Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af limey » 3. aug 2015, 20:00

Sønderhof skrev: Inden nostalgien tager helt overhånd, vil jeg lige minde om at Tracy hører blandt de dårligste fodboldspillere jeg mindes at have set i AaB. Husker specielt en kamp hvor han startede inde (i Esbjerg?), hvor han løb rundt som en hovedløs høne. Om det skyldes at han var dårligt skolet, eller om hans spilopfattelse var ikke-eksisterende, er ikke til at sige. Hans hovedspil var dog i en klasse for sig, men tvivler på han ville blive andet end et skur man kunne kaste en lang bold efter!
Præcis. Han var elendig. Rolfe så jeg heller aldrig et stort lys i. Sjovt som folk glemmer, hvor meget vi alle bandede over Perhsson-æraens mærkværdige indkøb i The Americas.

tommas jensen
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af tommas jensen » 3. aug 2015, 20:56

Sæt i gang Gaarde. :@

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. aug 2015, 00:00

Dømmer ikke vores egne unge ude på en dårlig præstation, men nu har vi set at holdet mangler en god kreativ kraft (på højre midt) siden Kusk smuttede. Tilmed har Bruhn og Børsting fået tonsvis af chancer uden at vise noget. Ja vi er en klub med nordjysk identitet, som giver de unge chancen (og jeg elsker at se dem slå igennem), men vi er også en stor klub som skal konkurrere om europa-pladserne/3. pladsen. Skal spillerne være egen avl tager jeg sgu overlov fra jobbet. Jeg løber ikke så meget og jeg har dårlig teknik, men jeg har fanden i voldskhed og kan lave mål og med den rigide politik i klubben lader nordjysk oprindelse til at være nok i sig selv.
Udover det første vindue er Gaarde en skuffelse so far - kom nu igang!

- Vi solgte vores bedste offensive spiller på et sprudlende mesterhold og fik en mæt og skadet spiller der ikke var en erstatning og var dårlig 3/4 af sidste sæson og kun kan sætte sig op i de store kampe.
- Vi lod en klubmand gå og fik en deprimeret og tung feriedreng hjem.
Curth var ikke specielt god, men havde været mere værdifuld end Helenius.
- Vi har spillet det meste af 2015 uden en reel venstre back.
At spille en halvsæson med Paddy og Blåbjerg på pladsen er bare ikke godt nok.
- Vi har solgt vores bedste stopper og spiller i stedet med en nybegynder som laver børnefejl.
Jeg ser et sort lys i Kasper P, men uanset det bør vi have tre gode stoppere og Blåbjerg er ikke en god stopper.
- Vi formår ikke at forlænge med vores profiler og mister dem til klubber der er jævnbyrdige med AaB, men er villige til at betale lønninger som AaB også bør/kan betale.
Det er bekymrende når spillere på AKs niveau vælger OB over AaB.
- Vi har hyret en ven af huset uden ideer, som træner.
Jeg har aldrig ment Søndergaard var den rigtige da han ikke passer til det klubben har lavet de sidste fem år. En trænerprofil som Søndergaard var aldrig blevet træner i AaB, hvis ikke han havde en fortid her.

Jeg synes Gaarde startede lovende og godt, men siden vi vandt guld er det kun gået en vej og det er ned. Klubben er mere passiv og indadskuende end nogensinde før og økonomiundskyldningen holder bare ikke mere. Vi har klaret feriepengesagen og de andre skeletter i skabet og AaB kan sagtens agere på transfermarkedet, men alligevel som om vi har Silkeborgs budget og er mere indadskuende end Brøndby.

Jeg ønsker mig:
- En kreativ kraft til midtbanen, som fungerer som højre kant i vore system.
- En midterforsvarer med kvalitet, som kan konkurrere med KEP og Kasper P.
- En offensivt orienteret central midt der kan tage over for Risgård stille og roligt.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 4. aug 2015, 11:25

Nu melder Gaarde dælme ud, at han ikke har til hensigt at tage flere spillere ind i dette vindue. Har han tabt sutten? Er han stadig på ferie og derfor ikke har set de tre første kampe med en trøstesløs ørkenvandring af en offensiv?

