Hvorfor hade FCM 2
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Hvorfor hade FCM 2
Og Hjulmand eller lign bliver ikke ny træner for FCM. Det bliver en karklud der accepterer at hans job som cheftræner er at afgøre hvor keglerne skal opstilles. Hvornår og hvor mange kegler de skal bruge får han besked på SMS fra computeren, ligesom med holdsopstillinger, udskiftninger og spillestil. Træneren bliver intet andet end en hånddukke for en samling algoritmer på en computer i england.
Trænerens største selvstændige opgave bliver peptalks til truppen i pausen.
Fy fan.
Trænerens største selvstændige opgave bliver peptalks til truppen i pausen.
Fy fan.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Ekstra Bladet mener at vide, at det er den manglende satsning på talenterne, der er hovedårsagen til bruddet.
http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... en/5624026
Mener Mike og FCM Kent stadig, at Benham er tro mod klubbens "værdier" ?SOM EKSTRA Bladet fortæller, så er det netop akademi-spillerne, der er nøglen i opsigelsen.
At Glen Riddersholm udmærket ved, at det nye FCM med Matthew Benhams penge vil købe sig et stærkere hold og ikke venter på, at egne talenter kommer op gennem rækken.
At Riddersholm altså ikke kan kigge de unge knægte i øjnene og fortælle dem, at de nok skal få chancen.
At der ikke har været klarhed over, om FCM endegyldigt er gået fra en udviklingsklub til en fast guldkandidat med Champions League-drømme.
LÆG SÅ OVEN i, at spillerhandler Rasmus Ankersen/Benham-setup’et i højere grad end tidligere kører uden om Glen Riddersholm og så har man lige pludselig en anden forståelse af opsigelsen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Der er pt intet andet at sige, end respekt til Riddersholm...
Tænk at FCM UDEN ham nu er endnu mere kunstig og farveløs. En gang kynisk business forvaltet af hjerteløse griske pengemænd. Well - nu kan de da for alvor kaldes identitetsløse, for med Guld-drengen forsvandt den sidste rest af menneske i det perverse hede-cirkus
Tænk at FCM UDEN ham nu er endnu mere kunstig og farveløs. En gang kynisk business forvaltet af hjerteløse griske pengemænd. Well - nu kan de da for alvor kaldes identitetsløse, for med Guld-drengen forsvandt den sidste rest af menneske i det perverse hede-cirkus
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
Min umiddelbare tanke er også at jeg rent faktisk har stor respekt for Discos beslutning. Tænk sig at han sætter sine værdier og moral højere end FC indavl. Den havde jeg slet ikke set komme. Til gengæld mister jeg en af de store grunde til hvorfor jeg hader FCM ekstremt meget. Nu er der kun fansene, Back Bach Bak, Steinlein og deres købementalitet tilbage.Henriksen skrev:Der er pt intet andet at sige, end respekt til Riddersholm...
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Yderligere kan jeg kun klappe i hænderne af beslutningen om at fyre ham så tæt på CL kampene. Han tilbød at blive det næste halve år så FCM kunne sikre sig tid til at finde den rette afløser. Den nye træner får travlt.
------------------------------------------------
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu kan der være mange konspirationsideer. Det kan også være Glen har opdaget, at klubben godt kan lide at vinde pokaler, noget de jo ikke har for vane under ham.Hanga skrev:Ekstra Bladet mener at vide, at det er den manglende satsning på talenterne, der er hovedårsagen til bruddet.
Mener Mike og FCM Kent stadig, at Benham er tro mod klubbens "værdier" ?SOM EKSTRA Bladet fortæller, så er det netop akademi-spillerne, der er nøglen i opsigelsen.
At Glen Riddersholm udmærket ved, at det nye FCM med Matthew Benhams penge vil købe sig et stærkere hold og ikke venter på, at egne talenter kommer op gennem rækken.
At Riddersholm altså ikke kan kigge de unge knægte i øjnene og fortælle dem, at de nok skal få chancen.
At der ikke har været klarhed over, om FCM endegyldigt er gået fra en udviklingsklub til en fast guldkandidat med Champions League-drømme.
LÆG SÅ OVEN i, at spillerhandler Rasmus Ankersen/Benham-setup’et i højere grad end tidligere kører uden om Glen Riddersholm og så har man lige pludselig en anden forståelse af opsigelsen.
Jeg hælder mest til den version, hvor Benham har købt en klub og kører den fuldstændig efter hans eget koncept. FCM-fans er nok ikke færdige med at sluge kameler eller grise eller hvad de nu sluger derude.
- FlæskeFrank
uhh, det er en vild nyhed! Jeg ved ikke, hvilket ben jeg skal stå på.
Glenn fortjener ros for at sige fra, men gør det ham, og alt det han repræsenterer, mindre kavt? Skal man hade FCM mere eller mindre nu, da deres inkarnering af FCM-DNA og kavhed ikke står i spidsen længere? Er det kavt, at de tilfører endnu et plastiklag i form af en ny plastiktræner? Eller forsvinder noget af Herningkavheden med Glenn? Og hvad med Glenns nye klub? Bliver den automatisk kav, fordi Glenn er træner? Og hvem er nu kavest i FCM? Bach-Bak? Steinlein? Eller Benhams regnemaskiner? Og mon Glenn sover trygt om natten? Og hvad drømmer han så om? Og Bliver han glad, når han spiser romkugler?
Spørgsmålene er mange...
Glenn fortjener ros for at sige fra, men gør det ham, og alt det han repræsenterer, mindre kavt? Skal man hade FCM mere eller mindre nu, da deres inkarnering af FCM-DNA og kavhed ikke står i spidsen længere? Er det kavt, at de tilfører endnu et plastiklag i form af en ny plastiktræner? Eller forsvinder noget af Herningkavheden med Glenn? Og hvad med Glenns nye klub? Bliver den automatisk kav, fordi Glenn er træner? Og hvem er nu kavest i FCM? Bach-Bak? Steinlein? Eller Benhams regnemaskiner? Og mon Glenn sover trygt om natten? Og hvad drømmer han så om? Og Bliver han glad, når han spiser romkugler?
Spørgsmålene er mange...
- Provst i Brovst
- Allstar

