Nå ja Vilfordklon er vel så meget sagt. Mener jeg brugte ordet Vilfordtype; jeg mente i forhold til hans meget lange og uafbrudte engagement i klubben og hans lidt "anonyme" og alligevel så værdifulde bidrag til AaB. Det er selvfølgelig helt hypotetisk, men jeg er ikke sikker på, at vi var blevet mestre uden ham i fjor. Og der findes jo ikke en eneste uden for AaB-kredse, der nogensinde ville pege på Patrick Kristensen som central figur på AaBs hold; måske dårligt vide hvem han er.NIN den fromme skrev:Hvordan ser du Patrick som en Vilfort klon?Hovedet skrev:Patrick Kristensen er i grunden en meget sjælden type spiller. Under mange andre omstændigheder ville hans karriere i AaB for længst være ophørt, og i stedet ville han være forsvundet i en anden nordjysk divisionsklub. Han har imidlertid på forbløffende vis formået at vise sit værd på adskillige pladser og har manifesteret sig som en slags Kim Vilford - type (i lightudgaven naturligvis, men alligevel) i AaB. Han er vel nærmest ukendt uden for AaB-kredse, skønt han har tørnet regelmæssigt ud for klubben i et årti og været en nogenlunde fast bestanddel af 2 mesterhold. Han slap endog rigtigt godt fra Dalsgaard-vikariatet i foråret 2014.Gamen skrev:Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, men det er lidt mærkeligt at man ikke må have modsatrettede synspunkter af andre... Særligt når det gælder trofaste AaB-spillere. Der er sandsynligvis en grund til at en spiller som PK og andre aldrig er kommet videre i sin karriere, og at der aldrig har været seriøs interesse for dem.Pastorius skrev:
Hvis der er et forbud mod den slags, så bliver det håndhævet ret dårligt.
Jeg er helt enig med fish. Jeg forstår ikke behovet, og kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for. Det er en spiller som har været starter i en meget stor del af en af klubbens bedste sæsoner nogensinde. Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Vi taler altså en startplads til en spiller der aldrig for alvor har været fast starter, udover ved skader eller fordi vi ikke har haft råd til andet.
Jeg er næppe den eneste der med gru husker tilbage på perioden fra 2009-2011, hvor vi vandt meget få kampe med ham på banen og til sidst var nødt til at hente Lumb i vinterpausen. Og det er vist lige så relevant at inddrage som the Double-sæsonen.
Han har altså ikke udviklet sig synderligt meget spillemæssigt, og har stadig de samme problemer han har haft hele sin karriere med teknik, pasningsspil og sin ringe størrelse. Fint at nogle bliver forblændet af at han har været loyal - det er en sund kvalitet i den her verden, og han er en god person. Men startspiller for AaB anno 2015, efter 10 år som rotationsspiller? Hvorfor?
Nu er vi endelig i en position, hvor vi kan hente kvalitet ind, og sidste sæson så vi hvor væsentlig Gorter blev for vores spil med Ahlmann ude. Sådan en type skal vi have på højre back også - det der med at holde fast i indbegrebet af middelmådighed forstår jeg ikke en lyd af.
Dog har nogle også en pointe, når de fremhæver hans nærmest permanente vikarstatus, og jeg synes også, der er en for stor tiltro herinde til, at man uden videre kan erstatte profiler med spillere, vi allerede har, såsom Patrick Kristensen og Gilli. Måske spøger mesterskabssæsonen stadigvæk, men jeg mener også, at tiden er moden til, at vi også lige kigger lidt udover nabolagets grænser engang imellem.
