Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2015, 18:08

Hanga skrev:
AllanPedersen skrev:Så blev igboun aludt afsted.. Står Midtjylland får 10mill. Gik han ikke gratis?,oh well ikke vores problem. Det der med at tjene penge
Det synes jeg faktisk ikke er specielt godt solgt. Han har været en liga profil i nogle år, og der er tale om et salg til en russisk klub, der bør have ok med penge. I modsætning var vi ved at sælge Thomsen til Nantes for 15 mil, det havde da været et langt bedre salg.

Jeg er ikke uenig i den generelle præmis om at vi er for dårlige til det, men netop Igboun salget understøtter det ikke rigtigt.
Her tror jeg prisen afspejler at de bremsede hans udlandsdrøm i sidste vindue. Der var vel bud efter ham og han ville gerne afsted.
Klubben sagde nej. Ikke pga prisen men pga tidspunktet. I sådan et tilfælde kan jeg forstå, hvis man laver en aftale mellem klub og spiller, hvor man lover ham at kan rejse, hvis buddet er 10 millioner eks.
For jeg er enig. 10 mill er ikke et godt salg for en profil som han har været for FCM. MEN stadig væsentlig bedre end de fleste af vores salg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2015, 18:48

Jeg er sådan set ikke uenig i at AaB skal blive bedre til at få bedre priser ved salg, og uanset hvad grundene så er, er det noget der skal kigges alvorligt på, i særdeleshed hvis talentudvikling skal være en stor del af klubbens fremtid.

Men vi er også nødt til at være realistiske i de der sammenligninger, for det nytter i min verden ikke noget at sammenligne thelander salget med FCM's salg af en stor offensiv ligaprofil... Den sammenligning kan vi lave når Thomsen en dag bliver solgt, eller man kan sammenligne med helenius salget... Og så kan man endda stadig diskutere om igboun ikke er en bedre spiller end de to AaB drenge, og dermed en mere attraktiv vare.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2015, 20:07

Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:
AllanPedersen skrev:Så blev igboun aludt afsted.. Står Midtjylland får 10mill. Gik han ikke gratis?,oh well ikke vores problem. Det der med at tjene penge
Det synes jeg faktisk ikke er specielt godt solgt. Han har været en liga profil i nogle år, og der er tale om et salg til en russisk klub, der bør have ok med penge. I modsætning var vi ved at sælge Thomsen til Nantes for 15 mil, det havde da været et langt bedre salg.

Jeg er ikke uenig i den generelle præmis om at vi er for dårlige til det, men netop Igboun salget understøtter det ikke rigtigt.
Her tror jeg prisen afspejler at de bremsede hans udlandsdrøm i sidste vindue. Der var vel bud efter ham og han ville gerne afsted.
Klubben sagde nej. Ikke pga prisen men pga tidspunktet. I sådan et tilfælde kan jeg forstå, hvis man laver en aftale mellem klub og spiller, hvor man lover ham at kan rejse, hvis buddet er 10 millioner eks.
For jeg er enig. 10 mill er ikke et godt salg for en profil som han har været for FCM. MEN stadig væsentlig bedre end de fleste af vores salg.
Der er jo altid en grund til spillerne koster det de koster, også i vores tilfælde. Vi har også ofte været ofre for gentlemenaftaler og kontraktudløb. Igboun er en spiller der i mine øjne f.eks. er langt mere værdigfuld end Enevoldsen var da vi solgte ham i sin tid, og ham fik vi lige i underkanten af 10 millioner for.

Jeg deler samme fornemmelse af at man i mange tilfælde kunne have fået mere for vores spillere end man fik havde omstændighederne været anderledes. Men disse omstændigheder har ikke ret meget at gøre med at det er AaB og ikke FCM der sælger. Det har - næsten udelukkende - noget at gøre med at vi har stået i en elendig forhandlingssituation hvor vi har været presset på økonomien til at sige nej og vente på bedre bud, eller fordi vi ikke har haft råd til at skrive kontrakter af tilstrækkelig længde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 13. jul 2015, 20:42

Savner vores mand i lufthavnen. Det var dengang det var noget ved at følge transfersiden. Nu er det for det meste, bare ligegyldigt fnidder.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 21:12

Eksil skrev:Givet at de kunne få 20 mio i vinters er 10 ret dårligt.
Bedre end det vi får forDalle og AK..

Folk sagde fcm ikke vikle tjene noget på ham
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jul 2015, 21:21

AllanPedersen skrev:
Bedre end det vi får forDalle og AK..

Folk sagde fcm ikke vikle tjene noget på ham
Så er de "folk" idioter. Han er vel en af deres tre bedste spillere.

Omkring Dalsgaard og AK, Hvad skal man gøre når de ikke vil forlænge? Håber virkelig at Gaarde kan overbevise Dalsgaard om at blive i 3-4 år mere, men med mindre han tager en kniv med, hvordan skal man tvinge ham? Realistisk har hans tid i AaB peaket med double og CL kval, og nu vil nok bare afsted til udkantsverden og tjene noget mønt.

(Sidst, kan du ikke sætte enten et punktum efter hver sætning og ikke to, det er ligegyldigt, men pisse irriterende at se på)

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 13. jul 2015, 21:39

Allan og telefonnummeret kan have en pointe i, at nogle spillere er blevet solgt for billigt.

Afgange i Gaardes tid
Nicklas Helenius 12 mio. kr.
Kasper Kusk 4.75 mio. kr.
Lasse Nielsen 2.2. mio. kr.
Rasmus Thelander Ukendt transfersum

Tilgange i Gaardes tid
Rasmus Jönsson Ukendt transfersum
Kasper Risgård Gratis
Mathias Thrane 50.000 kr.
Nicklas Helenius Gratis
Thomas Enevoldsen Gratis
Andreas Blomqvist 1.1 mio. kr.
Anders K. Jacobsen 500.000 kr.
Gilli Sørensen 150.000 kr.

Kasper Kusk blev solgt for 4.75 mio. kr., fordi Lynge Jakobsen, på grund af vores økonomi, var nødt til det. Hvis vi havde ladet kontrakten løbe ud, så havde vi ikke fået det danske mesterskab til Nordens Paris. 4.75 mio. kr. er isoleret set billigt, men med et mesterskab og mulighed for europæisk gruppespil har Kasper Kusk været med til at indbringe os rigtig mange penge.

Lasse Nielsen blev solgt for 2.2 mio. kr, hvilket også isoleret set er billigt for en forsvarsspiller, som har været omkring landsholdet. Han blev dog solgt et halvt år før udløb. Hvis vi havde solgt ham tidligere, havde vi sandsynligvis ikke ligget på 2. pladsen ved vinterpausen, da Rasmus Thelander ikke ved sæsonstart, var klar til at udfylde rollen som makker til KEP. Med det in mente synes jeg, at det er et rigtig godt salg, da Rasmus Thelander var klar til at overtage pladsen ved siden af KEP.

12 mio. kr. for Nicklas Helenius synes jeg, er godkendt, da vi på daværende tidspunkt var presset økonomisk. Vi har i dette transfervindue hentet ham gratis igen, hvilket han med 3 mål i 3 testkampe har vist, at det kan være en virkelig god signing. Jeg glæder mig til at følge Helenius i denne sæson, da jeg kan se tegninger til, at vi ser hans gamle niveau.

Rasmus Thelander er solgt for en ukendt transfersum, men det ligger sandsynligvis omkring 4-5 mio. kr, da han har et år tilbage af kontrakten, og vi ikke var tvunget til at sælge. Det synes jeg er et godkendt salg, da Thelander var meget skadesplaget, og vi har Kasper P og Jakob Blåbjerg, som allerede på nuværende tidspunkt banker alvorligt på i startopstillingen.

Gaarde har forsøgt at forlænge med AK siden sommer 14, mens Gaarde ligeledes har forsøgt at forlænge med Dalsgaard, som søger udfordringer i udlandet. AK forsøges muligvis for solgt allerede i dette vindue, da han ikke fik spilletid i kampen mellem AaB-AGF eller AaB-Nybergsund. Henrik Dalsgaard har vi fået gratis, og lige p.t skal vi overveje, om det bedst kan betale sig at beholde ham indtil kontraktudløb og igen forsøge at give ham et forbedret tilbud, eller om vi skal sælge ham nu.
Jeg er sikker på, at Dalsgaard er mere værdifuld end det millionbeløb, som vi kan få for ham i øjeblikket.

Nikolaj Thomsen blev forsøgt solgt for 15 mio. kr., hvilket jeg mener er en rigtig god pris for ham. Er folk også efter Gaarde ved dette salg, eller skal de mulige udløb af Dalsgaard og AK's kontrakter vise det generelle billede af Gaardes arbejde? De økonomiske perioder kan ikke sammenlignes, da vi på nuværende tidspunkt har en langt bedre økonomi efter aktieemissionen og Europa, hvilket medfører, at vi kan tillade os at takke nej til tilbud. Det vil automatisk presse prisen op for vores spillere.
Jeg synes, at Gaarde har leveret et stykke arbejde over al forventning, da han har hentet kvalitet ind for billige penge og har lavet et enkelt stort salg af Helenius. Gaarde kunne intet gøre ved Kusk' klausul.

Til sidst vil jeg kommentere i forhold til folk, der kritiserer AaB for ikke at have hentet spillerne ind til første kamp i sæsonen. Når vi kigger på tilgange, så viser denne liste med alt tydelighed, at vi har været rigtig dygtige til at hente spillere, som har været gratis eller købt for sporadiske summer. Det må vi også forvente denne gang, så derfor er Gaarde nødt til at have is i maven og hente de sidste spillere ind i august måned, når vi virkelig kan få kvalitet for pengene. Jeg tror derfor på, at vi får tilgang af en central forsvarsspiller og en kant, hvis Thomsen bliver solgt i august måned. Jeg vil blive overrasket, hvis vi får flere spillere ind i dette vindue.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jul 2015, 21:44

Gilli er købt for ca. 150.000 kr og Thrane for 50.000 kr, hvis jeg ikke husker forkert.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 13. jul 2015, 21:52

Eksil skrev:Gilli er købt for ca. 150.000 kr og Thrane for 50.000 kr, hvis jeg ikke husker forkert.
Det kan sagtens være, men pointen er, at kritikken af Allan Gaarde i øjeblikket er meget let at hoppe med på, når vi har mistet AK, og måske mister Dalsgaard, men overordnet har han gjort det fremragende uden tidligere erfaring. Det er hele pointen i indlægget.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 13. jul 2015, 22:17

Der blev eftersigende budt 12 mio (aldrig 20 mio?) tæt på lukning af vinduet fra en kinesisk klub i vinters. Det takkede man nej til velvidende, at man stod over for den vigtigste halvsæson i klubbens historie, og ikke formåede at lande en tilsvarende profil i 11 time. At man 6 mdr. Efter med 1,5 år istedet for 2 år tilbage på kontrakten, INGEN mulighed for forlængelse samt målet om guldmedalje i hus synes jeg det ok at vi ikke tog de 2-3 mio ekstra i vinters.

Mike

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jul 2015, 22:30

Mike80 skrev:
Der blev eftersigende budt 12 mio (aldrig 20 mio?) tæt på lukning af vinduet fra en kinesisk klub i vinters. Det takkede man nej til velvidende, at man stod over for den vigtigste halvsæson i klubbens historie, og ikke formåede at lande en tilsvarende profil i 11 time. At man 6 mdr. Efter med 1,5 år istedet for 2 år tilbage på kontrakten, INGEN mulighed for forlængelse samt målet om guldmedalje i hus synes jeg det ok at vi ikke tog de 2-3 mio ekstra i vinters.

Mike
BT skrev, at der kom et bud på 3 mio euro. Herefter shoppede FCM desperat rundt i danske spillere der kunne erstatte ham - Thomsen, Bech, (Kusk?) - men ingen af dem ville til Herning, da det ikke et skrid op. Desuden er prisen denne gang vidst ikke 10 mio, men mellem 6 og 9 mio, ifølge Tipsbladet.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... sk-fodbold

Forstår sagtens hvorfor FCM ikke solgte, det var deres mulighed for at hente et mesterskab det hang på, men det er stadig en bet at tage omkring 50 mindre ind et halvt år senere.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jul 2015, 22:31

Arendt skrev:
Tilgange i Gaardes tid
Rasmus Jönsson Gratis
Jönsson kom ikke gratis. Vi betalte en marginal transfersum for ham - alle steder står der at vi købte ham fri af Wolfsburg. Transfermarkt melder om 150.000 euro.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2015, 22:38

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Tilgange i Gaardes tid
Rasmus Jönsson Gratis
Jönsson kom ikke gratis. Vi betalte en marginal transfersum for ham - alle steder står der at vi købte ham fri af Wolfsburg. Transfermarkt melder om 150.000 euro.
Var det udover lejen? Eller var lejen transfersummen?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jul 2015, 22:38

Arendt skrev:
Eksil skrev:Gilli er købt for ca. 150.000 kr og Thrane for 50.000 kr, hvis jeg ikke husker forkert.
Det kan sagtens være, men pointen er, at kritikken af Allan Gaarde i øjeblikket er meget let at hoppe med på, når vi har mistet AK, og måske mister Dalsgaard, men overordnet har han gjort det fremragende uden tidligere erfaring. Det er hele pointen i indlægget.
Jeg er helt enig. Der er gået total FM-logik i den, men 150.000 kr er stadig ikke gratis.

Antageligvis skal vores næste sportsdirektør være denne mand:

Billede

Han kunne får Dalle til at skrive under

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jul 2015, 22:42

Buzz Killington skrev:
Udover lejen selvfølgelig. Det var to separate beløb.

Og nej, isoleret set var det ikke dyrt.
Men A: Vi ved ikke hvad han koster i løn. B: Vi har reelt set ikke set skyggen af hans klasse i det første år.
Jeg er mest af alt bekymret for hans fysiske tilstand. Når jeg ser på hans antrit, dynamik osv. i hans kampe for Helsingborg og sammenligner ham med nu, så fristes jeg til at bruge Jan Mølby's udtryk om Cesc Fabregas under en CL-kamp for Arsenal: "Han løber som om han har en campingvogn spændt efter sig."
Han virker simpelthen så langsom. Hans teknik er klasser over de andres spillere, men hans hurtighed og bevægelighed virker til at være på et langt lavere niveau nu end før skaderne.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 13. jul 2015, 22:54

Arendt skrev:Allan og telefonnummeret kan have en pointe i, at nogle spillere er blevet solgt for billigt.

Afgange i Gaardes tid
Nicklas Helenius 12 mio. kr.
Kasper Kusk 4.75 mio. kr.
Lasse Nielsen 2.2. mio. kr.
Rasmus Thelander Ukendt transfersum

Tilgange i Gaardes tid
Rasmus Jönsson Gratis
Kasper Risgård Gratis
Mathias Thrane Gratis
Nicklas Helenius Gratis
Thomas Enevoldsen Gratis
Andreas Blomqvist 1.1 mio. kr.
Anders K. Jacobsen 500.000 kr.
Gilli Sørensen Gratis

Kasper Kusk blev solgt for 4.75 mio. kr., fordi Lynge Jakobsen, på grund af vores økonomi, var nødt til det. Hvis vi havde ladet kontrakten løbe ud, så havde vi ikke fået det danske mesterskab til Nordens Paris. 4.75 mio. kr. er isoleret set billigt, men med et mesterskab og mulighed for europæisk gruppespil har Kasper Kusk været med til at indbringe os rigtig mange penge.

Lasse Nielsen blev solgt for 2.2 mio. kr, hvilket også isoleret set er billigt for en forsvarsspiller, som har været omkring landsholdet. Han blev dog solgt et halvt år før udløb. Hvis vi havde solgt ham tidligere, havde vi sandsynligvis ikke ligget på 2. pladsen ved vinterpausen, da Rasmus Thelander ikke ved sæsonstart, var klar til at udfylde rollen som makker til KEP. Med det in mente synes jeg, at det er et rigtig godt salg, da Rasmus Thelander var klar til at overtage pladsen ved siden af KEP.

12 mio. kr. for Nicklas Helenius synes jeg, er godkendt, da vi på daværende tidspunkt var presset økonomisk. Vi har i dette transfervindue hentet ham gratis igen, hvilket han med 3 mål i 3 testkampe har vist, at det kan være en virkelig god signing. Jeg glæder mig til at følge Helenius i denne sæson, da jeg kan se tegninger til, at vi ser hans gamle niveau.

Rasmus Thelander er solgt for en ukendt transfersum, men det ligger sandsynligvis omkring 4-5 mio. kr, da han har et år tilbage af kontrakten, og vi ikke var tvunget til at sælge. Det synes jeg er et godkendt salg, da Thelander var meget skadesplaget, og vi har Kasper P og Jakob Blåbjerg, som allerede på nuværende tidspunkt banker alvorligt på i startopstillingen.

Gaarde har forsøgt at forlænge med AK siden sommer 14, mens Gaarde ligeledes har forsøgt at forlænge med Dalsgaard, som søger udfordringer i udlandet. AK forsøges muligvis for solgt allerede i dette vindue, da han ikke fik spilletid i kampen mellem AaB-AGF eller AaB-Nybergsund. Henrik Dalsgaard har vi fået gratis, og lige p.t skal vi overveje, om det bedst kan betale sig at beholde ham indtil kontraktudløb og igen forsøge at give ham et forbedret tilbud, eller om vi skal sælge ham nu.
Jeg er sikker på, at Dalsgaard er mere værdifuld end det millionbeløb, som vi kan få for ham i øjeblikket.

Nikolaj Thomsen blev forsøgt solgt for 15 mio. kr., hvilket jeg mener er en rigtig god pris for ham. Er folk også efter Gaarde ved dette salg, eller skal de mulige udløb af Dalsgaard og AK's kontrakter vise det generelle billede af Gaardes arbejde? De økonomiske perioder kan ikke sammenlignes, da vi på nuværende tidspunkt har en langt bedre økonomi efter aktieemissionen og Europa, hvilket medfører, at vi kan tillade os at takke nej til tilbud. Det vil automatisk presse prisen op for vores spillere.
Jeg synes, at Gaarde har leveret et stykke arbejde over al forventning, da han har hentet kvalitet ind for billige penge og har lavet et enkelt stort salg af Helenius. Gaarde kunne intet gøre ved Kusk' klausul.

Til sidst vil jeg kommentere i forhold til folk, der kritiserer AaB for ikke at have hentet spillerne ind til første kamp i sæsonen. Når vi kigger på tilgange, så viser denne liste med alt tydelighed, at vi har været rigtig dygtige til at hente spillere, som har været gratis eller købt for sporadiske summer. Det må vi også forvente denne gang, så derfor er Gaarde nødt til at have is i maven og hente de sidste spillere ind i august måned, når vi virkelig kan få kvalitet for pengene. Jeg tror derfor på, at vi får tilgang af en central forsvarsspiller og en kant, hvis Thomsen bliver solgt i august måned. Jeg vil blive overrasket, hvis vi får flere spillere ind i dette vindue.

Hvorfor skriver du Jønnsson var gratis?? Stod der ikke over alt vi måtte købe ham fri af wolfsburg for noget..

Rettidig omhu er det jeg eftersøger. Få nu en pejling af de spillere inden de må forhandle med andre klubber. Eller hader de allesammen AaB og ønsker at presse os alt de kan? Sådan virket det ikke til. Og sådan sker det ikke i de andre klubber.

Lad mig spørge dig:
Hvis de havde spurgt Dalsgaard til forlængelse i vinters og opdaget de ikke kunne mødes. Tror du så ikke de kunne have solgt ham for noget og dermed undgået han nu kan rende på fri transfer? For det virker til der er nok som gerne vil skrive med ham.

Eller havde han sagt "haha nej jeg vil hellere gå her til meget lavere løn i et år end jeg kan få på en ny kontrakt i udlandet... Kun så i ikke tjener på mig.. mwhahahah"

Hvis du skal gætte hvad tror du så ærligt på?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2015, 22:55

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Udover lejen selvfølgelig. Det var to separate beløb.
Hvorfor er det en selvfølge?
Dette er det officielle fra AaB, og såvidt jeg kan se:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... i-AaB.aspx

Der står intet om køb eller nogen købssum.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jul 2015, 23:05

Buzz Killington skrev:
Hold nu op. Hvornår har AaB sidst opgivet en købssum?

Alle andre steder, svensk presse, dansk presse står der at han er købt fri. Hvilket lyder meget rimeligt med 1 år tilbage af kontrakten hos Wolfsburg. Vi ved at vi havde en købsoption, som vi ikke havde råd til at udnytte, så mon ikke den er blevet forhandlet ned.
Selvfølgelig har vi ikke fået ham gratis.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jul 2015, 23:12

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... eropgaven/

Med transfervinduet, og alle de der er stensikre på at det er ligegyldigt om man henter spillere nu eller 5 runder inde i sæsonen, så er det da interessant at Superligatrænerne ser helt anderledes på det. Selvom artiklen er et par år gammel er det da interessant, at trænerne meget gerne ser at deres holdbesætning ligger fast inden sæsonstart.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2015, 23:17

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hold nu op. Hvornår har AaB sidst opgivet en købssum?

Alle andre steder, svensk presse, dansk presse står der at han er købt fri. Hvilket lyder meget rimeligt med 1 år tilbage af kontrakten hos Wolfsburg. Vi ved at vi havde en købsoption, som vi ikke havde råd til at udnytte, så mon ikke den er blevet forhandlet ned.
Selvfølgelig har vi ikke fået ham gratis.
Min pointe var at der intet stod om noget køb i det hele taget. Jönsson stod foran en operation der endte med at sætte ham ud af spillet i mere eller mindre et år, hvilket som du nævner er den tid han havde tilbage af kontrakten. Hvorfor skulle det være så mærkeligt at vi hentede ham gratis, samt at de eneste penge der blev udvekslet mellem klubberne som udlandske medier måske har opsnappet bare var lejen? Ikke at jeg udelukker at vi betalte for ham, for det giver måske god mening. Du udtalte dig bare skråsikkert uden at understøtte det.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst