Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2015, 14:56

AllanPedersen skrev:Jeg synes alle i diskutere venstreback som om Ahlmann skal spille der om 2 uger..

I ved godt han slet ikke er klar endnu ikke? og har været ud i et år.. han regner først selv med at kunne komme på i efteråret..
Og når han så er klar der, så ved vi jo udmærket godt at med mere end 1 års fravær kan der let gå en halv sæson med at spille sig op igen.
I bedste fald kan Ahlmann sagtens spille nogle kampe i løbet af efterårssæsonen, men topformen vil han nok først ramme i forårssæsonen 2016 :S

Det er også derfor at jeg synes at vi skal hente en venstreback.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2015, 15:41

frederikshavneren skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg synes alle i diskutere venstreback som om Ahlmann skal spille der om 2 uger..

I ved godt han slet ikke er klar endnu ikke? og har været ud i et år.. han regner først selv med at kunne komme på i efteråret..
Og når han så er klar der, så ved vi jo udmærket godt at med mere end 1 års fravær kan der let gå en halv sæson med at spille sig op igen.
I bedste fald kan Ahlmann sagtens spille nogle kampe i løbet af efterårssæsonen, men topformen vil han nok først ramme i forårssæsonen 2016 :S

Jeg er enig.
Ahlmann skal nok komme til at spille kampe for os allerede i efteråret.
Men Spalvis, Jönsson, Helenius og Enevoldsen har jo være kæmpe store eksempler på, hvor længe der går inden man rammer formen igen.
I modsætning til de 4 har Ahlmann så være ude med 2 skader i stedet for en.
Der SKAL hentes en venstre back ind som er klar.
Om det er en halvårlig lejeaftale er underordnet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. jul 2015, 15:41

frederikshavneren skrev:

Tror helt sikkert vi lejer en til startopstillingen hvis vi finder den rette.

Det kunne godt være en af de positioner Søndergaard snakker om, når han siger, det kun er kvalitet der skal hentes.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2015, 16:45

Ikke fordi jeg tror han er et emne for os.
Men burde man ikke hente Mikkel Agger ind og teste ham en uge eller fjorten dage ?
25 mål i 2 div er godt nok meget.
Omvendt slog han jo selvfølgelig ikke til i hverken Esbjerg eller Horsens. Synes bare det er vildt at en knægt, som laver så mange mål ikke kan spille på højere niveau end Thisted.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 5. jul 2015, 16:54

Overvej hvor mange "mulige" angrebs talenter vi har.. Vi mangler ikke flere som kan blive gode.. Vi mangler nogle der er gode lige .. Fra om 2 uger. Vi mangler efter min mening en hærdet erfaren type. Spalvid. Pohl. Ahlmann alle de unge angribere.. Som pt ikke er gode nok (eller klar) til at være fast starter
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jul 2015, 17:11

Er Jönsson, AK og Helenius ikke klar til om 2 uger? Eller Enevoldsen for den sags skyld?
Jeg synes ikke vi mangler angribere, og medmindre Zlatan banker på hos Gaarde iløbet af sommeren og tigger og ber om at spille her på bank-elev løn, så tvivler jeg godt nok stærkt på det er der vores fokus ligger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 5. jul 2015, 17:26

jonas386 skrev:Er Jönsson, AK og Helenius ikke klar til om 2 uger? Eller Enevoldsen for den sags skyld?
Jeg synes ikke vi mangler angribere, og medmindre Zlatan banker på hos Gaarde iløbet af sommeren og tigger og ber om at spille her på bank-elev løn, så tvivler jeg godt nok stærkt på det er der vores fokus ligger.

Du regner ak med??

