Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 11. jul 2015, 23:09

Jess Thorup er åbenbart manden der skal afløse Glen Riddersholm. Det skal nok blive interessant, han viste under U21 slutrunden at han er en træner med en del mangler, så det passer mig egentlig fint.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Indlæg af Gamen » 11. jul 2015, 23:49

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Dejlig nyhed. Lad os så få FC Midtjylland og deres ulidelige lortefans tilbage hvor de hører til.

Manden er talentløs, og insisterer han på at skifte lige så meget ud på FCM's hold som han gjorde under U-21 EM, så passer det jo godt ind i at han lige får nogle pauseanalyser fra statistikprogrammerne og vupti, så bliver der skiftet.
De har fået sig en nikkedukke uden taktiske evner - tillykke med det.

Billede

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. jul 2015, 10:18

Værdier
DNA
Vindermentalitet
Hele mennesker

Det virker fuldstændig umuligt for FCM at udtale sig om noget, uden at bruge minimum én af overstående klicheer. En mere klar og tydelig Kommunikationsstrategi kan ikke findes. Så er det fuldstændig ligegyldigt at det i mange tilfælde er ren munddiarré.

http://www.bold.dk/nyt/steinlein-thorup ... s-vaerdier

Jeg tror nu at Thorup kan være et ganske okay valg af dem. Han gjorde det glimrende i Esbjerg og har leveret flotte resultater med u21. Han er dog en helt anden type, end hvad man forbinder med FCM. Rolig og saglig type, der ikke ejer samme kaw'hed, som ellers en stærk del af deres FCM DNA, for at bruge deres eget udtryk.

Man må gå ud fra, at Thorup har accepteret de betingelser, som Glen ikke kunne. Disse betingelser må alt andet lige have reduceret træneremnerne en del, da jeg forestiller mig at de fleste trænere vil have svært ved at acceptere, at en statistikmodel skal acceptere potentielle spillerkøb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 12. jul 2015, 10:51

Jess kom med nogle underlige taktiske og mandskabsmæssige dispositioner under EM-u21 og udviste en mangel på at ændre holdet under kampen, hvilket medførte at de fleste sad tilbage med en underlig smag i munden efter Danmark røg ud på røv og albuer til et hold der talentmæssigt var dårligere end det danske, men trænermæssigt var langt stærkere.

Det samme gjorde man ved playoff kampene til U-21 slutrunden, hvor Island gav enorme problemer. Igen sad man med mistanken om, at det ikke var skide solidt arbejde trænermæssigt.

Resultaterne med EfB var dog fine.

Nu skal Jess løfte sit niveau. Særligt Europa bliver spændende for Jess, da han har ingen erfaring med dette. På den anden side, så har fcm svinene heller ikke erfaring med gruppespil, så det bliver da noget helt nyt for dem, hvis de skulle komme dertil.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. jul 2015, 12:22

Det er i sandheden en sorgens dag. I guder jeg kommer til at savne Glen. Tak for alt!

Billede

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2015, 14:39

Omvendt så har Jess Thorup vel betydeligt mere erfaring end Glenn Riddersholm havde da han blev ny FCM træner. Jeg kan godt li Jess Thorup, han virker sympatisk, og ikke som nogen dårlig træner.
Den netop overståede slutrunde giver dog et par skrammer i lakken, og jeg forstår da godt at man som FCM fan kan sidde med en lidt mærkelig smag i munden, og havde forventet mere nu hvor økonomien og tiltrækningskraften burde være til mere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 12. jul 2015, 18:07

Jess Thorup er i gang... "FCM passer rigtigt godt til mit DNA"

Smutter lige ud og brækker mig!
Ska' vi hak'?

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 13. jul 2015, 00:37

Det er lidt træls at klassen frække dreng ikke kan finde ud af at bruge de rette officielle kanaler når de vil hente spillere i AGF.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-07-1 ... -guld-glen
Måtte ikke købe Danny OIsen

Et eksempel på det er - i følge TV 2 SPORTs oplysninger - den tidligere FC Midtjyllandspiller Danny Olsen.

Efter stor succes i FC Midtjylland skiftede Olsen til AGF i vinterpausen 2014.

Allerede et lille halvt år senere var AGF rykket ned, og hurtigt efter var Riddersholm og Olsen uformelt blevet enige om et comeback til heden.

Men da Riddersholm glad gik til ledelsen med sin idé og muligheden for at tilknytte en spiller, der efter hans mening ville gøre en forskel i omklædningsrummet og i hierarkiet, blev det straks skudt ned.

Danny Olsen passede ikke ind i kriterierne for, hvilken statistik en midtbanespiller skulle opfylde.
Så er det måske nemmere at forstå hvorfor Danny kom så dårlig fra start i AGF og har lignet en skygge af sig selv; han har gået og troet at Glen var ved at hente ham tilbage til FCM.

Selv folk fra ulvegraven.dk var åbenbart bekendt med det:

http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... &start=240
nogle af tingene er af ældre dato, men dog ting de fleste vidste. Blandt andet, at han var ved at gå efter sidste sæson (13/14), blandt andet fordi han ikke fik tilladelse til at hente Danny Olsen hjem.
Jeg vælger at tage det positivt at vandrørene er utætte i FCM, det minder om situationen i AGF da man med rette blev kaldt et galehus. Det kan ikke gå godt i ret lang tid på den måde.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. jul 2015, 23:00

Sikke et udlandseventyr som Igboun får opfyldt nu!

