Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Nu er overforbrug jo også vejen frem til sikker succes...
Jeg hører kun en gruppe snakke om mellemsæsoner, og det er de fans, som tror at den kommende sæson bliver elendig.
Sidste sæson skulle have udløst europæisk for at jeg var tilfreds. Det gjorde den ikke. Så øv.
Men forsimple det til, at vi manglede Kusk er underligt. Jeg kan nævne mange spillere, som faldt i niveau sidste år plus et par skader, som medvirkede til at resultatet var ringe.
Lige nu søger vi lidt løsningen på kanterne. Men vi skal jo ikke nødvendigvis have en Kusk-klon. det kunne være vi skulle spille lidt anderledes.
Vi fleste kan vel lide det vi har set i de to første kampe denne sæson, aggressiv og målsøgende. Når angriberne begynder at udnytte chancerne, så bliver det altså sjove kampe. Og mon ikke Spalvis viser det mod Nordsjælland
Jeg hører kun en gruppe snakke om mellemsæsoner, og det er de fans, som tror at den kommende sæson bliver elendig.
Sidste sæson skulle have udløst europæisk for at jeg var tilfreds. Det gjorde den ikke. Så øv.
Men forsimple det til, at vi manglede Kusk er underligt. Jeg kan nævne mange spillere, som faldt i niveau sidste år plus et par skader, som medvirkede til at resultatet var ringe.
Lige nu søger vi lidt løsningen på kanterne. Men vi skal jo ikke nødvendigvis have en Kusk-klon. det kunne være vi skulle spille lidt anderledes.
Vi fleste kan vel lide det vi har set i de to første kampe denne sæson, aggressiv og målsøgende. Når angriberne begynder at udnytte chancerne, så bliver det altså sjove kampe. Og mon ikke Spalvis viser det mod Nordsjælland
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg var ikke klar over at man fra koncernen har forsøgt at sælge nogle af vores tilgange som "erstatning" i den forstand du henviser til her. Og jeg har svært ved at finde nogen der påstår at vores tilgange nedefra og udefra er på niveau med Kusk.Hovedet skrev:Uden sammenligning i øvrigt: Hvis Ronaldo i Real Madrid bliver erstattet af Kasper Kusk, kan en dygtig politiker nok fremstille en sådan handel som en "erstatning". Det holder bare ikke rigtigt, vel? Tilsvarende kan AaB jo også hive en eller anden ungdomsspiller op i førsteholdstruppen, hvergang en profil smutter, og kalde det "erstatning". Det er det vel også på papiret; det holder bare ikke rigtig vand. Humlen er, at de ungdomsspillere, vi har rendende, slet ikke har det niveau som de profiler, de erstatter, og det er dét, diskussionen går på.Buzz Killington skrev:Jeg har virkelig svært ved at forstå hvad hele diskussionen handler om, så undskyld hvis jeg rammer helt ved siden af. Men en spiller kan vel godt kaldes en erstatning selvom spilleren ikke har samme kvaliteter som den forrige. Og i det lys er Kusk da blevet søgt erstattet af Børsting og Ando. Så kan vi oprette en seperat diskussion om hvorvidt vi har brug for en anden type/kvalitet spiller på pladsen. AaB's strategi er dog at markere sig som en klub der udvikler og giver egne spillere chancen. I det lys er det i mine øjne fornuftigt at se hvor meget man kan få ud af disse talenter før man køber ind, specielt når en spiller af på samme niveau som Kusk koster langt mere både i pris, signon, og kontrakt.frederikshavneren skrev:Enig i at Kusk ikke er erstattet. Vi har ingen i truppen som har de samme kvaliteter som Kusk (fart, driblinger, teknik, venstrebenet samt et godt skud). Bruhn, Børsting mv. kan måske blive hæderlige, men de har slet ikke Kusks potentiale og derudover har de andre kompetencer.Gaarde6 skrev:Det er præcis sådan noget her, der går galt i debatten herinde.doukas skrev:Allan, hvorfor mener du ikke Kusk blev erstattet, vi fik da Enevoldsen?AllanPedersen skrev:Der er sku også himmel til forskel på en 4 plads og en 5 plads i år..
potentielt ca. 40 millioner til forskel..
Kunne en 5 millioners erstatning for kusk sidste sæson have givet os 4-5 point mere og skaffet os Europa League?
