Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)
Det bliver nogle gange lidt hysterisk og demonstrativt - men Allan har jo ret. Spilletid på førstehold (11x90 minutter) er AaBs mest værdifulde kapital. Vi investerer denne kapital i de spillere, hvor vi tror vi kan få valuta for pengene via sportslige præstationer og/eller videresalg.
Når denne investering foretages langsigtet - altså i udviklingsspillere - så må man have en klar plan for hvordan AaB kan få valuta for pengene. Og det virker det desværre ikke til at AaB har - tværtimod virker vi altid til at handle på bagkant af udviklingen.
Et eksempel er Andreas Bruhn. Vi kan altid diskutere hans kvaliteter - men faktum er at AaB giver ham masser af spilletid og tydeligvis tror på at han kan slå igennem på Superliga-niveau. Med andre ord bliver der investeret masser af spilletidskapital i manden lige nu. Alligevel har han kontraktudløb om 1½ år. Hvis han slår 100 pct. igennem og bliver en kæmpe profil i løbet af efteråret (a la Kusk) - kan vi så forlænge med ham uden billige klausuler? Hvis han fortsætter en støt stigende udviklingskurve (a la AK/Dalle) - kan vi så overhovedet forlænge med ham om et års til halvandet?
Det er NU, vi står i en gunstig forhandlingsposition overfor Bruhn - ikke når han først er slået igennem.
Det tredje scenarie er selvfølgelig at han falder igennem eller bliver alvorligt skadet. I så fald er det klart en fordel med en kort kontrakt. Men som jeg tidligere har vist behøver det ikke være alle langtidskontrakter, der giver bonus. Faktisk havde vi råd til konstant at have 2-3 Chanko'er (som var et ekstremt tilfælde) gående hvis bare vi var lige så gode til at sælge spillere som OB har været de sidste 10 år.
Når denne investering foretages langsigtet - altså i udviklingsspillere - så må man have en klar plan for hvordan AaB kan få valuta for pengene. Og det virker det desværre ikke til at AaB har - tværtimod virker vi altid til at handle på bagkant af udviklingen.
Et eksempel er Andreas Bruhn. Vi kan altid diskutere hans kvaliteter - men faktum er at AaB giver ham masser af spilletid og tydeligvis tror på at han kan slå igennem på Superliga-niveau. Med andre ord bliver der investeret masser af spilletidskapital i manden lige nu. Alligevel har han kontraktudløb om 1½ år. Hvis han slår 100 pct. igennem og bliver en kæmpe profil i løbet af efteråret (a la Kusk) - kan vi så forlænge med ham uden billige klausuler? Hvis han fortsætter en støt stigende udviklingskurve (a la AK/Dalle) - kan vi så overhovedet forlænge med ham om et års til halvandet?
Det er NU, vi står i en gunstig forhandlingsposition overfor Bruhn - ikke når han først er slået igennem.
Det tredje scenarie er selvfølgelig at han falder igennem eller bliver alvorligt skadet. I så fald er det klart en fordel med en kort kontrakt. Men som jeg tidligere har vist behøver det ikke være alle langtidskontrakter, der giver bonus. Faktisk havde vi råd til konstant at have 2-3 Chanko'er (som var et ekstremt tilfælde) gående hvis bare vi var lige så gode til at sælge spillere som OB har været de sidste 10 år.
Ej nu er du sgu for langt ude Buzz.Buzz Killington skrev:Det er pænt dårlig stil at påstå andre brugere lyver. Derudover, hvor store bud over 4 milloner takkede AaB nej til i denne periode? Efterspørgsel betyder per definition at nogle villige til at betale. Hvem taler vi om her? Og hvis de ikke bød på ham, hvad er så grunden til de ikke sendte ikke sendte en fax til AaB?AllanPedersen skrev:Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
Hvis man ikke bød, så betyder det at 4 millioner var hvad Kusk kunne sælges for.
Hele verden kendte til Kusks latterlige frikøbs klausul og derfor byder man jo ikke andet end det, den lyder på.
Men målt ud fra stort set ALLE andre spillere i mesterskabssæsonen var Kusk klart nummer 1. Altså den største profil i ligaen.
Personligt mener jeg han burde koste på den gode side af 20 mill. Det kommer nok aldrig til at ske i AaB.
Men snakker man ca 2 mill Euro for Thomsen. Så skulle Kusk da absolut ha kostet mere, da han var vores største profil.
