Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. jul 2015, 13:43

Det ser desværre ud til at Allan Gaarde har kopieret alle Lynge Jakobsens dårlige sider.
Lad os så håbe han også kopierer hans resultater :aabfan:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. jul 2015, 13:44

Gnu skrev:Hundrede år om at finde en træner.
Profil solgt for peanuts.
Stort besvær med at forlænge kontrakter med profiler.
Nøler med at hente forstærkninger.

Det ser desværre ud til at Allan Gaarde har kopieret alle Lynge Jakobsens dårlige sider.

Mest professionelle træner rekrutteringsproces i mange år, dels pga af rettidig omhu med afklaring af tidligere træners kontrakt 1/2 år før udløb. Så ingen panik ansættelse. Pisse godt gået Gaarde.
Der er ikke solgt nogle rigtige profiler i det her vindue endnu så ved ikke hvad der menes. Den eneste der er solgt er thelander men han kan vel næppe betragtes som en profil mm alle i top 13 spillere er profiler.
Jeg er lidt nysgerrig om folk virkelig tror at gaarde sidder men en stor sum penge han ikke VIL bruge. Eller om man egentligt godt ved at han har et budget udstukket af bestyrelsen til køb og forlængelser han skal holde sig indenfor.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. jul 2015, 13:51

Maglau skrev: Jeg er lidt nysgerrig om folk virkelig tror at gaarde sidder men en stor sum penge han ikke VIL bruge. Eller om man egentligt godt ved at han har et budget udstukket af bestyrelsen til køb og forlængelser han skal holde sig indenfor.
Ja, men hvis han nu tjente flere penge på at sælge spillere ville hans budget velsagtens blive større.

Det er klart at det er svært at erstatte tre stamspillere, når man tilsammen kun får 2-4 millioner i transfersum for dem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2015, 13:56

troelsh skrev:Phillip Zinckernagel på prøvetræning i AaB de her dage, han kunne sagtens være et scoop!

Går ud fra han får spilletid mod agf imorgen :-)

http://www.bold.dk/nyt/zinckernagel-paa-proeve-i-AaB

https://www.youtube.com/watch?v=s7IQTfUBuz0
Så kan vi vist godt begrave bekymringen om, at Gaarde ikke tager den kritiske transfersituation alvorlig. Der var endda ondsidende rygter fremme om, at Gaarde skulle være taget på ferie midt i denne kritiske tid.

Nu rykker vi sgu. Og bedømt på det Youtube-klippet, kan vi vist godt afblæse vores målkrise...

Pink har sat sig fast.
Fodbold skal ses med hjertet!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 14:04

Maglau skrev:

Mest professionelle træner rekrutteringsproces i mange år, dels pga af rettidig omhu med afklaring af tidligere træners kontrakt 1/2 år før udløb. Så ingen panik ansættelse. Pisse godt gået Gaarde.
Der er ikke solgt nogle rigtige profiler i det her vindue endnu så ved ikke hvad der menes. Den eneste der er solgt er thelander men han kan vel næppe betragtes som en profil mm alle i top 13 spillere er profiler.
Jeg er lidt nysgerrig om folk virkelig tror at gaarde sidder men en stor sum penge han ikke VIL bruge. Eller om man egentligt godt ved at han har et budget udstukket af bestyrelsen til køb og forlængelser han skal holde sig indenfor.
For at citere Flemming Poulsen..

"AaB har brugt en masse penge på at lede efter trænere... og så ender de med ham de kunne have ringet til lige fra starten af"

Ak er en profil... han er vores topscorer.. og han er væk til Jul... der er også en halv sæson på den anden side .. af jul..
Nu skal du høre hvad jeg tror.

jeg tror ikke Dalsgaard beder om urealistisk mange penge.. jeg tror han beder om en løn der svarer til at være en af ligaens bedste backs.
og været med på liga landsholdet..
Han kender godt AaB.. han ved godt hvis han bare kommer med et urealistisk bud så får han nej.
Så det tror jeg ikke han har gjort.

jeg tror Gaarde er fedtet, fordi de tror de kan undvære dalsgaard.. og det mener jeg er en grotesk fejlvurdering.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 10. jul 2015, 14:08

