Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Spanky » 10. jul 2015, 19:23

Ifølge Michael Sten på Twitter, så bliver det ikke til noget mellem GF og Lumb i denne omgang = sæt i gang Gaarde !

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. jul 2015, 19:50

Spanky skrev:Ifølge Michael Sten på Twitter, så bliver det ikke til noget mellem GF og Lumb i denne omgang = sæt i gang Gaarde !
Hans knæ er lavet af æblemos. Ellers tak.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. jul 2015, 21:51

Freddie skrev:
Gnu skrev: Man står jo ikke og siger til Panathinaikos, at det var sgu godt I kom, for Thelander er alligevel på vej ud af startopstillingen og vi har allerede afløseren klar, så I kan få ham for lidt lommeuld og et par Vejgaard-dollars. Han skal selvfølgelig sælges så dyrt som muligt, og jo, så er to-fire millioner for lidt.

Det handler jo heller ikke om Thelander alene. Det er tre stamspillere, man siger farvel til uden at få andet end småpenge.
Nu må du bestemme dig. Vil du have så meget som muligt, eller vil du selv bestemme prisen? Ifølge dig selv handler det om at vente, men så er der jo en stor risiko for at man ikke får solgt sin spiller.
Til din anden replik er der bare at sige, at det er sådan verden er. Kan man ikke sælge eller forlænge, må man forære varen væk. Angående begrebet stamspiller. Det bringer bare nogle andre i spil, og Thelander var aldrig blevet stamspiller, hvis ikke vi havde foræret Lasse Nielsen væk, efter din mening, for 1½ år siden.
Lad venligst være med at tillægge mig holdninger, jeg ikke har. Jeg har intet sagt om, at vi skal vente. Vi skal da tværtimod blive bedre til at skabe interesse om vores spillere tidligere og sælge dem inden de står med et halvt år tilbage af kontrakten. Lasse Nielsen er et godt eksempel på en mand, der skulle være solgt tidligere og dyrere.

Derudover er det da decideret tåbeligt at sælge for billigt for at give plads til andre. Jeg ved godt, at det er vildt tænke sig, men det kan faktisk godt lade sig gøre at sælge dyrt, og få plads til andre. Solgte man dyrere kunne man måske oven i købet hente endnu bedre afløsere eller fx få råd til en forlængelse med en anden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. jul 2015, 21:59

Oldager skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
AllanPedersen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
troelsh skrev:Phillip Zinckernagel på prøvetræning i AaB de her dage, han kunne sagtens være et scoop!

Går ud fra han får spilletid mod agf imorgen :-)

http://www.bold.dk/nyt/zinckernagel-paa-proeve-i-AaB

https://www.youtube.com/watch?v=s7IQTfUBuz0
Så kan vi vist godt begrave bekymringen om, at Gaarde ikke tager den kritiske transfersituation alvorlig. Der var endda ondsidende rygter fremme om, at Gaarde skulle være taget på ferie midt i denne kritiske tid.

Nu rykker vi sgu. Og bedømt på det Youtube-klippet, kan vi vist godt afblæse vores målkrise...

Pink har sat sig fast.
youtube klippet... jesus.. Chanko havde også en youtube video.. helenius har en youtube video.
Han har aldrig spillet superliga før...

Jeg synes vi har så rigeligt med spillere der 'kan blive til noget' og ser helst vi bruger dem fra egen avl.
Må vi have lov til at se hvad der er på en højere hylde`?

Update: haha.. har måske lige forstået du er ironisk? nu har jeg set 3 minutter af videon.. scorer han på noget tidspunkt i den?
Jeg stod pinen ud og tror nok, han får lavet en enkelt på et tidspunkt. Der er også et langskud på et tidspunkt, som er rigtig langt udefra, og som når helt ind til målmanden.
Edit: Han laver kasse både efter godt 3:30 min. og efter godt 4:30 min på videoen. Det bliver crazy!!!
Hej venner

Hvis I gerne vil se mål, så kunne I med fordel tjekke videoen "Philip Zinckernagel // mål", som både er foreslået ude i siden og som desuden er den eneste anden video på Zinckernagels kanal. Her har i den:

