Men der er netop et halvt år til nu. Dvs. såfremt man mener der skal hentes kvalificeret arbejdskraft til enten fra u-holdet eller udefra, så er der netop muligheder for - jf. din terminologi - rettidig omhu. Så jeg kan ikke se hvorfor du beklager dig. Og dertil er der bestemt ikke enighed om at der overhovedet er behov for en erstatning til AK, når nu vi har Helenius, Jonsson, Enevoldsen og Spalvis + de unge, der alle kan spille den plads. På backpladserne kunne det give mening at hente en spiller hvis Dalle ikke vil forlænge. Her ville det naturligvis være fint at hente en ung gut enden fra u-holdet eller udefra som fremtidig erstatning, men man bliver også nødt til at have for øje at et salg i Thomsen-klassen kan være en forudsætning her. Under alle omstændigheder, har vi faktisk 6 måneder til at skrive med en erstatning.Gamen skrev:Man gør som Randers er eksperter i at gøre, henter en erstatning inden, eller henter nogen der kan tiltræde et halvt år senere. Vi skal altid ud i sidste øjeblik, og virker underligt uforberedte siden vi så står med en lidt amputeret trup her halvanden uge før sæsonstart.Buzz Killington skrev:
Og det der er også for let at slynge ud. Med AK har man ville snakke med ham siden sommeren 2014. Hvad skulle man have gjort? Og hvis det samme er tilfædet for Dalle, hvad skal man så gøre her?
Kent vil ha AaB angriber til OB
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Kent vil ha AaB angriber til OB
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Er det ikke netop hvad Dalsgaard bruges til som back? Jeg kan ikke se hvorfor Gilli ikke skulle kunne bruge sine spidskompetencer endnu bedre som angribende back, end længere fremme på banen hvor pladsen er mindre. Jeg kan sagtens se ham være fast mand som back i fremtiden, og det kunne i mine øjne også sagtens blive i venstre side, det har jeg tidligere argumenteret for.Gamen skrev: Han er en udpræget offensiv-spiller, med et stort talent for at bruge sin fart til at finde rum på ydersiden af backs eller kunne trække ind i banen.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Enig. Og desuden køber jeg ikke den der med at AK og Dalsgaard, i tilfælde af at man ikke fortsætte samarbejdet, skulle præstere så dårligt i det sidste halve år at man ikke bør benytte dem. Hvis de virkelig, som alt tyder på i AK's tilfælde, forlængst har besluttet sig for at forlade AaB, er der jo intet anderledes for dem i det kommende halve år, end der eksempelvis var i foråret. At man så sagtens kan tænkes at sætte andre spillere foran dem med tanke på fremtiden er en anden sag, men jeg ser ingen grund til at de skulle være at betragte som andre spillere nu end for et par måneder siden.Buzz Killington skrev:Men der er netop et halvt år til nu. Dvs. såfremt man mener der skal hentes kvalificeret arbejdskraft til enten fra u-holdet eller udefra, så er der netop muligheder for - jf. din terminologi - rettidig omhu. Så jeg kan ikke se hvorfor du beklager dig. Og dertil er der bestemt ikke enighed om at der overhovedet er behov for en erstatning til AK, når nu vi har Helenius, Jonsson, Enevoldsen og Spalvis + de unge, der alle kan spille den plads. På backpladserne kunne det give mening at hente en spiller hvis Dalle ikke vil forlænge. Her ville det naturligvis være fint at hente en ung gut enden fra u-holdet eller udefra som fremtidig erstatning, men man bliver også nødt til at have for øje at et salg i Thomsen-klassen kan være en forudsætning her. Under alle omstændigheder, har vi faktisk 6 måneder til at skrive med en erstatning.Gamen skrev:Man gør som Randers er eksperter i at gøre, henter en erstatning inden, eller henter nogen der kan tiltræde et halvt år senere. Vi skal altid ud i sidste øjeblik, og virker underligt uforberedte siden vi så står med en lidt amputeret trup her halvanden uge før sæsonstart.Buzz Killington skrev:
Og det der er også for let at slynge ud. Med AK har man ville snakke med ham siden sommeren 2014. Hvad skulle man have gjort? Og hvis det samme er tilfædet for Dalle, hvad skal man så gøre her?