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2015, 23:05

Hanga skrev:Sikke et udlandseventyr som Igboun får opfyldt nu!

Billede
Skal han nu til Aarhus?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 14. jul 2015, 21:01

DNA mestrene fra Heden har med 20 minutter igen en "stensikker" 1-0 føring over topholdet fra Gibraltar. Kampen overværes ad 5200 tilskuere, men lyder af 10!
Ska' vi hak'?

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 14. jul 2015, 23:12

Buzz Killington skrev:

Billede
Skal han nu til Aarhus?
Aarhus Stadion har fået skrællet det øvre dæk væk, fordi der alligevel aldrig er mere end halvt fyldt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 15. jul 2015, 07:16

Fabbe skrev:
Buzz Killington skrev:

Billede
Skal han nu til Aarhus?
Aarhus Stadion har fået skrællet det øvre dæk væk, fordi der alligevel aldrig er mere end halvt fyldt.
Vi burde gøre det samme i Aalborg.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 15. jul 2015, 08:05

TV2-Sporten havde et indslag om FCM's forsøg på at tilknytte Jonas Dal som afløser for Glen. Claus Steinlein havde tilsyneladende kontaktet ham direkte - og gået uden om Hobro, så da Dal bad om at blive løst fra sin kontrakt, sagde klubben nej. Det skulle angiveligt være fordi FCM ikke gik gennem klubben først.
Hvorfor er det så svært at gøre tingene efter reglerne? Jeg er overbevist om, at Hobro ville have været til at tale med!

EDIT: Nu med link: http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-07-1 ... cm-traener
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jul 2015, 13:13

le Cid skrev: Hvorfor er det så svært at gøre tingene efter reglerne?
Kort sagt: DNA og værdier...

Gamen

Indlæg af Gamen » 15. jul 2015, 14:29

le Cid skrev:TV2-Sporten havde et indslag om FCM's forsøg på at tilknytte Jonas Dal som afløser for Glen. Claus Steinlein havde tilsyneladende kontaktet ham direkte - og gået uden om Hobro, så da Dal bad om at blive løst fra sin kontrakt, sagde klubben nej. Det skulle angiveligt være fordi FCM ikke gik gennem klubben først.
Hvorfor er det så svært at gøre tingene efter reglerne? Jeg er overbevist om, at Hobro ville have været til at tale med!

Fordi det er præcis samme taktik usle Steinlein altid har brugt. Jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned om hans dybt amoralske ageren i starten af 00'erne, hvor han fiskede spillere heroppe... Han er, på godt jysk, et usympatisk svin af dimensioner.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2015, 14:41

På ulvegraven er man efterhånden begyndt at indse at Steinlein er en idiot, og at det meste med smartodds bare er varm luft.
Det er da rart at se man ikke taler for komplet døve øren.

Det kan dog, hvilket jeg også tror, have noget at gøre med Glens afgang, som jeg fint forstår man er træt af.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 16. jul 2015, 16:18

Gamen skrev:
le Cid skrev:TV2-Sporten havde et indslag om FCM's forsøg på at tilknytte Jonas Dal som afløser for Glen. Claus Steinlein havde tilsyneladende kontaktet ham direkte - og gået uden om Hobro, så da Dal bad om at blive løst fra sin kontrakt, sagde klubben nej. Det skulle angiveligt være fordi FCM ikke gik gennem klubben først.

Fordi det er præcis samme taktik usle Steinlein altid har brugt. Jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned om hans dybt amoralske ageren i starten af 00'erne, hvor han fiskede spillere heroppe... Han er, på godt jysk, et usympatisk svin af dimensioner.
Det var sikkert en generel forespørgsel alla(h) Per Rud style, hvis der var nogen der havde interesse i at undersøge det nærmere.

Ikke at det ændrer noget som helst.

Det er generelt svært at skjule, at man er en idiot, hvis man er en idiot - Selvom man forsøger at skjule det bag alt muligt varm lufts lort.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2015, 22:00

Ligner her kort før tid at APOEL Nicosia igen bliver modstanderen for et dansk hold i CL kvalen.
APOEL er bestemt ikke et dårligt hold, men jeg tror godt at FCM kan slå cyprioterne ud. Vi burde have slået cyprioterne ud sidste år, men den horrible returkamp ødelagde alt.

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 22. jul 2015, 15:03

Gamen skrev: Fordi det er præcis samme taktik usle Steinlein altid har brugt. Jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned om hans dybt amoralske ageren i starten af 00'erne, hvor han fiskede spillere heroppe... Han er, på godt jysk, et usympatisk svin af dimensioner.
Det kunne være fint hvis du vil gøre det, jeg kan aktuelt kun komme i tanke om Fischer og Duelund. Hekler optræder på bold.dk med at han ikke mener at FCM har overtrådt reglerne i forbindelse med talent-fiskeri:

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... rt=20&vis=
Hvad angår ideen om at stjæle talenter, så er det jo kun en sag fordi der er nogen der mener de EJER talenterne selvom de ikke har kontrakter.

Hvad angår overtrædelse af reglerne angående talenter har FCM altrig overtrådt reglerne, for der var ikke nogen eller de var ikke beskrevet præcist.
Kom så de Hviie

Besvar