Vi/Gaarde er selv med til at snakke vores profiler ned i pris. Det er da klart vi aldrig får de store salg, når man offentligt melder ud at "Vi vil ikke stå i vejen for spilleren" Det er en kvalmende måde at køre forretning på! Specielt med tanke på, at det er en ting vi burde og skulle tjene penge på, når vi kører den ungdomslinje vi gør.
Det værste er at vi jo netop står i vejen for spillerne når vi sælger dem så billigt i stedet for at promovere dem og sælge dem på toppen af deres priskurve.
Det er det samme som dengang vi hentede brasilianere til klubben. Hvis de ikke lige slog til var det jo ligemeget fordi de fik "løn som en bankelev". De røg bare hjem igen. Kusk og Thelander møder jo fuldstændig samme problem - hvilket så igen avler en opfattelse af AaB's spillere ikke har hvad der skal til for at slå igennem i udlandet.
Det er det samme som dengang vi hentede brasilianere til klubben. Hvis de ikke lige slog til var det jo ligemeget fordi de fik "løn som en bankelev". De røg bare hjem igen. Kusk og Thelander møder jo fuldstændig samme problem - hvilket så igen avler en opfattelse af AaB's spillere ikke har hvad der skal til for at slå igennem i udlandet.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu skal man altså huske, at den klub, som han blev solgt til var en klub i økonomisk vanskeligheder, som først skulle sælge en spiller før Kusk kunne komme ind. Hvis alle kunne se, at han var mere end 4½ mio kr. værd, så var det da påfaldende, at han havnede hvor han gjorde.Gaarde6 skrev:Ej nu er du sgu for langt ude Buzz.
Hele verden kendte til Kusks latterlige frikøbs klausul og derfor byder man jo ikke andet end det, den lyder på.
Men målt ud fra stort set ALLE andre spillere i mesterskabssæsonen var Kusk klart nummer 1. Altså den største profil i ligaen.
Personligt mener jeg han burde koste på den gode side af 20 mill. Det kommer nok aldrig til at ske i AaB.
Så enten har Kusk og Sivebæk taget mere end godt for retterne - og det har de nok, det havde jeg også - men matched med en hollandsk fattigrøvsklub virker underlig.
Særlig hvis han var så meget værd for jeg læste ikke, at Kusk fik fyrstelig løn eller kæmpe signon - det får man nok ikke i en klub, som var mere eller mindre under administration.
- FlæskeFrank
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Flæskefrans om han fik 3 millioner eller 20 millioner i signon.. hvor er det så du tror du ville få den information fra alligevel?FlæskeFrank skrev:Nu skal man altså huske, at den klub, som han blev solgt til var en klub i økonomisk vanskeligheder, som først skulle sælge en spiller før Kusk kunne komme ind. Hvis alle kunne se, at han var mere end 4½ mio kr. værd, så var det da påfaldende, at han havnede hvor han gjorde.Gaarde6 skrev:Ej nu er du sgu for langt ude Buzz.
Så enten har Kusk og Sivebæk taget mere end godt for retterne - og det har de nok, det havde jeg også - men matched med en hollandsk fattigrøvsklub virker underlig.
Særlig hvis han var så meget værd for jeg læste ikke, at Kusk fik fyrstelig løn eller kæmpe signon - det får man nok ikke i en klub, som var mere eller mindre under administration.
Der er da ingen tvivl om Kusk og Sivebæk har haft mange muligheder..
Vi ved da også Brøndby har ringet til ham direkte .... dengang tænkte vi at han ikke ville se dem som en mulighed. Men vi blev jo klogere.
En hollandsk storklub som twente under admininstration kan stadig give en hjernedød god kontrakt sammenlignet med os.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
som jeg skrev, troede jeg der blev snakket om tidspunktet da Kusk underskrev med AaB.Gaarde6 skrev:Ej nu er du sgu for langt ude Buzz.Buzz Killington skrev:Det er pænt dårlig stil at påstå andre brugere lyver. Derudover, hvor store bud over 4 milloner takkede AaB nej til i denne periode? Efterspørgsel betyder per definition at nogle villige til at betale. Hvem taler vi om her? Og hvis de ikke bød på ham, hvad er så grunden til de ikke sendte ikke sendte en fax til AaB?AllanPedersen skrev:Alexis.. det er simpelthen løgn Kusk kun kunne sælges for 4 millioner og der ikke var mere efterspørgelse.