Det forholder sig sådan, at videoen "Philip Zinckernagel // skills 2014-15", som I så lystigt nedgør for dens manglende mål, omhandler Zinckernagels "skills". Det er sådan et engelsk begreb, I ved. Ordet kan løst oversættes til "kompetencer", "evner" eller "færdigheder". Den anden video highlighter blot hans mål, hvilket titlen "Philip Zinckernagel // mål" indikerer. Begrebet "mål" er et dansk begreb, og det kan løst oversættes til "Tag jer sammen. Virkelig."
smukt :)

Han ligner en spiller der passer fint ind på vores hold, og virker f.eks. til at være bedre i stand til at udfordre end f.eks. Bruhn, som dog nok har lidt mere fart fremad. Helt sikkert en man skal overveje: gratis, god alder, bidrager til træningsmiljøet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 22:11

MmmmMMMm han er gratis.. flere gratis spillere..

lad os få 200 kant spillere til at gå rundt.. :money: :money: :money: :money: :money:

in other news.. har Esbjerg lige skrevet unde rmed Leon Jessen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 10. jul 2015, 22:45

Hold da fest hvor er der nogle negative debatører herinde! Vi tager en ung prøvespiller ind, som faktisk var en profil i 1div, og alligevel virker det til at folk glemmer hvor vi fandt AK og Thelander. Lad os da bare se ham an. Derudover tror jeg Thrane står foran sit gennembrud, hvis han ellers holder sig skadesfri og ham fandt vi i 2.div hos HIK. Jeg tror også Gaarde kigger på højere hylder, men det vil da være dumt ikke at se hvad knægten fra HB Køge kan.
Jeg savner Winsnes

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 10. jul 2015, 23:01

AllanPedersen skrev:MmmmMMMm han er gratis.. flere gratis spillere..

lad os få 200 kant spillere til at gå rundt.. :money: :money: :money: :money: :money:

in other news.. har Esbjerg lige skrevet unde rmed Leon Jessen
Jeg forstår egentlig godt din frustration ligesom jeg er sikker på det fleste andre herinde gør. Vi ønsker da alle et hold med store profiler som skiller de andre hold fra hinanden. Vi ønsker ikke at AaB mister profiler.

Men det jeg ikke forstår er hvor du har været henne det sidste år, hvis den måde AaB agerer på kommer bag på dig? Intet der er sagt eller meldt ud fra AaB siden starten af 2014 har indikeret at man ønsker at satse stort endsige købe spillere fra hylde A.

Der argumenteres for at vi skal sikre spillere der kan overtage fra profilerne hvis de bliver solgt. Med et mandat fra bestyrelsen om at det skal sælges før der købes betyder det vel at vi bliver nødt til at forlade os på intern rekuttering eller gratis spillere udefra.

Der snakkes om at vi skal strække os langt for at nå Dalsgaard. Men driften skal først og fremmest gå i nul. Igen et krav fra bestyrelsen. Det er jo rene spekulationer men mon ikke Ene og Helenius har fået lidt i posen for at skrive. Det skal man måske også tænke med.

Du kan være fuldstændig uenig i den strategi AaB har lagt og forbande den langt væk, men for mig at se agerer Gaarde bare indenfor de rammer han har fået. Bestyrelsen repræsenterer trods alt de mennesker der endnu engang har postet penge i AaB og gerne ser en rentabel fodbold forretning. Hvis du, gnuen eller telefon nummeret tropper op med 10-15 millioner i en kuffert er jeg sikker på I får lov til at have lidt med bestemmelse.

Angående Gaarde så har jeg svært ved at se hvad han kunne gøre anderledes på indkøb og forlængelser med de rammer der er givet ham.

Ved salg, hvad kunne han gøre ved Kusk? Vælge at sætte en klausul i kontrakten eller vælge at lade han gå?Fik han ikke solgt Helenius godt nok?

Er der nogen der ved hvad thelander er solgt for?
Stod han ikke imod Nantes pris pres på Thomsen?

Det eneste virkelig mærkelig ved Gaarde er at han tager på ferie mens vinduet er åbent.

Jeg sætter stor pris på de åbenlyse ambitioner du har på vegne af AaB, men du må også forstå at de ikke matcher bestyrelsens ambitioner.

