Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
-
Gamen
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Ikke ifølge ham selv. Der er han højre-benet - altså, udpræget højre-benet.Buzz Killington skrev:Gilli er beggebenet
Men mon ikke han er i næsten lige så dårlig form som Ahlmann?Jesper Schmidt skrev:Apropos venstreback - Hvis Barrett er spilleklar og skadesfri, kunne man så ikke tænke tanken at et bytte med AK ville være en god deal for alle parter?
Har han ikke været skadet længe?
Hvis ikke, kunne det være en god deal for alle parter.
[quote="AllanPedersen"][quote="MrBangDK"][quote="AllanPedersen"][quote="MrBangDK"][quote="AllanPedersen"][quote="MrBangDK"]Vi har vundet tre testkampe med en samlet score på 7-2... Vi er DØMT til nedrykning! Jeg sagde det først...[/quote]
1-0 over Vendsyssel.. Champions League Here we go..[/quote]
Hvem taler CL?[/quote]
Bare rolig tror ingen kommer til at forbinde CL med AaB de næste 20-30 år[/quote]
Det må være hårdt for dig at være AaB fan!![/quote]
Jeg er rigtig fan så ja det er hårdt.. Når man ser hvad mesterholdets potentiale er endt med
. Men er da fedt for dig du synes det går så godt[/quote]
Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Har du nogle forslag til, hvordan AaB vinder mesterskabet år efter år?
1-0 over Vendsyssel.. Champions League Here we go..[/quote]
Hvem taler CL?[/quote]
Bare rolig tror ingen kommer til at forbinde CL med AaB de næste 20-30 år[/quote]
Det må være hårdt for dig at være AaB fan!![/quote]
Jeg er rigtig fan så ja det er hårdt.. Når man ser hvad mesterholdets potentiale er endt med
. Men er da fedt for dig du synes det går så godt[/quote]
Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Hold nu op!Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Der er ingen herinde.. Heller ikke Allan, som tror AaB kan vinde mesterskabet år efter år.
Det vi (i hvert fald jeg) brokker os over er AaB's evne til at smide alt momentum årene efter et mesterskab!
Vi skulle ha solgt spillere for stor million beløb (Hvis de skulle sælges) i stedet sælger vi for peanuts!
Vi skulle ha købt spillere ind og udnyttet vi var mester og der ved attraktive at spille for, men heller ikke det formår vi!
Vi udnytter på INGEN måde de resultater, som vi (og her er jeg enig med dig) som vi mirakuløst lavede.
Vi er nu ENDNU engang tilbage som den bløde mellemvare på bare en sæson!
Jeg begriber ikke at ledelsen i AaB er overrasket over den manglende opbakning i Aalborg?!
Man skaber altså ikke en succes ved at vinde the double og så ikke smede mens jernet er varmt!
Igennem en sæson, hvor resultaterne flasker sig, kommer der flere og flere mennesker på stadion. Og ja det er rygklappere. Men det er de rygklappere, man skal fange og gøre til en fast skare på Aalborg stadion.
Når vi fejre et mesterskab eller rejser 15000 til København og ser pokalfinale. Så har AaB folk i deres hule hånd.
Men så er det fandme da der man skal score guld på sine salg! OG hente ENDNU bedre spillere ind, for at fastholde momentum og folk på stadion!
I stedet sælger man holdets klart største profil (Kusk) for peanuts (Ja jeg ved godt han have en klausul) Men så var det da her man skulle ha hentet tre spillere ind den anden vej på samme niveau! Både for at vise at vi VIL være bedre end vi var. OG for at signalere at vi går efter hele pisset igen sæsonen efter (Selvom det er tæt på umuligt)
Det OSER ud af hele klubben efter sådan et mesterskab, at så er man mæt! Det er så skræmmende ringe at vi, hver gang vi er blevet mester smider hele pisset i løbet af en sæson bagefter. Det er PRÆCIS den måde vi IKKE skaber en succes på! Hverken blandt publikum, sponsore eller for den sags skyld tiltrækningskraft fra nye spillere ude fra!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Har du også snakket med hans kone? :-)Gamen skrev:Ikke ifølge ham selv. Der er han højre-benet - altså, udpræget højre-benet.Buzz Killington skrev:Gilli er beggebenet
I de kampe jeg har set på førsteholdet og hos reserverne dribler og afleverer han begge veje, og laver fine indlæg i fart med begge. Men jeg skal dog ikke udelukke at han har en præference. Uanset virker hans Bennethed ikke som en hindring i mine øjne. Men hvis damen siger noget andet skal jeg undlade at kloge mig yderligere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
[quote="Gaarde6"][quote]Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Har du nogle forslag til, hvordan AaB vinder mesterskabet år efter år?[/quote]
Hold nu op!
