Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sambaman
2. div
2. div

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sambaman » 27. aug 2015, 10:22

Gamen skrev:Du er sikker på det ikke er Napoli du mener, Sambaman?

Det største problem jeg har med den stadionspeaker er, at tingene ikke har ændret sig i hundrede år. Særligt det der "Tak skal I ha' - selv tak!", som jeg tro man introducerede lidt efter årtusindskiftet. Det er for meget. Specielt på en dag hvor der er 6000, eller når en spiller som Oliver Abildgaard scorer, og der kun er mumlen efter han har råbt fornavnet.

Jeg håber hans funktion (og det alt for høje lydniveau fra højttalerne) er noget af det der bliver taget op i de fanudvalg. Det er i hvert fald for meget, og den eneste der er værre i Superligaen er OB's og /eller FCM's. Jeg synes dog i øvrigt også, at vi bør droppe at råbe efternavnet... Men det er måske bare mig. Lade speakeren sige navnet, og lade der komme et brøl derunder.

Det minder mig om Koldings håndboldfans der for en del år siden kørte "MÅLSCOREEEEEER"-tingen på udebane, hvor en stod for at råbe fornavnet og alle de andre efternavnet ved ALLE scoringer.
Du har selvfølgelig ret. Det er Napoli jeg tænkte på

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2015, 10:37

Skrev egentlig dette i en anden traad, men det passer vel bedre her. (P.S. folk der bor paa en villavej og ejer stationcar har skal holde deres mund mht. hvad er god og daarlig smag).
Junior97 skrev:
Remark skrev:Åh, man ville ønske vi havde et stadion som i Esbjerg.

Jeg tror desværre heller ikke, at der sker noget de næste 10-15 år. Det gamle stadion stod uantastet i 35 år, før man etablerede siddepladser på Nord og byggede nye tribuner bag målenderne. Tilskuermæssigt er der heller ingen grund til at gøre noget, for bortset fra de største mesterskabskampe og CL-kampene er der sjældent udsolgt.

Det man derimod kan arbejde med,

1) er den tåbelige billetsituation, hvor Nord alt for hurtig meldes udsolgt uden at være det
2) Sponsortribunens manglende fylde, hvad med at sælge nogle sæsonkort derover til
3) Boder og udenomsarealerne, der bør ryddes villaer for at skabe plads til bedre prematch-faciliteter
4) Familietribunen - den funker ikke rigtig, i hvert fald ikke når jeg har haft mit barn med
Personligt synes jeg ikke at der er noget i vejen med at der går 15-20 år med de fleste udvidelser af stadion eller sågår nybyggelse. Det er en proces som tager tid, og det handler selvfølgelig først og fremmest om, at dansk fodbold skal have hæve niveauet væsentligt i mellemtiden, så der også kommer endnu flere på stadion.
Jeg tror AaB's niveau kontra konkurrenternes er vigtigt for om folk kommer paa stadion. Og maaske tager jeg fejl her, men jeg tvivler lidt paa superligaens niveau internationalt har forfaerdeligt meget med antallet tilskuerne at goere. Kvaliteten af danske fodbold er lysaar fra det fodbold der spilles i de store ligaer og med alle de tv-kanaler og internet folk har, er det mere tilgaengeligt end nogensinde. Saa der er naeppe mange der vaelger at se dansk fodbold for kvalitetens skyld. Det der faar danskere paa stadion, og faar dem til at foelge danske klubber paa tv er noget helt andet og specielt, i mine oejne altsaa. Og det er dette specielle noget man skal fokusere paa og opdyrke ude i klubben. De tre vigtigste parametre jeg lige kan faa oeje paa (udover indbyggertallet) og som nok i nogen grad haenger sammen er (uprioriteret):

a. Stadionoplevelsen/euforien;
b. lokalpatriotismen;
c. holdets relative nationale styrke.