Slutteligt vil jeg ønske dig en god sommer og krydse fingre for at du får lidt tid til at flade ud. Det virker til at du kører i det høje gear lige nu. Billede

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 10. jul 2015, 23:26

Bruhn, Børsting og Thrane er vel alle i udgangspunktet højre wings. Zinckernagel er venstre kant, og hvis Thomsen ryger har vi vel bare Gilli og Ene, der magter pladsen. Så holder knægten niveau så fint med mig. Efter at have spillet i Køge har han vel også lært det Salzburg inspirerede presspil, som Søndergaard gerne vil bygge på
In verbis simus faciles

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 23:35

Du spekulerer ligeså meget som jeg men har reelt set ingen anelse.
Når du siger at Gaarde holder sig inden for bestyrelsens krav.. hvem siger så ikke at han
forsøger at please endnu mere og er decideret fedtet?

Dalsgaard skulle pludselig været kommet med så højt et krav at vi slet ikke kan mødes med ham.
Det er hvad vi gætter på.. men vi ved det ikke.
Det eneste vi ved er de ikke pt. kan blive enige

og at ham Søndergaard der påstår det er fordi AaB vil have Dalle ned i løn.
Det er hvad vi ved.

Jeg forholder mig desuden til vores profiler ser ud til at gå til 0kr.
Så vil nogle sige 'jamen hvad hvis de ikke vil forlænge? :('

Så skal de da sælges.. hvorfor har man ikke følerne ude.. hvorfor møder de ikke dalsgaard allerede til Jul og begynder at planlægge kontrakt
Det der pisser mig af ved klubben, er det her med vi opdager alting i sidste øjeblik. .vi er de sidste der forlænger.. vi er de sidste der henter i vinduet..

Man kunne måske have opdaget allerede i januar at Dalsgaard lønkrav var højt.. (hvis det er tilfældet) og så fået ham sendt afsted mens han stadig var noget værd for os..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jul 2015, 06:49

Freddie skrev: Til din anden replik er der bare at sige, at det er sådan verden er. Kan man ikke sælge eller forlænge, må man forære varen væk.
Det har du fuldstændig ret i. Men det er en virkelig, som AaB selv har skabt - eller forsømt at ændre.

Der er ingen andre danske klubber, der går ud og vinder et mesterskab og så et år senere har solgt tre stamspillere på 24, 25 og 26 år for i alt 4 mio. kr. De tre burde have indbragt mindst 20-25 mio. kr.

Vi snakker om at OB og FCM har flere penge og større økonomiske muskler. Men det er vores egen skyld. Hvis vi solgte spillere for lige så store beløb som de to klubber ville vi også kunne have lønbudgetter som deres. Og så ville vi for alvor blive stærke eftersom vi notorisk er blandt de bedste på træningsbanen også.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. jul 2015, 08:10

Vi kunne til at starte med ha ladet være med at ansætte Lars Søndergaard og brugt hans løn kroner på indkøb!
Jeg ser ingen grund til vi skal have en cheftræner. Den funktion kunne Kuhn godt ha klaret samtidig med han er hjælpe træner.

Til dagens kamp mod AGF er Kasper P, Risgård og Ene ude. Hvad skal vi så bruge Søndergaard til ?
Nu giver opstillingen jo ligesom sig selv.

I midterforsvaret har vi kun to mand.
Højre back skal selvfølgelig spilles af Dalle. Vigtigt at få spillet ham ind til de mange kampe der venter ham i vores trøje!
Vi har ingen venstre back, så der bruger vi selvfølgelig truppens alt mulig mand.
Den ene af de to sikre startere på den centrale midtbane er væk, så her kører vi selvfølgelig en rotation, Mon ikke næste mand til ikke at gribe chancen er Blomqvist?
Hvis Ene er væk, kan vi sætte Bruhn ind de første 30 min. Børsting ind de næste 30 og Thrane ind de sidste 30 min.
Melder Thomsen også fra, så aflyser vi selvfølgelig kampen eller overtaler AGF til at fløjte af efter 5 min. Vi kommer ikke til at skabe en målchance alligevel, så kan vi sælge den for 0-0 mener jeg vi bør slå til!
Fremme spiller vi med Helenius plus en af følgende: (Vi trækker lod bland følgende løsninger) AK som snart er væk. Jönsson som ikke er på 100% eller Spalvis, som ikke er på 100%.

Jeg mener Kuhn bør bruge følgende taktik: Vi har ca skabt 3 skud på mål pr kamp i hele sidste sæson. 1 inden for rammen og 2 ved siden af. Jeg mener vi bør spille med 10 mand fremme de første 4 minutter, så vi kan få skabt det ene skud, som SKAL give mål! Jeg har desværre ingen anelse, hvordan bolden skal komme ind i feltet? Ville ha sagt at vi skulle lade vores venstre back overlappe Kusk og skabe et overtal. Men da ingen af dem er med, må vi kigge over i den anden side til Dalle og Thomsen. Men her står AGF jo med en ekstra mand, da de godt ved vi kun kan angribe her.. PIS :-(
Nå fuck det. Larsen smadrer en lang bold frem som.... Hmmm tænker lige over, hvem, der skal vinde hovedstødsduellen. Men bolden ryger ned til Helenius, mens de 9 andre som er fremme holder i trøjen på alle AGF'ere de kan komme til. Helenius banker bolden i kassen og SÅ er vi oven på! Her efter mener jeg taktikken børe være at vi banker bolden ud på nærmeste motor trafik vej,hver gang vi har den (Hvis vi har den mere) Vi har skabt det skud på mål vi plejer og så bør det gå ud på at forhindre modstanderen i at score i resten af kampen.

Går det galt og AGF scorer. Så mener jeg vi bør gøre en af følgende to ting.
Enten få KEP til at påvirke dommeren til at fløjte af 60 min før tid. ELLER skifte 3 ind fra vores rutineret bænk. Jeg mener vi har så meget kvalitet herude og mod et 1 div hold som GF, BØR vi kunne skabe 1 skud mere inden for rammen, ved at skifte 3 mand ind. Jeg mener vi bør ligge det i hænderne på: Bust, Abildgaard og Pohl. De må snart være moden til at tage over for Kusk, Ahlmann og Thelander (Vi kører jo ungdomslinjen, så hver gang en spiller forsvinder lader vi jo en U19 tage over. Det mærker man sgu ikke forskel på alligevel)

Med hensyn til resten af transfervinduet (Og her kan Kuhn altså også godt tage over i stedet for Gaarde) Hvor svært kan det være at skrive under? Så længe der ikke er penge involveret, skal der jo ikke engang snakkes med børsen eller banken.

Men satser på vi skal af med:

Vi sender AK til OB nu. Her mener jeg prisen bør være gratis leje af 42 tommer Philips TV til tv stuen på Hornevej. OB har leasy i ryggen og jeg mener vi bør være hårde at kræve den pris! De har penge nok!! Hvis de nægter at betale den høje pris, så skal vi selvfølgelig ikke stå i vejen for AK. Vi fandt ham trods alt i 1 div og han har givet os en kæmpe mulighed ved han gad at spille her! Ja så mener jeg vi skal prøve at forlange et 32 tommer Prosonic i stedet for. Vi skal nok få enderne til at nå sammen!

Alternativt kan vi sende Dalle med til fyn som en del af forhandlingen Jeg mener ihvertfald ikke vi skal gå længere ned end 32 tommer da det er en stor tv stue!

Thomsen SKAL vi også af med! Nu har vi kun ham som den kreative force på midtbanen da vi (HELDIGVIS) ikke fik erstattet Kusk (Viva ungdomslinjen) Hvem fanden er egentlig så dumme at erstatte en landsholdsspiller med noget tilsvarende, når man har ungdoms fodbold i klubben!?
Nå men Thomsen skal væk! Jeg mener ikke han passer ind mere, med den nye stil vi tog i brug sidste år. Uden venstre benet back til at overlappe i den ene side og med en konstant overfrakke på selv, når man som den eneste på midtbanen kan drive bolden frem. Så kan vi lige så godt skyde ham afsted. Prisen kan jeg kun gætte på.. Først og fremmest mener jeg der SKAL være til minimum 2 nye sofaer til tv stuen på hornevej! MEN meget afhænger af AK salget!!! Ender vi med et 32 tommers prosonic for AK. Så SKAL SKAL SKAL vi have penge nok fra Thomsen salget til 3 (Ja jeg skrev TRE) nye sofaer! Man får simpelthen for svært ved at se underteksterne på et 32 tommer, hvis man skal stå oppe bagved :-(
HVIS den købende klub ikke vil give noget, giver vi ham selvfølgelig væk! Vi skylder Thomsen ALT. Manden opgav hans store drømme og skiftede Skagen/FFI tilværelsen ud med kummerlige os. Nu er det på tide vi giver tilbage! Vi KAN også godt nøjes med liggeunderlag fra JYSK i tv stuen, hvis den købende klub nægter vores høje pris.