Jeg er 100% enig i denne kommentar og dette synspunkt.
»Han har jo stående i sin funktionærkontrakt, at han har et halvt års opsigelsesvarsel. Men vi valgte at bryde samarbejdet straks af den simple årsag at spillerne ikke fortjener at blive trænet af en, der ikke vil være i klubben mere,« siger FCMs bestyrelsesformand Rasmus Ankersen.
BT.dk - 26. jun. 2015
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
-
Peder V Mikkelsen
- Junior

At investor først skulle have samme beløb for at sælge transferrettighederne tilbage til FCM, det endte så i virkeligheden med at koste næsten 30 mio. kr. at købe transferrettighederne tilbage:FCM skrev:Jeg forstår ikke helt hvad problemet er.
Har du ikke selv tidligere skrevet, at lønomkostningerne i FCM var ca 68 mio? 25% af 68 mio = 17 mio. Egenkapitalen i FCM var per 1.7.14 ca. 1.9 mio. Altså skulle der tilføres minimum 15,1 mio kr, for at leve op til kravet. Hvad er så problemet, når investorerne ville tilføre 15-25 mio?
http://fcm.dk/presse/fcm-holding-meddel ... lse-nr-236
Så i alt skulle der have været solgt spillere for ca. 47 mio. kr. for at nå lønsumskravet. Jeg kender ikke nok til FCMs spillere fra den gang til at kunne udpege og sætte realistiske salgsbeløb på dem, men umiddelbart virker det på mig som om det er en god håndfuld af start-11 der skulle sælges for at skaffe den slags penge.
Kom så de Hviie
-
Peder V Mikkelsen
- Junior

Egentlig er det jo lige meget, Benham kan bare skrive nogle nye værdier. Det er jo det fede ved at eje biksen, han er boss og kan bestemme alt og dem som er uenig kan bare se at komme væk.Hanga skrev:Mener Mike og FCM Kent stadig, at Benham er tro mod klubbens "værdier" ?
Kom så de Hviie
-
Peder V Mikkelsen
- Junior

