Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af OmkringAarhus » 4. aug 2015, 21:30

Jeg synes det er bedre at evaluere fremtidsudsigterne for bruhn, børstning, Blåbjerg, kasper p, spaltes, trane efter denne sæson. Sats på dem i år og så vurdere, hvilken vej det ser ud til at gå.
De er store talenter, der allerede HAR bevist deres værd. Om et år kan man bedre afgøre, om de har bidt sig fast som profiler, eller om de forventes at blive profiler, eller om det ser svært ud for dem. Det samme gælder Gilli og blomquist for så vidt.
Klart at de ikke alle kan være som kusk og Thomsen, men mange af talenterne har allerede vist imponerende takter.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 4. aug 2015, 21:40

OmkringAarhus skrev:Jeg synes det er bedre at evaluere fremtidsudsigterne for bruhn, børstning, Blåbjerg, kasper p, spaltes, trane efter denne sæson. Sats på dem i år og så vurdere, hvilken vej det ser ud til at gå.
De er store talenter, der allerede HAR bevist deres værd. Om et år kan man bedre afgøre, om de har bidt sig fast som profiler, eller om de forventes at blive profiler, eller om det ser svært ud for dem. Det samme gælder Gilli og blomquist for så vidt.
Klart at de ikke alle kan være som kusk og Thomsen, men mange af talenterne har allerede vist imponerende takter.
Du mener at Bruhn, Børsting, Blåbjerg, Blomqvist og Thrane har vist imponerende takter?

Men ellers er jeg enig, efter denne sæson så kan og bør det få nogle konsekvenser hvis ikke de viser en positiv udvikling. Og nej, for Thranes vedkommende er det ikke nok bare at kunne holde sig skadesfri i 3 uger i træk.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 4. aug 2015, 22:34

AllanPedersen skrev:
limey skrev:
Sønderhof skrev: Inden nostalgien tager helt overhånd, vil jeg lige minde om at Tracy hører blandt de dårligste fodboldspillere jeg mindes at have set i AaB. Husker specielt en kamp hvor han startede inde (i Esbjerg?), hvor han løb rundt som en hovedløs høne. Om det skyldes at han var dårligt skolet, eller om hans spilopfattelse var ikke-eksisterende, er ikke til at sige. Hans hovedspil var dog i en klasse for sig, men tvivler på han ville blive andet end et skur man kunne kaste en lang bold efter!
Præcis. Han var elendig. Rolfe så jeg heller aldrig et stort lys i. Sjovt som folk glemmer, hvor meget vi alle bandede over Perhsson-æraens mærkværdige indkøb i The Americas.
er helt helt uenig ang. Rolfe

Kent Nielsen nævnte ham specifikt som en spiller der kunne noget ekstra..
Så vidt jeg husker scorede han også mange mål for en midtbane spiller.. han faldte aldrig igennem.
Og var måske vores bedste spiller til at drive bolden frem i den periode.
Rolfe syntes jeg også var helt fantastisk. Desværre fik han hjemve, hvilket sikkert også påvirkede hans spil. Men den mand havde virkelig en masse kvaliteter, som vi sagtens kunne have brugt. I MLS spille han virkelig godt, i de kampe jeg har set med ham.

Tracy er jeg også uenig i. Jeg syntes han virkede rigtig spænende. Han var ung, og derfor faldte han ud af kampene i ny og næ, men jeg syntes han havde et fint spark, og som jeg husker det, så var han heller ikke helt teknisk tabt. Og ja, hans hovedspil var godt!
Et Hjerte - En Klub

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af ContractManager » 4. aug 2015, 22:50

Kom nu med noget guf, Gaarde! Hvis det er bare 90% sikkert at Thomsen ryger, så få da hevet den erstatning ind nu, hvis økonomien er til det... Tag en chance vind en bamse! Og med chance mener jeg selvfølgelig at man skal forhøre sig om Lucas nede i Amsterdam. I værste fald kan Thomsen og Lucas spille på samme tid - er ikke sikker på at det vil gøre noget skidt for os! Ind over med Lucas!

