Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 1. jul 2015, 11:09

Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Men du har ikke formået at understøtte det i det konkrete tilfælde, andet end vha. blind spekulation om at Kent måske har smurt spillerne, eller at han ikke har råbt helt så højt fra bænken.
Det er nu ikke helt rigtigt. AK blev rygtet til OB umiddelbart efter Kent stoppede, og vi ved fra OB direktøren at Kent har været i kontakt med OB mens han har været på kontrakt hos os. Det tillader jeg mig stadig at synes er, nå ja, problematisk. Men så er vi selvfølgelig igen ude i det rent teoretiske.

Ellers har du da ret i resten, og der giver jeg mig gerne.
Der er vel intet underligt i at de klik-liderlige medier som det første efter Kent blev offentliggjort som ny OB træner tænker "ham den gamle OB dreng der, det ville da være oplagt hvis han følger hans nuværende træner hjem til hjerteklubben... den kører vi sgu". Det var lige så forudsigeligt som de mange indlæg herinde om hvilke spillere man frygtede Kent ville tage med til OB.

Jeg kan iøvrigt ikke forstå hvorfor Hamren situationen skulle være anderledes, blot fordi han ikke skiftede til en klub i den danske liga - skulle han have været mere fokuseret på AaB end Kent i den sidste tid han var her, og i givet fald, hvorfor?

Den sammenligning der gøres mellem Glen-balladen og Kents stop i AaB er jeg heller ikke enig i. Det er to vidt forskellige situationer. Glen har sagt sin stilling op, det gjorde Kent ikke... Glen ville ikke være i FCM mere, mens Kent og AaB ikke kunne blive enige om en ny ansættelse efter kontraktophør.

Derudover er jeg slet ikke så sikker på det er det rigtige FCM har gjort, men det vil den kommende tid jo vise.

- Kan man finde den helt rigtige træner indenfor en tidsramme som nærmere er dage end uger?

- Kan selv den rigtige træner på endnu kortere tid gøre truppen 100% klar til de største opgaver i klubbens (korte) historie?

Jeg tror ledelsen blev fornærmede over Glens opsigelse (med god grund), og at beslutningen om at fyre ham blev truffet mere i ophidset "du-skal-fandme-ikke-røvpule-os!" rus, end med tanke på de sportslige hensyn. Jeg havde holdt opsigelsen internt, og så kunne man fyre Glen når CL kvalifikationen glipper, og i mellemtiden have afsøgt trænermarkedet. Nu kommer man efter al sandsynlighed istedet til at stå med en ny træner, hvis første opgave i klubben næsten kun kan ende i en skuffelse, og så er det op af bakke fra dag 1.
Jeg er helt enig i at Glen og Kent's situation er vidt forskellige og derfor ikke umiddelbart sammenligenige. Jeg er dog overbevidst om at FCM denne gang har truffet det rigtige valg. Ridderholms opsigelse vil simpelthen fylde for meget det næste halve år i klubben. Han har ikke kontraktudløb og har ved alle chancer rost klubben til skyerne og nu han så står overfor sine største udfordringer som træner med CL kval og som forsvarende mester, smutter han. Alle interview vil handle om hvorfor han har sagt op, hvad han nu skal, hvad der pludselig er galt med klubben og om han kan holde fokus -og om spillerne kan. Hvem er den kommende træner osv.
Meget enig, det jeg mente var nu at man burde have kunnet holde Glens opsigelse internt mellem ham og bestyrelsen, i det mindste til efter deres CL eventyr er forbi. Til den tid kunne man nemmere have gjort det rigtige fodarbejde i forhold til at finde den rigtige træner, eller alternativt ladet Priske+hvad-han-så-hedder tage over i et stykke tid. Det sidste scenarie er svært at forestille sig er en mulighed nu, med de ekstremt vigtige UEFA kval. kampe i tankerne. Til dem har jeg svært ved at forestille mig Benham og co. vil lade sig nøje med en nødløsning, og det ville heller ikke være specielt klogt efter min mening.