Så begynder der at dukke mere information op om hvorfor Glen måtte skilles med FCM:
http://www.bt.dk/blogs/uvenskab-foerte-til-skilsmisse
http://www.bt.dk/blogs/uvenskab-foerte-til-skilsmisse
det først og fremmest var hans forhold til og samarbejde med sportsdirektør Claus Steinlein, der var helt galt. Det skal angiveligt på et tidspunkt være kommet så vidt, at andre i klubben på et tidspunkt bad dem forsøge at finde fælles fodslag og i det mindste opretholde et professionelt forhold til hinanden.
Kilder fortæller, at Riddersholm i forbindelse med købet af Martin Pusic i vinter følte sig underløbet af Claus Steinlein, der over for nogle FC Midtjylland-spillere havde gjort det klart, at Pusic ikke var hans kop te, men at det var trænerens ønske at hente ham.
Det har angiveligt heller ikke været i Riddersholms smag, at klubbens talenter ifølge ham er blevet lovet noget, man internt vidste, at man ikke kunne love, fordi der sideløbende med talentudviklingen var fokus på at hente profiler til klubben.
Det lyder egentlig som problemer som vi andre også render ind i på arbejdet, jeg har selv oplevet et par sammenstød mellem administrationen og produktionen der hvor jeg har arbejdet når der går lidt for meget DJØF i den.Omvendt er det ikke alle i FC Midtjylland, der har været ellevilde med Glen Riddersholms voksende ego, hans synlighed i medierne og hans fortsatte krav og interne kritik, og Claus Steinlein har i overvejende grad haft bestyrelsens opbakning til sine valg.
Kom så de Hviie
Steinlein vil altid være "kavest" !!dyhrmaN skrev:uhh, det er en vild nyhed! Jeg ved ikke, hvilket ben jeg skal stå på.
Spørgsmålene er mange...
Jeg savner Winsnes