Af indkøb satser jeg på følgende:

Thomsen, AK, Thelander, Kusk, Ahlmann og Dalle er heldigvis ikke bærende spillere i klubben.
Rygterne går på at vi på vores U12 har den mest talentfulde årgang i klubben nogensinde. Vi ha set det igen og igen og igen herude, at når vi bare giver dem spilletid, så træder de i karakter fra dag 1. Tillid tillid tillid er nøgleordet!

Sæsonen starter snart drenge! Er i KLAAAAR?? For det er AaB! Heya AaB, forza de røde! Vi har aldrig stået stærkere til en sæsonstart end nu!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. jul 2015, 08:36

Kasper P. er fortsat skadet og er ikke med i dagens testkamp mod AGF, hvilket betyder at Kasper ikke får spilletid i træningskampene.
Han skal snart scannes for den genstridige fodskade.

Med 9 dage til sæsonstart så giver midterforsvaret sig selv da Kasper næppe bliver klar. Kaspers skade viser endnu engang hvor sårbar vi er med kun tre centerforsvarere i truppen, det holder ikke. En skade til KEP eller Blåbjerg så er vi fucked. Til dem som måtte foreslå Augu så gyser jeg ved tanken. Augu kan ikke tackle og han er enormt langsom. Derudover er det vel ca. fem år siden han sidst har spillet i midterforsvaret.

Truppen trænger til forstærkning på flere pladser, men i skrivende stund ser det kritisk ud i forsvaret.
En ting er skader og karantæner, men det er også kritisk ift. formnedgang og den interne konkurrence at vi er så tyndt besat i forsvaret.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 11. jul 2015, 08:55

Yankee skrev:
Freddie skrev: Til din anden replik er der bare at sige, at det er sådan verden er. Kan man ikke sælge eller forlænge, må man forære varen væk.
Det har du fuldstændig ret i. Men det er en virkelig, som AaB selv har skabt - eller forsømt at ændre.

Der er ingen andre danske klubber, der går ud og vinder et mesterskab og så et år senere har solgt tre stamspillere på 24, 25 og 26 år for i alt 4 mio. kr. De tre burde have indbragt mindst 20-25 mio. kr.

Vi snakker om at OB og FCM har flere penge og større økonomiske muskler. Men det er vores egen skyld. Hvis vi solgte spillere for lige så store beløb som de to klubber ville vi også kunne have lønbudgetter som deres. Og så ville vi for alvor blive stærke eftersom vi notorisk er blandt de bedste på træningsbanen også.
Hvis og hvis. Man kan kun sælge dyrt hvis der er efterspørgsel, og der er ingen. Hvem er de tre stamspillere? Hvordan er kontraktforholdene? Hvis de spillere du mener er blandt de tre er Anders K. Jakobsen og Henrik Dalsgaard kender du jo grunden. Den ene vil til Odense og har ladet kontrakten løbe ud, og den anden forlanger en løn som AaB ikke vil betale. Når han ikke vil spille her under de lønvilkår han er blevet tilbudt er der ikke andre muligheder for AaB end at lade kontrakten løbe ud, eller synes du, at man skal prøve at tvinge ham til at skrive under?

Salget af Thelander er okay med pil opad efter min bedste overbevisning.Jeg er ked af at sige det, for jeg synes fantastisk godt om Thelander og vil aldrig glemme hans aktie i pokalsejren i mesterskabet og pokalsejren, men han var passé som stamspiller, overhalet sønder og sammen af Kasper Pedersen og måske også af Blåbjerg. Han havde ingen udsigt til en stamplads, og for at det ikke skal være løgn, var hans sidste kamp for AaB den ulyksalige mod Sønderjyske på hjemmebane, hvor han i den grad dummede sig, og trak holdet med sig ned. Det var en fantastisk løsning på hans virke i AaB. at han kom videre, som han gerne ville.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 11. jul 2015, 09:06

Gaarde6 skrev:Vi kunne til at starte med ha ladet være med at ansætte Lars Søndergaard og brugt hans løn kroner på indkøb!
Jeg ser ingen grund til vi skal have en cheftræner. Den funktion kunne Kuhn godt ha klaret samtidig med han er hjælpe træner.

