Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Maglau » 25. aug 2015, 15:31

hje1980 skrev:Fatter ikke nogen ønsker at flytte stadion ud til motorvejen... tvivler på nogen fravælger stadiontur grundet de ikke kan parkere 200 m. fra stadion.
Der kan ALTID findes en p-plads mindre end 10 min. gang fra stadion.
Hvis det ikke er godt nok, så er det op af bakke!!!

Flytter man stadion ud til eks. Gigantium, skabes der bare et andet problem. Alle dem som IKKE kommer til stadion i bil... de gange Gigantium er fyldt med 5.000 mennesker er der ren kaos derude. Både for bilen men også dem der skal ind til byen igen. Her kan man ikke bare lige gå!!!
Og umiddelbart tror jeg størstedelen der kommer på stadion i dag, kommer uden bil.

At man så i tidernes morgen da man renoverede stadion burde have drejet det 90gr. Gravet banen ned, således man kunne have haft lige store tribuner uden det er kommet højere op end øst og vesttribunerne... ja det er en anden sag.

For at hæve tilskuertallet til over 10K på en sæson kræver det en holdningsændring hos nordjyderne... AaB kan ikke gøre det alene via markedsføring og titler (så vi jo sidst - trods man ligger til guld kom der sjældent over 10K)
Det kræver at dem som kommer på stadion i dag får "opdraget" deres børn til at komme med, så de også selv kommer med af egen vilje når de bliver ældre - også til kampe en mandag aften mod Sønderjyske i regnvejr og hård vind.
Synes vi skal lukke den debat om manglende placering nær motorvej som værende skyld i tilskuer krise. Som du skriver hvis vi flytter stadion til Gigantium så forhindrer vi en masse i at gå og cykle og tvinger dem i bil, så bliver det først kaos.
Selvfølgelig tager det tid i bil at komme derfra efter en kamp, men hvor gør det ikke det henne.

Der er en anden stemning ved at besøge Aalborg, Odense, Århus, Randers og Parken der ligger i gamle "villa og beboelseskvarterer" i eller i nærheden af midtbyen, hvor man kan gå til end en eller anden dødssyg mark med grus parkeringspladser.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. aug 2015, 15:51

Hanga skrev:AaB lavede vel den fejl i går, at det kun var endetribunerne der var sat ned. Prisforskellen blev for stor, og mon ikke der var mange i går, der rykkede fra deres normale pladser på langsiderne til endetribunerne. Havde man nu sat langsiderne til 50 kr. eller noget i den duer, kunne det være, at der var kommet en del flere.

I det mindste fik dem der mødte op en fremragende kamp at se, og kommer forhåbentlig igen på søndag.
Men nedsættelsen i går var vel først og fremmest også "bare" en fødselsdagsgave/hyldest til ASC, og til stemningsskaberne bag mål, snarere end et egentligt tiltag for at få flere folk på stadion. Jeg synes det var en fremragende gestus, og at man fejrer ASC's runde dag ved at en del der normalt sidder på Nord rykkede derned så der blev pakket bag målet, gjorde det vel i virkeligheden bare mere effektfuldt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. aug 2015, 16:24

Kristian skrev:Nordjyder er UTROLIG svære at få afsted og at du siger at stadion pt favorisere sponsorer er mig en gåde. Hvornår har du sidst været i Aalborg? For den tribune er kun halvt fyldt medmindre det er Europa, fck eller Brøndby....
Resten af dit indlæg er jeg helt enig i, men jeg synes nu bestemt at stadions opbygning favoriserer sponsorer i stor grad. Vi har altså en model på stadion, hvor langt over halvdelen af de mest attraktive pladser er beslaglagt af sponsorer. Heraf hele den ene langside, hvilket giver en ekstremt uhensigtsmæssigt opdeling af stadion. Læg dertil at man også har placeret en meget stor gruppe sponsorbilletter centralt på den modsatte langside, hvor de resterende attraktive pladser først og fremmest optages af sæsonkortholdere. Det sidste er selvfølgelig en anden diskussion og problemstilling, men personligt mener jeg at man burde begrænse antallet af faste sæder i hver enkelt sektion af stadion til en eller anden forud-defineret procentdel.

En oplagt løsning på et af problemerne kunne, som en anden i tråden nævner, være at flytte familieafsnittet til sydtribunen, hvor faciliteterne også giver mulighed for at lave andre tiltag som kunne gøre et stadionbesøg mere attraktivt for familier, men det vil være ekstremt svært at tage sponsorpladser væk. Personligt synes jeg også godt om ideen om en "junior-fanzone", hvor de større unger kunne samles i et lukket område hvor der er opsyn så forældrene kan nyde fodbolden andetsteds... ja måske endda også med en Capo, så det kunne fungere som en slags bootcamp til de bliver gamle nok til at blande sig i den rigtige klacke. Dette kunne f.eks. skabes i det sydlige hjørne af vesttribunen.

Men i bund og grund synes jeg der er behov for nytænkning, og at man kommer væk fra at tingene bare gøres som man plejer, fordi det har man nu engang været vant til. Det gælder også den måde man udsteder sæsonkort til siddepladser på, hvor jeg faktisk i bund og grund mener at ideen om "faste pladser" er gammeldags og uhensigtsmæssig. Jeg mener at man med fordel kunne dele Nordtribunen op i eksempelvis 3-4 priszoner, og at et sæsonkort gav ret til et sæde i den pågældende zone (eller flere sæder sammen hvis det ønskes), men at AaB bestemmer den præcise placering kamp for kamp. En nedgradering af sæsonkortet i forhold til i dag - jovist, men ikke noget som gør et siddepladssæsonkort dårligere end et til ståpladserne eksempelvis. Samtidig kunne man selvfølgelig også kompensere på anden vis, med ekstra billetter osv.

Det er selvfølgelig ikke den eneste mulighed, sæsonkortet kunne også nytænkes i retning af at man køber sig til klippekort a la den abbonementsordning Aalborg Teater har, hvor man eksempelvis køber sig til 4 eller 5 valgfrie ture på en sæson. Det kunne også være den model jeg nævnte lidt længere oppe, hvor man laver en model hvor man altid vil have en vis procentdel billetter i løssalg til alle sektioner på langsiden, og hvor man får sponsorer og sæsonkortholdere spredt lidt mere end tilfældet er i dag.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. aug 2015, 17:02

Jesper Schmidt skrev:
Kristian skrev:Nordjyder er UTROLIG svære at få afsted og at du siger at stadion pt favorisere sponsorer er mig en gåde. Hvornår har du sidst været i Aalborg? For den tribune er kun halvt fyldt medmindre det er Europa, fck eller Brøndby....
Resten af dit indlæg er jeg helt enig i, men jeg synes nu bestemt at stadions opbygning favoriserer sponsorer i stor grad. Vi har altså en model på stadion, hvor langt over halvdelen af de mest attraktive pladser er beslaglagt af sponsorer. Heraf hele den ene langside, hvilket giver en ekstremt uhensigtsmæssigt opdeling af stadion. Læg dertil at man også har placeret en meget stor gruppe sponsorbilletter centralt på den modsatte langside, hvor de resterende attraktive pladser først og fremmest optages af sæsonkortholdere. Det sidste er selvfølgelig en anden diskussion og problemstilling, men personligt mener jeg at man burde begrænse antallet af faste sæder i hver enkelt sektion af stadion til en eller anden forud-defineret procentdel.

En oplagt løsning på et af problemerne kunne, som en anden i tråden nævner, være at flytte familieafsnittet til sydtribunen, hvor faciliteterne også giver mulighed for at lave andre tiltag som kunne gøre et stadionbesøg mere attraktivt for familier, men det vil være ekstremt svært at tage sponsorpladser væk. Personligt synes jeg også godt om ideen om en "junior-fanzone", hvor de større unger kunne samles i et lukket område hvor der er opsyn så forældrene kan nyde fodbolden andetsteds... ja måske endda også med en Capo, så det kunne fungere som en slags bootcamp til de bliver gamle nok til at blande sig i den rigtige klacke. Dette kunne f.eks. skabes i det sydlige hjørne af vesttribunen.

