Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 26. aug 2015, 18:25

Silvermoon skrev:Ifølge Ekstra Bladet så vil det koste Brøndby 2,2 millioner kroner, hvis de køber Jesper Juelsgård fri af sin kontrakt med franske Evian. Hvor kunne det være sjovt at snyde bøf for denne transfer :thumbsup:
Og du tror Juelsgaard vil være glad for at være reserve for Ahlmann eller mener du ikke vi skal bruge Ahlmann? Ærligtalt er jeg fuldt tilfreds med at klubben har hentet en gardering på Superliga-niveau i Raitala. Pt. så jeg hellere;

- En Würtz/Risgård gardering, en der kan noget af begge dele
- En ekstra kent til at supplere Thomsen og Ene.
- Et tredjevalg til midterforsvaret efter KEP og KP.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Rextherunt » 26. aug 2015, 20:37

Vi skal så åbenbart til at finde en ny højre back... for hunne da dalle...
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2015, 21:33

Califfen skrev:
FlæskeFrank skrev:Omkring Thomsen, så glemmer folk en ekstrem vigtig detalje. Han har først kontraktudløb til december 2016.

Det er sommervinduet de store handler bliver lavet og her er han på kontrakt hos os i 2016. Så næste sommer får vi formentlig også en god pris for ham. De udenlandske klubber ligger ikke stille i samme omfang om vinteren, som i DK, så hvis han først skifter til vinter 2016/2017, så kan det blive svært at komme på holdet, da ligaen er i gang og holdet sat.

Jeg er meget fortrøstningsfuld. Og det han viste mandag er de takter, som sælger ham i dette vindue.
Det forstår jeg ikke. Næste sommer har han kun et halvt år tilbage af kontrakten, og så mener du stadig vi kan få en god pris på ham? På trods af, at alle klubber kan kontakte ham og lave forhåndsaftale med ham mhp. en vinter-transfer til 0 kr?
Det er ret enkelt. De klubber, som kigger på Thomsen, vil have ham med det samme. De vil ikke skrive ½ år ud i fremtiden og så vente på ham. Hvis de vil have ham nu, så henter de ham. Jeg tror ikke, at du kan finde mange eksempler på, at de udenlandske klubber venter ½ år på en spiller(hvis transfervinduet er åben). De er simpelthen ræd for at andre henter ham. Og Thomsen bør kunne begå sig i mange ligaer.

Det kan godt være, at de handler forekommer i dansk fodbold, men i udlandet så kan de bare finde en slovensk Thomsen i stedet, hvis ikke de kan få ham nu ....
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2015, 07:28

FlæskeFrank skrev:
Califfen skrev:
FlæskeFrank skrev:Omkring Thomsen, så glemmer folk en ekstrem vigtig detalje. Han har først kontraktudløb til december 2016.

Det er sommervinduet de store handler bliver lavet og her er han på kontrakt hos os i 2016. Så næste sommer får vi formentlig også en god pris for ham. De udenlandske klubber ligger ikke stille i samme omfang om vinteren, som i DK, så hvis han først skifter til vinter 2016/2017, så kan det blive svært at komme på holdet, da ligaen er i gang og holdet sat.

Jeg er meget fortrøstningsfuld. Og det han viste mandag er de takter, som sælger ham i dette vindue.
Det forstår jeg ikke. Næste sommer har han kun et halvt år tilbage af kontrakten, og så mener du stadig vi kan få en god pris på ham? På trods af, at alle klubber kan kontakte ham og lave forhåndsaftale med ham mhp. en vinter-transfer til 0 kr?
Det er ret enkelt. De klubber, som kigger på Thomsen, vil have ham med det samme. De vil ikke skrive ½ år ud i fremtiden og så vente på ham. Hvis de vil have ham nu, så henter de ham. Jeg tror ikke, at du kan finde mange eksempler på, at de udenlandske klubber venter ½ år på en spiller(hvis transfervinduet er åben). De er simpelthen ræd for at andre henter ham. Og Thomsen bør kunne begå sig i mange ligaer.

Det kan godt være, at de handler forekommer i dansk fodbold, men i udlandet så kan de bare finde en slovensk Thomsen i stedet, hvis ikke de kan få ham nu ....
Med et halvt år tilbage af kontrakten vil en købende klub jo frit kunne skrive kontrakt med Thomsen som træder i kraft et halvt år senere, og så har vi AK scenariet igen, hvor spilleren og den nye klub sidder med alle trumferne. Næste sommer vil Thomsen næppe indbringe mere end et par kompensationsmillioner eller tre.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2015, 08:24

Jesper Schmidt skrev:Med et halvt år tilbage af kontrakten vil en købende klub jo frit kunne skrive kontrakt med Thomsen som træder i kraft et halvt år senere, og så har vi AK scenariet igen, hvor spilleren og den nye klub sidder med alle trumferne. Næste sommer vil Thomsen næppe indbringe mere end et par kompensationsmillioner eller tre.
Som jeg skrev, sådan agerer de udenlandske klubber ikke. Hvis de vil have ham, så er det ikke om ½-1 år, så er det nu. Længere er den ikke. Han bliver hentet af en klub, som måske ikke ser ham som profil, men klart en spiller til start11. Dem vil de ikke vente på.