-
Gamen
Jeg tror ikke på, at AK spiller her det næste halve år. Han skifter formodentlig allerede nu her. Jeg formoder at man gerne vil have penge for ham, og starte med at bygge holdet op i stedet for at bruge en spiller der er væk. Professionalisme og alt det der er fint nok, men en spiller der skal spille for en anden klub efter årsskiftet kan jeg ikke se hvorfor vi skal bruge, og jeg kan heller ikke se at han skulle have den store motivation til at gøre en kæmpe forskel for AaB. Det er fremtidens AaB vi skal interessere os for, og så nytter det ikke noget at vi bruger tiden på at spille en kommende OB-spiller varm.Buzz Killington skrev:[
Men der er netop et halvt år til nu. Dvs. såfremt man mener der skal hentes kvalificeret arbejdskraft til enten fra u-holdet eller udefra, så er der netop muligheder for - jf. din terminologi - rettidig omhu. Så jeg kan ikke se hvorfor du beklager dig. Og dertil er der bestemt ikke enighed om at der overhovedet er behov for en erstatning til AK, når nu vi har Helenius, Jonsson, Enevoldsen og Spalvis + de unge, der alle kan spille den plads. På backpladserne kunne det give mening at hente en spiller hvis Dalle ikke vil forlænge. Her ville det naturligvis være fint at hente en ung gut enden fra u-holdet eller udefra som fremtidig erstatning, men man bliver også nødt til at have for øje at et salg i Thomsen-klassen kan være en forudsætning her. Under alle omstændigheder, har vi faktisk 6 måneder til at skrive med en erstatning.
Nej, jeg taler om at forberede sig med hele tiden at hente spillere når man mister nogen. Det kan jeg ikke huske hvornår vi sidst har gjort.
Randers solgte Schwartz og hentede 5 dage senere Ishak, som man havde ført samtaler med i en periode.
Man sælger Bjarnason, og præsenterer med det samme afløseren Amini.
No wonder, at Peter Christiansen i Randers hyldes for deres gode arbejde på transfer-fronten over en lang periode.
Jeg er helt med på, hvad du mener. Jeg er faktisk også enig.Gamen skrev:Jeg tror ikke på, at AK spiller her det næste halve år. Han skifter formodentlig allerede nu her. Jeg formoder at man gerne vil have penge for ham, og starte med at bygge holdet op i stedet for at bruge en spiller der er væk. Professionalisme og alt det der er fint nok, men en spiller der skal spille for en anden klub efter årsskiftet kan jeg ikke se hvorfor vi skal bruge, og jeg kan heller ikke se at han skulle have den store motivation til at gøre en kæmpe forskel for AaB. Det er fremtidens AaB vi skal interessere os for, og så nytter det ikke noget at vi bruger tiden på at spille en kommende OB-spiller varm.Buzz Killington skrev:[
Men der er netop et halvt år til nu. Dvs. såfremt man mener der skal hentes kvalificeret arbejdskraft til enten fra u-holdet eller udefra, så er der netop muligheder for - jf. din terminologi - rettidig omhu. Så jeg kan ikke se hvorfor du beklager dig. Og dertil er der bestemt ikke enighed om at der overhovedet er behov for en erstatning til AK, når nu vi har Helenius, Jonsson, Enevoldsen og Spalvis + de unge, der alle kan spille den plads. På backpladserne kunne det give mening at hente en spiller hvis Dalle ikke vil forlænge. Her ville det naturligvis være fint at hente en ung gut enden fra u-holdet eller udefra som fremtidig erstatning, men man bliver også nødt til at have for øje at et salg i Thomsen-klassen kan være en forudsætning her. Under alle omstændigheder, har vi faktisk 6 måneder til at skrive med en erstatning.
Nej, jeg taler om at forberede sig med hele tiden at hente spillere når man mister nogen. Det kan jeg ikke huske hvornår vi sidst har gjort.
Randers solgte Schwartz og hentede 5 dage senere Ishak, som man havde ført samtaler med i en periode.
No wonder, at Peter Christiansen i Randers hyldes for deres gode arbejde på transfer-fronten over en lang periode.
Det er klart nummer 1 at have afløserne klar i samme øjeblik som spilleren er væk, så han kan blive spillet ind på holdet hurtigst muligt.
Jeg vil dog sige at denne Randers fetish, der sommetider findes herinde er en anelse underlig i mine øjne.