Det koster penge at tjene penge... det gør det bare.
og vi endte med 40mill + sidste år.. og en meget skuffende placering og intet Europa.
Hvilket er derfor vi i år har en forventning om et 0 regnskab..
Nogen mener en spiller er erstattet andre mener han ikke er.
Dit eksempel er jo pærer og bananer.
Vi havde i mesterskabs sæsonen kæmpes succes med vores kanter og backs.
På vores to kanter havde vi 1 spiller som kunne løbe solen sort. Finde alle mellemrum og drive bolden fremad så vi skabte overtal (Thomsen)
På den anden kant havde vi en hurtig spiller, som kunne drible sig til overtal. En spiller som kunne lave det uventede og som kunne få noget ud af de fleste håbløse bolde, fordi han var så teknisk stærk en spiller. Tilmed var han i hans livs form og inde omkring landsholdet (Kusk)
Nu forventer vi så at vi kan sætte, hvilken som helst spiller ind i stedet for Kusk og så er han erstattet.
Folk siger Ando, Børsting og du siger Ene. JEG siger at ingen af dem ligner Kusk overhovedet! Ingen af dem er på Kusks niveau og ingen af dem har Kusks evner. Ja Ene bliver god for os. Men han er jo slet ikke samme type som Kusk. Derfor er Kusk ikke erstattet!
Jeg ser Ene som den perfekte spiller til at overtage for Thomsen, når han smutter. Men vi har i over 1 år manglet en spiller om Kusk, fro vi kan få succes med det spil vi praktiserede i Mesterskabssæsonen.
Lige nu skal alt gå gennem Thomsen og alt ære og respekt for vores modstandere. Så er vi sgu læst på det område.
Vi har stadig ikke spilleren, som kan lave det uventede og som kan drible i fart!
Så kan vi hver i sær skrige omkring Ando, Børsting, Thrane, Ene eller for den sag skyld Jönsson som kant! De er bare ikke på Kusks niveau nogen af dem (Og her snakker jeg om de ting Kusk var god til)
Talentudvikling skal ikke bare være en sovepude og en floskel, vi slynger ud som en undskyldning for middelmådighed og evige "mellemsæsoner". Hvis talentudviklingsstrategien skal tages alvorligt, kræver det, at vi konstant udvikler talenter på et højere niveau end de øvrige klubber i landet. Hvis ikke vi kan det, må vi købe os til den fornødne kvalitet.
Det vi bør diskutere, som du også kommer ind på, er hvad vores strategi bør være. Her - og ret mig endelig - syntes du at mene at Ando og Børsting ikke burde have fået så mange kampe som de har gjort, samt at man burde have investeret penge i en spiller på nogenlunde samme niveau som Kusk. Er det korrekt forstået? Hvad mener du sådan en spiller ville koste? Hvor mange point er sådan en spiller værd? Hvad er f.eks. omkostningen for vores egen talentudvikling på sigt hvis Ando, Børsting og andre får længere til førsteholdet?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
FlæskeFrank
- Allstar

Hvis Thorbjørn Holst nogensinde havde været et tema, så er han det ikke længere, da han har forlænget med Silkeborg.