Henrik Dalsgaard
Re: Henrik Dalsgaard
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Ah, okay. Jeg forstod bare ikke helt din pointe. Men det gør jeg så nu. Tak for uddybningen.Hovedet skrev:Nå ja Vilfordklon er vel så meget sagt. Mener jeg brugte ordet Vilfordtype; jeg mente i forhold til hans meget lange og uafbrudte engagement i klubben og hans lidt "anonyme" og alligevel så værdifulde bidrag til AaB. Det er selvfølgelig helt hypotetisk, men jeg er ikke sikker på, at vi var blevet mestre uden ham i fjor. Og der findes jo ikke en eneste uden for AaB-kredse, der nogensinde ville pege på Patrick Kristensen som central figur på AaBs hold; måske dårligt vide hvem han er.NIN den fromme skrev:Hvordan ser du Patrick som en Vilfort klon?Hovedet skrev:Patrick Kristensen er i grunden en meget sjælden type spiller. Under mange andre omstændigheder ville hans karriere i AaB for længst være ophørt, og i stedet ville han være forsvundet i en anden nordjysk divisionsklub. Han har imidlertid på forbløffende vis formået at vise sit værd på adskillige pladser og har manifesteret sig som en slags Kim Vilford - type (i lightudgaven naturligvis, men alligevel) i AaB. Han er vel nærmest ukendt uden for AaB-kredse, skønt han har tørnet regelmæssigt ud for klubben i et årti og været en nogenlunde fast bestanddel af 2 mesterhold. Han slap endog rigtigt godt fra Dalsgaard-vikariatet i foråret 2014.Gamen skrev:Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, men det er lidt mærkeligt at man ikke må have modsatrettede synspunkter af andre... Særligt når det gælder trofaste AaB-spillere. Der er sandsynligvis en grund til at en spiller som PK og andre aldrig er kommet videre i sin karriere, og at der aldrig har været seriøs interesse for dem.Pastorius skrev:
Jeg er helt enig med fish. Jeg forstår ikke behovet, og kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for. Det er en spiller som har været starter i en meget stor del af en af klubbens bedste sæsoner nogensinde. Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Vi taler altså en startplads til en spiller der aldrig for alvor har været fast starter, udover ved skader eller fordi vi ikke har haft råd til andet.
Jeg er næppe den eneste der med gru husker tilbage på perioden fra 2009-2011, hvor vi vandt meget få kampe med ham på banen og til sidst var nødt til at hente Lumb i vinterpausen. Og det er vist lige så relevant at inddrage som the Double-sæsonen.
Han har altså ikke udviklet sig synderligt meget spillemæssigt, og har stadig de samme problemer han har haft hele sin karriere med teknik, pasningsspil og sin ringe størrelse. Fint at nogle bliver forblændet af at han har været loyal - det er en sund kvalitet i den her verden, og han er en god person. Men startspiller for AaB anno 2015, efter 10 år som rotationsspiller? Hvorfor?
Nu er vi endelig i en position, hvor vi kan hente kvalitet ind, og sidste sæson så vi hvor væsentlig Gorter blev for vores spil med Ahlmann ude. Sådan en type skal vi have på højre back også - det der med at holde fast i indbegrebet af middelmådighed forstår jeg ikke en lyd af.
Dog har nogle også en pointe, når de fremhæver hans nærmest permanente vikarstatus, og jeg synes også, der er en for stor tiltro herinde til, at man uden videre kan erstatte profiler med spillere, vi allerede har, såsom Patrick Kristensen og Gilli. Måske spøger mesterskabssæsonen stadigvæk, men jeg mener også, at tiden er moden til, at vi også lige kigger lidt udover nabolagets grænser engang imellem.
Hm, så er det jo nok svært at komme meget videre i den diskussion.Gamen skrev:Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, .....Pastorius skrev:
De ting du har skrevet om PK her, ville du sige det samme til ham, hvis du sad overfor ham (og var nogenlunde ædru).
Jeg synes godt det kan sammenlignes - de kunne jo tænkes at læse med her.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Man skal skifte til en anden klub, vælge en anden klub over AaB. Den larmende del af AaBs fans er ligesom kvindemennesker, de vil helst have den som ikke vil vide af dem.Pastorius skrev: Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Gamen
Så man må ikke kritisere spillerne? Okay. Hvad er det for noget fis? At folk har en holdning til ens præstationer er hverdag for en fodboldspiller, og en del af at være en offentlig person. Så er jeg sådan set komplet ligeglad om han læser med her eller ej. Hvis en spiller har et problem med det, så er der nok en forklaring på at vedkommende aldrig er kommet videre til andre klubber, hvor presset er meget større, særligt indefra, end det er tilfældet i AaB.Pastorius skrev:
Hm, så er det jo nok svært at komme meget videre i den diskussion.