Ja de har afløserne på plads i ordentlig tid. Men de vinder da ingenting? Deres spiller budget er en anelse højere end vores, men de opnår da ikke det halve af, hvad vi gør? Jeg vil da på ingen måde bytte selvom det er PISSE træls at vi skal igennem det her gang på gang på gang. En opstart uden holdet er på plads kan KUN koste point.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Spot on... !Gaarde6 skrev:Jeg er helt med på, hvad du mener. Jeg er faktisk også enig.Gamen skrev:Jeg tror ikke på, at AK spiller her det næste halve år. Han skifter formodentlig allerede nu her. Jeg formoder at man gerne vil have penge for ham, og starte med at bygge holdet op i stedet for at bruge en spiller der er væk. Professionalisme og alt det der er fint nok, men en spiller der skal spille for en anden klub efter årsskiftet kan jeg ikke se hvorfor vi skal bruge, og jeg kan heller ikke se at han skulle have den store motivation til at gøre en kæmpe forskel for AaB. Det er fremtidens AaB vi skal interessere os for, og så nytter det ikke noget at vi bruger tiden på at spille en kommende OB-spiller varm.Buzz Killington skrev:[
Det er klart nummer 1 at have afløserne klar i samme øjeblik som spilleren er væk, så han kan blive spillet ind på holdet hurtigst muligt.
Jeg vil dog sige at denne Randers fetish, der sommetider findes herinde er en anelse underlig i mine øjne.
Ja de har afløserne på plads i ordentlig tid. Men de vinder da ingenting? Deres spiller budget er en anelse højere end vores, men de opnår da ikke det halve af, hvad vi gør? Jeg vil da på ingen måde bytte selvom det er PISSE træls at vi skal igennem det her gang på gang på gang. En opstart uden holdet er på plads kan KUN koste point.
Jeg vil i den sammenhæng benytte lejligheden til at gentage mit indlæg fra igår...
Det er jo den sædvanlige årlige debat. Skal vi handle nu? Eller alternativt vente til senere/sidst i vinduet? Og dermed have mulighed for at komme til nogen spillere, som på nuværende tidspunkt hellere vil afvente og se deres muligheder an, end at skriver under med AaB. Hvis tålmodighed på markedet er ensbetydende med større kvalitet og vi så dermed ikke har vores startellever klar til første runde, så ved jeg godt hvad jeg vælger...
Is på drenge - vi skal nok få et slagkraftigt hold inden vinduet lukker...
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg forstår simpelthen ikke sammenligningen. Vi har hentet spillere, det gjorde vi allerede sidste sommer, og når vi i modsætning til Randers har en velfungerende talentafdelning, og investerer mange penge i at udvikle disse spillere, så skal erstatningerne ikke nødvendigvis komme 1 til 1 udefra. Og hvis vi er enige i at AK kan erstattes i truppen, hvordan kan det så blive mangel på rettidig omhu at man lader en spille gå? Vi skal udvikle den næste AK, enten ved at hente en usleben diamant, eller satse på at Phol eller Ahlmann kan tage et skridt op.Gamen skrev:Nej, jeg taler om at forberede sig med hele tiden at hente spillere når man mister nogen. Det kan jeg ikke huske hvornår vi sidst har gjort.Buzz Killington skrev:[
Ikke at vi ikke kan lære af Randers og andre, men vi har helt andre forudsætninger og forpligtelser end dem. Så kan du mene at vi i højere grad skal satse på tilgange udefra end bogstaveligt at være hele nordjyllands hold med mange egenudviklede spillere. Men det er en langt dybere diskussion om hvilken overordnede strategi AaB skal anlægge. Men hvis du mener AaB i højere grad skal være en klub der satser på at hente færdigudviklede spillere udefra, så giver din kritik jo god mening. Ellers syntes jeg du rammer langt forbi.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Dalsgaard er en af vores bedste spillere.. Ryster inden i når i siger vi bare spiller en U19,ind i stedet... Troen på egne talenter er ikke optimistisk.. Den er bibelsk.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Jeg synes det ville være en katastrofe, hvis Dalle også vælger OB fremfor os.Gamen skrev:Giver da ellers mening, i og med at OB ikke har en decideret højre back. Men det er selvfølgelig efterhånden blevet små-kriminelt at stille krav om rettidig omhu i AaB. Med to profiler der har kontraktudløb til vinter, og ikke vil forlænge, så havde Randers og Peter Christiansen nok hentet spillere på forhånd eller præsenteret nogle samme dag. Heroppe panikker vi bare, og undskylder os med dit og dat.Kristian skrev:
Det der er så nemt at skrive. Tror simpelthen ikke på det.
HVIS der er hold i det, og Dalsgaard også ryger, så er det her transfervindue på forhånd en mindre katastrofe.
