AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 31. jul 2015, 13:08

Vi kan vidst efterhånden konkludere, at Kent var (alt for) kredsen ifht. angribere. Når man tænker på han hverken kunne bruge Rolfe, Schwartz og Kayke, som alle er blomstret op andre steder. I øvrigt sært, at han satsede på Curth, som han vidst også havde et anstrengt forhold til. Ville aldrig tale huldet ned eller Kents præstationer, men det kan godt ærgre mig, at de spillere ikke for alvor fik chancen her og slog igennem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 31. jul 2015, 13:23

thomasjn skrev:Vi kan vidst efterhånden konkludere, at Kent var (alt for) kredsen ifht. angribere. Når man tænker på han hverken kunne bruge Rolfe, Schwartz og Kayke, som alle er blomstret op andre steder. I øvrigt sært, at han satsede på Curth, som han vidst også havde et anstrengt forhold til. Ville aldrig tale huldet ned eller Kents præstationer, men det kan godt ærgre mig, at de spillere ikke for alvor fik chancen her og slog igennem.
Fælles for de tre er, at deres defensive indsats godt kunne mangle lidt. Det er nok gruden til at hårdarbejdende, men uskarpe Curth blev foretrukket. Det var først under udviklingen af en mere åben spillestil der blev plads til en Helenius, som dog også blev råbt rigtigt meget af.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 31. jul 2015, 16:34

Gamen skrev:
Jeg ved nu nok hvad jeg skal vide. Jeg har 3-4 spillere der enstemmigt fortæller det samme, om hvordan Jens Peter Hansen ødelagde alt det Anders Madsen havde bygget op med den årgang, inden Madsen forlod AaB (desværre) til fordel for FC Midtjylland. Dette efter at have fostret en enormt talentfuld årgang hvorfra spillere som bl.a. DC, Ronnie og Lasse Nielsen klarede springet til Superliga-niveau.
Vores ungdomssetup dengang var milevidt fra det i dag.

Jeg kan sagtens nævne et par spillere med samme problemer med disciplinen som Schwartz, heraf også en enkelt i den nuværende trup. Det er jo ikke et spørgsmål om manglende disciplin, men om at rumme det.

Og jeg forklarer Ronnies manglende spilletid på U19 med en talentløs træner, for hvem spillerne ingen respekt havde, og som (bl.a) var skyld i at flere profiler forlod klubben.
Det understreges meget godt af at Ronnie i de yngre år aldrig var selvisk, og alment kendt blandt scouts som en af de bedste afsluttere i den årgang.

Lynge reddede ikke Ronnie Schwartz. Han reddede sin egen karriere, fordi AaB ikke kunne finde ud af at indfri hans talent. Og det pinte Lynge, at han måtte skille sig af med ham.

Dernæst må man bare erkende at det var en eklatant fejlvurdering af Kent Nielsen, ikke at satse på Ronnie fremfor Jeppe Curth. Ronnie nød stor respekt blandt flere af seniorspillerne, lige da han kom op som ungdomsspiller. Hans afleveringsfærdigheder og afslutningsfærdigheder var i topklasse, især for en ungdomssspiller. Han havde temperament og disciplin som en spiller som Nicki Bille, ja, men det skal man også kunne rumme hvis man vil skabe gode spillere.
Jeppe Curth var en flink mand, men hans spil på banen lod meget tilbage at ønske de sidste 3-4 år af hans tid i AaB.
Selv om det her skulle være rigtigt, er det bare ikke pointen. Mener du selv i ramme alvor, at Ronnie og din lillebror er de rigtige til at bedømme deres træner.
Men det her drejer sig om din information om at Ronnie var meget utilfreds med Lynge. Mit svar dertil er stadig at Ronnie skylder Lynge alt, for hvis ikke Jakobsen var den han var, så havde Ronnie måske vasket op på et hotel i Hals i dag i stedet for at spille fodbold. Som svar på det skal jeg og andre læsere jagtes igennem en lang tirade om Jens Peter Hansens påståede manglende evner som træner efter din lillebrors mening. Det stinker Gamen, og er bare en værre snakken uden om. Man lader simpelthen ikke to umodne 17-årige styre en hel ungdomsårgang. Deres erfaringsgrundlag er ikke stort nok til at jagte en respekteret træner offentligt, og du burde vide bedre end at lande den slags baggårdssladder uden at have noget ordentligt at have det i.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2015, 17:02