Hvis man ikke bød, så betyder det at 4 millioner var hvad Kusk kunne sælges for.
Men snakker man ca 2 mill Euro for Thomsen. Så skulle Kusk da absolut ha kostet mere, da han var vores største profil.
Vi/Gaarde er selv med til at snakke vores profiler ned i pris. Det er da klart vi aldrig får de store salg, når man offentligt melder ud at "Vi vil ikke stå i vejen for spilleren" Det er en kvalmende måde at køre forretning på! Specielt med tanke på, at det er en ting vi burde og skulle tjene penge på, når vi kører den ungdomslinje vi gør.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg skal godt nok også spejde langt efter nogen der argumenterer for at det giver mening at skrive korte kontrakter som sådan. Og jovist, vi skal forsøge at skrive kontrakter tidligt, såfremt det er muligt hvis vi har en fornuftig formodning om at de kan udvikle sig (ellers er det ud af vagten). Det Allan, siden du nævner ham specifikt - bl.a. brokker sig over tilbage på side 73, er at vi har hentet Enevoldsen, Helenius og Jönsson på korte relativt kontrakter. Det syntes han er mega træls. Men I nogle tilfælde kan det - diskutabelt - betale sig at hente spillere på kort kontrakt, f.eks. når de har et sportsligt niveau over deres prisklasse. Vi fik Helenius, Jönsson og Ene tæt på gratis, alle spillere der på købstidspunktet fornuftigvis blev anset som værende klassespillere når de først var kommet i gang. Så der er mindst 3 mulige scenarier her: 1) Sige nej tak. 2) Betal en højere løn, mod en længere kontrakt. 3) Gøre nøjagtigt som vi gjorde. Jeg har svært ved at forstå 1), da spillerne netop lignede klassetilgange. 2) er meget svær, da spillerens reservationspris formentlig stiger drastisk for hvert halvår udover de 2 år. Så i mine øjne er 3) optimalt. Såfremt Helenius, Enevoldsen og Jönsson tager plads fra talenter, såfremt vi kunne ha' vekslet disse kontrakter med andre bedre spillere, eller andre større talenter udfra, skulle vi måske ha' gjort sådan. Jeg tvivler dog på vi kunne ha' hentet bedre spillere til den pris vi gav for trekløveret. Og selvom jeg sagtens kan se fornuften i at hente talenter, nedefra, eller udefra på længere kontrakter, så er jeg i tvivl om fornuften i dette med henblik på vores europakampe sidste år, samt vores målsætning i ligaen.Yankee skrev:Det bliver nogle gange lidt hysterisk og demonstrativt - men Allan har jo ret. Spilletid på førstehold (11x90 minutter) er AaBs mest værdifulde kapital. Vi investerer denne kapital i de spillere, hvor vi tror vi kan få valuta for pengene via sportslige præstationer og/eller videresalg.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
AllanPedersen
- Allstar

bare side info..
Brøndby er ifølge tyske aviser ved at sælge Lukas Hradesky til Frankfurt for
18-20 millioner + bonus ordning..
Nikolaj Larsen er både yngre og vandt det gyldne bur foran Lukas sidste år.
Hvad tror i vi ville kunne få for Larsen?
4-5 mill?
4-5 mill?
- Buzz Killington
- Allstar

Langt mindre. Hvad er dit bud på hvorfor? Hvad skal AaB gøre for at få mere for Nikolaj? Hvad gør Brøndby rigtigt?AllanPedersen skrev:bare side info..
4-5 mill?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
AllanPedersen
- Allstar

Buzz Killington jeg sidder ikke med i forhandlingerne, eller har insider viden, så stop med at forlange urimelige ting af mig.
Som at jeg skal påvise hvilke bud AaB har fået ind af døren på Kusk.
Eller hvilken efterspørgelse der er på Larsen.
Min pointe er som heldigvis mange har fået øjnene op for..
At i Nordjylland taler vi vores spillere ned.. både fans og ledelse.. Vi skal være glade for at få et par håndører for Thelander.
de 4 millioner for Kusk var ok... 10 millioner for Thomsen ville være fantastisk..
og i resten af landet.. sælger de til helt andre priser... en dårligere målmand end vores sælges til 20 millioner.
Og mere behøver jeg ikke vide for at kunne konkludere vi gør noget forkert.
Hvad det så er i detaljer kan jeg jo ikke udarbejde..
Hvis jeg køber den samme cykel 4 gange og den går i stykker 4 gange.. så kan jeg også godt se der er noget galt, selvom jeg ikke forstår mekanikken i det.
Så jo jeg har et bud.
1: Først og fremmest skal vi tale vores spillere mere op... Nikolaj blev årets bedste keeper sidste år.
Jeg hører aldrig klubben snakke om hvor vigtig og god han er.. han lever en fuldstændig anonym tilværelse hos os.
Min pointe er som heldigvis mange har fået øjnene op for..
At i Nordjylland taler vi vores spillere ned.. både fans og ledelse.. Vi skal være glade for at få et par håndører for Thelander.
de 4 millioner for Kusk var ok... 10 millioner for Thomsen ville være fantastisk..
og i resten af landet.. sælger de til helt andre priser... en dårligere målmand end vores sælges til 20 millioner.
Og mere behøver jeg ikke vide for at kunne konkludere vi gør noget forkert.
Hvis jeg køber den samme cykel 4 gange og den går i stykker 4 gange.. så kan jeg også godt se der er noget galt, selvom jeg ikke forstår mekanikken i det.
Så jo jeg har et bud.
1: Først og fremmest skal vi tale vores spillere mere op... Nikolaj blev årets bedste keeper sidste år.
Jeg hører aldrig klubben snakke om hvor vigtig og god han er.. han lever en fuldstændig anonym tilværelse hos os.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu bringer Ekstrabladet og BT jo altid historie om så meget tjener han i sin nye klub, hvis de tjener godt. Det kom ikke med landsholdspiller Kasper Kusk, som skiftede til udlandet. Og en spiller som højt profileret i DK og medierne. Så det er nok en meget god indikation på, at det ikke er svimlende.AllanPedersen skrev:Flæskefrank om han fik 3 millioner eller 20 millioner i signon.. hvor er det så du tror du ville få den information fra alligevel?
Der er da ingen tvivl om Kusk og Sivebæk har haft mange muligheder..
Vi ved da også Brøndby har ringet til ham direkte .... dengang tænkte vi at han ikke ville se dem som en mulighed. Men vi blev jo klogere.
En hollandsk storklub som twente under admininstration kan stadig give en hjernedød god kontrakt sammenlignet med os.
Nu er sammenligningen mellem Twente og AaB jo fuldstændig irrelevant. Det er jo mellem Twente og alle de andre udenlandske bydere.
- FlæskeFrank
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu ved jeg ikke hvilke aviser, som du læser. Men det jeg har fulgt med omkring Hradecky, så har der stået, at Brøndby kræver 2-2½ mio euro, men det det ville tyskerne ikke give. Det er maksimalt 18,75 mio kr. inklusiv vekselgebyr. Men det bliver i Brøndbyfansenes hoved drøftet som 20 mio plus en videresalgsklausul. Så har jeg set en tysk avis refereret i danske medier, som refererer de danske aviser - altså historien kører i ring.AllanPedersen skrev:bare side info..
Så jeg vil rigtig gerne se de beløb fra andre steder end Brøndbys debatfora.
Brøndby siger, at det vil give en indtægt på tocifret millionbeløb. Det er altså 10+ og så er der meget langt op til 20.
Fandt lige dette på bold.dk http://www.bold.dk/nyt/avis-broendby-ta ... decky-salg
"Brøndby vil have 15 mio kr., men Frankfurt vil have det en kende billigere." Altså langt op til 20 mio. kr. Det er måske også et presset Brøndby, som er nød til at fortælle at de forhandler med flere. Hvis det er Allan Pedersen, de forhandler med, så ville han straks have lagt 20 mio og 50% videresalgsklausul, når nu så mange er interesseret...
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

Du må da ha' nogle formodninger om det siden du kan kritisere det. Hvis du siger AaB har fået for lidt for spiller x, så må du da i det aller mindste ha gjort dig nogle formodninger om at eventuelle klubber er villige til at betale mere. Det er næppe et urimeligt krav at bede dig uddybe den slags.AllanPedersen skrev:Buzz Killington jeg sidder ikke med i forhandlingerne, eller har insider viden, så stop med at forlange urimelige ting af mig.
AllanPedersen skrev:Min pointe er som heldigvis mange har fået øjnene op for..
Jeg må lige spørge uddybende, for det er stadig lidt uklart for mig. Men er din pointe at grunden til vi ikke kan sælge vores spillere er at vi ikke kræver nok for dem i en forhandlingssituation? Eller er grunden til vi ikke kan få nok, at folk på debatsiden ikke kræver nok?
Men de detaljer er jo fuldstændigt centrale i at diagnosticere hvad der bliver gjort forkert, eller om noget overhovedet bliver gjort forkert. Du behøver ikke side med ved forhandlingsbordet for at give dine spekulationer omkring hvad vi kunne gøre bedre.AllanPedersen skrev: Og mere behøver jeg ikke vide for at kunne konkludere vi gør noget forkert.
Det er en god pointe, men det er bare ikke så simpelt. Du kan ikke bare se på udfaldet (cyklen bliver ved med at gå i stykker), og så konkludere hvor problemet er. Måske er det en lorte cykel du køber. Eller måske behandler du dine cykler ekstremt dårligt.AllanPedersen skrev: Hvis jeg køber den samme cykel 4 gange og den går i stykker 4 gange.. så kan jeg også godt se der er noget galt, selvom jeg ikke forstår mekanikken i det.
Jeg er enig i at det ville være skuffende hvis Finnen bliver solgt langt dyrere end Nikolaj, da de i mine øjne er på omtrent samme niveau. Det interessante, hvis vi ikke bare skal brokke os, er at finde ud af hvorfor der er denne forskel, og om fejlen ligger hos klubben, eller om det f.eks. er en konsekvens af den status vores klub har pt. vs. Brøndby's. Du plejer at brokke dig over kontraklængden, men Nikolaj og Hradecky er begge på en 4 årig kontrakt.
Jeg er selv meget skeptisk omkring hvorvidt det hjælper det mindste. Men du kan sagtens have ret i at vi ikke gør meget ud af markedsføringen af vores klub og spillere.AllanPedersen skrev:1: Først og fremmest skal vi tale vores spillere mere op... Nikolaj blev årets bedste keeper sidste år.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er vel efterhånden en offentlig hemmelighed, at AaB sælger deres spillere billigt. Det er både i Danmark og udlandet de har luret den. Det tror jeg der er flere årsager til. Blandt andet de mange korte kontrakter. Og så det faktum, at lønningerne er meget lave i AaB. Når agenter skal sælge en spiller der tjener feks 50.000 , tror jeg det påvirker prisen, ift hvis spilleren tjener 200.000. Og så har AaB vel ikke haft råd til at sige nej når muligheden for et salg var til stede.AllanPedersen skrev:bare side info..
4-5 mill?
-
AllanPedersen
- Allstar

Buzz Killington du forlanger jeg skal kunne finde forskellen på at AaB tjener mindre end BIF på transfers.
Uden at have nogen chance for at se i regnskaber, ind på kontoret, eller være med i samtaler. Kigge på budhistorik.
Det kan jeg ikke... Men derfor kan man godt forlange ting af de folk som så har det indblik.
Jeg ved ikke hvor mange penge et hospital har i administrations omkostninger, men vi forlanger de lever op til de andre hospitaler.
Det behøver ikke være sådan at man selv skal have løsningen klar, for at kunne påpege der er et problem.
Men hvis jeg skal komme med bud, så lad mig tage en prøve case.
Hradesky bliver solgt til 20 mill (teori) nu... og sommeren 2017, vil vi så sælge Nikolaj Larsen der har stået stabilt lige siden.
1: For det første er Larsen slet ikke markedsført.. vi er de stilfærdige nordjyder.
Tilgengæld skal man høre om Lukas Hradesky mig der og her..
Jeg bor i København.. og BIF fans kalder ham helt automatisk Danmarks bedste keeper..
2: For det første fortæller vi os selv (AaB, fans) .. at Nikolaj Larsen er 8 millioner værd..
Vi synes Hradesky var vildt dyr.. og vi vil være glade for 8 mill,
Vi fortæller os selv der var en anden tid, og de var heldige, og de havde muligheden for at vente (indstilling)
3: Vi melder sikkert flere gange ud, Larsen ikke gider forlænge, og hans kontrakt udløber i 2018...
så vi vil rigtigt gerne hjælpe ham videre.
4: Vi snakker om et godt lille step op af stigen vil eks være Holland eller Belgien.. han skal nødig sigte for højt.
5: Vi snakker helt sikkert også om vi ikke har råd til at købe en ny målmand før vi kommer af med Larsen..
Og man begynder at mærke tidspresset
6: Klubberne er ikke dumme, de har historik, scouts og indblik klar.
De ved vi er en billig klub at handle i.. de ved vi ikke sætter foden i døren.. og de ved at vi er på røven nu hvis vi ikke sælger..
Det her er ting vi kan se udefra, hvad der reelt sker inde på bordet, har jeg ikke chance for at redegøre for.
Men jeg er i min fulde begrundet ret til at mene, der er noget galt.. hvis
10 klubber sælger en spiller til 5millioner.. og vi sælger en tilsvarende til 2millioner..
Det er ren data og analyse.
Vi har et produkt af tilsvarende værdi som de andre, og vi har en salgs historik fra tilsvarende klubber
der sælger til mere... hvorfor koster vores produkt så mindre?
Måske er ledelsen for slap? .. Måske er det fordi vi er tvunget ud i salget pga. af korte kontrakter og dårlige klausuler.
Uden at have nogen chance for at se i regnskaber, ind på kontoret, eller være med i samtaler. Kigge på budhistorik.
Det kan jeg ikke... Men derfor kan man godt forlange ting af de folk som så har det indblik.
Jeg ved ikke hvor mange penge et hospital har i administrations omkostninger, men vi forlanger de lever op til de andre hospitaler.
Det behøver ikke være sådan at man selv skal have løsningen klar, for at kunne påpege der er et problem.
Men hvis jeg skal komme med bud, så lad mig tage en prøve case.
Hradesky bliver solgt til 20 mill (teori) nu... og sommeren 2017, vil vi så sælge Nikolaj Larsen der har stået stabilt lige siden.
1: For det første er Larsen slet ikke markedsført.. vi er de stilfærdige nordjyder.
Tilgengæld skal man høre om Lukas Hradesky mig der og her..
Jeg bor i København.. og BIF fans kalder ham helt automatisk Danmarks bedste keeper..
2: For det første fortæller vi os selv (AaB, fans) .. at Nikolaj Larsen er 8 millioner værd..
Vi synes Hradesky var vildt dyr.. og vi vil være glade for 8 mill,
Vi fortæller os selv der var en anden tid, og de var heldige, og de havde muligheden for at vente (indstilling)
3: Vi melder sikkert flere gange ud, Larsen ikke gider forlænge, og hans kontrakt udløber i 2018...
så vi vil rigtigt gerne hjælpe ham videre.
4: Vi snakker om et godt lille step op af stigen vil eks være Holland eller Belgien.. han skal nødig sigte for højt.
5: Vi snakker helt sikkert også om vi ikke har råd til at købe en ny målmand før vi kommer af med Larsen..
Og man begynder at mærke tidspresset
6: Klubberne er ikke dumme, de har historik, scouts og indblik klar.
De ved vi er en billig klub at handle i.. de ved vi ikke sætter foden i døren.. og de ved at vi er på røven nu hvis vi ikke sælger..
Det her er ting vi kan se udefra, hvad der reelt sker inde på bordet, har jeg ikke chance for at redegøre for.
Men jeg er i min fulde begrundet ret til at mene, der er noget galt.. hvis
10 klubber sælger en spiller til 5millioner.. og vi sælger en tilsvarende til 2millioner..
Det er ren data og analyse.
Vi har et produkt af tilsvarende værdi som de andre, og vi har en salgs historik fra tilsvarende klubber
der sælger til mere... hvorfor koster vores produkt så mindre?
Måske er ledelsen for slap? .. Måske er det fordi vi er tvunget ud i salget pga. af korte kontrakter og dårlige klausuler.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Omkring Hradecky, så var OB også være interesseret i ham, da han skiftede til Brøndby. På OBs debatfora hed det sig, at Hradecky kostede 20 mio kr. for de fire år i Brøndby. Hvis det er 4 mio i signon og så 4 mio kr. årligt. Så har han indtil videre kostet Brøndby 12 mio kr. I samme periode koster Nicolai Larsen måske AaB 3 mio kr.
