Mål og ambitioner i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Kristian » 12. aug 2015, 19:58

Jesper Schmidt skrev:
Freddie skrev: Med hensyn til KEPs og Risgårds meninger aner jeg ikke hvor de kommer fra, men det er måske min egen skyld? Hvordan udtaler de sig? Er det ikke Rasmus Würtz, der er anfører?
Det er dog ikke gået helt tosset i de sidste år, og hvís nogen tror, at det er penge og indkøb, der skal levere resultaterne, så kan de jo bare spørge Ståle efter hvordan han selv synes, det går.
http://www.bold.dk/nyt/risgaard-lidt-i- ... r-vi-staar

Rutinerede Kasper Risgård ser spændende momenter fra de mange unge spillere, men den store mængde unge spillere gør også Risgård lidt i tvivl om, hvor nordjyderne står.

- Vi har sagt farvel til rigtig mange spillere det seneste års tid, mens der er kommet nye, spændende spillere op. Men de er også meget uprøvede, siger Risgård til bold.dk.

- Det ser spændende ud men jeg må også sige, at jeg er lidt i tvivl om, hvor vi egentlig står. Vi har en god base på holdet, men vi har også mange meget unge spillere, som ikke har været med i ret lang tid.

- Sæsonen er lang, så man kan godt være lidt nervøs for det, men transfervinduet er ikke lukket endnu. Mon ikke at AaB går ud og kigger lidt op. Vi har ikke gjort det store indtil nu, men det er jo op til Allan Gaarde, siger Risgård.

Fuldstændig udramatisk udtalelse efter min mening, men oversat til debatsidesprog betyder det naturligvis "Risgård kræver indkøb", "Risgård mener også det er for dårligt der ikke kommer nye spillere", eller - min favorit: "Risgård er på vej væk fordi han er skuffet over manglende indkøb i AaB".

Hvad KEP har udtalt aner jeg ikke, men mon ikke det er minimum lige så udramatisk.
Man kan jo vælge og tolke den udtalelse på mange niveauer.

Synes ikke den er så dramatisk som nogle herinde gør den til. Men jeg vil dog sige, at Risgård jo siger dette fordi han mener der mangler lidt rutine, ellers tror jeg han ville have drejet den på en anden måde. Ingen i truppen er vel dumme nok til at stå frem og kræve indkøb på nuværende tidspunkt uden at pakke tingene ind i vat. De har vist nok at gøre med at levere selv.

Er denne kommentar ikke fra før vi startede sæsonen?

Risgård er bundrutineret og har stået over for journalister mange mange gange og han ved godt hvordan man får noget sagt, således det indirekte viser hvad han egentligt mener om det.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. aug 2015, 20:02

Strandli
Er du en mentalt ustabilt, du har måske brug for en hånd ?
Jeg diskutere AaB's, min klub, manglende ambitioner/strategi.
Du snakker om jomfruhinder, pilgrimsrejser , flere profiler og og versefødder.
Du er jo en tøs Allan, længere er den ikke. Du flæber op om at FB bør der lyttes til, og Gaarde og klubben bør agere efter de sande debattører der, fordi de fægter med åben pande med navn og identitet og ikke gemmer sig på debatsiden. Alligevel skjuler du dig bag (denne gang) 'Strandli'. Hvorfor skriver du ikke dit rigtige navn og vedhæfter et billede, nu du er så stor en beundre af åbenhed?

Og din klub og strategi? Det er umiddelbart vanskeligt at afgøre hvor ekkoet runger mest hult. Din interesse i debat eller AaB.