Uden sammenligning i øvrigt, men så kan den udenlandske klub hente Rasmus Falk gratis til sommer i stedet og få ½ års spilletid i stedet for Thomsen. Så det halve år er meget værd for os.

Jeg har prøvet at granske min hjerne for et eksempel, som kunne understøtte jeres teori. Jeg mener, at Grønkjær skrev i efteråret, men blev sæsonen ud for os(han blev dog solgt). Andre kan jeg ikke komme på fra superligaen. Der har måske været et skifte til norsk fodbold, som jeg har overset. Og vi snakker altså ikke 7. marginalspiller.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. aug 2015, 09:07

Califfen skrev:

Nej vi har jo lige etableret vores priser for profiler på holdet:

Et halvt år tilbage af kontrakten: 0,5 mio. kr.
Et år tilbage: 2-4 mio. kr.
Halvandet år tilbage: 10-15 mio. kr.

Der er ikke noget at sige til, hvis Nantes først vender tilbage med et bud til januar.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2015, 09:28

Der er ingen klubber, som vil sidde til maj og tænke, lad os vente til 1. juli og så ringe til Thomsen om en kontrakt.

Hans niveau(både bund og topniveau) er simpelthen for højt til at det kommer til at ske.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. aug 2015, 10:10

FlæskeFrank skrev:Der er ingen klubber, som vil sidde til maj og tænke, lad os vente til 1. juli og så ringe til Thomsen om en kontrakt.

Hans niveau(både bund og topniveau) er simpelthen for højt til at det kommer til at ske.
Det er der sikkert ikke, nej. Men det kan være at der ikke rigtig er interesse for en spiller som ham til 15 millioner. Om lidt når prisen er 4 millioner kommer interessen fra alle kanter.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2015, 11:31

Køllen I Møllen skrev:
FlæskeFrank skrev:Der er ingen klubber, som vil sidde til maj og tænke, lad os vente til 1. juli og så ringe til Thomsen om en kontrakt.

Det er der sikkert ikke, nej. Men det kan være at der ikke rigtig er interesse for en spiller som ham til 15 millioner. Om lidt når prisen er 4 millioner kommer interessen fra alle kanter.
Hvilket blot understøtter, at han bliver handlet og ikke lader kontrakten gå ud.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2015, 16:04

FlæskeFrank skrev:
Jesper Schmidt skrev:Med et halvt år tilbage af kontrakten vil en købende klub jo frit kunne skrive kontrakt med Thomsen som træder i kraft et halvt år senere, og så har vi AK scenariet igen, hvor spilleren og den nye klub sidder med alle trumferne. Næste sommer vil Thomsen næppe indbringe mere end et par kompensationsmillioner eller tre.
Som jeg skrev, sådan agerer de udenlandske klubber ikke. Hvis de vil have ham, så er det ikke om ½-1 år, så er det nu. Længere er den ikke. Han bliver hentet af en klub, som måske ikke ser ham som profil, men klart en spiller til start11. Dem vil de ikke vente på.

Uden sammenligning i øvrigt, men så kan den udenlandske klub hente Rasmus Falk gratis til sommer i stedet og få ½ års spilletid i stedet for Thomsen. Så det halve år er meget værd for os.

Jeg har prøvet at granske min hjerne for et eksempel, som kunne understøtte jeres teori. Jeg mener, at Grønkjær skrev i efteråret, men blev sæsonen ud for os(han blev dog solgt). Andre kan jeg ikke komme på fra superligaen. Der har måske været et skifte til norsk fodbold, som jeg har overset. Og vi snakker altså ikke 7. marginalspiller.
Jeg kan ikke på stående fod give eksempler, men der er i fodboldverdenen MANGE eksempler på spillere som indenfor det sidste halve år af deres kontrakt skriver med en ny klub fra kontraktudløb, og først derefter bliver der forhandlet en aftale om et skifte med det samme på plads, fordi den købende klub så står med alle kort på hånden.

Jeg tviler ikke bare lidt, men meget på, at Thomsen om et år ville bliver handlet for mere end max. 4-5 mio.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2015, 16:08

Jeg kan ikke på stående fod give eksempler, men der er i fodboldverdenen MANGE eksempler på spillere som indenfor det sidste halve år af deres kontrakt skriver med en ny klub fra kontraktudløb, og først derefter bliver der forhandlet en aftale om et skifte med det samme på plads, fordi den købende klub så står med alle kort på hånden.
Hvis du nu tænker igen, så kan du nok godt komme i tanke om en enkelt ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. aug 2015, 00:26

FlæskeFrank skrev: Som jeg skrev, sådan agerer de udenlandske klubber ikke. Hvis de vil have ham, så er det ikke om ½-1 år, så er det nu. Længere er den ikke. Han bliver hentet af en klub, som måske ikke ser ham som profil, men klart en spiller til start11. Dem vil de ikke vente på.

Det lyder noget skudsikkert. Selvfølgelig har de råd til at vente, der løber 10-20 spillere af Thomsens slags rundt i de europæiske ligaer, som de kan kaste snøren ud efter. Ung spiller, videresalgspotentiale, glimrende teknik og europæisk erfaring og en prislap på 2-4 mio. euro.

Husk lige på at Nantes næppe har samme problem som AaB, der må gå efter krummerne på kagebordet. Nantes som Ligue 1-klub kan tiltrække en hel del flere spillere end vi kan og tit og ofte er en transfer på det her niveau udslag af tilfældigheder... Altså, at de opererer med en shortlist på 4-5 navne og løbende forhandler både pris og kontraktvilkår med mere end én spiller.

I det billede gætter jeg på, at en kreativ spiller der hverken laver mål eller excellerer i særlig grad når det kommer til at assistere sine medspillere, ikke er specielt tillokkende lige nu og her til de penge. Kan man få ham for 5-600.000 euro, så venter man da gerne, eller finder en anden.
Der er desværre ikke rigtig særlig meget Borek Dockal over Nicolaj Thomsen, og det forringer hans værdi noget.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 28. aug 2015, 08:06

Vores camerounske ven, Bassogog, meldes klar for AaB. Han får en længervarende kontrakt.

http://www.bold.dk/nyt/camerouner-meldes-klar-for-AaB
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 28. aug 2015, 08:23

Ham der Emil skrev:Vores camerounske ven, Bassogog, meldes klar for AaB. Han får en længervarende kontrakt.

http://www.bold.dk/nyt/camerouner-meldes-klar-for-AaB
Spændende. Hvem står klar i lufthavnen til at verificere handlen og byde ham velkommen :danmarkfan: :aabfan:
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2015, 09:33

BoT skrev:Vi skal kun skrive lange kontrakter med de gode spillere. De dårlige spillere skal have korte kontrakter. Det er da nemt at forstå?.....
Husk det til kontraktunderskrivelsen, Gaarde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. aug 2015, 10:34

Puha, vi har taget hul på nogle vigtige døgn. Jeg håber ikke, Gaarde holder meget weekend. Han har allerede trukket den for længe, men der SKAL bare hentes en gardering både til midterforsvaret og til angrebet.
Fodbold skal ses med hjertet!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 29. aug 2015, 11:04

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vi har taget hul på nogle vigtige døgn. Jeg håber ikke, Gaarde holder meget weekend. Han har allerede trukket den for længe, men der SKAL bare hentes en gardering både til midterforsvaret og til angrebet.
Spalvis, Jönsson, Helenius, Ene og Pohl er ikke nok synes du??? Du bliver slemt skuffet, hvis du tror der kommer en angriber mere.
1 2 3 Jimmy er en mur!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 29. aug 2015, 12:52

Mere vigtigt Thomsens fremtid afklares.

Skal han væk nu eller ej.. det er i dette vindue vi kan tjene gode penge på ham
Ellers så ryger værdien pga. af kontrakt længden.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 29. aug 2015, 13:01

Vi mangler ideelt set tre mand

- En konkurrent til Würtz og Risgård, skal være en der fylder noget derinde og kan tage over på sigt Blomqvst, Thomsen, Augu og Bust er bare ikke holdbre back-ups Thomsen og Blomqvist fylder for lidt og Augu har ikke niveau længere
- En gardering til midterforsvaret. Tanken om Blåbjerg i startopstillingen kan give mig mareridt
- En ekstra kant som er lidt længere fremme end Bruhn og Børsting Enes niveau svinger og han har skrøbelig og derdover har vi kun Thomen En kant der er god nok til at starte inde er derfor et must

Hvis Thomsen smutter bør vi endvidere hente endnu en kant. I angrebet har vi nok spillere og får vi en ekstra kant kan Ene også være et alterntiv.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 29. aug 2015, 13:05

thomasjn skrev:Vi mangler ideelt set tre mand

- En konkurrent til Würtz og Risgård, skal være en der fylder noget derinde og kan tage over på sigt Blomqvst, Thomsen, Augu og Bust er bare ikke holdbre back-ups Thomsen og Blomqvist fylder for lidt og Augu har ikke niveau længere
- En gardering til midterforsvaret. Tanken om Blåbjerg i startopstillingen kan give mig mareridt
- En ekstra kant som er lidt længere fremme end Bruhn og Børsting Enes niveau svinger og han har skrøbelig og derdover har vi kun Thomen En kant der er god nok til at starte inde er derfor et must

Hvis Thomsen smutter bør vi endvidere hente endnu en kant. I angrebet har vi nok spillere og får vi en ekstra kant kan Ene også være et alterntiv.
Det er skam gode forslag :-) men dog en anelse urealistisk.

Vi har hentet Bassogog og det må betyde at de vil gardere sig bedre på kanterne.

Låst