De ting du har skrevet om PK her, ville du sige det samme til ham, hvis du sad overfor ham (og var nogenlunde ædru).
Det er da min helt ærlige mening om ham som spiller, og den ville jeg også fortælle ham hvis han stod foran mit ansigt i morgen. Jeg sætter pris på loyalitet, men han er og har aldrig været en spiller med kvalitet (over længere tid) til start 11'eren. Jeg synes han er vigtig for holdet i kraft at han altid kan sættes ind hvis vi har en skade, eller har brug for en god backup der skal levere en stabil præstation uden at falde igennem. Men har omvendt også været heldig med at tålmodigheden er så stor med egne spillere, som det er tilfældet i AaB.
Jeg har ikke skrevet man ikke må kritisere spillerne, og jeg nærer uanset ikke nogen illusioner om at debatsiden retter sig efter mine anvisninger. Det eneste jeg siger er at man skal holde sit sprogbrug på en måde, som man ville være bekendt at gentage ansigt til ansigt med ham man kritiserer.Gamen skrev:Så man må ikke kritisere spillerne? Okay. Hvad er det for noget fis? At folk har en holdning til ens præstationer er hverdag for en fodboldspiller, og en del af at være en offentlig person. Så er jeg sådan set komplet ligeglad om han læser med her eller ej. Hvis en spiller har et problem med det, så er der nok en forklaring på at vedkommende aldrig er kommet videre til andre klubber, hvor presset er meget større, særligt indefra, end det er tilfældet i AaB.Pastorius skrev:
Hm, så er det jo nok svært at komme meget videre i den diskussion.
Det er da min helt ærlige mening om ham som spiller, og den ville jeg også fortælle ham hvis han stod foran mit ansigt i morgen. Jeg sætter pris på loyalitet, men han er og har aldrig været en spiller med kvalitet (over længere tid) til start 11'eren. Jeg synes han er vigtig for holdet i kraft at han altid kan sættes ind hvis vi har en skade, eller har brug for en god backup der skal levere en stabil præstation uden at falde igennem. Men har omvendt også været heldig med at tålmodigheden er så stor med egne spillere, som det er tilfældet i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Yep, for hvis man ikke er enig med dig, så er man en kælling.Provst i Brovst skrev:Man skal skifte til en anden klub, vælge en anden klub over AaB. Den larmende del af AaBs fans er ligesom kvindemennesker, de vil helst have den som ikke vil vide af dem.Pastorius skrev: Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Vi er vist nede i de tynde argumenter. Jeg har da ellers ofte været uenig med Provsten, uden mit 0,1+ ton tunge korpus føler sig specielt feminint af den grund.Eksil skrev:Yep, for hvis man ikke er enig med dig, så er man en kælling.Provst i Brovst skrev:Man skal skifte til en anden klub, vælge en anden klub over AaB. Den larmende del af AaBs fans er ligesom kvindemennesker, de vil helst have den som ikke vil vide af dem.Pastorius skrev: Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Hvad forventer du? At du skulle kunne fremføre dine synspunkter uimodsagt, og alle der hidtil mente noget andet ville se lyset og blive øjblikligt omvendt?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nej, jeg forventede bare, at en side der hedder debatsiden kan tåle debat, men det bedste argument der kan findes frem er at folk skal lukke røven og at de er drister sig til at kritisere en spiller er "ligesom kvindemennesker, der helst have den som ikke vil vide af dem".Pastorius skrev:Vi er vist nede i de tynde argumenter. Jeg har da ellers ofte været uenig med Provsten, uden mit 0,1+ ton tunge korpus føler sig specielt feminint af den grund.Eksil skrev:Yep, for hvis man ikke er enig med dig, så er man en kælling.Provst i Brovst skrev:Man skal skifte til en anden klub, vælge en anden klub over AaB. Den larmende del af AaBs fans er ligesom kvindemennesker, de vil helst have den som ikke vil vide af dem.Pastorius skrev: Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
Hvad forventer du? At du skulle kunne fremføre dine synspunkter uimodsagt, og alle der hidtil mente noget andet ville se lyset og blive øjblikligt omvendt?
