Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jul 2015, 09:58

Jeg håber at AaB står fast, uanset om AK skulle bruge de næste måneder på at kæmpe sig til lidt spilletid i Danmarksserien.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. jul 2015, 16:44

Provst i Brovst skrev:Jeg håber at AaB står fast, uanset om AK skulle bruge de næste måneder på at kæmpe sig til lidt spilletid i Danmarksserien.
Men han var ikke med i 11-1 baskeren i går til andetholdet mod Jammerbugt. Det burde han jo have været hvis der skal være den mindste mening med at beholde ham. Det står for mig ganske klart, at hvis der skal komme nogen ny spiller ind, skal der frigøres lønkroner som det mindste. Altså behold AK for at drille OB, der alligevel har holdet på plads, er direkte sabotage mod sig selv. Som jeg ser det, er den bedste måde hvorpå man kan drille OB, netop at de får spilleren ind før tid, og at han dermed kommer til at belaste deres budgetter, der helt sikkert er udnyttet til det yderste. Husk på at han måske tredobler sin løn i Odense.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. jul 2015, 19:27

Freddie skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg håber at AaB står fast, uanset om AK skulle bruge de næste måneder på at kæmpe sig til lidt spilletid i Danmarksserien.
Men han var ikke med i 11-1 baskeren i går til andetholdet mod Jammerbugt. Det burde han jo have været hvis der skal være den mindste mening med at beholde ham. Det står for mig ganske klart, at hvis der skal komme nogen ny spiller ind, skal der frigøres lønkroner som det mindste. Altså behold AK for at drille OB, der alligevel har holdet på plads, er direkte sabotage mod sig selv. Som jeg ser det, er den bedste måde hvorpå man kan drille OB, netop at de får spilleren ind før tid, og at han dermed kommer til at belaste deres budgetter, der helt sikkert er udnyttet til det yderste. Husk på at han måske tredobler sin løn i Odense.
Det handler ikke om at drille, det handler om at få mest muligt for ham. Kan ikke rigtigt forstå det er så svært at acceptere, hvis man har en fornemmelse af ta man kan få 100-200.000 mere for ham ved at trække den en uge eller to, så er det sgu da uprofessionelt at lade være? Sådan fungerer ethvert transfervindue, det eneste specielle i denne situation er at AK med sikkerhed skifter om et halvt år, så spørgsmålet er "kun" hvad det ska koste en direkte konkurrent at få ham et halvt år tidligere.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. jul 2015, 20:11

Poker-One-Kenobi skrev:
Det handler ikke om at drille, det handler om at få mest muligt for ham. Kan ikke rigtigt forstå det er så svært at acceptere, hvis man har en fornemmelse af ta man kan få 100-200.000 mere for ham ved at trække den en uge eller to, så er det sgu da uprofessionelt at lade være? Sådan fungerer ethvert transfervindue, det eneste specielle i denne situation er at AK med sikkerhed skifter om et halvt år, så spørgsmålet er "kun" hvad det ska koste en direkte konkurrent at få ham et halvt år tidligere.
Nix. Det drejer sig om hvad konkurrenten vil betale for at købe noget han strengt taget ikke har brug for. Man kan prissætte sig sønder og sammen, og derfor er det meget risikabelt at trække den til sidste øjeblik. Man skal i hvert fald påregne, at man kommer til at stå med en lang næse i den sidste ende, og oven i købet kommer til at hænge på en spiller, man ikke kan bruge, og som har en lang række rettigheder i forhold til sin arbejdsgiver.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. jul 2015, 21:16

Freddie skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Nix. Det drejer sig om hvad konkurrenten vil betale for at købe noget han strengt taget ikke har brug for. Man kan prissætte sig sønder og sammen, og derfor er det meget risikabelt at trække den til sidste øjeblik. Man skal i hvert fald påregne, at man kommer til at stå med en lang næse i den sidste ende, og oven i købet kommer til at hænge på en spiller, man ikke kan bruge, og som har en lang række rettigheder i forhold til sin arbejdsgiver.