Der er ingen herinde.. Heller ikke Allan, som tror AaB kan vinde mesterskabet år efter år.
Det vi (i hvert fald jeg) brokker os over er AaB's evne til at smide alt momentum årene efter et mesterskab!
Vi skulle ha solgt spillere for stor million beløb (Hvis de skulle sælges) i stedet sælger vi for peanuts!
Vi skulle ha købt spillere ind og udnyttet vi var mester og der ved attraktive at spille for, men heller ikke det formår vi!
Vi udnytter på INGEN måde de resultater, som vi (og her er jeg enig med dig) som vi mirakuløst lavede.
Jeg begriber ikke at ledelsen i AaB er overrasket over den manglende opbakning i Aalborg?!
Man skaber altså ikke en succes ved at vinde the double og så ikke smede mens jernet er varmt!
Igennem en sæson, hvor resultaterne flasker sig, kommer der flere og flere mennesker på stadion. Og ja det er rygklappere. Men det er de rygklappere, man skal fange og gøre til en fast skare på Aalborg stadion.
Når vi fejre et mesterskab eller rejser 15000 til København og ser pokalfinale. Så har AaB folk i deres hule hånd.
Men så er det fandme da der man skal score guld på sine salg! OG hente ENDNU bedre spillere ind, for at fastholde momentum og folk på stadion!
I stedet sælger man holdets klart største profil (Kusk) for peanuts (Ja jeg ved godt han have en klausul) Men så var det da her man skulle ha hentet tre spillere ind den anden vej på samme niveau! Både for at vise at vi VIL være bedre end vi var. OG for at signalere at vi går efter hele pisset igen sæsonen efter (Selvom det er tæt på umuligt)
Det OSER ud af hele klubben efter sådan et mesterskab, at så er man mæt! Det er så skræmmende ringe at vi, hver gang vi er blevet mester smider hele pisset i løbet af en sæson bagefter. Det er PRÆCIS den måde vi IKKE skaber en succes på! Hverken blandt publikum, sponsore eller for den sags skyld tiltrækningskraft fra nye spillere ude fra![/quote]
Hej Gaarde6,
Hvordan scorer man så guld på sine salg? Har du nogle tips, bør du straks dele dem med den rigtige Gaarde.
Har du nogle forslag til, hvordan AaB vinder mesterskabet år efter år?[/quote]
Hold nu op!
Det OSER ud af hele klubben efter sådan et mesterskab, at så er man mæt! Det er så skræmmende ringe at vi, hver gang vi er blevet mester smider hele pisset i løbet af en sæson bagefter. Det er PRÆCIS den måde vi IKKE skaber en succes på! Hverken blandt publikum, sponsore eller for den sags skyld tiltrækningskraft fra nye spillere ude fra![/quote]
Hej Gaarde6,
Hvordan scorer man så guld på sine salg? Har du nogle tips, bør du straks dele dem med den rigtige Gaarde.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Men dine ønsker om salg etc. afspejler bare ikke den virkelighed vi befinder os i. AaB meldte 100% klart ud, at fokus er på at få et balanceret regnskab. Med et salg af Kusk på 5 millioner, får du ikke balance i regnskabet, hvis du går ud og henter tre spillere på samme niveau. Simpel matematik. Så din irritation baserer du simpelthen på et scenarie som ikke er en mulighed.Gaarde6 skrev:Hold nu op!Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Det OSER ud af hele klubben efter sådan et mesterskab, at så er man mæt! Det er så skræmmende ringe at vi, hver gang vi er blevet mester smider hele pisset i løbet af en sæson bagefter. Det er PRÆCIS den måde vi IKKE skaber en succes på! Hverken blandt publikum, sponsore eller for den sags skyld tiltrækningskraft fra nye spillere ude fra!