Hvis du spoler en side bagud, så har jeg sat min kritik af PK op. Jeg forventer ikke, at folk accepterer den, men blot at man debaterer på en debatside.
Det er jeg med på, men dit svar til Provsten bærer jo præg af at du heller ikke accepterer at han siger dig imod. Jeg opfatter det i hvert fald som en marginalt pænere måde at bede ham lukke røven på.Eksil skrev:Nej, jeg forventede bare, at en side der hedder debatsiden kan tåle debat, men det bedste argument der kan findes frem er at folk skal lukke røven og at de er drister sig til at kritisere en spiller er "ligesom kvindemennesker, der helst have den som ikke vil vide af dem".
Hvis du spoler en side bagud, så har jeg sat min kritik af PK op. Jeg forventer ikke, at folk accepterer den, men blot at man debaterer på en debatside.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Fair nok. Jeg opfatter det så som en måde, at sige, at kritikere skal lukke røven. Sådan kan man se forskellige på det.Pastorius skrev:Det er jeg med på, men dit svar til Provsten bærer jo præg af at du heller ikke accepterer at han siger dig imod. Jeg opfatter det i hvert fald som en marginalt pænere måde at bede ham lukke røven på.Eksil skrev:Nej, jeg forventede bare, at en side der hedder debatsiden kan tåle debat, men det bedste argument der kan findes frem er at folk skal lukke røven og at de er drister sig til at kritisere en spiller er "ligesom kvindemennesker, der helst have den som ikke vil vide af dem".
Skal vi sige, at den flue er rigeligt seksuelt stimuleret nu?
Edit - sprog
Fuldstændig enig i din vurdering Gamen !Gamen skrev:Jeg tror ikke der er nogen der viser disrespekt, men det er lidt mærkeligt at man ikke må have modsatrettede synspunkter af andre... Særligt når det gælder trofaste AaB-spillere. Der er sandsynligvis en grund til at en spiller som PK og andre aldrig er kommet videre i sin karriere, og at der aldrig har været seriøs interesse for dem.Pastorius skrev:
Sjovt nok er det altid de samme 4-6 personer herinde,der gaar efter struben på debattører, der ikke skriver et positivt indlæg.
Maaske det er nemmere at lukke øjnene for de knap saa positive ting,naar ens eneste forbindelse til klubben, er Debatside,Nordjyske og tv3 sport1.
Selvom jeg synes den underliggende tone i det udsagn er ret nedladende, så vil jeg nu alligevel stadig fastholde at det er historieløst at påstå jeg skulle tilhøre en udelukkende positiv fraktion herinde. Jeg lider bare af den - åbenbart gammeldags - holdning at kritik skal være konstruktiv, og så har jeg det lidt svært ved at bruge alt for meget energi på at slås mod beslutningerne som man alligevel aldrig kommer til at have indflydelse på.Strandli skrev:
Fuldstændig enig i din vurdering Gamen !
Sjovt nok er det altid de samme 4-6 personer herinde,der gaar efter struben på debattører, der ikke skriver et positivt indlæg.
Maaske det er nemmere at lukke øjnene for de knap saa positive ting,naar ens eneste forbindelse til klubben, er Debatside,Nordjyske og tv3 sport1.
Jeg har stadigvæk meget svært ved at forstå den kritik, som med jævne mellemrum dukker op af enkelte af vore spillere på skift.