Hvis man skal agere ud fra angsten for at miste kommer man aldrig til at lave en god handel, Lynge kaldte det is i maven. Hvis OB ikke har brug for ham er det underligt de har lavet en kontrakt på maksimal længde, selvfølgelig bliver deres behov lidt større hvis/når Falk bliver solgt, men de må jo ligesom os også gardere sig imod skader og lignende. Jeg gætter på at Falk bliver solgt indenfor et par uger, og dagen efter bliver AK præsenteret i OB trøjen, og AaB har fået et par hundrede tusind mere i kassen end hvis de havde ladet ham gå nu.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. jul 2015, 21:40

Poker-One-Kenobi skrev:
Hvis man skal agere ud fra angsten for at miste kommer man aldrig til at lave en god handel, Lynge kaldte det is i maven. Hvis OB ikke har brug for ham er det underligt de har lavet en kontrakt på maksimal længde, selvfølgelig bliver deres behov lidt større hvis/når Falk bliver solgt, men de må jo ligesom os også gardere sig imod skader og lignende. Jeg gætter på at Falk bliver solgt indenfor et par uger, og dagen efter bliver AK præsenteret i OB trøjen, og AaB har fået et par hundrede tusind mere i kassen end hvis de havde ladet ham gå nu.
Ja, sådan ser man så forskelligt på det, men det er lidt for meget tombola efter min smag. Jo før vi får ham ud, jo bedre for alle involverede, og for øvrigt tror jeg næppe, at det vil komme til at indvirke på prisen.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. jul 2015, 22:04

Freddie skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Ja, sådan ser man så forskelligt på det, men det er lidt for meget tombola efter min smag. Jo før vi får ham ud, jo bedre for alle involverede, og for øvrigt tror jeg næppe, at det vil komme til at indvirke på prisen.
Falk har et år tilbage af kontrakten, så hvis de ikke vil risikere at stå i samme situation som os til jul, skal de enten sælge ham nu eller forlænge. Alt ligger til et salg af Falk, og det ved de selvfølgelig osse på Hornevej, og AK er den perfekte afløser. Ingen af os ved hvad OB har budt eller AaB har krævet, men bliver Falk solgt kan jeg næsten garantere at de vil rykke hårdere på at få AK til odense med det samme. Og så er det os som sætter prisen. Man kan da godt kalde det et gamble, jeg har bare svært ved at se hvad vi kan miste, udover de peanuts som OB måtte have budt indtil videre.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jul 2015, 23:17

AaB fans der er ved at tisse i bukserne over at AaB ikke accepterer første bud fra OB kan ikke tillade sig at klage over AaB sælger for billigt i fremtiden!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2015, 06:06

Uanset AK kommer til at rådne op på bænken det næste halve år er det vigtigt at AaB holder fast i prisen. Det er en investering i fremtiden. Et vigtigt signal om at vores spillere ikke længere kan fåes "gratis" samt eg signal om at spillere ikke bare kan få det som de vil have det uden at AaB har noget at skulle have sagt.

Jeg er meget tilfreds ved at vi sætter en høj pris og holder fast. Topkarakter til Gaarde for dette.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. jul 2015, 06:58

Køllen I Møllen skrev:Uanset AK kommer til at rådne op på bænken det næste halve år er det vigtigt at AaB holder fast i prisen. Det er en investering i fremtiden. Et vigtigt signal om at vores spillere ikke længere kan fåes "gratis" samt eg signal om at spillere ikke bare kan få det som de vil have det uden at AaB har noget at skulle have sagt.

Jeg er meget tilfreds ved at vi sætter en høj pris og holder fast. Topkarakter til Gaarde for dette.
Præcis!!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 30. jul 2015, 10:02

Køllen I Møllen skrev:Uanset AK kommer til at rådne op på bænken det næste halve år er det vigtigt at AaB holder fast i prisen. Det er en investering i fremtiden. Et vigtigt signal om at vores spillere ikke længere kan fåes "gratis" samt eg signal om at spillere ikke bare kan få det som de vil have det uden at AaB har noget at skulle have sagt.

Jeg er enig. I et magert vindue får Gaarde trods alt nogle plusser for ikke bare at ville spare lønkroner. Når OB sælger Falk, ryger AK for 0,5-1 million - og det er fint.
Hvis ikke, så er det bare ærgeligt for OB og AaB. Intet er gratis, slet ikke sidste sæsons AaB-topscorer, og da slet ikke til en direkte konkurrent.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. jul 2015, 13:00

Helt enig - det er prisværdigt at Gaarde holder fast. Det ændrer bare ikke på at vi har mistet vores mest profilerede angriber og højst får 1 million kroner for ham - så om Gaarde skal have topkarakter for dette forløb ved jeg nu ikke.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. jul 2015, 13:07

Yankee skrev:Helt enig - det er prisværdigt at Gaarde holder fast. Det ændrer bare ikke på at vi har mistet vores mest profilerede angriber og højst får 1 million kroner for ham - så om Gaarde skal have topkarakter for dette forløb ved jeg nu ikke.
Der er jo ingen, der kender forløbet i detaljer.... men hvis man skal stole på Gaarde i denne sag, så har der jo ikke været noget som helst at gøre...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 30. jul 2015, 13:19