AaB goer det jo egentlig fint mht. c. hvor the double var et hoejdepunkt. Mht. b. er man siden opturen begyndt at fokusere mere paa at komme rundt i nordjylland, og det er et fedt initiativ. Men naar det saa er sagt kunne man godt goere mere for at skabe en stoerre regional fanbase. FCM har f.eks. saavidt jeg husker haft succes med at en masse fribilletter til skoler i regionen hvilket de hoester frugterne af nu, hvor de skoent Herning har under halvdelen af indbyggerne i Aalborg, alligevel formaar at tiltraekke ca. samme antal tilskuere, selv hvis vi kontrolerer for resultaterne (se evt. vores mesterskabssaeson). Mit umiddelbare bud er ogsaa at FCM's gennemsnitstilskuer er noget yngre end AaB's tilsvaerende (kunne dog vaere sjovt at laese noget statistik paa det), hvilket understoetter at de har haft held til at faa fat i denne maalgruppe. Angaaende a. er jeg nok alt for gammeldags til at vurdere hvad folk vil ha', saa laenge priserne er fornuftige, og adgangen til stadion og faciliteterne virker. Det er fodbolden jeg er interesseret i og alt det andet goegl er for mig hamrende ligegyldigt. Men jeg godtager at speakeren, storskaerm og nu afdoede bullerbanden kan vaere vigtig for andre.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 27. aug 2015, 12:53

Hovedet skrev:
Alexis skrev:ÅÅåååååååh, hvor er det dog også træls at speakeren, der 1-2 gange pr. kamp annoncerer en målscorer. Det er 10-20 sek pr kamp. Der er ikke en eneste person som er blevet væk fra stadion pga speakeren. Jeg har været på både Vest og Weber i 15 år i træk nu, og jeg har aldrig nogensinde hørt om folk som enten kommer eller bliver væk pga speakeren. Speakeren har absolut ingen effekt på tilskuertallet
Nej, selvfølgelig har en stadionspeaker ikke effekt på tilskuertallet, men derfor kan man sgu da godt behandle publikum med et minimum af respekt og omtanke. Det er ikke kvindehåndbold det her, og der er overhovedet ingen grund til at lade sig inspirere af det gøgl og tivoli, der omkranser underlødige begivenheder. For en ting er helt sikkert: Stadionspeakeren trækker ikke ekstra tilskuere til og irriterer en stor del af det publikum, der trods alt møder op.

Det er selvfølgelig helt ok, at han lader publikum råbe efternavnet på en målscorer. Der er jo en naturlig positiv stemning efter en AaB-scoring (såfremt det naturligvis ikke er en reducering til 1-3 i overtiden eller lignende). Hvad er der i vejen med: Målscorer for AaB - med nr. 10 Knud-Børge (PUBLIKUM) fremført i et muntert, smilende og ikke mindst autentisk toneleje. Vi behøver ikke doping leveret af en fransk klovn på speed for at glædes over en AaB-scoring. Som sagt: Vi er ikke til en kvindehåndboldkamp.

Har han dog i det mindste droppet alt det gejl med "ny stilling - tak - selv tak - ingen årsag - vi ses i Biva" - gedemarked?
Nej det har han ikke :)

Jeg synes dog ikke nødvendigvis, at det er den lange smøre som er kikset. Mere måden det gøres på.
Visse steder rundt omkring i Europa trækker man det endda længere ud. Fx i Hamburg, råber man efternavnet hele tre gange efterfulgt af "ny stilling" og "tak". Det fungerer glimrende dernede. Måske fordi speakeren ikke er irriterende, møder fansene i øjenhøjde (istedet for at tale til publikum som om de er børn, hvilket jeg synes vores stadionspeaker gør), og så er det selvfølgelig også en fordel med et 6-7 gange større publikum.
Og som nævnt tidligere af en anden herinde, så kan de også trække det godt ud i Napoli.
Pointen er bare, at det er passende at gøre det de steder. De respektive speakere har fattet konteksten, hvorimod vores speaker ikke fatter ret meget. Vi har ikke nok passionerede fans til at retfærdiggøre alt det gøgl efter en scoring. Self kan man godt foranledes til at tro anderledes i medgangstider, men fx ved en 1-2 scoring mod Nordsjælland i november måned, dér holder det ikke helt.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 27. aug 2015, 12:55

