Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 10. aug 2015, 21:47

Om det er bedste halvdel eller top seks der er målsætningen kan være ligegyldigt. Uanset hvad har holdet ikke kvaliteten. Gaarde må simpelthen finde moneterne frem nu og handle. Holdet er ikke godt nok.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 10. aug 2015, 22:03

Jeg har selv været ude med riven efter de unge og mener heller ikke just, at Bruhn og Børsting er verdens 8. vidunder, men vi har et meget større problem. Da vi havde held med talentsatsningen havde vi en solid velsmurt stamme af rutinerede stabile folk som i Augu, Würtz, Due, Curth, Wæhler og til dels KEP og Bøgelund. Gode spillere, som skabte et godt fundament der skabte tryghed på holdet og gav et godt miljø for de unge at slå til i. Som jeg ser det store problem lige nu har vi ikke en solid stamme spillerne kan støtte sig op af. I den nuværende trup kunne man forvente følgende var den solide stamme, men de er det ikke længere.

- Augu
Det smerter mig at sige det om min all-time favoritspiller, men han er over the hill. Vi ser tydeligt idag, at han slet ikke har niveauet længere og det er en skam. Han er sikkert stadig en god leder uden for banen, men de rutinerede skal også skabe tryghed på banen.
- RIsgård
Stærk spiller, men ikke længere fit og han virker ikke umiddelbart som den ledertype vi kan bygge det op om.
- Enevoldsen
Ud fra CV'et burde Ene være en af de spillere som skal skabe den rutinerede stamme. Han viser også fight i de store kampe, men er for det meste til rotterne.
- KEP
Knokler som en gal uden at være speciel god. I den nuværende trup er han nok den der er opgaven mest voksen udover Würtz.
- Würtz
En af de få rutinerede, som faktisk stadig leverer. Trækker et ubarmhjertligt læs helt alene.
- Jönsson
Igen en spiller der kunne skabe tryghed, men er helt ved siden af sig selv og som ikke trækker læsset.
- Patrick
Er ved at have alderen til sådan en rolle, men han skal måske først til at træde i karakter.

Min påstand er derfor, at det er bydende nødvendigt at handle ind til den rutinerede stamme på holdet da vi simpelthen ikke har den rutinerede rygrad på holdet, som kan skabe en solid base på holdet. Derfor er det bydende nødvendigt for klubbens strategi, at vi får noget nyt frisk rutine ind som vi kan bygge et nyt hold om. Ellers risikerer vi at tabe de nye talenter på gulvet fordi vi giver dem helt urimelige arbejdsbetingelser. Især ville noget nyt blod til den centrale midtbane pynte da Augu er over the hill, Risgård i bedste fald er skrøbelig og vi er doomed uden Würtz. I mine øjne har vi 1,5 reelle ledere; Würtz som den rendyrkede og KEP har noget af det i sig. Selvom jeg ønsker mig offensive kvaliteter for at opnå de forventninger jeg har til AaB er det meget vigtigere at få købt ind til fundamentet på holdet for at undgå vi sejler agter ud og bliver et bundhold.

MisterBT
Miniput
Miniput

Indlæg af MisterBT » 10. aug 2015, 23:35

Synes denne tråd mangler lidt forslag til hvilke spillere som kunne være interessante for AaB.

Smider lige et par stykker eller 3 ind.
- Bjørn Paulsen, Sønderjyske. Hans fysik og fighterhjerte ville pynte gevaldigt på den nuværende trup...dækker både midtforsvar og den defensive midt.

- Pierre Kanstrup, Sønderjyske. Fast mand og spillende midterforsvarer, mener desuden han spillede hele sidste sæson uden at få et kort, siger meget om hans blik for spillet på et hårdt spillende Sønderjyske hold(lidt i tvivl om jeg har ret mht. Kort)

Når Dalle snart måske er videre synes jeg godt man kan kigge lidt til FCK.
- Christoffer Remmer...er røget lidt ud af holdet og er bagerst i køen efter Ankersen og Høgli. Men kæmpetalent og måske fremtidens højreback på landsholdet.