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 4. aug 2015, 23:19

Patmand skrev:
OmkringAarhus skrev:Jeg synes det er bedre at evaluere fremtidsudsigterne for bruhn, børstning, Blåbjerg, kasper p, spaltes, trane efter denne sæson. Sats på dem i år og så vurdere, hvilken vej det ser ud til at gå.
Du mener at Bruhn, Børsting, Blåbjerg, Blomqvist og Thrane har vist imponerende takter?

Men ellers er jeg enig, efter denne sæson så kan og bør det få nogle konsekvenser hvis ikke de viser en positiv udvikling. Og nej, for Thranes vedkommende er det ikke nok bare at kunne holde sig skadesfri i 3 uger i træk.
Blåbjerg viste sig godt frem defensivt i sidste sæson. Hans optakt til sæsonen var også god, men han har helt sikkert brug for flere kampe som midtstopper. Tænk på Daniel Høgh fx. Kæmpe talent som 21-årig, udtages til landsholdet. Som 23-årig ligner han et flop,året efter er han god nok til at skifte til Basel med succes. Unge spillere kan have meget store udsving og vanskelige perioder, men jeg synes Blåbjerg har store kvaliteter.

Børsting mangler en lang skadefri periode med stabil spilletid.

Bruhn svinger alt for meget, men han har et fint topniveau og har kvaliteter, der minimum rækker til suppen.

Men det er klart, at det er bedst at se denne sæson an for alle de unge spilleres vedkommende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. aug 2015, 08:29

ContractManager skrev:Kom nu med noget guf, Gaarde! Hvis det er bare 90% sikkert at Thomsen ryger, så få da hevet den erstatning ind nu, hvis økonomien er til det... Tag en chance vind en bamse! Og med chance mener jeg selvfølgelig at man skal forhøre sig om Lucas nede i Amsterdam. I værste fald kan Thomsen og Lucas spille på samme tid - er ikke sikker på at det vil gøre noget skidt for os! Ind over med Lucas!
Problemet er vel at en række af de andre oplagte kant-erstatninger allerede er taget. Festersen, Jakobsen, Bruninho, Kløve m.fl. Der findes selvfølgelig også kanter i udlandet, men det havde nu været oplagt at tage en af disse spillere, efter min mening.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. aug 2015, 09:08

ContractManager skrev:Kom nu med noget guf, Gaarde! Hvis det er bare 90% sikkert at Thomsen ryger, så få da hevet den erstatning ind nu, hvis økonomien er til det... Tag en chance vind en bamse! Og med chance mener jeg selvfølgelig at man skal forhøre sig om Lucas nede i Amsterdam. I værste fald kan Thomsen og Lucas spille på samme tid - er ikke sikker på at det vil gøre noget skidt for os! Ind over med Lucas!
Er jeg gået glip af noget ?
Har der været mere fremme om at han er på vej væk ?
Spørg ikke for at provokere.. Har bare ikke set om der har stået mere de seneste dage.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. aug 2015, 09:20

Nu har jeg set Lucas været nævnt nogle gange herinde både ifbm os men også som erstatning i FCM hvis sisto ryger.
Hvad er status på Lucas i Ajax jeg troede at han var inde i varmen og relativt regelmæssig starter. Har han ikke også lige forlænget med Ajax.
Er det på nogen måde muligt for os eller FCM at hente ham hjem uden at skulle betale mega boksen her taler jeg plus 12-15 mio.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 5. aug 2015, 09:49

Ifølge BT i går er Lukas desværre så langt ude i kulden i Ajax, at der måske kan blive tale om et permanent skifte til fx Willem II. Hvis Lukas ryger helt ud i Ajax må man formode, at der ingen sandsynlighed er for, at han kommer i den bolchestribede i dette efterår.

http://www.bt.dk/fodbold/ajax-vrager-lu ... snuppe-ham

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. aug 2015, 09:58

AaB-Jones skrev:Hvis Lukas ryger helt ud i Ajax må man formode, at der ingen sandsynlighed er for, at han kommer i den bolchestribede i dette efterår.
Tværtimod ser jeg det som det eneste scenarie, hvor Lucas kunne blive aktuel. Hvis Ajax satser på Lucas så sender de ham ikke hjem på leje til Danmark. Hvis de ikke satser på Lucas, så vil de selvfølgelig prøve at sælge ham, men kunne også som plan B leje ham ud så hans markedsværdi opretholdes via en succesfuld sæson i Superligaen.