Jeg mener nu også at Glens store position i FCM, og hans faderfigur-agtige status overfor truppen gør hans afgang på dette tidspunkt meget mere problematisk end de fleste trænerstop, i forhold til spillertruppen. Set udefra er det jo næsten helt skilsmisseagtigt... Far er skredet, han gad os åbenbart ikke mere.
Det ville have været en løsning og måske den bedste, men jeg tror for det første ikke på, at så stor en nyhed vil kunne holdes internt i et halvt år. Der ud over, så er det jo ikke en kontraktudløb, men en træner der grundlæggende er så utilfreds med ledelsesstilen og prioriteringen i klubben, at han har sagt sin stilling op. Det er uholdbart.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 1. jul 2015, 16:13

Spændende om Bradley bliver ny træner i Ikast. Jeg havde gerne set Bradley som ny træner i AaB, men desværre valgte bestyrelsen Søndergaard. Det er ret imponerende det Bradley er ved at opnå med Stabæk som ellers var spået nedrykning i denne sæson.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. jul 2015, 16:53

frederikshavneren skrev:Spændende om Bradley bliver ny træner i Ikast. Jeg havde gerne set Bradley som ny træner i AaB, men desværre valgte bestyrelsen Søndergaard. Det er ret imponerende det Bradley er ved at opnå med Stabæk som ellers var spået nedrykning i denne sæson.
Eller Bradley fravalgte AaB!

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 3. jul 2015, 14:02

men jeg tror for det første ikke på, at så stor en nyhed vil kunne holdes internt i et halvt år.
Blev der ikke skrevet:
i det mindste til efter deres CL eventyr er forbi
:cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jul 2015, 20:30

http://jyskebank.tv/014353191551159/ras ... d-big-data

Bare rolig, der er stadig rigeligt at hade selvom Glen er væk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 4. jul 2015, 12:47

FCM er ved at tabe deres første kamp af mange i år:-) yihaaa

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2015, 13:27

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 7. jul 2015, 23:40

FCM skrev: men din adfærd virker ret troll-agtig, da du argumenterer i øst og vest, og blander alle mulige ting sammen, som enten viser manglende indsigt eller at du bevidst fremstiller dig dummere end du er.
Undskyld, men når du nu påstår at vide alt vil jeg jo meget nødig sige dig imod, for det kan man jo godt opfatte som om jeg ikke helt tror på dig.
FCM skrev:EOD fra min side.
Hej hej.
Kom så de Hviie

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 7. jul 2015, 23:52

Jesper Schmidt skrev: Derudover er jeg slet ikke så sikker på det er det rigtige FCM har gjort, men det vil den kommende tid jo vise.
Vi får vel syn for sagen allerede på torsdag kl. 16.55 på kanalsport.dk, når AGF kommer på besøg i Herning.

Under normale omstændigheder burde FCM blæse det oprykkerhold som AGF stiller med af banen, især nu hvor truppen er trimmet gevaldigt og der ikke er kommet så mange forstærkninger endnu (en af dem er en midterforsvarer som nærmest ikke har spillet i 2 år på grund af korsbåndskader i knæene).
Kom så de Hviie

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 9. jul 2015, 08:34

AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 9. jul 2015, 10:13

Brent skrev:Kaos truer hos plastikbønderne http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5640761
Hvis Glens flygtige værdier var hvad der hold den klub sammen, så tør jeg ikke tænke på hvor forfærdelig Steinlein er.

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 10:22

Claus Steinlein er ulidelig. Lad os endelig håbe det kaos varer ved lidt endnu, så der kan blive rystet op i selvopfattelsen på Heden og ikke mindst hos deres plastik-fans.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. jul 2015, 11:59

Eksil skrev:
Brent skrev:Kaos truer hos plastikbønderne http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5640761
Hvis Glens flygtige værdier var hvad der hold den klub sammen, så tør jeg ikke tænke på hvor forfærdelig Steinlein er.
Lækkert når ens fordomme om pikklubben bliver bekræftet så tydeligt. Lort og plastik flyder altid ovenpå.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2015, 13:12

Gamen skrev:Claus Steinlein er ulidelig. Lad os endelig håbe det kaos varer ved lidt endnu, så der kan blive rystet op i selvopfattelsen på Heden og ikke mindst hos deres plastik-fans.
... og lad os håbe at uroen breder sig og de taber til holdet fra Gibraltar... så får vi nok fred for Mike80 og FCM i et stykke tid :D
Ska' vi hak'?

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 9. jul 2015, 14:18

Buzz Killington skrev:
Eksil skrev:
Lækkert når ens fordomme om pikklubben bliver bekræftet så tydeligt. Lort og plastik flyder altid ovenpå.
Lækkert når ens forventninger til en debattørs niveau bliver indfriet med både "Pik" og "Lort" flettet ind i et 2 liniers indlæg.

Her er den anden (lidt kedeligere) side af sagen til dem, som kunne have interesse i også at se den vinkel:

http://fcm.dk/nyheder/fcm-dementerer-ek ... ts-artikel

Mike

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 9. jul 2015, 14:25

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Eksil skrev:
Lækkert når ens forventninger til en debattørs niveau bliver indfriet med både "Pik" og "Lort" flettet ind i et 2 liniers indlæg.

