har vi mistet, og dette har selvfølgelig en konsekvens på den korte bane.

Det er i min verden meget sort hvidt, når du stiller dig utilfreds med 5. plads, når vores budget kontra de andre superligaholds budget er langt mindre. Du kan ikke forvente, at vi overpræsterer hvert år. At vi ryger ud til EFB på en dårlig halvleg er ærgerligt, men vi havde også spillet rigtig mange kampe i den periode, så der kunne set udefra godt have været mental træthed.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 24. jun 2015, 12:03

Jeg er utilfreds med de hjemlige præstationer fordi at jeg mener at holdet var godt nok til metal.

Nu nævner du Kusk og noget af det jeg mener der har været ekstemt dårligt ved denne sæson, det er at man offensivt har spillet på samme mønstre vel vidende at en vigtig kreatør var væk, samtidig med man i bedste Kent stil(pånær 13/14) har pakket sig for langt tilbage.

Angående sort/hvidt så mener jeg at det er håbløst kun at kigge på økonomiske budgetter.

Jeg medgiver at programmet var meget stramt omkring efb kampen, men svenskeren til en mille kunne f.eks. have præsteret i den kamp.

Låst