Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 14:40

Provst i Brovst skrev:
Velkommen til danmarksserien.
Nu når der ingen fremtidsperspektiver er i AK længere må man håbe at LS rykker ham bagerst i køen af Spalvis, Jönsson og Helenius.

Håber OB henter ham nu for en 2-3 mio.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. jul 2015, 14:41

Gamen skrev:Det er i hvert fald lidt trist at se klubber som EfB, OB og AGF hente spillere, mens vi bare sidder og lurepasser til trods for at vi har mistet to faste startere.

Den der mådeholdssnak er ved at være kvalmende at høre på. Vi er mere velpolstrede end nogensinde, og skal fra næste sæson kunne hænge på vores konkurrenter omkring top 6, ellers kan vi godt glemme alt om at hente gode spillere og tjene penge. Jeg er helt med på at forrige sæson var super, men sidste sæson viste hvor sårbare vi er med så ungt et hold. I meget, meget få kampe fandt vi noget der bare mindede om spillemæssigt gode takter, og vores offensiv var horribelt ringe. At vi rammer 1 god sæson hver 5. år ændrer ikke på, at vi ligger lige omkring top 6 hvert år, men nu ser vi formodentlig to konkurrenter der forstærker sig markant så vi skal være endnu skarpere i de næste par sæsoner.

Sidst pissede vi vores flotte koefficient væk ved at være uambitiøse, bl.a. i forbindelse med Dila Gori-kampene, hvor vi stillede med det ringeste angreb i mands minde. Vi skal ikke begå samme fejl igen, og det ville også være en irriterende måde at smide 1 sæsons super-præstationer væk på.
Man må have haft stukket hovedet godt i jorden de sidste par år, hvis man forventer at AaB er videre aktive på transfermarkedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 8. jul 2015, 14:45

Farvel, AK.

Han har i perioder været en god angriber, og i perioder grundlag for gigantisk frustration. Og for mit vedkommende har han oftere været det sidste end det første. Så jeg er fint tilfreds, omend jeg gerne så klubben få lidt håndører for ham.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 8. jul 2015, 14:46

Så ikke nok med vi får 0kr for vores topscorer .. Så skal vi også betale hans løn det næste halve år selvom det ikke vil give mening for os at spille ham..

Skål... . Konge klubben AaB
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. jul 2015, 14:46

Forza skrev:
Gamen skrev:Det er i hvert fald lidt trist at se klubber som EfB, OB og AGF hente spillere, mens vi bare sidder og lurepasser til trods for at vi har mistet to faste startere.

Den der mådeholdssnak er ved at være kvalmende at høre på. Vi er mere velpolstrede end nogensinde, og skal fra næste sæson kunne hænge på vores konkurrenter omkring top 6, ellers kan vi godt glemme alt om at hente gode spillere og tjene penge. Jeg er helt med på at forrige sæson var super, men sidste sæson viste hvor sårbare vi er med så ungt et hold. I meget, meget få kampe fandt vi noget der bare mindede om spillemæssigt gode takter, og vores offensiv var horribelt ringe.
Tja, jeg foretrækker nu AaB's mådehold. Vi har lært at tidligere tiders storforbrug. Nu kan vi rent faktisk køre rundt!

Hvis jeg skal vælge mellem potentiel succes her og nu med stor finansiel risiko eller udvikling potentiel fremtidig succes med lav finansiel risiko, vælger jeg klart det sidste.
Jeg synes også, det er et spørgsmål om italesættelse; man kan kalde AaB's politik for "mådehold" (underforstået: Vi kunne sikkert godt bruge mere, meeen....), overfor hvilket OB's politik så er mere....hvad? Skal vi ikke lige huske, at det ikke kun er bankbogens størrelse, som viser en forskel på AaB og OB. OB har en sugar daddy, som kan lege solkonge i det fynske, så længe han bare leverer et økonomisk sikkerhedsnet. Det net har AaB ikke. Desuden er det blevet antydet, at der måske er nogle personlige forhold bag AKs skifte (noget med en kæreste som skal til Fyn, osv.) - og så skal man måske passe på med at gøre det til at spørgsmål om, at AaB har været for fedtede. Det kan være, det slet ikke har handlet om penge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 14:48

Funky skrev:
Forza skrev:

Den der mådeholdssnak er ved at være kvalmende at høre på. Vi er mere velpolstrede end nogensinde, og skal fra næste sæson kunne hænge på vores konkurrenter omkring top 6, ellers kan vi godt glemme alt om at hente gode spillere og tjene penge. Jeg er helt med på at forrige sæson var super, men sidste sæson viste hvor sårbare vi er med så ungt et hold. I meget, meget få kampe fandt vi noget der bare mindede om spillemæssigt gode takter, og vores offensiv var horribelt ringe.
Tja, jeg foretrækker nu AaB's mådehold. Vi har lært at tidligere tiders storforbrug. Nu kan vi rent faktisk køre rundt!