Jeg har ingen ide om hvilken prisklasse de ligger i,men tror ikke vi sprænger banken hverken på købet eller lønbudgettet ved at hente 1 eller 2 af disse....kom nu Gaarde...vi trænger til noget

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2015, 08:18

Hvis nederlaget i går skulle være godt for noget, så er det nok, at Gaarde tænker "OK, det skader nok ikke at handle ind.."

Jeg er enig i, at stammen godt kunne stives af. Men synes godt nok, at det svært at sige præcis hvor. Jeg hælder nok mest til en erstatning til Würtz. Augu plejer at spille sig i form, men vi skal nok til at indstille os på, at Würtz vil have en del småskader og derfor kunne plads måske være mest oplagt at hente til. Kantspillerne, jeg tror stadig på både Bruhn og Børsting (og Thrane), men her kunne et "Anders Due"-type måske gøre underværker, troede det var Ene, men det tyder det ikke på. Tobias Mikkelsen er mit bedste bud.

I midterforsvaret er vi nød til at afvente tilbagekomsten af Kasper P om det stabiliserer det.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 11. aug 2015, 10:13

Sæsonstarten åbenbarer alt for tydeligt, at vi mangler kvalitet over hele linjen. Sidste sæson var en lang ørkenvandring med dårligt, forudsigeligt spil, hvor hverken rutinerede kræfter eller talenter steppede op. Det lader ikke til at være blevet et hak bedre i denne sæson, og når vi så har ladet truppen årelade yderligere med afgangen af Thelander, AK og til vinter Dalsgaard bliver det kun alt for tydeligt at vi mangler dygtige spillere, der kan løfte holdet. Men det er også svært at fortænke vores spillere i at ville videre, når vi lader et mesterhold afvikle for peanuts. Hvor er ambitionerne i AaB?

Der skal ske noget, og Gaarde må op med læderet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 11. aug 2015, 10:27

FlæskeFrank skrev:Hvis nederlaget i går skulle være godt for noget, så er det nok, at Gaarde tænker "OK, det skader nok ikke at handle ind.."

Jeg er enig i, at stammen godt kunne stives af. Men synes godt nok, at det svært at sige præcis hvor. Jeg hælder nok mest til en erstatning til Würtz. Augu plejer at spille sig i form, men vi skal nok til at indstille os på, at Würtz vil have en del småskader og derfor kunne plads måske være mest oplagt at hente til. Kantspillerne, jeg tror stadig på både Bruhn og Børsting (og Thrane), men her kunne et "Anders Due"-type måske gøre underværker, troede det var Ene, men det tyder det ikke på. Tobias Mikkelsen er mit bedste bud.

I midterforsvaret er vi nød til at afvente tilbagekomsten af Kasper P om det stabiliserer det.
Vi mangler en erstatning til Risgaard ikke Wurtz - i min optik! Jeg tror sågar det er derfor LS måske ændre til en 4-1-4-1 i går fordi vi har ingen der fylder så meget centralt og samtidig laver de offensive løb som Risgaard kan. Jeg ved jeg er stor fortaler for Risgaard!! Men jeg mener at vores sæson står og falder med den mand! Hvis han er ude så er vi ingenting, fordi vi har simpelthen ingen erstatning til ham - men ham på banen har vi det offensive og vi har den mentalitet der hedder "Vi skal FANDME ikke tabe" Han er der altid til det sidste fløjt!! Og så er han manden der betyder alt for vores 4-4-2 - når ellers LS går tilbage til den. Så der skal handles lige nu på den plads - Hvis vi havde haft midlerne var en Danny Olsen i AGF lige nøjagtig den type...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2015, 10:34

Nu skal man huske på, at det sjældent er sprudlende kampe, når FCM er den ene part.

Men men jeg har svært ved at forestille mig, at der ikke kommer et rygte i pressen om, at AaB kigger på den eller den spiller i denne uge.

Mht. Risgård, så forstår jeg ikke, at Ene ikke får chancen på pladsen ???
- FlæskeFrank

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 11. aug 2015, 10:55

FlæskeFrank skrev:Nu skal man huske på, at det sjældent er sprudlende kampe, når FCM er den ene part.

Men men jeg har svært ved at forestille mig, at der ikke kommer et rygte i pressen om, at AaB kigger på den eller den spiller i denne uge.

Mht. Risgård, så forstår jeg ikke, at Ene ikke får chancen på pladsen ???
Muligt at der kommer rygter, men jeg tror ikke på forstærkninger, hvis jeg tolker 9800 udlægning lidt tilbage i tråden:
9800 skrev: Kære Allan'.
Begrebet "min klub" skal du ikke tage bogstavligt. AaB ejes af få storaktionærer, men de er alle glødende AaB fans. Vores målsætning i år er nr 6, og vi vurderer at uanset hvad der sker kan vi ikke blive nr 12.
Vi har nu tre muligheder:
1. Forsøge at gå ind i en "lang-pisnings-konkurrence" med FCM, FCK og Brøndby. (Hvordan tror du det vil gå???)
2. Stjæle middelmådige spillere fra ligestillede konkurrenter (som Randers)
3. Være AaB, udvikle et hold der topper om 2-3 år (4 x DM og 1 pokal siden 95)

Hvad synes du vi skal gøre?

Hvis du er utilfreds med strategien, så køb nogen flere aktier, så bestemmer du selv.
Jeg antager at 9800 er en af aktionærene, eller tæt på dem, og jeg tolker hans udlægning som at der er taget en benhård konsekvensvurdering -> AaB kan ikke ryge ud i år med kun 1 nedrykker, og vi fortsætter dermed den kurs som er beskrevet som 3 option. Også selv om det skulle være en under målsætning som nr 6. Uanset hvad du, jeg og alle andre her ønsker os af forstærkninger sker der ikke noget før :
(a) Gaarde får solgt en spiller, og hvem #¤%& skulle det lige være efter de seneste 2 kampe. Svært at se, ihvertfald hvem vi kan afsætte til en stor sum penge lige nu. Thomsen justerer vel hans pris ned i hver kamp lige nu og Dalsgaard har jeg svært ved at se afhændet til udlandet.
(b) Storaktionærerne, som er glødende AaB fans, (heller) ikke kan holde ud at se på det bold der spilles på stadion og ændrer på deres strategi for AaB og acceptere et underskud på driften.
(c) en ny Joakim v And eller som set før, en gruppe af erhvervsfolk, stiller en spiller til rådighed for AaB eller direkte køber sig ind i klubben.

Selv hvis 9800 ikke er en af aktionærene eller tæt på, tror jeg vurderingen er som beskrevet af 9800.
Jeg mener seriøst at vi, på papiret, bør kunne slutte i top 6, men det kræver primært at vores rutinerede spillere stepper op NU.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 11. aug 2015, 11:28

Ta Zidan... aner ik om han er i form, men han er kreativ, har målnæse, kan bruges som kant, gratis og koster vel kun et guldurs penge om måneden... jaja lottokupon.. men prøvetræning og en kamp med reserverne må jo kunne vise om han kan noget endnu. :)
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 11. aug 2015, 11:35

Rextherunt skrev:Ta Zidan... aner ik om han er i form, men han er kreativ, har målnæse, kan bruges som kant, gratis og koster vel kun et guldurs penge om måneden... jaja lottokupon.. men prøvetræning og en kamp med reserverne må jo kunne vise om han kan noget endnu. :)
Stort nej tak!
Derimod syntes jeg stadigvæk, at Dabid Boysen er interessant. Han har under et år tilbage af kontrakten, så koster sandsynligvis ikke kassen. Han kan udfordre, og finde ud af at score mål - noget vi har manglet siden Kusk smuttede til Holland.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 11. aug 2015, 12:29

Hvis vi skal have forstærkninger. Så skal det være FORSTÆRKNINGER!
Mange af dem, som bliver nævnt her er jo ikke bedre end dem vi har allerede.
Så kan det da være det samme.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 11. aug 2015, 20:07

Lige en Debatside klassiker - artikel fra bold.dk, bt.dk, tipsbladet.dk :cool:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ch ... -uden-klub

Er der mon stadig gow i Bolanos?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Favoritspiller: Larsen

Indlæg af OmkringAarhus » 11. aug 2015, 20:11

Gaarde6 skrev:Hvis vi skal have forstærkninger. Så skal det være FORSTÆRKNINGER!
Mange af dem, som bliver nævnt her er jo ikke bedre end dem vi har allerede.
Så kan det da være det samme.
Lige præcis. Og jeg tror ikke på, vi kan hente andre danske klubbers profiler, medmindre de er transferfri til januar. Lønnen kan også blive et problem.