Dit sidste afsnit tror jeg et eller andet sted er rigtigt.. Trætheden... Masser af unge spillere, som ingen havde regnet med skulle vinde noget som helst. De spillede hvad der svarer til en superliga sæson på et efteråret.. Jeg er meget overbevist om, at de var trætte - ikke at de ikke gad, men rent faktisk var fysisk trætte.
Ska' vi hak'?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvem er det lige fansene vil have, som de andre klubber har hentet ? For vi ved jo, at de andre har hentet masser af klassespillere ind. Når jeg kigger på superstats.dk liste over til- og afgange, så er det meget få navne, som jeg misunder de andre klubber. http://www.superstats.dk/spillere/trans/
Kian Hansen kunne måske være spændende, men han blev hentet før Thelander. Selvfølgelig lyser Kusk også op, men det er godt nok meget få navne, hvor jeg tænker, her burde AaB have været på plads. Og vi snakker altså 11 andre klubber.
Af de mindre navne synes jeg Oliver Lund fra FCV, nu OB, var spændende. Men han er blevet heglet ned her. Og intet profilnavn. Så er der Leon Jessen på venstrebacken, men igen vi skriver ikke tre år med en venstreback, når det er Ahlmanns plads.
Og særligt med kantspillerne. Så har vores kantspillere jo fået et år i superligaen(Børsting og Bruhn), hvilket bør løfte holdet.
Kian Hansen kunne måske være spændende, men han blev hentet før Thelander. Selvfølgelig lyser Kusk også op, men det er godt nok meget få navne, hvor jeg tænker, her burde AaB have været på plads. Og vi snakker altså 11 andre klubber.
Af de mindre navne synes jeg Oliver Lund fra FCV, nu OB, var spændende. Men han er blevet heglet ned her. Og intet profilnavn. Så er der Leon Jessen på venstrebacken, men igen vi skriver ikke tre år med en venstreback, når det er Ahlmanns plads.
Og særligt med kantspillerne. Så har vores kantspillere jo fået et år i superligaen(Børsting og Bruhn), hvilket bør løfte holdet.
- FlæskeFrank
Jeg tror at første lille skridt skal tages i AaB som klub.KJ skrev:Hej Gaarde6,Gaarde6 skrev:Hold nu op!Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
I de fleste andre klubber i verden, fungerer det sådan at man tager en spiller ind. Giver ham kontrakt og sælger ham med størst mulige fortjeneste. Man sender et signal ud til omverden, hvilket pris niveau ens spillere er på og så kan den købende klub købe spilleren eller lade være. Lader de være kan spilleren så vente til kontraktudløb og skifte frit, hvis han vil. Klubben har givet spilleren spilletid, løn og gjort ham interessant (sikkert via gode præstationer) til at tage næste skridt i karrieren. Klubben tjener penge og spilleren kommer afsted. Win win for begge parter.
I AaB signalere vi lige modsat. Vores spillere koster ikke alverden, FOR VI VIL IKKE STÅ I VEJEN! Det er så det giver mig helt kvalme, når jeg hører den sætning! Vi har spillere fra diverse oplands byer til Aalborg. Vi har spillere af egen avl og vi har spillere fra diverse 1 div klubber. Skylder vi virkelig de spillere noget for at ha spillet for os ??? Nu skal det ikke lyde som om vi skal være nogle røvhuller, for det mener jeg selvfølgelig ikke vi skal! Men, hvorfor skal en spilelr fra start 11'eren på et mesterhold og pokalvindende hold. Tidligere spillet i mægtige AB, skydes afsted for 2-4 millioner ???HVAD er det vi skylder Thelander, som gør at han skal foræres væk, når han ville ha kostet 12-15 millioner, fra stort set alle andre top 6 klubber i ligaen?? Jeg fatter det simpelthen ikke? Er det fordi han skulle nedværdige sig til at spille for os, når han kom fra mægtige AB, at vi skylder ham det?