Til dagens kamp mod AGF er Kasper P, Risgård og Ene ude. Hvad skal vi så bruge Søndergaard til ?

Højre back skal selvfølgelig spilles af Dalle. Vigtigt at få spillet ham ind til de mange kampe der venter ham i vores trøje!
Vi har ingen venstre back, så der bruger vi selvfølgelig truppens alt mulig mand.
Den ene af de to sikre startere på den centrale midtbane er væk, så her kører vi selvfølgelig en rotation, Mon ikke næste mand til ikke at gribe chancen er Blomqvist?
Hvis Ene er væk, kan vi sætte Bruhn ind de første 30 min. Børsting ind de næste 30 og Thrane ind de sidste 30 min.
Melder Thomsen også fra, så aflyser vi selvfølgelig kampen eller overtaler AGF til at fløjte af efter 5 min. Vi kommer ikke til at skabe en målchance alligevel, så kan vi sælge den for 0-0 mener jeg vi bør slå til!
Fremme spiller vi med Helenius plus en af følgende: (Vi trækker lod bland følgende løsninger) AK som snart er væk. Jönsson som ikke er på 100% eller Spalvis, som ikke er på 100%.

Jeg mener Kuhn bør bruge følgende taktik: Vi har ca skabt 3 skud på mål pr kamp i hele sidste sæson. 1 inden for rammen og 2 ved siden af. Jeg mener vi bør spille med 10 mand fremme de første 4 minutter, så vi kan få skabt det ene skud, som SKAL give mål! Jeg har desværre ingen anelse, hvordan bolden skal komme ind i feltet? Ville ha sagt at vi skulle lade vores venstre back overlappe Kusk og skabe et overtal. Men da ingen af dem er med, må vi kigge over i den anden side til Dalle og Thomsen. Men her står AGF jo med en ekstra mand, da de godt ved vi kun kan angribe her.. PIS :-(
Nå fuck det. Larsen smadrer en lang bold frem som.... Hmmm tænker lige over, hvem, der skal vinde hovedstødsduellen. Men bolden ryger ned til Helenius, mens de 9 andre som er fremme holder i trøjen på alle AGF'ere de kan komme til. Helenius banker bolden i kassen og SÅ er vi oven på! Her efter mener jeg taktikken børe være at vi banker bolden ud på nærmeste motor trafik vej,hver gang vi har den (Hvis vi har den mere) Vi har skabt det skud på mål vi plejer og så bør det gå ud på at forhindre modstanderen i at score i resten af kampen.

Enten få KEP til at påvirke dommeren til at fløjte af 60 min før tid. ELLER skifte 3 ind fra vores rutineret bænk. Jeg mener vi har så meget kvalitet herude og mod et 1 div hold som GF, BØR vi kunne skabe 1 skud mere inden for rammen, ved at skifte 3 mand ind. Jeg mener vi bør ligge det i hænderne på: Bust, Abildgaard og Pohl. De må snart være moden til at tage over for Kusk, Ahlmann og Thelander (Vi kører jo ungdomslinjen, så hver gang en spiller forsvinder lader vi jo en U19 tage over. Det mærker man sgu ikke forskel på alligevel)

Med hensyn til resten af transfervinduet (Og her kan Kuhn altså også godt tage over i stedet for Gaarde) Hvor svært kan det være at skrive under? Så længe der ikke er penge involveret, skal der jo ikke engang snakkes med børsen eller banken.

Vi sender AK til OB nu. Her mener jeg prisen bør være gratis leje af 42 tommer Philips TV til tv stuen på Hornevej. OB har leasy i ryggen og jeg mener vi bør være hårde at kræve den pris! De har penge nok!! Hvis de nægter at betale den høje pris, så skal vi selvfølgelig ikke stå i vejen for AK. Vi fandt ham trods alt i 1 div og han har givet os en kæmpe mulighed ved han gad at spille her! Ja så mener jeg vi skal prøve at forlange et 32 tommer Prosonic i stedet for. Vi skal nok få enderne til at nå sammen!

Alternativt kan vi sende Dalle med til fyn som en del af forhandlingen Jeg mener ihvertfald ikke vi skal gå længere ned end 32 tommer da det er en stor tv stue!

