Nicolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Eksil » 5. aug 2015, 15:06

thomasjn skrev:Så skulle der være liv i forbindelsen med Nantes igen - håber godt nok Gaarde står fast på prisen.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5673773
Du kan få 12 mio, nogle videresalgsprocenter og et par flasker god rødvin.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 5. aug 2015, 15:52

Eksil skrev:
thomasjn skrev:Så skulle der være liv i forbindelsen med Nantes igen - håber godt nok Gaarde står fast på prisen.
Du kan få 12 mio, nogle videresalgsprocenter og et par flasker god rødvin.
Det er jo ikke Lynge de forhandler med...

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Nicolaj Thomsen

Indlæg af ContractManager » 5. aug 2015, 22:50

Jeg frygter at Gaarde får kolde fødder, og skyder ham afsted for et ikke to-cifret millionbeløb :-( Det er vanvittigt at en spiller i København er ved at blive skudt afsted for fire/fem gange så meget...

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. aug 2015, 23:49

Buzz Killington skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:Vil blot nævne, at hvis AaB vælger en mere uforsonlig salgsstrategi (som nogle efterlyser), hvor spillernes ønsker i mindre grad tilgodeses (Thomsen) - og hvor spillere risikerer at blive lagt på is, (AK) hvis de ikke gør som klubben ønsker - så det vil sandsynligvis hæmme den anden del, af det de samme debattører efterlyser - at skrive lange kontrakter med attraktive spillere. Det ville være mærkeligt, hvis ikke disse spillere reagerede med forsigtighed på nye signaler fra AaBs ledelse.
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der er mest fornuftigt - andet end at jeg godt kan lide vores nuværende ry for at være en klub som både tilgodeser klubbens OG spillerens interesser.
God pointe. Det er en balancegang. Jeg tror i nogen grad det afhænger af om spilleren er et stort potentiale, eller et færdigudviklet produkt. Jeg tror vi gør godt af at vise at vi er villige til at sælge spillerne til en rimelig pris når de har en alder hvor de er ved at nå toppen af deres potentielle udvikling i AaB. Det sender et signal til unge spillere i klubben, om at de på et tidspunkt nok skal komme videre, når tiden er rigtig. Derudover gør det også AaB attraktive for udlandske spillere af Prica-typen, der er gået lidt i stå, men som kan blomstre i superligaen mod at få genstartet karrieren.

Mht. unge ufærdige spillere, skal vi bare skrue bissen på. De ryger alligevel videre til en større klub, og en større tegnebog om et par år, så det går mindre udover moralen hvis vi presser prisen i disse tilfælde. Thomsen er lidt midt i mellem i mine øjne. Mht. til Lucas havde det dog været fantastisk hvis Lynge presset prisen langt i vejret. Men der var vist også noget med en konkurs der skulle forhindres dengang.
Ikke for noget, men det ser lidt tumpet ud med den slåfejl i din autosignatur, som jo går igen.

Det hedder vel enten "ignoréRliste" (på dansk) eller "ignore list" (på engelsk).
Fodbold skal ses med hjertet!

Gamen

Indlæg af Gamen » 5. aug 2015, 23:52

AaB 85 95 99 08 skrev:
Ikke for noget, men det ser lidt tumpet ud med den slåfejl i din autosignatur, som jo går igen.

Det hedder vel enten "ignoréRliste" (på dansk) eller "ignore list" (på engelsk).
Ligeså tumpet er det vel at henvende sig til én, der ikke kan læse ens indlæg? ;-)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 6. aug 2015, 00:23

Gamen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Ligeså tumpet er det vel at henvende sig til én, der ikke kan læse ens indlæg? ;-)
Ikke når der er en hjælpsom sjæl som dig.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2015, 10:20

Fuldstændig offtopic, men når der snakkes salgspriser, så har der tidligere været en længere tråd, hvor prisen på BIFs Hradecky steg for hvert indlæg.

Det sjove er, at bold.dk nu skriver, at han forventes at indbringe BIF mere end 15 mio kr. Det kan selvfølgelig være 20 mio kr. men oftest ikke.

Så ro på, når man vil sammenligne salgspriser.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 18. aug 2015, 13:51

Ifølge Gaarde ser det ud til Thomsen bliver.

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-ser-ud-ti ... sen-bliver

Må indrømme det er med lidt mixed feelings, han er en fremragende fodboldspiller at have på vores hold, men har vi mulighed for at tjene nogle gode knaster, så jeg gerne han blev solgt

I tilfælde af han ikke skulle blive solgt håber jeg Gaarde arbejder på en forlængelse af hans kontrakt!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2015, 14:01

Har det på helt samme måde. Kan virkelig godt li' Thomsen som spiller, men de 13 millioner der blev snakket om kunne altså også godt lune, samt forstærke 2-3 pladser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 18. aug 2015, 14:44

Hvis han bliver skal han simpelthen forlænges!