Hvis jeg skal vælge mellem potentiel succes her og nu med stor finansiel risiko eller udvikling potentiel fremtidig succes med lav finansiel risiko, vælger jeg klart det sidste.
Jeg synes også, det er et spørgsmål om italesættelse; man kan kalde AaB's politik for "mådehold" (underforstået: Vi kunne sikkert godt bruge mere, meeen....), overfor hvilket OB's politik så er mere....hvad? Skal vi ikke lige huske, at det ikke kun er bankbogens størrelse, som viser en forskel på AaB og OB. OB har en sugar daddy, som kan lege solkonge i det fynske, så længe han bare leverer et økonomisk sikkerhedsnet. Det net har AaB ikke. Desuden er det blevet antydet, at der måske er nogle personlige forhold bag AKs skifte (noget med en kæreste som skal til Fyn, osv.) - og så skal man måske passe på med at gøre det til at spørgsmål om, at AaB har været for fedtede. Det kan være, det slet ikke har handlet om penge.
Præcis. Ifølge bulletinerne har AK slet ikke talt kontrakt med AaB.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 14:50

Forza skrev:
Hold nu op, pengene forsvinder jo ikke på udenomsforretninger en masse den her gang. Vi er nødt til at investere lidt for at få succes, særligt med det nye liga-system, og at vi ikke kan forvente endnu en gylden årgang lige om hjørnet.
Der er jo ikke tale om at vi ligger og sejler med en egenkapital på 3-4 mio... Og vi har stadig et spillerbudget der er markant lavere end de hold vi vil kæmpe med.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 14:53

Pastorius skrev:
Man må have haft stukket hovedet godt i jorden de sidste par år, hvis man forventer at AaB er videre aktive på transfermarkedet.
Tjah, hvis AaB er tilfredse med midterplaceringer, så er det jo sådan det skal være. Men det lokker næppe flere på stadion, at vi ikke viser ambitioner overhovedet, når vi mister to stamspillere og hidtil har trådt vande på transfermarkedet. Det er ikke rollen som de grå mus der lokker folk på stadion...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jul 2015, 14:54

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 8. jul 2015, 14:55

AllanPedersen skrev:Så ikke nok med vi får 0kr for vores topscorer .. Så skal vi også betale hans løn det næste halve år selvom det ikke vil give mening for os at spille ham..

haha - du joker, ikk? Husk at skrive med pink når du vitser.
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 14:55

Provst i Brovst skrev:
Afsted med ham. Vi er godt dækket ind oppe foran og en transfersum ville varme i kassen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. jul 2015, 14:57

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Tjah, hvis AaB er tilfredse med midterplaceringer, så er det jo sådan det skal være. Men det lokker næppe flere på stadion, at vi ikke viser ambitioner overhovedet, når vi mister to stamspillere og hidtil har trådt vande på transfermarkedet. Det er ikke rollen som de grå mus der lokker folk på stadion...
Vores mål er en 6. plads, og det passer fint med vores ambitionsniveau og vores transferaktivitet. Målet bliver højere når vores budget er stærkt nok til at bære en højere målsætning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 14:57

Gamen skrev:
Forza skrev:
Hold nu op, pengene forsvinder jo ikke på udenomsforretninger en masse den her gang. Vi er nødt til at investere lidt for at få succes, særligt med det nye liga-system, og at vi ikke kan forvente endnu en gylden årgang lige om hjørnet.
Der er jo ikke tale om at vi ligger og sejler med en egenkapital på 3-4 mio... Og vi har stadig et spillerbudget der er markant lavere end de hold vi vil kæmpe med.
Hvis AaB henter dyrere spillere kan du være sikker på at de får sværere ved at få det til at køre rundt. Før bygningerne var AaB jo også kendte for konsekvent at vise røde tal i årsregnskabet. Sidste gang løb vi i 0, hvilket må siges at være at foretrække, forudsat man tænker langsigtet som virksomhed.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 8. jul 2015, 15:00

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:
Nu når der ingen fremtidsperspektiver er i AK længere må man håbe at LS rykker ham bagerst i køen af Spalvis, Jönsson og Helenius.

Mon ikke det sker helt af sig selv?

Med Spalvis og Jönsson på vej til bage i absolut topform og Helenius med fastansættelse og ro på bagsmækken (og psyken) tror jeg AK vil ende op med at være det naturlige 4. valg alligevel.