Thomsen SKAL vi også af med! Nu har vi kun ham som den kreative force på midtbanen da vi (HELDIGVIS) ikke fik erstattet Kusk (Viva ungdomslinjen) Hvem fanden er egentlig så dumme at erstatte en landsholdsspiller med noget tilsvarende, når man har ungdoms fodbold i klubben!?
Nå men Thomsen skal væk! Jeg mener ikke han passer ind mere, med den nye stil vi tog i brug sidste år. Uden venstre benet back til at overlappe i den ene side og med en konstant overfrakke på selv, når man som den eneste på midtbanen kan drive bolden frem. Så kan vi lige så godt skyde ham afsted. Prisen kan jeg kun gætte på.. Først og fremmest mener jeg der SKAL være til minimum 2 nye sofaer til tv stuen på hornevej! MEN meget afhænger af AK salget!!! Ender vi med et 32 tommers prosonic for AK. Så SKAL SKAL SKAL vi have penge nok fra Thomsen salget til 3 (Ja jeg skrev TRE) nye sofaer! Man får simpelthen for svært ved at se underteksterne på et 32 tommer, hvis man skal stå oppe bagved :-(
HVIS den købende klub ikke vil give noget, giver vi ham selvfølgelig væk! Vi skylder Thomsen ALT. Manden opgav hans store drømme og skiftede Skagen/FFI tilværelsen ud med kummerlige os. Nu er det på tide vi giver tilbage! Vi KAN også godt nøjes med liggeunderlag fra JYSK i tv stuen, hvis den købende klub nægter vores høje pris.

Thomsen, AK, Thelander, Kusk, Ahlmann og Dalle er heldigvis ikke bærende spillere i klubben.
Rygterne går på at vi på vores U12 har den mest talentfulde årgang i klubben nogensinde. Vi ha set det igen og igen og igen herude, at når vi bare giver dem spilletid, så træder de i karakter fra dag 1. Tillid tillid tillid er nøgleordet!

Sæsonen starter snart drenge! Er i KLAAAAR?? For det er AaB! Heya AaB, forza de røde! Vi har aldrig stået stærkere til en sæsonstart end nu!
Billede
Ska' vi hak'?

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 11. jul 2015, 09:25

Gaarde6 skrev:Vi kunne til at starte med ha ladet være med at ansætte Lars Søndergaard og brugt hans løn kroner på indkøb!

Hovedet på sømmet!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 11. jul 2015, 09:44

Freddy jo der er sku andre muligheder med Dalsgaard..

Man kunne have solgt ham hvis man ikke absolut skal vente til sidste øjeblik med alting..
Hvorfor snakkede vi ikke kontrakt med Dalsgaard sidste sommer?

Han er fast del af holdet. Bliver kun bedre og bedre en profil. Og havde 18mdr igen.
Hvorfor er det først NU med 6mdr igen der skal snakkes kontrakt.
For vi forsøger jo at forlænge ham.. Så vi har hele tiden vidst vi gerne ville.

De kunne have haft følerne ude i sommers og sagt hvad siger du til den her. Hvis han så var totalt afvisende med et kæmpe løn krav.. Så SÆLG.. Havde vi vidst det i sommers havde vi haft 2 vinduer til at handle med ham i.. Men AaB er så forbandet langsomme... Vi opdager først de ikke gider være her mere til allersidst. Eller også sælger vi dem ikke mens vi kan.

Det er KUN AaB der synes det er fedt at forlænge med folk der må snakke kontrakt med andre klubber . Alle andre gør det mens spiller har 1 eller 2 år igen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. jul 2015, 10:17