Det nytter ikke noget andet.
Ja han kommer til at få en bedre kontrakt for at sige ja.. men hvis ikke vi forlænger.. er vi PISKET til at sælge til januar.
halvt inde i sæsonen, og det duer jo heller ikke!

Lad os være realistiske.. selv hvis han får et kæmpe løn bump.. med ½ mill om året..
og spiller kun 'nogenlunde' i løbet af året. SÅ vil han stadig kunne sælge for mindst 5 millioner.
han er stadig en skide dygtig spiller, og det vil være de lønkroner værd!..

Alternativet er han til sommer kan gå på fri transfer
Og ja der skal 2 parter til en kontrakt.. Men det er så her vi må give ham et godt nok tilbud.

Hvis ikke spillerne stoler på vi lader dem gå hvis de absolut vil gå.. og derfor ikke skriver lange kontrakter.
Hvad er pointen så netop med vi strækker os for spillernes skyld..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. aug 2015, 14:51

Skrev også det her for mange sider siden. Hvorfor forlænge hvis du var Thomsen?

Argumenterne for er en lønstigning, sikkerhed og muligvis nogle procenter af vidresalg.

Argumenterne imod er, at hvis du udløber kan du stikke en god del af transfersummer i lommen som ekstra signon, at det udskyder udlandseventyret (alderen er rigtig til det) og nok lavere løn, sammenlignet med hvad en udenlandsk klub kunne tilbyde.

Tror slet ikke det er let for Gaarde at strikke noget sammen der kan få Thomsen til at skrive under.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. aug 2015, 14:56

Eksil.. hvorfor er det den samme svale vi skal høre på hver eneste gang der er en spiller vi som fans gerne ser forlænget.

At vi taler os ned.. som nogle man ikke bør forlænge med, fordi så kan man få en stor signon fee?
Du har 11 andre klubber i ligaen.. der fint formår at forlænge deres profiler.

Så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så absurd meget mere besværligt heroppe.

Hvis man går til Thomsen og siger 'værsgo du.. ny 3 årig kontrakt.. og et kanon løn bump + en finger i kage dåsen når du bliver solgt'
Det er da kun en fordel for ham... han tjener mere end hans tidligere kontrakt.
Og en procent del af hans eget salg kan give meget mere end et muligt signon fee.

hvis han så siger 'jamen min originale kontrakt løber 1½ år.. jeg vil ikke være her 3 år..!!"
så siger man til ham "Thomsen.. hvis du gerne vil væk om 1 år eller 2.. så skal vi nok finde en klub til dig.
Det kan du stole på.

Er det ikke pointen med vi netop i årtier har solgt spillere når de vil sælges?.. for at spillerne
tør skrive længere kontrakter med os?..

Ellers så fatter jeg ikke en meter af hvad det skal gøre godt for.
Man bliver simpelthen så træt af.. at ligemeget hvem dælen det er vi har snarligt kontrakt udløb med.
Så har vi som fans allerede givet op på forhånd overhovedet at tilbyde ham en ny.

Der er så stor taber mentalitet herinde nogle gange at det er helt grotesk
Og det komiske er det er MIG som bliver anklaget for at være negativ...

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 18. aug 2015, 15:11

Jeg skrev det også i en anden tråd. Vi kommer ikke til at lave et stort salg på Thomsen. Vi kommer ikke over 10 mil. Det er han simpelthen ikke god nok til. Gaarde fortæller jo også at det ikke er fordi det strømmer ind med bud, jeg tror ikke der er nogen interesse fra klubber ud over den smule fra Nantes. Jeg har det sådan at jeg MEGET gerne vil sælge Thomsen nu, men vi kan jo ikke tvinge nogle klubber til at købe ham hvis der ikke er nogle der gider. Hvis det ikke bliver til et salg, ser jeg også meget gerne en forlængelse, det er vi simpelthen nødt til at gøre, men det ville bestemt ikke undre mig hvis det ikke sker.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. aug 2015, 15:14

Alexis bare fordi du ikke synes han er 10 mill værd..
så betyder det ikke at det er en sandhed.
Nantes og Guingkamp har vist interesse.. og nok til han blev sendt til lægetjek,

hvis de byder 7 millioner når vi siger 15... så bliver han ikke sendt til lægetjek dernede .. Det siger sig selv
vi har været tæt på..

Han har haft 2 dårlige kampe i denne sæson, men det bedømmer du ham ud fra og siger han ikke er bedre, og det er godt nok unfair
når man tænker på hvor god og vigtig han har været for os.. vi snakker om en af de få spillere der fik alle minutter på u21 landsholdet til EM.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. aug 2015, 15:18

AllanPedersen skrev:Eksil.. hvorfor er det den samme svale vi skal høre på hver eneste gang der er en spiller vi som fans gerne ser forlænget.

At vi taler os ned.. som nogle man ikke bør forlænge med, fordi så kan man få en stor signon fee?

Så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så absurd meget mere besværligt heroppe.

Hvis man går til Thomsen og siger 'værsgo du.. ny 3 årig kontrakt.. og et kanon løn bump + en finger i kage dåsen når du bliver solgt'
Og en procent del af hans eget salg kan give meget mere end et muligt signon fee.

hvis han så siger 'jamen min originale kontrakt løber 1½ år.. jeg vil ikke være her 3 år..!!"
så siger man til ham "Thomsen.. hvis du gerne vil væk om 1 år eller 2.. så skal vi nok finde en klub til dig.
Det kan du stole på.

Er det ikke pointen med vi netop i årtier har solgt spillere når de vil sælges?.. for at spillerne

Man bliver simpelthen så træt af.. at ligemeget hvem dælen det er vi har snarligt kontrakt udløb med.
Så har vi som fans allerede givet op på forhånd overhovedet at tilbyde ham en ny.

Er du ikke snart færdig med at spamme samtlige tråde med den sædvanlige argumentation for det samme hver evig eneste dag!? du laver jo seriøst ikke andet end at sidde og spamme denne side.

Men din Football Manager logik er ikke altid så lige til som du gør den til. Hvis Thomsen nærmer sig kontraktudløb bliver flere agenter rundt omkring i Europa interesseret i ham. Samtidig kan han score et skyhøjt signon fee for en ung dansker.

Tænk nu rationelt (for en gangs skyld).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. aug 2015, 15:18

AllanPedersen skrev:Eksil.. hvorfor er det den samme svale vi skal høre på hver eneste gang der er en spiller vi som fans gerne ser forlænget.

Det kan du stole på.

Hvis jeg var Thomsens agent ville jeg da fraråde ham at skrive under på en forlængelse, mm AaB dukkede op med en så stor ny kontrakt at han blev blandt superligaens bedst betalte - og det sker nok næppe. For hver transfervindue der går frem mod kontraktudløb, jo større del af den totale transfers sum går i Thomsens kasse - vi taler ved 3-5 mio DKK pr. vindue. 12 mio nu 8 til vinter og 4 næste sommer. Så næste sommer stikker Thomsen, alt andet lige, en stor del af de 8 mio han er faldet i pris i egen lomme.
Hvis AaB skal matche det, skal de frem med den helt store pung og jeg ser ikke lige for mig at AaB smider et par 100 af den store om måneden oven i en ny kontrakt for at binde ham yderligere et par år. Det er risikoen simpelthen for stor ved.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Alexis
Landshold
Landshold

Indlæg af Alexis » 18. aug 2015, 15:19

AllanPedersen skrev:Alexis bare fordi du ikke synes han er 10 mill værd..
så betyder det ikke at det er en sandhed.
Nantes og Guingkamp har vist interesse.. og nok til han blev sendt til lægetjek,

hvis de byder 7 millioner når vi siger 15... så bliver han ikke sendt til lægetjek dernede .. Det siger sig selv
vi har været tæt på..

Han har haft 2 dårlige kampe i denne sæson, men det bedømmer du ham ud fra og siger han ikke er bedre, og det er godt nok unfair
når man tænker på hvor god og vigtig han har været for os.. vi snakker om en af de få spillere der fik alle minutter på u21 landsholdet til EM.
Du kan mene han er 10, 15, 20 eller 50 millioner værd hvis du vil, men blot fordi du syntes det er det ikke en sandhed. Sandheden er at han er det værd som klubber vil give for ham, og jeg tror ikke der er nogen som vil give 15. Vi har allerede været den igennem en gang Allan, du ved intet om der har været interesse fra Guingkamp, det eneste vi ved er at Thomsen ugen efter medier bragte den historie selv udtaler han aldrig nogensinde har hørt noget til det. Nantes var tæt på og det var sikkert 13-15 mil. Men det vil de ikke give mere. Og der er absolut INTET der tyder på andre seriøse bejlere, så spørgmålet er om vi vil gå ned til de 8-9 som Nantes sikkert vil give, eller lade være med at sælge

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 18. aug 2015, 15:21

Hvor kommer de 15 millioner kroner egentlig fra? Er det bekræftet, at det var prisen AaB var blevet enig om med Nantes før "øje-gate"?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. aug 2015, 15:23

jernskjorten skrev:Hvor kommer de 15 millioner kroner egentlig fra? Er det bekræftet, at det var prisen AaB var blevet enig om med Nantes før "øje-gate"?
Sådan noget bliver aldrig "bekræftet" men flere medier meldte om 2 mio €
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Alexis
Landshold
Landshold

Indlæg af Alexis » 18. aug 2015, 15:25

jernskjorten skrev:Hvor kommer de 15 millioner kroner egentlig fra? Er det bekræftet, at det var prisen AaB var blevet enig om med Nantes før "øje-gate"?
Man kan aldrig være sikker, men når det er så tæt på som et lægetjek er prisen mere eller mindre forhandlet på plads og så slipper sådan noget altid ud. Men der er selvfølgelig sikkert en usikkerhedsmargin på et par mil. Så et sted mellem 13-17 virker for mig som det mest realistiske

Besvar