Kris stadsgaard kunne måske hentes på lån indtil januar, men det er måske ikke der, behovet er størst?

Håber der er en erfaren transferfri profil ude i Europa, som gerne vil til AaB, men aner ikke, om der er reelle forstærkninger til rådighed.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af ContractManager » 11. aug 2015, 20:13

Winterburn skrev:Lige en Debatside klassiker - artikel fra bold.dk, bt.dk, tipsbladet.dk :cool:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ch ... -uden-klub

Er der mon stadig gow i Bolanos?
Jeg vil tro at det er ret urealistisk - han forlanger som der står i artiklen, formentlig en krone eller to :-D

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 11. aug 2015, 22:17

Jeg slynger et navn ud her, som nok ikke er populært i nogen øre, men en spiller som har noget kreativitet - Osama Akharraz - tidligere BIF, AGF og FCV spiller - en spiller som er kontroversiel, men han kan noget på egen hånd.. Han er gratis, han er nok også billig, og så kan man se ham an et års tid.. Jeg ser ham som en klar forstærkning til vores nuværende trup..

Derudover ville jeg også gerne se Mohammad Zidan i AaB, da jeg forventer han kan forstærke angrebet - han har noget af det vi mangler..

Sæt igang Gaarde, hvis det stod til mig.. :cheers:
AaB - nu, i morgen & altid! :)

DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Sv: Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af DonSilicone » 11. aug 2015, 22:30

jayC skrev:Jeg slynger et navn ud her, som nok ikke er populært i nogen øre, men en spiller som har noget kreativitet - Osama Akharraz - tidligere BIF, AGF og FCV spiller - en spiller som er kontroversiel, men han kan noget på egen hånd.. Han er gratis, han er nok også billig, og så kan man se ham an et års tid.. Jeg ser ham som en klar forstærkning til vores nuværende trup..

Derudover ville jeg også gerne se Mohammad Zidan i AaB, da jeg forventer han kan forstærke angrebet - han har noget af det vi mangler..

Så hellere tage en nedrykning...

jayC
Landshold
Landshold

Re: Sv: Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jayC » 11. aug 2015, 22:41

DonSilicone skrev:
jayC skrev:Jeg slynger et navn ud her, som nok ikke er populært i nogen øre, men en spiller som har noget kreativitet - Osama Akharraz - tidligere BIF, AGF og FCV spiller - en spiller som er kontroversiel, men han kan noget på egen hånd.. Han er gratis, han er nok også billig, og så kan man se ham an et års tid.. Jeg ser ham som en klar forstærkning til vores nuværende trup..

Ih hvor er jeg glad for vi er så forskellige - ville hellere hente ovenstående og se om det kunne give lidt gejst og mål fremfor nuværende trup ..

Begge spillere er transferfrie og begge har vist de har de kvaliteter som vi fans efterspørger ..

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2015, 22:48

jayC skrev:
DonSilicone skrev:

Ih hvor er jeg glad for vi er så forskellige - ville hellere hente ovenstående og se om det kunne give lidt gejst og mål fremfor nuværende trup ..

Begge spillere er transferfrie og begge har vist de har de kvaliteter som vi fans efterspørger ..
Brent er meget bedre til denne form for trolling.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 11. aug 2015, 22:56

Provst i Brovst skrev:
jayC skrev:
DonSilicone skrev:

Brent er meget bedre til denne form for trolling
Nu "troller" jeg ikke - set på kampen igår, mener jeg 100% at Osama og Zidan ville kunne bidrage med noget af det Helenius, Jønsson, Enevoldsen og Thomsen ikke kan .. Fart, kreativitet og målnæse ..

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2015, 23:18

jayC skrev:
Provst i Brovst skrev:
jayC skrev:
DonSilicone skrev:

Brent er meget bedre til denne form for trolling
Nu "troller" jeg ikke - set på kampen igår, mener jeg 100% at Osama og Zidan ville kunne bidrage med noget af det Helenius, Jønsson, Enevoldsen og Thomsen ikke kan .. Fart, kreativitet og målnæse ..
Jeg foretrækker stadig Brent.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst