Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 13. aug 2015, 19:30

Mht. Würtz's løn kan man vel have aftalt en årlig lønstigning med udsigt til at få tømt skabet for skeletter. Derudover skal man vel heller ikke undervurdere, at det var livsvigtigt at beholde nogle solide rutinerede folk i klubben til at støtte de unge og gardere holdet imod at komme i problemer. Så det kan jo sagtens give mening, at man har brugt mange penge på at holdet skulle have en rygrad til at understøtte talentstrategien. Talentstrategien kunne kun implementeres fordi man havde et solidt fundament med Augu, Würtz, Wæhler m.fl.
Hvis listen står til troeden er det endvidere vanvittigt at klumpe-dumpe og Gak Gach er de to højest lønnede.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. aug 2015, 19:41

Hvad de to angår skal du tænke på omstændighederne. Cornelius var jo på en vanvittig premier league kontrakt og FCK havde masser af kontanter fra salget af selvsamme. BT skriver at Cornelius' lønpakke i Cardiff var på kr. 22 mio årligt.
FCM skulle bruge en anfører og hentede Bak med en kæmpe sign-on fee. Jeg mener han har fået en ny (mindre) kontrakt sidenhen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2015, 19:45

thomasjn skrev:Mht. Würtz's løn kan man vel have aftalt en årlig lønstigning med udsigt til at få tømt skabet for skeletter. Derudover skal man vel heller ikke undervurdere, at det var livsvigtigt at beholde nogle solide rutinerede folk i klubben til at støtte de unge og gardere holdet imod at komme i problemer. Så det kan jo sagtens give mening, at man har brugt mange penge på at holdet skulle have en rygrad til at understøtte talentstrategien. Talentstrategien kunne kun implementeres fordi man havde et solidt fundament med Augu, Würtz, Wæhler m.fl.
Hvis listen står til troeden er det endvidere vanvittigt at klumpe-dumpe og Gak Gach er de to højest lønnede.
Man kan forestille sig så meget, men det er altså for tosset at diskutere lønforhold i superligaen på baggrund af en artikel i den danske sportspresse. Det er skøn og vurderinger, der i bedste fald er baseret på en regnskabsanalyse, og lidt snak i agentkredse (der kan have alle mulige grunde til at tale løn op eller ned).

I guder hvor jeg håber at AaB snart får nogle point!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. aug 2015, 00:40

Kunji skrev:De har skam ingen grund til at overdrive.

Til gengæld ved jeg, hvad Prica fik, og da var tiden trods alt en anden. Såfremt at Lynge har givet Würtz en kontrakt til en værdi af 3.000.000 (eller 2.5000.000) årligt i sparetid, så kan man da for alvor tale om økonomisk uansvarlighed. Hvilket selvfølgelig er en mulighed.
Tjoh, hvis vi skal tale om økonomisk uansvarlighed, så er det vel at give en ganske udmærket midtbanespiller i Allsvenskan næsten 30-40 % mere i årsløn end hvad den bedst lønnede spiller i Allsvenskan tjente på daværende tidspunkt, hvor handlen blev foretaget. Så helt utopisk er det vel ikke.

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. aug 2015, 00:42

Pastorius skrev:
Man kan forestille sig så meget, men det er altså for tosset at diskutere lønforhold i superligaen på baggrund af en artikel i den danske sportspresse. Det er skøn og vurderinger, der i bedste fald er baseret på en regnskabsanalyse, og lidt snak i agentkredse (der kan have alle mulige grunde til at tale løn op eller ned).

Men næppe helt uden hold i virkeligheden, da de alt andet lige har meget bedre kilder end både du og jeg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2015, 09:25

Gamen skrev:
Pastorius skrev:

Men næppe helt uden hold i virkeligheden, da de alt andet lige har meget bedre kilder end både du og jeg.
Det er jeg helt og aldeles uenig i!
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2015, 09:36

Man savner helt tiden med brasilianske prøvespillere...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 14. aug 2015, 11:33

FlæskeFrank skrev:Man savner helt tiden med brasilianske prøvespillere...
Enig. Vi er som et svensk plaster. Vi mangler lidt eksotisk krydderi, om de så kan spille fodbold eller ej.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 14. aug 2015, 14:39

Der er absolut intet forkert i at diskutere lønforhold og transferbeløb. Medierne er ganske velinformerede omkring disse forhold. Det er ikke svært for journalisterne at finde kilder til den slags. Vi er vel mange der syntes det ikke behøver være så pokkers hemmeligt. Svesken på disken!

De kender næsten altid til de korrekte transferbeløb, også selvom AaB er karrig med den slags, så hvorfor skulle de ikke have samme indsigt i lønforhold?

Det er da interessant at vide, at Petterson og Sparv fra FCM tjener det samme eller lidt mindre end Würtz. Vi kan altså godt aflønne spillere i den klasse, men selvfølgelig er der ikke mulighed for særligt mange i den kategori.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 14. aug 2015, 14:52

Patmand skrev:Der er absolut intet forkert i at diskutere lønforhold og transferbeløb. Medierne er ganske velinformerede omkring disse forhold. Det er ikke svært for journalisterne at finde kilder til den slags. Vi er vel mange der syntes det ikke behøver være så pokkers hemmeligt. Svesken på disken!

De kender næsten altid til de korrekte transferbeløb, også selvom AaB er karrig med den slags, så hvorfor skulle de ikke have samme indsigt i lønforhold?

Det er da interessant at vide, at Petterson og Sparv fra FCM tjener det samme eller lidt mindre end Würtz. Vi kan altså godt aflønne spillere i den klasse, men selvfølgelig er der ikke mulighed for særligt mange i den kategori.
Det man skal huske med løn er at vilkår som signon fee og bonusser let kan gøre en stor forskel. Udlændinge der bliver hentet til DK får ofte høje signon fees.

Dertil skal det noteres at Würtz i min optik uden tvivl må gå ned i løn når hans kontrakt nærmer sig udløb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. aug 2015, 14:56

Forza skrev:
Patmand skrev:Der er absolut intet forkert i at diskutere lønforhold og transferbeløb. Medierne er ganske velinformerede omkring disse forhold. Det er ikke svært for journalisterne at finde kilder til den slags. Vi er vel mange der syntes det ikke behøver være så pokkers hemmeligt. Svesken på disken!

Det man skal huske med løn er at vilkår som signon fee og bonusser let kan gøre en stor forskel. Udlændinge der bliver hentet til DK får ofte høje signon fees.

Dertil skal det noteres at Würtz i min optik uden tvivl må gå ned i løn når hans kontrakt nærmer sig udløb.
Er der nogen der ved hvordan det her fungerer?

Er helt 100 på, at Würtz kan og skal forlænges en gang til. Gerne en af de frygtede toårige kontrakter ;)

Lad os sige, at han går 40 procent ned i løn. Er det så fra dag-til-dag eller når den gamle ville løbe ud?

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 14. aug 2015, 14:58

Forza skrev:

Det er derfor de indregner sign-on fee i lønnen, således man får et realistisk indtryk af klubbens omkostninger vedrørende den enkelte spiller.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 14. aug 2015, 15:03

Eksil skrev:
Forza skrev:

Er der nogen der ved hvordan det her fungerer?

Er helt 100 på, at Würtz kan og skal forlænges en gang til. Gerne en af de frygtede toårige kontrakter ;)

Lad os sige, at han går 40 procent ned i løn. Er det så fra dag-til-dag eller når den gamle ville løbe ud?
2årige kontrakter er kun frygtede på spillere, som der er videresalgspotentiale i. Det er vi ovre med Würtz. Vil han væk, lader vi ham nok gå, vil han blive, bliver vi nok ved med at give ham en decent aftale indtil han ikke kan mere.

Det afhænger af kontraktens ordlyd jo. Så det er forskelligt fra case til case. Jeg tror det er mest normalt i AaB, at man først skifter vilkår, når den gamle kontrakt løber ud. Det er i hvert fald den model jeg har hørt om. Men det er case by case.
Aalborg BK 1885!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 14. aug 2015, 15:03

Eksil skrev:Er der nogen der ved hvordan det her fungerer?

He he. Jeg tror roligt vi kan antage, at spillerne ikke går med til en forringelse af deres løn, før end deres oprindelige kontrakt ville være udløbet. Det modsatte er derimod ganske almindeligt.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 14. aug 2015, 15:05

Patmand skrev:
Eksil skrev:Er der nogen der ved hvordan det her fungerer?

He he. Jeg tror roligt vi kan antage, at spillerne ikke går med til en forringelse af deres løn, før end deres oprindelige kontrakt ville være udløbet. Det modsatte er derimod ganske almindeligt.
Jeg har nu også hørt nogle af de unge, har ventet nogle måneder fra de underskriver den nye kontrakt, til de går op i løn. Så tror bare det handler om forhandlingsposition fra spiller til spiller.
Aalborg BK 1885!

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 14. aug 2015, 15:58

AaB har vist forhørt sig på Casper Sloth.. Man er bange for at Würtz og Risgaard er for skrøbelige! Lyder spændende må jeg sige.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af ContractManager » 14. aug 2015, 16:00

Tyskeren skrev:AaB har vist forhørt sig på Casper Sloth.. Man er bange for at Würtz og Risgaard er for skrøbelige! Lyder spændende må jeg sige.
Pålidelig kilde?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 14. aug 2015, 16:21

Tyskeren skrev:AaB har vist forhørt sig på Casper Sloth.. Man er bange for at Würtz og Risgaard er for skrøbelige! Lyder spændende må jeg sige.
Mere lækkert hår på Aalborg Stadion!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 14. aug 2015, 17:18

http://mobil.bold.dk/nyt/fck-udlejer-marvin-pourie-igen

Øv jeg havde gerne set vi havde lejet ham med en købsoption, han har målnæse og havde været en perfekt erstatning for ak

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 14. aug 2015, 17:23

Sauer skrev:
Mere lækkert hår på Aalborg Stadion!

Rygtet ligger lige til højrebenet:-)

Men hvis man kan hente Sloth er det egentlig helt okay:-) fornuftig spiller, men mon ikke GF trækker.

Låst