Det er fyringsgrund, at han ikke foelængst har løst vores nu årelange offensive problem og i stedet håner fans og sponsorer med spillere som Bruhn, Børsting, Blomquist, Helenius og så videre.
Fodbold skal ses med hjertet!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 4. aug 2015, 11:29

AaB 85 95 99 08 skrev:Nu melder Gaarde dælme ud, at han ikke har til hensigt at tage flere spillere ind i dette vindue. Har han tabt sutten? Er han stadig på ferie og derfor ikke har set de tre første kampe med en trøstesløs ørkenvandring af en offensiv?

Det er fyringsgrund, at han ikke foelængst har løst vores nu årelange offensive problem og i stedet håner fans og sponsorer med spillere som Bruhn, Børsting, Blomquist, Helenius og så videre.
Syntes klart en ankermand i forsvaret har større prioritet end offensive forstærkninger ...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. aug 2015, 11:33

Sanchez94 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Nu melder Gaarde dælme ud, at han ikke har til hensigt at tage flere spillere ind i dette vindue. Har han tabt sutten? Er han stadig på ferie og derfor ikke har set de tre første kampe med en trøstesløs ørkenvandring af en offensiv?

Syntes klart en ankermand i forsvaret har større prioritet end offensive forstærkninger ...
Jeg er 100% enig Sanchez.
Det må og skal være første prioritet! Og der skal være en forsvarsgeneral på plads inden vinduet lukker - ellers bliver det en røvsyg 7.- 8. plads i år.
Vi skal have det basale på plads først. Ro i forsvaret og en centerforsvarer som kan styre tropperne og føre bolden frem (uden det koster 100% chance til modstanderne hver anden gang).

Vi har også nogle problemer offensivt - men på de positioner har vi trods alt nogle folk med et stærkt potentiale - som dog ikke er forløst endnu. Det har vi ikke engang nede bagved. Så der skal der først og fremmest sættes ind. NU!
Bienvenu Bassogog!

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 4. aug 2015, 11:44

thomasjn skrev:.
- Vi har hyret en ven af huset uden ideer, som træner.
Jeg har aldrig ment Søndergaard var den rigtige da han ikke passer til det klubben har lavet de sidste fem år. En trænerprofil som Søndergaard var aldrig blevet træner i AaB, hvis ikke han havde en fortid her.
Syntes du ligefrem Kent Nielsen havde den rigtige trænerprofil inden han kom til AaB? Et tonser hold med Horsens, som levede på Gilberto Macena og ellers et bundsolidt forsvar, som hver gang de fik bolden bare tonsede den hovedløst op mod Macena.
En Brøndby træner, som formåede at tage alt liv og sjæl ud af det Brøndby mandskab der var. En Brøndby træner der smed mesterskabet væk.
En så kedelig træner, der engang i hans aktive karriere scorede et pragtmål for Aston Villa, hvor han næsten undlod at juble, fordi det var slet ikke meningen han skulle score og faktisk var hans scoring bare en forstyrrelse, da han nu havde lavet andet end hans primære opgave, hans opgave var tonse bolden væk fra egen forsvarszone og op på angriberen.
En så kedelig træner der nægtede spillerne at have langt hår og spille i andet end sorte copa mundial.

I mine ører lyder det som en OK kedelig mand, og slet ikke den "trænerprofil" som AaB leder efter, men hvis jeg nu husker rigtig. Så kunne Kent Nielsen mobilisere sig og hans spilforståelse. De defensive dyder blev stadig prioriteret højt, men først og fremmest et flydende angrebsspil var nøglen til succes. Jeg mindes Per Frimann sige at han aldrig har set et Superliga hold spille så flot offensiv fodbold som AaB, men det er på trods af deres fuldstændig overdrevet defensive tonsertræner.