P.S. Du skal dog have ros for din detalje med: allan p (eller hvad han nu hedder?) - fra samme person der lige har proklameret, at han bruger flere timer herinde dagligt. Se, det er morsomt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. aug 2015, 20:06

Kristian skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Freddie skrev: Med hensyn til KEPs og Risgårds meninger aner jeg ikke hvor de kommer fra, men det er måske min egen skyld? Hvordan udtaler de sig? Er det ikke Rasmus Würtz, der er anfører?
Det er dog ikke gået helt tosset i de sidste år, og hvís nogen tror, at det er penge og indkøb, der skal levere resultaterne, så kan de jo bare spørge Ståle efter hvordan han selv synes, det går.
http://www.bold.dk/nyt/risgaard-lidt-i- ... r-vi-staar

Rutinerede Kasper Risgård ser spændende momenter fra de mange unge spillere, men den store mængde unge spillere gør også Risgård lidt i tvivl om, hvor nordjyderne står.

- Vi har sagt farvel til rigtig mange spillere det seneste års tid, mens der er kommet nye, spændende spillere op. Men de er også meget uprøvede, siger Risgård til bold.dk.

- Det ser spændende ud men jeg må også sige, at jeg er lidt i tvivl om, hvor vi egentlig står. Vi har en god base på holdet, men vi har også mange meget unge spillere, som ikke har været med i ret lang tid.

- Sæsonen er lang, så man kan godt være lidt nervøs for det, men transfervinduet er ikke lukket endnu. Mon ikke at AaB går ud og kigger lidt op. Vi har ikke gjort det store indtil nu, men det er jo op til Allan Gaarde, siger Risgård.

Fuldstændig udramatisk udtalelse efter min mening, men oversat til debatsidesprog betyder det naturligvis "Risgård kræver indkøb", "Risgård mener også det er for dårligt der ikke kommer nye spillere", eller - min favorit: "Risgård er på vej væk fordi han er skuffet over manglende indkøb i AaB".

Hvad KEP har udtalt aner jeg ikke, men mon ikke det er minimum lige så udramatisk.
Man kan jo vælge og tolke den udtalelse på mange niveauer.

Synes ikke den er så dramatisk som nogle herinde gør den til. Men jeg vil dog sige, at Risgård jo siger dette fordi han mener der mangler lidt rutine, ellers tror jeg han ville have drejet den på en anden måde. Ingen i truppen er vel dumme nok til at stå frem og kræve indkøb på nuværende tidspunkt uden at pakke tingene ind i vat. De har vist nok at gøre med at levere selv.

Er denne kommentar ikke fra før vi startede sæsonen?

Risgård er bundrutineret og har stået over for journalister mange mange gange og han ved godt hvordan man får noget sagt, således det indirekte viser hvad han egentligt mener om det.
Det kunne jo også være han bare mener det han siger. At han er blevet spurgt hvordan han ser på AaB's hold til den nye sæson, og at han svarer at det ser spændende ud med de mange unge spillere, men at det også gør at han er i tvivl om hvor AaB står. Derudover siger han at AaB har en god base, og at han tror AaB kommer til at hente noget ind, men at det jo iøvrigt er op til Gaarde. Jeg kan se lige præcist nada dramatik i den udtalelse, og hvis man får det indtryk af at læse artiklen at Risgård er utilfreds med AaB's ageren på transfermarkedet, så vil jeg påstå at man ser hvad man vil se, og ikke det som der rent faktisk står.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2015, 20:42

Freddie skrev:
Gnu skrev: Selv ikke-topklubber er bedre til at sælge spillere end os som Yankee flere gange har demonstreret, og det er altså et kæmpe problem for AaB, at man ikke evner at få noget for vores spillere. Vores mesterhold er blevet skilt fuldstændig ad, og vi har ikke fået andet end peanuts. Thelander gik angiveligt for to-tre millioner kroner. Det er sgu for sløjt.
Nu ved jeg tilfældigvis hvad AB modtog som kompensation for uddannelse af Thelander, og jeg kan sige dig, at de rygter som du, og andre, sender videre, ikke er sande. Ved simpel tilbageregning kan jeg meddele dig, at beløbet var det dobbelte. Samtidig er alle de tal, der florerer, avisgætterier. De er så usikre at de ikke kan bruges til noget som helst, heller ikke selv om du kan citere Yankee. Men hvis du erhverver papirudgaven, kan du i det mindste bruge dem som toiletpapir.
Selv om dine betragtninger skulle være sande, er det under ingen omstændigheder noget problem for AaB, for selskabet sikrer sig en drift der balancerer ved almindelig drift. Det betyder på godt dansk, at pengene passer uanset spillersalg, der således er bonus.
Er du helt sikker paa du har regnet rigtig her? Der er jo baade en potentiel videresalgsklausul samt udviklingspenge at opgoere. Grunden til jeg undrer mig er at vi i forbindelse med salget fastholdte forventningen pa mellem nul og minus fem millioner. Hvis vi vitterligt har faaet omkring 5-6 for ham burde det vel ha' rykket noget mere.
Køllen I Møllen skrev:Det er sgu da en fesen måde at debattere på. At udstille hvem man ikke gider høre på?
Hvis man ikke er mand nok til at høre på andre folks meninger er et debatforum vel ikke det rigtige sted? Og ligefrem at udstille det for omverdenen hvem man blokerer er i bedste fald barnligt.
Det er lidt misforstaaet. Jeg elsker personligt at diskutere, alt mellem himmel og jord, saa meget at jeg har gjort en karriere ud af det. Hvis jeg saetter nogen paa ignore er det sgu ikke bare fordi jeg er uenig, men naermere fordi modparten opfoerer sig aandsvagt. Havde det vaeret ude i virkeligheden, havde jeg ogsaa gaaet i en stor bue udenom dem. Naar det saa er sagt, saa medgiver jeg at det er ret skolegaardsagtigt at udstille den slags offenligt, og har dermed fjernet det fra min signatur.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 12. aug 2015, 21:36

Kom nu videre NIN.
Jeg er ikke din gode ven, Allan P (ja havde glemt om det var P,D eller B)
Find ham på Facebook evt. Hvis du savner ham så meget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. aug 2015, 22:10

Strandli skrev:Kom nu videre NIN.
Du kan roligt regne med at det ikke kun er NIN der kan lægge to og to sammen Allan.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2015, 22:13

Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 12. aug 2015, 22:13

Det er altid fedt, når man bliver nævnt i to forskellige indlæg af en person, man (måske) aldrig har debatteret med.

Jeg har altså ikke en hetz imod Allan. Jeg er faktisk enig med Allan i ganske mange ting, men jeg synes desværre ofte, at hans indlæg er lavpandede, aggressive og faktuelt forkerte. Derfor har jeg valgt, at jeg ikke debatterer med Allan længere. Det er skam helt i orden at være imod den kurs, som klubben har lagt for dagen, men så længe niveauet er rystende lavt, så gider jeg ikke debatten. Den fornøjelse må andre have.

Så man kan sige, at jeg har en hetz imod fordummende indlæg, og jeg fornemmer, at vi to nok heller ikke kommer til at debattere en masse, hvis det her er stilen fra din side. I stedet vil jeg bruge den taktik, som jeg altid bruger, når niveauet bliver lavt; at gøre Juntaen opmærksom på det. Hvis du synes, jeg laver en hetz imod Allan eller dig, så er du velkommen til at anmelde mine indlæg.

Helt offtopic, så gør det mig faktisk lidt trist, når du nævner JSJ. Hvor er Fedthår dog blevet af?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 13. aug 2015, 07:39

Jesper Schmidt skrev:
Strandli skrev:Kom nu videre NIN.
Du kan roligt regne med at det ikke kun er NIN der kan lægge to og to sammen Allan.
Hold da helt kæft, han har sat sig hårdt på jer.
Om det er hans skinger tone og ligefremhed, eller det faktum at han( som der ser ud nu) har haft ret i mange af hans pointer, og du/i dermed har taget fejl. I virker sku lidt butthurt. Ja selfølgelig er der lidt pinligt, når i bruger så meget tid herinde, at Allan fra København ,tilsyneladende har større indsigt i klubben og truppen end jer.
Ja det ligner en fejl at sætte vores lid, og brænde en masse lønkroner af på Helen og Ene.
Nej Søndergaard ligner ikke det rigtige match for klubben.
Nej vores talenter ser ikke ud til at poppe ud på samlebånd, som de plejer.
Ja vores profiler ryger for småpenge( hvis de ikke smutter gratis).
Nej der er ingen rød linje i vores kontrakt forlængelser, og det er svært at se truppen bare 2 år frem.
Ja det kan hurtigt ændre sig( heldigvis for os).
Men det er vel overskrifterne på jeres uendelige diskussioner. Og for os der ikke har lært at hade Allan(endnu), er der ingen tvivl om hvem der står tilbage som den dumme og uvidende part i de diskutioner.

PS. Beklager kunji, der skulle selfølgelig stå Jesper Schmidt. Jeg kan oplyse dig om at fedthår arbejder i fakta Nørresundby. Og han ser stadig pisse godt ud.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 13. aug 2015, 08:50

sulakvelidze skrev:Det, der overbeviser mig, er dog hverken spil eller resultater. Den slags går altid op og ned. Det, der overbeviser mig, er pippene fra eksempelvis Risgård om, at der er brug for tilgang. Har en fodboldspiller noget sted nogensinde sagt sådan, hvis der ikke har været noget om det?
Strandli skrev:Yes, nu kan vi vidst godt aflyse heksejagten på ham Allan P.
Han havde ret i hans holdning til truppens kvalitet.
Dvs. Dig, JSJ, Freddie , kunji mfl. Har tager noget så grueligt fejl når i har forsøgt at latterliggøre ham.
Det må være konklusionen, når to generaler udtaler sig som de gør( KEP og Risgaard)

Jeg er lidt nysgerrig. Hvornår mener du, at jeg har latterliggjort denne Allan P? Jeg mindes ikke engang at have været i en debat med ham, så det undrer mig lidt, at du er blevet harm på hans vegne.

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 13. aug 2015, 09:42

sulakvelidze skrev:
sulakvelidze skrev:Det, der overbeviser mig, er dog hverken spil eller resultater. Den slags går altid op og ned. Det, der overbeviser mig, er pippene fra eksempelvis Risgård om, at der er brug for tilgang. Har en fodboldspiller noget sted nogensinde sagt sådan, hvis der ikke har været noget om det?
Strandli skrev:Yes, nu kan vi vidst godt aflyse heksejagten på ham Allan P.
Han havde ret i hans holdning til truppens kvalitet.
Dvs. Dig, JSJ, Freddie , kunji mfl. Har tager noget så grueligt fejl når i har forsøgt at latterliggøre ham.
Det må være konklusionen, når to generaler udtaler sig som de gør( KEP og Risgaard)

Jeg er lidt nysgerrig. Hvornår mener du, at jeg har latterliggjort denne Allan P? Jeg mindes ikke engang at have været i en debat med ham, så det undrer mig lidt, at du er blevet harm på hans vegne.
Jeg beklager hvis jeg har taget fejl af dit brugernavn.Det går lidt stærkt herinde nogle gange.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. aug 2015, 09:46

Buzz Killington skrev:
Freddie skrev:
Nu ved jeg tilfældigvis hvad AB modtog som kompensation for uddannelse af Thelander, og jeg kan sige dig, at de rygter som du, og andre, sender videre, ikke er sande. Ved simpel tilbageregning kan jeg meddele dig, at beløbet var det dobbelte. Samtidig er alle de tal, der florerer, avisgætterier. De er så usikre at de ikke kan bruges til noget som helst, heller ikke selv om du kan citere Yankee. Men hvis du erhverver papirudgaven, kan du i det mindste bruge dem som toiletpapir.
Selv om dine betragtninger skulle være sande, er det under ingen omstændigheder noget problem for AaB, for selskabet sikrer sig en drift der balancerer ved almindelig drift. Det betyder på godt dansk, at pengene passer uanset spillersalg, der således er bonus.
Er du helt sikker paa du har regnet rigtig her? Der er jo baade en potentiel videresalgsklausul samt udviklingspenge at opgoere. Grunden til jeg undrer mig er at vi i forbindelse med salget fastholdte forventningen pa mellem nul og minus fem millioner. Hvis vi vitterligt har faaet omkring 5-6 for ham burde det vel ha' rykket noget mere.

Ja, det er jeg. Min kilde er meget stærk. Jeg meddelte af prisen var det dobbelte af et gæt som var på 2-3 millioner. Slutprisen kompliceres en lille smule af, at der er to elementer i afregningen til AB, nemlig et beløb, der dækker en klausul, samt uddannelsespenge. Jeg vil ikke ud med beløbet af hensyn til min kilde, men det er tilsyneladende enkelt at skille de to tal af, og så ender man på mindst 4 mio. hvilet er dobbelt så meget som 2, men ikke 3.
Køllen I Møllen skrev:Det er sgu da en fesen måde at debattere på. At udstille hvem man ikke gider høre på?
Hvis man ikke er mand nok til at høre på andre folks meninger er et debatforum vel ikke det rigtige sted? Og ligefrem at udstille det for omverdenen hvem man blokerer er i bedste fald barnligt.
Det er lidt misforstaaet. Jeg elsker personligt at diskutere, alt mellem himmel og jord, saa meget at jeg har gjort en karriere ud af det. Hvis jeg saetter nogen paa ignore er det sgu ikke bare fordi jeg er uenig, men naermere fordi modparten opfoerer sig aandsvagt. Havde det vaeret ude i virkeligheden, havde jeg ogsaa gaaet i en stor bue udenom dem. Naar det saa er sagt, saa medgiver jeg at det er ret skolegaardsagtigt at udstille den slags offenligt, og har dermed fjernet det fra min signatur.
Ja, måske. Jeg burde heller ikke have gjort det, men lige i situationen irriterede det mig lidt for meget, tilsyneladende at blive tvunget til at diskutere med samme bruger igen, nu under nyt navn, men med argumenter jeg havde besvaret mange gange før. Jeg elsker også at diskutere, men jeg har trods alt en grænse for hvor mange gange jeg gider svare på det samme.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 13. aug 2015, 09:50

Det er egentlig temmelig komisk at de, de anklager AllanPedersen for at ødelægge debatten i vidt omfang er de samme som elsker at sende sarkastiske stikpiller efter ham, skriver ekstremt nedladende, tillægger manden holdninger han ikke har, opstiller stråmænd, bevidst fejllæser hans indlæg og beskylder ham for at lyve.

Hans stil er polemisk, men der er også andre brugere, som giver udtryk for præcis de samme holdninger som AllanPedersen uden at deres indlæg bliver fulgt af en lang hale af sarkastiske bemærkninger. Apropos at ødelægge debatten...
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 13. aug 2015, 10:04

Gnu skrev:Hans stil er polemisk, men der er også andre brugere, som giver udtryk for præcis de samme holdninger som AllanPedersen uden at deres indlæg bliver fulgt af en lang hale af sarkastiske bemærkninger. Apropos at ødelægge debatten...
Jamen er det ikke også lige præcis problemet? Hans holdninger er jo helt legitime, når han altså ikke har overfortolket citater og lignende. Det er jo netop den aggressive stil, der skader debatten, hvorfor andre med samme holdninger netop ikke bliver 'angrebet'. I hvert fald set fra min stol. Desuden har jeg i flere tilfælde forsøgt faktuelt at svare tilbage på nogle af hans indlæg, hvorefter han fordufter og fortsætter krigen i en anden tråd. Det er der ikke megen debat over.

Uanset hvad, så virker det plat at diskutere Allan, uden Allan umiddelbart har været indblandet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 13. aug 2015, 10:24

Stop nu!!!

Hvis nogen af jer har problemer med indlæg, så må I rapportere dem. Lad være med at spekulere i identiteter, motiver, etc. Det er IKKE det tråden skal bruges til!

/Debatjuntaen

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 13. aug 2015, 10:45

Tak til Debajuntaen :)

Jeg synes faktisk det her burde være den mest interessante tråd på debatsiden, og baggrund for en god saglig og seriøs debat om hvor vi ser AaB om 5, 10 eller 15 år, og hvilken strategi klubben bør følge for at nå disse mål...

Jeg ved hvad jeg ønsker for klubben

At det bliver alle nordjyske fodboldelskeres klub, og at vi ikke ser FCK fans i Sindal eller Arden, eller hvor de nu gemmer sig :D.
At det er den klub hvor de bedste nordjyske spillere spiller i, og der de største talenter i landsdelen ville ønske at spille i..
At vi står på egne ben økonomisk uden behov for en sugardaddy udefra.
At vi med jævne mellemrum levere en topplacering i den bedste række eller pokalen.

og jeg tror faktisk den strategi vi har lagt nu kan føre os den vej, ud fra den overvejelse kan vi så diskuterer om den ene træner er bedre end den anden, eller om vi mangler en forstærkning hist og pist, men det hører transfertråden til...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 13. aug 2015, 10:56

Kunji skrev:
Gnu skrev:Hans stil er polemisk, men der er også andre brugere, som giver udtryk for præcis de samme holdninger som AllanPedersen uden at deres indlæg bliver fulgt af en lang hale af sarkastiske bemærkninger. Apropos at ødelægge debatten...
Jamen er det ikke også lige præcis problemet? Hans holdninger er jo helt legitime, når han altså ikke har overfortolket citater og lignende. Det er jo netop den aggressive stil, der skader debatten, hvorfor andre med samme holdninger netop ikke bliver 'angrebet'. I hvert fald set fra min stol. Desuden har jeg i flere tilfælde forsøgt faktuelt at svare tilbage på nogle af hans indlæg, hvorefter han fordufter og fortsætter krigen i en anden tråd. Det er der ikke megen debat over.

Uanset hvad, så virker det plat at diskutere Allan, uden Allan umiddelbart har været indblandet.
Der er MANGE personer, der deler Allan'S holdninger. Jeg er så en af de få, der har valgt at oprette en profil, og følge lidt op på det.
Mon ikke Allan har fået en lille karantæne, og dukker op igen om er par dage.
Så kan Jesper og banden, også komme igang med at drille ham dåmme dåmme Allan igen.
Det er også meget sjovere, end at diskutere de tydelige problemer klubben har for tiden.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 13. aug 2015, 11:06

Nuvel ja, en interessant og særdeles vigtig debat kørte ret hurtigt op i en spids blev relativt lidt konstruktiv at læse.
For at få det hele tilbage på sporet prøver jeg lige at opsummere lidt.
Jeg tror, at de fleste er meget enige om, at den nuværende situation ikke er optimal. De fleste ønsker også en forstærkning eller to, og de fleste anerkender også talentarbejdet, som en drivende faktor i AaB, som skal forblive uændret eller endda styrkes. Så hvad er det egentligt, vi diskuterer?
I det økonomiske aspekt synes det for mig at være nuancer - altså
1. hvor mange penge skal vi bruge?
2. hvor mange har vi egentligt at bruge?
3. og hvad kan vi opnå ved at bruge penge?

1a. Vi skal ihvertfald turde investere de penge, der er nødvendige for at få en klassespiller, der kan løfte holdet fra dødvandet og kaste selvtillid og konkurrence ind i truppen. Jeg tror ikke vores håbløse spil og manglende vilje er gavnligt for udviklingen af talenter. Modgang er godt, men kun til en vis grænse. Jeg tænker, at en sådan spiller koster cirka 10 millioner inklusive løn.
2a. Røster, som sikkert har mere forstand på økonomi end mig, siger omkring 70 millioner. Da AaB stadig ønsker en sund egenkapital, må man forvente, at betragteligt mindre kan bruges. Dertil kommer dog pengene fra salget af Thelander, som mig bekendt ikke er blevet geninvesteret. Hvis der også skal være til de næste par sæsoner fraregnet indtæger, er et sted mellem 10-20 millioner vel realistisk?
3a. Vi kan ikke følge med FCK, BIF, OB og FCM, men det er der nok heller ikke nogen, der påstår, at vi skal. Jeg tror, at vi med en enkelt solid investering kan gøre en stor forskel på holdet. Så vi skal opnå, at en enkelt klassespiller løfter holdet så tilpas, at vi kan fungere som en outsider til medaljer, og at visse spillere føler sig truet på deres plads, og derfor giver den alt, hvad den kan trække. Om dette virkeligt er muligt med en spiller, ved jeg ikke, men vi så i sin tid, hvilken kæmpe forskel Kusk kunne gøre.

Lad mig afslutningsvis forsøge at aflive en myte. Jeg er ingen sandhedsguru, men jeg tør alligevel gå så langt, at postulere at overforbrug på spillerfronten ikke var udløseren af den økonomiske nærdødsoplevelse - og at investeringer i spillere således heller ikke fører til dette igen. Kan vi ikke godt lade det kort ligge en gang for alle?

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 13. aug 2015, 11:07

KlaskmyggenNoah skrev:Tak til Debajuntaen :)

Jeg synes faktisk det her burde være den mest interessante tråd på debatsiden, og baggrund for en god saglig og seriøs debat om hvor vi ser AaB om 5, 10 eller 15 år, og hvilken strategi klubben bør følge for at nå disse mål...

Jeg ved hvad jeg ønsker for klubben

At det bliver alle nordjyske fodboldelskeres klub, og at vi ikke ser FCK fans i Sindal eller Arden, eller hvor de nu gemmer sig :D.
At det er den klub hvor de bedste nordjyske spillere spiller i, og der de største talenter i landsdelen ville ønske at spille i..
At vi står på egne ben økonomisk uden behov for en sugardaddy udefra.
At vi med jævne mellemrum levere en topplacering i den bedste række eller pokalen.

og jeg tror faktisk den strategi vi har lagt nu kan føre os den vej, ud fra den overvejelse kan vi så diskuterer om den ene træner er bedre end den anden, eller om vi mangler en forstærkning hist og pist, men det hører transfertråden til...
Det er svært at være uenig, i meget af det du skriver. Men hvad er den officielle udmelding fra klubben? Ud over vi skal være med i toppen, og have nordjyske talenter på holdet.
Det virker ikke til at Gaarde og co. Tænker fem ti femten år frem. Tankerne bliver i så fald, ikke delt med os fans/supporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. aug 2015, 11:19

Strandli skrev:Der er MANGE personer, der deler Allan'S holdninger.
Der er også MANGE personer, som mener du er Allah P... Så hvad kan der konkluderes ud fra det ?

Men hvis vi skal have tråden tilbage på sporet. Så forventer jeg, at AaBs ambition og mål for denne sæson er, at kvalificere sig til europæiske kampe. Det er her, at vi kan udvikle klubben ift. konkurrenterne.

Vi er en klub, som altid er i top6(meget få undtagelser), men skal have løftet os op på flere top4 placeringer.

Der vil altid være sugardaddyklubber som FCM og BIF, men vi skal uanset dem stadig være i toppen.

Jeg savner lidt mere kontante udmeldinger fra AaB om europæisk spil.

Der hvor vi de kommende år(og bemærk det er fra i år og frem) bør forvente mere er, at der oftere vil blive købt spillere fra højere hylder end de foregående 3-4 år. Spillere vi kan forvente vil gøre en forskel fra dag 1. På papiret burde Ene og Helenius være to af den slags køb, men ret beset burde de bare være fryns, tidligere AaB'ere som vender tilbage for en stund.

Så min forventning er, at der bliver landet en god spiller inden månedens udgang uanset spillersalg.

Hvis de gør det, så mener jeg AaB har leveret en god og ansvarlig retning for mål og ambition. Altså hvis det kombineres med, at de melder ud, at de går efter europæisk deltagelse i år.
- FlæskeFrank

Besvar