Og Jønsson. Har du set ham spille en fuld kamp endnu.. Og er Enevoldsen nu blevet fast angriber ?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. jul 2015, 17:31

AK er såvidt jeg ved stadig AaB'er. Ene siger selv han ser sig som angriber, så det er det jeg forholder mig til. Du spørger hvem der skal spille i angrebet, og score vores mål, om 2 uger når vi sparker sæsonen igang mod Esbjerg og jeg peger på AK, Helenius og evt Jönsson som bud på den problematik. Samtidig er Spalvis kommet tilbage, ligesom Ene også kan bruges i front.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jul 2015, 20:04

jonas386 skrev:AK er såvidt jeg ved stadig AaB'er. Ene siger selv han ser sig som angriber, så det er det jeg forholder mig til. Du spørger hvem der skal spille i angrebet, og score vores mål, om 2 uger når vi sparker sæsonen igang mod Esbjerg og jeg peger på AK, Helenius og evt Jönsson som bud på den problematik. Samtidig er Spalvis kommet tilbage, ligesom Ene også kan bruges i front.
Ene har endda signaleret, at han har haft drøftelser med Søndergaard om sin favoritposition som angriber, forud for kontraktforlængelsen. Så er det vist bare at lægge 2 og 2 sammen...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2015, 20:53

AllanPedersen skrev:Overvej hvor mange "mulige" angrebs talenter vi har.. Vi mangler ikke flere som kan blive gode.. Vi mangler nogle der er gode lige .. Fra om 2 uger. Vi mangler efter min mening en hærdet erfaren type. Spalvid. Pohl. Ahlmann alle de unge angribere.. Som pt ikke er gode nok (eller klar) til at være fast starter
Jeg er faktisk enig.
Vi mangler ikke flere spillere, som måske bliver gode for os.
Skal vi have noget ind (Som jeg mener vi skal) Så skal det være forstærkninger.
Men synes godt nok det er vildt der ikke er mere rift om en fyr, som scorer så mange mål.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 5. jul 2015, 21:30

Gaarde6 skrev: Jeg er faktisk enig.
Men synes godt nok det er vildt der ikke er mere rift om en fyr, som scorer så mange mål.
Det var dog en fantastisk stemning, der skal piskes op. Et er helt sikkert. En angriber, der kan gå direkte ind på et superligahold koster det hvide. Men målscoring er også en holdopgave, og for at vi kan score mål, skal der skabes chancer. Vi har et hold der er sluttet 1 og 5 de sidste to sæsoner, så hvorfor den panik. Som Lynge sagde i gamle dage. Det er jo ikke forbudt at udvikle sig, og vi har mange spillere, der har været igennem en læresæson, og som jeg ser det, er der al mulig grund til at Ando og Frederik Børsting banker igennem. det er i første række dem, der skal skabe chancerne, men kun tiden kan vise, om vi har den rigtige holdsammensætning.
For øvrigt kan man bare se på FCK og tænke over hvad de har fået for 20 millioner. I modsætning til dem, skal vi ikke ud at spille et nyt hold sammen. Vi er klar fra sæsonstart.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jul 2015, 21:39

Gaarde6 skrev:
AllanPedersen skrev:Overvej hvor mange "mulige" angrebs talenter vi har.. Vi mangler ikke flere som kan blive gode.. Vi mangler nogle der er gode lige .. Fra om 2 uger. Vi mangler efter min mening en hærdet erfaren type. Spalvid. Pohl. Ahlmann alle de unge angribere.. Som pt ikke er gode nok (eller klar) til at være fast starter
Jeg er faktisk enig.
Hvem scorer så mange mål?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jul 2015, 23:26

Freddie skrev:Som Lynge sagde i gamle dage. Det er jo ikke forbudt at udvikle sig, og vi har mange spillere, der har været igennem en læresæson, og som jeg ser det, er der al mulig grund til at Ando og Frederik Børsting banker igennem. det er i første række dem, der skal skabe chancerne, men kun tiden kan vise, om vi har den rigtige holdsammensætning.
For øvrigt kan man bare se på FCK og tænke over hvad de har fået for 20 millioner. I modsætning til dem, skal vi ikke ud at spille et nyt hold sammen. Vi er klar fra sæsonstart.
Lynge sagde mange kloge og vigtige ting - den der er en af dem som er vigtig at huske.