Lad vær med at bedømme Lars Søndergaard på den spillestil han brugte i SønderjyskE, Han den spillestil, fordi det var det spillermaterialet kunne praktisere bedst, og som kunne give point på kontoen. Bedøm Søndergaard om 1-2 år, hvor han har haft tid til selv han investere i truppen, og give hans påvirkning.
At give Søndergaard en del af skylden allerede nu.. det virker for mig en smule mærkeligt..

Gamen

Indlæg af Gamen » 4. aug 2015, 12:02

Det mest bekymrende for mig er, at vi tilsyneladende ikke længere har nok konkurrence på så væsentlige positioner som centerforsvaret og den centrale midtbane. Vi har en akse der er sikker på at spille hver gang, og som har skuffet gevaldigt siden guldsæsonen. 2 unge talenter er ikke nogen gardering for de 2 x 2 spillere med Superliga-klasse vi har i centerforsvaret og på den centrale midtbane.

Würtz bliver ved med at tåge rundt i denne sæson. I går koster han to gange farlige kontraløb ved nonchalant spil. Risgård scorer, men udover det er han helt usynlig.

Nede bagved er det helt åbenlyst at vi har problemer. Esbjerg i 1. kamp og Nordsjælland i går kommer til alt, alt for mange chancer.

Når vi så dertil lægger, at vi stadig ikke har nogen angriber der kan score, så får vi problemer med at få point. Det bliver desværre en sæson i det grå midterdynd, uden chance for hverken det ene eller det andet, med mindre der sker noget drastisk.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 4. aug 2015, 12:41

Jeg forstår simpelthen ikke en hat af hvad Gaarde siger..

"- Jeg synes, vi har en rigtig dygtig og talentfuld trup. I en ung og talentfuld trup vil der altid være udsving, men det er væsentlig for os, vi er tro mod vores strategi og plan, og det er blandt andet at være med til at udvikle vores egne spillere, siger Gaarde til bold.dk."

Her siger Gaarde mere eller mindre.. at det er ok vi slutter i midten fordi vi har en ung trup så der vil være udsving.

- Den plan kommer vi ikke til at afvige fra, men samtidig vil vi også være i stand til at spille med i toppen af dansk fodbold.

Her siger han så vi skal være i toppen... Wtf?.. du kan ikke få begge dele.
Du kan ikke lade et ungt uerfarent hold have udsving og samtidig forvente at være med i toppen

Ikke medmindre de består af vores U21 landsholds.. og det gør det ikke.

- Vi forsøger altid at kigge et par transfervinduer frem, og selvfølgelig holder vi øje med eventuelle nye spillere, men jeg er super tryg og glad for den trup, vi har. Men ender vi med at sælge en spiller som Nicolaj Thomsen, vil vi hente en erstatning.

Det her er så i min optik bare decideret løgn... 'vi forsøger at kigge transfervinduer fremad.. hvordan?
Ved at skrive 3x2 årige kontrakter.... holder ikke
Hvad skal der ske om 2 år? .. hvad skal der ske med Jønsson næste år? Hvor er den plan.

- Ser man på spillet, synes jeg, vores præstationer i de første kampe har været ganske fint. Det var meget svingende mod FC Nordsjælland, men generelt er jeg godt tilfreds med spillet de første kampe.

Hvis Gaarde er tilfreds med det han har set indtil nu ... SÅ skal han stoppe med at sige vi skal spille med i toppen.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 4. aug 2015, 12:55

astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:

Det må og skal være første prioritet! Og der skal være en forsvarsgeneral på plads inden vinduet lukker - ellers bliver det en røvsyg 7.- 8. plads i år.
Vi skal have det basale på plads først. Ro i forsvaret og en centerforsvarer som kan styre tropperne og føre bolden frem (uden det koster 100% chance til modstanderne hver anden gang).

