Det er egentlig meget enkelt.
1) Stol på at KP, KEP, Blåbjerg, Augo og en talentfuld Rokkedal kan dække ind for tabet af Thelander, som alligevel heletiden var skadet.
2) Lej en stærk venstre back, som kan dække ind indtil Ahlmann igen er klar. Her ville jeg mene, at Konstantin Rausch, som er røget på bænken i Stuttgart, ville være en perfekt tilgang, selvom han vist døjede med en mindre skade i et par uger før sæsonen sluttede.
3) Anskaf en dygtig, ung, driblestærk, målfarlig og gerne venstrebenet kantspiller, som kan lave ravage mod de fleste hold. En sådan spiller er nok ikke helt billig, og måske ville det kræve at Thomsen bliver solgt, så Thrane, Børsting og Bruhn ikke er kilometer fra spilletid. Et godt bud på en sådan kant ville dog, efter min mening, være Pavel Savitskiy, som jeg før har nævnt.
4) Forlæng med Dalle, lad AK gå. AK har en masse kvaliteter, men han kan undværes, når vi har så mange spændende alternativer i angrebet. Dalle har nogle kvaliteter som er langt mere uundværlige på den back, selvom PK gør det glimrende på højre back og Gilli besidder nogle af de samme kvaliteter (fart, fysik og endda teknik). Derfor ville det måske heller ikke være en katastrofe at Dalle forsvandt, selvom jeg håber, at en forlængelse er på vej.
5) Vind ædelmetal eller blot en kobber-tin-legering
De burde betale mig for disse visdomsord. Burde man skifte navn til Nestor?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.