Nu Allan Pedersen ikke vil finde de tyske aviser, så faldt jeg på Frankfurts hjemmeside en reference til Kicker
http://www.kicker.de/news/fussball/bunde...radecky.html
I den står der stadig 2 mio euro - Brøndbys ønske. Frankfurt vil give 1½ mio euro. Og artiklen er fra i formiddags.
Nu Allan Pedersen ikke vil finde de tyske aviser, så faldt jeg på Frankfurts hjemmeside en reference til Kicker
http://www.kicker.de/news/fussball/bunde...radecky.html
I den står der stadig 2 mio euro - Brøndbys ønske. Frankfurt vil give 1½ mio euro. Og artiklen er fra i formiddags.
- FlæskeFrank
-
AllanPedersen
- Allstar

Vi ved ikke hvad han bliver solgt for.. vi kan sagtens sige 1½mill euro hvis du tror det ikke bliver mere end det (og uden medregnet bonus ordninger.)
Hvilket jeg dog tror er for lidt.
Det er stadigvæk 11millioner kroner.. tror du vi kan få det for Larsen?
Og så skal jeg lige høre.. du mener Nikolaj Larsen kun tjener 1 million om året?
men Hradesky 4 millioner om året?
har du noget til at bakke alt det op med.
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... i-brondby/
I følge det her har han rigtigt nok en signon fee på 4,5mill (noget som af en eller anden grund folk tror vores spillere ikke også får)
Men hans månedsløn er på 130k.. 1,5mill .. noget i nærheden af hvad jeg tror Larsen tjener.. måske marginalt mindre.
Hvilket jeg dog tror er for lidt.
Det er stadigvæk 11millioner kroner.. tror du vi kan få det for Larsen?
Og så skal jeg lige høre.. du mener Nikolaj Larsen kun tjener 1 million om året?
men Hradesky 4 millioner om året?
har du noget til at bakke alt det op med.
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... i-brondby/
I følge det her har han rigtigt nok en signon fee på 4,5mill (noget som af en eller anden grund folk tror vores spillere ikke også får)
Men hans månedsløn er på 130k.. 1,5mill .. noget i nærheden af hvad jeg tror Larsen tjener.. måske marginalt mindre.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg tror vi kan få 1 mio euro for Larsen og på en god dag 1½ mio euro.
Mht. løn, så tror jeg godt, at jeg kan finde OB-tråden omkring Hradecky. http://ob.dk/forum/post/647396.aspx
Mht. Larsens løn, så ved vi jo, at alle sammen kun får en bankelevs løn
1 mio kr. er måske i underkanten, men jeg tror ikke han får over 150.000 kr. om måneden, hvilket er 1,8 mio kr.
Mht. løn, så tror jeg godt, at jeg kan finde OB-tråden omkring Hradecky. http://ob.dk/forum/post/647396.aspx
Mht. Larsens løn, så ved vi jo, at alle sammen kun får en bankelevs løn
1 mio kr. er måske i underkanten, men jeg tror ikke han får over 150.000 kr. om måneden, hvilket er 1,8 mio kr.
- FlæskeFrank
Den her var ALDRIG gået i Aalborg Troels Bech!!!
Heroppe står vi ikke i vejen for spilleren. Så kan det sgu være lige meget, hvad du mener han er værd og, hvad klubben kan tjene.
Fyyyyyyha!!
Heroppe står vi ikke i vejen for spilleren. Så kan det sgu være lige meget, hvad du mener han er værd og, hvad klubben kan tjene.
Fyyyyyyha!!
ifølge tyske pressekilder laver Brøndby uanset hvad en rigtig god handel, som kommer til at ligge et sted mellem 18-20 mio. kr. plus en bonusordning.
Oprindeligt stod Frankfurt fast på, at de ikke ville betale over to millioner euro, men da Brøndby ikke var til at hugge og stikke i, har tyskerne været nødt til at give sig
-
AllanPedersen
- Allstar

Min pointe er jeg tror de tjener stortset det samme.. Da Larsen forlængede i 2013, var han allerede et stort talent man snakkede fremtidig landshold og havde stået 100 kampe for os.FlæskeFrank skrev:Jeg tror vi kan få 1 mio euro for Larsen og på en god dag 1½ mio euro.
Mht. Larsens løn, så ved vi jo, at alle sammen kun får en bankelevs løn![]()
Tror ikke du skal regne med han går til under 100k om måneden.