Yankee skrev:Helt enig - det er prisværdigt at Gaarde holder fast. Det ændrer bare ikke på at vi har mistet vores mest profilerede angriber og højst får 1 million kroner for ham - så om Gaarde skal have topkarakter for dette forløb ved jeg nu ikke.
Hvis manden slet ikke villet forlænge kan Gaarde jo ikke gøre så meget. Han kunne selvfølgelig tilbyde en årlig hyre på f.eks. fem millioner, men det ville være en voldsom overpris og en forkert prioritering ifht. budgettet. Jeg vil også rose AaB for at stå fast og jeg synes egentlig også prisen skal være mindst en million før L'easy manden kan ringe til Peter og bede ham hente AK på Hornevej.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2015, 13:49

Jeg udgiver også kun top-karakter for at sætte en høj pris og holde fast i den. Resten af forløbet kan vi jo kun gætte om og derfor er det svært at give karakterer :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. jul 2015, 11:19

Både Thomsen- og AK-handlerne (skrevet før Thomsen overhovedet er solgt :) ) tyder efter min mening på, at den nye, mere positive økonomiske virkelighed i AaB har medført en anderledes adfærd fra AaB overfor potentielle købere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 4. aug 2015, 09:30

OB skulle være klar til at købe AK nu. De vil så leje ham ud resten af sæsonen til en udenlandsk klub. Der er ikke plads til ham i truppen i denne sæson. Det skulle være en meget lukrativ aftale for OB og AK. Noget der langt overstiger den transfer AaB kræver.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 4. aug 2015, 09:43

Since skrev:OB skulle være klar til at købe AK nu. De vil så leje ham ud resten af sæsonen til en udenlandsk klub. Der er ikke plads til ham i truppen i denne sæson. Det skulle være en meget lukrativ aftale for OB og AK. Noget der langt overstiger den transfer AaB kræver.
Fejllæser du ikke dagens historie fra Tipperen?

Det er Gaarde der er klar til at sende AK til Nordnorge eller hvor der nu er penge. Det andet senarie giver ingen mening.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... anden-klub

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 4. aug 2015, 16:38

Nu har jeg læst denne tråd igennem, og jeg forstår ikke umiddelbart AaBs ageren i denne sag.
Umiddelbart giver det for mig ikke mening, at AK ikke spiller.

AK var AaBs topscorer sidste sæson, og selvom der numerisk er mange angribere i jeres trup, så er der vel ikke nogen af dem, der har præsteret på et niveau denne sæson, der retfærdiggør at de står foran AK i køen.

Når AK ikke er i truppen, er det jo en ren straffeaktion, og ingen kan vel være i tvivl om, at AaB dermed bevidst stiller et dårligere hold end de kunne. Det er da tåbeligt.

Jeg giver ikke meget for, at det er forhandlingstaktik overfor OB. Man kan jo bare spørge sig selv, hvad der koster mest: en spiller, der ikke er i truppen eller en spiller, der starter hver gang og scorer mål? AaB forhandlingssituation ville da være langt stærkere overfor OB, hvis der var tale om en spiller der blev brugt. Lige nu kan OB jo bare ryste på skulderen og sige at AaB er velkommen til at smide lønkroner efter en spiller, der sidder på tribunen. Der er jo en win-win for OB: de har hentet en spiller og svækket en konkurrent 6 mdr før tid. Tvivler på, at OB ser problemer i at få en spiller uden kamptræning til vinter. Der er en lang vinteropstart med mange træningskampe.

Jeg forstår heller ikke det økonomiske argument. Hvor meget ekstra er det, som AaB håber at presse ud af OB? Hvis vi nu holder det op i mod, at man måske ville have scoret 2-3 mål mere med AK på holdet, og dermed måske få flere point på kontoen, som kan betyde en bedre placering og dermed flere tv-penge, tilskuere på stadion osv. Så skal vi alligevel op i et ret anseeligt beløb, før regnearket går i plus, samtidig med at AaB jo også får nogle ridser i lakken ift mandskabsbehandling.

Hvis nu man så skulle tage det udgangspunkt, at Gaarde ikke er helt idiot, når han har dikteret at man ikke skal bruge AK, så synes jeg, at den eneste mulige forklaring, der ville kunne retfærdiggøre valget, er at AK selv har presset voldsomt på for at komme til OB nu og her, og har sagt at han ikke længere er motiveret for at spille i AaB og ikke vil kunne yde sit maksimale. I sådan en situation vil det kunne forsvares at holde ham ude af truppen (da det jo så er af sportslige årsager).

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 4. aug 2015, 17:02

Hold fast, hvor er det spændende at høre hvad du synes, Kent.

Besvar