Yankee skrev:
AllanPedersen skrev: I er mange der er dygtige til bagefter vi har mistet penge på et talent at sige .. "det kunne vi ikke have vidst jo.. at han OGSÅ ville blive penge værd"
Som alle andre..
Men hvor mange spillere er det lige reelt set vi har hængt på?.. Chanko? og 1-2 mere.. ud af hvad.. 100 spillere.

så for at svare på dit spørgsmål.. så ja.. helt klar forlæng med Jønsson.. selv hvis han ikke kommer helt tilbage til 100%.. repræsenterer han en salgsværdi.. de kan nok stadig huske hans værd i hans gamle svenske klub.
Jeg er fuldstændig enig. Som jeg viser på forrige side bør AaB have et vækstpotentiale vedr. transfers på over 10 mio. kr. om året. Hvis vi kan udfylde det potentiale kan vi godt leve med nogle fejlkøb - ja faktisk kunne vi godt leve med konstant at have 2-3 Chanko'er gående, hvis bare vi blev lige så gode til at sælge spillere som vores konkurrenter.

Vi skal til at se vores førstehold som et udstillingsvindue. Når vi sætter en ung spiller på holdet stiger hans værdi i princippet minut for minut. Den værditilvækst er vi alt for dårlige til at realisere. Vi sælger simpelthen spillerne på de værst tænkelige tidspunkter - nemlig når vi står i en dårlig forhandlingsposition.

Hvis ikke der kommer bud mens spilleren har mange år tilbage af kontrakten - så må vi skabe bud! Vi må markedsføre vores spillere bedre internationalt og opsøge de lukrative salg. Ellers vil FCM hvert år have et forspring på 10 mio. kr. alene på salg af spillere, og det er for dumt.
Det er jo vældigt rigtigt, men hvordan når vi så dertil, at vores førstehold bliver et attraktivt udstillingsvindue.

Nogle bud kunne være:

1) Vores U-17 og U-19 hold skal matches og deltage i ungdomsturneringer med hold fra bedre ligaer (det har BIF og FCM gennem årene haft succes med).
2) Vi skal - som særligt FCM har været gode til - have kontrakt med de bedste ungdomsspillere, så vi kan lave mønt på dem, hvis udenlandske klubber opdager dem, se pkt 1. (det har BIF ikke altid været gode til)
3) Vi skal have bygget en stamme op (de professionelle håndværkere) på vores førstehold, som de unge kan læne sig op ad. (FCN med Stokholm er et godt eksempel på et forbillede både på og uden for banen). På AaB's hold er det pt. KEP og Würtz. Her så jeg gerne tilgang.
4) Vores førstehold skal spille europæiske kampe. Forhåbentlig primært Europa League og Chl, men træningskampe kan også have en signalværdi (f.eks. Hvis HSV gider spille med dem umiddelbart før Bundesligastart, kan de ikke være rent lort)
5) Vi skal bestræbe os på kontraktlængder på 3-5 år, så spillerne har mulighed for at opbygge en værdi, og der kommer kontinuitet ind på holdet. Der vil selvfølgelig også være tab på den konto.
6) Vi skal supplere egne talenter op med folk udefra (her synes jeg AaB har været OK med Thelander, Larsen, Spalvis og Thrane).
7) Vi skal på charmeoffensiv overfor agenter på de centrale spillermarkeder, så vores talentkoncept og spillefilosofi fremstå tydelig. Her er det oplagt at prikke folk med AaB-baggrund som Flindt-bjerg (det tyske marked) og Mikkel Beck (det franske marked)
8) Nogle af de spillere som vi sælger skal slå igennem i deres nye klubber, så andre udenlandske klubber kan se, at de er fodboldmæssigt og mentalt godt skolet (det er så mere ude af vores hænder, men pt. er track recorden ikke imponerende).
9) vi skal spille noget fodbold, som genererer de spidskompetencer, der er internationalt efterspurgte (Vores Villareal-model med offensive backs og tekniske kanter er med løbende modifikationer nok det rigtige. Derudover skal vi holde fast i gamle dyder, fx har AaB efter dansk standard altid været gode til at producere angribere). Det kræver at vi tør spille med risikobetonede typer i alle tre kæder, og derfor er pkt. 3 afsindig vigtig.
In verbis simus faciles

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 14:11

AaB 85 95 99 08 skrev:
troelsh skrev:Phillip Zinckernagel på prøvetræning i AaB de her dage, han kunne sagtens være et scoop!