thomasjn skrev:Vi kan vidst efterhånden konkludere, at Kent var (alt for) kredsen ifht. angribere. Når man tænker på han hverken kunne bruge Rolfe, Schwartz og Kayke, som alle er blomstret op andre steder. I øvrigt sært, at han satsede på Curth, som han vidst også havde et anstrengt forhold til. Ville aldrig tale huldet ned eller Kents præstationer, men det kan godt ærgre mig, at de spillere ikke for alvor fik chancen her og slog igennem.
Ja, hvis han havde gjort det anderledes havde vi sikkert vundet the tripple.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. jul 2015, 18:01

Man kan vel godt lave fejl i processen selvom det ender godt. Der er vel intet galt i at se hvor man kan forbedre sig selvom man vinder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 31. jul 2015, 18:07

Curth med hovedstødsmål :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Geografisk sted: 9340!

Indlæg af duncan88 » 31. jul 2015, 19:20

Trickster skrev:Curth med hovedstødsmål :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
On fire idag, nu med 2 på hovedstød.
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 31. jul 2015, 19:23

duncan88 skrev:
En mand der fortjener hele Stadions hyldest såfremt han er med næste gang Viborg gæster Aalborg.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 31. jul 2015, 19:29

Henriksen skrev:
duncan88 skrev:
En mand der fortjener hele Stadions hyldest såfremt han er med næste gang Viborg gæster Aalborg.
:thumbsup: :danmarkfan: :cheers:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamen

Indlæg af Gamen » 31. jul 2015, 19:37

Freddie skrev: Selv om det her skulle være rigtigt, er det bare ikke pointen. Mener du selv i ramme alvor, at Ronnie og din lillebror er de rigtige til at bedømme deres træner.
Men det her drejer sig om din information om at Ronnie var meget utilfreds med Lynge. Mit svar dertil er stadig at Ronnie skylder Lynge alt, for hvis ikke Jakobsen var den han var, så havde Ronnie måske vasket op på et hotel i Hals i dag i stedet for at spille fodbold. Som svar på det skal jeg og andre læsere jagtes igennem en lang tirade om Jens Peter Hansens påståede manglende evner som træner efter din lillebrors mening. Det stinker Gamen, og er bare en værre snakken uden om. Man lader simpelthen ikke to umodne 17-årige styre en hel ungdomsårgang. Deres erfaringsgrundlag er ikke stort nok til at jagte en respekteret træner offentligt, og du burde vide bedre end at lande den slags baggårdssladder uden at have noget ordentligt at have det i.
Igen rammer du fuldstændig forbi skiven.

Jeg har aldrig sagt at Ronnie har udtalt sig om Jens Peter Hansen. Jeg har heller ikke skrevet at han var utilfreds med Lynge.
Alt jeg skriver er, at jeg har hørt flere fra den tid udtale at det var hans skyld, at årgangen oplevede en vis spillerflugt, særligt til FCM.

I begge mine posts lå der implicit en stor ros til Lynge for altid at have keret sig om vores unge spillere, og deres videre karriere. Jeg har aldrig hørt nogen udtale sig negativt om ham.

Hvem er 2 umodne 17-årige? Hvis det var et forsøg på et personligt angreb, så vrøvler du som sædvanlig.
Du kan passende forholde dig til, at JPH aldrig siden har været nogen eftertragtet træner. Respekteret, min bare røv.

Selvfølgelig mærker spillere, i hvilken grad en træner teknisk og taktisk er til stede. Anders Madsen var en kanontræner, og det var givetvis derfor han blev headhuntet af FCM. Jens Peter Hansen var en rendyrket joke i sammenligning.

Du tager tingene for personligt...

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 31. jul 2015, 19:40

Viborgs bomber hedder Jeppe Curth... Jeppe Curth, Jeeepe Cuuuuurtttttthhhhh

Verdens bedste header (under 180 cm)

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 31. jul 2015, 19:42

Og hvad angår den sorte slyngel: Hvis AaB havde hentet ham, så havde jeg ærlig talt været lidt misfornøjet, jeg synes simpelthen ikke, at han er så fantastisk...

En ung Søren Frederiksen, der scorer mange mål, men for dælen også brænder mange chancer...