- FlæskeFrank
Holdet har manglet noget kreativt lige siden Kusk smuttede og det er et problem. Ando og Børsting kunne få masser af spilletid som reserver i sidste sæson, men ingen af dem bragte det vi mangler lige nu og her. Jeg er glad for talentsatsningen, men jeg forventer også at AaB skal finde den gyldne balance da jeg også forventer vi er en klub der skal være en reel kandidat til Europa og også gerne 3. pladsen de fleste sæsoner. Nok blev vi nummer fem sidste sæson, men vi var reelt aldrig i nærheden af hverken Europa eller medaljer. Vi har været igennem nogle år med smalhals og nu er vi ude på den anden side igen og derfor er det fair at forvente AaB nærmer sig sin naturlige position i dansk fodbold. Derfor gældet i mine øjne om en lidt mere afbalanceret talentstrategi end den AaB har gang i for tiden. Det er skuffende for et forsvarerende mesterhold at stille med Bruhn og Børsting som de to eneste reelle alternativer til højre kant og uden nogle af de kvaliteter holdet mistede. Det rigtige havde været at finde en Kusk type. Købet af Ene var i mine øjne også forkert. Jeg hade helere set en reativ højre kant og så ladet Bruhn og Børsting være backups for Thomsen og en højre kant. På den måde havde de fået masser af spilletid samtidig med holdet ville være mere kompetitivt. Jeg ser mest af alt Ene som en mulig Thomsen afløser end den spillede vi manglede på daværende tidspunkt.Buzz Killington skrev:Jeg var ikke klar over at man fra koncernen har forsøgt at sælge nogle af vores tilgange som "erstatning" i den forstand du henviser til her. Og jeg har svært ved at finde nogen der påstår at vores tilgange nedefra og udefra er på niveau med Kusk.Hovedet skrev:Uden sammenligning i øvrigt: Hvis Ronaldo i Real Madrid bliver erstattet af Kasper Kusk, kan en dygtig politiker nok fremstille en sådan handel som en "erstatning". Det holder bare ikke rigtigt, vel? Tilsvarende kan AaB jo også hive en eller anden ungdomsspiller op i førsteholdstruppen, hvergang en profil smutter, og kalde det "erstatning". Det er det vel også på papiret; det holder bare ikke rigtig vand. Humlen er, at de ungdomsspillere, vi har rendende, slet ikke har det niveau som de profiler, de erstatter, og det er dét, diskussionen går på.Buzz Killington skrev:Jeg har virkelig svært ved at forstå hvad hele diskussionen handler om, så undskyld hvis jeg rammer helt ved siden af. Men en spiller kan vel godt kaldes en erstatning selvom spilleren ikke har samme kvaliteter som den forrige. Og i det lys er Kusk da blevet søgt erstattet af Børsting og Ando. Så kan vi oprette en seperat diskussion om hvorvidt vi har brug for en anden type/kvalitet spiller på pladsen. AaB's strategi er dog at markere sig som en klub der udvikler og giver egne spillere chancen. I det lys er det i mine øjne fornuftigt at se hvor meget man kan få ud af disse talenter før man køber ind, specielt når en spiller af på samme niveau som Kusk koster langt mere både i pris, signon, og kontrakt.frederikshavneren skrev:Enig i at Kusk ikke er erstattet. Vi har ingen i truppen som har de samme kvaliteter som Kusk (fart, driblinger, teknik, venstrebenet samt et godt skud). Bruhn, Børsting mv. kan måske blive hæderlige, men de har slet ikke Kusks potentiale og derudover har de andre kompetencer.Gaarde6 skrev:Det er præcis sådan noget her, der går galt i debatten herinde.doukas skrev:
Allan, hvorfor mener du ikke Kusk blev erstattet, vi fik da Enevoldsen?
Nogen mener en spiller er erstattet andre mener han ikke er.
Dit eksempel er jo pærer og bananer.
Vi havde i mesterskabs sæsonen kæmpes succes med vores kanter og backs.
På vores to kanter havde vi 1 spiller som kunne løbe solen sort. Finde alle mellemrum og drive bolden fremad så vi skabte overtal (Thomsen)
På den anden kant havde vi en hurtig spiller, som kunne drible sig til overtal. En spiller som kunne lave det uventede og som kunne få noget ud af de fleste håbløse bolde, fordi han var så teknisk stærk en spiller. Tilmed var han i hans livs form og inde omkring landsholdet (Kusk)
Nu forventer vi så at vi kan sætte, hvilken som helst spiller ind i stedet for Kusk og så er han erstattet.
Folk siger Ando, Børsting og du siger Ene. JEG siger at ingen af dem ligner Kusk overhovedet! Ingen af dem er på Kusks niveau og ingen af dem har Kusks evner. Ja Ene bliver god for os. Men han er jo slet ikke samme type som Kusk. Derfor er Kusk ikke erstattet!
Jeg ser Ene som den perfekte spiller til at overtage for Thomsen, når han smutter. Men vi har i over 1 år manglet en spiller om Kusk, fro vi kan få succes med det spil vi praktiserede i Mesterskabssæsonen.
Lige nu skal alt gå gennem Thomsen og alt ære og respekt for vores modstandere. Så er vi sgu læst på det område.
Vi har stadig ikke spilleren, som kan lave det uventede og som kan drible i fart!
