BoT skrev:
Blomqvist spillede 64 kampe og scorede 10 mål. Som midtbanespillere. Det er der få midtbanespillere i superligaen, der kan gøre efter. Og at han spillede på et dårligt hold, der er rykket ned, ændrer vel ikke noget på hans individuelle niveua (det er da i hvert fald det argument, du bruger mht. Lekven..!)
Det er jo netop det, der er min pointe! Vi har IKKE råd eller mulighed for at hente de bedste spillere fra Allsvenskan! Og skal vi erstatte vores to stærkeste kort, Risgård eller Würtz, er det jo netop de bedste, vi skal have fingre i. Derfor argumenterede jeg jo helt fra start af for, at vi i stedet skal bruge de åbenbart sparsomme midler, vi har til rådighed, andre og langt mere tynde steder i truppen.
Lekven har ganske rigtigt spillet foran nogle svage forsvarsspillere, men som den mest rutinerede defensive kraft - og med sin helt afgørende placering på banen, bærer han da bestemt en del af skylden til Esbjergs deroute. Lekven var i starten af sin Esbjerg-tid helt bestemt en meget stærk spiller i superligaen, men han har tabt rigtig meget niveau og er i mine øjne bestemt ikke længere på niveau med Würtz, Keller, Sparv m.fl.
Christian Holst scorede også mange mål for Silkeborg som midtbanespiller. Det gjorde ham ikke til en profil.
Jeg var sådan set meget glad for at se, at vi endelig turde handle i Allsvenskan igen, men det var et blegt indkøb. Mjällby var det mest profilløse af Allsvenskan-holdene sidste sæson, og derfor rykkede de fortjent ned.
Vi har ikke råd til at hente de bedste spillere, men mindre kan også sagtens gøre det. Klubber som Häcken, Helsingborg og Kalmar har jo også spillere der er værd at kigge på... Og fortsætter med at sælge til f.eks. Holland.
Uden Risgård, mener du så ikke vi er tyndt besat på midten? 3 spillere, hvoraf den ene er en ynglingespiller, til 2 pladser? Og bild mig nu ikke ind at Augu er et rimeligt alternativ. Der er en grund til at han starter på et kontor efter vinterpausen, og ikke på banen. Han har ikke længere niveau til Superligaen.
Würtz spillede 2/3 af Superliga-kampene sidste sæson. Gør han det igen i denne, så skal vi godt nok være heldige med udviklingen hos Abildgaard og Blomqvist hvis de skal bære holdet i de resterende 11 kampe.
Lekven har tabt niveau, siger du. Åbenbart ikke mere, end at der i januar-vinduet havde været interesse fra den enkelte Championship, Trabzonspor og 3 Bundesliga-klubber, hvoraf de 2 havde synet ham i over et halvt år. Mig bekendt har Würtz aldrig været interessant for andre klubber i sin AaB-tid, og det er der måske en grund til... At nogle forveksler hans betydning på holdet med hans spillemæssige kvaliteter.
Og lige en sidste ting. Würtz tjener angiveligt omkring 2,5 mio. om året - mener du vitterligt at han er de penge værd? Til sammenligning aflønnes Lekven med 1 mio. mindre om året...
Würtz har kontrakt 1 år endnu, og til den tid har vi forhåbentlig fundet en ny styrmand der kan tage over. Der er ikke meget value for money over 2,5 mio. kr. om året til en 33-årig spiller uden salgspotentiale.