Der kan forhåbentlig ikke være nogen der tror det påvirker dem positivt, at blive hængt ud som talentløse, eller blot for dårlige til holdet.
Tilbage kan jeg så kun se at det må gå ud på at hævde at man er meget klogere end AaBs sportslige ledelse, der jo må kunne købe og bruge meget bedre spillere end dem vi har.
Der er da ingen tvivl om at vi kunne finde bedre spillere til både venstre og højre back end PK (vi har jo selv et par stykker der bliver valgt foran ham, hvis de ellers er klar), men klubben er jo begrænsede af at de skal holde de økonomiske målsætninger, og det sætter selvfølgelig en begrænsning.
Det betyder ikke at der ikke er plads til at kritisere AaB eller enddog deres spillere, men at påstå de er for dårlige til at spille på holdet er bare dumt og ukonstruktivt - i hvert fald hvis man føler sig som en fan, der gerne vil have ens klub klarer sig så godt som muligt. Der er ikke meget støtte i det.
Jeg kunne sagtens finde noget at kritisere AaB på, men det bliver på andre områder. Fx har jeg meget svært ved at forstå at man ikke, efter at have demonstreret en sund og solid økonomi over ret lang tid, endda krydret med en af de bedste sportslige præstationer nogensinde, ikke er i stand til at forbedre indtægtssiden i langt højere grad end man har gjort - vi har næppe nogensinde haft et bedre produkt at sælge.
Jeg skælder også gerne ud over at vi ikke bruger noget af vores økonomiske fundament til at skrive langt længere kontrakter med vores spillere. Det har jeg også udbredt mig om andetssteds. Lige nu sætter vi os mellem to stole, hvor vi ikke rigtig tør gå all-in på at vores talenter bliver succesfulde. Dem der slår igennem bliver for dyre at beholde (og har for korte kontrakter til vi virkelig kan får noget for dem, eller få dem til at forlænge på bedre vilkår - det kan bedre betale sig at lade kontrakterne løbe ud). Dem der ikke slår bliver bare for dyre, når vi ikke kan hente det økonomiske fundament på de succesfulde.
...og nu blev vi så for alvor off-topic.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg er ofte enig med dig. Vi kan ikke bruge penge vi ikke har og klubben skal kunne løbe rundt. De andres blodrøde regnskaber bekræfter bare det.
Men det betyder ikke, at man ikke man kritisere en spiller. Som du skriver, så har vores ord herinde ingen indflydelse på hvad der sker på banen, så hvorfor må man ikke klade en spade for en spade? Der er altid nogen der ikke er gode nok til holdet. Ellers ville det jo ikke være tilgange og afgange. Der uenigheden ligger er i hvem der er. Jeg forstår ikke hvorfor du har så travlt med at ligge den debat ned?
Men det betyder ikke, at man ikke man kritisere en spiller. Som du skriver, så har vores ord herinde ingen indflydelse på hvad der sker på banen, så hvorfor må man ikke klade en spade for en spade? Der er altid nogen der ikke er gode nok til holdet. Ellers ville det jo ikke være tilgange og afgange. Der uenigheden ligger er i hvem der er. Jeg forstår ikke hvorfor du har så travlt med at ligge den debat ned?
Så lad mig prøve at forstå. Hvad er formålet?Eksil skrev:
Jeg forstår helt ærligt ikke hvorfor man skal tage den debat. Jeg kunne til nøds forstå den omvendte tilgang, hvor man snakker om hvilke kompetencer der kunne forstærke holdet. Fx. vil det være helt fint at mene vi har brug for en forstærkning til venstre back - det gjorde AaB jo også op til sæsonstarten. Men derfra til at sige at det er fordi PK er elendig - ikke kun på venstre back, men i øvrigt på alle pladser, på trods af at han spillede en fremragnede sæson - som backup - på højreback da vi vandt the double. Det link kan jeg ikke følge.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg lugter blottede struber
I forhold til Patrick Kristensen, så er det en åndsvag sammenligning af ham og f.eks. Jakob Ahlmann. Ahlmann kan spille en plads og gør det rigtig godt. Alle hold har udover Ahlmann også brug for en type, som kan leverer et godt resultat på flere pladser, så er HOLDET langt mindre sårbar.
