Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2015, 11:52

Erasmus Montanus skrev:Edit: Da der er kommet et par indlæg siden, så er det altså prøvespilleren fra Cameroun, Christian Bassogog, jeg beskriver.

Jeg kan ikke opstøve hans alder, men jeg kan læse mig til, at han er en venstrefodet kantspiller (som måske er lidt for bundet til sin venstreskøjte), som, da han i Maj kom til USA, ikke kunne et ord engelsk. Han beskrives som en god dribler med en masse fart, men mål scorer han ikke mange af endnu (Antipas??). Han træner Carson Porter beskriver ham som værende i top 5 over bedst 1-vs-1 spillere i ligaen, selvom han lige er kommet til.

https://youtu.be/EGbDpuysJUg?t=1h22m27s

https://youtu.be/EGbDpuysJUg?t=1h25m20s

Her resulterer et af hans skud i en returbold til en holdkammerat.
https://youtu.be/GNTQLO2b3IY?t=1h41m30s
Lyder da bestemt spændene selvom det næsten aldrig udmunder sig i en kontrakt

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 18. aug 2015, 11:53

Erasmus Montanus skrev:Edit: Da der er kommet et par indlæg siden, så er det altså prøvespilleren fra Cameroun, Christian Bassogog, jeg beskriver.

Jeg kan ikke opstøve hans alder, men jeg kan læse mig til, at han er en venstrefodet kantspiller (som måske er lidt for bundet til sin venstreskøjte), som, da han i Maj kom til USA, ikke kunne et ord engelsk. Han beskrives som en god dribler med en masse fart, men mål scorer han ikke mange af endnu (Antipas??). Han træner Carson Porter beskriver ham som værende i top 5 over bedst 1-vs-1 spillere i ligaen, selvom han lige er kommet til.

Med andre ord, den Camerounske Kusk?

Fremragende. Sign, sign, sign

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 18. aug 2015, 13:29

Califfen skrev:

Med andre ord, den Camerounske Kusk?

Fremragende. Sign, sign, sign[/

Han er hurtigere end både Dalsgaard og Gilli, jeg siger det bare!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2015, 13:45

Han spiller i samme liga som Jimmys hold, dvs. den tredje bedste raekke i USA, saa det er nok der anbefalingen kommer fra. Hammerheads ligger pt. nummer anden sidste ud af 24 hold, saa naeppe noget imponerende niveau. Han kan naturligvis godt vaere et fantastisk talent, meeeeeen, tvivler (paa papiret).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. aug 2015, 13:52

Buzz Killington skrev:Han spiller i samme liga som Jimmys hold, dvs. den tredje bedste raekke i USA, saa det er nok der anbefalingen kommer fra. Hammerheads ligger pt. nummer anden sidste ud af 24 hold, saa naeppe noget imponerende niveau. Han kan naturligvis godt vaere et fantastisk talent, meeeeeen, tvivler (paa papiret).
Er det samme liga som kronisk uskarpe FC Vestsjælland angribere bomber løs i?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2015, 13:55

Eksil skrev:
Buzz Killington skrev:Han spiller i samme liga som Jimmys hold, dvs. den tredje bedste raekke i USA, saa det er nok der anbefalingen kommer fra. Hammerheads ligger pt. nummer anden sidste ud af 24 hold, saa naeppe noget imponerende niveau. Han kan naturligvis godt vaere et fantastisk talent, meeeeeen, tvivler (paa papiret).
Er det samme liga som kronisk uskarpe FC Vestsjælland angribere bomber løs i?
Danni König er kongen af den liga
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. aug 2015, 14:05

Hanga skrev:Det er netop nu vi skal forlænge med Thomsen, eller i hvert fald, når vinduet er lukket... Og ja, det vil koste en væsentlig lønstigning, men det er at beskytte værdien af et af vores bedste aktiver. I sidste ende skulle det gerne være en rigtig god forretning... Hvis ikke, ja så har vi sikret en profil i længere tid.

Jeg ved godt at der skal to til en tango og at det er mere kompliceret end beskrevet ovenfor, men jeg håber da man forsøger. Det afhænger nok også en del af, hvor sikker Thomsen føler sig på, at det rigtige tilbud kommer nu her. Ellers kan han forhåbentlig se ideen i, at få en større løncheck nu her, og stole på at AaB er villige til at lytte, når det rigtige tilbud så kommer... AaB har gang på gang vist at de ikke stiller sig i vejen. Ellers må han jo få en klausul på et fornuftigt beløb på de 2-3 millioner euro.
Jeg håber, at man fra AaB's side gør sig umage med at forklare spillerne, at en forlængelse på tre-fire år ikke betyder, at de skal blive kontrakten ud; snarere tværtimod.

I tilfældet Thomsen kunne scenariet se sådan ud: Forlængelse i tre år mens planen er, at han skal sælges om et år til halvlandet. Thomsen får en lønstigning samt en procentdel af transfersummen. = Stort incitament for spilleren til at AaB får en god pris og meget bedre end halve løsninger med kontrakter på to år.

Jonas Knudsen forlængende også i Esbjerg, men det var hele tiden planen, at han skulle sælges efter et år.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 18. aug 2015, 14:28

Gnu skrev:
Hanga skrev:Det er netop nu vi skal forlænge med Thomsen, eller i hvert fald, når vinduet er lukket... Og ja, det vil koste en væsentlig lønstigning, men det er at beskytte værdien af et af vores bedste aktiver. I sidste ende skulle det gerne være en rigtig god forretning... Hvis ikke, ja så har vi sikret en profil i længere tid.

Jeg ved godt at der skal to til en tango og at det er mere kompliceret end beskrevet ovenfor, men jeg håber da man forsøger. Det afhænger nok også en del af, hvor sikker Thomsen føler sig på, at det rigtige tilbud kommer nu her. Ellers kan han forhåbentlig se ideen i, at få en større løncheck nu her, og stole på at AaB er villige til at lytte, når det rigtige tilbud så kommer... AaB har gang på gang vist at de ikke stiller sig i vejen. Ellers må han jo få en klausul på et fornuftigt beløb på de 2-3 millioner euro.
Jeg håber, at man fra AaB's side gør sig umage med at forklare spillerne, at en forlængelse på tre-fire år ikke betyder, at de skal blive kontrakten ud; snarere tværtimod.

I tilfældet Thomsen kunne scenariet se sådan ud: Forlængelse i tre år mens planen er, at han skal sælges om et år til halvlandet. Thomsen får en lønstigning samt en procentdel af transfersummen. = Stort incitament for spilleren til at AaB får en god pris og meget bedre end halve løsninger med kontrakter på to år.

Jonas Knudsen forlængende også i Esbjerg, men det var hele tiden planen, at han skulle sælges efter et år.
Helt enig... er MEGA fan af kontraktren hvor spilleren får en andel i transfersummen fremfor en evt. prisklausul.
Så er spiller og klub interesseret i den bedst mulige pris... og jo dyre spilleren er for den købende klub jo længere snor er klubben måske også parat til at give.
Så ja... smid en god kontrakt til Thomsen og Dalsgaard. Og lad dem eks. få 25% af transfersummen. (Det kan sgu godt give en god sjat penge)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2015, 23:41

Kuhn i faerd med at bortfoere Wurts' afloeser fra dagens reservekamp. Joensson har forresten udloeb allerede til naeste sommer, saa det er snart ved at vaere sidste mulighed hvis AGF skal have lidt penge for ham. Hvis Thomsen ryger, ja, selv hvis han ikke goer, giver det god mening at hente ham. Han viste i hvert fald under u21 EM at han har niveauet. Og i AaB skal han ikke traekkes med at spille i forsvaret.

Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 18. aug 2015, 23:50

Buzz Killington skrev:Kuhn i faerd med at bortfoere Wurts' afloeser fra dagens reservekamp. Joensson har forresten udloeb allerede til naeste sommer, saa det er snart ved at vaere sidste mulighed hvis AGF skal have lidt penge for ham. Hvis Thomsen ryger, ja, selv hvis han ikke goer, giver det god mening at hente ham. Han viste i hvert fald under u21 EM at han har niveauet. Og i AaB skal han ikke traekkes med at spille i forsvaret.

Billede
Vejret virkede til at være bedre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2015, 00:02

NIN den fromme skrev:
Buzz Killington skrev:Kuhn i faerd med at bortfoere Wurts' afloeser fra dagens reservekamp. Joensson har forresten udloeb allerede til naeste sommer, saa det er snart ved at vaere sidste mulighed hvis AGF skal have lidt penge for ham. Hvis Thomsen ryger, ja, selv hvis han ikke goer, giver det god mening at hente ham. Han viste i hvert fald under u21 EM at han har niveauet. Og i AaB skal han ikke traekkes med at spille i forsvaret.

Billede
Vejret virkede til at være bedre.
Argh, jeg er idiot. Naturligvis ikke fra reservekampen, men fra den anden.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 19. aug 2015, 08:47

- OG stadionet virkede til at være bedre til reserveholdskampen

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 19. aug 2015, 09:07

http://www.bold.dk/nyt/AaB-boss-bassogog-har-x-faktor

Det lugter da lidt af en 1/2 til 1 årig kontrakt. Han kan ikke være ret dyr i løn, hvis han senest har spillet i division under MLS.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 19. aug 2015, 09:49

Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-boss-bassogog-har-x-faktor

Det lugter da lidt af en 1/2 til 1 årig kontrakt. Han kan ikke være ret dyr i løn, hvis han senest har spillet i division under MLS.
Som jeg skrev i en anden tråd. Der er noget af det USA-medieomtale der skriver han er 20 år tilbage i april, så med forbehold for fødselsdato, er han 20-21 år. Kan også se, han har spillet en Cameroun U20-kamp indenfor det seneste år.
Aalborg BK 1885!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 19. aug 2015, 10:03

Billede
Ja der er kun en vej... KØB HVIS MULIGT...!!!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 19. aug 2015, 10:17

Søgaard skrev:
Martino skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-boss-bassogog-har-x-faktor

Som jeg skrev i en anden tråd. Der er noget af det USA-medieomtale der skriver han er 20 år tilbage i april, så med forbehold for fødselsdato, er han 20-21 år. Kan også se, han har spillet en Cameroun U20-kamp indenfor det seneste år.
Min ven på en ikke navngiven avis, har hørt at han er en spiller AaB kraftigt overvejer, også efter hans skade igår. Spændende om han er en Nomvethe type. Det mangler vi i den grad, nu Ando stadig er så svingende og Thrane samt Gilli(som jeg dog tror er i spil til backen) er kronisk skadet eller ude med sygdom.
Indimellem skal man jo spille Lotto for at vinde, så jeg siger go for it Gaarde.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Indlæg af Bohemka » 19. aug 2015, 10:19

Mon AaB kan hente den gamle FCM-spiller Sekou Oliseh?

Midtjyderne solgte ham i 2010 til CSKA Moskva, men han er nu transferfri. Igennem årene har han samlet rundt regnet 100 kampe op for CSKA, Kuban og PAOK. Alle klubber (og ligaer), der må betegnes som større end AaB.

Han er wing, transferfri, i sin bedste alder og kender dansk fodbold. Han har brug for at genstarte karrieren efter et halvt år uden spilletid i CSKA. Det kunne sagtens være et projekt for AaB.
This Heaven Gives Me Migraine

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 19. aug 2015, 10:36

Bohemka skrev:Mon AaB kan hente den gamle FCM-spiller Sekou Oliseh?

Midtjyderne solgte ham i 2010 til CSKA Moskva, men han er nu transferfri. Igennem årene har han samlet rundt regnet 100 kampe op for CSKA, Kuban og PAOK. Alle klubber (og ligaer), der må betegnes som større end AaB.

Han er wing, transferfri, i sin bedste alder og kender dansk fodbold. Han har brug for at genstarte karrieren efter et halvt år uden spilletid i CSKA. Det kunne sagtens være et projekt for AaB.
Puha, der skal sluges nogle kameler hos en del debatside debattører ved sådan en signing.

Jeg kan ikke selv huske ham. Nåede han at være en profil for FCM?
EDIT: lidt research viste han nåede 5 liga kampe for FCM inden han i første omgang blev lejet ud til CSKA, der sidenhen vekslede lejeaftalen med en 5-årig kontrakt. Efter godt 3 år i Moskva blev han udlejet til PAOK og sidenhen Kuban. Kontrakten udløb ultimo juni i år.

Han har bestemt gjort sig i større klubber end AaB så det lyder interessant. Spørgsmålet er bare om hans forventninger til lønnen kan afstemmes med AaB's ditto.

Gamen

Indlæg af Gamen » 19. aug 2015, 12:47

Martino skrev: Min ven på en ikke navngiven avis, har hørt at han er en spiller AaB kraftigt overvejer, også efter hans skade igår. Spændende om han er en Nomvethe type. Det mangler vi i den grad, nu Ando stadig er så svingende og Thrane samt Gilli(som jeg dog tror er i spil til backen) er kronisk skadet eller ude med sygdom.
Indimellem skal man jo spille Lotto for at vinde, så jeg siger go for it Gaarde.
Det virker en kende uambitiøst på mig, men okay.

Bassogog er én af en lang række spillere fra Cameroun-baserede Rainbow FC, der pludselig er kommet til USA i løbet af det seneste år. Enkelte af spillerne har overrasket meget, herunder NY Red Bulls-spilleren Anatole Abang. En anden spiller der har været ejet af Rainbow FC er Frank Ohandza, som er nyt angrebshåb hos kroatiske Hajduk Split.

For nu at gøre det hele mere speget, så er klubben Rainbow FC ikke en "rigtig" fodboldklub, men i stedet et skalkeskjul for en lille samling investorer som køber rettigheder til fodboldspillere fra Cameroun og primært forsøger at sende dem til Thailand, USA og de lavere divisioner i Grækenland.
For at gøre en lang historie kort, så er det ikke tilfældigt han er endt i USA. Om han har niveau til AaB skal jeg lade være usagt, men at spille på et bundhold i en sekundaliga i USA, hvor det taktiske ofte er helt til rotterne, giver ikke ligefrem løfter om at det er en spiller der på kort sigt kan gøre en forskel. Og talenter på kanterne har vi vist nok af.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2015, 12:57

Vi kan vist i hvert fald roligt forvente, at han næppe løfter vores hold til mesterskabsniveau. Mon ikke "udviklingsspiller" er den rette beskrivelse?

Låst