Så kan vi hver i sær skrige omkring Ando, Børsting, Thrane, Ene eller for den sag skyld Jönsson som kant! De er bare ikke på Kusks niveau nogen af dem (Og her snakker jeg om de ting Kusk var god til)
Talentudvikling skal ikke bare være en sovepude og en floskel, vi slynger ud som en undskyldning for middelmådighed og evige "mellemsæsoner". Hvis talentudviklingsstrategien skal tages alvorligt, kræver det, at vi konstant udvikler talenter på et højere niveau end de øvrige klubber i landet. Hvis ikke vi kan det, må vi købe os til den fornødne kvalitet.
Det vi bør diskutere, som du også kommer ind på, er hvad vores strategi bør være. Her - og ret mig endelig - syntes du at mene at Ando og Børsting ikke burde have fået så mange kampe som de har gjort, samt at man burde have investeret penge i en spiller på nogenlunde samme niveau som Kusk. Er det korrekt forstået? Hvad mener du sådan en spiller ville koste? Hvor mange point er sådan en spiller værd? Hvad er f.eks. omkostningen for vores egen talentudvikling på sigt hvis Ando, Børsting og andre får længere til førsteholdet?
Nej, jeg forholdt mig ikke konkret til Kasper Kusk, Buzz. Hans erstatning hed vel Thomas Enevoldsen, og selv om jeg godt kunne se, at der var skadeshistorik/manglende form indover, var jeg endog meget tilfreds med AaBs gøren og laden i sommervinduet 2014. I lighed med andre herinde så jeg faktisk på papiret det måske stærkeste AaB-hold nogensinde, men det holdt så ikke stik i virkelighedens verden, hvor vi så også blev udfordret af en række skader i juli/august i fjor.
Det er mere generelt, hvor jeg synes, at vi måske skulle udvikle en lidt mere kritisk omgang med talentudviklingsbegrebet, så det ikke bare udvikler sig til at blive en intetsigende floskel med en stadig mere fjern reference til sæsonen 2013/2014. Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af en indkøbspolitik, som den Brøndby har ført siden 2013, og forestiller mig en mere afbalanceret metode, hvor AaB foretager seriøse millioninvesteringer i truppen som supplement til unge spillere, der føres gradvist ind på holdet. Børsting og Andreas Bruhn har måske fået lige lovlig meget spilletid i forhold til, hvad deres nuværende niveau berettiger dem til. Somme tider læser jeg, at vi "ikke skal begive os ind på den vej igen", men for det første går AaB altså ikke konkurs, fordi klubben et år kommer ud med et underskud, og for det andet ligger der ikke i "seriøse millioninvesteringer i spillertruppen", at vi bar går amok med hundedyre og lange kontrakter. En eller anden form for gylden middelvej, hvor man måske også liige opjusterer udmeldingerne fra klubbens side :-)
Det er mere generelt, hvor jeg synes, at vi måske skulle udvikle en lidt mere kritisk omgang med talentudviklingsbegrebet, så det ikke bare udvikler sig til at blive en intetsigende floskel med en stadig mere fjern reference til sæsonen 2013/2014. Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af en indkøbspolitik, som den Brøndby har ført siden 2013, og forestiller mig en mere afbalanceret metode, hvor AaB foretager seriøse millioninvesteringer i truppen som supplement til unge spillere, der føres gradvist ind på holdet. Børsting og Andreas Bruhn har måske fået lige lovlig meget spilletid i forhold til, hvad deres nuværende niveau berettiger dem til. Somme tider læser jeg, at vi "ikke skal begive os ind på den vej igen", men for det første går AaB altså ikke konkurs, fordi klubben et år kommer ud med et underskud, og for det andet ligger der ikke i "seriøse millioninvesteringer i spillertruppen", at vi bar går amok med hundedyre og lange kontrakter. En eller anden form for gylden middelvej, hvor man måske også liige opjusterer udmeldingerne fra klubbens side :-)
Jeg synes der er en tendens til at glemme, at vi i dette transfervindue
1) har ansat Thomas Enevoldsen på en fast kontrakt
2) har ansat Nicklas Helenius på en fast kontrakt
3) har lejet Raitala
Så kan man synes, at de to førstnævnte ikke er forstærkninger eller fornyelser, men i lønsummen er der el sandsynlighed tale om en forøgelse. Og vi henter en dygtig spiller som Raitala ind viser også for mig, at man naturligvis gerne vil spille med i toppen på Hornevej. Men med en organisk vækst og ikke det her græske økonomishow som BIF og FCM har gang i.