Så Patrick skal sammenlignes med landsholdets Michael Silberbauer, som både spillede centralt på midtbane, på kanten og som venstreback.
De bliver aldrig husket fordi de ikke havde en bestemt plads, men udfyldte for HOLDET en ganske vigtig rolle.
Når Patrick har spillet over 200 kampe for os, og ikke skibbet afsted som Wichmann m.fl. så er det jo fordi, der er brug for ham.
Dermed ikke sagt, at det ikke på et eller andet tidspunkt kan være fornuftig at stoppe samarbejdet og få en anden lignende Patrick ind.
Om Patrick kan blive vores næste højreback(hvis ikke Dalsgaard forlænger) ved jeg ikke. Men fortilfældet med hans type er vel Jens Jessen, som også tumlede rundt på banen, som multispiller og endte som en af vores bedste venstrebacker.
I forhold til Patrick Kristensen, så er det en åndsvag sammenligning af ham og f.eks. Jakob Ahlmann. Ahlmann kan spille en plads og gør det rigtig godt. Alle hold har udover Ahlmann også brug for en type, som kan leverer et godt resultat på flere pladser, så er HOLDET langt mindre sårbar.
Så Patrick skal sammenlignes med landsholdets Michael Silberbauer, som både spillede centralt på midtbane, på kanten og som venstreback.
De bliver aldrig husket fordi de ikke havde en bestemt plads, men udfyldte for HOLDET en ganske vigtig rolle.
Når Patrick har spillet over 200 kampe for os, og ikke skibbet afsted som Wichmann m.fl. så er det jo fordi, der er brug for ham.
Dermed ikke sagt, at det ikke på et eller andet tidspunkt kan være fornuftig at stoppe samarbejdet og få en anden lignende Patrick ind.
Om Patrick kan blive vores næste højreback(hvis ikke Dalsgaard forlænger) ved jeg ikke. Men fortilfældet med hans type er vel Jens Jessen, som også tumlede rundt på banen, som multispiller og endte som en af vores bedste venstrebacker.
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg kan nu heller ikke se noget specielt hetz-agtigt i denne traad. Vi kan vaere uenige om spillernes styrker og svagheder, men saa laenge man tilstraeber at forhold sig nogenlunde objektivt til sagen, samt er nogenlunde respektfulde overfor spillerne, saa er de der ikke meget at komme efter i mine oejne.
Angaaende emnet, saa har jeg fin tiltro til at PK kan udfylde den HB. Han er i mine oejne - hvis Dalle smutter udenlands - i top 4-5 stykker i ligaen paa pladsen, hvilket vi sagtens kan leve med til pengene. Derudover naar vi gaar og snakker om om PK's niveau, vs. at hente en spiller udefra, saa syntes jeg ogsaa det er et fornuftigt hensyn i denne sammenhaeng at han er gammel AaB-dreng og kulturbaerer. Han bliver maaske ikke en bedre fodboldspiller af det som saadan, men det er den slags, og det at alle ved de kaemper for den samme sag (AaB) og ikke kun sig selv, der goer at AaB har en tradition for at vaere langt bedre en spillermaterialet berettiger. Vi har paa det seneste f.eks. set en skadet Risgaard ude af traening, naegte at gaa fra banen selvom det var tydeligt at hver meter han loeb var en kamp. Han kaemper for holdet, og for AaB. Hvis vi faar for mange lejesoldater der erstatter de rigtige AaB-folk, saa mister vi noget.
Angaaende emnet, saa har jeg fin tiltro til at PK kan udfylde den HB. Han er i mine oejne - hvis Dalle smutter udenlands - i top 4-5 stykker i ligaen paa pladsen, hvilket vi sagtens kan leve med til pengene. Derudover naar vi gaar og snakker om om PK's niveau, vs. at hente en spiller udefra, saa syntes jeg ogsaa det er et fornuftigt hensyn i denne sammenhaeng at han er gammel AaB-dreng og kulturbaerer. Han bliver maaske ikke en bedre fodboldspiller af det som saadan, men det er den slags, og det at alle ved de kaemper for den samme sag (AaB) og ikke kun sig selv, der goer at AaB har en tradition for at vaere langt bedre en spillermaterialet berettiger. Vi har paa det seneste f.eks. set en skadet Risgaard ude af traening, naegte at gaa fra banen selvom det var tydeligt at hver meter han loeb var en kamp. Han kaemper for holdet, og for AaB. Hvis vi faar for mange lejesoldater der erstatter de rigtige AaB-folk, saa mister vi noget.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Fordi det trodsalt er mere meningsfuldt at diskutere de spillere vi har i stedet for de spillere vi gerne ville have?Pastorius skrev:Så lad mig prøve at forstå. Hvad er formålet?Eksil skrev:
Jeg forstår helt ærligt ikke hvorfor man skal tage den debat. Jeg kunne til nøds forstå den omvendte tilgang, hvor man snakker om hvilke kompetencer der kunne forstærke holdet. Fx. vil det være helt fint at mene vi har brug for en forstærkning til venstre back - det gjorde AaB jo også op til sæsonstarten. Men derfra til at sige at det er fordi PK er elendig - ikke kun på venstre back, men i øvrigt på alle pladser, på trods af at han spillede en fremragnede sæson - som backup - på højreback da vi vandt the double. Det link kan jeg ikke følge.
Jeg har ikke et personligt vendetta imod PK og har de fint med han er backup. Jeg mener bare, at der bør kunne findes en bedre spiller som primær spiller på positionen. I min optik er han for langsom og fylder ikke nok defensivt. Så har han nogle kompetencer ifht. indlæg og småspil, men synes ikke det opvejer det. Jeg er ikke den eneste der mener det, da de sidste tre trænere der har været igennem alle har behandlet ham på den måde, som en rotationsspiller, der kan lukke huller. Mener at Kent kalde ham en træners drøm, fordi han kunne skiftes ind på næsten alle pladser, men samme Kent havde også Dalsgaard over ham indtil skaden.
2 hurtige ting inden næste møde og weekenden sætter ind.Eksil skrev: Fordi det trodsalt er mere meningsfuldt at diskutere de spillere vi har i stedet for de spillere vi gerne ville have?
Jeg har ikke et personligt vendetta imod PK og har de fint med han er backup. Jeg mener bare, at der bør kunne findes en bedre spiller som primær spiller på positionen. I min optik er han for langsom og fylder ikke nok defensivt. Så har han nogle kompetencer ifht. indlæg og småspil, men synes ikke det opvejer det. Jeg er ikke den eneste der mener det, da de sidste tre trænere der har været igennem alle har behandlet ham på den måde, som en rotationsspiller, der kan lukke huller. Mener at Kent kalde ham en træners drøm, fordi han kunne skiftes ind på næsten alle pladser, men samme Kent havde også Dalsgaard over ham indtil skaden.
1) Jeg mener heller ikke tråden som helhed er en hetz, men det er der elementer af den der er, og det er et generelt træk på debatgsiden, at spillere efter tur hænges ud som talentløse på mere eller mindre løse grundlag.
2) For nu at komme ontopic. Jvf. Nordjyskes udsendte var Dalsgaard med i træningen i dag, så ingen alvorlig skade til ham i denne omgang.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det lyder det til.Eksil skrev:Yep, for hvis man ikke er enig med dig, så er man en kælling.Provst i Brovst skrev:Man skal skifte til en anden klub, vælge en anden klub over AaB. Den larmende del af AaBs fans er ligesom kvindemennesker, de vil helst have den som ikke vil vide af dem.Pastorius skrev: Gad vide hvad der skal til før man fortjener en smule respekt som AaB-spiller.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.