En sådan plan B vil dog nok først blive rullet ud sent i vinduet og vil formentlige kræve, at AaB dækker Lucas' løn plus en betaling for lejeperioden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. aug 2015, 10:06

Lucas kommer ikke tilbage til AaB, det tror jeg altså lige så godt vi kan se i øjnene. For det første er han for dygtig en fodboldspiller til at vende tilbage til DK allerede nu, og hvis det sker, er der andre klubber der bedre kan levere de sportslige udfordringer, som han skal bruge for at udvikle sig tilstrækkeligt. For det andet har vi jo igennem hele vinduet udvist en meget stor mangel på vilje til at bruge de penge der skal til, for at hente spillere af denne kvalitet, og vi lyder mere eller mindre til at være tilfredse med udsigten til en midterplacering denne sæson. Jeg kan ganske enkelt ikke se at vi skulle være aktuelle for Lucas på nogen måde, andet end hvis han ligesom Helenius vil hjem og slikke sår, og så kan man spørge sig selv, om vi ikke bør finde noget andet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2015, 11:07

AaB-Jones skrev:Ifølge BT i går er Lukas desværre så langt ude i kulden i Ajax, at der måske kan blive tale om et permanent skifte til fx Willem II. Hvis Lukas ryger helt ud i Ajax må man formode, at der ingen sandsynlighed er for, at han kommer i den bolchestribede i dette efterår.

http://www.bt.dk/fodbold/ajax-vrager-lu ... snuppe-ham
Den med om Ajax ligefrem vrager Lucas, er vist bare BT journalistens egne spekulationer. Det ville være vanvittigt dårligt fodboldkøbmandsskab, hvis Ajax pludselig skulle droppe Lucas helt, få måneder efter man har forlænget hans kontrakt så den strækker sig over de næste 3 år.

Nej, jeg tror bestemt ikke på at Ajax kommer til at lade Lucas skifte permanent, eller har vraget ham. Men jeg tror de vil se om han er i stand til at løfte sit niveau til det de forventer af ham, når han udlejes til en mindre klub hvor han forventes at spille hver gang, og at Lucas' fremtid i Ajax kommer til at afhænge af hvordan han så præsterer. Jeg tror ikke rigtigt på vi kan komme ind i billedet - en midterklub eller subtopklub i Holland eller Belgien må være mit bedste bud.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 11:59

Patmand skrev:

Jeg må godt nok tilstå, at jeg også har haft svært ved at se de "imponerende takter" fra nogen af de nævnte spillere. I så fald havde det sikkert været en større fornøjelse at have fulgt AaBs kampe det sidste år, end tilfældet har været.

Blomquist vil jeg endda karakterisere som et direkte flop. Det er en skærpende omstændighed, at der er brugt dyrbare transfermidler, vi i øvrigt ikke synes at besidde i nogen som helst anden sammenhæng, på at hente en 23-årig marginalspiller i Sverige. Det er længe siden, jeg har set SÅ mystisk et indkøb, den generelle økonomiske tilstand og klubbens erklærede talentstrategi taget i betragtning. (ja, jeg ved godt, at Lynge lavede et par sære ting i efteråret 2010, men her var klubben som bekendt helt til rotterne, og da kunne man i det mindste begrænse sig til lejeaftaler)

De 4 andre synes jeg alle hører hjemme i kategorien marginalspillere med Blåbjerg som en mindre undtagelse. Det bekymrer mig ikke så meget, at unge spillere engang imellem falder ud eller viser lavt bundniveau. Det bekymrer mig derimod, at vi aldrig ser højt topniveau eller kampafgørende aktioner fra nogen af disse spillere, der altså heller ikke er sådan helt unge længere; Bruhn er således i gang med sin tredje sæson, og Thrane og med ham Gilli synes slet og ret at være permanent skadede.

Det er særligt på vores midtbane, at vi har et væld af spillere, der ganske vist ikke helt falder igennem, men heller ikke rigtigt viser noget, og jeg synes efterhånden, der tegner sig et vist rationaliseringspotentiale, hvor vi kan konvertere 2 marginalspillere til 1 klassespiller. Dog er jeg enig i, at vi ser dem an sæsonen ud og er opmærksomme på, at der fra og med næste sæson ikke længere eksisterer "gratis" sæsoner.

Generelt skal vi være varsomme med bare at slynge "talentudvikling" ud som en tom floskel og eviggyldig undskyldning for mellemsæsoner og middelmådighed. Talentudvikling forpligter og skal resultere i, at AaB konsekvent udvikler unge spillere af højere kvalitet end de andre Superligaklubber gør. Vores ungdomsafdeling har - hvis vi skal være nøgterne her godt 1 år efter Doublen - ikke bidraget med høj kvalitet til vores Superligahold, siden Nikolaj Thomsen dukkede op i 2012.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 5. aug 2015, 12:24

Hovedet skrev: Jeg må godt nok tilstå, at jeg også har haft svært ved at se de "imponerende takter" fra nogen af de nævnte spillere. I så fald havde det sikkert været en større fornøjelse at have fulgt AaBs kampe det sidste år, end tilfældet har været.

Blomquist vil jeg endda karakterisere som et direkte flop. Det er en skærpende omstændighed, at der er brugt dyrbare transfermidler, vi i øvrigt ikke synes at besidde i nogen som helst anden sammenhæng, på at hente en 23-årig marginalspiller i Sverige. Det er længe siden, jeg har set SÅ mystisk et indkøb, den generelle økonomiske tilstand og klubbens erklærede talentstrategi taget i betragtning. (ja, jeg ved godt, at Lynge lavede et par sære ting i efteråret 2010, men her var klubben som bekendt helt til rotterne, og da kunne man i det mindste begrænse sig til lejeaftaler)

De 4 andre synes jeg alle hører hjemme i kategorien marginalspillere med Blåbjerg som en mindre undtagelse. Det bekymrer mig ikke så meget, at unge spillere engang imellem falder ud eller viser lavt bundniveau. Det bekymrer mig derimod, at vi aldrig ser højt topniveau eller kampafgørende aktioner fra nogen af disse spillere, der altså heller ikke er sådan helt unge længere; Bruhn er således i gang med sin tredje sæson, og Thrane og med ham Gilli synes slet og ret at være permanent skadede.

Det er særligt på vores midtbane, at vi har et væld af spillere, der ganske vist ikke helt falder igennem, men heller ikke rigtigt viser noget, og jeg synes efterhånden, der tegner sig et vist rationaliseringspotentiale, hvor vi kan konvertere 2 marginalspillere til 1 klassespiller. Dog er jeg enig i, at vi ser dem an sæsonen ud og er opmærksomme på, at der fra og med næste sæson ikke længere eksisterer "gratis" sæsoner.