Så kan vi vist godt begrave bekymringen om, at Gaarde ikke tager den kritiske transfersituation alvorlig. Der var endda ondsidende rygter fremme om, at Gaarde skulle være taget på ferie midt i denne kritiske tid.

Nu rykker vi sgu. Og bedømt på det Youtube-klippet, kan vi vist godt afblæse vores målkrise...

Pink har sat sig fast.
youtube klippet... jesus.. Chanko havde også en youtube video.. helenius har en youtube video.
Han har aldrig spillet superliga før...

Jeg synes vi har så rigeligt med spillere der 'kan blive til noget' og ser helst vi bruger dem fra egen avl.
Må vi have lov til at se hvad der er på en højere hylde`?

Update: haha.. har måske lige forstået du er ironisk? nu har jeg set 3 minutter af videon.. scorer han på noget tidspunkt i den?

Gamen

Indlæg af Gamen » 10. jul 2015, 14:16

Isoleret set ligner Zinckernagel en spændende spiller, men selv hvis vi vælger at tilknytte ham, skal vi selvfølgelig snart have luget lidt ud i mængden af kantspillere med talent-prædikatet. Ville det ikke være en mulighed at udleje en af dem til en af de andre Superliga-klubber? F.eks. Andreas Bruhn?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 14:19

Det er altid godt at have 4 spillere på kanten og ingen af dem er gode nok endnu til at være i 11'eren.
Nu mangler vi bare at hente 3 målmænd og 3 angribere fra 2. div vest.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. jul 2015, 14:24

Hvis nu vi forestiller os at Daniel Jensen er rimelig billig i drift - kunne det så være en idé at se på ham? Rutine til en meget ung trup og en meget alsidig spiller.

Jeg kan ikke helt selv beslutte mig hvor jeg står.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Indlæg af Gamen » 10. jul 2015, 14:55

astonvilla skrev:Hvis nu vi forestiller os at Daniel Jensen er rimelig billig i drift - kunne det så være en idé at se på ham? Rutine til en meget ung trup og en meget alsidig spiller.

Jeg kan ikke helt selv beslutte mig hvor jeg står.
Ligeså langsom som Würtz og ringere. Nej tak!

Vi har brug for mere hurtighed og dynamik inde centralt. Ikke endnu en anonym boldflytter.

jensemand1957
Lilleput
Lilleput

Indlæg af jensemand1957 » 10. jul 2015, 14:56

Det jeg ikke kan forstå er, at andre klubber har mulighed for skrive med spillere, som ikke kun er udviklingsspillere. Ja vi skrev med Ene og Helenius, så ok. Men alligevel kan jeg ikke forstå, hvordan en klub som Hobro kan tiltrække en Kasper Poulsen, en Sane. Sønderjyske har lige hentet en landsholdsspiller til angrebet fra Uganda. Når der skal lidt nyt blod til AaB, har vi en prøvespiller fra HB Køge på prøve, som igen,igen er i gruppen af udviklingsspillere. Mit spørgsmål er. Har alle andre klubber et større spillerbudget end AaB? Jeg kender ikke svaret, men engang imellem, kan man godt få den tanke, at ja, det har alle andre klubber.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2015, 15:07

AllanPedersen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Pink har sat sig fast.
youtube klippet... jesus.. Chanko havde også en youtube video.. helenius har en youtube video.

Jeg synes vi har så rigeligt med spillere der 'kan blive til noget' og ser helst vi bruger dem fra egen avl.

Update: haha.. har måske lige forstået du er ironisk? nu har jeg set 3 minutter af videon.. scorer han på noget tidspunkt i den?
Jeg stod pinen ud og tror nok, han får lavet en enkelt på et tidspunkt. Der er også et langskud på et tidspunkt, som er rigtig langt udefra, og som når helt ind til målmanden.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2015, 15:15

AaB 85 95 99 08 skrev:
AllanPedersen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Pink har sat sig fast.