Og i BIF, der tror jeg slet ikke at han slår igennem... (Men det må tiden jo vise)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 31. jul 2015, 19:48

Henriksen skrev:
duncan88 skrev:
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 31. jul 2015, 21:17

Jeg tager intet personligt. Strengt taget er jeg fuldkommen ligeglad med dine udgydelser, men hvis du tror, at du skal beskylde mig for at sprede løgn og latin mens du selv snakker langt uden om den debat du selv spredte forkerte rygter i, for nu at sige det mere diplomatisk end du selv gjorde, så tror du forkert. Men det er da fint, at du nu pludselig vender på en tallerken. Men alle de vendinger må du være godt og grundigt rundtosset. Alligevel kasketten af for det.
Gamen skrev:

Jeg har aldrig sagt at Ronnie har udtalt sig om Jens Peter Hansen. Jeg har heller ikke skrevet at han var utilfreds med Lynge.
Alt jeg skriver er, at jeg har hørt flere fra den tid udtale at det var hans skyld, at årgangen oplevede en vis spillerflugt, særligt til FCM.

I begge mine posts lå der implicit en stor ros til Lynge for altid at have keret sig om vores unge spillere, og deres videre karriere. Jeg har aldrig hørt nogen udtale sig negativt om ham.

Hvem er 2 umodne 17-årige? Hvis det var et forsøg på et personligt angreb, så vrøvler du som sædvanlig.
Du kan passende forholde dig til, at JPH aldrig siden har været nogen eftertragtet træner. Respekteret, min bare røv.

Selvfølgelig mærker spillere, i hvilken grad en træner teknisk og taktisk er til stede. Anders Madsen var en kanontræner, og det var givetvis derfor han blev headhuntet af FCM. Jens Peter Hansen var en rendyrket joke i sammenligning.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 31. jul 2015, 21:44

Der kan med rette være delte meninger, om at de andre er blomstret op. Det synes jeg ikke de er. Schwartz havde succes i en mindre klub end AaB, kom til en større og kunne ikke komme på holdet. Chris Rolfe havde hjemve. Kayke ved jeg ikke, for jeg kender ikke de klubber han senere kom til at spille i og er derfor ikke vidende om niveauet. Min er mening Kent Nielsen har taget de rigtige beslutninger. Den man kunne overveje at have satset mere på ku' være Schwartz, men tror næppe han havde klaret meget sig bedre end Helenius, Curth, Duncan, AK eller nogle af de andre.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2015, 08:11

Uanset hvordan man vender og drejer denne debat så er det vist at tage munden noget for fuld at påstå at Ronnie stadig har en karriere pga Lynge. Ronnie har en karriere pga Ronnie. Punktum.
Freddie skrev:Jeg tager intet personligt. Strengt taget er jeg fuldkommen ligeglad med dine udgydelser, men hvis du tror, at du skal beskylde mig for at sprede løgn og latin mens du selv snakker langt uden om den debat du selv spredte forkerte rygter i, for nu at sige det mere diplomatisk end du selv gjorde, så tror du forkert. Men det er da fint, at du nu pludselig vender på en tallerken. Men alle de vendinger må du være godt og grundigt rundtosset. Alligevel kasketten af for det.
Gamen skrev:

Janteloven eksisterer IKKE!

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 1. aug 2015, 08:35

Køllen I Møllen skrev:Uanset hvordan man vender og drejer denne debat så er det vist at tage munden noget for fuld at påstå at Ronnie stadig har en karriere pga Lynge. Ronnie har en karriere pga Ronnie. Punktum.
Men det er netop hovedet på sømmet. Ronnie har en karriere på grund af Ronnie, men grundlaget for den er, at Lynge ikke smed ham ud, da han nægtede at følge trænerens anvisninger. Hvis jeg vil diskutere trænere, går jeg ind i en trænertråd, eller opretter en. Det var punktum.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2015, 14:59

Victor Ahlmann starter inde i Vendsyssel FFs hjemmekamp mod Superliga nedrykkerne Silkeborg. JKS starter også inde. Hallur starter på bænken.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 2. aug 2015, 17:22

Det ligner endnu en anonym indsats af Kusk, det er en fornøjelse at se!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 2. aug 2015, 17:35

Okay Kusk har så været banens ringeste IGEN...

Besvar