Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2015, 16:41

Kristian skrev:Mindes ikke AaB har brugt denne metode overfor spillere før. Man må da sige at AK bliver straffet big time for det valg han har taget.
Lad nu være med at hoppe med på fodboldpressens bølge - de er fuldstændig clueless. Halvdelen af dem har spillet fodbold i stedet for at gå i skole og den anden halvdel var for dumme til at blive rigtige journalister.

AK bliver ikke straffet. AaB har valgt at der er mere idé i at bruge og udvikle de folk vi har til rådighed i lang tid fremover, fremfor en spillere som vi véd vi skal klare os med fremover.

AaB har vurderet hvad de mener AK er værd, og OB vil ikke betale den pris. Jeg synes det er helt fair at AaB så ikke vil sælge ham til OB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 16:53

I er nogle der efter min mening har en ligeså clueless holdning til det.
Du siger selv 'AaB' har vurderet... hvem er 'AaB' ?.. er det Gaarde? ja så har du nok ret.
Er det Søndergaard? nej... og så er det også en straf.

Trænere stiller det bedste hold uge til uge, medmindre de får af vide der er en spiller de skal se bort fra.
Lars Søndergaard sidder ikke og fundere over om det er bedst at tabe 3 kampe nu med Lukas Spalvis og så se ham være god til næste sæson.
Lars Søndergaard kan risikere at blive fyret hvis vi taber de kampe!....

Kent Nielsen har selv gjort det klart at alle trænere han kender kunne aldrig drømme om at ikke stille med det bedste hold.
trænere beholder jobbet når de vinder kampe....

Søndergaard har kaldt AK vores aller bedste spiller i foråret 2014..
Det er tydeligt det er ledelsen der har valgt vi ikke skal bruge ham.. og så er det en straf.
Det er en straf når det ikke er vores bedste 11'er.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 6. aug 2015, 17:02

hold da op , man kan da overhovedet ikke være i tvivl om at det her er en straffeaktion , ellers havde han da været med på turen til Tyskland
ikke engang her var han med
synes ikke man kan være bekendt at behandle en spiller der har gjort så meget godt for klubben på den måde
man har haft lang tid nok til at finde en ordentlig løsning på det her, man kunne jo vælge at leje ham ud . for det halve år der er tilbage f.eks
der er nok et par hold i 1.div der kunne bruge ham vil jeg tro
må få de evt. kommende AaB spillere til at overveje nøje om det er denne klub de skal vælge
jeg ville i hvert fald tænke mig grundigt om hvis det var mig

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 6. aug 2015, 17:37

Det er ikke meget vi ved om hvad der har været sagt bag de lukkede døre omkring konktraktforhandlingerne dengang, men OB skal naturligvis betale et passende overgangsbeløb hvis de vil have ham nu. Ellers ser jeg gerne at han bliver brugt som indhopper eller til bredden, både Spalvis og Jönsson skal have minutter i benene hvis vi skal have dem tilbage på niveau efter deres skadespause. Der er fodbold efter nytår også.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 6. aug 2015, 17:40

Pastorius skrev:
Kristian skrev:Mindes ikke AaB har brugt denne metode overfor spillere før. Man må da sige at AK bliver straffet big time for det valg han har taget.
Lad nu være med at hoppe med på fodboldpressens bølge - de er fuldstændig clueless. Halvdelen af dem har spillet fodbold i stedet for at gå i skole og den anden halvdel var for dumme til at blive rigtige journalister.

AK bliver ikke straffet. AaB har valgt at der er mere idé i at bruge og udvikle de folk vi har til rådighed i lang tid fremover, fremfor en spillere som vi véd vi skal klare os med fremover.

AaB har vurderet hvad de mener AK er værd, og OB vil ikke betale den pris. Jeg synes det er helt fair at AaB så ikke vil sælge ham til OB.
Just exakt

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af 9520AaB » 6. aug 2015, 18:59

Når AK siger nej til udlejning til IFK, er historien ikke længere. Han vil til OB og han vil det nu. Hvis ikke OB betaler ved kasse 1, så kan han for min skyld spille for oldboysholdet, træne på bane 21 eller bære og være kegle til træning. Han VIL kun hvad han selv vil, ubrugelig siger jeg så, så skulle han ikke have underskrevet en kontrakt gældende til nytår.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 6. aug 2015, 19:11

Kan det tænkes, at AaB's tilgang til AK kan skyldes en viden eller mistanke om, at han allerede i foråret lavede en aftale med Kent om at følge ham til Lease FC (hvilket jo officielt ikke er at forhandle med en anden klub), mens han så til AaB blot sagde, at han ville se tiden an i forhold til udlandet?
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. aug 2015, 19:15

nj27 skrev:hold da op , man kan da overhovedet ikke være i tvivl om at det her er en straffeaktion , ellers havde han da været med på turen til Tyskland
synes ikke man kan være bekendt at behandle en spiller der har gjort så meget godt for klubben på den måde
man har haft lang tid nok til at finde en ordentlig løsning på det her, man kunne jo vælge at leje ham ud . for det halve år der er tilbage f.eks
må få de evt. kommende AaB spillere til at overveje nøje om det er denne klub de skal vælge
Jeg synes også at det ligner en straffeaktion dikteret fra højeste sted. At sidste sæsons topscorer nu end ikke er god nok til bænken trods pauvre præstationer fra konkurrenterne er godt nok bemærkelsesværdigt.

Mig bekendt havde L. Søndergaard ikke noget problem med at benytte spillere der var på vej væk fra Haderslev (eks. HallgrimmurJonasson der skiftede til OB).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. aug 2015, 19:16

AaB 85 95 99 08 skrev:Kan det tænkes, at AaB's tilgang til AK kan skyldes en viden eller mistanke om, at han allerede i foråret lavede en aftale med Kent om at følge ham til Lease FC (hvilket jo officielt ikke er at forhandle med en anden klub), mens han så til AaB blot sagde, at han ville se tiden an i forhold til udlandet?
Det er muligt. Endnu en årsag til at Kent skulle have haft sparket da han offentliggjorde skiftet til OB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2015, 21:02

frederikshavneren skrev: Mig bekendt havde L. Søndergaard ikke noget problem med at benytte spillere der var på vej væk fra Haderslev (eks. HallgrimmurJonasson der skiftede til OB).
Sønderjyske havde ikke en strategi med at udvikle egne spillere - de skulle bare overleve fra sæson til sæson. Det gør da en ret stor forskel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 6. aug 2015, 21:03

NIN den fromme skrev:
sulakvelidze skrev:
Kasper skrev:Hold nu op med at han bare havde banket dem ind, det gjorde han jo ikke i sidste sæson. Topscorer eller ej.
Nej, lige netop. AK har i sin tid i AaB brugt 34 flere minutter pr scoret mål end Helenius - og det endda, selv om AK var her i en mesterskabssæson med det mest chanceskabende spil i AaB's historie. Og selv om næsten en fjerdedel af Helenius' AaB-kampe har været som teenager, mens AK skiftede til AaB som 23-årig. Og selv om Helenius i hele sidste sæson var i en ringe forfatning oven på sygdom. Jeg ved godt, at Helenius har sparket en del straffespark, men bolden skal stadig i kassen, og jeg tvivler sgu på, at AK havde været lige så skarp fra 11 meter som Helenius. Så havde Kent nok valgt ham som skytte i sidste sæson. Under alle omstændigheder har AK haft alle forudsætninger for et bedre målregnskab end Helenius - hvis han ellers havde haft evnerne.

Målt på minutter pr mål i AaB-trøjen er Spalvis naturligvis endnu bedre end AK. Og bare for sammenligningens skyld placerer AK sig lige midt imellem Helenius og Jeppe Curth:

Spalvis: 163 minutter pr. mål.
Helenius: 207 minutter pr. mål
AK: 241 minutter pr. mål.
Curth: 274 minutter pr. mål.

Jeg ved godt, at Peter Graulund, OB-fans og nu Gud hjælpe mig også FCM-Kent (!!!) vil have det til at lyde, som om AK var en ægte goalgetter for AaB og præsterede på et stabilt højt niveau. Men det gjorde han jo ikke. Potentialet var og er større hos både Helenius og Spalvis, og når AK selv har valgt en fremtid hos en konkurrent, er det bare helt i orden, at han ikke får foræret en startplads baseret på sidste sæson. Især hvis hans attitude til træning og over for AaB i forhandlingsforløbet har været så dårlig, som man kan få en fornemmelse af, når AK ikke engang selv vil kommentere sin situation. Det lugter af, at han har en dårlig sag.

Jeg synes, prioriteringen indtil nu er helt i orden. Det havde selvfølgelig alt sammen været federe, hvis Helenius havde banket en kasse eller to ind i de første kampe, men det er altid nemmere at forudsige, når man har set kampene.
Han er en bandit ham AK. Ikke nok var han ældre end Helenius da han til AaB, han tillod sig også at være angriber i ikke bare en mesterskabs sæson, men den mest chance skabende sæson nogensinde overhovedet i klubbens historie. Der ud over bruger han ikke bare flere minutter på at score sine mål, men vil kikse straffepark fik han chancen. Både statistikken og glaskuglen er imod ham. Nu er han heldigvis placeret et godt stykke fra sidelinjen og Helenius er første angriber og i bedre form ifølge sig selv end nogensinde før. Så må vi se hvordan målkontoen ser ud efter sæsonen og hvor mange minutter/kampe der skal bruges på at score. Pt. har han spillet tre kampe.
Jeg er stor fan af dine spydige indlæg, og sarkasmen er også i dette tilfælde værd at trække på smilebåndet af. Så en skarp Jeppe Curth herfra for det. :thumbsup: Men min pointe er altså ikke at nedgøre AK som en dårlig angriber. Min pointe er at nedgøre Graulund-hypen af ham som en notorisk bomber for AaB. For det var han ikke.

AK havde betydeligt bedre arbejdsvilkår som angriber (mere rutine, bedre medspillere osv) i sin tid hos AaB end Helenius. Alligevel har AK altså skullet bruge flere minutter pr. mål end Helenius. Lige som Spalvis også har været markant skarpere. Det er bare statistik, og den slags kan altid overfortolkes, så den skal ikke bruges til at nedgøre AK - alene til at supplere påstanden om, at han altså ikke var den superskarpe bomber for AaB, nogen af en eller anden grund har fået travlt med at gøre ham til. Det var jo ellers ikke, fordi de måbede af forbløffelse, da han havde sin lange scoringspause i sidste sæson.

Jeg er og bliver glad for, at AK kom til AaB - og jeg havde allerhelst set, at han forlængede. Det er dejligt, at AaB (og ikke OB eller andre) kunne se potentialet i ham, mens han snøvlede rundt i 1. division. Og alene hans to mål i Zagreb er jo det hele værd - lige som også hans to i Farum i foråret 2014 er noget særligt for mig. Men derfor skal AaB ikke lade sig køre rundt i manegen af AK/OB, bare fordi han skal spille for dem til vinter. OB skal ikke bare ringe Gaarde op og sige: "Hej, nu har vi skrevet med AK fra nytår, så nu skal du lige aflevere ham med det samme for en kasse Albani - ellers er I nogen bavianer!"

Næh, AaB skal forlange en pris for ham, og hvis OB ikke vil betale den, skal AK ikke til OB før til nytår. Og da han alligevel er væk til nytår, og AaB har flere gode angribere i truppen, er de naturligt nok foran ham i køen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 6. aug 2015, 21:18

sulakvelidze skrev:
NIN den fromme skrev:
sulakvelidze skrev:
Kasper skrev:Hold nu op med at han bare havde banket dem ind, det gjorde han jo ikke i sidste sæson. Topscorer eller ej.
Nej, lige netop. AK har i sin tid i AaB brugt 34 flere minutter pr scoret mål end Helenius - og det endda, selv om AK var her i en mesterskabssæson med det mest chanceskabende spil i AaB's historie. Og selv om næsten en fjerdedel af Helenius' AaB-kampe har været som teenager, mens AK skiftede til AaB som 23-årig. Og selv om Helenius i hele sidste sæson var i en ringe forfatning oven på sygdom. Jeg ved godt, at Helenius har sparket en del straffespark, men bolden skal stadig i kassen, og jeg tvivler sgu på, at AK havde været lige så skarp fra 11 meter som Helenius. Så havde Kent nok valgt ham som skytte i sidste sæson. Under alle omstændigheder har AK haft alle forudsætninger for et bedre målregnskab end Helenius - hvis han ellers havde haft evnerne.

Målt på minutter pr mål i AaB-trøjen er Spalvis naturligvis endnu bedre end AK. Og bare for sammenligningens skyld placerer AK sig lige midt imellem Helenius og Jeppe Curth:

Jeg ved godt, at Peter Graulund, OB-fans og nu Gud hjælpe mig også FCM-Kent (!!!) vil have det til at lyde, som om AK var en ægte goalgetter for AaB og præsterede på et stabilt højt niveau. Men det gjorde han jo ikke. Potentialet var og er større hos både Helenius og Spalvis, og når AK selv har valgt en fremtid hos en konkurrent, er det bare helt i orden, at han ikke får foræret en startplads baseret på sidste sæson. Især hvis hans attitude til træning og over for AaB i forhandlingsforløbet har været så dårlig, som man kan få en fornemmelse af, når AK ikke engang selv vil kommentere sin situation. Det lugter af, at han har en dårlig sag.

Jeg synes, prioriteringen indtil nu er helt i orden. Det havde selvfølgelig alt sammen været federe, hvis Helenius havde banket en kasse eller to ind i de første kampe, men det er altid nemmere at forudsige, når man har set kampene.
Han er en bandit ham AK. Ikke nok var han ældre end Helenius da han til AaB, han tillod sig også at være angriber i ikke bare en mesterskabs sæson, men den mest chance skabende sæson nogensinde overhovedet i klubbens historie. Der ud over bruger han ikke bare flere minutter på at score sine mål, men vil kikse straffepark fik han chancen. Både statistikken og glaskuglen er imod ham. Nu er han heldigvis placeret et godt stykke fra sidelinjen og Helenius er første angriber og i bedre form ifølge sig selv end nogensinde før. Så må vi se hvordan målkontoen ser ud efter sæsonen og hvor mange minutter/kampe der skal bruges på at score. Pt. har han spillet tre kampe.
Jeg er stor fan af dine spydige indlæg, og sarkasmen er også i dette tilfælde værd at trække på smilebåndet af. Så en skarp Jeppe Curth herfra for det. :thumbsup: Men min pointe er altså ikke at nedgøre AK som en dårlig angriber. Min pointe er at nedgøre Graulund-hypen af ham som en notorisk bomber for AaB. For det var han ikke.

AK havde betydeligt bedre arbejdsvilkår som angriber (mere rutine, bedre medspillere osv) i sin tid hos AaB end Helenius. Alligevel har AK altså skullet bruge flere minutter pr. mål end Helenius. Lige som Spalvis også har været markant skarpere. Det er bare statistik, og den slags kan altid overfortolkes, så den skal ikke bruges til at nedgøre AK - alene til at supplere påstanden om, at han altså ikke var den superskarpe bomber for AaB, nogen af en eller anden grund har fået travlt med at gøre ham til. Det var jo ellers ikke, fordi de måbede af forbløffelse, da han havde sin lange scoringspause i sidste sæson.

Jeg er og bliver glad for, at AK kom til AaB - og jeg havde allerhelst set, at han forlængede. Det er dejligt, at AaB (og ikke OB eller andre) kunne se potentialet i ham, mens han snøvlede rundt i 1. division. Og alene hans to mål i Zagreb er jo det hele værd - lige som også hans to i Farum i foråret 2014 er noget særligt for mig. Men derfor skal AaB ikke lade sig køre rundt i manegen af AK/OB, bare fordi han skal spille for dem til vinter. OB skal ikke bare ringe Gaarde op og sige: "Hej, nu har vi skrevet med AK fra nytår, så nu skal du lige aflevere ham med det samme for en kasse Albani - ellers er I nogen bavianer!"