Læg også mærke til, at administrationen er vokset, blandt andet med fankoordinator, og at der skal investeres i tidssvarende faciliteter til spillerne. Det er da også et bevis på, at klubben satser. Men det giver ikke pote i den her nyhedstrøm, hvor alt nyt åbenbart er godt.
Jeg forventer derimod, at der sker noget til vinter, hvor vi er alle er klogere på status på Jönsson, J.Ahlmann og ikke mindst Thomsen og Dalsgaard. Den gode Rasmus skal i hvert fald vise, at han er værd at satse på, hvis vi ikke skal hente en ny mand til toppen.
1) har ansat Thomas Enevoldsen på en fast kontrakt
2) har ansat Nicklas Helenius på en fast kontrakt
3) har lejet Raitala
Så kan man synes, at de to førstnævnte ikke er forstærkninger eller fornyelser, men i lønsummen er der el sandsynlighed tale om en forøgelse. Og vi henter en dygtig spiller som Raitala ind viser også for mig, at man naturligvis gerne vil spille med i toppen på Hornevej. Men med en organisk vækst og ikke det her græske økonomishow som BIF og FCM har gang i.
Læg også mærke til, at administrationen er vokset, blandt andet med fankoordinator, og at der skal investeres i tidssvarende faciliteter til spillerne. Det er da også et bevis på, at klubben satser. Men det giver ikke pote i den her nyhedstrøm, hvor alt nyt åbenbart er godt.
Jeg forventer derimod, at der sker noget til vinter, hvor vi er alle er klogere på status på Jönsson, J.Ahlmann og ikke mindst Thomsen og Dalsgaard. Den gode Rasmus skal i hvert fald vise, at han er værd at satse på, hvis vi ikke skal hente en ny mand til toppen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Længerevarende kontrakter med Helenius og Enevoldsen er ikke godt nok for dette transfervindue. Eller en kort aftale med Raitala på venstrebacken.
Helenius og Enevoldsen hentede vi ind sidste år på lejekontrakter. Ligesom Gorter kom ind for et år. Forskellen er, at vi denne sæson netop skulle bygge ovenpå, hvilket jeg ikke mener, at vi har gjort endnu.
Jeg er dog klar over, at det er svært, da AaB stort set har potentielle unge afløsere til alle pladser, så hvem skal skuffes ?
Gaarde har dog ikke brugt ordene "Transfervinduet er lukket for vores vedkommende" endnu. Det anvendte han sidste sommer og ville nok også gøre det denne, hvis det var sandt. Han forholder sig mere til, at vi skal handle hvis Thomsen bliver solgt.
Helenius og Enevoldsen hentede vi ind sidste år på lejekontrakter. Ligesom Gorter kom ind for et år. Forskellen er, at vi denne sæson netop skulle bygge ovenpå, hvilket jeg ikke mener, at vi har gjort endnu.
Jeg er dog klar over, at det er svært, da AaB stort set har potentielle unge afløsere til alle pladser, så hvem skal skuffes ?
Gaarde har dog ikke brugt ordene "Transfervinduet er lukket for vores vedkommende" endnu. Det anvendte han sidste sommer og ville nok også gøre det denne, hvis det var sandt. Han forholder sig mere til, at vi skal handle hvis Thomsen bliver solgt.
- FlæskeFrank
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
"Længerevarende" er også et sjovt udtryk ved Helenius og Enevoldsen..
om 1 år og 3mdr. kan de skrive frit
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
- Buzz Killington
- Allstar

2 år, + det ene år de allerede har været her. 3 i alt. Det er vel ok for spillere der havde været udenfor vores rækkevidde såfremt vi havde heddet noget andet end AaB? Men der gemmer vel sig en eller anden skjult kritik i din kommentar som du bare brænder for at uddybe, ikke sandt?AllanPedersen skrev:"Længerevarende" er også et sjovt udtryk ved Helenius og Enevoldsen..
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
AllanPedersen
- Allstar

Er jeg ikke på din ignore liste?Buzz Killington skrev:2 år, + det ene år de allerede har været her. 3 i alt. Det er vel ok for spillere der havde været udenfor vores rækkevidde såfremt vi havde heddet noget andet end AaB? Men der gemmer vel sig en eller anden skjult kritik i din kommentar som du bare brænder for at uddybe, ikke sandt?AllanPedersen skrev:"Længerevarende" er også et sjovt udtryk ved Helenius og Enevoldsen..