Jeg stod pinen ud og tror nok, han får lavet en enkelt på et tidspunkt. Der er også et langskud på et tidspunkt, som er rigtig langt udefra, og som når helt ind til målmanden.
Edit: Han laver kasse både efter godt 3:30 min. og efter godt 4:30 min på videoen. Det bliver crazy!!!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 10. jul 2015, 16:10

Det klinger hult at gøre nar ad prøvespillere, når noget af det selvsamme debattører brokker sig over er, at vi står til at miste AK (som kom fra Fredericia) og Dalsgaard (som kom fra serie 2).

Jeg tror såmænd ikke, at der er nogen debattører herinde, der ikke gerne så, at vi blev forstærket markant. Vi er alle interesserede i, at vi vinder mesterskaber. Forskellen er så, at der er nogle herinde, der tilsyneladende mener, at vi skal satse for at vinde. Ikke stort - måske bare en lille smule. Og det kan såmænd sagtens være den gyldne formel.

Men faktum er, at den klub vi har nu ser anderledes på tingene. Det kan man acceptere, forvente mindre og lade tingene gå sin gang. Eller man kan vælge at råbe og skrige, imens man kommer til at stå skuffet tilbage, fordi klubben ændrer sig altså ikke i de her år.

AaB budgetterer med en 6. plads - uden spillersalg. Klubben har altså sat sine udgifter således sammen, at med en 6. plads, så går tingene i nul. Dermed er der altså bare ikke flere penge at rutte med, uanset hvor uambitiøst det er. Vi vandt et mesterskab på et lille budget, men det var et resultat af hårdt arbejde i gennem flere år, og sådan er vores DNA (verdensklasse, Herning) altså i disse år. Hvis ikke Dalsgaard og AK vil forlænge for den mængde penge, de bliver tilbudt, så er det bare ærgerligt. Vi kommer ikke til at strække os for at signe enkelte spillere. Og nej, det vinder man ikke mesterskaber på, men det er rent faktisk heller ikke bestyrelsens målsætning. Og heldigvis for det.

Jeg ville elske at beholde Dalsgaard, men hvis enkelte spilleres kontrakter medfører et minus på regnskabet, så vil jeg hellere lade ham gå. Fordi vi skal nok kunne konkurrere om den 6. plads med Gilli på backen, og så går budgettet i nul. Og når vi så indimellem kommer til at hive en bedre præstation i land, så ligger vi grundlaget for at kunne investere i truppen. Og det kommer ikke til at ske før det, uanset hvor meget man skriger.

Det er fuldstændigt plat, når folk står på hver sin side og skriger af hinanden over det her, som om det ændrer en skid. Linjerne er lagt fra bestyrelsen af, og dem følger Gaarde. Derimod synes jeg sagtens, vi kan diskutere, om ikke vi bør sælge dyrere, men Gaarde har vel ikke haft reel chance for et salg endnu. Thomsen var første mulighed og den salgssum lød jo egentlig ganske fin.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jul 2015, 16:50

AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
AllanPedersen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Pink har sat sig fast.

Edit: Han laver kasse både efter godt 3:30 min. og efter godt 4:30 min på videoen. Det bliver crazy!!!
Hej venner

Hvis I gerne vil se mål, så kunne I med fordel tjekke videoen "Philip Zinckernagel // mål", som både er foreslået ude i siden og som desuden er den eneste anden video på Zinckernagels kanal. Her har i den:

Det forholder sig sådan, at videoen "Philip Zinckernagel // skills 2014-15", som I så lystigt nedgør for dens manglende mål, omhandler Zinckernagels "skills". Det er sådan et engelsk begreb, I ved. Ordet kan løst oversættes til "kompetencer", "evner" eller "færdigheder". Den anden video highlighter blot hans mål, hvilket titlen "Philip Zinckernagel // mål" indikerer. Begrebet "mål" er et dansk begreb, og det kan løst oversættes til "Tag jer sammen. Virkelig."
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. jul 2015, 16:55

Maglau skrev:

Ork ja, det var en vældig fin proces med rekrutteringsbureau og det hele, men når resultatet er manden, der fra dag ét var forhåndsfavorit, er det sgu lidt en flad fornemmelse. Det havde været rettidig omhu at lade Søndergaard overtage fra forårssæsonens begyndelse, så vi ikke stod i et halvt år med en træner, der havde sagt op. Og lad mig aflive en udbredt misforståelse med det samme. Nej, det havde ikke været en fyring af Kent. Det havde været et spørgsmål om at slippe ham til en ny arbejdsgiver. Du kan være helt sikker på at OB hellere end gerne ville overtage Kent med det samme. Præcis som de gerne vil overtage AK nu.