Gaarde kunne starte med at sætte priserne op med 50-100%! Vise at vi IKKE forærer vores spillere væk. Og ved du hvad? Hvis det betyder at spilleren ikke kommer afsted, så lade det være sådan. Det fungere ganske fint blandt alle andre klubber i verden. Er sikker på det også kan komme til det herude.
Selvfølgelig er det en mulighed. Men man tager ikke den mulighed.MrBangDK skrev:Men dine ønsker om salg etc. afspejler bare ikke den virkelighed vi befinder os i. AaB meldte 100% klart ud, at fokus er på at få et balanceret regnskab. Med et salg af Kusk på 5 millioner, får du ikke balance i regnskabet, hvis du går ud og henter tre spillere på samme niveau. Simpel matematik. Så din irritation baserer du simpelthen på et scenarie som ikke er en mulighed.Gaarde6 skrev:Hold nu op!Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Dit sidste afsnit tror jeg et eller andet sted er rigtigt.. Trætheden... Masser af unge spillere, som ingen havde regnet med skulle vinde noget som helst. De spillede hvad der svarer til en superliga sæson på et efteråret.. Jeg er meget overbevist om, at de var trætte - ikke at de ikke gad, men rent faktisk var fysisk trætte.
Jeg er skam stor tilhænger af vores økonomi skal balancere. Jeg er tilgengæld også stor tilhænger af at man gør alt for at holde fast i den placering/momentum man har kørende. Jeg snakker ikke om at investere 50 millioner på nye spillere. Jeg snakker om at man laver et forsigtigt sats, når chancen for at vinde 120 (Chl) eller 40 (Euro) millioner. Den chance kan vi risikere at skal vente 10 år på at få igen.
I Kusks tilfælde mener jeg rent faktisk der skulle en meget lille investering til, for at kunne køre videre. Her snakker vi ikke 3-4 nye spillere. Men vi skulle altså bruge 1 eller 2 som ihvertfald i spillestil mindede om Kusk. ALT vores spil var så tilrettelagt. Würtz skulle sweepe. Risgård lave de dybe løb. Kusk, Thomsen, Ahlmann og Dalle/PK skulle udfordre igen og igen. Det var så forudsigeligt og alligevel så hamrende effektiv at INGEN klubber herhjemme kunne stoppe os! Men når man sælger den ene mand, som var grundstenen i vores offensiv og ikke erstatter ham. Så er det klart fundamentet falder sammen.
Jeg tror (Og det kan selvfølgelig kun blive et gæt) at det manglende indkøb har været meget dyre end, de penge vi tjente på salget. Det koncept vi havde opbygget gennem mesterskabs sæsonen var smadret fra dag 1, da vi skulle ud og spille i Europa og da vi skulle spille en god placering hjem i ligaen. Hvor vi i mesterskabs sæson kunne spille os igennem alle hold og skabe et hav af målchancer. Så vi i sidste sæson at vi igennem stort set hele sæsonen lignede hunde i et spil kegler. Vi skabte INTET og vi kunne ikke finde et koncept,der holdte. Kent måtte skifte konstant, fordi vi ikke fandt ind i den rytme og spillestil som holdet havde året før.
Vi skal overhovedet ikke kigge på, hvad de andre har hentet.FlæskeFrank skrev:Hvem er det lige fansene vil have, som de andre klubber har hentet ? For vi ved jo, at de andre har hentet masser af klassespillere ind. Når jeg kigger på superstats.dk liste over til- og afgange, så er det meget få navne, som jeg misunder de andre klubber. http://www.superstats.dk/spillere/trans/
De køber ikke spillere, som skal passe til den måde og det koncept vi spiller efter.
Vedr den lave pris på Thelander: Han var skadet hele foråret, og har periodevis været ude med en mystisk skade! Jeg er 99% sikker på at AaB har skudt ham af fordi de ved han aldrig kommer sig over de problemer!
Vent og se
Vent og se
Du tror ikke det lægetjek han var igennem havde vist noget, hvis din teori skal holde?9800 skrev:Vedr den lave pris på Thelander: Han var skadet hele foråret, og har periodevis været ude med en mystisk skade! Jeg er 99% sikker på at AaB har skudt ham af fordi de ved han aldrig kommer sig over de problemer!