Hovedet skrev:
Alexis skrev:ÅÅåååååååh, hvor er det dog også træls at speakeren, der 1-2 gange pr. kamp annoncerer en målscorer. Det er 10-20 sek pr kamp. Der er ikke en eneste person som er blevet væk fra stadion pga speakeren. Jeg har været på både Vest og Weber i 15 år i træk nu, og jeg har aldrig nogensinde hørt om folk som enten kommer eller bliver væk pga speakeren. Speakeren har absolut ingen effekt på tilskuertallet
Nej, selvfølgelig har en stadionspeaker ikke effekt på tilskuertallet, men derfor kan man sgu da godt behandle publikum med et minimum af respekt og omtanke. Det er ikke kvindehåndbold det her, og der er overhovedet ingen grund til at lade sig inspirere af det gøgl og tivoli, der omkranser underlødige begivenheder. For en ting er helt sikkert: Stadionspeakeren trækker ikke ekstra tilskuere til og irriterer en stor del af det publikum, der trods alt møder op.

Det er selvfølgelig helt ok, at han lader publikum råbe efternavnet på en målscorer. Der er jo en naturlig positiv stemning efter en AaB-scoring (såfremt det naturligvis ikke er en reducering til 1-3 i overtiden eller lignende). Hvad er der i vejen med: Målscorer for AaB - med nr. 10 Knud-Børge (PUBLIKUM) fremført i et muntert, smilende og ikke mindst autentisk toneleje. Vi behøver ikke doping leveret af en fransk klovn på speed for at glædes over en AaB-scoring. Som sagt: Vi er ikke til en kvindehåndboldkamp.

Har han dog i det mindste droppet alt det gejl med "ny stilling - tak - selv tak - ingen årsag - vi ses i Biva" - gedemarked?
Ja som jeg skriver har speakeren ingen effekt på tilskuertallet. Jeg nægter at tro på at speakeren irriterer en stor del af publikum, for så ville jeg i løbet af mine 200 kampe på stadion have hørt nogle brokke sig over. Ikke en eneste gang har jeg højlydt hørt en person brokke sig over speakeren. Jeg har ikke kunnet mærke nogen som helst forskel på stemning/udråb lige meget hvordan speakeren agerer.
Og PS, den der med at bruge håndbold som skræk eksempel den dur altså ikke specielt godt. Der er en grund til at tilskuertallene i håndboldligaen styrter op, mens der kommer mindre og mindre til fodbold. TV tallene viser også bare stor interesse for håndbold, så det kan jo ikke være helt håbløst det de laver ude i hallerne

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2015, 13:49

Alexis skrev:
Hovedet skrev:

Ja som jeg skriver har speakeren ingen effekt på tilskuertallet. Jeg nægter at tro på at speakeren irriterer en stor del af publikum, for så ville jeg i løbet af mine 200 kampe på stadion have hørt nogle brokke sig over. Ikke en eneste gang har jeg højlydt hørt en person brokke sig over speakeren. Jeg har ikke kunnet mærke nogen som helst forskel på stemning/udråb lige meget hvordan speakeren agerer.
Og PS, den der med at bruge håndbold som skræk eksempel den dur altså ikke specielt godt. Der er en grund til at tilskuertallene i håndboldligaen styrter op, mens der kommer mindre og mindre til fodbold. TV tallene viser også bare stor interesse for håndbold, så det kan jo ikke være helt håbløst det de laver ude i hallerne
Og jeg skal sige dig, hvorfor du aldrig har hørt det brok, du efterlyser; simpelthen fordi det selv for de største brokkerøve er umuligt at overdøve den megafonsvingende brølebavian, der har taget ophold i speakerboksen på Aalborg Stadion.

Hehe, skal da indrømme, at mit empiriske grundlag for min bombastiske konklusion nok ikke helt holder i retten, da den udgøres af min bror og mig selv, der forlod Aalborg Stadion i halvirriteret stemning, fordi AaB ved den lejlighed havde tilladt sig at score hele 4 gange og dermed udsat os for en masse øregejl af en anden verden. Men nej, selvfølgelig har jeg aldrig taget mig selv i ligefrem at udeblive grundet stadionspeakeren :-)

Faktisk er tilskuertallene for håndbold for nedadgående og har jo aldrig været i nærheden af fodboldtilskuertal. Med undtagelse af nogle ganske få år har der altid været flere tilskuere til selv ishockey i Danmark, der dog aldrig har været i nærheden af håndbolds popularitet, når det drejer sig om TV. Her lukrerede håndbolden gevaldigt på fodboldens forsvinden rundt på diverse reklamekanaler og fik dermed nærmest frit lejde på DR og navnlig TV2.

Det var sådan set heller ikke min pointe. Fodbold og (kvinde)håndbold appellerer til vidt forskellige segmenter, og der findes ikke mange, der kunne finde på at udskifte/supplere med den ene eller den anden, hvis de er til fodbold eller håndbold. Der er med andre ord ikke noget ekstra publikum at hente ved at overføre tivoliet fra håndboldhallerne til fodbolden.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2015, 14:15

Califfen skrev:
Hovedet skrev:

Jeg synes dog ikke nødvendigvis, at det er den lange smøre som er kikset. Mere måden det gøres på.
Visse steder rundt omkring i Europa trækker man det endda længere ud. Fx i Hamburg, råber man efternavnet hele tre gange efterfulgt af "ny stilling" og "tak". Det fungerer glimrende dernede. Måske fordi speakeren ikke er irriterende, møder fansene i øjenhøjde (istedet for at tale til publikum som om de er børn, hvilket jeg synes vores stadionspeaker gør), og så er det selvfølgelig også en fordel med et 6-7 gange større publikum.
Og som nævnt tidligere af en anden herinde, så kan de også trække det godt ud i Napoli.
Pointen er bare, at det er passende at gøre det de steder. De respektive speakere har fattet konteksten, hvorimod vores speaker ikke fatter ret meget. Vi har ikke nok passionerede fans til at retfærdiggøre alt det gøgl efter en scoring. Self kan man godt foranledes til at tro anderledes i medgangstider, men fx ved en 1-2 scoring mod Nordsjælland i november måned, dér holder det ikke helt.
Jeg troede helt bestemt - første jeg gang jeg hørte "ny stilling ... osv ..." - svadaen, at den måtte stamme fra enten kvindehåndbold eller FC Midtjylland. Stor var min forbløffelse, da jeg erfarede, at den har sit udspring fra selveste (fodbold)kulturens hjemland Tyskland. Det bliver lige en tand mere tåleligt med et større publikum, men bestemt ikke overbevisende heller dér. Det kunne være meget fed lir i et helt særligt tilfælde, men bliver lynhurtigt anstrengende og helt idiotisk i tilfælde, hvor der er tale om "reduceringen i overtiden mod FC Nordsjælland i november".

Deri ligger også problemet, når mere og mere pop skal introduceres. Det bliver selvforstærkende og nærmest en pligt; af helt bizarre eksempler kan jeg igen fremdrage håndbolden, hvor jeg hører eksempler på, at stadionspeakeren ved scoring til hjemmeholdet forsøger at få publikum til at råbe målscorerens efternavn TO gange efter en scoring - sågar i tilfælde hvor hjemmeholdet er så langt bagud, at udeholdet end ikke kunne øjnes, om man havde en stjernekikkert til disposition. Selv i håndboldhallerne har metaltrætheden meldt sig, og der burde gå en prås op for de ansvarlige kampafviklere, når der blot høres en håndfuld forkølede børnestemmer efter en scoring til hjemmeholdet.

Lad os inspirere af Parken, der helt åbenlyst forsøger at lægge afstand til tivoliseringen ved at lade publikum råbe efternavnet på målscoreren - und nichts weiter.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 27. aug 2015, 14:30

Hovedet skrev:
Alexis skrev:
Hovedet skrev:

Og jeg skal sige dig, hvorfor du aldrig har hørt det brok, du efterlyser; simpelthen fordi det selv for de største brokkerøve er umuligt at overdøve den megafonsvingende brølebavian, der har taget ophold i speakerboksen på Aalborg Stadion.

Hehe, skal da indrømme, at mit empiriske grundlag for min bombastiske konklusion nok ikke helt holder i retten, da den udgøres af min bror og mig selv, der forlod Aalborg Stadion i halvirriteret stemning, fordi AaB ved den lejlighed havde tilladt sig at score hele 4 gange og dermed udsat os for en masse øregejl af en anden verden. Men nej, selvfølgelig har jeg aldrig taget mig selv i ligefrem at udeblive grundet stadionspeakeren :-)

Faktisk er tilskuertallene for håndbold for nedadgående og har jo aldrig været i nærheden af fodboldtilskuertal. Med undtagelse af nogle ganske få år har der altid været flere tilskuere til selv ishockey i Danmark, der dog aldrig har været i nærheden af håndbolds popularitet, når det drejer sig om TV. Her lukrerede håndbolden gevaldigt på fodboldens forsvinden rundt på diverse reklamekanaler og fik dermed nærmest frit lejde på DR og navnlig TV2.

Det var sådan set heller ikke min pointe. Fodbold og (kvinde)håndbold appellerer til vidt forskellige segmenter, og der findes ikke mange, der kunne finde på at udskifte/supplere med den ene eller den anden, hvis de er til fodbold eller håndbold. Der er med andre ord ikke noget ekstra publikum at hente ved at overføre tivoliet fra håndboldhallerne til fodbolden.
Som taler i mellem 10 og 20 sekunder i løbet af 90 min. Så der er ikke tid til at give udtryk for utilfredshed på andre tidspunkter end de 10 sek lige efter scoringen hvor speakeren taler?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2015, 14:35

Alexis skrev:
Hovedet skrev:
Alexis skrev:
Hovedet skrev:

Som taler i mellem 10 og 20 sekunder i løbet af 90 min. Så der er ikke tid til at give udtryk for utilfredshed på andre tidspunkter end de 10 sek lige efter scoringen hvor speakeren taler?
Nu var det jo skrevet med et lille glimt i øjet. Trods alt glædes man mere over scoringen til AaB, end man ærgrer sig over stadionspeakerens forsøg på at besudle samme - det er så nok årsag 2.

Som Califfen så rigtigt skrev, er det meget situationsbestemt, og autenticiteten er uhyre vigtig. Det, der fungerer (og selv dér til en grænse) i håndboldhaller, fungerer ikke pr. automatik til en fodboldkamp. Og Risgaards scoring til 4-1 mod OB kort før tid fremkalder heller ikke samme grænseløse jubel og tolerance hos publikum som målet i overtiden, der sender AaB i Champions League. Mit problem er, at stadionspeakeren helt konsekvent forsøger at få hver scoring til at fremstå som scoringen, vi vil tale om i årtier fremover.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 27. aug 2015, 15:01

Hovedet skrev:
Califfen skrev:
Hovedet skrev:

Jeg troede helt bestemt - første jeg gang jeg hørte "ny stilling ... osv ..." - svadaen, at den måtte stamme fra enten kvindehåndbold eller FC Midtjylland. Stor var min forbløffelse, da jeg erfarede, at den har sit udspring fra selveste (fodbold)kulturens hjemland Tyskland. Det bliver lige en tand mere tåleligt med et større publikum, men bestemt ikke overbevisende heller dér. Det kunne være meget fed lir i et helt særligt tilfælde, men bliver lynhurtigt anstrengende og helt idiotisk i tilfælde, hvor der er tale om "reduceringen i overtiden mod FC Nordsjælland i november".

Deri ligger også problemet, når mere og mere pop skal introduceres. Det bliver selvforstærkende og nærmest en pligt; af helt bizarre eksempler kan jeg igen fremdrage håndbolden, hvor jeg hører eksempler på, at stadionspeakeren ved scoring til hjemmeholdet forsøger at få publikum til at råbe målscorerens efternavn TO gange efter en scoring - sågar i tilfælde hvor hjemmeholdet er så langt bagud, at udeholdet end ikke kunne øjnes, om man havde en stjernekikkert til disposition. Selv i håndboldhallerne har metaltrætheden meldt sig, og der burde gå en prås op for de ansvarlige kampafviklere, når der blot høres en håndfuld forkølede børnestemmer efter en scoring til hjemmeholdet.

Lad os inspirere af Parken, der helt åbenlyst forsøger at lægge afstand til tivoliseringen ved at lade publikum råbe efternavnet på målscoreren - und nichts weiter.
Jeg er ikke den store håndboldfan, men det lyder helt vildt det du beskriver med opråb af målscorer efter hvert mål i en sport hvor man scorer 25-30 gange pr kamp. Daamn det ville jeg hurtigt blive træt af :)
Lyder ikke som noget voksne mennesker kan tage seriøst, og det må udelukkende være for børnenes skyld. Håber for guds skyld ikke denne tivoli/børnefødselsdagsstemning får fodfæste på fodboldstadions. Så står jeg af.

Kan vi ikke starte en underskriftindsamling om at få ham den gamle speaker tilbage? Reinau hedder han vist :) Eller ansæt HP Rytter evt. Det ville folk elske

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 27. aug 2015, 15:48

Parken?! Altså der hvor de spiller Song 2 med Blur ved en scoring?

Stadionspeakeren er alt, alt for overgearet og musikken er for høj ved kampstart og i pauserne. Basta.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. aug 2015, 16:24

Hold da helt op, hvor kan små problemer skrives store. Ja, stadionspeakeren kan godt være lidt for meget til tider. Men om ikke andet kan man da more sig lidt over hans formåen og med forventningens glæde vente på at stemmen knækker over. Jeg synes, det er fint som det er, og nu vil jeg i øvrigt ned og ekvipere mig i den lokale JACK and Jones butik :innocent:

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. aug 2015, 17:31

Klaus skrev:Jeg synes, det er fint som det er, og nu vil jeg i øvrigt ned og ekvipere mig i den lokale JACK and Jones butik :innocent:
Du er også fra Midt/Vestjylland... ;)

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. aug 2015, 17:48

Buzz Killington skrev:
Jeg tror AaB's niveau kontra konkurrenternes er vigtigt for om folk kommer paa stadion. Og maaske tager jeg fejl her, men jeg tvivler lidt paa superligaens niveau internationalt har forfaerdeligt meget med antallet tilskuerne at goere. Kvaliteten af danske fodbold er lysaar fra det fodbold der spilles i de store ligaer og med alle de tv-kanaler og internet folk har, er det mere tilgaengeligt end nogensinde. Saa der er naeppe mange der vaelger at se dansk fodbold for kvalitetens skyld. Det der faar danskere paa stadion, og faar dem til at foelge danske klubber paa tv er noget helt andet og specielt, i mine oejne altsaa. Og det er dette specielle noget man skal fokusere paa og opdyrke ude i klubben. De tre vigtigste parametre jeg lige kan faa oeje paa (udover indbyggertallet) og som nok i nogen grad haenger sammen er (uprioriteret):

a. Stadionoplevelsen/euforien;
b. lokalpatriotismen;
c. holdets relative nationale styrke.

AaB goer det jo egentlig fint mht. c. hvor the double var et hoejdepunkt. Mht. b. er man siden opturen begyndt at fokusere mere paa at komme rundt i nordjylland, og det er et fedt initiativ. Men naar det saa er sagt kunne man godt goere mere for at skabe en stoerre regional fanbase. FCM har f.eks. saavidt jeg husker haft succes med at en masse fribilletter til skoler i regionen hvilket de hoester frugterne af nu, hvor de skoent Herning har under halvdelen af indbyggerne i Aalborg, alligevel formaar at tiltraekke ca. samme antal tilskuere, selv hvis vi kontrolerer for resultaterne (se evt. vores mesterskabssaeson). Mit umiddelbare bud er ogsaa at FCM's gennemsnitstilskuer er noget yngre end AaB's tilsvaerende (kunne dog vaere sjovt at laese noget statistik paa det), hvilket understoetter at de har haft held til at faa fat i denne maalgruppe. Angaaende a. er jeg nok alt for gammeldags til at vurdere hvad folk vil ha', saa laenge priserne er fornuftige, og adgangen til stadion og faciliteterne virker. Det er fodbolden jeg er interesseret i og alt det andet goegl er for mig hamrende ligegyldigt. Men jeg godtager at speakeren, storskaerm og nu afdoede bullerbanden kan vaere vigtig for andre.
Det er vigtige emner du er inde på her, desværre stirrer for mange sig blind på resultater og alt muligt andet. Men jeg må bare sige, at der er et markant fravær af både lokalpatriotisme og den rigtig gode stadionoplevelse. Noget man til gengæld har i overflod af i Sverige, hvor man sjældent har haft så stor tilstrømning til stadions som i disse år. Til gengæld har de ikke i samme grad haft resultaterne.

Og her er det bl.a. AaB der har spillet fallit. Man er ved at komme efter det, men jeg er bange for at skaden er sket.

Og så betyder kvaliteten af stadion selvfølgelig også noget... Jeg elsker placeringen af vores stadion, men desværre ligner det noget østeuropæisk lort fra 90'erne bortset fra sponsortribunen. Synd og skam, at det ikke er bundet ordentligt sammen i hjørnerne og at tribunerne ikke er lige høje. Vi kunne have nemmere ved at indfri potentialet ved et bedre stadion, og når man ser på hvad der ellers er blevet bygget rundt omkring i Norden, så har vi godt nok fået et stadion i den ringere ende.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. aug 2015, 20:46

Jeg hader virkelig håndbold - semi off topic og ikke det fjerneste bidragende til debatten. Jeg skulle bare lige ud med det.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. aug 2015, 21:00

limey skrev:Jeg hader virkelig håndbold - semi off topic og ikke det fjerneste bidragende til debatten. Jeg skulle bare lige ud med det.
Jeg rammes dagligt af den samme følelse.

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. aug 2015, 23:02

limey skrev:Jeg hader virkelig håndbold - semi off topic og ikke det fjerneste bidragende til debatten. Jeg skulle bare lige ud med det.
I bund og grund trækker håndbold jo også, i mange henseender, på ALT det en passioneret fodboldfan hader.

Vi kan passende starte med, at håndbold ikke har for fem flade øre historie bag sig. Det er en sport der har vundet indpas de sidste 25 år, og før det var det røv og nøgler.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 28. aug 2015, 00:47

https://www.youtube.com/watch?v=ctO84V54dhU

Synes da også han trækker det riiimelig meget ud når han råber.... ;)
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

seamann

Indlæg af seamann » 28. aug 2015, 00:56

Gamen skrev:
I bund og grund trækker håndbold jo også, i mange henseender, på ALT det en passioneret fodboldfan hader.

Vi kan passende starte med, at håndbold ikke har for fem flade øre historie bag sig. Det er en sport der har vundet indpas de sidste 25 år, og før det var det røv og nøgler.
Det er det stadigvæk.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. aug 2015, 10:56

Jeg har det lidt med håndbold som jeg har det med curling eller FC Vestsjælland - who cares? Det er virkelig ikke noget jeg kan svinge mig op til at hade.

Og hvis man hader håndbold så meget burde man jo elske København. Her er virkelig nul håndbold. Jeg har aldrig mødt en indfødt københavner, der så håndbold.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 28. aug 2015, 11:10

Yankee skrev:Og hvis man hader håndbold så meget burde man jo elske København. Her er virkelig nul håndbold. Jeg har aldrig mødt en indfødt københavner, der så håndbold.
Hvordan forklarer du så det ærke-københavnske KIF Kolding-København-Glostrup-Alberstlund?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Besvar