Der er intet skjult kritik, den er helt åbenlys:
Nu bliver der sagt vi har skrevet 'længerevarende kontrakter med Helenius og Enevoldsen i dette transfervindue'
Det har vi ikke.. vi har skrevet 2 år med dem.. og at de var på leje sidste år har ikke ret meget med de kontrakter at gøre.
Vi snakker om hvad der er sket dette transfervindue..
Dalsgaard har heller ikke ½ år + de 4 han har været her tilbage af sin kontrakt...
han har bare det halve år.
I vil hurtigt sige 'vi kan ikke skrive med dem hvis ikke den er så kort'
Hvorfor? .. Enevoldsen har ikke spillet fodbold i et år?
De andre klubber gør det.. de andre danske klubber skriver længere kontrakter med profiler.
Jeg ved godt jeg ikke må nævne... FCM, OB, FCK, BIF, det er klubber jeg har fået af vide vi skal acceptere laver bedre indkøb
Så har vi skåret toppen væk.. hvad med Esbjerg.
De skrev en 3 årig kontrakt med Nicki Bille fornylig som et eksempel.
Men er Esbjerg nu også en større klub end AaB?
Hvad er problem med de 2 årige?
problemet er jo så at hvis alle vores profiler går rundt på en 2 årig kontrakt.. hvordan skal vi så nogensinde tjene penge på at sælge igen?
Helenius begynder at hamre mål inde igen...
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..
Er det den smarte måde at lave en forretning på? .. at skifte holdet ud hvert 2. år.. og lade folk gå.. og så betale et nyt signon fee ?
til en spiller i 2 år.. fordi vi ikke kan få dem i længere tid?
Synes jeg personligt ikke.
Har det ikke alle dage været sådani AaB? Har det været et problem tidligere, at vores spillere er røget på en fri transfer?AllanPedersen skrev:Hvad er problem med de 2 årige?
problemet er jo så at hvis alle vores profiler går rundt på en 2 årig kontrakt.. hvordan skal vi så nogensinde tjene penge på at sælge igen?
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..
Er det den smarte måde at lave en forretning på? .. at skifte holdet ud hvert 2. år.. og lade folk gå.. og så betale et nyt signon fee ?
Det har vel kun været i tiden med mange udlændinge i truppen, hvor vi alligevel ikke havde råd til at forlænge ud over de første tre år...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Buzz Killington
- Allstar

Du har såvidt jeg har hørt fået en chance for at stramme op. Jeg kvitterer ved at følge trop.AllanPedersen skrev:Er jeg ikke på din ignore liste?
Nej den var ikke. Du insinuerede kun, du var ikke eksplicit. Det var derfor jeg spurgte.AllanPedersen skrev:Der er intet skjult kritik, den er helt åbenlys:
Alle vores profier render ikke rundt på en 2 årig kontrakt. Nogle af dem gør, og nogle har længere kontrakter, så det er en irrelevant problemstilling du opridser. Vi har en meget blandet trup på det punkt. Derudover er det altid en afvejning. Skal vi købe spillere en hylde over hvad vi ellers ville kunne få fat i, og i stedet nyde hvad de bidrager med på holdet i kontraktperioden, eller skal vi købe en spiller en hylde under, som potentielt ikke kan præstere det samme, men som måske/måske_ikke udvikler sig, og dermed kan sælges videre indenfor kontraktperioden? I mine øjne var det perfekt at hente Jönsson, Enevoldsen og Helenius hjem, selvom forudsætningen for at det kunne lade sig gøre, relativt korte kontrakter. Jeg kan ikke se hvad alternativet havde været. Men det kan du måske oplyse mig om?AllanPedersen skrev:problemet er jo så at hvis alle vores profiler går rundt på en 2 årig kontrakt.. hvordan skal vi så nogensinde tjene penge på at sælge igen?
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
AllanPedersen
- Allstar

Hvad mener du med er det et problem vores spillere ryger på fri transfer?le Cid skrev:Har det ikke alle dage været sådani AaB? Har det været et problem tidligere, at vores spillere er røget på en fri transfer?AllanPedersen skrev:Hvad er problem med de 2 årige?
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..