Vent og se
Og er det samme teori for alle andre salg vi har lavet gennem tiderne? (Minus Grønkjær)
Du er uhørt hysterisk i disse dage ift. din vanlige stil.Gaarde6 skrev:Du tror ikke det lægetjek han var igennem havde vist noget, hvis din teori skal holde?9800 skrev:Vedr den lave pris på Thelander: Han var skadet hele foråret, og har periodevis været ude med en mystisk skade! Jeg er 99% sikker på at AaB har skudt ham af fordi de ved han aldrig kommer sig over de problemer!
Vent og se
Og er det samme teori for alle andre salg vi har lavet gennem tiderne? (Minus Grønkjær)
Generelt:
Det er vist godt for alle, at sæsonen starter snart, så der kan komme noget reelt at forholde sig til i stedet for disse pseudodiskutioner, hvor hysteriske anklager flyver frem og tilbage, hvor ingen reelt ved noget, men blot overanalyserer alt og alle.
9800 har normalvis temmelig godt styr på, hvad der rører sig på de indre linier i AaB, så jeg ville nok ikke afvise hans teori.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Er der ikke noget selvmodsigende i at du vil sælge spillere for store millionbeløb. Spillere du to sætninger længere nede vel beskriver som middelmådige eftersom du kalder mesterskabs sæsonen for mirakuløs.Gaarde6 skrev:Hold nu op!Allan, der tager du IMO fejl. At vi blev mestre var en helt enestående bedrift, når man ser på det budget og de spillere, vi havde til rådighed. En lang række spillere (Larsen, Kusk, Risgård, Würtz, Dalsgaard, AK, Spalvis) besluttede sig for at spille ganske godt på samme tid, men der er indtil videre ingen fra holdet, der er hentet til Real Madrid eller Juventus. The Double var et mirakel, som ikke kan gentages år efter år. Vi havde sgu ikke genvundet mesterskabet, selvom vi havde beholdt Kusk. I øvrigt var vi jo på ingen måde suveræne - jeg husker ret mange svage kampe, herunder 0 sejre mod FCV - men vi var stabile, og det var nok den sæson.
Vi ER en blød mellemvare og det forbliver vi med at være, fordi det er den retning AaBs bestyrelse og hovedaktionærer har udstukket. Der er ingen i den nuværende kreds der tillader satsninger og bare noget der ligner at leve over evne.
Og så kan du og Allan råbe op og skrive med store bogstaver herfra og til den nedrykning I ser i krystalkuglen er en realitet. Og I kan have nok så fine pointer omkring signaler, ambitioner og succeser.
I AaB er holdningen lige nu at det er bedre at have en klub i midten af suppen end ikke at have nogen klub. Medaljer og europæisk deltagelse er udelukkende bonus. De folk der lagde de store penge i emissionen gider ikke se de selvsamme penge ende i et overforbrug.
De 40 mil fra gruppespillet fik Gaarde da heller ikke lov til at røre med en fjernstyret ildtang, så man skal nok heller ikke lige forvente at en af aktionærerne lige laver en Agger fordi klubben fylder år.
Hvor mange penge tror i AaB skal investere i transfers for at vinde et mesterskab? Hvor stort et lønbudget skal vi have for at vi kan vinde? Der er laaaaangt op til BIF, FCK og FCM. Ønsker i virkelig en konkurrence med dem? Jeg synes personligt ikke vi skal ud i en "langpisningskonkurrence", vi vinder den ikke alligevel!
Op til sidste sæson og også før denne er der tre klubber der har investeret efter at vinde, de to af dem kommer til at skuffe.
Vi er tro mod konceptet og bringer vores egne drenge frem fra ungdomsAfdelingen og ind imellem stikker vi hovedet frem og opnår noget.
