Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af KJ » 17. aug 2015, 19:33

Allan.... jeg har ikke savnet dig på Debatsiden. Men du fortsætter, hvor du slap. Du er konsekvent og målrettet i din nedsabling af AaB - det skal du have.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2015, 19:40

Trickster skrev:
AllanPedersen skrev:Hvor er Thomsen salget.. Det er enten nu eller 0 kr
Plejer du ikke at brokke dig, når AaB ikke sælger dyrt nok? Nu insisterer Gaarde på at sælge dyrt, og så er det heller ikke godt nok?
Man kan ikke bruge det til noget Trickster hvis det ender i 0 kr.. prøv at tænk..

at brokke mig over der ikke bliver solgt dyrt nok er ikke det samme som så skal man slet ikke sælge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2015, 19:40

KJ skrev:Allan.... jeg har ikke savnet dig på Debatsiden. Men du fortsætter, hvor du slap. Du er konsekvent og målrettet i din nedsabling af AaB - det skal du have.
Det bliver det eneste af dine indlæg jeg svarer på... det er mere for at gøre det klart for alle der læser mig

jeg gider kun diskutere fodbolden.. hvis du har et problem med mig.. så skriv en blog.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 17. aug 2015, 19:54

[quote="AllanPedersen"][quote="KJ"]Allan.... jeg har ikke savnet dig på Debatsiden. Men du fortsætter, hvor du slap. Du er konsekvent og målrettet i din nedsabling af AaB - det skal du have.[/quote]

Det bliver det eneste af dine indlæg jeg svarer på... det er mere for at gøre det klart for alle der læser mig

jeg gider kun diskutere fodbolden.. hvis du har et problem med mig.. så skriv en blog.[/quote]

Af hjertet tak.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 17. aug 2015, 22:23

Brent skrev:
Eksil skrev:Hvis folk vil panikke over Kent Nielsen der trækker spillere til Ooooense, så de den her video. Det starter et andet sted, men udvikler sig til en sand kærlighedserklæring til Rasmus Würtz, som værten på ingen måde ligger op til. Tror godt de kunne finde på at tilbyde ham boksen for at have en mand til at stabilisere holdet fra Eventyrøen.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... nt-nielsen
Kommer ikke til at ske, wurth er aAber i sin DNA. En spiller med klubbens DNA så meget i sjælen skifter ikk til en anden dansk klub!
Gud forbyde at skulle se ham i en FCK dragt :| :| ...men tror han er blevet for gammel til andre klubber :thumbsup:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. aug 2015, 22:26

mich1596 skrev:
Brent skrev:
Eksil skrev:Hvis folk vil panikke over Kent Nielsen der trækker spillere til Ooooense, så de den her video. Det starter et andet sted, men udvikler sig til en sand kærlighedserklæring til Rasmus Würtz, som værten på ingen måde ligger op til. Tror godt de kunne finde på at tilbyde ham boksen for at have en mand til at stabilisere holdet fra Eventyrøen.

Kommer ikke til at ske, wurth er aAber i sin DNA. En spiller med klubbens DNA så meget i sjælen skifter ikk til en anden dansk klub!
Gud forbyde at skulle se ham i en FCK dragt :| :| ...men tror han er blevet for gammel til andre klubber :thumbsup:
?

Billede Billede

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 17. aug 2015, 22:30

Eksil skrev:
mich1596 skrev:
Brent skrev:

?

Billede Billede
HOV... :| :| :|
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 17. aug 2015, 22:42

Den her handel med Thomsen er lidt tricky. Gaarde holder muligvis fast i et beløb omkring 12-15 millioner, men problemet er bare at Thomsen lige nu spiller som en der ikke er meget mere værd end 5 mil. Jeg er ikke i tvivl om at Nantes ser samtlige af AaBs kæmpe lige nu hvis de overveje at købe, og hans præstationer er bestemt ikke noget der skyder prisen op. Men jeg føler helt klart vi skal sælge nu. Hellere 9 millioner nu end 4 millioner til vinter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. aug 2015, 23:12

Nu er det lige op over med forstærkningen.... 48 minutter :DDDDDD
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2015, 08:24

Alexis skrev:Den her handel med Thomsen er lidt tricky. Gaarde holder muligvis fast i et beløb omkring 12-15 millioner, men problemet er bare at Thomsen lige nu spiller som en der ikke er meget mere værd end 5 mil. Jeg er ikke i tvivl om at Nantes ser samtlige af AaBs kæmpe lige nu hvis de overveje at købe, og hans præstationer er bestemt ikke noget der skyder prisen op. Men jeg føler helt klart vi skal sælge nu. Hellere 9 millioner nu end 4 millioner til vinter.
Nu skal man passe på med øjebliks-billeder.
Men ja Thomsen er helt ved siden af sig selv.
Og jeg har selv tænkt samme tanke som dig.
Godt jeg ikke sidder i Gaardes position lige nu! Spørgsmålet er selvfølgelig om der overhovedet er interesse for ham mere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. aug 2015, 09:04

Jeg tror egentlig ikke, at der fra udenlandske klubber er tvivl om kvaliteten af Thomsen. men det som trækker sagen lidt, er de manglende mål. Hvis han prikker et eneste mål ind, så tror jeg han er solgt, for der er den robusthed og snilde de kunne ønske sig.

Men snakke om. at sælge ham for 9 mio kr. Hold nu op. AK ville nogle også til sidst have, at vi bare skulle lade gå gratis for at spare lønnen. Is i maven var så 750.000 kr. værd(formentlig).

Tilsvarende har vi 1½ år med Thomsen. Det er altså lang tid.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2015, 10:11

FlæskeFrank skrev:Jeg tror egentlig ikke, at der fra udenlandske klubber er tvivl om kvaliteten af Thomsen. men det som trækker sagen lidt, er de manglende mål. Hvis han prikker et eneste mål ind, så tror jeg han er solgt, for der er den robusthed og snilde de kunne ønske sig.

Men snakke om. at sælge ham for 9 mio kr. Hold nu op. AK ville nogle også til sidst have, at vi bare skulle lade gå gratis for at spare lønnen. Is i maven var så 750.000 kr. værd(formentlig).

1,5 år er jo netop ikke lang tid.
Om 14 dage har vi kun 1 vindue mere at sælge ham i, hvis vi skal have penge for ham.
Men ellers er jeg enig.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. aug 2015, 10:14

Gaarde6 skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror egentlig ikke, at der fra udenlandske klubber er tvivl om kvaliteten af Thomsen. men det som trækker sagen lidt, er de manglende mål. Hvis han prikker et eneste mål ind, så tror jeg han er solgt, for der er den robusthed og snilde de kunne ønske sig.

Om 14 dage har vi kun 1 vindue mere at sælge ham i, hvis vi skal have penge for ham.
Men ellers er jeg enig.
Eller forlænge, hvis det viser sig at udviklingen er gået lidt I stå og fordrer mere tid i AaB inden udlandseventyr.
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 18. aug 2015, 11:00

MrBangDK skrev:
Gaarde6 skrev:

Men ellers er jeg enig.
Eller forlænge, hvis det viser sig at udviklingen er gået lidt I stå og fordrer mere tid i AaB inden udlandseventyr.
Thomsens MEGET store udfordring og største mangel og som pt. stopper for udlandet. Manglende kampafgørende aktioner.
For få assist og især ALT ALT for få mål... Dette er et punkt han skal forbedre kraftigt... og her tror jeg han skal blive i AaB. Finder han det ikke her, finder han jo det slet ikke i en stærkere liga!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. aug 2015, 11:04

Det er netop nu vi skal forlænge med Thomsen, eller i hvert fald, når vinduet er lukket... Og ja, det vil koste en væsentlig lønstigning, men det er at beskytte værdien af et af vores bedste aktiver. I sidste ende skulle det gerne være en rigtig god forretning... Hvis ikke, ja så har vi sikret en profil i længere tid.

Jeg ved godt at der skal to til en tango og at det er mere kompliceret end beskrevet ovenfor, men jeg håber da man forsøger. Det afhænger nok også en del af, hvor sikker Thomsen føler sig på, at det rigtige tilbud kommer nu her. Ellers kan han forhåbentlig se ideen i, at få en større løncheck nu her, og stole på at AaB er villige til at lytte, når det rigtige tilbud så kommer... AaB har gang på gang vist at de ikke stiller sig i vejen. Ellers må han jo få en klausul på et fornuftigt beløb på de 2-3 millioner euro.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 18. aug 2015, 11:14

Kan vi alle sammen blive enige om det i hvert fald ikke giver nogen mening at lade linen løbe ud?
Som vi efterhånden desværre har en historik med at gøre.

1: Enten sælger vi Thomsen... nu...
2: Eller forlænger med ham..

Det 3. valg. som jeg anser som decideret stupidt.. er bare at lade kontrakten fise ud.
Ja det vil koste lønkroner at skrive ny kontrakt.. men mon ikke selv hvis hans udvikling er gået lidt i stå, kan indbringe de penge igen senere hen.

Er jo ikke fordi han pludselig er blevet en dårlig spiller?.. på sine bedre dage er han stadig en af ligaens bedste kanter..
så savner virkelig argumenter for vi ikke skal forlænge hvis han ikke bliver solgt.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 18. aug 2015, 11:14

I dagens reserveholdskamp har AaB prøvespilleren Christian Bassogog med. Camerouner som pt spiller i Wilmington Hammerheads fra North Carolina. Han er midtbanespiller og ellers aner jeg intet om manden.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2015, 11:31

AllanPedersen skrev:Kan vi alle sammen blive enige om det i hvert fald ikke giver nogen mening at lade linen løbe ud?
Som vi efterhånden desværre har en historik med at gøre.

1: Enten sælger vi Thomsen... nu...
2: Eller forlænger med ham..

Det 3. valg. som jeg anser som decideret stupidt.. er bare at lade kontrakten fise ud.
Ja det vil koste lønkroner at skrive ny kontrakt.. men mon ikke selv hvis hans udvikling er gået lidt i stå, kan indbringe de penge igen senere hen.

Er jo ikke fordi han pludselig er blevet en dårlig spiller?.. på sine bedre dage er han stadig en af ligaens bedste kanter..
så savner virkelig argumenter for vi ikke skal forlænge hvis han ikke bliver solgt.
Jeg kan ikke forestille mig at der er nogender bare vil lade kontrakten loebe ud for sjov skyld, og vi skal naturligvis forsoege at forlaenge hvis det er muligt. Argumentet maa naturligvis vaere at prisen for en forlaengelse kan overstige graensen for det fornuftige i forhold til salgspotentialet. Han har vaeret en del af foersteholdet i 3-4 aar nu, og selvom han har vundet baade mesterskab, pokal, spillet europaeiske kampe og vaeret paa begge landshold, saa er det aabenbart ikke nok til at udlandske klubber staar klar til at smide mange millioner efter ham. Maaske siger det noget om kvaliteten af den vare vi staar med, samt sandsynligheden for at tjene en evt. kontraktforlaengelse hjem. Vi elsker at hype vores spillere i AaB, og selvom Thomsen er god for os, saa mangler han en del af de spidskompetencer der kunne hive ham op over den store graa masse af midtbanespillere der render rundt i europa. Han kan ikke afslutte. Han er ikke vildt hurtig. Han kan ikke rigtig afdrible andre. Han kan ikke takle. Han har godt teknik, et godt passningsspil (uden at vaere blaendende), fint kreativ og saa kan han loebe solen sort. Alt i alt, en meget habil superligaspiller, men saa heller ikke mere. Saa hvis vi giver ham en ny kontrakt, skal vi vaere nogenlunde sikre paa at hans loen giver mening mht. videresalgspotentiale. Derudover er der ogsaa det problem, at for hoej en loen skaber misundelse blandt de andre spillere. Da vi i sin tid gav Michael Jakobsen en stor kontrakt med henblik paa videresalg, saa man kort efter f.eks. Risgaard blive fortoernet over hans kontrakudspil. Saa selve loenstrukturen er vigtig at holde for oeje af flere grunde.

Sidst men ikke mindst, saa bliver vi noedt til at vise at vi er en klub der er villige til at holde paa spillerne hvis vi ikke faar den oenskede salgspris. Man kan ikke faa det begge veje. Og da vi nu har saa godt styr paa oekonomien at vi ikke er afhaengige af storsalg for at overleve, giver det mening at holde ud, og vise omverdenen at et salg bliver paa AaB's premisser.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 18. aug 2015, 11:35

Men jeg har bare problemer med at se hvordan vi kan få 15 millioner for Thomsen. Hvis vi kan det syntes jeg det er super arbejde af Gaarde. Manden laver absolut ingen mål. 4 mål i 95 superliga kampe. Og alle de mål kom i guldsæsonen. Det er altså ikke noget der skriger til himlen om et stort salg. 18 assist i samme antal kampe er jo heller ikke fantastisk, men bare middel fint (6/7 pr. sæson). Han er ikke i nærheden af landsholdet, og han spiller ikke specielt godt i øjeblikket. Sad jeg som udenlandsk klub ville jeg da være i tvivl om han er mere end 10 millioner værd, for det syntes jeg personligt ikke han er.

Jeg har bare lige fundet en hurtig sammenligning frem. Casper Sloth. Blev solgt sidste sommer for 6 millioner. Aldersmæssigt er de identiske på salgstidspunktet, og typemæssigt er de også meget ens. Modsat Thomsen havde Casper Sloth scoret 9 mål i 100 superliga kampe. Altså over det dobbelte på omkring samme antal kampe. Thomsen har lavet 5 assist mere. Casper Sloth var i store dele af salgssæsonen fast mand på landsholdet og spillede i den sæson 5 landskampe (og spillet 9 i alt, kontra Thomsens ene). De er begge to nede i en bølgedal ved salgstidspunktet. Sloth havde 1 år tilbage, Thomsen har 1,5. Når jeg ser på tallene har jeg svært ved at se hvorfor Thomsen skulle koste mere end dobbelt så meget som Casper Sloth. Men jeg håber virkelig Gaarde får skudt ham afsted for 10+, og så får han lige en curth :thumbsup: på forhånd

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. aug 2015, 11:40

Edit: Da der er kommet et par indlæg siden, så er det altså prøvespilleren fra Cameroun, Christian Bassogog, jeg beskriver.

Jeg kan ikke opstøve hans alder, men jeg kan læse mig til, at han er en venstrefodet kantspiller (som måske er lidt for bundet til sin venstreskøjte), som, da han i Maj kom til USA, ikke kunne et ord engelsk. Han beskrives som en god dribler med en masse fart, men mål scorer han ikke mange af endnu (Antipas??). Han træner Carson Porter beskriver ham som værende i top 5 over bedst 1-vs-1 spillere i ligaen, selvom han lige er kommet til.

https://youtu.be/EGbDpuysJUg?t=1h22m27s

https://youtu.be/EGbDpuysJUg?t=1h25m20s

Her resulterer et af hans skud i en returbold til en holdkammerat.
https://youtu.be/GNTQLO2b3IY?t=1h41m30s
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Låst