Det har vel kun været i tiden med mange udlændinge i truppen, hvor vi alligevel ikke havde råd til at forlænge ud over de første tre år...
Vi er en selv erklæret udviklings klub... selvfølgelig er det et problem? At sælge en spiller som Helenius til 11 millioner eller lade ham gå på fri transfer kan da være afgørende for hele årets budget.
-
AllanPedersen
- Allstar

Alternativet er vi køber andre spillere i 3-4 år?Buzz Killington skrev:Du har såvidt jeg har hørt fået en chance for at stramme op. Jeg kvitterer ved at følge trop.AllanPedersen skrev:Er jeg ikke på din ignore liste?
Nej den var ikke. Du insinuerede kun, du var ikke eksplicit. Det var derfor jeg spurgte.AllanPedersen skrev:Der er intet skjult kritik, den er helt åbenlys:
Alle vores profier render ikke rundt på en 2 årig kontrakt. Nogle af dem gør, og nogle har længere kontrakter, så det er en irrelevant problemstilling du opridser. Vi har en meget blandet trup på det punkt. Derudover er det altid en afvejning. Skal vi købe spillere en hylde over hvad vi ellers ville kunne få fat i, og i stedet nyde hvad de bidrager med på holdet i kontraktperioden, eller skal vi købe en spiller en hylde under, som potentielt ikke kan præstere det samme, men som måske/måske_ikke udvikler sig, og dermed kan sælges videre indenfor kontraktperioden? I mine øjne var det perfekt at hente Jönsson, Enevoldsen og Helenius hjem, selvom forudsætningen for at det kunne lade sig gøre, relativt korte kontrakter. Jeg kan ikke se hvad alternativet havde været. Men det kan du måske oplyse mig om?AllanPedersen skrev:problemet er jo så at hvis alle vores profiler går rundt på en 2 årig kontrakt.. hvordan skal vi så nogensinde tjene penge på at sælge igen?
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..
Det du siger er at Enevoldsen er en UMULIG spiller at få til et hold som AaB hvis ikke vi stiller os tilfredse med en 2 årig kontrakt.
Jeg påpeger at nærmest resten af superligaen skriver kontrakter med spillere af samme kvalitet som ham.. i længere perioder.
(I hvert fald de 5 største hold)
Esbjerg har skrevet 2x 3 årige kontrakter med
Nicki Bille og Leon Jessen i år..
Begge spillere med et 'mindst' lige så attraktivt CV Som Thomas Enevoldsen
Nu er der jo også forskel. Her vælger du at fremhæve vores 3 spillere på 2'årige, af forskellige grunde, i stedet for at kigge på alle de unge der får ret lange aftaler pt., eksempelvis Blåbjerg, Nicolai Larsen, Spalvis etc. Og Ene spillede altså med i 29 SL-kampe sidste sæson, så at sige han ikke har spillet fodbold er lidt grebet ud af luften? Er med på han var rusten.AllanPedersen skrev: I vil hurtigt sige 'vi kan ikke skrive med dem hvis ikke den er så kort'
Hvorfor? .. Enevoldsen har ikke spillet fodbold i et år?
De andre klubber gør det.. de andre danske klubber skriver længere kontrakter med profiler.
Jeg ved godt jeg ikke må nævne... FCM, OB, FCK, BIF, det er klubber jeg har fået af vide vi skal acceptere laver bedre indkøb
Så har vi skåret toppen væk.. hvad med Esbjerg.
De skrev en 3 årig kontrakt med Nicki Bille fornylig som et eksempel.
Men er Esbjerg nu også en større klub end AaB?
....
Dit eksempel, Nicky Bille, kostede også Esbjerg en 3 millioner i transfersum alene. Vores 3x 2'årige har vi enten fået gratis eller for et symbolsk beløb og det har så været en del af grunden til de vil spille i AaB, at de pt. kun vil binde sig for et par år.
Thygesen har fået 2 år i Randers. Bjarnason 2 år i AGF. Jønsson lavede 2 år i AGF sidste sommer. Så de andre danske klubber laver også 2 årige kontrakter... De 4 unævnelige, som du meget gerne vil nævne, har jo penge som skidt. Bare se Bif der smider en 5 mio-transfer ud igen et år senere. Det er ærgerligt at have Jönsson i 2 år, hvis han finder sit niveau igen denne sæson - men det er mere ærgerligt hvis han ikke finder niveauet, og vi så havde ham i 4 år - samt havde givet ham en premium i løn og sign on, for at gå op fra en 2'årig til en 4'årig kontrakt.