God humor af Glen. Han kan så passende sende konen på stavekursus.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
DonSilicone
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
Re:
Mundskænk for Messi eller måske hans budyguard? Sikker på Glen kan tæve alle badguysene med hans Herningensiske vindermentalitet og overgearede udstråling.DonSilicone skrev:Har konen lige afsløret Glenns kommende arbejdsgiver? Hint: se nederste linie. [WINKING FACE]
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Nej, for han siger ikke fra over for det kave. Han siger fra, fordi han ikke kan få sin vilje 100 procent i alt og bestemme det hele i FCM. Det er helt vildt kavt.dyhrmaN skrev:uhh, det er en vild nyhed! Jeg ved ikke, hvilket ben jeg skal stå på.
Glenn fortjener ros for at sige fra, men gør det ham, og alt det han repræsenterer, mindre kavt?
Det er svært at svare på, men umiddelbart hælder jeg til, at de bliver lidt mindre hadeværdige end før. Der er dog rigeligt ved dem, man kan hade, så i det store billede flytter det ikke det store.dyhrmaN skrev:Skal man hade FCM mere eller mindre nu, da deres inkarnering af FCM-DNA og kavhed ikke står i spidsen længere?
Det kommer an på, hvem de henter, men at være kav er en del af deres DNA, så uanset hvad de gør, kommer de til at gøre det på en kav måde.dyhrmaN skrev:Er det kavt, at de tilfører endnu et plastiklag i form af en ny plastiktræner? Eller forsvinder noget af Herningkavheden med Glenn?
Det er hævet over enhver tvivl, at den bliver mere kav, end den var i forvejen.dyhrmaN skrev:Og hvad med Glenns nye klub? Bliver den automatisk kav, fordi Glenn er træner?
Umuligt at svare på, for det er summen af det hele, der gør FCM til en kav klub. Og de tre du nævner har hvert sit ansvarsområde i bestræbelserne på at gøre FCM til de mest kave i universet.dyhrmaN skrev:Og hvem er nu kavest i FCM? Bach-Bak? Steinlein? Eller Benhams regnemaskiner?
Han sover uroligt, fordi han forregnede sig og inderst inde er ærgerligt over at være smuttet. Han havde troet/håbet, at der ville rejse sig et folkekrav om at få ham tilbage, eller at bestyrelsen ville prioritere ham over alt andet. Men det skete ikke, og nu må han nøjes med at drømme om sit comeback, som helt sikkert vil komme en dag. Og når han igen træder ind på stadion i Herning, vil det foregå i guld-jakkesæt og med glædestårer trillende ned af de tykke kinder, mens Herningbønderne vil hylde deres elskede leder med et banner med teksten: "Du er vores Sir Alex! Glen, du er den bedste Ferguson i verden!"dyhrmaN skrev:Og mon Glenn sover trygt om natten? Og hvad drømmer han så om?
Ja, men mest, når det giver ham hård afføring.dyhrmaN skrev:Og Bliver han glad, når han spiser romkugler?
Mere seriøst: Hvis det er rigtigt, hvad de skriver forskellige steder i dag, at Glen smutter, fordi han ikke kan finde ud af det med Steinlein, har han da godt nok understreget sin status som en dramaqueen af de vildeste dimensioner. Han er lige blevet dansk mester og står foran den mest spændende udfordring i hjerteklubbens korte historie - og så smutter han pga. noget så kvindagtigt som ikke at kunne få sin vilje med alt. Jøsses, en tabermentalitet at have!
Det samme gælder hans tøsede henvisninger til problemets kerne: "Ej, altså, jeg vil bare ikke sige, hvorfor jeg skrider og hvem jeg er sur på! Det får I mig simpelthen ikke til at sige noget om, så lad nu vær og spørg om det.....men det begyndte alt sammen for tre år siden!" Hvorefter man uden problemer kan adressere problemets kerne til Claus Steinlein, som for tre år siden fik det øverste sportslige ansvar i FCM.
Hvis Glen havde haft en smule nosser, havde han adresseret sit problem direkte i stedet ud for mellem sidebenene som en tøs i 7. klasse. Jeg begynder seriøst at tro, at Glen er en kvinde. FCM-tilhængerne burde krumme tæer over hans måde at smække med døren, men det gør de selvfølgelig ikke.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Provst i Brovst
- Allstar

DNA
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Man kan hade FCM alt det man vil (og gør det gerne længe og med stor nydelse), men de har håndteret denne situation langt bedre end vi gjorde det med Kent:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... sbladet.dk
Vi skulle have gjort det samme i vinterpausen, som jeg allerede skreg op om dengang. De ansatte kan simpelthen ikke være tjent med en short-timer på ledelsesposten. Unægtelig et fuck-up af AaB.
Hvis-og-hvis-min-r**.... jeg tror på vi havde siddet og ventet på Europa-bold nu, hvis vi havde ageret på samme måde.
Vi skulle have gjort det samme i vinterpausen, som jeg allerede skreg op om dengang. De ansatte kan simpelthen ikke være tjent med en short-timer på ledelsesposten. Unægtelig et fuck-up af AaB.
Hvis-og-hvis-min-r**.... jeg tror på vi havde siddet og ventet på Europa-bold nu, hvis vi havde ageret på samme måde.
Bienvenu Bassogog!
- Provst i Brovst
- Allstar

Selvfølgelig skulle AaB have truffet samme beslutning. Jeg håber AaB har lært lektien.astonvilla skrev:Man kan hade FCM alt det man vil (og gør det gerne længe og med stor nydelse), men de har håndteret denne situation langt bedre end vi gjorde det med Kent:
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg var sådan set også fortaler for at man stoppede samarbejdet med KN. Men når man ser på pointsnit, så var vi altså rent faktisk bedre i foråret end vi var i efteråret. Så ved jeg godt at vi have flere europæiske kampe i efteråret, men generelt set så var der altså ikke den store forskel på forår og efterår...astonvilla skrev:Man kan hade FCM alt det man vil (og gør det gerne længe og med stor nydelse), men de har håndteret denne situation langt bedre end vi gjorde det med Kent:
1 2 3 Jimmy er en mur!