Men i bund og grund synes jeg der er behov for nytænkning, og at man kommer væk fra at tingene bare gøres som man plejer, fordi det har man nu engang været vant til. Det gælder også den måde man udsteder sæsonkort til siddepladser på, hvor jeg faktisk i bund og grund mener at ideen om "faste pladser" er gammeldags og uhensigtsmæssig. Jeg mener at man med fordel kunne dele Nordtribunen op i eksempelvis 3-4 priszoner, og at et sæsonkort gav ret til et sæde i den pågældende zone (eller flere sæder sammen hvis det ønskes), men at AaB bestemmer den præcise placering kamp for kamp. En nedgradering af sæsonkortet i forhold til i dag - jovist, men ikke noget som gør et siddepladssæsonkort dårligere end et til ståpladserne eksempelvis. Samtidig kunne man selvfølgelig også kompensere på anden vis, med ekstra billetter osv.

Det er selvfølgelig ikke den eneste mulighed, sæsonkortet kunne også nytænkes i retning af at man køber sig til klippekort a la den abbonementsordning Aalborg Teater har, hvor man eksempelvis køber sig til 4 eller 5 valgfrie ture på en sæson. Det kunne også være den model jeg nævnte lidt længere oppe, hvor man laver en model hvor man altid vil have en vis procentdel billetter i løssalg til alle sektioner på langsiden, og hvor man får sponsorer og sæsonkortholdere spredt lidt mere end tilfældet er i dag.
Gode ideer ..
Tror bare ikke nytænkning er i klubbens dna...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. aug 2015, 17:41

hje1980 skrev:Fatter ikke nogen ønsker at flytte stadion ud til motorvejen... tvivler på nogen fravælger stadiontur grundet de ikke kan parkere 200 m. fra stadion.
Der kan ALTID findes en p-plads mindre end 10 min. gang fra stadion.
Hvis det ikke er godt nok, så er det op af bakke!!!

Flytter man stadion ud til eks. Gigantium, skabes der bare et andet problem. Alle dem som IKKE kommer til stadion i bil... de gange Gigantium er fyldt med 5.000 mennesker er der ren kaos derude. Både for bilen men også dem der skal ind til byen igen. Her kan man ikke bare lige gå!!!
Og umiddelbart tror jeg størstedelen der kommer på stadion i dag, kommer uden bil.

At man så i tidernes morgen da man renoverede stadion burde have drejet det 90gr. Gravet banen ned, således man kunne have haft lige store tribuner uden det er kommet højere op end øst og vesttribunerne... ja det er en anden sag.

For at hæve tilskuertallet til over 10K på en sæson kræver det en holdningsændring hos nordjyderne... AaB kan ikke gøre det alene via markedsføring og titler (så vi jo sidst - trods man ligger til guld kom der sjældent over 10K)
Det kræver at dem som kommer på stadion i dag får "opdraget" deres børn til at komme med, så de også selv kommer med af egen vilje når de bliver ældre - også til kampe en mandag aften mod Sønderjyske i regnvejr og hård vind.
Jeg tror ikke der er over 1-2% som er så dumme at de tror at lykken er at få stadion ud til Gigantium. Jeg håber det i hvert fald ikke.

Mht den holdningsændring du taler om så mener jeg at AaB skal starte. DE skal ud af busken og gøre noget for at børnefamilierne kommer på stadion. Det er for tåbeligt at de bliver placeret nede i østhjørnet mens hele hovedtribunen er fuldstændig tom.
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 25. aug 2015, 18:22

Det stadion ligger fuldstændig perfekt. Eneste problem er, at endetribunerne er for lave. Hvis de kommer op i niveau, og kapaciteten øges til 18.850, vil det være optimalt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. aug 2015, 18:27

sulakvelidze skrev:Det stadion ligger fuldstændig perfekt. Eneste problem er, at endetribunerne er for lave. Hvis de kommer op i niveau, og kapaciteten øges til 18.850, vil det være optimalt.
Parkering er jo stadig en skændsel. Samtidig er der slet ikke plads til at udbygge stadion.
Et federe stadion vil helt sikkert tiltrække flere tilskuere, men jeg ved godt det ikke kommer til at ske.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. aug 2015, 18:32

FIDEL skrev:
sulakvelidze skrev:Det stadion ligger fuldstændig perfekt. Eneste problem er, at endetribunerne er for lave. Hvis de kommer op i niveau, og kapaciteten øges til 18.850, vil det være optimalt.
Parkering er jo stadig en skændsel. Samtidig er der slet ikke plads til at udbygge stadion.
Et federe stadion vil helt sikkert tiltrække flere tilskuere, men jeg ved godt det ikke kommer til at ske.
Parkeringen fejler ingenting. Det er folks forventninger om at de kan parkere lige ved indgangen den er gal med.
Du kan til hver en tid parkere ved travbanen og gå til stadion på max 10 minutter. Der er også et parkeringshus på Kastetvej.

Jeg er enig i at vi har et grimt stadion. Det ville være fedt om det kunne graves ned og endetribunerne kunne laves højere og stejlere.

Det er nok efterhånden utopi at tro på at de gider gøre noget ved problemerne med 20 km kø (2 gange) i boderne når der er over 500 tilskuere. Men det tror jeg også ville hjælpe. Og få nu stoppet den klovn af en speaker...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. aug 2015, 22:11

Køllen I Møllen skrev:
Parkeringen fejler ingenting. Det er folks forventninger om at de kan parkere lige ved indgangen den er gal med.
Du kan til hver en tid parkere ved travbanen og gå til stadion på max 10 minutter. Der er også et parkeringshus på Kastetvej.
Enig, og desuden tillader man jo også nu at græsset på fjordmarken benyttes til parkering når der er kamp. Der er masser af parkeringsmuligheder lige om hjørnet, og om man bruger de par minutter på at gå til sin bil efter kampen eller sidde i kø i bilen fra et Gigantium lignende anlæg....det er vel hip som hap.

Jeg garanterer at hvis stadion lå plantet ved siden af Gigantium, ville det tage mindst lige så lang tid at komme derfra som det tager fra den nuværende beliggenhed. Det lyder meget godt og nemt med et stadion lige op af motorvejen, men når det så betyder at samtlige biler skal præcist samme vej skaber det store problemer. Selv i Herning, hvor området egentlig er optimeret til store trafikmængder pga. messecentret, kører du ikke "bare lige" derfra.

Iøvrigt går der jo ikke lang tid før Letbanen kommer til at gå lige forbi Aalborg Stadion. Man kan mene hvad man vil om den sag, jeg er personligt ikke fan, men det er jo absolut noget som kommer til at kunne udnyttes i forhold til kampe på stadion, da man må formode der bliver placeret parkeringsmuligheder flere steder langs dens rute... også ved motorvejen, og velsagtens også tæt på den vestlige forbindelse som formentlig engang bliver virkelighed.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 25. aug 2015, 22:20

Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:

Jeg er enig i at vi har et grimt stadion. Det ville være fedt om det kunne graves ned og endetribunerne kunne laves højere og stejlere.

Det er nok efterhånden utopi at tro på at de gider gøre noget ved problemerne med 20 km kø (2 gange) i boderne når der er over 500 tilskuere. Men det tror jeg også ville hjælpe. Og få nu stoppet den klovn af en speaker...
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLSCOOOOOORER MED NR.

Bliver han aldrig træt sf sig selv?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 26. aug 2015, 11:31

Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLSCOOOOOORER MED NR.

Det er sjovt sådan som der bliver råbt aller højest fra Vest lige præcis når stadion speakeren siger de ord der :) Det er jer gamle nisser der er for sippede, det skaber fandeme en god stemning når stadionspeakeren får hele stadion til at råbe navnet på spilleren der scorede og Vesttribunen derefter går amok. Forstår ikke jeres kritik, det er helt hen i vejret efter min mening. At der så er for meget power på anlægget når han snakker generelt er en anden sag, men lige netop under mål er det verdensklasse! Forza Stadionspeaker.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 26. aug 2015, 12:06

Aabwibz skrev:
Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:

Det er sjovt sådan som der bliver råbt aller højest fra Vest lige præcis når stadion speakeren siger de ord der :) Det er jer gamle nisser der er for sippede, det skaber fandeme en god stemning når stadionspeakeren får hele stadion til at råbe navnet på spilleren der scorede og Vesttribunen derefter går amok. Forstår ikke jeres kritik, det er helt hen i vejret efter min mening. At der så er for meget power på anlægget når han snakker generelt er en anden sag, men lige netop under mål er det verdensklasse! Forza Stadionspeaker.
Der er stor forskel på at være sippet også lægge ørenlyd til håndboldspeaker der lyder som en der har sniffet mere coke end Ronnie Wood af en sammenrullet nøgenplakat med Anja Andersen.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 26. aug 2015, 12:14

Aabwibz skrev:
Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:

Speakeren kunne starte med at tale normalt. Somalier-Brent har ret. Jeg forstår slet ikke hvorfor, at speakeren ændrer toneleje, når han råber målscorerens navn op.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. aug 2015, 12:16

Aabwibz skrev:
Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:

Du vil simpelthen give stadionspeakeren æren for at der bliver råbt allerhøjest på vest lige når han råber målscoreren op efter en scoring.
Jeg tænker lidt at folk råber mest på det tidspunkt fordi AaB lige har scoret og ikke fordi speakeren får et menstruations-udbryd af en anden verden. Men sådan ser vi ting så forskelligt.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 26. aug 2015, 14:37

Køllen I Møllen skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:

Du vil simpelthen give stadionspeakeren æren for at der bliver råbt allerhøjest på vest lige når han råber målscoreren op efter en scoring.
Jeg tænker lidt at folk råber mest på det tidspunkt fordi AaB lige har scoret og ikke fordi speakeren får et menstruations-udbryd af en anden verden. Men sådan ser vi ting så forskelligt.
Ja det vil jeg. Folk jubler, men det er først når speakeren har råbt og tilskuterne har svaret med navnet på målscoren at tilskuerne går amok. Og hvis i ikke kan høre forskel på normale sange og så når HELE stadion råber navnet på målscoren så skal i vidst have tjekket høre apperatet. Der er MANGE der råber med på det og tror ikke i vil finde en eneste der står på Vest der synes det er irriterende der bliver skabt stemning fra speakerens side som oven i købet får HELE stadion med på den!

Og mht den toneleje som i klager over, vil i så hellere bare have han sagde det i et fuldstændigt monoton tone som om han stod og snakkede til sin kone? Nej tak.

Når hele stadion i gennem MANGE år har råbt med på det, mon så ikke vi bare skal fortsætte og så ignorere de få stemmer der er fra et par debatører fra debatsiden.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 26. aug 2015, 14:44

Ja det vil jeg. Folk jubler, men det er først når speakeren har råbt og tilskuterne har svaret med navnet på målscoren at tilskuerne går amok. Og hvis i ikke kan høre forskel på normale sange og så når HELE stadion råber navnet på målscoren så skal i vidst have tjekket høre apperatet. Der er MANGE der råber med på det og tror ikke i vil finde en eneste der står på Vest der synes det er irriterende der bliver skabt stemning fra speakerens side som oven i købet får HELE stadion med på den!

Og mht den toneleje som i klager over, vil i så hellere bare have han sagde det i et fuldstændigt monoton tone som om han stod og snakkede til sin kone? Nej tak.

Når hele stadion i gennem MANGE år har råbt med på det, mon så ikke vi bare skal fortsætte og så ignorere de få stemmer der er fra et par debatører fra debatsiden.
Der er også mange seere til Vild med Dans sæson 17, det gør det nødvendigvis ikke til en fremragende tv-udsendelse. Og mht. til hans bedre halvdel, så håber jeg for de stakkels naboer, at han lukker vinduerne når han scorer der.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 26. aug 2015, 15:05

Aabwibz skrev:
Køllen I Møllen skrev:Du vil simpelthen give stadionspeakeren æren for at der bliver råbt allerhøjest på vest lige når han råber målscoreren op efter en scoring.

Så vidt jeg husker, er du den første, der forsvarer stadionspeakeren - men jeg kan jo tage fejl.
Jeg vil dog også komme med et enkelt positivt input: Det virker som om han venter lidt længere, før han begynder sit show, så den naturlige jubel over scoringerne lige får lov at ebbe ud. En Jeppe Curth for dét.

Og så til brokkerierne: Fint nok med begejstring, men der er rent talemæssigt noget galt med hans skiftende toneleje, trykfordeling og det laaaange M i "målscorer". Godt at målscorer ikke starter med K... Hvis ordet skal trækkes ud, må det skulle ske på vokalen Å.
Og den højst uortodokse, skiftende toneføring er rædsom at høre på. Hvilken dialekt er det?
Det virker lidt som om, han heller ikke selv er klar over, hvad det hele skal ende med, hvilket fører til, at han - lyder det til - er gasblå i hovedet, inden han når til målscorerens navn.

Det har været en fornøjelse de gange han har været afløst af en stemme, der lyder som en af radioværterne fra ANR.

Jeg synes, at AaB skulle slippe slanterne og få sendt manden til talepædagog.

Mvh
Farlig Fredags Sprogredaktion

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. aug 2015, 15:22

Aabwibz skrev:Ja det vil jeg. Folk jubler, men det er først når speakeren har råbt og tilskuterne har svaret med navnet på målscoren at tilskuerne går amok. Og hvis i ikke kan høre forskel på normale sange og så når HELE stadion råber navnet på målscoren så skal i vidst have tjekket høre apperatet. Der er MANGE der råber med på det og tror ikke i vil finde en eneste der står på Vest der synes det er irriterende der bliver skabt stemning fra speakerens side som oven i købet får HELE stadion med på den!

Fed skrift: lodret forkert, vi er mange der er pisse træt af at han ødelægger den spontane stemning der opstår ved en scoring. Giv nu publikum de bedste rammer for at skabe en kanon stemning. Se bare efter Risgårds to mål og Spalvis' ene kasse. Unødvendigt at sætte stemningen tilbage, fordi der er en af Hennings venner der en gang har manglet et job.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Aabwibz
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 26. aug 2015, 15:48

Kasper skrev:
Aabwibz skrev:Ja det vil jeg. Folk jubler, men det er først når speakeren har råbt og tilskuterne har svaret med navnet på målscoren at tilskuerne går amok. Og hvis i ikke kan høre forskel på normale sange og så når HELE stadion råber navnet på målscoren så skal i vidst have tjekket høre apperatet. Der er MANGE der råber med på det og tror ikke i vil finde en eneste der står på Vest der synes det er irriterende der bliver skabt stemning fra speakerens side som oven i købet får HELE stadion med på den!

Fed skrift: lodret forkert, vi er mange der er pisse træt af at han ødelægger den spontane stemning der opstår ved en scoring. Giv nu publikum de bedste rammer for at skabe en kanon stemning. Se bare efter Risgårds to mål og Spalvis' ene kasse. Unødvendigt at sætte stemningen tilbage, fordi der er en af Hennings venner der en gang har manglet et job.
Enig i at han begynder råbet alt alt for tidligt og det er tit man har stået i jubel efter målet og så knapt kan høre stadionspeakeren pga jublen, som prøver at tvinge det igennem. Jeg er helt enige i at han skal vente til jublen har lagt sig og havde egentligt også tænkt mig at edit det ind i mit tidligere indlæg, men det undlod jeg.
Men igen, i ville vel ikke undvære det, hvis det kunne udskydes til efter jublen var faldet til ro? Jeg ville i hvert fald ikke.

Og som jeg kan læse på de øvrige indlæg, i vil gerne have et opråb som nu, men bare af en anden person fordi i ikke kan lide den måde han siger det på/hans stemme?

At fjerne det helt ville være tåbeligt imo, og jeg kender ingen der ville undvære det som jeg har snakket med. At det så kommer på et forkert tidspunkt er en anden sag.
19/5/12

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 26. aug 2015, 15:51

ÅÅåååååååh, hvor er det dog også træls at speakeren, der 1-2 gange pr. kamp annoncerer en målscorer. Det er 10-20 sek pr kamp. Der er ikke en eneste person som er blevet væk fra stadion pga speakeren. Jeg har været på både Vest og Weber i 15 år i træk nu, og jeg har aldrig nogensinde hørt om folk som enten kommer eller bliver væk pga speakeren. Speakeren har absolut ingen effekt på tilskuertallet

Besvar