Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 10.08.2015
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 10.08.2015
MOM: Klacken
God stemning trods elendig kamp
God stemning trods elendig kamp
Al den her snak om ledelsen må stoppe. Som 9800 beskriver i en anden tråd er det storaktionærne der har udstukket kursen for AaB, og jeg tror egentlig ikke den daglige ledelse i AaB kan gøre så meget mere end de gør. De kan selvfølgelig internt udfordre kursen, men man handler da ikke i mod den kurs der er sat af dem der betaler gildet. Gør man det, skal man ihvertfald ikke komme med hatten i hånden når det går galt næste gang.jensemand1957 skrev:Resultatet af denne kamp og sæsonstarten må ene og alene skyldes den totale inaktive ledelse, som nægter at investere i holdet. Vi kan ikke må nogen måder give de unge spillere skylden eller de mere etablerede spillere samt trænerne, når de forhåbentlig kan se manglerne på holdet, det er meget forståeligt totalt opgivende. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne AaB med FCN, som også har fået en dårlig start, men de handler for at få rettet på manglerne. Ledelsen samt bestyrelsen gør intet - ja man skulle tro, at de håber på, at de unge gutter, som blev hyldet i pausen stiller op i Århus til næste kamp, for vi skal jo holde ungdomslinjen,og så skal spillerne helst være indfødt i 3. generation i Nordjylland. Forstærkning nu tak. Ikke når der er solgt spillere, for det kan ledelsen slet ikke håndtere, for så lang tid er der heller ikke til at vinduet lukker med deres langsommelige tempo.
Og synes du seriøst at det er de unge gutter der er faldet igennem? Jeg mener mere at det er de rutinerede der skulle være ryggraden i holdet der har set svage ud.
-
ContractManager
- Ynglinge

- Favoritspiller: ...ingen over klubben
- Geografisk sted: Aalborg
Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 10.08.2015
Jeg er ikke enig med dig - synes Enevoldsen lavede for mange fejl. Jeg er dog enig med dig i at hans attitude var den klart bedste på holdet - måske lidt for meget til tider.Funky skrev:Enevoldsen, for ilden i øjnene. Han var fandeme ikke tilfreds med at løbe rundt derinde og være til grin, og han turde hugge til holdkammeraterne, når de alt for ofte fejlede. Han kunne desuden med lidt held have scoret et mål. Milevidt foran Augu.Kristian skrev:Hånden på hjertet, hvem ellers ?Salle17 skrev:ContractManager skrev:Aldrig nogensinde har jeg gået så slukøret hjem fra stadion... JAMMERLIG indsats af hele bundtet i dag - Nicolai Larsen kunne ikke engang kaste bolden til nærmeste mand uden at den ramte en FCM-spiller i stedet for.
Første halvleg var en decideret katastrofe, hvor ingen viste vilje eller klubhjerte. Alle spillere var totalt anonyme, og ingen satte en fod rigtigt.
Der skal godt nok ske ting og sager med mentaliteten og modet, hvis ikke vi skal gå en 8.-9. Plads i møde...
Det positive ved det er vel at hverken Dalsgaard, Larsen eller Thomsen, gør særlig god reklame for udenlandske klubber for tiden.
MOTM: Thomas Augustinussen
^^ kæft det er længe siden man har kunnet sige det med hånden på hjertet...
Augustinussen som man of the match? Har vi set den samme kamp? Han lossede jo bare bolden væk, og var alt for langsom i sin boldomgang!
Til gengæld er jeg fuldstændig uenig med dig i at han med lidt held kunne have scoret et mål. Enevoldsen vil gerne ligge delvist måske endda helt på toppen og har så ofte vist fin sparketeknik. Når en bold lander lige for fødderne af dig på kanten af det lille felt, og du har tid til at tage den ned, så skal den fandeme også i garnet...
Jeg ville give den til Paddy hvis det stod til mig.Kristian skrev:Hånden på hjertet, hvem ellers ?Salle17 skrev:ContractManager skrev:Aldrig nogensinde har jeg gået så slukøret hjem fra stadion... JAMMERLIG indsats af hele bundtet i dag - Nicolai Larsen kunne ikke engang kaste bolden til nærmeste mand uden at den ramte en FCM-spiller i stedet for.
Første halvleg var en decideret katastrofe, hvor ingen viste vilje eller klubhjerte. Alle spillere var totalt anonyme, og ingen satte en fod rigtigt.
Der skal godt nok ske ting og sager med mentaliteten og modet, hvis ikke vi skal gå en 8.-9. Plads i møde...
Det positive ved det er vel at hverken Dalsgaard, Larsen eller Thomsen, gør særlig god reklame for udenlandske klubber for tiden.
MOTM: Thomas Augustinussen
^^ kæft det er længe siden man har kunnet sige det med hånden på hjertet...
Augustinussen som man of the match? Har vi set den samme kamp? Han lossede jo bare bolden væk, og var alt for langsom i sin boldomgang!
Jo, men det var altså også en top-redning deres målmand leverer, og det kan man jo aldrig sige sig fri for. Afslutningen var velplaceret og med god fart.ContractManager skrev: Til gengæld er jeg fuldstændig uenig med dig i at han med lidt held kunne have scoret et mål. Enevoldsen vil gerne ligge delvist måske endda helt på toppen og har så ofte vist fin sparketeknik. Når en bold lander lige for fødderne af dig på kanten af det lille felt, og du har tid til at tage den ned, så skal den fandeme også i garnet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det er noget spændende i Oliver Abildgaard, men hvorfor skal han kastes for løverne på det måde? Hvi Risgaard var frisk nok til at spille, hvorfor så ikke tage den halvleg der var i ham og bytte rundt. Det er fint at give de unge tid, men det kan jo også smadre deres selvtillid.
Enig, det synes jeg også er en sjov disposition. Men måske ud fra et håb om at vi mirakuløst havde lavet et resultat der helt kunne have holdt Risgaard på bænken. (Eller være så langt fra sejren allerede ved halvleg at det ikke gav mening at sætte Risgaard ind)Eksil skrev:Det er noget spændende i Oliver Abildgaard, men hvorfor skal han kastes for løverne på det måde? Hvi Risgaard var frisk nok til at spille, hvorfor så ikke tage den halvleg der var i ham og bytte rundt. Det er fint at give de unge tid, men det kan jo også smadre deres selvtillid.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Fire kampe, fire point, tre mål scoret. Og i dag ét skud inden for rammen efter 82 minutter.
De rutinerede kræfter og de, der skulle være vores profiler leverer slet ikke varen og har ikke gjort det længe mens træneren stiller op med en kujontaktik. Enevoldsen kæmpede, men kvaliteten manglede. Så bliver det selvfølgelig svært.
Hvor lang tid skal Rasmus Jönsson bruge på spille sig i form? Altså til andet end at se langsom ud, drible ud over sidelinjen og brænde kæmpechancer udækket og tre meter fra stregen?
Vi skulle nok have givet Nantes den rabat, da de opdagede det med Thomsens øje for købende klubber står næppe i kø med det, der leveres for tiden.
De rutinerede kræfter og de, der skulle være vores profiler leverer slet ikke varen og har ikke gjort det længe mens træneren stiller op med en kujontaktik. Enevoldsen kæmpede, men kvaliteten manglede. Så bliver det selvfølgelig svært.
Hvor lang tid skal Rasmus Jönsson bruge på spille sig i form? Altså til andet end at se langsom ud, drible ud over sidelinjen og brænde kæmpechancer udækket og tre meter fra stregen?
Vi skulle nok have givet Nantes den rabat, da de opdagede det med Thomsens øje for købende klubber står næppe i kø med det, der leveres for tiden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
seamann
Drenge mod mænd.
FCM har købt sig nogle gode spillere, fx Kian Hansen ift AaB der spiller med Blåbjerg (der iøvrigt var god i dag).
FCK er det samme, og der vil vi også blive most.
Jeg er glad for, at det er AaB, jeg holder med.
FCM har købt sig nogle gode spillere, fx Kian Hansen ift AaB der spiller med Blåbjerg (der iøvrigt var god i dag).
FCK er det samme, og der vil vi også blive most.
Jeg er glad for, at det er AaB, jeg holder med.
Jeg har godtnok svært ved at gennemskue søndergaards spilkoncept. Eneste forandring i forhold til sidste sæson er at vi nu står 10 meter længere tilbage på banen og losser væk. Vi spiller som sønderjydske, bortset fra at vi ikke er farlige på kontra... Det er jammerligt 
AaB - the Nordic gateway to Europe
Efter sådan en kamp er det helt godt, at der er et stykke hjem. Vi var dårligst på alle parametre. Der er vel næppe en eneste spiller på vores hold, der ville glide direkte ind i startopstillingen hos FCM som de spillede i dag. Derfor er resultatet ganske retvisende. Hvis vi skal spille med, hvor det er sjovt har vi brug for spillere, der rammer topniveauet. Min MOM er Enevoldsen, med plusser til Augu, PK og Riisgård. I den anden ende står kandidaterne i kø. Dalle er normalt blandt de bedste, men i denne sæson har været en undtagelse, især første halvleg var jo utilgiveligt ringe. Jeg tænker på om han måske er bange for at blive skadet og derfor ikke rigtigt går ind i duellerne. Han vil jo ikke forlænge og en alvorlig skade nu vil være en katastrofe for ham... Lidt det samme med Thomsen, som lige siden han for alvor blev sat i forbindelse med udlandet har virket hæmmet i sit spil. Måske de to herrer har brug for at gøre op med sig selv, hvad de egentlig vil. Skal det være AaB, skal det også være det med 100%... Skal det ikke være kan det kun gå for langsomt med at få fundet alternativer.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Elendig dommer, men vores drenge så meget ukoncentreret ud når den ene dårlige aflevering afløste den næste.
2. halvleg var lidt bedre, men vores hold skriger på forstærkninger.
Flere indpiskere a la Ene og Risgård kunne være rart når vi møder modgang.
Det er så nu vi savner typer som David Nielsen på vores hold
2. halvleg var lidt bedre, men vores hold skriger på forstærkninger.
Flere indpiskere a la Ene og Risgård kunne være rart når vi møder modgang.
Det er så nu vi savner typer som David Nielsen på vores hold
-
OmkringAarhus
- 2. div

- Favoritspiller: Larsen
Giv dem nu lidt tid. LS ved, hvad han vil, men vores offensive profiler slår bare ikke til for tiden.Brent skrev:Jeg har godtnok svært ved at gennemskue søndergaards spilkoncept. Eneste forandring i forhold til sidste sæson er at vi nu står 10 meter længere tilbage på banen og losser væk. Vi spiller som sønderjydske, bortset fra at vi ikke er farlige på kontra... Det er jammerligt
Hvis Thomsen ikke sælges, er der åbenbart ingen penge til nye spillere. Altså er opgaven at få drengene til at blive mænd igen... De skal fighte og løbe og præstere det bedste, de kan, og så se at sparke den i kassen.
Risgård er vores suverænt bedste spiller. Det viser, at der er mange, der skal steppe op. Gerne på lørdag.
Jeg synes ikke, AaB skal sælges til en rigmand eller en investor-gruppe, som uden at skele til økonomi og klubbens traditioner køber massivt ind. Andre herinde kan have en anden holdning.
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
1 halvleg var vel noget af det ringeste set siden Pehrson tiden. Der var intet som lykkedes og det var svært at spotte hvad der var taktikken. Det så mest ud som om vi bare blev mast at et meget bedre hold.
2 halvleg var bedre og der var lige en periode hvor vi med lidt mere held og skarphed kunne have fået en kasse og så havde det jo set anderledes ud idag.
Jeg bemærkede at Lars søndergård var en del oppe at stå det meste af 1 halvleg mens det var Kuhn der havde den tjans det meste af 2 halvleg og søndergaard mest sad ned ? Hvorfor mon det ?
2 halvleg var bedre og der var lige en periode hvor vi med lidt mere held og skarphed kunne have fået en kasse og så havde det jo set anderledes ud idag.
Jeg bemærkede at Lars søndergård var en del oppe at stå det meste af 1 halvleg mens det var Kuhn der havde den tjans det meste af 2 halvleg og søndergaard mest sad ned ? Hvorfor mon det ?
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg er desværre lodret uenig med dig.OmkringAarhus skrev: Giv dem nu lidt tid. LS ved, hvad han vil, men vores offensive profiler slår bare ikke til for tiden.
Jeg bliver mere og mere bange for at LS og AaB er et dårligt match. Jeg var positiv omkring ansættelsen og argumenterede imod flere af de tunge debattører herinde, som havde sin tvivl. Jeg er ved at give dem medhold i deres sag.
Problemet er at set udefra ser det netop ud til at LS IKKE ved hvad han vil.
For det første kan jeg ikke huske vi nogensinde har stået så lavt i en hjemmekamp i superligaen som vi gjorde i første halvleg i går.
Det var tæt på kvalmende den måde Kuhn stod og skabte sig på i pausen til Rishøj: Nuvel, spillerne leverede ikke - granted - men trænerteamet bærer 100% ansvaret for at vi stiller med en 4-back kæde lige udenfor feltet og en 5-mands midtbane et par meter lige foran og så en lone ranger (Spalvis) som fiser rundt oppe foran og skal klare det hele selv.
Det er en skandale taktik at komme med, med det spillermateriale vi har.
Det kan godt være vi er ringe - men når vi så skal spille beton-bold med de spillertyper vi ligger inde med, så bliver vi jo helt til grin.
Dårligt trænerarbejde - så flet næbet Kuhn.
For det andet virker LS handlingslammet under kampene og kan ikke sadle om, virker det til.
Som en sidebemærkning fatter jeg simpelt hen ikke Jöhnsson får en hel kamp i går - det var jo patetisk at sidde og kigge på.
Og for det tredje mangler jeg at se at der er en plan med det LS laver. Jeg kan acceptere at vi spiller som en pose nødder, hvis det er "en del af en proces" (som de siger i Brøndby), men det kan jeg altså ikke spotte. Det virker som om der ikke er megen mening med det som sker.
Der var mange som var virkelig ringe i går - men jeg synes i stort omfang pilen peger mod LS. Spillerne var ikke motiverede selvom de skulle op mod FCM og taktikken var helt i skoven.
Jeg tror det bliver et kort ægteskab mellem LS og AaB. Vi taber de næste 3-4 kampe tror jeg (jeg kan slet ikke se hvordan vi kan undgå dette scenario med de program vi har) og så brænder sædet.
Derudover synes jeg det er værd at bemærke at Larsen stod en stor kamp i går. Uden hans ro og overskud var det gået helt galt og end med en kæmpe sæk. Især omkring de farlige dødbolde var han fantastisk.
Bienvenu Bassogog!
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Er i høj grad enig, Aston dog med en tilføjelse. Ja, Larsen stod godt i går, men jeg har aldrig ALDRIG set ham være så decideret pinligt ringe i igangsætningerne.astonvilla skrev:Jeg er desværre lodret uenig med dig.OmkringAarhus skrev: Giv dem nu lidt tid. LS ved, hvad han vil, men vores offensive profiler slår bare ikke til for tiden.
Jeg bliver mere og mere bange for at LS og AaB er et dårligt match. Jeg var positiv omkring ansættelsen og argumenterede imod flere af de tunge debattører herinde, som havde sin tvivl. Jeg er ved at give dem medhold i deres sag.
For det første kan jeg ikke huske vi nogensinde har stået så lavt i en hjemmekamp i superligaen som vi gjorde i første halvleg i går.
Det var tæt på kvalmende den måde Kuhn stod og skabte sig på i pausen til Rishøj: Nuvel, spillerne leverede ikke - granted - men trænerteamet bærer 100% ansvaret for at vi stiller med en 4-back kæde lige udenfor feltet og en 5-mands midtbane et par meter lige foran og så en lone ranger (Spalvis) som fiser rundt oppe foran og skal klare det hele selv.
Det kan godt være vi er ringe - men når vi så skal spille beton-bold med de spillertyper vi ligger inde med, så bliver vi jo helt til grin.
For det andet virker LS handlingslammet under kampene og kan ikke sadle om, virker det til.
Som en sidebemærkning fatter jeg simpelt hen ikke Jöhnsson får en hel kamp i går - det var jo patetisk at sidde og kigge på.
Og for det tredje mangler jeg at se at der er en plan med det LS laver. Jeg kan acceptere at vi spiller som en pose nødder, hvis det er "en del af en proces" (som de siger i Brøndby), men det kan jeg altså ikke spotte. Det virker som om der ikke er megen mening med det som sker.
Der var mange som var virkelig ringe i går - men jeg synes i stort omfang pilen peger mod LS. Spillerne var ikke motiverede selvom de skulle op mod FCM og taktikken var helt i skoven.
Jeg tror det bliver et kort ægteskab mellem LS og AaB. Vi taber de næste 3-4 kampe tror jeg (jeg kan slet ikke se hvordan vi kan undgå dette scenario med de program vi har) og så brænder sædet.
Derudover synes jeg det er værd at bemærke at Larsen stod en stor kamp i går. Uden hans ro og overskud var det gået helt galt og end med en kæmpe sæk. Især omkring de farlige dødbolde var han fantastisk.
Sendt fra min LG-H815 med Tapatalk
Jeg deler din bekymring - var nærmest i chok i går, da jeg forlod stadion. Kan ikke huske et så bovlamt AaB-hold 2 kampe i træk i adskillige år.astonvilla skrev:Jeg er desværre lodret uenig med dig.OmkringAarhus skrev: Giv dem nu lidt tid. LS ved, hvad han vil, men vores offensive profiler slår bare ikke til for tiden.
thomasjn er inde på i "transfertråden", at vores etablerede spillere har for store udsving og for få lederkvaliteter. Jeg synes, at kampen i går viste, at rygraden på holdet pt. kun udgøres af Würtz (Augo i hans fravær), KEP, Risgaard og Ene (endda også for svingende men har vildskaben) - resten er alt for ustabile! Der var decideret frygt at spore hos spillerne i kampens begyndelse i går - hvad var man bange for? Et hold der bestemt ikke har været prangende endnu i denne sæson? Ja, FCM var langt bedre end sidst, de ultra-heldigt vandt i Aalborg, men det er stadig et hold, der spiller primitivt og faktisk skaber relativt få chancer! Vi skal have en rutineret mand ind centralt på banen (i bagkæden eller på midtbanen), og Bjørn Paulsen kunne godt være manden, hvis vi ikke kan finde en Jozo-type nede bagved. Derudover skal vi have en venstrebenet kantspiller, der kan og vil udfordre - at se Troels Kløve udfolde sig i Sønderjyske, må virkelig sætte tanker i gang hos Gaarde & Co.!
Enig i at Larsen var stærk i feltet, MEN hans igangsætninger var pinlige og satte os konstant under pres - og kan han virkelig ikke sparke bolden ordentligt ud. Hans spil med fødderne var jo ikke superligaen værdigt!
Jeg håber Gilli vender tilbage og snupper den højre back fra Dalsgaard - han ligner en færdig mand i klubben i lighed med Thomsen. Jönsson ligner til gengæld en, der skal have en pause, hvis hans selvtillid ikke skal ødelægges totalt - stod og fik helt ondt af ham! Alle 3 kan de enormt meget, men det virker som om, at de er læst! Dalsgaards flade indlæg har alle hold læst - den ENE gang han løftede bolden fik vi kampens store chance til Enevoldsen. Antal assists til Dalsgaard ift. antal indlæg - puha, den statistik må være grum læsning! :-(
Har jeg virkelig lige læst at én argumenterede for at Augu var Man of the match!? Tæller ikke en eneste succesfuld aflevering fra hans side og hans langsomme handlinger giver konstant FCM fordele på midten. Elsker alt hvad han står for som mr. AaB men han ligner en spiller der er over sidste salgsdato.
i min optik spillede Ene okay og hans attitude var nødvendig i en kamp hvor holdkammeraterne lignede grå mus. klart Man of the match i mine øjne sammen med Risgård som skræmmende nok kun skulle bruge en halv time på at imponere mere end alle andre på holdet.
NL i målet stod fint og tog nogle gode redninger men hvorfor er det han konsekvent skal sætte vores forsvar under pres med sine elendige igangssætninger. Især når man har en så dårlig kombinationsspiller som Augu skal taktikken da for alt i verden holdes langt væk fra shortpasses i bagerste geled.
Dalle, Thomsen og Jönne er 3 spillere der burde gå forrest og udvise rutine, kvalitet og lederskab. I denne kamp kvitterede de så med at spille noget af det dårligste vi nogensinde har set fra alle 3! Thomsen og Dalle kunne mistænkes for at være mentalt væk mens Jönne ligner en helt anden spiller end den vi så sidste år.
i min optik spillede Ene okay og hans attitude var nødvendig i en kamp hvor holdkammeraterne lignede grå mus. klart Man of the match i mine øjne sammen med Risgård som skræmmende nok kun skulle bruge en halv time på at imponere mere end alle andre på holdet.
NL i målet stod fint og tog nogle gode redninger men hvorfor er det han konsekvent skal sætte vores forsvar under pres med sine elendige igangssætninger. Især når man har en så dårlig kombinationsspiller som Augu skal taktikken da for alt i verden holdes langt væk fra shortpasses i bagerste geled.
Dalle, Thomsen og Jönne er 3 spillere der burde gå forrest og udvise rutine, kvalitet og lederskab. I denne kamp kvitterede de så med at spille noget af det dårligste vi nogensinde har set fra alle 3! Thomsen og Dalle kunne mistænkes for at være mentalt væk mens Jönne ligner en helt anden spiller end den vi så sidste år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det er dog bemærkelsesværdigt, at vi faktisk sidder på kampen og producerer 2 kæmpechancer de sidste 10 minutter og kunne have vundet den eller dog fået uafgjort. Hold da op, hvor er fodbold i bund og grund tilfældigt.
Når dét er sagt, bliver det imidlertid sværere og sværere at se noget perspektiv i det nuværende hold eller den generelle strategi, som klubben ligger for dagen. Vi kan ikke fastholde eller tiltrække profiler (Kent Nielsen, AK og Kusk), og der er for mange spillere, der falder i flg. kategorier:
1) Spillere, der virker umotiverede og venter på at komme videre til en anden dansk klub eller udlandet
2) Lettere afdankede og skadesplagede tidligere profiler, der spiller i klubben pga. manglende alternativ
3) Ungdomsspillere, der fylder de resterende pladser op
Det er en giftig cocktail, og vi må bare erkende, at AaB nu har været dårligt kørende lige siden mesterskabet, og at der ikke er udsigt til bedring. Hvor skulle den komme fra?
Vi har et år til, at det for alvor bliver alvor. Vi skal benytte vinterens og sommerens transfervindue til at få ryddet op i den nuværende trup og få den fornødne kvalitet indhentet udefra. Det virker på mig, som om AaB er gået fuldstændigt i stå.
Når dét er sagt, bliver det imidlertid sværere og sværere at se noget perspektiv i det nuværende hold eller den generelle strategi, som klubben ligger for dagen. Vi kan ikke fastholde eller tiltrække profiler (Kent Nielsen, AK og Kusk), og der er for mange spillere, der falder i flg. kategorier:
1) Spillere, der virker umotiverede og venter på at komme videre til en anden dansk klub eller udlandet
2) Lettere afdankede og skadesplagede tidligere profiler, der spiller i klubben pga. manglende alternativ
3) Ungdomsspillere, der fylder de resterende pladser op
Det er en giftig cocktail, og vi må bare erkende, at AaB nu har været dårligt kørende lige siden mesterskabet, og at der ikke er udsigt til bedring. Hvor skulle den komme fra?
Vi har et år til, at det for alvor bliver alvor. Vi skal benytte vinterens og sommerens transfervindue til at få ryddet op i den nuværende trup og få den fornødne kvalitet indhentet udefra. Det virker på mig, som om AaB er gået fuldstændigt i stå.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Lige et par småting:AaB-Jones skrev:Jeg deler din bekymring - var nærmest i chok i går, da jeg forlod stadion. Kan ikke huske et så bovlamt AaB-hold 2 kampe i træk i adskillige år.astonvilla skrev:Jeg er desværre lodret uenig med dig.OmkringAarhus skrev: Giv dem nu lidt tid. LS ved, hvad han vil, men vores offensive profiler slår bare ikke til for tiden.
thomasjn er inde på i "transfertråden", at vores etablerede spillere har for store udsving og for få lederkvaliteter. Jeg synes, at kampen i går viste, at rygraden på holdet pt. kun udgøres af Würtz (Augo i hans fravær), KEP, Risgaard og Ene (endda også for svingende men har vildskaben) - resten er alt for ustabile! Der var decideret frygt at spore hos spillerne i kampens begyndelse i går - hvad var man bange for? Et hold der bestemt ikke har været prangende endnu i denne sæson? Ja, FCM var langt bedre end sidst, de ultra-heldigt vandt i Aalborg, men det er stadig et hold, der spiller primitivt og faktisk skaber relativt få chancer! Vi skal have en rutineret mand ind centralt på banen (i bagkæden eller på midtbanen), og Bjørn Paulsen kunne godt være manden, hvis vi ikke kan finde en Jozo-type nede bagved. Derudover skal vi have en venstrebenet kantspiller, der kan og vil udfordre - at se Troels Kløve udfolde sig i Sønderjyske, må virkelig sætte tanker i gang hos Gaarde & Co.!
Enig i at Larsen var stærk i feltet, MEN hans igangsætninger var pinlige og satte os konstant under pres - og kan han virkelig ikke sparke bolden ordentligt ud. Hans spil med fødderne var jo ikke superligaen værdigt!
Jeg håber Gilli vender tilbage og snupper den højre back fra Dalsgaard - han ligner en færdig mand i klubben i lighed med Thomsen. Jönsson ligner til gengæld en, der skal have en pause, hvis hans selvtillid ikke skal ødelægges totalt - stod og fik helt ondt af ham! Alle 3 kan de enormt meget, men det virker som om, at de er læst! Dalsgaards flade indlæg har alle hold læst - den ENE gang han løftede bolden fik vi kampens store chance til Enevoldsen. Antal assists til Dalsgaard ift. antal indlæg - puha, den statistik må være grum læsning! :-(
-Ja, Larsen fik sat spillet skidt i gang nogle gange, men det er altså også svært når midtbanen står plantet med 5 mand 2 meter udenfor feltet. Så bliver det hurtigt noget short-passing, som bliver vildt farligt. Der var også et par gange hvor unge Abildgaard og Larsen misforstår hinanden i kontraen og så ser det dumt ud. Jeg medgiver Larsen lavede fejl i igangsætningen - men det var satme også umulige arbejdsbetingelser for ham.
-Det er klart og tydeligt at Dalsgaard allerede har forladt klubben mentalt. Bænkplads med ham og så PK på hans back med Gili som back-up. Så tager vores finske ven den anden sammen med Ahlmann som snart er med igen. Jeg gider ærlig talt ikke se på Dalsgaard mere med den slatne indstilling og tøsefornærmede approach. Han er væk - så smid ham på bænken. Jøsses, det mål han koster til 0-1 ....
-Vi skal, inden vinduet lukker, have købt en general til dette hold! Skal! Ellers går det hele ad helvedes til. LS er ikke manden der kan få styr på dette hold.
Bienvenu Bassogog!