Vi har også nogle problemer offensivt - men på de positioner har vi trods alt nogle folk med et stærkt potentiale - som dog ikke er forløst endnu. Det har vi ikke engang nede bagved. Så der skal der først og fremmest sættes ind. NU!
Jeg er ikke sikker på vi skal have en stopper der kan spille bolden frem, der har vi KEP (og ja jeg ved han laver fejl, men det gør stoppere når de prøver at spille bolden op) jeg mener vi skal have fat i en Thelander type, altså en sådan rigtig skraldespandstype, som bare vinder sine dueller og brager modstanderen væk uden noget bullshit!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 4. aug 2015, 13:23

AllanPedersen skrev:Jeg forstår simpelthen ikke en hat af hvad Gaarde siger..

"- Jeg synes, vi har en rigtig dygtig og talentfuld trup. I en ung og talentfuld trup vil der altid være udsving, men det er væsentlig for os, vi er tro mod vores strategi og plan, og det er blandt andet at være med til at udvikle vores egne spillere, siger Gaarde til bold.dk."

Her siger Gaarde mere eller mindre.. at det er ok vi slutter i midten fordi vi har en ung trup så der vil være udsving.

- Den plan kommer vi ikke til at afvige fra, men samtidig vil vi også være i stand til at spille med i toppen af dansk fodbold.

Her siger han så vi skal være i toppen... Wtf?.. du kan ikke få begge dele.
Du kan ikke lade et ungt uerfarent hold have udsving og samtidig forvente at være med i toppen

Ikke medmindre de består af vores U21 landsholds.. og det gør det ikke.

- Vi forsøger altid at kigge et par transfervinduer frem, og selvfølgelig holder vi øje med eventuelle nye spillere, men jeg er super tryg og glad for den trup, vi har. Men ender vi med at sælge en spiller som Nicolaj Thomsen, vil vi hente en erstatning.

Det her er så i min optik bare decideret løgn... 'vi forsøger at kigge transfervinduer fremad.. hvordan?
Ved at skrive 3x2 årige kontrakter.... holder ikke
Hvad skal der ske om 2 år? .. hvad skal der ske med Jønsson næste år? Hvor er den plan.

- Ser man på spillet, synes jeg, vores præstationer i de første kampe har været ganske fint. Det var meget svingende mod FC Nordsjælland, men generelt er jeg godt tilfreds med spillet de første kampe.

Hvis Gaarde er tilfreds med det han har set indtil nu ... SÅ skal han stoppe med at sige vi skal spille med i toppen.

""- Jeg synes, vi har en rigtig dygtig og talentfuld trup. I en ung og talentfuld trup vil der altid være udsving, men det er væsentlig for os, vi er tro mod vores strategi og plan, og det er blandt andet at være med til at udvikle vores egne spillere, siger Gaarde til bold.dk."

"

Det her er vist endnu en af dine klassiske overfortolkninger. Kan du ikke slutte i toppen uden at have udsving i løbet af en sæson? Se på Brøndby og FCK sidste år. De havde begge udsving, navnligt i efteråret, og sluttede alligevel i toppen. Der er så mange ustabile hold i superligaen, at der er råd til at have udsving og stadig ende i toppen.
Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor mange udsving der er tale om, hvilket Gaarde ikke konkretiserer i citatet, men som sædvanligt tolker du udtalelsen så negativt som muligt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 4. aug 2015, 13:34

Det er sådan at FCM og FCK umiddelbart ikke virker til at have nogen som helst form for udsving.
OB tordner derud af..

Det kan såmænd godt være du og Gaarde tror vi kan være med i toppen når vi har et ungt hold med store udsving.
men det virker bare ikke til at være tilfældet...

Jeg er sådan set flintrende ligeglad om Gaardes udtalelse er negativ eller super positiv.
Han må for min skyld gerne tro vi kan vinde champions League.. det ændrer bare ikke på hvad nogen af os så i går.

Gaarde siger vi har et ungt hold der laver udsving, og vi skal være med i toppen..
Det er efter min mening totalt modsigende.. specielt fremadrettet
Hvor der bliver sparket så stor økonomi ind i mange af vores konkurrenter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2015, 14:38

AllanPedersen skrev:Det er sådan at FCM og FCK umiddelbart ikke virker til at have nogen som helst form for udsving.
OB tordner derud af..

Det kan såmænd godt være du og Gaarde tror vi kan være med i toppen når vi har et ungt hold med store udsving.

Jeg er sådan set flintrende ligeglad om Gaardes udtalelse er negativ eller super positiv.
Han må for min skyld gerne tro vi kan vinde champions League.. det ændrer bare ikke på hvad nogen af os så i går.
Hvis du er ligeglad med Gaardes udtalelse, hvorfor bringer du den så og kommenterer på den?
AllanPedersen skrev: Gaarde siger vi har et ungt hold der laver udsving, og vi skal være med i toppen..
Men, det er det kun hvis du fortolker det som værende modsigende. Mon ikke - hvis vi er sådan helt normalt barmhjertige i vores fortolkning af hvad han skriver - han taler om udsving på den korte bane, samt at vi skal være i toppen på den lange bane.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 4. aug 2015, 14:50

Sanchez94 skrev:
astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:

Jeg er ikke sikker på vi skal have en stopper der kan spille bolden frem, der har vi KEP (og ja jeg ved han laver fejl, men det gør stoppere når de prøver at spille bolden op) jeg mener vi skal have fat i en Thelander type, altså en sådan rigtig skraldespandstype, som bare vinder sine dueller og brager modstanderen væk uden noget bullshit!
Der er jeg så rygende uenig med dig.
Hardhitteren har vi allerede i form af KEP. Det er han fin nok til. Men han er blottet for enhver form for evne til at føre bolden frem ad banen og han er alt for ofte fejlplaceret.
Som jeg har sagt så mange gang før, er det en Jozo-type vi skal have fat i.
-Rolig og fattet.
-Godt overblik.
-Stærk teknik i det fremadrettede spil.
-Stabil og "fejlfri" og bibringer stabilitet.

Alle evner som KEP ikke besidder. Men hvis du sætter KEP ved siden af en Jozo-type vil han være rigtig fin.

Vi mangler altså en sådan spiller - mere end vi mangler noget andet på banen. Alt strander jo ved KEP/Blåbjerg i opspillet og så laver de alt for mange kæmpe fejl bagude set over en sæson.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. aug 2015, 14:56

Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:Det er sådan at FCM og FCK umiddelbart ikke virker til at have nogen som helst form for udsving.
OB tordner derud af..

Hvis du er ligeglad med Gaardes udtalelse, hvorfor bringer du den så og kommenterer på den?
AllanPedersen skrev: Gaarde siger vi har et ungt hold der laver udsving, og vi skal være med i toppen..
Men, det er det kun hvis du fortolker det som værende modsigende. Mon ikke - hvis vi er sådan helt normalt barmhjertige i vores fortolkning af hvad han skriver - han taler om udsving på den korte bane, samt at vi skal være i toppen på den lange bane.
Vi har lige også haft en hel sæson med udsving og det er yderst bekymrende det ikke ændrer sig. Spillere som Bruhn i særdeleshed og til dels Børsting og Blåbjerg har slet ikke hvad der skal til at for at spille Superliga. Blåbjerg laver et hav af personlige fejl, Bruhn bidrager med intet og Børsting er meget op og ned. De har altså haft masser af kampe til at bevise sig efterhånden. En god leder skal også kunne se når en beslutning og er forkert og at satse på Bruhn og Børsting som verdens fremtidige 8. vidunder på midtbanen var en fejl. Det var fedt vi prøvede, men de er ikke gode nok og vi skal have en stærk kreativ kraft i stedet. Talentstrategien er god og den skal ikke stoppe, men det ville dælme klæde Gaarde med noget erkendelse og pragmatisme og derefter få hentet en kvalitetsspiller til både offensiven og defensiven. Så vil nogen sikkert referere til f.eks. Kusk, Lucas og Thomsen, men forskellen er at de slog vores rutinerede spillere af som Curth, Due og Rolfe. Nu satses der bare på talenterne for talenternes skyld. Vi skal også være en klub der spiller med, hvor det er sjovt og det er vi ikke hvis vi blåøjet satser på talenter uden at skele til deres kvaitet.

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 4. aug 2015, 15:13

astonvilla skrev:
Hardhitteren har vi allerede i form af KEP. Det er han fin nok til. Men han er blottet for enhver form for evne til at føre bolden frem ad banen og han er alt for ofte fejlplaceret.
-Rolig og fattet.
-Godt overblik.

Alle evner som KEP ikke besidder. Men hvis du sætter KEP ved siden af en Jozo-type vil han være rigtig fin.

Vi mangler altså en sådan spiller - mere end vi mangler noget andet på banen. Alt strander jo ved KEP/Blåbjerg i opspillet og så laver de alt for mange kæmpe fejl bagude set over en sæson.
Jeg er ikke gammel nok til at huske/vide hvem Jozo er :thumbsdown: :D
Vi kan vel blive enige om vores forsvar i mesterskabssæsonen med Thelander som hardhitter og KEP til at spille bolden frem, gik meget velsmurt og upåklageligt..
En type som er
-Rolig og fattet
-Godt overblik
-Stærk teknik i det fremadrettet spil.
-Stabil og fejlfri

Den spiller han findes, han hedder Mats Hummels og koster vel 250 millioner +

Ren superliga niveau, så syntes jeg KEP har mange af de kvaliteter til at spille bolden frem, hans fejlplaceringer sidste sæson skyldes i højgrad ustabilitet med hans makker, der var 3 forskellige ved siden af ham, og for at være fair, så er hverken Blåbjerg eller Kasper P. de typer som vinder 9/10 luftdueller, hvorfor KEP også bliver nødt til at dække disse, hvilket giver ham placeringsproblemer. Der hvor han havde Thelander ved siden af sig der vandt 9/10 Dueller, var han en meget mere rolig spiller, som havde et større overblik.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2015, 16:00

thomasjn skrev: Vi har lige også haft en hel sæson med udsving og det er yderst bekymrende det ikke ændrer sig. Spillere som Bruhn i særdeleshed og til dels Børsting og Blåbjerg har slet ikke hvad der skal til at for at spille Superliga. Blåbjerg laver et hav af personlige fejl, Bruhn bidrager med intet og Børsting er meget op og ned. De har altså haft masser af kampe til at bevise sig efterhånden. En god leder skal også kunne se når en beslutning og er forkert og at satse på Bruhn og Børsting som verdens fremtidige 8. vidunder på midtbanen var en fejl. Det var fedt vi prøvede, men de er ikke gode nok og vi skal have en stærk kreativ kraft i stedet. Talentstrategien er god og den skal ikke stoppe, men det ville dælme klæde Gaarde med noget erkendelse og pragmatisme og derefter få hentet en kvalitetsspiller til både offensiven og defensiven.
Det er helt fint du kommenterer på mit indlæg. Og det er bestemt også fornuftigt det du skriver, selvom jeg er delvist uenig. Min kommentar til AP havde ikke ret meget at gøre med om vi burde hente spillere, eller om vores spillere var gode nok. Det handlede udelukkende om hvorvidt Gaarde modsagde sig selv, hvilket han ikke gjorde.

Angående det du skriver, så er vores uenighed et spørgsmål om nuancer og grader. Jeg har f.eks. bestemt mere tillid til de unge, dvs. Bruhn, Børsting og Blåbjerg end dig, uden dermed at påstå at de er helt klar til startopstillingen såfremt den sporslige målsætning er top 4 (uden at jeg påstår den nødvendigvis er det). Men med den store kortsigtede oprustning vores konkurenter gør sig i øjeblikket, er jeg villig til at æde endnu en 5-plads, mod at vores unge spillere får endnu mere erfaring så de til næste år kan steppe et skridt op.

Angående det at hente erstatninger, så er jeg ikke sikker på Gaarde har midlerne til at hente nogen før Thomsen evt. bliver solgt. Ikke at det gør diskussionen mindre interessant, men det betyder bare vi skal huske at rette skytset mod den/de rette. Og her deler jeg din bekymring om at vi godt kunne ha' taget et år med et stort underskud, mod en investering i truppen og fremtiden. Jeg fornemmer dog at Schors et al er bundet på hænder og fødder mht. at balancere budgettet i et par sæsoner af de store investorer fra emmisionen. Så det er givetvis et vilkår vi er underlagt.
thomasjn skrev: Så vil nogen sikkert referere til f.eks. Kusk, Lucas og Thomsen, men forskellen er at de slog vores rutinerede spillere af som Curth, Due og Rolfe. Nu satses der bare på talenterne for talenternes skyld. Vi skal også være en klub der spiller med, hvor det er sjovt og det er vi ikke hvis vi blåøjet satser på talenter uden at skele til deres kvaitet.
Ikke alle årgange er lige talentfulde, men igen deler jeg simpelthen ikke din bekymring omkring vores nuværende unge kuld. Ikke endnu i hvert fald. Jovist, de er ikke i samme klasse som Thomsen og Kusk, men det hold vandt jo altså også mesterskabet, dvs. de præsterede langt over vores målsætning. Mindre kan dog gøre det, og med en målsætning om toppen af superligaen er jeg bestemt ikke så bange som dig mht. vores nuværende talenter. Og den eneste måde at få mere ud af dem er ved at give dem nogle kampe. Smertegrænsen er ikke nået i min bog, selvom vi dog har spillet én elendig kamp i denne sæson.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 4. aug 2015, 16:29

Sanchez94 skrev:
astonvilla skrev:
-Rolig og fattet.
-Godt overblik.

Jeg er ikke gammel nok til at huske/vide hvem Jozo er :thumbsdown: :D
Vi kan vel blive enige om vores forsvar i mesterskabssæsonen med Thelander som hardhitter og KEP til at spille bolden frem, gik meget velsmurt og upåklageligt..
En type som er
-Rolig og fattet
-Godt overblik
-Stærk teknik i det fremadrettet spil.
-Stabil og fejlfri

Den spiller han findes, han hedder Mats Hummels og koster vel 250 millioner +

Ren superliga niveau, så syntes jeg KEP har mange af de kvaliteter til at spille bolden frem, hans fejlplaceringer sidste sæson skyldes i højgrad ustabilitet med hans makker, der var 3 forskellige ved siden af ham, og for at være fair, så er hverken Blåbjerg eller Kasper P. de typer som vinder 9/10 luftdueller, hvorfor KEP også bliver nødt til at dække disse, hvilket giver ham placeringsproblemer. Der hvor han havde Thelander ved siden af sig der vandt 9/10 Dueller, var han en meget mere rolig spiller, som havde et større overblik.
Synd for dig, Jozo var bedre end ham den tykke tysker.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 4. aug 2015, 16:51

Kasper skrev: Synd for dig, Jozo var bedre end ham den tykke tysker.
Det er jeg slet ikke tvivl om, min far har fortalt og fortæller stadig om, hvordan han fuldstændig dominerede nede bagved

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 4. aug 2015, 19:49

limey skrev:
Sønderhof skrev: Inden nostalgien tager helt overhånd, vil jeg lige minde om at Tracy hører blandt de dårligste fodboldspillere jeg mindes at have set i AaB. Husker specielt en kamp hvor han startede inde (i Esbjerg?), hvor han løb rundt som en hovedløs høne. Om det skyldes at han var dårligt skolet, eller om hans spilopfattelse var ikke-eksisterende, er ikke til at sige. Hans hovedspil var dog i en klasse for sig, men tvivler på han ville blive andet end et skur man kunne kaste en lang bold efter!
Præcis. Han var elendig. Rolfe så jeg heller aldrig et stort lys i. Sjovt som folk glemmer, hvor meget vi alle bandede over Perhsson-æraens mærkværdige indkøb i The Americas.
er helt helt uenig ang. Rolfe

Kent Nielsen nævnte ham specifikt som en spiller der kunne noget ekstra..
Så vidt jeg husker scorede han også mange mål for en midtbane spiller.. han faldte aldrig igennem.
Og var måske vores bedste spiller til at drive bolden frem i den periode.

Låst