Kamptråd: AGF - AaB, 15.08.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 15.08.2015

Indlæg af Søgaard » 16. aug 2015, 10:11

Hanga skrev: Jeg synes vi leverer en god 1. halvleg bortset fra de sidste 5-10 minutter. Efter vores udligning har vi AGF under tungt pres og kan kun takke os selv for ikke at komme foran, især situationen hvor Jönsson fucker en 2 mod 1 situation op var jammerlig. Jeg var klar til at rive ham ud i pausen efter endnu en meget svag præstation, men heldigvis tog han fusen på mig med sin flotte scoring senere i kampen. Hvor vores præstation var solid indtil 1-3 scoringen, der burde have lukket kampen, må man konstatere at vi kom fuldstændig på røven herefter. Chance på chance til AGF'erne der tilsyneladende fik lov at slå det ene indlæg efter det andet. Presspillet var fuldstændig væk og vi stod bare og ventede på dem, uden at få dem stoppet når de så kom. Det var ulideligt at se på, og jeg vil kalde det et mindre mirakel, at de ikke får udlignet til sidst. Hoooold nu op det brændte på!
Men vi må også bare erkende, at vi var helt i knæ på midtbanen til sidst. Self. er der lidt et problem med niveauet, når de 3 gamle mangler, men det hjælper heller ikke, at Jönsson kun lige kan klare 90 min og Spalvis nok helst skulle have 70 :) De var jo helt væk og uden hjælp fra angrebet har midtbanen det også svært - og så var jeg lidt skuffet over Ando, der ikke så ud til at være god nok defensivt. PK havde heller ikke den bedste dag på VB. Er der noget galt med Raitala? Han var da i truppen, med ikke på bænken. Havde måske givet bedre mening at smide PK ind på den defensive til sidst, hvis vi havde haft Raitala til backen.

I øvrigt. Pimpong er altså en smuk type:
https://www.youtube.com/watch?v=BZn5HfixGqs
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2015, 10:28

Søgaard skrev:Spalvis nok helst skulle have 70 :)
Han havde jo lavet to og kunne ikke forstå, at han så stadig skulle blive på banen :P

I øvrigt var meldingen i pressen bagefter fra Søndergaard, at han havde opbakning uanset om resultatet, men medierne og fansene ville kamme over hvis vi tabte tre i træk(fri efter hukommelsen).

Vi er med andre en STORKLUB med det pres, men endnu ikke et galehus. Når Søndergaard skal ifølge visse debattørers kontakt med det nordjyske arbejdsmarked mener, at folket vil have ham fyret efter to nederlag, så er presset godt nok lavt i Brøndby.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 16. aug 2015, 10:35

Har lige set AaBs sammendrag fra kampen. Det ser godt nok ud til at have været en vild kamp! Også på tribunerne - ved Jönssons scoring er brølet stort fra AaBs fans højere end det fra AGF, når de scorer. Fedt!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. aug 2015, 11:12

Sikke nogle jubelscener fra Spalvis og Jönsson. Alene det må give dem genvalg!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 16. aug 2015, 11:25

Erasmus Montanus skrev:Sikke nogle jubelscener fra Spalvis og Jönsson. Alene det må give dem genvalg!
Ja, jeg bemærkede også deres fælles glæde. Det er noget helt andet end at se AK og Helenius. De to virker til at have en god kemi, og de glæder sig for hinanden på banen. Jeg har to nye favoritangribere :thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. aug 2015, 11:32

Søgaard skrev:
Men vi må også bare erkende, at vi var helt i knæ på midtbanen til sidst. Self. er der lidt et problem med niveauet, når de 3 gamle mangler, men det hjælper heller ikke, at Jönsson kun lige kan klare 90 min og Spalvis nok helst skulle have 70 :) De var jo helt væk og uden hjælp fra angrebet har midtbanen det også svært - og så var jeg lidt skuffet over Ando, der ikke så ud til at være god nok defensivt. PK havde heller ikke den bedste dag på VB. Er der noget galt med Raitala? Han var da i truppen, med ikke på bænken. Havde måske givet bedre mening at smide PK ind på den defensive til sidst, hvis vi havde haft Raitala til backen.
Helt enig, som jeg skriver er vi hurtigt i problemer på den midtbane, når vores rutinerede folk med defensive kvaliteter er ude... og netop derfor er det bekymrende, at de alle 3 døjer med skader. Jeg er helt med på at der var gode årsager til, at vi blev presset så hårdt som vi gjorde, jeg konstaterer egentlig blot, at det var utrolig tæt på at koste os.

Underligt at Raitala tilsyneladende er vraget, synes han gjorde det okay i de første kampe. Patrick havde vel også en mindre god kamp på backen i går, med flere fejl undervejs der kunne have kostet.

Ando kom ind med alt alt for lidt energi og arbejdsiver, og han fyldte stort set ingenting defensivt. Han skulle have kompenseret for sine holdkammerater ved at arbejde stenhårdt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. aug 2015, 11:53

dyhrmaN skrev:
Erasmus Montanus skrev:Sikke nogle jubelscener fra Spalvis og Jönsson. Alene det må give dem genvalg!
Ja, jeg bemærkede også deres fælles glæde. Det er noget helt andet end at se AK og Helenius. De to virker til at have en god kemi, og de glæder sig for hinanden på banen. Jeg har to nye favoritangribere :thumbsup:
Helenius så til gengæld ikke specielt glad ud efter kampen. Men okay, det får han heller ikke løn for.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Bramming

Indlæg af nijuni » 16. aug 2015, 12:12

astonvilla skrev:Spalvis: jeg vil føde dine børn!

You Baltic Beast!
Det bliver med garanti tvillinger, tillykke
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2015, 13:52

Jeg har ikke noget at udsætte dommeren for. Men forstår ikke helt situationen, hvor en gf'er tager bolden med hånden. Det var vel en reel målchance AaB fratages, burde han ikke være smidt ud ? Det skal siges kommentatorene på tv ikke tænkte i de baner. Men han var vel reel bagerste mand og handlingen bevidst! Og det plejer at koste
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2015, 14:16

Ang. Helenius så skal han til at passe på.. synes hans attitude på og uden for banen r altså skidt. Han arbejder ikke hårdt nok på banen og d r i sig selv nok til at en erfaren og disciplin fokuseret træner vælger ham fra.
Ser ham helst ikke i klubben mere. Uden angribere der lægger pres på, bliver d sværere for midtbanen.
Der r ikke plads til en luksusspiller som ham.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 16. aug 2015, 14:34

FIDEL skrev:Ang. Helenius så skal han til at passe på.. synes hans attitude på og uden for banen r altså skidt. Han arbejder ikke hårdt nok på banen og d r i sig selv nok til at en erfaren og disciplin fokuseret træner vælger ham fra.
Ser ham helst ikke i klubben mere. Uden angribere der lægger pres på, bliver d sværere for midtbanen.
Der må være gået nogle bogstaver tabt i cyberspace??
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2015, 14:49

Hanga skrev:
Ando kom ind med alt alt for lidt energi og arbejdsiver, og han fyldte stort set ingenting defensivt. Han skulle have kompenseret for sine holdkammerater ved at arbejde stenhårdt!
Det skulle han nemlig, og der er vel ingen tvivl om at netop den besked havde han fået før han blev skiftet ind. Bruhn er bestemt ikke nogen dygtig defensiv spiller, men han burde saftsuseme være kommet med en helt anderledes attitude og løbet røven ud af bukserne for de mange holdkammerater som ikke længere kunne. En af de ringeste præstationer jeg har set i mange år fra en AaB spiller... der skal godt nok andre boller på suppen fra Ando.

Han kunne have lært meget ved at se på Jönssons offervilje i den kamp - en spiller som vel ret beset ikke er meget bedre til at forsvare end Ando, men han kæmpede mere defensivt end jeg nogensinde har set ham gøre før, og det gav jo som bekendt også et mål.

Ellers viste kampen også hvor meget det betyder for angribere at score mål. Jeg synes både Spalvis og Jönsson var fremragende efter deres respektive scoringer - i særdeleshed Spalvis.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2015, 15:04

white splash skrev:
FIDEL skrev:Ang. Helenius så skal han til at passe på.. synes hans attitude på og uden for banen r altså skidt. Han arbejder ikke hårdt nok på banen og d r i sig selv nok til at en erfaren og disciplin fokuseret træner vælger ham fra.
Der må være gået nogle bogstaver tabt i cyberspace??
Nej faktisk ikke.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 16. aug 2015, 15:39

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Det skulle han nemlig, og der er vel ingen tvivl om at netop den besked havde han fået før han blev skiftet ind. Bruhn er bestemt ikke nogen dygtig defensiv spiller, men han burde saftsuseme være kommet med en helt anderledes attitude og løbet røven ud af bukserne for de mange holdkammerater som ikke længere kunne. En af de ringeste præstationer jeg har set i mange år fra en AaB spiller... der skal godt nok andre boller på suppen fra Ando.

Han kunne have lært meget ved at se på Jönssons offervilje i den kamp - en spiller som vel ret beset ikke er meget bedre til at forsvare end Ando, men han kæmpede mere defensivt end jeg nogensinde har set ham gøre før, og det gav jo som bekendt også et mål.

Ellers viste kampen også hvor meget det betyder for angribere at score mål. Jeg synes både Spalvis og Jönsson var fremragende efter deres respektive scoringer - i særdeleshed Spalvis.
Er helt enig i det mærkværdige indhop fra bruhn. Jeg vil ikke deltage den tiltagende talent bashing herinde - men jeg var nærmest aggressiv skuffet over hans manglende engagement og vilje. Han var alt det jeg tidligere har kritiseret han for kogt ned til 20 min- en spiller der løber ved siden af action uden vilje til at sætte sig igennem, bliv ligefrem hentet i løbe duel mod DC.
Jeg sad på AGF sponsor tribune altså den langside hvor han spillede tættest ved og jeg synes faktisk han så træt ud efter første spurt - underligt og jeg mener at hvis han ikke har den rette mentalitet til at begå sig på topniveau så skal han sgu ikke spille på topniveau.
Hans teknik og løb med bolden er fantastisk hvilket selvfølgelig også er derfor han får chancen gang på gang, men han er alt for ofte blind passager.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 16. aug 2015, 15:53

Smukkeste dag i mands minde.

Gid livet var en lang udebanetur.

Jeg elsker jer allesammen
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Indlæg af AMadsen » 16. aug 2015, 16:43

Kasper skrev:Smukkeste dag i mands minde.

Gid livet var en lang udebanetur.

Jeg elsker jer allesammen

Vi elsker også dig!!!!!!
Guld? igen, igen...!

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 16. aug 2015, 19:53

nijuni skrev:
astonvilla skrev:Spalvis: jeg vil føde dine børn!

You Baltic Beast!
Det bliver med garanti tvillinger, tillykke
:thumbsup: :cool: :cool: :cool: :cool:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 16. aug 2015, 19:58

Vi skal have mindst 3 angribere og så må de slås om 2 pladser.

Besynderlig analyse. Og skriv nu hele ord frem for det der sms/chat sprog :-)

Gamen

Indlæg af Gamen » 16. aug 2015, 23:12

Maglau skrev: Er helt enig i det mærkværdige indhop fra bruhn. Jeg vil ikke deltage den tiltagende talent bashing herinde - men jeg var nærmest aggressiv skuffet over hans manglende engagement og vilje. Han var alt det jeg tidligere har kritiseret han for kogt ned til 20 min- en spiller der løber ved siden af action uden vilje til at sætte sig igennem, bliv ligefrem hentet i løbe duel mod DC.
Jeg sad på AGF sponsor tribune altså den langside hvor han spillede tættest ved og jeg synes faktisk han så træt ud efter første spurt - underligt og jeg mener at hvis han ikke har den rette mentalitet til at begå sig på topniveau så skal han sgu ikke spille på topniveau.
Hans teknik og løb med bolden er fantastisk hvilket selvfølgelig også er derfor han får chancen gang på gang, men han er alt for ofte blind passager.
Sidst i 2. halvleg kom han ud i en lang løbeduel i en 2-mod-2 situation ude ved sidelinjen, hvor han alt for nemt lod sig tackle og AGF kunne vinde bolden tilbage. Han luntede selv let tilbage. Jeg så ikke om det var Kuhn eller Søndergaard, men en af dem sprang i hvert fald op fra stolen og sprintede hen, så langt han kunne komme uden at drøne ind i AGF's område, og tordnede mod ham. Lavede fagter og råbte og skreg. Han fik endnu en overhaling da han et halvt minut senere løb fordi igen.
Og han så heller ikke helt godt ud ved 2-3 målet.

Jeg kunne godt forestille mig at AaB forsøger at leje ham ud, hvis der ikke er bedring til vinter. Han virker til at have åbenlyse problemer med motivation og/eller vilje lige pt.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 17. aug 2015, 07:32

SMS sprog, kodesprog, etc. er IKKE tilladt på debatten, jvnf. retningslinjerne:
...som desuden bør overholde en rimelig grammatisk og retskrivningsmæssig standard, ikke mindst for at mindske risikoen for misforståelser og en deraf afsporet debat
Med andre ord, så skal den form for sprog ikke bruges, og til jer andre - hvis I oplever det, så rapporter det i stedet for at lege politi - vi skal nok tage os af det!

Tak!

/Debatjuntaen

Besvar