Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 12:27

Freddie skrev:OB forærer vist også sine spillere væk. 3.75 mio for Emil Larsen. Det ville vel skabe en proteststorm fra priseksperterne på Debatten.

http://www.bold.dk/nyt/bild-st-pauli-vil-have-ob-profil
Beløbet afslører jo at der er tale om en frikøbsklausul...kom nu ind i kampen Freddie ;)

Kr. 3,75 mio = 500,000 EURO

http://www.bold.dk/nyt/OB-boss-Emil-Lar ... ebsklausul

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. aug 2015, 12:50

Patmand skrev:
Freddie skrev:OB forærer vist også sine spillere væk. 3.75 mio for Emil Larsen. Det ville vel skabe en proteststorm fra priseksperterne på Debatten.

http://www.bold.dk/nyt/bild-st-pauli-vil-have-ob-profil
Beløbet afslører jo at der er tale om en frikøbsklausul...kom nu ind i kampen Freddie ;)

Kr. 3,75 mio = 500,000 EURO

http://www.bold.dk/nyt/OB-boss-Emil-Lar ... ebsklausul
Ja frikøbsklausulen fra dengang Brøndby var interesseret i Emil Larsen var på 1 mio €.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. aug 2015, 13:03

BoT skrev:
Blomqvist spillede 64 kampe og scorede 10 mål. Som midtbanespillere. Det er der få midtbanespillere i superligaen, der kan gøre efter. Og at han spillede på et dårligt hold, der er rykket ned, ændrer vel ikke noget på hans individuelle niveua (det er da i hvert fald det argument, du bruger mht. Lekven..!)

Det er jo netop det, der er min pointe! Vi har IKKE råd eller mulighed for at hente de bedste spillere fra Allsvenskan! Og skal vi erstatte vores to stærkeste kort, Risgård eller Würtz, er det jo netop de bedste, vi skal have fingre i. Derfor argumenterede jeg jo helt fra start af for, at vi i stedet skal bruge de åbenbart sparsomme midler, vi har til rådighed, andre og langt mere tynde steder i truppen.

Lekven har ganske rigtigt spillet foran nogle svage forsvarsspillere, men som den mest rutinerede defensive kraft - og med sin helt afgørende placering på banen, bærer han da bestemt en del af skylden til Esbjergs deroute. Lekven var i starten af sin Esbjerg-tid helt bestemt en meget stærk spiller i superligaen, men han har tabt rigtig meget niveau og er i mine øjne bestemt ikke længere på niveau med Würtz, Keller, Sparv m.fl.
Christian Holst scorede også mange mål for Silkeborg som midtbanespiller. Det gjorde ham ikke til en profil.
Jeg var sådan set meget glad for at se, at vi endelig turde handle i Allsvenskan igen, men det var et blegt indkøb. Mjällby var det mest profilløse af Allsvenskan-holdene sidste sæson, og derfor rykkede de fortjent ned.

Vi har ikke råd til at hente de bedste spillere, men mindre kan også sagtens gøre det. Klubber som Häcken, Helsingborg og Kalmar har jo også spillere der er værd at kigge på... Og fortsætter med at sælge til f.eks. Holland.
Uden Risgård, mener du så ikke vi er tyndt besat på midten? 3 spillere, hvoraf den ene er en ynglingespiller, til 2 pladser? Og bild mig nu ikke ind at Augu er et rimeligt alternativ. Der er en grund til at han starter på et kontor efter vinterpausen, og ikke på banen. Han har ikke længere niveau til Superligaen.
Würtz spillede 2/3 af Superliga-kampene sidste sæson. Gør han det igen i denne, så skal vi godt nok være heldige med udviklingen hos Abildgaard og Blomqvist hvis de skal bære holdet i de resterende 11 kampe.

Lekven har tabt niveau, siger du. Åbenbart ikke mere, end at der i januar-vinduet havde været interesse fra den enkelte Championship, Trabzonspor og 3 Bundesliga-klubber, hvoraf de 2 havde synet ham i over et halvt år. Mig bekendt har Würtz aldrig været interessant for andre klubber i sin AaB-tid, og det er der måske en grund til... At nogle forveksler hans betydning på holdet med hans spillemæssige kvaliteter.