Næh, AaB skal forlange en pris for ham, og hvis OB ikke vil betale den, skal AK ikke til OB før til nytår. Og da han alligevel er væk til nytår, og AaB har flere gode angribere i truppen, er de naturligt nok foran ham i køen.
Jeg bukker og nejer ;)

Vi er sådan set ikke uenige. Der er bare to ting der får mig lidt op af stolen. Den ene er den der med, at når spillere forlader AaB, så er de pludselig værdiløse og deres indsats overvurderet. Det andet er den matematiske tilgang til fodbold, i dette tilfælde hvor mange minutter bruger du på at score dine mål. Der går lidt for meget FCM i den så. Så simpel er fodbold ikke. Hverken i Helenius eller AK's tilfælde. Der er også forskel på hvornår minutterne spilles i kampen, skal man fortsætte ud af den tangent. Jeg ved godt det ikke var din pointe, men at lave et mere nuanceret billede af vores angribs situation. Desuden er jeg enig i, at vi selvfølgelig skal satse på de spillere der har en fremtid hos os. Fair nok AK vil videre og OB vil have ham, men alt har en pris i livet. Også for dem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 6. aug 2015, 21:30

NIN den fromme skrev:
sulakvelidze skrev:
NIN den fromme skrev:
sulakvelidze skrev:

Jeg bukker og nejer ;)

Vi er sådan set ikke uenige. Der er bare to ting der får mig lidt op af stolen. Den ene er den der med, at når spillere forlader AaB, så er de pludselig værdiløse og deres indsats overvurderet. Det andet er den matematiske tilgang til fodbold, i dette tilfælde hvor mange minutter bruger du på at score dine mål. Der går lidt for meget FCM i den så. Så simpel er fodbold ikke. Hverken i Helenius eller AK's tilfælde. Der er også forskel på hvornår minutterne spilles i kampen, skal man fortsætte ud af den tangent. Jeg ved godt det ikke var din pointe, men at lave et mere nuanceret billede af vores angribs situation. Desuden er jeg enig i, at vi selvfølgelig skal satse på de spillere der har en fremtid hos os. Fair nok AK vil videre og OB vil have ham, men alt har en pris i livet. Også for dem.
Ja, vi er nok meget enige - og hvis jeg havde haft tid, ville jeg også have trukket lidt i land, da jeg så Fish' glimrende indvending, som jeg er meget enig i. Nej, statistikken kan ikke bruges til at påstå, at Helenius er bedre end AK - selv om jeg nok får det til at se sådan ud. Men den kan godt bruges som modargument på påstanden om, at AK bare er og var en notorisk bomber for AaB. Havde han været det, ville det også kunne ses på hans målstatistik.

Jeg er dog heller ikke vild med den med at omskrive historien og underkende tidligere spilleres præstationer for AaB. Det fortjener heller ikke AK, der alene med sine mål i Zagreb skaffede flere millioner AaB-kassen end Helenius med sit skifte til Premier League.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 6. aug 2015, 21:41

AllanPedersen skrev:Kent Nielsen har selv gjort det klart at alle trænere han kender kunne aldrig drømme om at ikke stille med det bedste hold.
trænere beholder jobbet når de vinder kampe....
Ja så må vi med 100% sikkerhed antage at det altid er tilfældet når Kent har udtalt det. Der er jo aldrig trænere i verdenshistorien der har undladt spillere på grund af personlige kontroverser eller skuffelse over spillerens valg. Trænerne sætter altid det stærkeste hold .
AllanPedersen skrev:Søndergaard har kaldt AK vores aller bedste spiller i foråret 2014..
Det er tydeligt det er ledelsen der har valgt vi ikke skal bruge ham.. og så er det en straf.
Det er en straf når det ikke er vores bedste 11'er.
Så når Søndergaard en gang har kaldt AK vores aller bedste spiller i foråret 2014, så kan den holdning på ingen måde ændre sig. Det kan på ingen måde forholde sig sådan at Søndergaard ikke vurdere AK som bedst pt. Det kan på ingen måde tænkes at Søndergaard kigger lidt længere end den næste kamp? Kunne det tænkes at man direkte har sagt at Søndergaard har denne sæson til at spille sit hold sammen og udvikle på materialet før der skal skaffe resultater? Ved det ikke, ved du?

Savner jeg AK i start 11'eren? - Ja for helvede. Kan jeg klandre AaB/Søndergaards fravalg. Nej det mener jeg ikke. AK er på vej væk og der er flere gode alternativer til positionen. Er jeg ligeglad hvem der har taget beslutningen - klart og rungende Ja

Jeg forstår at du er ret passioneret omkring dine holding til Gaarde og bestyrelsen og spilder ikke en eneste lejlighed til at give den til kende i snart sagt hver eneste tråd herinde. Men jeg forstår egentlig ikke hvad du vil. Du vil have bestyrelsen og Gaarde er hårdere i forhandlingerne, hiver flere gysser hjem, laver længere kontakter eller sælger. Ved første lejlighed en spiller så sættes stolen for døren er du i blækhuset og klandre Gaarde og bestyrelsen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 22:47

Fisk jeg tror du misforstår.

Jeg vil ikke have AK spiller.. jeg vil hellere tabe kampe med Spalvis and vinde med AK.
Men det er en luksus holdning jeg kan tage mig som fan.

Det er der sku ingen trænere der kan..
Træneren kan ikke bruge til noget hvem der er gode om 2 år.. for der kan han være fyret.

Bare fordi jeg ikke bryder mig om AK skulle spille.. er jeg ikke så blind jeg ikke kan se vi straffer ham
og forsøger at hive flere penge fra OB.
Det mest tydelige er jo at Dalsgaard også har en udløbende kontrakt men er fast mand.

Og beklager jeg fik skrevet Søndergaard kalder AK klubbens bedste i foråret 2014..
Jeg mente foråret 2015...
Han kaldte AK vores bedste spiller lige da han kom til klubben...
Og 2 måneder senere er der ikke plads til ham på en 25 mands stor trup til Tyskland?

Jeg vil ikke have AK spiller..
Men jeg er ikke så farvet at jeg ikke kan se.. det her er en ledelses beslutning.. for at presse OB til at smide penge..
Det har intet med træner rolle at gøre det her.
De bruger det hold de har til rådighed,.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 7. aug 2015, 11:08

AllanPedersen skrev:Fisk jeg tror du misforstår.

Jeg vil ikke have AK spiller.. jeg vil hellere tabe kampe med Spalvis and vinde med AK.
Men det er en luksus holdning jeg kan tage mig som fan.

Det er der sku ingen trænere der kan..
Træneren kan ikke bruge til noget hvem der er gode om 2 år.. for der kan han være fyret.

Bare fordi jeg ikke bryder mig om AK skulle spille.. er jeg ikke så blind jeg ikke kan se vi straffer ham
og forsøger at hive flere penge fra OB.
Det mest tydelige er jo at Dalsgaard også har en udløbende kontrakt men er fast mand.

Og beklager jeg fik skrevet Søndergaard kalder AK klubbens bedste i foråret 2014..
Jeg mente foråret 2015...
Han kaldte AK vores bedste spiller lige da han kom til klubben...
Og 2 måneder senere er der ikke plads til ham på en 25 mands stor trup til Tyskland?

Jeg vil ikke have AK spiller..
Men jeg er ikke så farvet at jeg ikke kan se.. det her er en ledelses beslutning.. for at presse OB til at smide penge..
Det har intet med træner rolle at gøre det her.
De bruger det hold de har til rådighed,.
Ok, fair nok Allan, må indrømme at jeg efterhånden har mistet overblikket over hvad vi egentlig diskuterer omkring A.Ks situation. Der er jo ingen tvivl om at A.Ks beslutning om at tage til OB har betydet at han nu sidder udenfor. En af årsagerne er helt sikkert som du har skrevet flere gange at AaB håber at få sig en skilling ved et skifte nu samt spare nogle løn kroner. Deraf måske manglende deltagelse til Tyskland.