Hvis det viser sig at vi ender med at miste dalle, ak, Thomsen + thelander i dette vindue, så begynder det sørme at se middelmådigt ud i truppen.
Hver for sig er det måske ikke den store katastrofe at miste de fire spillere. Patrick spillede et fint halvår på højre back det år vi blev mestre. AK har på trods af vigtige mål spillet flere dårlige end gode kampe. Thomsen kan med lidt god vilje afløses direkte af enten Ene eller Gilli. I begge tilfælde vil det give mere speed på kanten. Thelander har vel heller ikke været lysår bedre end Kasper Pedersen i denne sæson. Det helt åbenlyse problem er, at vi risikerer at miste fire spillere, der normalt spiller. Ved at hente reserverne ind bliver vores trup papirstynd og meget, meget sårbar i forbindelse med skader. Samtidig mister vi også den rest af X-faktor, der er med til at hive folk på stadion. Ret beset mangles der stadigvæk en afløser for Kusk, og alternativet til Risgård er ikke nemt at få øje på. Jeg håber snart trafikken begynder at gå den anden vej. Jeg er stadigvæk en smule rystet over, at vi ikke formåede at tilknytte Mensah. Et på det tidspunkt dansk mesterhold bør ikke være mindre attraktiv end Esbjerg???
-
AllanPedersen
- Allstar

Jeg synes det undervurderes.. Hvis Dalsgaard og Thomsen ryger de er nogle af de få vi har der kan drive et hurtigt pasnings spil.Klaus skrev:Hver for sig er det måske ikke den store katastrofe at miste de fire spillere. Patrick spillede et fint halvår på højre back det år vi blev mestre. AK har på trods af vigtige mål spillet flere dårlige end gode kampe. Thomsen kan med lidt god vilje afløses direkte af enten Ene eller Gilli. I begge tilfælde vil det give mere speed på kanten. Thelander har vel heller ikke været lysår bedre end Kasper Pedersen i denne sæson. Det helt åbenlyse problem er, at vi risikerer at miste fire spillere, der normalt spiller. Ved at hente reserverne ind bliver vores trup papirstynd og meget, meget sårbar i forbindelse med skader. Samtidig mister vi også den rest af X-faktor, der er med til at hive folk på stadion. Ret beset mangles der stadigvæk en afløser for Kusk, og alternativet til Risgård er ikke nemt at få øje på. Jeg håber snart trafikken begynder at gå den anden vej. Jeg er stadigvæk en smule rystet over, at vi ikke formåede at tilknytte Mensah. Et på det tidspunkt dansk mesterhold bør ikke være mindre attraktiv end Esbjerg???
Vi SKAL have nogle dygtige teknikere i erstatning eller hurtige spillere.. Ellers kommer vi aldrig fra midten til angrebet
-
jensemand1957
- Lilleput

Problemet er ikke dem, vi mister, men igen,igen den langsomme proces, der altid foregår, når spillere skal ind i forhold til, når spillere forlader os. Jeg er lidt rystet over, at Gaarde har taget på ferie. Ikke fordi jeg ikke under ham ferie, men tidspunktet. En sportsdirektør burde- i min optik- have fuld fokus på jobbet, når transfervinduet er åbent.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis Gaarde er taget på ferie, så kan han jo ikke sælge spillere. Truppen mister ingen profiler.jensemand1957 skrev:Problemet er ikke dem, vi mister, men igen,igen den langsomme proces, der altid foregår, når spillere skal ind i forhold til, når spillere forlader os. Jeg er lidt rystet over, at Gaarde har taget på ferie. Ikke fordi jeg ikke under ham ferie, men tidspunktet. En sportsdirektør burde- i min optik- have fuld fokus på jobbet, når transfervinduet er åbent.
Genialt det der!!!
- FlæskeFrank
Vil give dit lidt ret. Gaarde burde tage på ferie når vinduet er lukket. På den anden side, bliver der mere travlt for Gaarde senere i vinduet.jensemand1957 skrev:Problemet er ikke dem, vi mister, men igen,igen den langsomme proces, der altid foregår, når spillere skal ind i forhold til, når spillere forlader os. Jeg er lidt rystet over, at Gaarde har taget på ferie. Ikke fordi jeg ikke under ham ferie, men tidspunktet. En sportsdirektør burde- i min optik- have fuld fokus på jobbet, når transfervinduet er åbent.
Tror AaB afventer som altid grundet de gode spillere altid skifter sidst i vinduet.
-
AllanPedersen
- Allstar

AaB har mange gange ventet og det har ikke altid været til vores fordel..
Så står vi pludselig med et par dage igen og må sige ja til en eller anden panik handel fordi de ting vi langsomt arbejdede på ikke virkede.
Kan vi ikke blive enige om. både dalsgaard og Thomsen SKAL! erstattes med et køb.
KP kan nok godt dække theladner nogenlunde.. men de 2 andre har vi ikke råd til at miste
Så står vi pludselig med et par dage igen og må sige ja til en eller anden panik handel fordi de ting vi langsomt arbejdede på ikke virkede.
Kan vi ikke blive enige om. både dalsgaard og Thomsen SKAL! erstattes med et køb.
KP kan nok godt dække theladner nogenlunde.. men de 2 andre har vi ikke råd til at miste
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Fuldstændig enig!AllanPedersen skrev:AaB har mange gange ventet og det har ikke altid været til vores fordel..
1 2 3 Jimmy er en mur!
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Det ser sortere ud end som så. AaB har åbenbart ikke udstyret Gaarde med mobil og bærbar, hvilket vel også er lige meget, da forhandlinger kun finder sted på mellem kl. 9 og 11 på kontoret på Hornevej.Kristian skrev:Vil give dit lidt ret. Gaarde burde tage på ferie når vinduet er lukket. På den anden side, bliver der mere travlt for Gaarde senere i vinduet.jensemand1957 skrev:Problemet er ikke dem, vi mister, men igen,igen den langsomme proces, der altid foregår, når spillere skal ind i forhold til, når spillere forlader os. Jeg er lidt rystet over, at Gaarde har taget på ferie. Ikke fordi jeg ikke under ham ferie, men tidspunktet. En sportsdirektør burde- i min optik- have fuld fokus på jobbet, når transfervinduet er åbent.
Tror AaB afventer som altid grundet de gode spillere altid skifter sidst i vinduet.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Hvis du nu havde læst jobopslaget da det var på Jobindex, så stod der at AaB skulle skære til benet og stillingen hverken inkluderede mobiltelefon, bærbar eller firmabil.Elvis lever skrev:Det ser sortere ud end som så. AaB har åbenbart ikke udstyret Gaarde med mobil og bærbar, hvilket vel også er lige meget, da forhandlinger kun finder sted på mellem kl. 9 og 11 på kontoret på Hornevej.Kristian skrev:Vil give dit lidt ret. Gaarde burde tage på ferie når vinduet er lukket. På den anden side, bliver der mere travlt for Gaarde senere i vinduet.jensemand1957 skrev:Problemet er ikke dem, vi mister, men igen,igen den langsomme proces, der altid foregår, når spillere skal ind i forhold til, når spillere forlader os. Jeg er lidt rystet over, at Gaarde har taget på ferie. Ikke fordi jeg ikke under ham ferie, men tidspunktet. En sportsdirektør burde- i min optik- have fuld fokus på jobbet, når transfervinduet er åbent.
Come on Gaarde. Vi ved alle hvor nemt det her transfer halløj er. Filtrer efter kontraktudløb (6 mdr eller mindre), sorter efter værdi. Scout de første 10. Tilbyd de bedste 5 kontrakter (dog aldrig briter, de er lort). Hvor svært kan det være CBS-slipse-dreng?

Der er sgu da ingen, der vil erstatte Henrik Dalsgaard med en U19 spiller. Hvis han ikke finder sammen med AaB, bliver det Patrick, der kommer til at overtage den tjans. Det har han fuldkommen styr på.AllanPedersen skrev:AaB har mange gange ventet og det har ikke altid været til vores fordel..
Som det ser ud nu, er der kun en spiller, der ikke er til rådighed for AaB i den kommende sæson, og det er Thelander. Han er allerede erstattet, og det er gået fremragende med Kasper Pedersen på den post.
For at der ikke er nogen, der skal komme med den uigennemtænkte traver, at der vil være spillere, som ikke vil yde noget for AaB men bare hente lønnen, Allan, så står det helt klart for mig, at i første række Anders K. udmærket ved, at AaB ikke havde lyst til at slippe ham. Han er ikke blevet fyret. Tværtimod har AaB forsøgt at få forhandlinger i gang med ham, så han har ingen som helst grund til at gå i dvaletilstand. Desuden er han også professionel, så han vil selvfølgelig passe sit arbejde, så godt han kan.
Så skru nu bare ned for retorikken. Vi lever da for Fanden ikke i Mellemøsten, hvor en fjer kan blive til 5 høns på kort tid.