Og lige en sidste ting. Würtz tjener angiveligt omkring 2,5 mio. om året - mener du vitterligt at han er de penge værd? Til sammenligning aflønnes Lekven med 1 mio. mindre om året...
Würtz har kontrakt 1 år endnu, og til den tid har vi forhåbentlig fundet en ny styrmand der kan tage over. Der er ikke meget value for money over 2,5 mio. kr. om året til en 33-årig spiller uden salgspotentiale.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. aug 2015, 13:45

Til gengæld er der enormt meget value for Money i at have rollemodeller på holdet, når strategien er en massiv talentsatsning. Med Augo på vej ud af omklædningsrummet har vi i øjeblikket Würtz, Risgård og KEP, som de unge kan spejle sig i, og jeg ser klart de to på midten som de bedste rollemodeller efter, at Curth blev sendt til Viborg.

Jeg håber fortsat på, at vi henter en 28-30 år garvet professionel rotte, som har prøvet både op og nedture. At Gaarde så ud fra et økonomisk perspektiv helst vil fange én, der er nede i en bølgedal er en helt anden snak. Det store spørgsmål er, hvor finder vi denne spiller.

Realistisk set er vi nok på hylden alá Erik Huseklepp (30 år og kantspiller med erfaring fra PrL) eller Vadim Demidov (28 år og midterforsvarer/defensiv midt med erfaring fra Spanien og Tyskland), der render rundt oppe i Brann. Brann røg temmelig overraskende ud af tippeligaen sidste år og ligger 2/3 del henne i sæsonen pt. kun til playoff om oprykning. Der er selvfølgelig den hage ved de to spiller, at Huseklepp er Branns loyale svar på Mr. AaB samt særdeles vellønnet, mens Demidov først lige er kommet i gang efter et års skadeshelvede med dårlige fødder alá Enevoldsen. Begge spillere skal derfor lokkes med fodbold på en højere hylde og et udenlandseventyr.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. aug 2015, 13:54

Huseklepp var satme god for et par år siden. Men hvorfor skulle Brann sælge? De er nok ret opsatte på at komme op igen - de er en stor klub og mon ikke de har kørt videre med et Tippeliga setup i næst-bedste række så de er vel afhængige af at komme op igen med det samme. Nogen der ved om Huseklepp stadig er god?

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. aug 2015, 14:33

Rams skrev:Til gengæld er der enormt meget value for Money i at have rollemodeller på holdet, når strategien er en massiv talentsatsning. Med Augo på vej ud af omklædningsrummet har vi i øjeblikket Würtz, Risgård og KEP, som de unge kan spejle sig i, og jeg ser klart de to på midten som de bedste rollemodeller efter, at Curth blev sendt til Viborg.
Nu hvor vi partout skal tale meget om økonomi og udvise mådehold, så er det da et dårligt signal at have en 32-33 årig til at rende rundt på en topløn. Hans niveau falder vel. Jeg holder meget på at der skal findes en ny der kan løfte taktstokken - gerne en der er en 26-28 år, og har prøvet en del.

Vadim Demidov havde været spændende, hvis ikke han havde været så skadesplaget. Al den stund, at han såvidt jeg husker, også kan spille defensiv midt.

Huseklepp er gået i stå i Brann. Blev kritiseret sønder og sammen, for hans (manglende) indsats i nedrykningssæsonen, og har ikke skilt sig ud i den næstbedste række. Er pt. frontangriber i en 4-3-3 under den nye træner, såvidt jeg lige kan regne ud, hvilket aldrig har været hans bedste position. Han slog igennem som wing i et 4-3-3 system, og senere 4-4-2 som sådan lidt skyggeangriber.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 13. aug 2015, 14:37

De to spillere er et eksempel på de typer, som vi kunne bruge som rollemodeller. Altså typer der har taget et skridt ned, men måske kunne have mod på endnu et udenlandseventyr. Den eneste grund til at Brann skulle sælge er, at spillerne ytrer ønske om at komme væk, og at Brann med risiko for at de ikke kommer op i år vurderer, at lønsummen i truppen allerede nu bør trimmes. Derudover har der været uro i Brann-truppen ift. den nye træner, der har strammet voldsomt op på disciplinen.

Huseklepp var ikke god i sidste sæson, men han var qua hans status i truppen også den spiller, som var mest under pres fra tilskuere og medier. Det har Bergen Tidende i øvrigt begået en fin artikel om. Mit indtryk er at han er kommet godt fra land efter vinterpausen, selvom hans naturlige position er kant/offensiv midt. Demidov er som nævnt først ved at komme i omdrejninger, men spiller som nævnt både stopper og defensiv midt.

Eller skal de to spillere alene ses i trådnavnets ånd, Transferønsker
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. aug 2015, 15:12

Gamen skrev:Nu hvor vi partout skal tale meget om økonomi og udvise mådehold, så er det da et dårligt signal at have en 32-33 årig til at rende rundt på en topløn. Hans niveau falder vel. Jeg holder meget på at der skal findes en ny der kan løfte taktstokken - gerne en der er en 26-28 år, og har prøvet en del.
Jeg er altså nød til at kommentere det her.

Først siger du uden dokumentation, at Würtz får 2½ mio kr. om året. Jeg skal ikke sige om det er sandt eller ej, men bare konstatere, at du formentlig kan finde artikler, der angiver han får andre og lavere beløb. Eksempelvis http://indkast.dk/index.php?nyhed=125280, som siger, at han tjener 2,2 mio kr.

Men efterfølgende laver du lige ovennævnte (sviner) på Würtz. Det er dårlig økonomi, at have en så dyr(udokumenteret) spiller rendende, når han er 32-33 år gammel.

Würtz er 31 år. Han fylder år midt i september, så han er snart 32 år men ikke 32-33 år. Og hvis du så vil forsvare dig med, at han har længere kontrakt. Ja den udløber til sommer, altså før han bliver 33 år. Man skrev så en kontraktforlængelse med ham i december 2012, altså forlængede man med en 29 årig spiller.

Min harme er, at du skruer prisen op Würtz samtidig med, at du gør ham ældre end han er. Og AaB i øvrigt gjorde næsten præcis det du ønskede, men så brokker du dig over det 3 år efter.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. aug 2015, 15:39

FlæskeFrank skrev: Jeg er altså nød til at kommentere det her.

Først siger du uden dokumentation, at Würtz får 2½ mio kr. om året. Jeg skal ikke sige om det er sandt eller ej, men bare konstatere, at du formentlig kan finde artikler, der angiver han får andre og lavere beløb. Eksempelvis http://indkast.dk/index.php?nyhed=125280, som siger, at han tjener 2,2 mio kr.

Men efterfølgende laver du lige ovennævnte (sviner) på Würtz. Det er dårlig økonomi, at have en så dyr(udokumenteret) spiller rendende, når han er 32-33 år gammel.

Würtz er 31 år. Han fylder år midt i september, så han er snart 32 år men ikke 32-33 år. Og hvis du så vil forsvare dig med, at han har længere kontrakt. Ja den udløber til sommer, altså før han bliver 33 år. Man skrev så en kontraktforlængelse med ham i december 2012, altså forlængede man med en 29 årig spiller.

Min harme er, at du skruer prisen op Würtz samtidig med, at du gør ham ældre end han er. Og AaB i øvrigt gjorde næsten præcis det du ønskede, men så brokker du dig over det 3 år efter.
Jeg forholder mig til Ekstra Bladets undersøgelse, der er et halvt år gammel. 2.5 mio. (eller 2.2 mio) er alligevel dobbelt så meget som den 3. højeste i lønhierarkiet, hvis man skal tro deres tal. Så jeg skruer ikke nogen pris op. Jeg bruger det senest tilgængelige eksempel. Og i mine øjne er 2.2 mio. årligt for en spiller uden videresalgspotentiale et absurd beløb (særligt for AaB).

Jeg forholder mig ligeledes til hans alder når kontrakten løber ud, altså ved en eventuel forlængelse.

Jeg brokker mig ikke over noget, jeg siger bare at det nok også snart er på tide at kigge efter en fremtidig leder på den plads. En i forvejen langsom spiller bliver ikke hurtigere med alderen, og med tanke på hvor hurtigt det gik ned af bakke for Augu, så har vi ligesom et ret fint eksempel på hvor hurtigt man kan blive uaktuel til startopstillingen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2015, 15:42

Gamen skrev: Jeg forholder mig til Ekstra Bladets undersøgelse, der er et halvt år gammel.
..... [snip]
Ah...
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. aug 2015, 16:29

Gamen skrev:Jeg forholder mig til Ekstra Bladets undersøgelse, der er et halvt år gammel. 2.5 mio. (eller 2.2 mio) er alligevel dobbelt så meget som den 3. højeste i lønhierarkiet, hvis man skal tro deres tal. Så jeg skruer ikke nogen pris op. Jeg bruger det senest tilgængelige eksempel. Og i mine øjne er 2.2 mio. årligt for en spiller uden videresalgspotentiale et absurd beløb (særligt for AaB).

Jeg forholder mig ligeledes til hans alder når kontrakten løber ud, altså ved en eventuel forlængelse.

Jeg brokker mig ikke over noget, jeg siger bare at det nok også snart er på tide at kigge efter en fremtidig leder på den plads. En i forvejen langsom spiller bliver ikke hurtigere med alderen, og med tanke på hvor hurtigt det gik ned af bakke for Augu, så har vi ligesom et ret fint eksempel på hvor hurtigt man kan blive uaktuel til startopstillingen.
Jeg er ret sikker på, at det link, som jeg refererede til, referer fra Ekstrabladets artikel eller omvendt. De tal er fra årsskiftet.

Hvis jeg forstår dig ret, så snakker du nu om, at vi ikke kan forlænge hans kontrakt på samme vilkår som de er i dag. Hvem fanden har snakket om det ville ske ? Selvfølgelig er det en ny situation, dengang forlængede vi med en 29 år.

Og igen 300.000 kr. er mange penge, så det er ikke ligegyldigt og særligt ikke, når man "forhøjer" beløbet for at underbygge sin argumentation.
- FlæskeFrank

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. aug 2015, 16:34

FlæskeFrank skrev:[

Jeg er ret sikker på, at det link, som jeg refererede til, referer fra Ekstrabladets artikel eller omvendt. De tal er fra årsskiftet.

Hvis jeg forstår dig ret, så snakker du nu om, at vi ikke kan forlænge hans kontrakt på samme vilkår som de er i dag. Hvem fanden har snakket om det ville ske ? Selvfølgelig er det en ny situation, dengang forlængede vi med en 29 år.

Og igen 300.000 kr. er mange penge, så det er ikke ligegyldigt og særligt ikke, når man "forhøjer" beløbet for at underbygge sin argumentation.
Dine tal er fra BT, hvis du ellers gad tjekke din egen kilde. Jeg ved ikke hvem der har ret, men undlad venligst at beskylde mig for at lyve, når jeg blot tager tallene fra den nyeste artikel jeg kan finde. Det kan ligeså godt være din artikel der er forkert, som det kan være min.

Din måde at debattere på når du er uenig, klæder dig ikke. Lidt pinligt, at lade sig støde sådan på manchetterne over at jeg har en anden holdning end dig.

Den 3. dyreste spiller i AaB's trup hæver halvdelen af Würtz. Mere skal han i hvert fald ikke have, hans alder taget i betragtning. Vil han forlænge til de vilkår, hvor han formentlig skal gå omkring 40-60 % ned i løn? Muligvis, men jeg tror ikke det er særligt sandsynligt. Så enten betaler vi overpris for ham, eller også tror jeg han finder en anden klub.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. aug 2015, 17:27

Nu har jeg ikke fundet den artikel fra Ekstrabladet, som du omtaler. Og jeg regnede derfor, at det var den samme artikel vi refererede til. Men hvis du har en anden artikel, så fint nok.

Men du svarer jo selv 2,5 mio og så i parentes 2,2 mio. Her siger jeg bare det er ikke det samme. Og antog åbenbart forkert, at du mente, at det var underordnet om det 2,2 eller 2,5 mio.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 17:47

De 20 højest lønnede spillere i Superligaen:

12. JOHAN ELMANDER
Kontraktudløb: 30. juni 2017
Månedsløn: 275.000 kr.

13. RASMUS WÜRTZ
Kontraktudløb: 30. juni 2016
Månedsløn: 250.000 kr.

14. PETTER ANDERSSON
Kontraktudløb: 30. juni 2016

15. BASHKIM KADRII
Kontraktudløb: 30. juni 2018

16. TIM SPARV
Kontraktudløb: 30. juni 2017
Månedsløn: 230.000 kr.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=127412

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 13. aug 2015, 18:06

Jeg har ekstremt svært ved at tro, at Würtz tjener 2.500.000 om året. Han skrev en ny kontrakt i december 2012, hvor klubben i den grad kæmpede med dårlig økonomi. I selvsamme forår udtalte Lynge, at der skulle spillersalg til for at redde årsresultatet, og året forinden præsenterede klubben et underskud på 40.000.000.

2.500.000 er det samme som Prica tjente, og ham skrev vi med før finanskrisen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 18:14

Kunji skrev:Jeg har ekstremt svært ved at tro, at Würtz tjener 2.500.000 om året. Han skrev en ny kontrakt i december 2012, hvor klubben i den grad kæmpede med dårlig økonomi. I selvsamme forår udtalte Lynge, at der skulle spillersalg til for at redde årsresultatet, og året forinden præsenterede klubben et underskud på 40.000.000.

12x250.000 kr. = 3.000.000 kr.

Hvis du har brug for lektiehjælp i matematik stiller jeg mig gerne til rådighed. :P

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 13. aug 2015, 18:17

Patmand skrev:
Kunji skrev:Jeg har ekstremt svært ved at tro, at Würtz tjener 2.500.000 om året. Han skrev en ny kontrakt i december 2012, hvor klubben i den grad kæmpede med dårlig økonomi. I selvsamme forår udtalte Lynge, at der skulle spillersalg til for at redde årsresultatet, og året forinden præsenterede klubben et underskud på 40.000.000.

Hvis du har brug for lektiehjælp i matematik stiller jeg mig gerne til rådighed. :P
Inden du spiller smart, så kan du jo lige prøve at læse et par indlæg længere oppe. ;)

Nu skal indkast.dk naturligvis aldrig tages som et seriøst medie, hvilket et skud på 250.000 selvfølgelig siger alt om.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 18:29

Kunji skrev:
Patmand skrev:

Inden du spiller smart, så kan du jo lige prøve at læse et par indlæg længere oppe. ;)

Nu skal indkast.dk naturligvis aldrig tages som et seriøst medie, hvilket et skud på 250.000 selvfølgelig siger alt om.
Godt ord igen.

Indkast.dk har hapset tallene fra EkstraBladet. Nu vil jeg ikke gøre sportsjournalister til sandhedsvidner, på den anden side har de nok alligevel fingeren sådan rimeligt på pulsen. Jeg formoder de har adgang til en del flere kilder end den gængse fodboldfan.
Har de nogen grund til at overdrive?
De kender den samlede lønpulje i hver enkelt klub temmelig præcist. Så baserer de vel deres beregninger på tips fra kilder og forsøger at regne lidt "'baglæns" fra den samlede lønpulje.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar

Indlæg af Kunji » 13. aug 2015, 18:33

De har skam ingen grund til at overdrive.

Til gengæld ved jeg, hvad Prica fik, og da var tiden trods alt en anden. Såfremt at Lynge har givet Würtz en kontrakt til en værdi af 3.000.000 (eller 2.5000.000) årligt i sparetid, så kan man da for alvor tale om økonomisk uansvarlighed. Hvilket selvfølgelig er en mulighed.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 18:42

Kunji skrev:De har skam ingen grund til at overdrive.

Til gengæld ved jeg, hvad Prica fik, og da var tiden trods alt en anden. Såfremt at Lynge har givet Würtz en kontrakt til en værdi af 3.000.000 (eller 2.5000.000) årligt i sparetid, så kan man da for alvor tale om økonomisk uansvarlighed. Hvilket selvfølgelig er en mulighed.
Nu kender jeg heller ikke detaljerne i hvordan EB vælger at opgøre de enkelte spilleres løn. Jeg ved sign-on fee's er inkluderet, så det er jo ikke fordi der står 250.000 på hans lønseddel. Men hvad de ellers inkluderer; diverse bonus fra mesterskabssæsonen, pokaltriumfen, UEFA deltagelse osv. Who knows?

Men det lader da til at andre medier også placerer Rasmus Würtz på næsten det samme beløb. (Når bonus og det hele medregnes)

Låst