Er enig i, at vi så mister eventuelle transferindtægter hvis ikke de er top-lækre næste sommer. Men det er nu en gang vilkårene. Transfers må vi så lave på de unge spillere.
Aalborg BK 1885!
-
AllanPedersen
- Allstar

Nå.. hvor har du hørt det?Buzz Killington skrev:Du har såvidt jeg har hørt fået en chance for at stramme op. Jeg kvitterer ved at følge trop.AllanPedersen skrev:Er jeg ikke på din ignore liste?
- Buzz Killington
- Allstar

Alternativet er ikke at købe andre spillere på 3-4 år. Alternativet er at købe andre spillere betydeligt dyrere, eller betydeligt dårligere på 3-4 år. Der er intet hokus pokus i dette. Det er en klart afvejning. Jeg forstår på dit indlæg at du er uenig, og at du mener man kunne have bundet de pågældende spillere på længere kontrakter. Hvad baserer du det på? Man må gå ud fra at man har skrevet med spillerne så længe som overhovedet muligt, med mindre der har været store usikkerheder omkring spillerens fysik/tendens til at få skader, eller fordi spilleren har nægtet.AllanPedersen skrev:Alternativet er vi køber andre spillere i 3-4 år?Buzz Killington skrev:Du har såvidt jeg har hørt fået en chance for at stramme op. Jeg kvitterer ved at følge trop.AllanPedersen skrev:Er jeg ikke på din ignore liste?
får vi noget for ham? næ
Jønsson ? næ..
Enevoldsen ? næ..
Det du siger er at Enevoldsen er en UMULIG spiller at få til et hold som AaB hvis ikke vi stiller os tilfredse med en 2 årig kontrakt.
Jeg påpeger at nærmest resten af superligaen skriver kontrakter med spillere af samme kvalitet som ham.. i længere perioder.
(I hvert fald de 5 største hold)
Esbjerg har skrevet 2x 3 årige kontrakter med
Nicki Bille og Leon Jessen i år..
Begge spillere med et 'mindst' lige så attraktivt CV Som Thomas Enevoldsen
Og angående Nicki Bille, og Leon og de 3-årige kontrakter. Når der er gået 3 år, så har Enevoldsen og Helenius været i AaB i tre år. De er dermed de facto under samme vilkår som Leon og Nicki. Eller lad mig høre, er der en relevant forskel her?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Buzz Killington
- Allstar

PM migAllanPedersen skrev:Nå.. hvor har du hørt det?Buzz Killington skrev:Du har såvidt jeg har hørt fået en chance for at stramme op. Jeg kvitterer ved at følge trop.AllanPedersen skrev:Er jeg ikke på din ignore liste?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
AllanPedersen
- Allstar

Jeg er meget uenig
jeg mener der er enorm mængde nepotisme i det.
jeg tror hellere vi vil have en skade Thomas Enevoldsen på en ufordelagtig kontrakt.
End en tilsvarende dygtig spiller i form på en 3 årig kontrakt.
Jeg mener vi har handlet for mange spillere de sidste 2 år.. som vi har set have et højere nivaue.. men ikke har set det længe
Enevoldsen, Helenius, Jønsson... og så bare krydset fingre.
jeg mener der er enorm mængde nepotisme i det.
jeg tror hellere vi vil have en skade Thomas Enevoldsen på en ufordelagtig kontrakt.
End en tilsvarende dygtig spiller i form på en 3 årig kontrakt.
Jeg mener vi har handlet for mange spillere de sidste 2 år.. som vi har set have et højere nivaue.. men ikke har set det længe
Enevoldsen, Helenius, Jønsson... og så bare krydset fingre.
-
AllanPedersen
- Allstar

Jeg har skrevet en PM om det her.. bare ikke til dig..Buzz Killington skrev:PM migAllanPedersen skrev:Nå.. hvor har du hørt det?Buzz Killington skrev:Du har såvidt jeg har hørt fået en chance for at stramme op. Jeg kvitterer ved at følge trop.AllanPedersen skrev:Er jeg ikke på din ignore liste?
Så lad os bare lade den ligge der... Medmindre der andet du vil dele mens vi er her begge?
mit telefonnummer eks?