Det er ikke hovedrystende af hovedaktionærerne (der i blandt mig selv) at der for alt i verden skal være sorte tal på bundlinien. Det er sund fornuft, for hverken FCK, BIF eller FCM kan holde til at tabe masser af millioner hvert år! Hvis AaB kan vise en fornuftig økonomi over en årrække kan det være der kan komme en større opbakning til klubben hos erhvervslivet, for den store tragedie er efter min mening at AaB's sponsor indtægter er mindre end både RFC, FCM, OB, FCN og AGF's. Der skal flere penge i kassen, og med vores historie In mente burde vi snart kunne trække nogen flere nationale sponsorer, istedet for de regionale. På den måde blir der flere skuldre til at bære læsset.
Op til sidste sæson og også før denne er der tre klubber der har investeret efter at vinde, de to af dem kommer til at skuffe.
Vi er tro mod konceptet og bringer vores egne drenge frem fra ungdomsAfdelingen og ind imellem stikker vi hovedet frem og opnår noget.
Det er ikke hovedrystende af hovedaktionærerne (der i blandt mig selv) at der for alt i verden skal være sorte tal på bundlinien. Det er sund fornuft, for hverken FCK, BIF eller FCM kan holde til at tabe masser af millioner hvert år! Hvis AaB kan vise en fornuftig økonomi over en årrække kan det være der kan komme en større opbakning til klubben hos erhvervslivet, for den store tragedie er efter min mening at AaB's sponsor indtægter er mindre end både RFC, FCM, OB, FCN og AGF's. Der skal flere penge i kassen, og med vores historie In mente burde vi snart kunne trække nogen flere nationale sponsorer, istedet for de regionale. På den måde blir der flere skuldre til at bære læsset.
Og så er det jo heller ikke fordi pengene bare ligger gemt væk på en eller anden bankkonto, vi er bl.a. ved at udvide, og modernisere, træningsanlægget (eller planlægger det hvertfald) og uden at kende de konkrete planer, så kunne jeg da forestille mig at det er et sted hvor man gerne vil kunne tilbyde noget ekstra ifht de fleste andre danske klubber.
Det bliver muligvis ikke et nyt milanello, men mindre kan jo også gøre det.
Men det hører måske ind i "mål og ambitioner" tråden.
Iøvrigt, og helt uden kontekst, så er det en anelse synd at AaB ikke ligger hvor Aalborg Freja ligger nu, så havde man en fin mulighed for at have stadion hvor væddeløbsbanen ligger nu, og man ville slippe for problemer med naboer til udbyggelen af stadion og sådan.
Ak ja, hvis bare man havde uendelige penge
Bortset fra det, så har Gaarde samt Schoors udtalt at AaB har en ambition om at være med i toppen af dansk fodbold (selvom det er en noget vag betegnelse), så jeg tillader mig at tvivle på vi ikke ser flere tilkomne spillere iløbet af vinduet.
Jeg håber stadig på en Bjørn Paulsen, selvom folk ikke er helt vilde med ham, samt en spiller som Conboy, Lumb eller andre i den stil.
Det bliver muligvis ikke et nyt milanello, men mindre kan jo også gøre det.
Men det hører måske ind i "mål og ambitioner" tråden.
Iøvrigt, og helt uden kontekst, så er det en anelse synd at AaB ikke ligger hvor Aalborg Freja ligger nu, så havde man en fin mulighed for at have stadion hvor væddeløbsbanen ligger nu, og man ville slippe for problemer med naboer til udbyggelen af stadion og sådan.
Ak ja, hvis bare man havde uendelige penge
Bortset fra det, så har Gaarde samt Schoors udtalt at AaB har en ambition om at være med i toppen af dansk fodbold (selvom det er en noget vag betegnelse), så jeg tillader mig at tvivle på vi ikke ser flere tilkomne spillere iløbet af vinduet.
Jeg håber stadig på en Bjørn Paulsen, selvom folk ikke er helt vilde med ham, samt en spiller som Conboy, Lumb eller andre i den stil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er jeg ikke uenig i, men argumentet herinde er jo at alle de andre handler og AaB gør ingenting bla bla. Men det de andre henter er ikke nødvendigvis noget vi ville røre med en ildtang.Gaarde6 skrev:Vi skal overhovedet ikke kigge på, hvad de andre har hentet.FlæskeFrank skrev:Hvem er det lige fansene vil have, som de andre klubber har hentet ? For vi ved jo, at de andre har hentet masser af klassespillere ind. Når jeg kigger på superstats.dk liste over til- og afgange, så er det meget få navne, som jeg misunder de andre klubber. http://www.superstats.dk/spillere/trans/
De køber ikke spillere, som skal passe til den måde og det koncept vi spiller efter.