Og selvfølgelig er Thelander et profilsalg. Han var stamspiller, og det er Panathinaikos, der vil have ham. Det skal prisen da afsejle.

Derudover kan man jo spekulere over, hvad der får Dalgaard til på en måned at have AaB som førsteprioritet til nu pludselig ingen dialog og et ønske om at prøve sig af i udlandet. Monstro han også har svært ved at se det langsigtede perspektiv i AaB, når en midterforsvarer fra startelveren går for småpenge, når AK smutter gratis, når Thomsen også rygtes væk og det samtidig er småt med forstærkningerne?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 10. jul 2015, 17:23

Mon ikke Dalsgaard har fundet ud af, at Allan Gaarde ikke bestyrer et tag-selv-bord. Han har simpelthen taget temperaturen forkert, og søger nu til udlandet. Han har et halvt år tilbage af sin kontrakt, og spiller resten af året for AaB, med mindre, der dukker en køber op.
Omkring prisen på Thelander er det heller ikke noget tag-selv-bord. Mon ikke vurderingen har været, at der ikke kunne forlænges med Thelander en gang til, og at han helt åbenlyst var på vej ud af startopstillingen når alle var klar. Der bedste for alle parter har været et salg, og hvis man kan købe en spiller, bruge ham for en forholds lav løn i 2½ år, og sælge ham for 6-10 gange den sum man i sin tid betalte, kan det vel ikke være en dårlig forretning.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. jul 2015, 17:46

Freddie skrev:Mon ikke Dalsgaard har fundet ud af, at Allan Gaarde ikke bestyrer et tag-selv-bord. Han har simpelthen taget temperaturen forkert, og søger nu til udlandet. Han har et halvt år tilbage af sin kontrakt, og spiller resten af året for AaB, med mindre, der dukker en køber op.
Omkring prisen på Thelander er det heller ikke noget tag-selv-bord. Mon ikke vurderingen har været, at der ikke kunne forlænges med Thelander en gang til, og at han helt åbenlyst var på vej ud af startopstillingen når alle var klar. Der bedste for alle parter har været et salg, og hvis man kan købe en spiller, bruge ham for en forholds lav løn i 2½ år, og sælge ham for 6-10 gange den sum man i sin tid betalte, kan det vel ikke være en dårlig forretning.
Man står jo ikke og siger til Panathinaikos, at det var sgu godt I kom, for Thelander er alligevel på vej ud af startopstillingen og vi har allerede afløseren klar, så I kan få ham for lidt lommeuld og et par Vejgaard-dollars. Han skal selvfølgelig sælges så dyrt som muligt, og jo, så er to-fire millioner for lidt.

Det handler jo heller ikke om Thelander alene. Det er tre stamspillere, man siger farvel til uden at få andet end småpenge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 10. jul 2015, 18:01

Gnu skrev: Man står jo ikke og siger til Panathinaikos, at det var sgu godt I kom, for Thelander er alligevel på vej ud af startopstillingen og vi har allerede afløseren klar, så I kan få ham for lidt lommeuld og et par Vejgaard-dollars. Han skal selvfølgelig sælges så dyrt som muligt, og jo, så er to-fire millioner for lidt.

Det handler jo heller ikke om Thelander alene. Det er tre stamspillere, man siger farvel til uden at få andet end småpenge.
Nu må du bestemme dig. Vil du have så meget som muligt, eller vil du selv bestemme prisen? Ifølge dig selv handler det om at vente, men så er der jo en stor risiko for at man ikke får solgt sin spiller.
Til din anden replik er der bare at sige, at det er sådan verden er. Kan man ikke sælge eller forlænge, må man forære varen væk. Angående begrebet stamspiller. Det bringer bare nogle andre i spil, og Thelander var aldrig blevet stamspiller, hvis ikke vi havde foræret Lasse Nielsen væk, efter din mening, for 1½ år siden.

Låst