Men jeg mener oprigtigt at der er en stor sandsynlighed for at Søndergaards prioriteringer i forhold til udtagelse til SL kampe kan have vippet væk fra A.K uden direkte ordre fra bestyrelsen. Vi er stærkt besat på angriber pladsen (antal mæssigt)set i forhold til på resten af banen, og vi kan forhåbentlig også blive enige om at Helenius, Spalvis, Jönsson og Ene besidder potentialet, omend det pt er uforløst. Jeg anser det ikke for usandsynligt at Søndergaard vælger at spille dem istedet for A.K ud fra en betragtning at de antages til rådighed hele sæsonen. Med P.K der kun lige er vendt tilbage har vi vel ikke haft et reelt alternative til Dalsgaard.

Men det afhænger jo også af hvad Søndergaard har af aftaler med AaB. Har man bedt ham om at tænke langsigtet eller resultater her og nu. Bestyrelsen har prioriteret økonomisk mådehold og sat ambitionen efter placering i den bedste halvdel af suppen. Netop mådehold var vel grunden til at flere andre kanditater sprang fra. Det er vel ikke helt urealistisk at tro at samtaler mellem AaB og Søndergaard har kunnet gå i retning af at han med det materiale der er til rådighed, skal fokusere på at udvikle holdet/talenterne så vi måske, hvis vi er heldige, kan spille om medaljer i 2016/2017. Jeg gætter kun, men finder det muligt. Reelt tror jeg at beslutningen ligger i en skøn sammenblanding mellem Søndergaards og AaBs prioriteter.

Om det er en direkte straf, benhård forhandling eller en prioritering af emner med længere løbetid end AK ved vi nok reelt først hvis A.K stadig er her efter at vinduet lukker. Hvis det bare var forhandling vil vi se han glide ind i truppen igen. Hvis det er straf eller prioritering vil A.K nok lukke op for posen til den tid.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. aug 2015, 15:22

»Lykkes det ikke for os at leje ham ud, vil jeg ikke afvise, at han i løbet af efteråret kommer i aktion på vores førstehold. Men den beslutning er op til vores træner (Lars Søndergaard, red.) at tage,« siger Allan Gaarde. (Citat fra BT)
Ska' vi hak'?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 7. aug 2015, 15:57

MrBangDK skrev:»Lykkes det ikke for os at leje ham ud, vil jeg ikke afvise, at han i løbet af efteråret kommer i aktion på vores førstehold. Men den beslutning er op til vores træner (Lars Søndergaard, red.) at tage,« siger Allan Gaarde. (Citat fra BT)
Livebilleder fra forhandlingerne

Billede

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 7. aug 2015, 16:05

Mao! Diddy Mao!

AK's situation er ved at være boocoo dinky dau

(Tak Eksil, så fik jeg endelig brug for det VC slang man uundgåeligt tilraner sig gennem Vietnam filmene)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 7. aug 2015, 18:07

nj27 skrev:hold da op , man kan da overhovedet ikke være i tvivl om at det her er en straffeaktion , ellers havde han da været med på turen til Tyskland
Self kan man behandle en spiller på denne måde, hvis der ligger gode grunde bag. Og i vores tilfælde er det, at AK absolut ingen fremtid har i AaB.

Tag Man Utd og De Gea. Han er udeladt af premieren pga alt det bøvl med Real Madrid. Vi er sq nødt til at vise lidt nosser i dette land, hvis man vil rykke sig ud af den osteklokke vi har levet i aaaalt for længe.

Der bliver nævnt 1 mio, og det er da en fair pris for en topscore og så til en konkurrent i ligaen. Kan læse på OB's forum at de er ved at gå helt nedenom og hjem pga, vi ikke vil forære dem AK.

Sågar en der skriver at Gaarde er en dårligere leder end Lynge. Hallo det har da intet med sagen at gøre. Gaarde vil ikke bare skippe spillerne her i klubben afsted for håndører som vi har været vant til.

Det har vi senest set med Thomsen og nantes og nu AK. Jeg synes det beviser at Gaarde gør sit arbejde og ikke bare er venner med alle i byen. Elsker den nye forhandlingsstil.

Besvar