Her er den anden (lidt kedeligere) side af sagen til dem, som kunne have interesse i også at se den vinkel:

Mike
Og hvad er så din egen holdning? Lad mig gætte, som i historien med Glenn, og alle andre historier der er kritiske over for FCM, er det vel hele bare pure opspind, og alt det jeres ledelse udtaler er 100% sandheden, ikke?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 9. jul 2015, 14:37

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Eksil skrev:

Mike
Hold da kæft hvor må det være hårdt at læse med herinde, når man er fra lorteklubben over dem alle..

Lækker afkræftende artikel.. Specielt når Steinlein lige får fyret lidt DNA lort af til sidst !
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. jul 2015, 14:38

Frygah skrev: Lad mig gætte, som i historien med Glenn, og alle andre historier der er kritiske over for FCM, er det vel hele bare pure opspind, og alt det jeres ledelse udtaler er 100% sandheden, ikke?
Uanset om historien er 100% sand, eller kun 50%, så er FCM selv ude om det. De ville lege den frække dreng, og det er da meget sjovt når legen er god. Men man skal naturligvis forstå at man så heller ikke har en specielt lang snor i forhold til de voksne når man bliver fanget med bollerne i postkassen. Karma og alt det der.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 9. jul 2015, 15:39

Måske skal man ikke undervurdere Glens evne til spin i denne sag. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han ser sig selv tilbage som cheftræner i FCM så hurtigt som muligt. Hellere i dag end i morgen. Og jeg tror, at han lige nu går rundt og ærgrer sig over, at hans forsøg på at vippe Steinlein ud endte med et kæmpe selvmål. Men jeg tror også, at han stadig håber på et hurtigt comeback.

Da Glen havde sikret FCM guldet, følte han med god ret, at hans stjerne i FCM var større end nogensinde. Hans medfødte selvovervurdering har måske endda fortalt ham, at han nu var konge af klubben, og at han kunne bruge sin popularitet på at skille sig af med Steinlein, som havde været irriterende i et stykke tid. Så efter at have ligget på stranden og lagt planer i sommerferien, slæbte han sin nu røde krop til ledelsen og sagde op. Det gjorde han med et halvt års varsel i forventning om, at presset på Steinlein i de følgende måneder ville blive så stort, at Steinlein i løbet af efteråret ville forsvinde, hvorefter Glen alligevel kunne fortsætte. Stor har Glens overraskelse derfor formentlig været, da FCM-ledelsen meldte tilbage, at han lige så godt stoppe nu i stedet for om et halvt år.

Man skal heller ikke underkende muligheden for, at Glen siden har arbejdet i kulissen i håb om at øge presset på Steinlein. Utilfredse medarbejdere og trænere, der siger op, er i den grad vand på Glens mølle, fordi det igen vil øge presset på Steinlein. Hvis FCM når at ansætte en afløser for Glen, er vejen tilbage på posten længere. Men hvis Steinlein i stedet bliver fyret/presset ud/siger op i løbet er kort tid, er vejen banet for en omgående Glen-comeback, og han vil kunne føre FCM videre - præcis som det var hans eneste tanke at gøre, da han gik på sommerferie.

Dengang fik den ikke for lidt med "Jeg vil være FCM's svar på Alex Ferguson", og "Vi skal spille i Europa den 28. juli - hvornår skal I?" (til Ståle Solbakken). Det giver overhovedet ingen mening, at han få uger senere pludselig prioriterede en jobløs tilværelse frem for at fortsætte det, han selv var med til at bygge op. Det giver derimod mening, at han forregnede sig og overvurderede sin interne popularitet i FCM så meget, at han troede han kunne bruge den til at få sin vilje - hvorefter han alligevel endte som taberen.

Det er selvfølgelig alt sammen spekulationer, men den slags er tossen Glen jo selv ude om, når han vælger at køre spillet i kulissen frem for at spille med åbne kort. Spørgsmålet er, om han nu igen er ved at dumme sig og score selvmål for anden gang med forsøg på at lave rav i den internt hos FCM. Rasmus Ankersens "Der er åbenbart nogen i kulissen, der ønsker at skade FC Midtjylland" kunne være rettet mod Glen Riddersholm. I så fald er Glen i fuld gang med at pisse både formand og sugar daddy af.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jul 2015, 21:05

Steinlins stålbriller er grimme og han har tævepatter!!!

[BOOOM] Lyden af følsomme hoveder der eksploderer på henden.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar