FlæskeFrank skrev:
Som jeg skrev, sådan agerer de udenlandske klubber ikke. Hvis de vil have ham, så er det ikke om ½-1 år, så er det nu. Længere er den ikke. Han bliver hentet af en klub, som måske ikke ser ham som profil, men klart en spiller til start11. Dem vil de ikke vente på.
Uden sammenligning i øvrigt, men så kan den udenlandske klub hente Rasmus Falk gratis til sommer i stedet og få ½ års spilletid i stedet for Thomsen. Så det halve år er meget værd for os.
Jeg har prøvet at granske min hjerne for et eksempel, som kunne understøtte jeres teori. Jeg mener, at Grønkjær skrev i efteråret, men blev sæsonen ud for os(han blev dog solgt). Andre kan jeg ikke komme på fra superligaen. Der har måske været et skifte til norsk fodbold, som jeg har overset. Og vi snakker altså ikke 7. marginalspiller.
Det lyder noget skudsikkert. Selvfølgelig har de råd til at vente, der løber 10-20 spillere af Thomsens slags rundt i de europæiske ligaer, som de kan kaste snøren ud efter. Ung spiller, videresalgspotentiale, glimrende teknik og europæisk erfaring og en prislap på 2-4 mio. euro.
Husk lige på at Nantes næppe har samme problem som AaB, der må gå efter krummerne på kagebordet. Nantes som Ligue 1-klub kan tiltrække en hel del flere spillere end vi kan og tit og ofte er en transfer på det her niveau udslag af tilfældigheder... Altså, at de opererer med en shortlist på 4-5 navne og løbende forhandler både pris og kontraktvilkår med mere end én spiller.
I det billede gætter jeg på, at en kreativ spiller der hverken laver mål eller excellerer i særlig grad når det kommer til at assistere sine medspillere, ikke er specielt tillokkende lige nu og her til de penge. Kan man få ham for 5-600.000 euro, så venter man da gerne, eller finder en anden.
Der er desværre ikke rigtig særlig meget Borek Dockal over Nicolaj Thomsen, og det forringer hans værdi noget.