Jeg ser faktisk på samtlige positioner et AaB hold som vi med rimelighed bør kunne forvente vil forbedre sig i den kommende sæson. Det gælder selvfølgelig de unge spillere som Børsting, Bruhn, Blåbjerg og Kasper P, men det gælder også Ene, Helenius, PK og Spalvis af de etablerede som har været ude med længere skader eller dårlig form af andre årsager... og så gælder det også spillere som ikke præsterede særlig stabilt godt i forhold til forventningerne, set over hele sidste sæson, f.eks. Würtz, Risgaard, Larsen og Thomsen (hvis han er her).

Jeg ser stort potentiale i at få holdet til at fungere bedre som helhed end sidste sæson.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 5. jul 2015, 23:55

Jeg ved godt, at manden siden han forlod os, ikke altid har været helt vildt AaB-loyal..

Men gad vide, hvad Michael Jacobsen fra EfB ville koste?

Hvorfor?

For det første er han venstreback og midterforsvarer.

Han er erfaren og kan lære fra sig.

For mig at se, ville han være en fin løsning mens Ahlmann kommer retur til fordoms niveau. Derefter kan han så indgå i konkurrencen om midterforsvaret.

Kan godt være, at han er en dyr løsning, men mener i hvert fald, at holdet mangler en forsvarer, der kan mestre de to positioner, da vi lige nu er rigtig tyndt besat i forsvaret i forhold til skader og karantæner.. En anden ku' måske være Conboy, men ved ikke om han duer centralt..

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2015, 00:44

Jeg kan sagtens følge din tankegang, og det er da heller ikke noget helt dumt bud, men jeg tror virkelig ikke EfB vil sælge, og så har han slet heller ikke været så god siden han forlod AaB at der, imo, er meget der taler for at hente ham hjem, og slet ikke som backup, dertil har han stadig en kontrakt på 2½ år ifølge Tipsbladet.

Men vi skal rigtigt nok have en mand ekstra ind til forsvaret, måske endda 2 hvor den ene (venstre back) kan være en lejeaftale. Conboy kunne dog rigtigt nok være en ideel løsning til den venstre back, han er også kontraktfri, samt har vist højt niveau i ligaen tidligere. Jeg ved dog ikke om han kan dække midterforsvaret, men ifølge Wiki kan han spille på den centrale midtbane, så det er da en mulighed.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 6. jul 2015, 05:21

Freddie skrev:
Gaarde6 skrev: Jeg er faktisk enig.
Det var dog en fantastisk stemning, der skal piskes op. Et er helt sikkert. En angriber, der kan gå direkte ind på et superligahold koster det hvide. Men målscoring er også en holdopgave, og for at vi kan score mål, skal der skabes chancer. Vi har et hold der er sluttet 1 og 5 de sidste to sæsoner, så hvorfor den panik. Som Lynge sagde i gamle dage. Det er jo ikke forbudt at udvikle sig, og vi har mange spillere, der har været igennem en læresæson, og som jeg ser det, er der al mulig grund til at Ando og Frederik Børsting banker igennem. det er i første række dem, der skal skabe chancerne, men kun tiden kan vise, om vi har den rigtige holdsammensætning.
Jeg mener ikke vi skal have en angriber.

Jeg synes vi skal have en venstre back, som er 100% klar til sæson start (Evt en lejeaftale)
Og så har vores offensiv lignet et pund pølser siden Kusk forsvandt. Så en kant med fart og evnen til at sætte en mand af og skabe overtal, bør vi i mine øjne også gå efter.
Så vil Søndergaard gerne have en erstatning for Thelander. Han har jo nok ret. Både Blåbjerg og ikke mindst Kasper P, har vist at de er mere end klar til at tage over. Men 3 mand til 2 pladser er nok i underkanten.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2015, 06:53

Ifht midterforsvaret kan jeg lige hurtigt smide et par svenske navne jeg synes kunne være interessante hvis Gaarde havde på blokken

Richard Magyar
Sebastian Holmen
Pontus Jansson
Emil Bergström

Alle rimeligt unge spillere der har fået debut på A-landsholdet samt bevist sig i Allsvenskan. Pontus Jansson muligvis det største navn (spiller i Torino), men det ser ikke ud til at han rigtigt har fået spillet sig til en startplads, så måske han er klar på at tage skridtet tilbage og få karrieren på ret køl? BIF og FCK har tidligere været efter ham, men han endte med at skifte på en fri transfer til det italienske sidste år. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er realistisk, men et spændende bud synes jeg.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 6. jul 2015, 08:40

Jesper Schmidt skrev:
Lynge sagde mange kloge og vigtige ting - den der er en af dem som er vigtig at huske.