Generelt skal vi være varsomme med bare at slynge "talentudvikling" ud som en tom floskel og eviggyldig undskyldning for mellemsæsoner og middelmådighed. Talentudvikling forpligter og skal resultere i, at AaB konsekvent udvikler unge spillere af højere kvalitet end de andre Superligaklubber gør. Vores ungdomsafdeling har - hvis vi skal være nøgterne her godt 1 år efter Doublen - ikke bidraget med høj kvalitet til vores Superligahold, siden Nikolaj Thomsen dukkede op i 2012.
Det handler om tålmodighed og jeg kan minde dig om, at Thomsen spillede mere end 30 kampe for AaB inden han var nogenlunde fast starter. Man træder ikke bare ind som færdig topspiller. Det kan jeg kun huske to, der tidligere har gjort, Rasmus Würtz og Kasper Pedersen, men måske er der andre, der har en bedre hukommelse.
Kasper Risgård var adskillige år om at finde melodien, og rygtet siger, at han selv var ved at miste tålmodigheden. I 2007 startede vi sæsonen med Jens-Kristian Sørensen og Suni Olsen som makkerpar på den centrale midtbane, i europæiske kampe, inden Risgård pludselig slog igennem fordi vi ikke havde andre. Kasper Kusk blev grinet ud af Aalborg Stadion da han tog sine første skridt der, men kom tilbage efter at man havde fået bygget lidt mere på, samt repareret hans selvtillid.
Men for lige at give dig lidt svar på den om talenterne siden 2012 kan jeg da let huske mindst en, nemlig Kasper Pedersen. For øvrigt er Thomsen ikke færdigudviklet endnu. Han er stadig rædselsslagen for at få en chance foran mål, og jeg tror ikke, at vi kommer i nærheden af den transfer vi gerne vil have, før han lærer at sparke kuglen i kassen, når han kommer til chancer og ikke kan finde nogen at aflevere til.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. aug 2015, 13:00

Jeg synes i overser hovedet pointe i, at vi ikke har set noget der ligner topniveau fra Bruhn, Børsting og Blåbjerg. Der er ingen indikationer på, at det går den rigtige vej og det er yderst bekymrende. Får du chanen skal du også vise, at du udvikler dig - det har ingen af de tre vist. Det rigtige havde været at lade dem være marginalspillere og så blive startere når de var klar i stedet for at kaste nogle spillere, som ikke er klar hovedkulds ind på holdet som faste startere. Jeg ønsker mig Bruhn og Børsting hen, hvor pebberet gror da vi ikke ser nogen udvikling og en etableret spiller, som kan bidrage i stedet. Talentudviklingen er blevet et prestigeprojekt bare for projektets skyld og tilmed er det ved at blive en sovepude. Strategi er ikke nogen statisk størrelse og det der var den rigtige strategi i 2013 er ikke nødvendigvis den rigtige i 2015. Dengang havde vi større talenter, som var klar til at slå til + de kom med de kvaliteter holdet savnede. Idag har vi lokale knægte der ikke en gang er grå superligamasse, som ikke bidrager med noget.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 13:03

Freddie skrev:
Hovedet skrev: Jeg må godt nok tilstå, at jeg også har haft svært ved at se de "imponerende takter" fra nogen af de nævnte spillere. I så fald havde det sikkert været en større fornøjelse at have fulgt AaBs kampe det sidste år, end tilfældet har været.

Det handler om tålmodighed og jeg kan minde dig om, at Thomsen spillede mere end 30 kampe for AaB inden han var nogenlunde fast starter. Man træder ikke bare ind som færdig topspiller. Det kan jeg kun huske to, der tidligere har gjort, Rasmus Würtz og Kasper Pedersen, men måske er der andre, der har en bedre hukommelse.
Kasper Risgård var adskillige år om at finde melodien, og rygtet siger, at han selv var ved at miste tålmodigheden. I 2007 startede vi sæsonen med Jens-Kristian Sørensen og Suni Olsen som makkerpar på den centrale midtbane, i europæiske kampe, inden Risgård pludselig slog igennem fordi vi ikke havde andre. Kasper Kusk blev grinet ud af Aalborg Stadion da han tog sine første skridt der, men kom tilbage efter at man havde fået bygget lidt mere på, samt repareret hans selvtillid.
Men for lige at give dig lidt svar på den om talenterne siden 2012 kan jeg da let huske mindst en, nemlig Kasper Pedersen. For øvrigt er Thomsen ikke færdigudviklet endnu. Han er stadig rædselsslagen for at få en chance foran mål, og jeg tror ikke, at vi kommer i nærheden af den transfer vi gerne vil have, før han lærer at sparke kuglen i kassen, når han kommer til chancer og ikke kan finde nogen at aflevere til.
Jeg ved godt, der findes eksempler på spillere, der stort set var opgivet, for så alligevel at dukke op igen i omskolede udgaver (gerne angribere): Du nævner selv Risgaard (der vist endda var omkring hedengangne FC Nordjylland), og oven i den hat kunne vi ligeledes smide Thomas Augustinussen og Henrik Dalsgaard. Det er resultatet af vellykkede nødløsninger og noget lidt andet, synes jeg.

Jeg er helt på det rene med indkøringsperioder, udfald og lavt bundniveau, men så kan vi diskutere, om disse spillere skal figurere i startopstillingen, eller om de i stedet langsomt skal sluses ind, evt. med lejemål indover. Jeg mangler den dér "vauw" - følelse - bare i korte glimt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. aug 2015, 13:06

Freddie skrev: Men for lige at give dig lidt svar på den om talenterne siden 2012 kan jeg da let huske mindst en, nemlig Kasper Pedersen. For øvrigt er Thomsen ikke færdigudviklet endnu. Han er stadig rædselsslagen for at få en chance foran mål, og jeg tror ikke, at vi kommer i nærheden af den transfer vi gerne vil have, før han lærer at sparke kuglen i kassen, når han kommer til chancer og ikke kan finde nogen at aflevere til.
Kan vi ikke lige slappe lidt af med den hype omkring Kasper Pedersen? Mig bekendt er det kun enkelte herinde, der ligefrem mener han er et kæmpe talent. På mig virker han som en habil Superliga-spiller, a la Kasper Larsen fra OB, men mangler hurtighed og placeringsevne. Han har da også haft enkelte kampe hvor han har fejlet, og personligt ved jeg ikke helt om jeg tror han bliver bedre (og/eller ligeså salgbar) som Thelander.

Dét jeg er lige bange for nu, er at balancen er ved at tippe lidt over, når det handler om de unge kontra de ældre spillere. Man kan sige meget om Würtz og Risgård, men spillemæssigt har de ikke ligefrem gået forrest siden guldsæsonen. Måske pga. den ikke-eksisterende konkurrence på midtbanen.
Vi mangler i mine øjne nyt erfarent blod på den midtbane, med større spillemæssige kvaliteter end de eksisterende spillere har.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 13:26

thomasjn skrev:Jeg synes i overser hovedet pointe i, at vi ikke har set noget der ligner topniveau fra Bruhn, Børsting og Blåbjerg. Der er ingen indikationer på, at det går den rigtige vej og det er yderst bekymrende. Får du chanen skal du også vise, at du udvikler dig - det har ingen af de tre vist. Det rigtige havde været at lade dem være marginalspillere og så blive startere når de var klar i stedet for at kaste nogle spillere, som ikke er klar hovedkulds ind på holdet som faste startere. Jeg ønsker mig Bruhn og Børsting hen, hvor pebberet gror da vi ikke ser nogen udvikling og en etableret spiller, som kan bidrage i stedet. Talentudviklingen er blevet et prestigeprojekt bare for projektets skyld og tilmed er det ved at blive en sovepude. Strategi er ikke nogen statisk størrelse og det der var den rigtige strategi i 2013 er ikke nødvendigvis den rigtige i 2015. Dengang havde vi større talenter, som var klar til at slå til + de kom med de kvaliteter holdet savnede. Idag har vi lokale knægte der ikke en gang er grå superligamasse, som ikke bidrager med noget.
Ja, det er sådan set min pointe - sat lidt på spidsen. Vi har simpelthen ikke talenter af den kvalitet, vi havde for år tilbage, og det overser vi måske stadig forblændet af sæsonen 2013/2014.

Det har desværre været en gennemgående tendens i klubbens historie, at en enkelt supersæson har resulteret i årelang ørkenvandring; jeg kan godt sidde lidt med en fornemmelse af, at vi er på vej ud i Sahara igen, hvis ikke vi lige standser op et øjeblik, tager skyklapperne af, de kritiske briller på og engang imellem spejder lidt ud over det nærmeste nabolag.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 13:32

Gamen skrev:
Freddie skrev: Men for lige at give dig lidt svar på den om talenterne siden 2012 kan jeg da let huske mindst en, nemlig Kasper Pedersen. For øvrigt er Thomsen ikke færdigudviklet endnu. Han er stadig rædselsslagen for at få en chance foran mål, og jeg tror ikke, at vi kommer i nærheden af den transfer vi gerne vil have, før han lærer at sparke kuglen i kassen, når han kommer til chancer og ikke kan finde nogen at aflevere til.
Kan vi ikke lige slappe lidt af med den hype omkring Kasper Pedersen? Mig bekendt er det kun enkelte herinde, der ligefrem mener han er et kæmpe talent. På mig virker han som en habil Superliga-spiller, a la Kasper Larsen fra OB, men mangler hurtighed og placeringsevne. Han har da også haft enkelte kampe hvor han har fejlet, og personligt ved jeg ikke helt om jeg tror han bliver bedre (og/eller ligeså salgbar) som Thelander.

Dét jeg er lige bange for nu, er at balancen er ved at tippe lidt over, når det handler om de unge kontra de ældre spillere. Man kan sige meget om Würtz og Risgård, men spillemæssigt har de ikke ligefrem gået forrest siden guldsæsonen. Måske pga. den ikke-eksisterende konkurrence på midtbanen.
Vi mangler i mine øjne nyt erfarent blod på den midtbane, med større spillemæssige kvaliteter end de eksisterende spillere har.
Nå ja, Kasper Pedersen. Han skal vel trods alt lige vise over en længere periode, at han ligefrem skulle være et kæmpetalent, selv om vi bestemt så lovende tendenser i foråret. Der er næppe nogen uden for vores kreds, der kender noget til ham.

Men mindre end "kæmpetalent" kan også gøre det; det er fint, at vi også i ny og næ udvikler solide habile Superligaspillere, og i den kategori vil jeg godt placere Kasper Pedersen, hvorimod de andre i min verden hører til blandt marginal- og indkøringsspillere .

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 5. aug 2015, 13:51

Hovedet skrev:
Ja, det er sådan set min pointe - sat lidt på spidsen. Vi har simpelthen ikke talenter af den kvalitet, vi havde for år tilbage, og det overser vi måske stadig forblændet af sæsonen 2013/2014.

Det har desværre været en gennemgående tendens i klubbens historie, at en enkelt supersæson har resulteret i årelang ørkenvandring; jeg kan godt sidde lidt med en fornemmelse af, at vi er på vej ud i Sahara igen, hvis ikke vi lige standser op et øjeblik, tager skyklapperne af, de kritiske briller på og engang imellem spejder lidt ud over det nærmeste nabolag.
Da AK erobrede bolden i sit rush mod Esbjerg i sommerens sejr over Esbjerg var der kun en mand, der nåede frem til at potte den i kassen. Andreas Bruhn. Uden hans løb og scoring, ville ingen i dag huske den bolderobring. Desuden lavede han en af de flotteste detaljer jeg nogensinde har set på Aalborg Stadion, da han i sæsonens sidste træningskamp løftede en umulig bold over hovedet på Jens Jønson fra AGF, der lige havde haft stor succes ved U21 EM, blev retvendt i samme bevægelse og spillede Helenius helt fri til scoring. Hvis ikke det var Vaauw-oplevelser ved jeg simpelthen ikke hvad der skal til. Slap af. Han kan lige så godt brage igennem i år, men kun hvis han får spilletid på højeste niveau. Han er præcis der hvor en totalt anonym Thomsen var i starten af sin karriere, men skal bare levere på et endnu højere niveau end det var nødvendigt for Thomsen.

Hvis ikke en ung forsvarsspiller som Kasper Pedersen, der efter 30 kampe kun har været med til at tabe 5, er et scoop, så ved jeg næsten ikke hvad der skal til. Det skulle lige være Nicolaj Larsen, der kom hertil som tredjemålmand i Lyngby, og pludselig skulle løfte arven efter Karim Zaza. Behøver man at sige mere.

Låst