Som jeg ser det er holdene bag os ikke forstærket - OB måske eneste undtagelse, men de har skiftet meget ud, så det er en lidt ukendt størrelse. Foran os ift. sidste sæson mener jeg ikke Brøndby eller Randers synes forstærket ift. os. FCK har skiftet et helt hold igen igen og det kan blive til fugl eller fisk. FCM synes forstærket, men de sælger formentlig nogle og skal være bedre end sidste sæson, da mestrene skal vise mere end de andre hold. Plus får de succes i Europa, så skal de spille en superliga i efteråret og skal bruge mange spillere.
Så pt. er jeg fortrøstningsfuld. Vi har en god start11, men er tynde i bredden. Det skal løses, om det så er topspillere eller breddespillere vi skal have ind afhænger lidt af pladsen.
- FlæskeFrank
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Vi har ikke spillet ret meget traditionelt indlægsspil i de senere sæsoner, og slet ikke indlæg slået fra baglinjen. En højrefodet venstreback kan efter min mening præcist lige så godt slå den type tidlige indlæg vi tit spiller som en venstrefodet kan, og vil have nemmere ved at trække ind i banen og blive målfarlig som Dalsgaard gør når han er bedst. Derudover kan jeg slet ikke se problemet i at have en venstreback som søger mere ind i banen i perioder, og samtidig lader kantspilleren stå bredt, jeg ser det kun som en udvikling af den måde vi spiller på og langtfra en radikal ændring. Og så vinder man altså i mine øjne noget andet ved at spille med Gilli og hans enorme speed, ikke mindst i kontrafasen, hvor han kan blive livsfarlig når han kommer langt tilbage fra. Offensivt er Gilli et helt andet våben end PK nogensinde kan blive.Gamen skrev:Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved med at påpege at Gilli må være i spil. Han var en nødløsning som alternativ på den venstre back fordi Gorter var skadet, og i og med at han er udpræget højre-benet ville det være tåbeligt at spille med ham der. Vi får langt færre indlæg ud af det, og det vil give nogle afspilsproblemer.Jesper Schmidt skrev: Men vi har altså spillet hele foråret uden Gorter eller Ahlmann, med et bedre pointsnit til følge end i efteråret hvor vi havde Gorter. Jeg siger ikke det er optimalt, og jeg så absolut også gerne at man hentede en venstreback ind, men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være jordens undergang hvis det ikke lykkes. Iøvrigt må Gilli også stadig være i spil.
Der har været en del rigtigt dygtige højre-benede venstre backs, f.eks. Azpilicueta, men de bruges på en helt anden måde i opspillet. Vi har brug for backs der kommer på ydersiden og laver(farlige) indlæg, og dem får vi langt færre af med en udpræget højre-benet på pladsen. Vi har set hvor enormt handicappede offensivt vi bliver med PK på samme plads.
Medmindre vi taler en spiller med internationalt niveau, og vi ændrer måden vi spiller på, så skal vi IKKE lade en højre-benet spille venstre back.
Er det optimalt og en fast fremtidig løsning? Nej det er det ikke nødvendigvis, men det ved jeg heller ikke om er hvad der er brug for her og nu. Der er i mine øjne behov for en afløser indtil Ahlmann er klar, hvorefter jeg forventer han sidder tungt på pladsen så længe han er i klubben, og i bedste fald en spiller som kan "tåle" at sidde en periode på bænken når Ahlmann er klar, og indtil han formentlig skal videre. Når det er sagt, så er jeg som tidligere nævnt absolut også tilhænger af at vi henter en venstre back ind, men min pointe er lidt at de her paniktilstande som manglen på en ny venstre back næsten ligner herinde synes jeg er over the top. Hvis valget f.eks. er mellem at kunne forlænge med Dalsgaard og hente en ny venstreback, ved jeg godt hvad jeg ville vælge.