Freddie skrev:
Salget af Thelander er okay med pil opad efter min bedste overbevisning.Jeg er ked af at sige det, for jeg synes fantastisk godt om Thelander og vil aldrig glemme hans aktie i pokalsejren i mesterskabet og pokalsejren, men han var passé som stamspiller, overhalet sønder og sammen af Kasper Pedersen og måske også af Blåbjerg. Han havde ingen udsigt til en stamplads, og for at det ikke skal være løgn, var hans sidste kamp for AaB den ulyksalige mod Sønderjyske på hjemmebane, hvor han i den grad dummede sig, og trak holdet med sig ned. Det var en fantastisk løsning på hans virke i AaB. at han kom videre, som han gerne ville.
Hvis ikke det var fordi du mente det i ramme alvor, så er det nærmest komisk hvad du skriver her. Thelander var altså 1/2 af det forsvar, der lukkede suverænt færrest mål ind i kalenderåret 2014. Han sikrede os egenhændigt pokalfinalen. Den klart bedste duel- og hovedspiller af de centrale forsvarsspillere.
At han skulle være overhalet af Kasper P. er også en påstand, der næppe kan bevises. Vi lukkede i sidste sæson med KP på holdet 17 mål ind i 16 kampe, mens vi i kampene med Thelander på banen lukkede 14 mål ind i 17 kampe. Det her er den klassiske Debatside-sygdom der handler om at tale de spillere der forlader os ned, mens afløserne tales op. Så slipper vi nemlig behændigt for at indrømme at det er et tab for os.

Det er nøjagtig samme sag med Anders K. Jacobsen, uden hvem vi aldrig var kommet videre i Europa. Vores klart farligste angriber set over en lang periode. Selvom han har haft udfald, så har han været stabilt scorende og den eneste spiller med X factor i angrebet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jul 2015, 10:48

Freddie skrev:Hvis og hvis. Man kan kun sælge dyrt hvis der er efterspørgsel, og der er ingen.
Hvis der ikke er efterspørgsel, hvorfor skriver spillerne så kontrakt med andre klubber?

I øvrigt var der et stort bud på Thelander sidste sommer, så den holder ikke.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 11. jul 2015, 10:53

AllanPedersen skrev:Freddy jo der er sku andre muligheder med Dalsgaard..

Man kunne have solgt ham hvis man ikke absolut skal vente til sidste øjeblik med alting..
Hvorfor snakkede vi ikke kontrakt med Dalsgaard sidste sommer?

Han er fast del af holdet. Bliver kun bedre og bedre en profil. Og havde 18mdr igen.
Hvorfor er det først NU med 6mdr igen der skal snakkes kontrakt.
For vi forsøger jo at forlænge ham.. Så vi har hele tiden vidst vi gerne ville.

De kunne have haft følerne ude i sommers og sagt hvad siger du til den her. Hvis han så var totalt afvisende med et kæmpe løn krav.. Så SÆLG.. Havde vi vidst det i sommers havde vi haft 2 vinduer til at handle med ham i.. Men AaB er så forbandet langsomme... Vi opdager først de ikke gider være her mere til allersidst. Eller også sælger vi dem ikke mens vi kan.

Det er KUN AaB der synes det er fedt at forlænge med folk der må snakke kontrakt med andre klubber . Alle andre gør det mens spiller har 1 eller 2 år igen.
For det første aner du ikke noget om, hvor længe der har været kontraktforhandlinger, så drop nu det kort. Selvfølgelig har der været lønforhandlinger. For det andet har Dalsgaard indtil for ganske nylig haft den holdning, at han vil blive i Aalborg. For det tredje har han været skadet, og derfor ikke været et salgsobjekt, for det fjerde kan man ikke bare sælge spillere som var det gamle biler. Slavehandlen blev stoppet for mere end 200 år siden, for det femte skal der være en køber og for det sjette lader spilleren selvfølgelig kontrakten løbe ud, for selv at score gevinsten. Tror du virkelig spillere med en dreven agent lader sig køre rundt i manegen?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. jul 2015, 10:56

Freddie skrev: For det første aner du ikke noget om, hvor længe der har været kontraktforhandlinger, så drop nu det kort. Selvfølgelig har der været lønforhandlinger. For det andet har Dalsgaard indtil for ganske nylig haft den holdning, at han vil blive i Aalborg. For det tredje har han været skadet, og derfor ikke været et salgsobjekt, for det fjerde kan man ikke bare sælge spillere som var det gamle biler. Slavehandlen blev stoppet for mere end 200 år siden, for det femte skal der være en køber og for det sjette lader spilleren selvfølgelig kontrakten løbe ud, for selv at score gevinsten. Tror du virkelig spillere med en dreven agent lader sig køre rundt i manegen?
Så vi har været uheldige, med andre ord? Vi har altså været uheldige de sidste 10 år, og vores konkurrenter er kun halvt så uheldige som vi er - de sælger i hvert fald spillere for dobbelt så store beløb som os.

Låst