Jeg ser faktisk på samtlige positioner et AaB hold som vi med rimelighed bør kunne forvente vil forbedre sig i den kommende sæson. Det gælder selvfølgelig de unge spillere som Børsting, Bruhn, Blåbjerg og Kasper P, men det gælder også Ene, Helenius, PK og Spalvis af de etablerede som har været ude med længere skader eller dårlig form af andre årsager... og så gælder det også spillere som ikke præsterede særlig stabilt godt i forhold til forventningerne, set over hele sidste sæson, f.eks. Würtz, Risgaard, Larsen og Thomsen (hvis han er her).

Jeg ser stort potentiale i at få holdet til at fungere bedre som helhed end sidste sæson.
Det er præcis opgaven. Holdet skal fungere bedre. Både individuelt og kollektivt synes jeg vi ser næsten skræmmende ud. Der er masser af udviklingspotentiale fra et højt niveau, og der er absolut ingen grund til at smide det arbejde, der blev gjort sidste sæson væk. Vi skal ikke lade os dirigere af surhed over en 5. plads. Den slags vil komme, og det bør vi være parate til at tage med.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. jul 2015, 12:09

Det er egentlig meget enkelt.

1) Stol på at KP, KEP, Blåbjerg, Augo og en talentfuld Rokkedal kan dække ind for tabet af Thelander, som alligevel heletiden var skadet.

2) Lej en stærk venstre back, som kan dække ind indtil Ahlmann igen er klar. Her ville jeg mene, at Konstantin Rausch, som er røget på bænken i Stuttgart, ville være en perfekt tilgang, selvom han vist døjede med en mindre skade i et par uger før sæsonen sluttede.

3) Anskaf en dygtig, ung, driblestærk, målfarlig og gerne venstrebenet kantspiller, som kan lave ravage mod de fleste hold. En sådan spiller er nok ikke helt billig, og måske ville det kræve at Thomsen bliver solgt, så Thrane, Børsting og Bruhn ikke er kilometer fra spilletid. Et godt bud på en sådan kant ville dog, efter min mening, være Pavel Savitskiy, som jeg før har nævnt.

4) Forlæng med Dalle, lad AK gå. AK har en masse kvaliteter, men han kan undværes, når vi har så mange spændende alternativer i angrebet. Dalle har nogle kvaliteter som er langt mere uundværlige på den back, selvom PK gør det glimrende på højre back og Gilli besidder nogle af de samme kvaliteter (fart, fysik og endda teknik). Derfor ville det måske heller ikke være en katastrofe at Dalle forsvandt, selvom jeg håber, at en forlængelse er på vej.

5) Vind ædelmetal eller blot en kobber-tin-legering

De burde betale mig for disse visdomsord. Burde man skifte navn til Nestor?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 6. jul 2015, 13:39

1: Lad os skrive kontrakt med Michael Lumb igen til den venstre back. Giv ham f.eks. to år. Ham og Ahlmann må kæmpe på lige fod om pladsen når sidstnævnte er helt klar.

2: Forlæng med Dalle. Det kan ikke være rigtig, at vi ikke kan/vil forlænge - brug nogle af lønkronerne fra Thelanders og AK's kontrakter.

3: Find en midterforsvar - ung eller gammel er underordnet bare han hæver niveauet. Jeg har bestemt fidus til specielt Kasper P., men tre stoppere er for lidt i min optik.

4: Hvis Thomsen bliver solgt skal vi selvfølgelig have en erstatning for ham. Det skal være en spiller som hæver niveauet og kan levere fra dag 1 - ikke en udviklingsspiller (dem har vi nok af)

Låst