Jeg synes det er udmærket vi ikke fik forlænget med ham. Nu kan Ahlmann få lov til at være 4. angriber i en periode når AK smutter (nu eller til jul). Hvis han ikke slår til, kan vi finde et nyt talent til den post næste sæson.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 15:02

Forza skrev:
Afsted med ham. Vi er godt dækket ind oppe foran og en transfersum ville varme i kassen.
Godt dækket ind, og godt dækket ind. Vi har mere kvalitet der end vi plejer, men en enkelt skade til Helenius eller Ene, så ser det skidt ud. Jönsson har ikke været i nærheden af noget der ligner topform siden hans permanente skifte, og Spalvis er på vej tilbage fra en alvorlig skade. Skal Ene bruges i angrebet, så ser det ikke særligt godt ud på kanten. Det står sløjt til i hele bagkæden, hvor vi mangler kvalificerede afløsere både på VB og i centerforsvaret, og vi har to centrale midtbanespillere der ikke er truet på deres plads overhovedet.

Vi ser umiddelbart lidt tynde ud.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jul 2015, 15:03

Nu er kombinationen 1) fynbo hjem til Fyn, 2) mål i støvlerne, 3) kendt af træneren, altså noget som kan hente store lønninger i OB, samt 4) Vi kan vise AaB, at vi stadig er store på udenfor banen.

I kan nok være sikker på, at han får en meget fyrstelig hyre.

Jeg vil ikke blive overrasket over en månedsløn omkring 250.000 kr. I 5 ÅR!!!

Det er han altså ikke værd. I øvrigt undrer det mig, at han ikke sonderede terrænet for udlandet i løbet af juli. Så kunne kæresten måske godt sætte uddannelse på pause i nogle år.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 15:04

astonvilla skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:

Mon ikke det sker helt af sig selv?

Med Spalvis og Jönsson på vej til bage i absolut topform og Helenius med fastansættelse og ro på bagsmækken (og psyken) tror jeg AK vil ende op med at være det naturlige 4. valg alligevel.

Jeg synes det er udmærket vi ikke fik forlænget med ham. Nu kan Ahlmann få lov til at være 4. angriber i en periode når AK smutter (nu eller til jul). Hvis han ikke slår til, kan vi finde et nyt talent til den post næste sæson.
Personligt havde AK været min foretrukne angriber til den nye sæson med et lille forspring. Når angriberne er så tæt ryger han dog klart bagerst i køen nu.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. jul 2015, 15:05

FlæskeFrank skrev:Nu er kombinationen 1) fynbo hjem til Fyn, 2) mål i støvlerne, 3) kendt af træneren, altså noget som kan hente store lønninger i OB, samt 4) Vi kan vise AaB, at vi stadig er store på udenfor banen.

I kan nok være sikker på, at han får en meget fyrstelig hyre.

Jeg vil ikke blive overrasket over en månedsløn omkring 250.000 kr. I 5 ÅR!!!

Det er han altså ikke værd. I øvrigt undrer det mig, at han ikke sonderede terrænet for udlandet i løbet af juli. Så kunne kæresten måske godt sætte uddannelse på pause i nogle år.
Jeg tror heller ikke han har været billig. Men 250.000 tror jeg alligevel slet ikke på. Så er han jo i top 10 over de bedste betalte i ligaen?

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. jul 2015, 15:10

Forza skrev:
Hvis AaB henter dyrere spillere kan du være sikker på at de får sværere ved at få det til at køre rundt. Før bygningerne var AaB jo også kendte for konsekvent at vise røde tal i årsregnskabet. Sidste gang løb vi i 0, hvilket må siges at være at foretrække, forudsat man tænker langsigtet som virksomhed.
Det bliver endnu sværere at få det til at køre rundt, hvis ikke vi leverer sportsligt og kvalificerer os til slutspil og/eller europæisk fodbold med den nye model. Du taler som om det er en ren udgift, at investere i truppen. Som om man opnår samme resultat uanset trupbesætning.
Folk gider ikke komme på stadion, og det er (på kort sigt) en væsentlig udfordring for AaB, også økonomisk.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 8. jul 2015, 15:12

AllanPedersen skrev:Så ikke nok med vi får 0kr for vores topscorer .. Så skal vi også betale hans løn det næste halve år selvom det ikke vil give mening for os at spille ham..

Sommetider har jeg sgu respekt for, hvad du skriver herinde. Måske som en af de eneste.
Men det der er jo så dumt skrevet at man krummer tæer!
Hvordan pokker vil du ha gjort det anderledes selv, hvis du sad som Gaarde???
Manden har forsøgt at forlænge med ham i 1 år, men det ville AK ikke. Hvad skal man så gøre?

Besvar